poslal BohemianAnonymus
V posledních dnech se stala středem pozornosti papežova návštěva v Izraeli. Z mého pohledu je na ní zvláštní to, že papež Benedikt XVI. se v podstatě postavil za plán izraelských politiků, kteří v duchu principu „výměna území za mír“ připravují existenci nezávislého palestinského státu.
To prosazují zejména izraelský president Peres a bývalý premiér Olmert, který by navrátil i východní Jeruzalém, který dobyl Izrael v Šestidenní válce v r. 1967. Odstoupí-li Izrael jakoukoli část svého území, odsuzuje se k tomu, aby ho později za velikých obětí dobýval znovu.
Prameny:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Jeruzal%C3%A9m
http://www.palestine.cz/embassycz/index.php/actual-news/98-olmert-by-vratil-tem-vechna-okupovana-uzemi-vymnou-za-mir
http://www.mzv.cz/jnp/cz/udalosti_a_media/prohlaseni_a_stanoviska/prohlaseni_mzv_k_vysledkum_summitu_v.html
http://www.osn.cz/zpravodajstvi/zpravy/zprava.php?id=903
http://cs.wikipedia.org/wiki/M%C3%ADrov%C3%A1_dohoda_z_Osla
Ze zpráv RadioVaticana cz z 15. 5. 2009 cituji:
Závěr pouti Benedikta XVI. do Svaté země - 8.den
Přičiňme se o trvalý mír, založený na spravedlnosti, o skutečné smíření a uzdravení. Všichni ať uznávají, že stát Izrael má právo existovat a těšit se z míru a bezpečí v rámci mezinárodně dohodnutých hranic. Ať je stejně tak uznáno, že palestinský lid má právo na svrchovanou a nezávislou vlast, na důstojný život a svobodu pohybu. Najděme způsob, jak toto řešení existence dvou států uskutečnit, aby nezůstalo snem.
Pramen:
JE SKUTEČNĚ ZVLÁŠTNÍ, ŽE PAPEŽ NAVRHUJE POLITICKÉ, A NIKOLI BIBLICKÉ ŘEŠENÍ.
Princip výměny území za mír byl v malém realizován v Gaze. Výsledek? Z tohoto území pršely rakety na Izrael – Izrael tedy dostal výměnou za území TEROR. Jakou má v tomto světle cenu mírová dohoda z Osla z r. 1993? Dohoda byla uzavřena s OOP, nikoli však s Hamasem (vznikl 1987, vyhrál volby v r. 2006), který tehdy na politické scéně ještě nebyl. A protože je Hamas na oficiálním palestinském vedení nezávislý a určuje politický vývoj na palestinském území, je dohoda z Osla bezcenná – prostě Hamas se jí necítí vázán. Pokud bude Izrael jednat s každou organizací, která se časem vynoří a bude ho ohrožovat, pak se odsuzuje k neúspěšným jednáním donekonečna.
Důležité je toto hledisko: jestliže z Gazy prší rakety na Izrael, svět to nevnímá jako teroristický útok proti suverénnímu státu. Podnikne-li ale Izrael na obranu svých občanů protiakci, celý svět ho za to odsuzuje. Vláda, která nechrání své občany, nemá právo na existenci.
Jak se ale bude situace vyvíjet, dojde-li ke vzniku suverénního palestinského státu? Nebudou z tohoto území pršet rakety na Izrael, jako v dnešní době z Gazy? Jelikož skutečná změna nenastala, pak z toho, co se už stalo, lze usoudit na to, že budou raketové útoky pokračovat– jenom s tím rozdílem, že budou rozsáhlejší a tvrdší, protože si palestinský stát nakoupí tyto moderní zbraně legálně, tedy přestane jejich domácí výroba, jako tomu bylo v Gaze –a Izrael proti tomu nebude moci téměř vůbec nic dělat.
Důležitá je i ta okolnost, že pokud by se Izrael bránil vojenskými prostředky jako nyní v Gaze, svět to bude vnímat jako napadení suverénního státu. Palestinský stát pak bude mít celý svět na své straně. Izraelští politici si odmítají připustit, že konflikt nemá v lidské rovině východisko a proto svou bezmocnost a bezradnost kompenzují tím, že se honí za fatamorgánou.
Musím tedy konstatovat, že všichni ti, kteří chtějí vytvořit palestinský stát na biblickém území, postrkují Izrael směrem k mezinárodnímu válečnému konfliktu.
Jak jsem již výše napsal: Odstoupí-li Izrael jakoukoli část svého území, odsuzuje se k tomu, aby ho později za velikých obětí dobýval znovu. Žádný z izraelských politiků nemá mandát na to, aby odstoupil byť i nepatrnou část území – protože hranice státu Izrael nevznikly následkem vojensko-politických tlaků, ale byly výslovně stanoveny Hospodinem. Vyhánění a masakry Židů v mnohých státech světa dokazují oprávněnost izraelského státu na jeho biblicky definovaném území.
Izraelský národ má tu zvláštnost, že těžko může žít mimo prostor který mu vymezil Hospodin. Viz tento text:
5M. 28:65,66: „Mezi těmi pronárody nebudeš mít klidu, ani tvá noha si neodpočine. Hospodin ti tam dá chvějící se srdce, pohaslé oči a zoufalou duši. Tvůj život bude viset na vlásku, v noci i ve dne se budeš chvět strachem a nebudeš jist svým životem.“
Izrael dostal svou zemi jako HOSPODINŮV DAR: (1M. 12:5-7); DAROVANOU NAVĚKY: (1M. 13:15-17); S PŘÍSAHOU: (2M. 13:5); DĚDIČNĚ: (5M. 1:8). Prostorově byla země vymezena 2M. 3:8; (17); 13:5; 13:11; 23:23; 23:31; 33:2; 4M. 34:1-13; Joz. 1:1-4 a další).
Pokud ale vznikne palestinský stát na biblickém území se souhlasem Izraele, bude tím opuštěno biblické hledisko – proto NUTNĚ nastoupí mnohá hlediska lidská, za kterými se budou skrývat Boží soudy. Nechť si politici Izraele uvědomí to, že vznikne-li na biblickém území palestinský stát, pak opovrhli Božím darem. Hranice palestinského státu nikdy nebudou definitivní a budou se neustále rozšiřovat na základě mnohých lidských hledisek – protože biblické hledisko bylo opuštěno. Rozšíří se tedy na základě např. populační exploze, usnadnění komunikace, správy, přístupu k nejrůznějším zdrojům, etc. - a Izrael pak bude moci naříkat jen sám na sebe. PALESTINSKÝ STÁT NA BIBLICKÉM ÚZEMÍ PROBLÉM NEŘEŠÍ.
Pro další informace o tomto problémovém okruhu uvádím tyto prameny, z nichž ocituji pramen poslední:
http://notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=1190
http://notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=1191
http://notabene.granosalis.cz//modules.php?name=News&file=article&sid=1192
Shrnutí.
a) Nynější vnitřní problém (Palestinci) vnější problém (sousední arabské státy) bude trvat v menší či větší míře tak dlouho, dokud bude trvat stát Izrael. (Ž. 83:1–9).
b) Řešení tohoto problému není primárně v politické, nebo vojenské oblasti, ale v oblasti duchovní. Potomci národů, které kdysi Izrael nevypudil i jejich náboženství (bohové), budou stále Izraeli léčkou (Sd. 2:3; 21, 22).
c) Zachová-li Izrael Hospodinu věrnost, bude ze všech soužení vysvobozen. (Ž. 89:4, 5; Ž. 130:7, 8); a pokud ji nezachová, bude trestán, ale nikoli zavržen (Ž. 89:31–38; Řím. 11).
d) K řešení problému, tedy nastolení pokoje můžeme přispět svými modlitbami (Ž. 25:22;Ž. 122:6). Přispějeme-li k pokoji Jeruzaléma, sami budeme žít v pokoji (Ž. 122:6; 8).
Svou nevěrností nepřišel Izrael ani o zemi (kterou dostal dědičně a s přísahou, ani o zaslíbení, neboť svých povolání ani darů Bůh nelituje a smlouva s Izraelem nebude zrušena na věky (Sd. 2:1; Řím. 11:29) čehož důkazem je i to, že náš Spasitel pochází z tohoto národa.
Tedy: budeme-li se modlit za Izrael, budeme nejen žít v pokoji (budeme Hospodinem požehnáni), ale staneme se též SPOLUTVŮRCI světových dějin.
BohemianAnonymus