Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 189, komentářů celkem: 429730, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 561 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116619573
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova
Vloženo Sobota, 14. srpen 2010 @ 21:13:05 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal kabrtdaniel

Mnozí lidé si myslí, že v Novém zákoně existuje rozpor v pohledu na vztah mezi vírou a skutky. Apoštol Pavel říká: "Člověk se stává spravedlivým vírou bez skutků zákona." (Ř 3,28; Ga 2,16). Naproti tomu Jakub tvrdí: " Člověk je ospravedlněn ze skutků, a ne pouze z víry. " (Jakub 2:24) Jak to tedy je?


Tento zdánilvý protiklad můžeme vyřešit tím, že:

a) analyzujeme a definujeme termíny, které tito pisatelé používají,
b) pozorně sledujeme záměr pisatele,
c) známe prostředí, do něhož Pavel a Jakub píší, a protivníky, na které reagují.

A) Analýza termínu

Pro Pavla je víra důvěrou v Boha, spolehnutím se na něho. Je to závislost na Bohu v otázce spasení. Skutky jsou pro něho skutky zákona, činy poslušnosti motivované touhou a přáním dosáhnout spravedlnosti. Takto Pavel staví proti sobě víru a skutky.
U Jakuba víra odkazuje na osobní náboženské vyznání člověka. Tato víra může být živá, nebo mrtvá, tak jako vyznání může být živé, praktické, anebo k ničemu (Jk 2,14-26). Skutky jsou pro Jakuba vnějším projevem pravé víry. Ukazují, jaké je ve skutečnosti toto náboženské vyznání člověka. Takto chápáno se víra a skutky vzájemně doplňují, tvoří harmonický celek a vůbec nestojí proti sobě.

B) Záměr pisatele

Pavel ve svém dopise odpovídá na základní otázku po zdroji spasení. Je ospravedlnění lidský výkon, nebo Boží dar? Jakub se naproti tomu ptá po důsledcích, projevech ospravedlněného, spaseného člověka. Jak se takový člověk projevuje? Jak žije? Apoštol Pavel tedy zdůrazňuje, že skutky netvoří základnu spasení. Nejsou cestou k ospravedlnění. Jakub však zdůrazňuje, že ospravedlnění, spasení musí vést k zodpovědnému etickému jednání a chování.

C) Rozdílní protivníci

Pavel i Jakub zápasí na frontě, kde je vztah k zákonu problematizován. Oba se stavějí proti zneužití zákona. Pavel má co do činění s judaisty, kteří používali zákon jako prostředek ke spasení, jako cestu spásy. Řeší problém legalismu.
Jakub však reaguje na jiný problém - antinominalismus (směr, který se stavěl proti zákonu). Zápasí s formálními křesťany, kteří nepochopili Pavlovo učení o zákoně. Tito "libertiniáni" (lidé, kteří popírali závaznost zákona) tvrdili, že způsob jejich života nemá v důsledku vliv na jejich spasení, a snažili se roli zákona v životě křesťana potlačit, ne-li zcela odstranit.
Ve světle toho, co jsme si ukázali, je jasné, že neexistuje konflikt nebo rozpor mezi Jakubem a Pavlem v otázce vztahu víry a skutků. Ve skutečnosti je Pavel v souladu s Jakubem, pokud se jedná o důsledky spasení. I on zdůrazňuje, že spasení vede k zodpovědnému, laskavému jednání a chování. (Ga 5,6.22; Ef 2,10; Ř 8,4)

Úryvek z lekcí Evangelium pro dnešek od Daniela Dudy a Jiřího Moskaly

Tož tak.


Podobná témata

Zamyšlení

"Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova" | Přihlásit/Vytvořit účet | 28 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 15:42:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakub nikdy nepsal, že jsme spaseni skutky! On pouze konstatoval, že víra bez skutků je mrtvá. Nic více, nic méně.



Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 16:05:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A můžeme být spaseni mrtvou vírou?


]


Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 16:35:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To je dobrá otázka.

Ty věříš, že je jeden Bůh. Dobře činíš. I démoni tomu věří - a třesou se! Chceš však poznat, ó marný člověče, že víra bez skutků je mrtvá?

  Moje životní zkušenost je v tomhle jednoznačná: Dvacet let jsem věřil, že je jeden Bůh, dokonce trojjediný, nerozdělitelný a nesmíšený a já nevím co všechno jsem poctivě věřil jak o život. A byla to víra mrtvá, k ničemu platná.

  A jen jsem uvěřil, že Bůh Ježíše vzkřísil z mrtvých, protože Ježíš mne natolik miloval, že vydal sám sebe za mne, byl jsem ospravedlněn od hříchu. A když jsem tuhle víru vyznal ve svém životě, byl jsem spasen.

  Takže určitě existuje mrtvá víra, víra, která sama o sobě není k ničemu a o které svědčí apoštol ("věřím že je jedn Bůh") a existuje živá víra Ježíši Kristu, která působí ospravedlnění od hříchu a jejíž vyznání se děje ke spasení.

  "Mrtvá" i "živá" víra pak plodí ovoce - skutky, podle kterých se velmi snadno a velmi přesně pozná, která víra je která i navenek.


]


Re: Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 16:49:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To si to moc nepochopil. Mrtvá víra bylo tvoje racionální přistoupení na sérii informací. Ale až když ti to docvaklo v srdci a skutečně si to přijal, pak tvá víra ožila. Pokud si dříve nevěřil, že Ježíš byl vzkříšen, tak potom nevím, kde ses víře vyučoval, když ti fundament neřekli.

Ta tvá živá a mrtvá víra se prakticky neliší, prostě jen racionálně (nebo spíš iracionálně) přistoupíš na to, že tě Ježíš spasil a tím tě spasil...to taky není živá víra.

Mrtvá víra skutky neplodí, tak ji přece definuje apoštol - víra bez skutků je mrtvá. Víra ožívá až tehdy, když s ní v lásce vycházíme ze sebe směrem k bližnímu. To jsou ty skutky živé víry.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 17:27:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Mrtvá víra plodí mrtvé skutky. Apoštol tu situaci popisuje moc hezky: "I démoni tomu věří - a třesou se!". To je velmi výstižné, přesně tak to vypadalo: Uprostřed hříchu a bezbožnosti jsme se třásli Boha. Ten strach pak plodil skutky: všelijaké nábožné snažení, poutě, klekání, klanění, líbání, uctívání materií, kupování všelijakých uměleckých cetek a vystavování doma či nošení u sebe "na ochranu", otroctví všelijakých pověr, získávání všelijakých protekcí,  ...

  Víra Ježíši Kristu také plodí svoje skutky - a podle nich se také pozná. Některé z těch skutků tu popisuji, to je lepší si přečíst ty příběhy.

  Živá a mrtvá víra se velmi liší. Mrtvou víru jsi popsal hezky: To je víra v nějaké "vyznání" - soustavu lidmi poskládaných faktů do nějakého logického systému. Taková víra je bez užitku. Živá víra, která plodí dobré skutky, je víra Ježíši Kristu, jeho slovům. Živou víru jsem dlouhou dobu neměl: sice jsem se slovům Ježíše nesmál tak šíleně, jako se jim vysmíváš ty, ale stejně jsem jim nevěřil.

  Že mi ten fundament o mém spasení v Ježíši Kristu tenkrát neřekli a že mne uvedli v omyl že "spasení v Ježíši" a "moje vlastní spasení" jsou dvě různé oddělené věci, které spolu nesouvisí, to jim nevyčítám. Sami se v tom omylu narodili a sami v něm žili, tak jako já - ten fundament o mém spasení v Ježíši Kristu, zdarma, z milosti a bez skutků také neznali. Neměli mi tedy co předat a co mě v této věci naučit.


]


Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: sola-scriptura v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 17:14:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mrtvá víra, žádná víra, jak potom očekávat ospravedlnění skrze víru?


]


Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: sola-scriptura v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 17:11:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale psal... Píše že jsme ospravedlněni skutky i vírou...  Ale podle mého jsou oba termíny (skutky a víra) dvěma různými aspekty stejné milosti, stejného ospravedlnění, že jde jedno s druhým...

Myslím, že:

Pavel v Římanům 5 vlastně říká: Skutky nejsou zdrojem spásy, nýbrž Boží milost pro nás (Kristova oběť pro nás ). Jakub 2,14-26 mu vlastně přitakává: ani Víra není zdrojem spásy, nýbrž Boží milost v nás (působení Ducha svatého v nás).
Jak ospravedlnění, tedy víra, tak posvěcení, skutky, jakožto projevy Kristova charakteru na nás, jsou tedy podmínkami pro spásu? A oboje jsou Božím projevem v nás, tedy my sami sebe nemůžeme spasit na základě ničeho... Zůstává to Božím darem.


]


Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 16. srpen 2010 @ 22:37:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to je, když se soustředíš na jeden verš a ty ostatní pomineš. Pak musíš krkolomě něco dokazovat. A přitom stačilo se zaměřit na Abraháma. Jak Pavel, tak Jakub svou argumentaci dokazují na příběhu Abrahama.
Pavel říká: Abraham uvěřil Hospodinu a za to byl prohlášen za spravedlivého.
Jakub říka: A Abrahám dvacet let potom, co byl prohlášen pro svou víru spravedlivým, šel obětovat svého syna. A tím jen potvrdil svou víru a spravedlnost přičtenou. 
A víc není o tom co psát. 
PS. Kdy Luther prohlásil, že Jakubova epištola je slaměná? Předtím, než byl ospravedlněn pro víru ve jméno Ježíše, nebo potom?  



Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Úterý, 17. srpen 2010 @ 17:15:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdo se zde nesoustředil na jeden verš... Jakub 14-26 je celý o tom a taky je tento článek o celém tomto textu. Je o tom dost co psát stále :). Evidentně si oba pisatelé představovali pod stejným termínem jinou věc. Pro Jakuba je víra vědět, že je Bůh, tedy jakási bázeň před Bohem, kdežto pro Pavla je víra důvěrou v Boha. např. Nevím, co chceš Tvou otázkou říct?


]


Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 18. srpen 2010 @ 22:19:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějak mi z tvé odpovědi vyplývá, že nerozumíš ani argumentaci Pavla a ani Jakuba.
Takže ti doporučuji přednést svou nevědomost Bohu.


]


Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 17. srpen 2010 @ 14:28:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na takovou otázku se dá odpovědět velice snadno a rychle. Oba. Bible platí vždycky jako celek.



Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Úterý, 17. srpen 2010 @ 17:18:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu ten článek došel také bw :). Ale sjednotit ty dva texty není tak úplně snadné a vím, že se zde názory mnohých granosalisáků rozchází.


]


Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 18. srpen 2010 @ 09:30:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím že došel. Vám jsem to neříkal. :o)


]


Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 01. říjen 2014 @ 22:14:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono záleží také na tom, jaký druh skutků je vyžadován Bohem. I velké množství náboženských skutků, mnohdy i prorokování, vymítání démonů nebo uzdravování, může být nepravostí, pokud vychází z převráceného lidského srdce. Pokud skutky jsou plánovány lidmi na radách a úzkých výborech, jsou to stejně jen mrtvé skutku a mrtvá víra bez skutků. 

To, co chce Bůh, je abychom vcházeli do skutků, které pro nás předem připravil. A to v závislosti a pod vedením Ducha. Přesně jako Pán Ježíš. Takové skutky vycházejí ze živé víry. Neboť Kristovec slyší Slovo od Pána a vykonává ho skutkem. To je pravá víra a pravé skutky.

Vše ostatní lidské snažení nezávislé na Bohu je jen mrtvou vírou a mrtvými skutky. A tak nejen církve, které odmítají důraz na skutky, tak i církve, které preferují skutky, mohou být ve skutečnosti producenty mrtvé víry a mrtvých skutků, protože to nejsou skutky Boží...



Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 02. říjen 2014 @ 08:48:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinými slovy, nezávislé konání náboženských skutků, jaké dnes vidíme v církvích není víra, ale hřích!


]


Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 02. říjen 2014 @ 08:52:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víra je toto? "Ananiáši, jdi do ulice, která se jmenuje Přímá a tam čeká Saul...."  A Ananiáš nakonec řekl: "Ano pane". To je víra a skutek víry.

Nebo:"Filipe, přiviň se k tomu vozu, tam je etiopský mimistr zahraničí..." Ano Pane - to je víra a skutek.

A opak:" Jdu po ulici, vidím bezdomovce a říkám si, co kdybych dal tomu bezdomovci 20 Kč. Řekl jsem si to sám a udělal jsem to. Tak to je hřích a mrtvý skutek.




]


Re: Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Čtvrtek, 02. říjen 2014 @ 22:27:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pleteš dohromady decimálku s Dalmácií, skutky charity ti předepisuje Písmo, k tomu nepotřebuješ slyšet mocný hlas z nebe. Stejně jako k tobě Bůh nemusí posílat anděly aby ti řekli, že nemáš krást. To máš taky v Písmu. Takže si napřed přečti pořádně Bibli a pak mudruj,


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 03. říjen 2014 @ 21:56:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
///Pleteš dohromady decimálku s Dalmácií, skutky charity ti předepisuje Písmo, k tomu nepotřebuješ slyšet mocný hlas z nebe.///

Nic nemůžeš dělat bez Krista, ani skutky charity. I ty máš dělat pod vedením Ducha. Ne skrze mocný hlas z Nebe, ale skrze tichý hlas...


]


Re: Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Neděle, 05. říjen 2014 @ 13:35:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lépe , než hřešit, je tedy podle tebe , nedat bezdomovci nic.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 10. říjen 2014 @ 11:19:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud to Pán nechce a nevede Tě k tomu svým Duchem, pokud Tě pohledem neupozorní na toho bezdomovce a neřekne Ti třeba:"Dej mu 20 Kč" nebo "Kup mu jídlo", tak je to jen Tvá vlastní akce... není to skutek, který pro Tebe připravil Bůh. Je to mrtvý skutek. A protože to není projevem VÍRY (a víra je ze slyšení Slova), tak je to ve finále hřích.


]


Re: Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 10. říjen 2014 @ 12:00:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slova svatého evangelia podle Matouše. 
Ježíš řekl svým učedníkům: 
    "Až přijde Syn člověka ve své slávě a s ním všichni andělé, posadí se na svůj slavný trůn a budou před něj shromážděny všechny národy. A oddělí jedny od druhých, jako pastýř odděluje ovce od kozlů. Ovce postaví po své pravici, kozly po levici. 
    Tu řekne král těm po své pravici: 'Pojďte, požehnaní mého Otce, přijměte jako úděl království, které je pro vás připravené od založení světa. Neboť jsem měl hlad, a dali jste mi najíst, měl jsem žízeň, a dali jste mi napít; byl jsem na cestě, a ujali jste se mě, byl jsem nahý, a oblékli jste mě; byl jsem nemocen, a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení, a přišli jste ke mně.' 
    Spravedliví mu na to řeknou: 'Pane, kdy jsme tě viděli hladového, a dali jsme ti najíst, žíznivého, a dali jsme ti napít? Kdy jsme tě viděli na cestě, a ujali jsme se tě, nebo nahého, a oblékli jsme tě? Kdy jsme tě viděli nemocného nebo ve vězení, a přišli jsme k tobě?' 
    Král jim odpoví: 'Amen, pravím vám: Cokoli jste udělali pro jednoho z těchto mých nejposlednějších bratří, pro mne jste udělali.' 
    Potom řekne těm po levici: 'Pryč ode mě, vy zlořečení, do věčného ohně, který je připraven pro ďábla a jeho anděly. Neboť jsem měl hlad, a nedali jste mi najíst, měl jsem žízeň, a nedali jste mi napít; byl jsem na cestě, a neujali jste se mé, byl jsem nahý, a neoblékli jste mě, byl jsem nemocen a ve vězení, a nenavštívili jste mě.' 
    Tu mu na to řeknou také oni: 'Pane, kdy jsme tě viděli hladového nebo žíznivého, na cestě nebo nahého, nemocného nebo ve vězení, a neposloužili jsme ti?' 
    On jim odpoví: 'Amen, pravím vám: Cokoli jste neudělali pro jednoho z těchto nejposlednějších, ani pro mne jste neudělali.' 
    A půjdou do věčného trápení, spravedliví však do věčného života." 



Neměli by podle té Vaší teorie být zavrženi ti spravedliví kteří celý život hřešili tím že nezištně a s láskou pomáhali druhým , pokud nejednali na přímý Boží příkaz a nebo pokyn a pokud na něj jednali tak proč jsou nyní tak překvapení ?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 10. říjen 2014 @ 14:45:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnick píše:

///Neměli by podle té Vaší teorie být zavrženi ti spravedliví kteří celý život hřešili tím že nezištně a s láskou pomáhali druhým , pokud nejednali na přímý Boží příkaz a nebo pokyn a pokud na něj jednali tak proč jsou nyní tak překvapení ?///

Tam se píše o národech, řec. "ethnos", ne o věřících lidech. Ale o pohanech. A ti nemají jinou možnost, než pomáhat pouze z vlastního uvážení. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 10. říjen 2014 @ 15:04:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Ahoj Gregu.

  To ano. 

  Ale k tématu ještě to, že nikde v písmu není 
jediná zmíňka o tom, že by měl někdo "pomáhat" 
lidem tak, že jim bude dávat peníze. 

  Ježíš to říká poměrně jasně:

"Neboť jsem měl hlad, a dali jste mi najíst, měl jsem žízeň, a dali jste mi napít; byl jsem na cestě, a ujali jste se mě, byl jsem nahý, a oblékli jste mě; byl jsem nemocen, a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení, a přišli jste ke mně"

  Ta dvacetikoruna daná bezdomovci je opak slov, 
který říká Ježíš. Za ní si bezdomovec nanejvýš koupí krabici vína,
opije se, umrzne a přijde tak možná dřív do pekla.

  (no, možná je to "dát napít", ale v trochu jiném významu, než to nejspíš Ježíš myslel)

  Pokud člověk místo "najíst, napít, navštívit, pomoci, ujmout se" 
a podobně dá peníze, je v dost špatné situaci i jako pohan.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 10. říjen 2014 @ 16:23:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč by měl bezdomovec přijít do pekla ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 11. říjen 2014 @ 08:04:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Poutnicku, až mi někdy odpovíte na 
nějakou otázku, také vám rád odpovím.

  Ale i bez mé odpovědi, kdybyste si třeba 
přečetl slova pána Ježíše, a nejen je kopíroval, 
mohl byste na to přijít i sám. 

  Ježíš to říká velmi výstižně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 10. říjen 2014 @ 16:29:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Cizinče,

 ///Ta dvacetikoruna daná bezdomovci je opak slov, 
který říká Ježíš. Za ní si bezdomovec nanejvýš koupí krabici vína,
opije se, umrzne a přijde tak možná dřív do pekla.///

To je pravda. Dobrý podnět. Někdy to tak dělám, ale obvykle nemám čas.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího slova (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 11. říjen 2014 @ 08:09:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  A o tom to naprosto přesně je. 
Taky to tak někdy popletu, protože "nemám čas"
a asi to tak dělá více lidí.

  Už jsem si vícekrát ověřil, že peníze
jsou pro řešení situace bezdomoců
cenné jen tak, že je člověk dá někomu,
kdo na ně má čas a pomáhá jim.

  Například tak, že jim žádné peníze nedá,
ale dá jim velký kus svého času.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavel nebo Jakub? alias exegeze výkladů Božího sl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 11. říjen 2014 @ 13:26:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S bezdomovci se stýkám ve svém zaměstnání jako ochranka v hypermarketu. Takže jim občas něco šoupnu, ale jsem v práci, takže čas jim věnovat nemohu. Už teď poukazuje vedení na to, že ochranka má s bezdomovci nadstandardní vztahy...


]


Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy