Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jaroslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 187, komentářů celkem: 429750, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 546 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116649761
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Význam obřízky v Nové smlouvě.
Vloženo Úterý, 30. srpen 2011 @ 14:58:53 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Koloským 2,11; Filipským 3,3.
Jednoduše řečeno, obřízka znamená odstranění tělesného, přirozeného myšlení.

Uvědomili jste si, kdy poprvé a komu byla přikázána obřízka? V Genesis 17,10 obřízku přikázal Abrahamovi, zajímavé je, že tak učinil až po 25 létech potom, co Abraham uvěřil Bohu a byl ospravedlněn pro svou víru. A co je ještě zajímavější, jak Abraham, tak i Sára už nebyli schopni naplnit Boží vůli ze svých tělesných sil a schopností. Oba už byli neplodní.

Nezbavíme-li se přirozeného myšlení, nemáme účast na Boží smlouvě, nemůžeme vydávat svědectví ani mít podíl na Božím díle obnovy. Proto je pro Boží děti největším problémem, že nevědí, co je tělesné, přirozené myšlení. Mnoho křesťanů spojuje tělo pouze s hříchem, ale tělo nepůsobí jen to, že člověk hřeší. V Římanům 8,8 je řečeno, že „ti, kteří jsou v těle, se Bohu líbit nemohou“. Z toho vyplývá, že tělo se snaží zalíbit Bohu. V 7 kapitole Pavel ukazuje, že člověk přirozeného smýšlení vyvíjí velké úsilí, aby dodržel Zákon, dělal dobré věci, konal Boží vůli a líbil se Bohu. A ačkoliv to činí ze všech svých sil, přesto to nestačí.

Zkušeností nám ukazují, že je poměrně jednoduché se vypořádat s hřešící tělesností, ale je velmi obtížné vypořádat se s tělesným smýšlením, které se snaží uspokojit Boha a zalíbit se mu. Především tělo se snaží vplížit do Božího díla a služby.

Mnozí si myslí, že kdysi sice byli takoví či onací, nyní však mohou a musí činit dobro, protože se jejich cíl změnil, když uvěřili v Pána Ježíše. Už to přece nedělají proto, aby byli spasení, ale protože jsou spasení. Neuvědomují si ovšem, že Boha zajímá nejen to, zda změnili svůj cíl, ale také zda skoncovali se svým přirozeným smýšlením. Pokud chtějí Boha uspokojit svou tělesnou přirozeností, Bůh jím řekne, že tělesnost jej uspokojit nemůže. Měli by pochopit, že obřízka znamená odříznutí tělesností, jež vždy plodí pouze Izmaele, a o tom víme, že nemohl mít podíl na dědictví Abrahama. Musel být vyhnán. Z příběhu o Abrahámovi můžeme pochopit právě toto.

Mnoho Božích dětí se nevypořádalo se svým přirozeným myšlením, věří v přirozené smýšlení a vkládají v něj svou důvěru. Charakteristickým znakem přirozeného myšlení je sebejistota. Filip. 3,3 říká: „Neboť pravá obřízka jsme my, kteří …. nespoléháme na sebe.“ Nemít důvěru sám v sebe, znamená nedůvěřovat si. Dokud se nás Pán nedotkne smrti svého kříže, snadno odsuzujeme vše, co se nám postaví do cesty. Rádi se necháváme slyšet a rychle vynášíme soudy. Nikdo, kdo činí rychle soudy a věří ve svou vlastní sílu, nezná kříž. Ve chvíli, kdy je naše přirozené smyšlení obřezané, nebudeme již věřit sami v sebe.

Před Pánem musíme poznat, že jsme slabí a bezmocní (Abrahám), nemáme sílu (Izák) a klopýtáme (Jákob).


"Význam obřízky v Nové smlouvě." | Přihlásit/Vytvořit účet | 14 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 30. srpen 2011 @ 16:18:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebyl on Izmael obřezaný také ? Stejně jako se dávají obřezat muslimové až dodnes ?
viz : http://obrizka.ihelpdesk.cz/2009/06/zastoupeni-muzske-obrizky-ve-svete.htm



Re: Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 30. srpen 2011 @ 16:48:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Byl obřezán, ale přesto ho musel Abraham vyhnat. Neboť podle Hospodina neměl účast na Abrahamově dědictví.


]


Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 30. srpen 2011 @ 23:44:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Izák by tu snad byl... :-)



Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 31. srpen 2011 @ 06:14:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Oba už byli neplodní. "...

To není přesné.
Sára už byla neplodná, ale o Abrahámovi Písmo nic tak konkrétního neříká. Muži bývají plodní až do vysokého věku. Po smrti Sáry Abrahám přece i jako stařec zplodil s Ketúrou ještě další děti.



..." že člověk přirozeného smýšlení vyvíjí velké úsilí, aby dodržel Zákon, dělal dobré věci, konal Boží vůli a líbil se Bohu. "...

Nepochopil jsi, že kdo takto žije (koná dobré skutky, hledá Boží vůli a usiluje se tak zalíbit Bohu) - takový člověk vůbec nežije podle těla.

(Ř 8,5)
Ti, kdo jsou podle těla, totiž myslí na věci těla, ale ti, kdo jsou podle Ducha, na věci Ducha.

(1 Kor 10,3-7)
Ačkoliv totiž chodíme v těle, nebojujeme podle těla.
Zbraně našeho boje totiž nejsou tělesné, ale jsou v Bohu mocné k boření pevností:
Boříme výmysly a každou povýšenost, která se pozdvihuje proti poznání Boha; uvádíme každou myšlenku do zajetí, aby byla poslušna Krista,
a jsme připraveni potrestat každou neposlušnost, až se naplní vaše poslušnost.
Díváte se jen na to, co je před očima? Je-li někdo o sobě přesvědčen, že je Kristův, ať si sám znovu promyslí to, že jako je on Kristův, tak jsme Kristovi i my.




Re: Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 31. srpen 2011 @ 18:12:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Nepochopil jsi, že kdo takto žije (koná dobré skutky, hledá Boží vůli a usiluje se tak zalíbit Bohu) - takový člověk vůbec nežije podle těla.//

Dobré skutky nejsou jen výsadou křesťanů. O dobré skutky se snaží snad ve všech náboženstvích kromě satanismu, aby se zalíbili svému bohu/bohům. Vem si třeba hnutí Hare Krišna. Když jsem jednou viděla nějaký dokument o jejich komunitě, tak jsem chtě nechtě před nimi smekala... ráno vstávají v pět, pak jsou na modlitbách, pak jdou pracovat, pak zase modlitby atd., zkrátka by se dalo říct, že vedou čistý zbožný život a vynikají v dobrých skutcích, ale... Všechno je to na houby:-( Všechno je jen z těla. V takové askezi však dovedou žít i někteří křesťané, avšak všechno stejně pramení z těla, ze staré přirozenosti, protože člověk je tvor náboženský a tohle všechno má v sobě nějak "od přírody" ve vínku, ale dokud nepochopí, že je nemocný a že jako nemocného ho Bůh nemůže přijmout, protože se napřed musí uzdravit, tak je to všechno zbytečné.


]


Re: Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 31. srpen 2011 @ 20:22:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znáš jistě jedno z přikázání: "Nepožádáš." Což se také dá říct i tak, že; "Nebudeš si přát." A co? Třeba líbit se Bohu.
Když to vezmeš doslovně, jestli se někdo chce líbit Bohu podle těla, tak ve skutečnosti přestupuje toto přikázání.
Podobně jak kdysi napsala Momonka. Šest dní budeš pracovat a sedmý odpočívat. Když si uvědomila, že sice sedmý den nepracuje, ale těch šest ne, tak ji došlo, že učení adventistů je chybné.

To co píšeš je v rozporu s tímto přikázáním. Když totiž chce někdo uloupit neprávem "slávu Boží", třeba svými tělesnými skutky, a zalíbit se tělem Bohu, přestože Bůh jasně mnohokrát řekl, že "tělo a krev nemůže obdržet za dědictví Boží království" 1 Kor. 15,50 a mnoho dalších míst, tak přestupuje přikázání a je přestupníkem.

Ani nedivím, že nerozumíš tomu co píšeš.


]


Re: Re: Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 00:47:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znáš jistě jedno z přikázání: "Nepožádáš." Což se také dá říct i tak, že; "Nebudeš si přát." ..... ne to se tedy tak říct nedá, to slovo totiž znamená "dychtit, prahnout, bažit, toužit".


]


Re: Re: Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 20:29:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonete,

a kam bys zařadil třeba toto:

1 Tes 4,1: Dále vás, bratři, prosíme a vyzýváme v Pánu Ježíši, abyste stále rostli v tom, co jste od nás přijali a co už děláte – žijte tak, abyste se líbili Bohu.

1 Tes 2,4: Naopak! Bůh nás poctil tím, že nám svěřil evangelium, a tak je kážeme – ne abychom se líbili lidem, ale Bohu, který zkoumá naše srdce.

Ef 5,9: Žijte proto jako děti světla – ovocem světla je vždy dobrota, spravedlnost a pravda; zkoumejte, co se líbí Pánu.

2 Kor 5,8: S touto smělou důvěrou rádi své tělo opustíme, abychom byli doma u Pána. 9Ať už tedy zůstáváme doma anebo odcházíme, jde nám o to, abychom se mu líbili.


]


Re: Re: Re: Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 21:04:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
všimnul sis co jsem napsal?                         jestli se někdo chce líbit Bohu podle těla

Bohu se lze líbit "pouze" v Kristu. Řím. 8,1 a dál. verš 8: Ti, kteří jsou v těle, se Bohu líbit nemohou.

Zkoumej, co se líbí Pánu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 21:36:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, já jen proto, že jsem měl dojem z některých formulací, jakoby snaha líbit se Bohu byla vždy něčím tělesným, podle těla. Ale možná jsem se spletl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. září 2011 @ 15:45:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, taky mám ten dojem Leonete,

mám dojem, že podle tebe by bylo nejlepší lehnout si do konce života na gauč a říkat si:"Jsem v Kristu, jsem v Kristu", a nic víc už nepotřebuji....

Vyveď mě z omylu, pokud se mýlím. Vím, že opravdu neznám všechno, co zastáváš, takže se mohu mýlit.

A abych se nějak mohl k nějakému učení vyjádřit, musím bezpodmínečně vědět všechno, co to učení obnáší, aspoň v kostce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 02. září 2011 @ 16:56:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Začínáš se projevovat jako mnoho jiných tady. "Mám dojem", že podle tebe. Nevíš, neptal ses a děláš závěry na základě svých domněnek. Škoda, ale tvá.

Ty rád škatulkuješ, že? Tak tu radost ti neudělám, poznávat Krista, je moje jediná touha. A jestli to je v souladu s nějakým učením, tak to je mi šumafuk. Nic nezáleži na tom, co a kde jsem kdy byl. To všechno je mi za hnuj, jediné co mne zajímá je Kristus.

PS. K učení jiných by se neměli vyjadřovat ti, kdo ani nevědí či jsou. A co jsou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. září 2011 @ 17:09:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,

to já schválně si občas trochu píchnu, abych věděl, co z toho vyteče, víš?

Jestli je ti šum a fuk, zda je to tvé nazírání v souladu s učením Písma, tak to řekni rovnou, aby bylo vidět, za koho "kopeš".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Význam obřízky v Nové smlouvě. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 02. září 2011 @ 17:38:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za sebe. Někde jsem ti to už napsal. Jsem Boží syn. A to je vše. A jestli je "mé" učení v souladu s Písmem, tak o to se nestarám.
Někdy se stane, že mne někdo obviní, že teď zrovna jsem určitě napsal něco špatně, a začne to dokládat verši, ale při podrobném zkoumání zpravidla zjistím, že dotyčný použil nefér jednání, neboť vytrhl verš ze souvislosti, podobně jako satan na poušti, když pokoušel Ježíše. Anebo použil učení nějaké denominace, a to už ani nebudu komentovat.


]


Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy