Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 182, komentářů celkem: 429723, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 559 návštěvník(ů)
a 6 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
magdalena07
oko
ivanp
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116617780
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Za koho mluví reformace.cz?
Vloženo Pátek, 13. duben 2012 @ 14:27:31 CEST Vložil: Stepan

Konspirace poslal omo

Sám bych se charakterizoval jako liberální evangelikál, avšak hrdě se hlásící k historii reformačních snah v českých zemích, zejména k odkazu Jednoty bratrské. Denominací jsem českobratrský evangelík nacházející se na půl cesty do jednoho baptistického sboru. Při hledání nějakého křestanského tématu jsem na Googlu nedávno narazil na sponzorovaný odkaz na web reformace.cz. Tato doména přirozeně upoutala mou pozornost a na web jsem se zájmem zavítal. Na první pohled jsem měl z celkového vzezření pocit, že jde o jakýsi portál pro nezasvěcené, jehož cílem je seznámit zájemce zvenku s učením církví hlásících se k reformaci. Zkrátka, že jde o nějaký široce pojatý, naddenominační projekt snažící se postihnout odkaz reformace v plné šíři. Když jsem se však hlouběji začetl do textů zde uveřejněných, postupně jsem vycházel ze svého prvotního omylu a dostavil se pocit deziluze. Pojdme popořadě.

Sám bych se charakterizoval jako liberální evangelikál, avšak hrdě se hlásící k historii reformačních snah v českých zemích, zejména k odkazu Jednoty bratrské. Denominací jsem českobratrský evangelík nacházející se na půl cesty do jednoho baptistického sboru.

Při hledání nějakého křestanského tématu jsem na Googlu nedávno narazil na sponzorovaný odkaz na web reformace.cz. Tato doména přirozeně upoutala mou pozornost a na web jsem se zájmem zavítal. Na první pohled jsem měl z celkového vzezření pocit, že jde o jakýsi portál pro nezasvěcené, jehož cílem je seznámit zájemce zvenku s učením církví hlásících se k reformaci. Zkrátka, že jde o nějaký široce pojatý, naddenominační projekt snažící se postihnout odkaz reformace v plné šíři.

Když jsem se však hlouběji začetl do textů zde uveřejněných, postupně jsem vycházel ze svého prvotního omylu a dostavil se pocit deziluze. Pojdme popořadě.

Pod odkazem "O nás" se dozvím, že provozovatelem je jakési neznámé občanské sdružení vágně se definující jako "mezidenominační misijní služba". Jaké denominace se na projektu podílí se však ani náznakem nedozvím. Dobře, jenotliví autoři jsou po jistém úsilí dohledatelní, nicméně už zde se nemůžu ubránit jistým pochybnostem. Při rešerši přispěvatelů nalézám samé nezávislé sbory, žádná ze zavedených reformovaných církví. No dobrá, pojďme dál.

Přejděme k "vyznání víry". Zde bych čekal budto některé ze široce přijímaných starověkých vyznání, jako je to apoštolské. Pokud je cílem zdůraznit témata reformace, uvítal bych alespon zmínku o existenci vyznání augsburského a helvétského, případně kteréhokoliv pozdějšího. Místo toho nalézám rozvláčný patetický text míchající nesporné základy křestanské víry, na kterých panuje všeobecná shoda, s kontroverzními výklady s původem jednoznačně v tzv. konzervativním evangelikalismu. Připadám si jako na webu nějakého nezávislého konzervativního sboru na americkém středozápadě. Namátkou vyberu nadřazenost muže nad ženou konstituovanou samotným Bohem. Námitka o patriarchálním kulturním prostředí, ve kterém byly novozákonní listy sepsány, je v tomto "vyznání reformace" nemilosrdně odsouzena formulací, že vedoucí role muže "nemá být potlačována odkazy na kulturní vývoj". Dobrá. Nemám co dodat, proti fundamentalismu ignorujícímu kulturní okolnosti vzniku biblického kánonu se těžko bojuje.

Pojdme se tedy podívat na samotný obsah webu. Z horního menu vybírám opět velmi oficálně vyhlížející téma. Video, vyvýšenost Krista v rodině. Jakýsi pan inženýr Zdeněk Karásek, o kterém se po delším hledání dozvídám, že je kvalifikován ve stavebnictví, se zde rozhořčuje nad homosexuály, jejichž duchovním cílem je prý vysmát se Bohu a rozvrátit daný řád. Žena je prý předurčena poslouchat svého muže, ne snad, že by byla horší, nebo méně intelignetní, ale proto, že to tak sám Bůh (!) napsal v Pavlově listě. Dále slyším poučené svědectví, že na děti je potřeba brát rákosku, protože přece musí pocítit, že po hříchu přichází test. Jaký to skvělý příklad Kristovy lásky.

A tohle že má být výkladní skříní české reformace? Nemám zhola nic proti sebeprezentaci konzervativního evangelikalismu. Ani toho nejvulgárnějšího z Ameriky. Každý má mít svobodu projevu a může si věřit, jak chce a čemu chce, soudcem budiž jedině Bůh sám. Ale vydávat tyto nepoučené, poctivou teologií nedotčené postoje za "reformaci", a to ještě k tomu v kontextu českého prostředí, je dle mého soudu projevem totální nekompetentnosti, arogance, ne-li přímo do nebe volající drzosti vysmívající se všem ostatním, svobodomyslněji smýšlejícím křestanům hlásícím se k bohatému odkazu reformace u nás. Jistě, dá se namítnout, že prostě jen využili toho, že  doména byla volná, tak to přece chodí na trhu, trh informací nevyjímaje. Nicméně nemohl jsem si odpustit vyjádřit svou deziluzi. Pevně věřím, že v ní nejsem a nebudu sám.


Podobná témata

Konspirace

"Za koho mluví reformace.cz?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 88 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 13. duben 2012 @ 16:06:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Často se také označují za protestanty lidé kteří sice protestují proti katolické církvi ale zároveň se také snaží otevřeně nebo skrytě škodit všem křesťanům bez rozdílu i samotnému Bohu. Pod nejrůznějšími zdánlivě ušlechtilými záminkami, nebo naopak otevřeně beze všech servítků a obřadností. Jediná forma křesťanství která jim připadá z hlediska jejich záměrů dostatečně neškodná a škodící ostatním je mimodenominační osamělá izolace.




Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 14. duben 2012 @ 06:42:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:))) copak, zase ti protestanti ....  aha škůdci jedni

milý poutnicku, teď ber má slova s velkou rezervou a obrovským nadhledem, ale prostě mi to nedá, musím se zeptat, poutnicku a ty se považuješ za "skrytého či otevřeného škůdce křesťanů" ( .....  protestantů),
 jestli můžu sdělit svůj dojem, použít tvá slova, tak ty spíše patříš k těm typům co to dělají "pod nejrůznějšími ušlechtilými záminkami ... s obřadností"  



rive





]


Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 13. duben 2012 @ 16:09:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na druhou stranu se také mnozí takoví lidé vydávají za katolíky, i tady na Granu. A pokoušejí se urazit naším jménem ostatní a otřást naší důvěrou ve vlastní církev. Někdy to dělají rafínovaně a lstivě a jindy zas pro změnu velice dětinsky.



Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 14. duben 2012 @ 06:58:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutnicku, horší je, že někteří se vydávají za katolické kněze, obhajují tady učení antikrista a vy, řadoví řk katolíci jste jako pěna tiší. To je pokrytectví nejvyšší kategorie, jak to můžete trpět?


]


Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pátek, 13. duben 2012 @ 19:05:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže portál reformace se nehlásí k odkazům skutečné reformace, protože zastává

1.       vedoucí roli muže v rodině
2.       biblický názor, že děti se mají fyzicky trestat za hřích. "Kdo šetří hůl, nenávidí svého syna, a kdo jej miluje, trestá ho." (Př 13,24)
3.       biblický názor, že homosexualita je zvrácenost

Nikdy jsem neslyšela, že by reformátoři nezastávali vedoucí roli muže v rodině, zakazovali přiměřené fyzické trestání dětí a nezastávali biblický postoj k homosexualitě.  Vyvstává tedy otázka, čemu vlastně autor říká „svobodomyslný křesťan“ nebo „liberální evangelikál“.  Asi je to někdo, kdo má Bibli za restaurační menu a snaží se především zalíbit lidem a až potom Bohu.

Osobně považuji portál reformace za to nejlepší a nejvěrnější reformačnímu odkazu, co na českém netu znám.  A pana Karáska považuji za věrného a skromného kazatele. Kéž nám Pán dá více takových.


 



Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Foibe123 v Sobota, 14. duben 2012 @ 10:01:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Grace,pokud bereš Bibli doslova, měla by si také např. kamenovat hříšníky, trhat si ruce, vyrvávat oči, při každém pomyšlení na hřích, nosit šátek (jakožto žena), dokonce možná i vraždit jinověrce ( viz. mnoho žalmů). Pokud to tak neděláš, vytvořila jsi si z Bible menu v restauraci ty. Je tady ovšem i druhá možnost, snažit se o kritický (ve smyslu přemýšlející) výklad Bible, ke kterému reformační tradice vytvořila velice plodnou půdu. Navíc, hodnotit něčí víru (resp. že uživatel omo, se chce zalíbit lidem a ne Bohu) ti nepřísluší a je to velice arogantní výrok.


]


Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 14. duben 2012 @ 12:03:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Foibe, kdybys měl Pomocníka u čtení Písma, tak bys ohledně násilí něco důležité pochopil a nedělal ze sebe křižáka.


]


Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Foibe123 v Sobota, 14. duben 2012 @ 12:10:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za prvé jsem žena (viz. můj profil) a za druhé, moje kritika byla pojata formou nadsázky, což myslím nebylo pochopeno. Mimochodem v biblické hermeneutice se cítím opměrně vzdělaná a Bible je pro mě závazným pramenem Božího slova.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 14. duben 2012 @ 13:54:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ok, promiň. Ale to kameňování, to je podpásovka, to snad uznáš...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Foibe123 v Sobota, 14. duben 2012 @ 14:12:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, není to podpásovka, je to do důsledku dohnaná logika fundamentálního doslevného čtení Bible, chtěla jsem na tomto přiklady ukázat úskalí tohoto přístupu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Sobota, 14. duben 2012 @ 15:21:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Foibe,

co přesně není správné na výkladu těch 3 biblických postojů, ze kterých jsem ve svém komentáři vycházela? Nedokážu si je vysvětlit jinak, než tak, jak jsou napsány.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. duben 2012 @ 15:50:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Foube123,

to se ti ale moc nepovedlo. Tvůj příspěvěk takto psaný působí spíš jako myšlenky biblického analfabeta a ne někoho zběhlého v hermeneutice...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Foibe123 v Sobota, 14. duben 2012 @ 15:58:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snažím se jen ukázat absurdnost doslovného chápání Bible, pak dospějeme k tomu, že něco platí a něco ne. Buď ji vykládejme celou v kontextu, ve kterém byla napsána, nebo jiberme doslova celou, i s pasážemi z Leviticu, protože jinak to nedává moc smysl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Sobota, 14. duben 2012 @ 16:04:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tím souhlasím, ale v čem byl můj výklad těch 3 postojů špatný a absurdní?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Neděle, 15. duben 2012 @ 21:09:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, četla jsem nepozorně, s tím nesouhlasím. Myslím, že Bibli je třeba vykládat celou v kontextu, který také určuje, které pasáže brát doslovně a které obrazně. Není správné stavět tyto dva přístupy do protikladu.


]


Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Sobota, 14. duben 2012 @ 11:45:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Grace,
plně s tebou souhlasím. Autor článku je skutečně liberální věřící, pro kterého Bible není závazná... Byl jsem s manželkou na konferenci ZOD, kde bratr Karásek měl kázání o rodině, přesně to, které je zmíněno v článku a nemohu než souhlasit.


]


Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: omo v Sobota, 14. duben 2012 @ 13:11:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak pozor. Soud o tom, zda je pro mne Bible závazná, či ne, bych nechal na někom jiném.


]


Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 14. duben 2012 @ 15:52:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omo,

podle toho co tu píšeš, jsi ve studiu Bible někde v první třídě, když neznáš rozdíl mezi souzením lidí a rozsuzováním učení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: omo v Sobota, 14. duben 2012 @ 17:23:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se logicky domnívám, že Bible pro mě závazná je, vy se domníváte, že pro mě závazná není. Spor rozsoudí jen Bůh. Dlužno dodat, že já bych se neodvážil tvrdit, že pro vás Bible závazná není, vím, že je, že máte dobrý záměr žít pro Pána, což chápu, i já tento záměr mám. I když mi to třeba nebudete věřit, protože tradice, ke které se hlásím, má na výklad Písma místy odlišné názory. Tak se rozejděme v pokoji a Bůh nás suď. Jestli je takový závěr na úrovni první třídy, snad mi dokážete odpustit ;)


]


Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Sobota, 14. duben 2012 @ 15:31:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Leguldo,

asi nás moc nezbylo, kdo nekráčí s duchem doby, ale jsem ráda, že vím aspoň o Tobě s Momonkou :-)


]


Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Foibe123 v Sobota, 14. duben 2012 @ 16:22:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 " Kdyby někdo obcoval s ženou, která jako otrokyně byla určena pro jiného,ale ještě nebyla ani vykoupena penězi ani propuštěna na svobodu, bude případ vyšetřen, ale nebudou potrestáni smtrií, protože nebyla ještě propuštěna" (Lv 3,20)

"Otroci poslouchejte ve všem své pozemské pány, nejen naoko,abyste se jim po lidsku zalíbili, nýbrž se srdce, v bázni Páně.(Kol 3,22)

Podle logiky fundamentálního výkladu bych musela řéct, že Bible schvaluje, resp. i nabádá k otroctví. Pokud tento argument nepřijmu, musím ovšem kriticvky smýšlet i o ostatních dobově podmíněných okolnostech. (např. podřízenost ženy či fyzické tresty).


]


Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Sobota, 14. duben 2012 @ 16:39:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
První verš považuju za dobově podmíněný, protože se jedná o zákon platící ve starozákonní společnosti Izraelitů, ve které nežijeme.

Druhý verš neschvaluje otroctví, ale říká, jak se mají křesťané chovat ve společnosti, kde otroctví existuje. U nás otroctví neexistuje, takže je to také dobově podmíněné.

Podřízenost ženy v manželství mluví o odvěkém řádu (žena byla stvořena jako pomocnice) a manželství není dobově podmíněné.

Přiměřené fyzické tresty pro děti jako výchovný prostředek se týkají výchovy dětí, a ta také není dobově podmíněná.

Nemyslím si, že "fundamentální výklad" by dělal takovou jasnou chybu, jako že by tyto 4 verše stavěl na stejnou úroveň. Vždyť já nejsem žádný teolog a ten rozdíl jasně vidím.




]


Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Foibe123 v Sobota, 14. duben 2012 @ 17:16:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Desatero je také z doby starozákoních Izraelitů, takže by nemělo být závazné?
Co se týče odvěkého řádu manželství, sousloví ezer kenegdo, které je zde překládáno jako pomoc jemu rovnou, je dosti zavádějící.Ezer je slovo, které se v Bibli používá pouze pokud člověk volá zoufale o pomoc k Bohu, tudíž překlad pomocnice je dosti tendenčně zkreslený.
Verš o otrocích, kteří se mají podřizovat Pánu,navazuje na verš podřízenosti ženy muži (takže se nabízí otázka, zda podřízenost ženy muži také neplatí pouze pro kultury, kde existuje patriarchát, stejně nepřirozený jako otroctví)
Opět se mi potvrzují slova, že se doslova berou jen verše, které se hodí do krámu...




]


Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Sobota, 14. duben 2012 @ 17:59:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Desatero je mravní zákon, proto věřím, že platí pro každého a navždy. Věřím, že i proto jej napsal Bůh do kamene. Zákon, který jsi uvedla, patří mezi zákony dané pro historicky danou společnost (něco jako její občanský trestní zákoník), které nejsme součástí. Proto je dobově a kulturně omezený. I když mnohé zákony z něj jsou přejaty do jiných společností a pak jsou závazné i v nich.

Podřízenost ženy nechápu jako otroctví, ale jako pomoc muži jemu rovnou. Myslím, že nerozumím Tvému postoji, protože mluvíme moc obecně, Foibe. Můžeš mi uvést nějaký jiný praktický příklad z manželského života? Já mluvím konkrétně o rozhodování v běžných životních situacích, které mají dopad na oba manžele. Tam věřím, že když dojde k rozporu a je nutné jednat, tak má platit to, co řekne muž.

Nevím, co všechno si představuješ pod pojmem patriarchát, ale pokud je to něco jako islámská společnost, tak s Tebou rozhodně souhlasím, že je tam žena víceméně otrokyně. Ale židovský a křesťanský model je podle mě taky patriarchální a vůbec mi otrocký nepřipadá.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. duben 2012 @ 20:41:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."
1.       vedoucí roli muže v rodině
2.       biblický názor, že děti se mají fyzicky trestat za hřích. "Kdo šetří hůl, nenávidí svého syna, a kdo jej miluje, trestá ho." (Př 13,24)
3.       biblický názor, že homosexualita je zvrácenost
"...



Domnívám se, že pravdu ve vašem sporu je třeba hledat někde uprostřed.
Já, jako katolík se mohu ztotožnit se všemi třemi body. Toto není žádné zvláštní učení reformace, ve kterém bychom se lišili.


Problém je, co si kdo pod tím představuje. Tedy jakým obsahem naplní smysl těchto tří bodů.


1.)   Muž byl stvořen k Božímu obrazu, žena k obrazu muže, jako jeho pomocnice.
To ovšem vůbec nevylučuje, že i žena je Božím obrazem!
Muž a žena se mají navzájem doplňovat ve všem.
Každý má něco, co druhému chybí. Mají vytvářet v manželské jednotě jednu bytost (obraz Boha ve společenství), kde každý má svoji specifickou a nezastupitelnou úlohu. "To je konečně ona: je z mých kostí, je z mého těla! Bude se nazývat manželkou, neboť je vzata z manžela!" (Gn 2,23).
"Patriarchát" - v důsledku znamená, že muž miluje ženu více než sám sebe a natolik, že za ni dá i svůj život (Ef 5,25).




2.)   Provinění dětí trestat, ale vždy s láskou. Hříchy mají své následky - a to je zkušenost k nezaplacení. Výchova bez "zpětné vazby" (pochvaly - odměny či pokárání - trestu) není skutečnou výchovou.
Forma trestu musí být ovšem různá, s ohledem na povahu dítěte, aby se neminula účinkem. Není na to žádná šablona. Je to umění vychovatele, kterému se rodiče učí po celý život. A každé dítě je jiné, na každé platí jiný přístup.



3.)   Homosexuální chování je hříchem, je zvráceností proti Bohu.
Naopak homosexuální sklony samy o sobě ještě hříšné nejsou - mohou být ovšem už následky hříchů dřívějších, nebo mohou být taky jednou z forem "ostnu satanova anděla."







]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Sobota, 14. duben 2012 @ 21:08:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

Konečně tě tu mohu pochválit za docela rozumné názory a těch si v otázce mravů u ortodoxních katolíků vážím. Jen aby nezůstávalo
u deklarace, ale promítlo se to skutečného života.  V tomto ohledu jsou evangelíci mnohem horší (alespoň mi to tak připadá), než pravověrní katolíci. Ale moc se při tom nadřete. Jednodušší je "narodit se z Ducha" a pak respektovat bibli, není třeba ani komplikovaný katechizmus zákazů a příkazů, který moc v praxi nefunguje.

Ale jak se stavíš k liberální teologii a kolaboraci s pohany? V tomto ohledu jsi ticho jako pěna.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. duben 2012 @ 23:04:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, co máš na mysli konkrétně pod pojmem "liberální" teologie.




Kolaborace s pohany existuje jen ve vašich hlavách, v rozjitřené fantazii. Nevyznáváme žádný synkretismus.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Neděle, 15. duben 2012 @ 07:49:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No myslím tím Nové výklady kreda, názory Opa, kolaborace papežů s pohany a zrovnoprávnění všech náboženství


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. duben 2012 @ 10:14:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výklady kréda jsou jen tvým vlastním nepochopením jednotlivých skutečností. Museli bychom je probírat jednotlivě a do hloubky, aby jsi pochopil jejich správný smysl.





Společná setkávání s pohany i jinověrci není pokusem o synkretismus, ale sbližuje lidi i celé národy, aby se skrze vzájemné chápání druhého odstraňovaly rozbroje a války, vzniklé z nepochopení toho druhého.



Vždyť o evangeliu nelze svědčit z druhé strany zákopů, ale jen a jen skrze skutky lásky.

Nejdříve přátelství v rovině přirozené a až potom se otevírá cesta i k přátelství v Kristu, přijetím Krista do života pohanů - v rovině nadpřirozené,  v rovině mezi Božímih dětmi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Neděle, 15. duben 2012 @ 21:17:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko,
tak tomu rozumím víceméně také, až na to, že homosexuální sklony taky považuji za hříšné podle biblického učení, že hřích začíná v srdci. Ale jinak se v těch 3 postojích římští katolíci od Bible neodklonili, takže vlastně nebylo a není co reformovat. Reformace reagovala jen na odklon od biblického učení.


]


Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 14. duben 2012 @ 06:22:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli zní otázka "za koho mluví reformace cz", tak to si myslím, že není  o čem pochybovat a musím se přiznat, že jsem již dlouho nečetla tak poctivě napsané vyznání. 

Dávám za pravdu pisatelovi omo, aspoň je to i můj dojem, portál reformace.cz určitě není " nějaký projekt" a teda určitě ne projekt, "rozplizlý",  "široce pojatý - naddenominační". To je omo právem zklamaný, jestli očekával rozplizlost. Takže určitě proto na začátku stránek tak jasně řečené vyznání. 

Nevím, nějak jsem to nestudovala podrobněji, jestli slovo naddenominační je slovo, kterým se stránky zaštiťují. Ale na druhou stranu,  v užším slova významu, bylo by zajímavé, kdyby omo z kréda vyznání  portálu reformace. cz  ukázal na něco, co je proti učení té či jiné  etablované denominace (cz), co teda není široce naddenominační, aby byly věci jasné a ne zas jen "rozplizlé" (nebiblické). 

Nevím, a teda se omlouvám za svůj údiv, ale budiž mi omluvou mé  ":)) hrdé" češství, které za vším vidí švejkovinu, ale nějak nechápu (teda z mého švejkovského pohledu) što éto??:  "liberální evangelikál, avšak hrdě se hlásící k historii reformačních snah v českých zemích, zejména k odkazu Jednoty bratrské. Denominací jsem českobratrský evangelík nacházející se na půl cesty do jednoho baptistického sboru"

rive



Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 14. duben 2012 @ 07:09:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebo lépe řečeno: kočkopes, chytrý jak liška... Stará JB co má společného s liberální teologii, je mi záhadou. Reformace.cz je kvalitní web, objevil jsem tam např.jedno biblické uskupení z Ústí nad Labem, s americkým kazatelem Marcusem Dennym, který má dobrá kázání, často v libozvučně podané češtině.


]


Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 14. duben 2012 @ 09:29:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stránky jsou opravdu velice kvalitní a přehledné.  Podle mne jde o jeden z nejsystematičtějších projektů na českém webu. Autoři si to nejlepší nenechávají pro sebe, ale zdarma to publikují. To je třeba vysoce ocenit. Snad jedinou připomínku nebo doporučení, které bych měl, že by podle mne bylo dobré: 1) Kdyby na stránce bylo možné bez dohledávání najít jména zodpovědných osob. Nepodařilo se mi je najít, což neznamená, že to nelze, ale ani v rubrice „kontakty“ ani v rubrice „o nás“ jsem nic takového nenalezl. 2) Druhá připomínka je, že by projekt mohl jasněji poukázat, že nezastupuje celou reformaci, ale že akcentuje (přes určitou pluralitu) pouze jednu z jejích specifických částí, a to je kalvinismus resp. neokalvinismus. 
Pastýř



Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: omo v Sobota, 14. duben 2012 @ 10:06:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, tyto připomínky jsem měl více méně také na mysli. Ono se někde hluboko dá dohledat, že autoři se hlásí k primitivnímu fundamentalismu.
Ale člověk se musí hodně snažit a podívat se i do rubriky "špatná teologie". Konkrétně na tohle:

http://www.reformace.cz/zod/liberalismus-versus-fundamentalismus-cislo-38

Zde se dočtu i to, že Karl Barth je nebezpečný liberál, krerému by se měl každý vyhnout. Přitom právě teologie Karla Bartha je to nejlepší, co protestantská tradice po Kalvínovi má. Proti liberalismu 19. stol. se přitom jasně vymezuje a navrací nás ke Kristu.

Ale věřme si všichni jak chceme a čemu chceme, Pán nám budiž soudcem. Problém mám skutečně primárně s tím, že odkaz reformace je široký a primitivní fundamentalismus, navíc otevřeně odmítající vědu, je jen malou částí, bohužel tou agresivní a hlasitou, která nám křesťanům dělá jen ostudu. A tato malá část je na webu reformace.cz vydávána za celek.


]


Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Sobota, 14. duben 2012 @ 11:53:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omo,
co mám chápat pod tvým výrokem "...navíc otevřeně odmítající vědu..."? Narážíš na kreaci a evoluci?


]


Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: omo v Sobota, 14. duben 2012 @ 12:55:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Částečně také, ale ne jenom. Když už se toho tématu dotkneme, kloním se k tomu, čemu se někdy říká teistická evoluce, tedy že výpověď Genesis a vědecká fakta (ale nikoli evoluční ideologie) jdou dohromady. Ale myslel jsem teké ignoraci badatelských výsledků v oblasti biblistiky, reálií biblických dob atd.. ale to zas souvisí s náhledem na Bibli jako na doslovné Boží zjevení vs. svědectví o Božím zjevení. Tohle všechno by vydalo na tuny dalšího textu a ohnivou debatu. To nebylo mým cílem. Ale rád se z těchto názorů alespoň takto ztručně vyznám, aspoň si mě budete moci lépe zařadit :)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 14. duben 2012 @ 14:02:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omo, takže v tvé bibli asi napsali, že bůh nechal vyvinout nějakou bílkovinu, nebo co za sajrajt a pak to nazval adam...divný překlad...


]


Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Sobota, 14. duben 2012 @ 15:22:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Omo,

Fundamentalismus je tu dehonestovaný a zprofanovaný jak nevěrci, tak liberály, kteří se v hojné míře vyskytují i v evangelické církvi.
Tato církev, stejně jako katolická, je svou podstatou lidová, formální, nezávazná víc než katolická, vlažná nebo jak ji nazvat. Je to vidět i na jejím členstvu, kterého, stejně jako katolíků houfně ubývá, oproti r. 2000 je jich méně než polovina a pokud nastane odluka od státních peněz, nevím, jak to dopadne. Pokud se nespojíte věroučně s katolíky, aby vám nějakou tu korunu z restitucí přihodili, tak asi zaniknete. 

Mnozí evangelíci, a těch je většina, stejně jako katolíci , využívají služeb církve možná tak třikrát za život (křest, svatba,pohřeb) a platit povinný salár dobrovolně nechtějí, musí se z nich násilně páčit.

Pojem "znovuzrození"nebo "jistota spasení", stejně jako u katolíků,  je pro ně španělská vesnice a vždy stačil křest miminka a  t.zv. konfirmace, něco podobného jako u katolíků biřmování jako důkaz pravověrnosti a zralosti víry, i když to ve většině případů byl zase jenom obřad, formální akt. Mohu dosvědčit mnoha příklady ze života. Protestanté byli v mnoha případech v praktickém životě stejní nebo horší, než katolíci. Náboženství na ně žádný vliv nemělo.

Stejně  jako u katolíků, je převážná část duchovenstva neobrácenými, neznovuzrozenými lidmi a své povolání berou jako džob, jako snadné a pohodlné, i když  dnes ne moc výnosné zaměstnání. Vyjímky potvrzují pravidlo. 

Evangelíci mají dokonce sbor, ve kterém se shromažďují homosexuálové a Karásek hlasoval pro zákon o zrovnoprávnění partnerství s normální rodinou.

Fundament znamená základ. A pokud nemáme základ, pokud stavíme na písku, musí se dům zřítit. A tím základem je Kristus a Boží slovo, které nemůžeme ohýbat podle své libosti, podle mínění sekulární společnosti a podle lidského rozumu, stupně poznání o stvořeném světě. Evoluce jako náhradní náboženství je dnes z vědeckého hlediska nesmysl, přesto všeobecně přijímána katolíky i evangelíky jako úlitba sekulárnímu okolí a pro uklidnění svědomí. 

Názory a články br. Pavla Steigera jsou vždy biblicky fundované a to samozřejmě liberálům nevoní a povětšinou ho považují za  biblického "těžkotonážníka". Ale vynechat z bible něco, nebo vykládat si to jinak, než je to myšleno,  je víc než nebezpečné a zavede to lidi na scestí, na širokou cestu, která vede do pekla. 


]


Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Sobota, 14. duben 2012 @ 15:52:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"...Karásek hlasoval pro zákon o zrovnoprávnění partnerství s normální rodinou."

Ahoj Jane21,
omlouvám se, že sem vstupuju, ale tohle je pro mě naprosto nepochopitelné překvapení - Karásek opravdu hlasoval o zrovnoprávnění partnerství homosexuálů s normální rodinou? Proč by to dělal?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: omo v Sobota, 14. duben 2012 @ 16:13:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady je myšlen Sváťa Karásek, mimochodem jeden z nejskvělejších lidí, které jsem kdy potkal. Ne ten "váš" pan inženýr Karásek, nic se neboj.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Sobota, 14. duben 2012 @ 16:15:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Sobota, 14. duben 2012 @ 16:21:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, je to pravda, spolu s Taťánou Fišerovou.


]


Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: omo v Sobota, 14. duben 2012 @ 16:10:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mt 7, 1-5


]


Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Sobota, 14. duben 2012 @ 16:30:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Oblíbený veršík zdejších katolíků a liberálů, když jím někdo šlápne na kuří oko a použije něco z bible, co jím sahá do svědomí a neslučuje se s chováním, ke kterému nás bible vybízí. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: omo v Sobota, 14. duben 2012 @ 17:13:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak nevím, komu bylo šlápnuto na kuří oko ;) Ale tohle je přesně to, do čeho jsem se pouštět nechtěl, s fundamentalistou prostě není řeč. Neuvědomil jsem si základní problém, a sice že existenci byť lehce odlišného názoru nepřipouštíte, jeho nositel je dle vaší optiky zkažený do morku kosti a zamindrákovaný, že není jako vy, a proto se autor reformace.cz zcela logicky považuje za jedinou správnou formu reformace, resp. křesťanství vůbec. Díky za ten vhled, byl to můj první osobní kontakt s fundamentalisty, odnáším si cené poučení ;)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Foibe123 v Sobota, 14. duben 2012 @ 17:22:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omo, souhlasím, ale přesto si myslím,m že je důležité upozorňovat na tyto nebezpečné názory, které se schovávají za věrohodné názvy a ještě jednou děkuju, že si měl odvahu, na to upozornit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Sobota, 14. duben 2012 @ 20:51:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Liberálové všech zemí (katolíci, evangelíci, pravoslavní, anglikání, episkopálové a další nejmenovaní) spojte se! Nový věk je tu, zatočíme s těmi zamindrákovanými a netolerantními biblickými fundamentalisty ! Ale ono je jich tak málo, že vám přece žádné nebezpečí nehrozí, většina rádoby křesťanů vyznává přece humanismus a "zdravý rozum", tak proč se vzrušovat. Čekají vás krásné zítřky lásky a tolerance ve Věku Vodnáře, ve spolupráci se všemi pohany a čaroději. Tak zahoďte bibli a napište si nějaká nová pravidla slušného chování, to vás určitě spasí. Evoluce ducha především. 

Reformace? Sola Scriptura, Sola Fide. Sola Gratia? Na co taková úzkoprsost. Pryč s tím! 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 14. duben 2012 @ 21:14:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že by nová stavba bez fundamentu? 

Bratře Jane, ( jestli se tak smím nazývat). Díky za to, co píšeš, a díky Bohu za tebe a za to, že se nestydíš stavět i přes odsuzování druhých na základu (fundamentu), který byl položen.  


]


Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Foibe123 v Sobota, 14. duben 2012 @ 09:52:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za článek, je s podivem, že jsem jediná, kdo se uživatele Omo zastává. Tento web je podle mého názoru velice nebezpečný, protože prezentuje jako reformaci fundamentálnistické názory, které v žádném případě nezastává např. jedna z největších českých církví, hlásících se k odkazu české reformace a to Českobratrská církev evangelická. Fundamentalistický výklad Bible je velice nebezpečný a hloupý, a nejenom že tento web může mnoho nevěřících, kteří se v problematice neorientují desinformovat,v tom, co znamená pojem reformace, může je v konečném důsledku odratit i od křesanství jako takového.



Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Sobota, 14. duben 2012 @ 11:58:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já myslím, že fundamentalistický výklad Bible je správný výklad, ovšem s přihlédnutím na kontext Bible. Ne vytrhávání veršů z kontextu.



]


Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 14. duben 2012 @ 12:11:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle mne ovšem nelze říci, že reformace je to, co zastává největší skupina lidí, která se k tomuto pojmu hlásí. Reformace je podle mne to, co nejlépe odpovídá jejímu autentickému obsahu. Většina se může mýlit. Jinými slovy nejsem si jist, zda je CČE ještě tím, co odpovídá názorům rané reformace. Na druhou stranu určitě není řešením ustrnout v 16. století a zcela pominout vlastní princip reformace "semper reformanda".

Jinak ohledně Bartha: domnívám se, že právě Barthovo dialektické napětí protikladů by bylo tím, co by ozdravilo pojetí neokalvinismu. Čeho si všímám mezi neokalvinisty je, že staví svůj systém na selekci veršů. Bible mluví jak o vyvolení, tak o možnosti volby. Zatímco Bible řekne: platí A i B; neokalvinista je přesvědčen, že aby platilo "A" nesmí platit "B" a nadřadí lidský rozum Božímu zjevení. A to dialektická teologie dokázala překlenout. Jenže Barth byl Evropan, nikoliv Američan. Aby kalvinista mohl uplatnit svůj oploštělý názor, musí například různě ohýbat Písmo: Například že všichni nejsou všichni, nebo že Bůh nechce spasit všechny apod. 

Ovšem pak zde vidím  jedno velké nebezpečí, a to ztotožnit reformaci s úzkoprsým neokalvinismem, kdy již nejsou pohodlné ani názory giganta reformace Martina Chemnitze a reformace je pak chápána jako něco, čím vlastně nikdy ve skutečnosti nebyla.

Ale to podstatné: každý si může založit doménu jakou uzná za vhodné a pojmenovat si ji, jak chce. Nikdo mi nemůže zabránit, abych si otevřel např. doménu třeba "adventista" a prezentovat zde římský katolicismus. Pak je jen na místě, aby to někdo uvedl na pravou míru. Ale rozhodně bych se neurážel nad tím, že zde skupina lidí prezentuje své pojetí reformace. Na to má svaté právo, dělá to čestně a upřímně a já jim docela fandím. Třeba to někoho vyprovokuje založit třeba stránky www.evangelikalismus.cz, kde věc uvede na pravou míru, se stejným nasazením a stejně kvalitně :-)

Pastýř
 


]


Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: omo v Sobota, 14. duben 2012 @ 13:03:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, a já si právě myslím, že to moc čestně a upřímně nedělají, protože se shovávají za neurčité občanské sdružení a o tom, že jde o reprezentaci jednoho z proudů reformace, se člověk dozví až někde hluboko, pod tématem "špatná teologie".

Legálně jistě mají právo vydávat se za celou reformaci. Ale morálně v tom vidím problém, přijde mi to trochu arogantní.


]


Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 14. duben 2012 @ 13:24:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ome,

já si myslím, že oni jsou přesvědčeni, že věrně reprezentují principy reformace v dnešní době a že právě oni jsou autentickými zastánci jejich principů. A to je v pořádku a fandím jim v tom. Zatím, díky Bohu, není žádná naddenominační komise pomazaných teologů, která řekne "toto je reformace" a dá na to štempla.

A tak oni jsou třeba přesvědčeni, že zastávají věrně principy reformace, my si můžeme myslet, že tomu tak úplně není. Já osobně ale necítím potřebu se hlásit ke specifickým pojmům podle toho, jak jim rozumějí druzí. Snažím se co nejlépe umím naplňovat poselství Bible tak, jak mu rozumím. Jak to kdo nazve, je pro mne docela podružné. Ale samozřejmě se hlásím k určitým významům a obsahům, jak jsou společensky reflektovány. V tomto kontextu by se asi nazval "reformovaný nekalvinista". Pro ně je zřejmě tím pravým projevem  reformace  neokalvinismus. Je to pro nás možná trochu úsměvné, ale mají na to právo a mýlit se můžeme třeba my. 

Obávám se, že se k nám může dostat americká forma neokalvismu, představovaná specifickými kruhy, které cítí potřebu proniknout do jiných tradic a přesvědčit je o jejich pravdě. Američtí kalvinisti - podle svědectví některých Američanů - pak napadají ostatní církve, že káží jiné evangelium a že jen oni sami jsou těmi pravými reformovanými, biblickými křesťany.

Nicméně právě v těchto kruzích (myslím tím ZoD a reformace.cz) jsem se setkal s otevřeností, tolerancí a hlavně slušností a korektností, jakou jsem jinde nezažil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: omo v Sobota, 14. duben 2012 @ 13:57:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK, já se přiznám, že v současných amerických proudech se příliš neorientuji. Pod kalvinismem vidím původního Kalvína, jeho Instituci jsem četl a velmi mě tehdy oslovovala. Z amerických prudů mě zasahuje snad jen otevřený, přemýšlivý baptismus, který představoval třeba Martin Luther King. Naopak jižanský netolerantní baptismus je mi cizí.

Ale mám prostě pocit, že i naše lokální tradice má co nabídnout, od husitů přes Chelčického, Komenského, tajné nekatolictví, toleranční evangelíky, až třeba po naše evangelické teology 20. stol. (Hromádka, Smolík, Molnár, Heller..), nebo z jiné strany český baptismus 19. stol. a první republiky, přes svědectví útlaku a odvahy v 50. letech 20. stol..
Přijde mi, že američtí misionáři k nám jezdí hlásat něco, co tu má přece hlubokou tradici, ač po staletí tupenou a umlčovanou. Pro mě je hodně důležité hledat právě ty místní protestantské tradice. A musím říct, že za celou dobu, co se pohybuji v evangelickém prostředí (plus jednom baptistickém sboru), jsem se nikdy nestkal s ničím jiným, než osobní vřelostí, otevřeností a upřímným svědectvím víry. Není o třeba tak jásavé a evidentní, jako u američanů, ale o to mi to přijde hlubší.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 14. duben 2012 @ 14:25:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tom určitě mezi námi není sporu! Naše reformace je o století starší než ta německá. Jakkoliv mám rád Američany, a máme jim být za co vděční, obávám se, že k nám exportují i americkou evangelikální kulturu revivalismu, která zde, díky rozdílné tradici, jednoduše nemůže fungovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: omo v Sobota, 14. duben 2012 @ 15:52:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlas.


]


Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 14. duben 2012 @ 12:21:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Foibe, sterilní a vlažné křesťanství má nebezpečně blízko k náboženství, kde má být víra v protikladu k rozumu. Tak to ale není, jenom potřebujeme zapomenout, co nám ve škole hustili do hlavy a vrátit se od bezbřehého a bezpáteřného humanismu, k Slovu Božímu. Sterilní víra nepřitáhne, to moc Boží zachraňuje, ne ten, kdo chce bude spasen, ale jenom ten, kdo z milosti Boží bude proměněn a takové evangelium chutná těm, kdo byli předurčeni ke spáse. A reformace tohle učí v souladu s Písmem.


]


Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Foibe123 v Sobota, 14. duben 2012 @ 14:14:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hodnocení mé víry přenech, prosím, Bohu.Děkuji.


]


Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 14. duben 2012 @ 20:44:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele,

a kde Student hodnotí tvoji víru? Nějak jsem nic takového v jeho komentáři nezaznamenal.


]


Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Sobota, 14. duben 2012 @ 16:11:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Foibe ,
jakou to trpíš fóbií?  Fóbií z pravdivosti Božího slova? To je velmi nebezpečná fóbie, která v konečném důsledku vede do pekla a k věčné smrti.  Zbav se své fóbie, dokud je čas milosti.  Že nejsi studený ani horký, vyplivnu tě z úst. (Zjevení 3,16)

Koloským 2:8  Hleďtež, ať by vás někdo neobloupil moudrostí světa a marným zklamáním, uče podle ustanovení lidských, podle živlů světa, a ne podle Krista.

1 Janův 2:15-16:  Nemilujtež světa, ani těch věcí, kteréž na světě jsou. Miluje-liť kdo svět, není lásky Otcovy v něm. 
Nebo všecko, což jest na světě, jako žádost těla, a žádost očí, a pýcha života, toť není z Otce, ale jest z světa.





    


]


Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Foibe123 v Sobota, 14. duben 2012 @ 17:45:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Litera zabíjí, ale Duch dává život" (2Ko 3,6b)


]


Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Sobota, 14. duben 2012 @ 20:19:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jakého jsi ty ducha? Ducha liberalismu a odpadlictví od biblické víry? Ducha lidských spekulací? Takového ducha se snažím vyvarovat. 

Měj si svého ducha, já se raději držím ducha Kristova než antikristova.  A zase trám v oku a souzení. Ale písmo říká, že máme duchy rozsuzovat, tak já za to nemohu, že se to tady někomu nelíbí. 


]


Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 14. duben 2012 @ 10:11:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak za stránky reformace.cz určitě stojí bratr Steiger (ale nejenom on), který stojí také za časopisem ZOD. http://www.reformace.cz/zod/soli-pavel-steiger-cislo-75 Bratr se hlásí k myšlenkám křesťanský sborů, ale defakto není členem křesťanských sborů.




Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 14. duben 2012 @ 10:13:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Druhá otázka, která je k diskuzi, jsou křesťanské sbory typickým představitelem reformace?


]


Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Foibe123 v Sobota, 14. duben 2012 @ 12:13:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Správná otázka, myslím, že typickým zástupcem české reformace rozhodně Křesťanské sbory nejsou, reprezentativním už vůbec ne...


]


Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 14. duben 2012 @ 14:21:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já myslím, že ano. Vycházejí sice z anglické reformace, ale dají se považovat za specifický přínos směrem ke kongragacionalismu a hlavně představují návratu k premilénialismu.


]


Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Foibe123 v Sobota, 14. duben 2012 @ 14:46:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře, ale jsou jenom jedním z mnoha směrů,a nemohou mluvit za celou reformaci, to je jediný probém, který s nima mám, jinak,ať si věří,jak chtějí, to není na mně, abych to posuzovala.



]


Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Sobota, 14. duben 2012 @ 15:43:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidíte drazí bratři, kteří jste upadli do hereze. Sola Scriptura a nemusíte řešit ke které reformaci se hlásíte nebo který teolog vám má co říct. Liberální evangelikál a která reformace? - doporučuji sola Scriptura.



Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Sobota, 14. duben 2012 @ 16:46:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo, 
tím doufám myslíš vlastně Sola apostata Ratzinger. Vždyť je to přece neomylný následník trůnu? Monarchy a autokraty je třeba poslouchat, byť by říkali cokoliv. Vlastní myšlení je zakázáno. Tak jakápak Scriptura? Co myslíš tou Scripturou?


]


Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 14. duben 2012 @ 19:22:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kdo je reprezentantem té pravé církve?

Páter Halík, praktikující buddhismus? Nebo pan Semín, tradicionalista? Nebo Dominik Duka, nabízející očistec i nekřesťanům? A jak se mám dívat na historicko-kritickou metodu? Zavrhnout ji jako řkc v předminulém století nebo ji nekriticky přejmout jako řkc v minulém století? A je protestant heretik jako tomu bylo do roku 1965 nebo odloučený bratr jako po roce 1965? Nebo, že by se neomylnost měnila s časem? A co je partikulární církev, je to řkc diecéze jako ve starém CIC nebo i nekatolická církev jako v Iesus Dominus? A jakou mám záruku, že co je neomylné dnes nebude zítra úplně jinak? Nechcete přeci jen raději věřit Písmu?


]


Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. duben 2012 @ 21:00:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Páter Halík nepraktikuje budhismus.
Váží si ovšem budhistů jako lidí a schází se s některými v lásce a vzájemné úctě.




Dominik Duka nikomu očistec nenabízí. On není ani správcem očistce, ani nerozhoduje, koho se posmrtné očišťování bude týkat.

A týkat se bude každého zemřelého (křesťana, stejně i pohana)   -   každého, který nebude ještě zcela čist pro nebe, ale také nebude zralý pro peklo (ve hříchu ke smrti).

Kdo se vykoupal, je čistý, stačí mu jen umýt nohy.




Každý, kdo zastává nějaký omyl ve víře, je heretik.
Tedy i protestant.

Protože však věří a spoléhá v Krista Spasitele jako my, je pořád našim odloučeným bratrem ve víře.
I když v něčem zastává mylné názory, nediskvalifikuje ho to z plánu spásy. Naše poznání je přece omezené, nedokonalé, a za to nebudeme trestáni.  Pro Boha je naprosto podstatným upřímný postoj lidského srdce.
Stejně u katolíka, jako u protestanta.


]


Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 14. duben 2012 @ 22:25:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, hřích ke smrti, když nejseš pod milostí je i tvůj postoj k znovuzrozeným křesťanům. Kategorizaci hříchů přenechej Bohu.


]


Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Vaszti v Neděle, 15. duben 2012 @ 03:52:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratři, sola Scriptura - pastýř beránků je jeden - dnes je to Benedikt XVI. v posloupnosti od apoštola Petra. Pán Ježíš ustanovil jednu svatou katolickou církev a vy sám musíte vědět, jestli patříte do této církve nebo ne.
Pán Ježíš svěřil Petrovi a jeho následovníkům učitelský úřad církve svaté a výklad Písma svatého, takže sola Scriptura nemůže vykládat každý týden jiný rádoby reformátor. Jsou z toho zmatky a otcem zmatků je satan. Každý reformátor je heretik a lidi vede do hereze a do nesposlušnosti.
Soud však patří jenom našemu Pánu, protože jenom on zná naše srdce. Jenom čistý člověk bude v nebi. Očišťovat se budeme muset v očistci tak jako páterové, kterré jste uvedl i pan Semín. Jistoty hledejte u Pána, v jeho veliké moci - sola Scriptura.


]


Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Neděle, 15. duben 2012 @ 08:50:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Apostatovi (odpadlíku), který neví,

 co je obsahem a smyslem křesťanské víry?  

Trochu zvláštní Kristův náměstek. Nemyslíš?


]


Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 15. duben 2012 @ 10:00:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dle toho, že jsi psala bratrům, píšeš asi římanům. Vy máte pastýře, a víte, kam patříte. Nikdo vám to nebere. 

My máme taky svého Pastýře a taky víme, kam patříme. 
J 10,16  Mám i jiné ovce, které nejsou z tohoto ovčince. I ty musím přivést. Uslyší můj hlas a bude jedno stádo, jeden pastýř.
Tak se soustřeďte na svého pastýře, který je evidentně  konkurentem JEDINÉHO Pastýře a neotravuj tady pořád s nějakým Benediktem ixtým. 

My se zase budeme soustředit na jediného Pastýře, Pána Ježíše Krista - Prvního, který má své jedno stádo a ne dvě v holportu s Benediktem ixtým. 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. duben 2012 @ 10:25:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."My se zase budeme soustředit na jediného Pastýře, Pána Ježíše Krista - Prvního, který má své jedno stádo "...



Skutečnost je ale dokonale jiná.
Každý z vás máte ve svích rozdílných vírách jiného "Krista,"  upraveného k obrazu svému, tak, jak to každému z vás zrovna pasuje a jak se mu to líbí.





Písmo jasně svědčí o Kristem ustanovených pastýřích Kristova stáda, o biskupech církve (J 21,15-17;  Sk 20,28; 1 Kor 9,7; 1 Pt 5,2;).


Ty ignoruješ toto svědectví způsobem docela nehorázným. Svým komentářem popíráš zcela existenci Kristem ustanovených pastýřů stáda.

To nás máš za úplné blbce, neznající skutečné Písmo?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. duben 2012 @ 11:24:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se za neskutečnou hrubku: ... svých ...  To se mi ještě nestalo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Neděle, 15. duben 2012 @ 13:48:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, který z římských pastýřů dal za tebe život? Ani Kéfa neměl tu moc, tak jakýpak pastýř? Jedině ten, co dělá za mzdu a v nebezpečí ovce zanechává a sám utíká do bezpečí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. duben 2012 @ 18:45:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." který z římských pastýřů dal za tebe život? Ani Kéfa neměl tu moc, tak jakýpak pastýř?"...



Kéfa byl popraven právě za to, že šířil Kristovo evangelium - aby se radostná zvěst dostala taky k nám, tehdy pohanským slovanům. Byl podle vzoru Krista také dobrý pastýř - a také položil život za své ovce. Byl podobně jako Kristus ukřižován. na vlastní žádost hlavou dolů, aby nezemřel stejnou smrtí jako jeho Pán a Mistr.


(J 21,15-17)
Když pojedli, zeptal se Ježíš Šimona Petra: „Šimone, synu Janův, miluješ mne víc než ti zde?“ Odpověděl mu: „Ano, Pane, ty víš, že tě mám rád.“ Řekl mu: „Pas mé beránky!“
  Zeptal se ho podruhé: „Šimone, synu Janův, miluješ mne?“ Odpověděl: „Ano, Pane, ty víš, že tě mám rád.“ Řekl mu: „Buď pastýřem mých ovcí!
  Zeptal se ho potřetí: „Šimone, synu Janův, máš mne rád?“ Petr se zarmoutil nad tím, že se ho potřetí zeptal, má-li ho rád. Odpověděl mu: „Pane, ty víš všecko, ty víš také, že tě mám rád.“ Ježíš mu řekl: „Pas mé ovce!





Zde je nakrásně vidět "opravdovost" tvého postoje k Božímu slovu, nakolik skutečně jsou Kristova slova pro tebe pravdivou autoritou. Klidně je zpochybníš vlastními úvahami.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 15. duben 2012 @ 15:24:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, ta hrubka by mi vůbec nevadila. Všímám si u tebe jiných hrubek. 

Nepopírám existenci Kristem ustanovených pastýřů, ale ty dáváš rovnítko mezi nejvyšším Pastýřem a Benediktem XVI.pasoucím za mzdu navíc bez pověření Kristova.
Až narazíš na verš, který splňuje jako pastýř Papež, či biskupové římští, zaraz mě. 


11. Já jsem ten dobrý pastýř. Dobrý pastýř pokládá za ovce svůj život."
14. Já jsem ten dobrý pastýř a znám své ovce a mé ovce znají mne,"
1. "Amen, amen, říkám vám: Kdo nevchází do ovčince dveřmi, ale vstupuje jinudy, ten je zloděj a lupič,"
2. ale kdo vchází dveřmi, je pastýř ovcí
12  Ten, kdo není pastýř, kdo pracuje jen za mzdu a ovce nejsou jeho vlastní, opouští je a utíká, když vidí, že se blíží vlk. A vlk ovce trhá a rozhání."
10  Mnozí pastýři zničili mou vinici, pošlapali můj podíl, můj žádoucí podíl obrátili v poušť a zpustošený kraj.
21  Pastýři jsou tupí, nedotazují se Hospodina.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. duben 2012 @ 18:53:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." ty dáváš rovnítko mezi nejvyšším Pastýřem a Benediktem XVI.pasoucím za mzdu "...


To rovnítko je jedině tak ve tvé vlastní hlavě
.
Papež je viditelným náměstkem Krista, Kristem ustanovený. Jakou mzdu mu platíš konkrétně?


Čeho se od tebe kdy dočká? Plivanců, lží a nactiutrhání? Zcela po "křesťansky!" Po tvém způsobu.


Ty říkáš, že biskup není pastýř - Kristus naopak potvrzuje, že biskup je pastýřem. Komu asi budeme věřit?
Zamindrákovanému pomatenci, zaslepenému nenávistí a ignorujícímu Boží slovo?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 15. duben 2012 @ 19:01:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Papež je viditelným náměstkem Krista, Kristem ustanovený. A že o tom Kristus nic neví!:-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 15. duben 2012 @ 19:14:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím, že potřebuješ "víru" v něco dokazatelného, hmatatelného, viditelného, ( to slepí hodně používají - hmat) a když to není ředitel, tak aspoň náměstek. 
Já si ponechám víru. A Pastýře, který žije napříč času a vede to správné stádce po správných nivách.  
Kolikrát ty jsi už měnil za život pastýře?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 16. duben 2012 @ 09:13:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." "víru" v něco dokazatelného, hmatatelného, viditelného,"...


Nic naplat, i my žijeme ve hmotném světě, ve hmotném okolí...


Jistě, ponechávej si svou pokřivenou víru. Víru bez pokory přijmout Kristovo učení v úplnosti.


Ty říkáš, že biskup není pastýř - Kristus naopak potvrzuje, že biskup je pastýřem. Komu asi budeme věřit? U koho z nás je pravda?






Mým nejvyšším pastýřem je Kristus (ten je u svého Otce v nebi a nevidíme ho - pouze pod tajemnými způsobami eucharistie)

a působí mocí Ducha svatého skrze své tajemné tělo - církev, skrze jím ustanovené viditelné pastýře - biskupy
. Tak je tomu už od doby apoštolů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pondělí, 16. duben 2012 @ 17:21:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko,
Jakého jiného Krista? Můžeš to konkretizovat?
 
Vy máte zase jen toho mrtvého sádrového, visícího na kříži, za kterého se dnešní papež před pohany stydí a toho pečeného z těsta schovaného v krabičce. Maximálně ještě nějakou dřevěnou loutku nemluvňátka, před kterou papež kleká a desítky různých Panenek Marií, kostí, amuletů a jiných fetišů.

A pastýři co rozháněli a rozhánějí stádo a vodí je po poušti a k smradlavým, stojatým  vodám a nedají jim pořádně napít, ale sami si pijí víno,  jsou hltaví vlci. 

Kde Kristus ustanovil nějakého apostatu (dnes to jsou poslední dva, ale v historii KC jich bylo víc), aby pásl stádo?  Řekl snad Petrovi, aby se o jeho
následnictví (což jenom váš výmysl) lidé prali, vraždili, proklínali, žili si v přepychu na úkor svých oveček, dělali mu ostudu, zatajovali nebo deformovali smysl jeho poslání a nakonec ho před pohany zapřeli? I když i Petr zapřel, dnes by s takovýmito následníky určitě nesouhlasil. 

Tak nevykládej tady něco o jediné pravé církvi. Je to spíš nevěstka, opitá krví mučedníků za Kristovu pravdu evangelia v opozici proti oněm pažravým vlkům, kteří však vždy bojovali za pravdu jen mečem Ducha, jímž jest Slovo Boží. Že se to někdy zvrhlo i v boj krvavý, je už jiná záležitost, protože knížetem tohoto světa je satan a ten si libuje v každém zlu. 


]


Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: bask (biblecz@seznam.cz) v Pondělí, 16. duben 2012 @ 14:23:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.castlefieldschurch.org.uk
Dovolte mi zeptat se na pár věcí:

1. K čemu konkrétnímu z historie reformačních snah v českých zemích se tak hrdě hlásíte? Buďte prosím konkrétní, abychom se vyhnuli vágním vyjádřením typu "odkaz jednoty bratrské", za nímž si lze představit + - nic a k němuž se u nás hlásí skoro všichni. 

2. V čem jsou "zavedené reformované církve" lepší než nezávislé sbory? 

3. Které zavedené církve jsou reformované a proč?

4. Jakou souvislost má něčí kvalifikace ve stavebnictví se studiem a výkladem Písma? Nemohou stavitelé (nebo snad dokonce ani tesaři? - také pracují ve stavebnictví) vykládat Písmo? Buďte prosím velmi konkrétní. 

5. V čem jste kvalifikován vy, že se bez rozpaků rozhořčujete nad něčí webovou stránkou? A mluví snad web evangelíků za všechny české evangelíky? A web baptistů za všechny české baptisty? A pokud ne, píšete jim stejně rozhořčené články?

6. Můžete prosím definovat, co mylíte pojmem "poctivá teologie" a potom na konkrétních příkladech z webu reformace.cz ukázat, v čem tamní teologie poctivá není?

Budu se těšit na Vaše odpovědi.   



Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: joker (www.klicnik.eu) v Středa, 18. duben 2012 @ 20:11:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázky asi nesměřují ke mě, ale líbí se mi více, než klasická granosalická diskuse...

AD 1 - Mě osobně inspiruje obnovená jednota v Ochranově, jejich způsob společenství a dosah, který jejich služba měla pro celý svět.

AD 2 - pouze v přídavném jménu "reformované"; podle mého poznání jsou spíše deformované a skutečnou obnovu (reformu) by potřebovaly jako sůl.

AD 3 - podle názvu možná mnohé, ale poznáme je po ovoci? Proto si dovolím tvrdit, že ve skutečnosti není reformovaná žádná.

AD 4 - viz bod 1. Kristián David byl tesař a přesto mohl být biskupem, Anna Litschmann měla pouhých 15 let, když byla ustanovena starší církve. Vzdělání ani obor nesouvisí s Božím povoláním a ochotou jednotlivce býti povolán.

AD 5 - nerozhořčuji se nad ničí webovou stránkou, i když mě občas mrzí promarněná příležitost. Jsem proletář.

AD 6 - otázka je zřejmě na někoho jiného.

Pro zajímavost připojím odkaz na zajímavé povídání o náboženství. Ono to možná tak trochu souvisí...


]


Re: Re: Re: Za koho mluví reformace.cz? (Skóre: 1)
Vložil: bask (biblecz@seznam.cz) v Pondělí, 23. duben 2012 @ 08:57:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.castlefieldschurch.org.uk
Díky moc za Vaše odpovědi, jokere - byť jak říkáte - otázky nesměřovaly k Vám. 

Autor článku - jak se zdá - na otázky k diskuzi reagovat nechce. To je smutné. 

Alespoň tedy nějaké povzbuzení od Vás. 


]


Stránka vygenerována za: 0.58 sekundy