Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 178, komentářů celkem: 429719, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 575 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
cernof

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116615230
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Pavlův zápas s protivníky Církve.
Vloženo Pondělí, 30. duben 2012 @ 22:24:00 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Koloským 2,13-14.
I vás, když jste byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil a vymazal rukou psaný záznam (dlužní úpis), který svědčil proti nám svými ustanoveními a který nám byl nepřátelský; odstranil jej z našeho středu tím, že jej přibil ke kříži.

Tento oddíl patří mezi listy apoštola Pavla k těm výjimečným, které nejjasněji ukazují postavení věřících a jejich bohatství, které obdrželi v Kristu. Pavel v druhé kapitole píše, že „zápasí o to, aby byli povzbuzení ve svém srdci a navzájem spojení v lásce byli dovedeni do celého bohatství plné jistoty porozumění, k plnému poznání Božího tajemství, Krista, ve kterém jsou skryty všechny poklady moudrostí a poznání.

Žel velmi mnoho věřících se domnívá, že poznat Boží tajemství, Krista, stačí pouze tím, že v něho uvěříme a dál už není třeba o nic usilovat. Jenže Pavel si to takto nemyslel, naopak byl přesvědčen, že je třeba svést velmi usilovný zápas, protože jinak hrozí věřícím, že můžou být svedení zdánlivě přesvědčivými řečmi. A právě, že toto nebezpečí vnímal velmi silně, napsal věřícím do Kolosis a Laodikeje na počátku uvedená slova. A to právě proto, aby se věřící nenechávali obviňovat řečmi zdánlivě přesvědčivými. Proto napsal, že ten dlužní úpis, který svědčil proti nám byl na kříži odstraněn skrze Ježíše.

Proto kromě jiného napsal: Ať vás nepřipraví o vítěznou cenu nikdo, kdo si libuje v poníženosti a uctívání andělů, kdo se nechává unášet tím, co viděl, bezdůvodně se nadýmá pod vlivem svého tělesného smýšlení a nedrží se hlavy, z niž celé tělo, podporováno a drženo pohromadě klouby a spoji, roste Božím růstem.

A závěr druhé kapitoly: Jestliže jste s Kristem zemřeli živlům světa, proč si dáváte předepisovat, jako byste žili ve světě;

Všimněte si ještě jednou pořadí veršů, jak jsem je uvedl.

Nejdříve jste byli mrtví v proviněních a neobřízce svého těla;

Pak nás spolu s ním obživil; ale ne dříve, než nám všechna obvinění odpustil a vymazal dlužní úpis;

Kdy? No přece na kříži!

Pak nám dává poznat Boží tajemství, Krista. V něm máme všechny poklady moudrostí a poznání. A to nám je dáno proto, abychom se nenechávali oklamávat.

A závěrem nám říká, že jsme již v Kristu získali vítěznou cenu, a abychom se o ni nenechali připravit těmi, kdo ji ještě podle svého mínění musejí teprve svým úsilím získat.

A na závěr 3,1: Jestliže jste tedy s Kristem vstali, usilujte o to, co je nahoře, kde Kristus sedí na pravici Boží. Myslete na to co je nahoře, ne na to, co je na zemi.

Je mi z toho, co se tady na GS většinou prezentuje a probírá, velmi smutno, když vidím, že místo toho „nahoře“ se většinou probírá to dole, co je na zemi.


Podobná témata

Zamyšlení

"Pavlův zápas s protivníky Církve." | Přihlásit/Vytvořit účet | 53 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Středa, 02. květen 2012 @ 10:37:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdali nám Ty Leonete nechceš předepisovat třeba nějaký druh sporu mezi Petrem a Pavlem?
o dodržování toho a onoho... nebo snad o svém vlastním růstu, který je tu na GS zraňován?
takovou malinkou veřejnou zpověď?
a tajemství od věků skrytá nám dal poznat a my ho máme v čistém svědomí naší víry I.Tim3,6+16 
a jinde máš psáno Žid 10,19+22, že s tímto čistým svědomím víry vcházíme na nejsvětější místo;

co chceš více?  Tedy my děkujeme našemu PÁNU, že tu v tomto těle zatím a s proměněným srdcem můžeme kázat a svědčit JEHO /horní i dolní/ EVANGELIUM SPÁSY, tak přestaň smutnit! 



Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 02. květen 2012 @ 15:16:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spor mezi Pavlem a Petrem nebyl a neexistuje, pouze jak sám Petr napsal, někteří neutvrzení překrucují listy Pavla, protože jím nerozumí!
Jestli uvedená druhá kapitola Koloským předepisuje dodržování "toho a onoho" tak to netuším, z čeho jsi to vyčetla. Asi nějaké domněnky.


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 10:12:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,
ovšem, že spor o chování mezi ap Pavlem a ap Petrem existoval čti Gal 2,12-14; když Petr se před pohany choval křesťansky a před židy židovským způsobem, za to byl od Pavla napomenut! Petr ačkoli žid choval se pohansky a naoko pohany k židovskému způsobu chování nutil, když ho židé viděli!
pokud jde o Koloss tak, tam se vyskytovali falešní apoštolové, kteří také učili nějaký židovský způsob, proto ap Pavel před nimi varuje! tedy pokud je o dodržování "toho i onoho"... ustanovení lidská učení podle živlů světa;
na doměnky netrpím a zbytečná varování slyším, protože mají tvářnost moudrosti neodpouštějí tělu, ale NEJSOU v žádné platnosti!
tento verš pasuje na mnohé "církevní" polohy bezcenných "zbožných" rituálů, které jsou jen FORMOU bez náplně evangelia spásy


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 19:10:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Něco jiného je spor a úplně něco jiného pokrytectví.
Jinak si myslím, že pouze zbytečně čeříme vodu....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pátek, 04. květen 2012 @ 10:24:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
projevené pokrytectví,
čeřit vodu nechci, chci mluvit svěřené a JEHO!


]


Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 02. květen 2012 @ 18:38:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná by bylo dobré vysvětlit, co je zde míněno tím dlužním úpisem... Někteří s tím mají problém a dlužní úpis holt berou jako stále aktuální. Nechám to na Tobě;-)




Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 02. květen 2012 @ 18:53:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějak si nedovedu představit, že by věřící nevěděli ze souvislostí celého textu oč se jedná, to by už bylo absurdní...


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 17:38:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Po mých zkušenostech... Chvíli předtím, než jsem to psala, jsem totiž četla jinou diskuzi s Danem Kábrtem...



]


Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 02. květen 2012 @ 21:26:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře leonete, píšeš:

"Je mi z toho, co se tady na GS většinou prezentuje a probírá, velmi smutno, když vidím, že místo toho „nahoře“ se většinou probírá to dole, co je na zemi."

Jsem tu jen krátce, abych mohl posuzovat GS. Ale zatím jsem zde našel většinou příspěvky a komentáře okořeněné citáty z Písma nebo reprodukující jinými slovy biblické zásady. Nemyslím, že by se zde někdo až příliš zabýval záležitostmi tohoto světa, ve kterém jsme jen poutníci, příchozí a cizinci. 



Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 02. květen 2012 @ 21:36:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mezi záležitosti tohoto světa považuje Písmo vše, co pochází z tělesnosti. Viz Pavlovy epištoly. Tělo (sarx=tělesnost) je nepřátelské všemu duchovnímu. Nejedná se primírně o záležitosti tohoto světa, ale o tělesné uvažování a jednání v církvích a tady.


]


Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 07:37:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Koloským 2,13-14.
I vás, když jste byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil a vymazal rukou psaný záznam (dlužní úpis), který svědčil proti nám svými ustanoveními a který nám byl nepřátelský; odstranil jej z našeho středu tím, že jej přibil ke kříži
."...


..."Nějak si nedovedu představit, že by věřící nevěděli ze souvislostí celého textu oč se jedná, to by už bylo absurdní...
"...


Je docela úsměvné, když ani sám autor nepostřehl souvislost textu Kol 2 s našim křtem a tvrdí jen toto:



..."Všimněte si ještě jednou pořadí veršů, jak jsem je uvedl.

Nejdříve jste byli mrtví v proviněních a neobřízce svého těla; Pak nás spolu s ním obživil; ale ne dříve, než nám všechna obvinění odpustil a vymazal dlužní úpis;

Kdy? No přece na kříži!
..."



Kol 2,13-14 je úzce účelově vytrženo.

Účasti na Kristově kříži se nedostává automaticky snad každému. Apoštol vysvětluje, že této účasti na Kristově kříži člověk dosáhne ve křtu, ponořením spolu s Kristem do jeho smrti a vzkříšením spolu s Kristem do života nového - už s odpuštěnými hříchy (také Ř 6,3-7; 6,22).

Hříchy jsou nám poprvé odpuštěny až ve křtu a obléknutím Krista (Gal 3,27) jsme teprve ospravedlněni a dostáváme dar věčného života.
Celé to zní tedy takto:


(Kol 2,8-14)
Dejte si pozor, aby vás někdo neunesl filosofií a marným klamem založeným na lidské tradici, na principech světa, a ne na Kristu. Neboť v něm přebývá veškerá plnost Božství tělesně;
a tak jste naplněni v Tom, který je hlavou každé vlády a mocnosti.
V něm jste také obřezáni obřízkou, jež nebyla učiněna rukama, ale svlečením těla hříchů skrze obřezání Kristovo.
Spolu s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.
I vás, mrtvé v hříších a neobřízce vašeho těla, spolu s ním obživil, když vám odpustil všechny hříchy
a smazal ten soupis ustanovení, jenž byl proti nám a byl nám nepřátelský. Odstranil ho z cesty tím, že ho přibil ke kříži.





Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 07:40:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sovnej také Sk 2,38 a Sk 22,16.


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 15:06:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hříchy jsou nám poprvé odpuštěny až ve křtu a obléknutím Krista (Gal 3,27) jsme teprve ospravedlněni a dostáváme dar věčného života. 

...ty si snáď posadnutý krstom...Dávidovi boli hriechy tiež asi poprvé odpustené v krste...aj žena hriešnica bola zbavená svojich hriechov prvýkrát v krste...aj porazený ktorého niesli štyria kamoši mal odpustené prvýkrát v krste a čo Sílas ktorý uveril vo väzení...a to veľké množstvo zachránených ktoré dal Pán každý deň...(Sk 2,47)

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 04. květen 2012 @ 08:07:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivane
nejdřív si musíš pořádně uvědomit, co je vlastně křest do Pánova jména.

Křest je v principu pozvání do života s Kristem!

Znamená to chodit s Kristem každý den po zbytek života a po smrti být s ním v nebi u nebeského Otce.

Když Kristus chodil po zemi, vyzýval jednotlivé apoštoly: "Pojď a následuj mě!"(J 1,38-42; Mt 4,19-22;  Mt 19,21;)



Nyní je už Kristus u svého nebeského Otce a jeho pozvání do společného života dostalo formu znovuzrození ve křtu, jak to sám ustanovil (Mt 28,19). Proč toto Kristovo ustanovení někteří pořád odmítáte vidět?
Cožpak nechápete, že je to základ zvěsti Kristova evangelia, Kristovo pozvání za učedníka, bez kterého vůbec nelze s Kristem chodit ve vlastním životě?



Bez Kristovy zástupné oběti nikdo nemůže mít odpuštěny hříchy.
Případ Davidova ospravedlnění z hříchu je nepochopením. Ani takto ospravedlněný David nemohl přijít po smrti do nebe - nebe bylo od pádu prvních lidí pro všechny lidi uzavřeno. Ospravedlnění Davidovo se týkalo toho, že pro jeho lítost nad spáchaným hříchem, pro Davidovo pokání, mu Bůh odpustil trest za tento hřích, kterým byla smrt. (2 Sam 12,13)
 Také David musel ovšem po smrti těla čekat na místě mrtvých na Mesiáše, až je vyvede z tohoto vězení (1 Pt 3,19). Také David musel po smrti "obléknout Krista," aby se mohl dostat do nebe.

My máme možnost Krista obléknout (získat účast na jeho výkupné oběti - právo uznaných dědiců na věčný život Ř 6,22) už v tomto životě - právě skrze křest.
Skrze křest se stát pánovými učedníky, pozvanými do jeho života (Mt 28,19) - pozvanými chodit s Kristem. Až ve křtu se člověk stává křesťanem, až ve křtu se stává údem Kristovy církve.

Nepokřtěný člověk není ještě křesťanem, není údem Kristovy církve (i když už třeba přijal dar víry). Nepokřtěný člověk není ještě znovuzrozený do nového života (Ř 6,4), nemá ještě odpuštěny hříchy (Ř 6,7; Kol 11-14).


Sk 2,47 (A Pán denně přidával církvi ty, kteří byli spaseni. ) předchází nutně Sk 2,37-39. Toto spasení Kristem se děje ve křtu. Ve křtu oblékáme Krista (Gal 3,27) a jsme skrze toto své ztotožnění se s Kristem ospravedlněni - jsou nám tak odpuštěny hříchy.

(Sk 2,37-39)
A když to slyšeli, byli zasaženi v srdci a řekli Petrovi i ostatním apoštolům: "Co máme dělat, bratři?"
Petr jim tedy řekl: "Čiňte pokání a ať se každý z vás pokřtí ve jménu Ježíše Krista na odpuštění hříchů a přijmete dar Ducha Svatého.
To zaslíbení totiž platí vám i vašim potomkům i všem, kdo jsou daleko, kohokoli povolá Pán, náš Bůh."



]


Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 15:00:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby jsi pořádně četl a chápal psaný text, tak si patřičnou odpověď najdeš v daném textu sám. Stačilo jen číst i další slova, ne jenom tebou zvýrazněna. Podívej se sám.

V něm jste také obřezáni obřízkou, jež nebyla učiněna rukama, ale svlečením těla hříchů skrze obřezání Kristovo.
Spolu s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.
I vás, mrtvé v hříších a neobřízce vašeho těla, spolu s ním obživil, když vám odpustil všechny hříchy
a smazal ten soupis ustanovení, jenž byl proti nám a byl nám nepřátelský. Odstranil ho z cesty tím, že ho přibil ke kříži.

Marek to píše jasně v 16,16: Kdo uvěří a pokřtí se! Všimni si pořadí, nejdříve víra a pak křest. Nevím kolik znáš lidi, kteří se nechali křtít a přitom byli nevěřící. Já žádného. Bez víry nemá křest žádný význam. Všimni si mnou zvýrazněná místa (rovné a podtržené písmo) textu, který jsi použil. Obřízka "nebyla učiněna rukama", což říká, že tato obřízka nemá nic společného s člověkem, to znamená ani křetem! A dál, dejme tomu, že nevěřící se s nějakého neznámého důvodu nechá pokřtít, podle textu si může myslet, že je pohřben s Kristem, ale k tomu aby byl spolu s ním vzkříšen, musí mít víru v moc Boha ho vzkřísit! Bez víry mu křest k ničemu není, což potvrzuje Písmo na mnoha místech. Jen bys musel toto Písmo znát a chápat co říká!!!! 


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 17:44:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znám některé lidi, kteří se nechali pokřtít jako nevěřící a do dnešního dne zůstali nevěřící... Bylo to kvůli svatbě v kostele...:-)


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 03. květen 2012 @ 18:14:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neměl a nemám na mysli kžest pokropením, ale ponořením celého člověka. Samozřejmě pokropením bylo určitě křtěno miliony dětí, ale tady se nedá hovořit o víře.


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 04. květen 2012 @ 08:34:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě že bez víry nelze křtít!
 Zdůrazňuji to tu pořád dokola.
Také zde, nebo zde.





Je třeba ale chápat, že účast na Kristově výkupné oběti na kříži nezískáváme jen pouhým přijetím daru víry, ale až ve křtu, kdy jsou nám smyty hříchy účastí na Kristově smrti (Ř 6,7) a jsme vzkříšeni do života nového (Ř 6,4) s darem dědictví věčného života (Ř 6,22).

 Až křtem se z člověka stane křesťan - kristovec, člověk oblečený do Krista, Kristův učedník a úd jeho církve.

Bez křtu nemůžeme dosáhnout na užitek z Kristova kříže.
Nemáme k tomu ještě oprávnění, nejsme ještě uznaní dědici. Nejsme ještě také skrze Krista ospravedlněni.
Toto vše se děje až ve křtu.


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 04. květen 2012 @ 15:12:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souvislosti ti stále unikají, sice se odvoláváš na verše vytržené z celého kontextu, ale od tebe mě to nepřekvapuje. Musíš vždy začínat od počátku. Řím. 1,5...k poslušnosti víry...proč tady není ke křtění? Verš 1,8...zvěst o vaší víře...1,16...pro každého, kdo věří...17. Boží spravedlnost z víry...Ne ze křtu. Atd. Pavel především píše o víře, proč ho v této základní epištole nenapadlo napsat, že bez křtu není nikdo spasen? Že by to nevěděl? Vrcholem je 5,1. Když jsme tedy byli ospravedlnění z víry, máme pokoj s Bohem.
Jinak myslím, že nemá cenu ti vůbec psát o lidech, kteří byli spasení, aniž byli pokřtěni. Bylo jich mnoho. Nejprve musí být člověk opravedlněn skrze víru a pak teprve může tuto vnitřní skutečnost stvrdit vnějším svědectvím pro lidi, nechat se pokřtít!
Pokud učíš, že člověk bez křtu není spasen, učíš v rozporu s Božím slovem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 04. květen 2012 @ 17:52:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak vytržené z kntextu? Jaký je podle tebe správný kontext?


Ospravedlnění z víry se samozřejmě týká právě ospravedlnění ve křtu. Bez víry nelze křtít.


Je třeba si uvědomit, že ospravedlnění je ničím nezasloužená milost
.

Nikoli tedy jakási "odměna" za uvěření, za víru
, která je přece také darem a pochází ze slyšení Božího slova o Kristu.


(Sk 15,11)
Věříme přece, že jsme spaseni milostí Pána Ježíše Krista tak jako oni."

Ospravedlnění je zcela z Kristových zásluh a člověku je možno se na Kristových zásluhách podílet až ponořením spolu s Kristem do jeho smrti a následným vzkříšením do novosti života - nyní už bez hříchů. Vírou máme přístup k této milosti (ospravedlnění ve křtu).

O tomto píše apoštol naprosto konkrétně (Ř 6,3-7; Kol 2,11-14).


Až ve křtu jsou odpuštěny hříchy a nelze být ospravedlněn bez odpuštění hříchů.

Co by to bylo za ospravedlnění s rancem vlastních hříchů na zádech, které by člověk musel dál vláčet životem?



Nemá cenu psát o lidech, kteří prý byli spasení, aniž by byli pokřtěni. Žádní takoví totiž nejsou - jedná se jen o tvé vlastní nepochopení.

Křest vůbec není jakýmsi svědectvím pro ostatní lidi.
Není žádným divadlem. Je to osobní proměna člověka do křesťana, znovuzrození v Kristu (z vody a z Ducha) do nového života, do života Božího dítěte. Člověk je zde milostí ospravedlněn, jeho hříchy jsou smyty Kristovou krví.


A když to slyšeli, byli zasaženi v srdci a řekli Petrovi i ostatním apoštolům: "Co máme dělat, bratři?"
Petr jim tedy řekl: "Čiňte pokání a ať se každý z vás pokřtí ve jménu Ježíše Krista na odpuštění hříchů a přijmete dar Ducha Svatého.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 04. květen 2012 @ 21:00:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak se člověk stane Božím dítětem? Tím, že ho někdo ponoří do vody? Nebo tím, že uvěří? Anebo pouze tím, že jeho duch je znovuzrozen Bohem?
Vždyť ty ničemu nerozumíš!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2012 @ 07:25:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jak se člověk stane Božím dítětem?"...


Člověk se stává Božím dítětem v okamžiku křtu - v okamžiku ponoření do Kristovy smrti (je ospravedlněn ze svých hříchů Ř 6,7). Náš dlužní úpis byl u každého z nás smazán právě v tento okamžik křtu (Kol 2,11-14).



Voda křtu zde nepůsobí osamoceně, ale v součinnosti s Duchem svatým, který znovuzrozuje celého člověka do nové kvality Božího dítěte s darem věčného života (Ř 6,22).

není to tedy znovuzrození z vody, ale znovuzrození z vody a z Ducha (J 3,5).

Ve křtu není znovuzrozen pouze lidský duch, ale člověk ve své úplnnosti!

Také lidské tělo dostává ve křtu (z vody a z Ducha) novou kvalitu. Od tohoto okamžiku ve křtu se stává chrámem Ducha svatého (1 Kor 6,19) a údem Kristovy církve (1 Kor 12,27).


Vysvětloval jsem to tu ale už alespoń stokrát i s příslušnými odkazy na Písmo!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 05. květen 2012 @ 11:11:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už mnohokrát jsem žel musel na tvou adresu tady konstatovat, že tomu nerozumíš. Nepiš už raději nic, neboť to pouze dalšími slovy potvrzuješ.
Když totiž používáš odkazy bez ohledu na jejich místo, komu a proč byly napsány a nechápeš rozdíly mezi nimi a proč jsou tyto rozdíly, jen dokazuješ sice svou znalost litery, ale absolutní neznalost ducha. Odhaluješ tak svou duchovní prázdnotu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 04. květen 2012 @ 21:06:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

--- Nemá cenu psát o lidech, kteří prý byli spasení, aniž by byli pokřtěni. Žádní takoví totiž nejsou - jedná se jen o tvé vlastní nepochopení. ---


Ale jsou. Další lež, další nepravda.

Viz např. Kornelius:

  • Ještě když Petr mluvil, sestoupil Duch svatý na všechny, kteří tu řeč slyšeli.
  • 45Bratří židovského původu, kteří přišli s Petrem, žasli, že i pohanům byl dán dar Ducha svatého.
  • 46Vždyť je slyšeli mluvit ve vytržení mysli a velebit Boha. Tu Petr prohlásil:
  • 47„Kdo může zabránit, aby byli vodou pokřtěni ti, kteří přijali Ducha svatého jako my?“
  • 48A dal pokyn, aby byli pokřtěni ve jméno Ježíše Krista. Potom jej pozvali, aby u nich zůstal několik dní.

Zárukou, závdavkem spasení je Duch svatý v člověku, nikoliv křest.  Kornelius a jeho příbuzní byli Bohem spaseni, pokřtění Duchem, který je závdavkem spasení, jednoznačně před křtem.  Přesně jak říká apoštol Pavel: "V něm byla i vám, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium o svém spasení, a uvěřili mu, vtisknuta pečeť zaslíbeného Ducha svatého"


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2012 @ 07:54:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kornéliův křest Duchem není ještě vstupenkou do církve!
Chceš snad tvrdit, že Kornéliovi a ostatním pohanům byly už tehdy smyty jejich hříchy? Dokaž to!


Duch si vane, kam sám chce a nikdo mu v tom nezabrání.
Ani o Letnicích křest Duchem nebyl přijetím do církve, ale něčím docela jiným (svátostí křesťanské dospělosti). Apoštolové se přestali bát, přestali se skrývat a začali veřejně hlásat Krista ukřižovaného. To byl účinek křtu Ducha o Letnicích.


Křest Duchem není ještě ponoření spolu s Kristem do jeho smrti, není ještě vzkříšení spolu s Kristem do života Božího dítěte! To všechno se děje jedině ve křtu.

Proto bylo nutné Kornélia i postatní pohany pokřtít (vodou a Duchem - J 3,5) do Pánova jména - jinak by se nestali křesťany, údy Kristova těla - církve.

Ve křtu působí voda v součinnosti s Duchem - tak, jak to Kristus ustanovil (Mt 28,19). Křtem se člověk stává teprve křesťanem, Kristovým učedníkem. Až ve křtu člověk skutečně obléká Krista (Gal 3,27).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 05. květen 2012 @ 08:29:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Co ty víš co je křest Duchem...      A nepokřikuj na mě. Ty vykřičníky si nech od cesty.


--- Chceš snad tvrdit, že Kornéliovi a ostatním pohanům byly už tehdy smyty jejich hříchy? Dokaž to! ---

Samozřejmě že byly. Jinak by Bůh neseslal na ně svého Ducha. Duch svatý je opravdu svatý,  Vstoupí jedině do vyčištěného a vyklizeného chrámu srdce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2012 @ 20:19:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duch si vane, kam sám chce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 06. květen 2012 @ 08:21:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Přesně. To znamená, že ne podle toho jak mu to nalajnujete - při polévání miminek vodou. (Viz tvé  "Ve křtu působí voda v součinnosti s Duchem" - nikoli, Duch vane jak chce  )


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 05. květen 2012 @ 08:55:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

--- Kornéliův křest Duchem není ještě vstupenkou do církve!  ---
---
Ani o Letnicích křest Duchem nebyl přijetím do církve, ---

No do té vaší určitě ne, to máš pravdu.

Ale do těla Kristova ano:

1 Kor 12,13
"Neboť my všichni, ať Židé či Řekové, ať otroci či svobodní, byli jsme jedním Duchem pokřtěni v jedno tělo a všichni jsme byli napojeni týmž Duchem."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2012 @ 20:37:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 1 Kor 12,13 v kontextu hovoří právě o přijetí do církve skrze křest do Pánova jména.

Hovoří o znovuzrození z vody a z Ducha ve křtu do Božího dítěte, kdy se člověk stává křesťanem,  údem Kristova těla - církve.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 05. květen 2012 @ 21:08:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ale nepovídej,


tak Kornelius byl nejdřív pokřtěn Duchem svatým a až po nějaké době když ho Petr pokřtil ve vodě tak se zrodil z Ducha? 

No popletená fantazie ti nechybí...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2012 @ 14:03:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A nebyli snad také apoštolové pokřtěni Duchem svatým vícekrát?


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 04. květen 2012 @ 13:28:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Treba si uvedomit, ze Kristus hovoril slova o krste a ze treba verit a dat sa pokrstit dospelym, a tam sa viera samozrejme vyzaduje.


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 04. květen 2012 @ 18:37:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víra je podmínkou pro udělení křtu!


Také malé děti je možno křtít pouze tehdy, když se místní církev (zastoupená zpravidla rodiči) za ně zaručí svojí vírou. Neslibují za své děti víru (to nejde, víra je přece darem od Boha), ale slibují, že je podle svých sil k víře povedou, že je vychovají ve slyšení evangelia.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 04. květen 2012 @ 19:40:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jen prázdné náboženské úkony .


]


Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 04. květen 2012 @ 19:38:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Není pravda že hříchy jsou odpuštěny ve křtu (nebo "až ve křtu", jak tvrdí oko).


"Když viděli, že ho nepronesou zástupem, vystoupili na střechu, udělali otvor v dlaždicích a spustili ochrnutého i s lůžkem přímo před Ježíše.
Když viděl jejich víru, řekl tomu člověku: „Tvé hříchy jsou ti odpuštěny.“

"Proto ti pravím: Její mnohé hříchy jsou jí odpuštěny, protože projevila velikou lásku. Komu se málo odpouští, málo miluje.“ Řekl jí: „Jsou ti odpuštěny hříchy.“ Ti, kteří s ním byli u stolu, začali si říkat: „Kdo to jen je, že dokonce odpouští hříchy?“ A řekl ženě: „Tvá víra tě zachránila, jdi v pokoji!“

Blahoslavení , jejichž nepravosti byly odpuštěny a jejichž hříchy byly přikryty.

Jestliže své hříchy vyznáváme, je věrný a spravedlivý, aby nám hříchy odpustil a očistil nás od každé nepravosti.




Ani mě nebyly odpuštěny hříchy až ve křtu, podobně jak u lidi uvedených výše.


Ježíš odpouští hříchy, nikoliv křest.   A Ježíš odpouští hříchy tehdy, když činíme pod působením Ducha svatého , pod jeho soudem pokání a prosíme Pána Ježíše Krista s vírou o odpuštění.   To nebývá ve křtu.   Křest je na potvrzení odpuštění hříchů,  jde v něm o závazek dobrého svědomí před Bohem


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2012 @ 07:39:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Křest je na potvrzení odpuštění hříchů"...???

Není pravdou, hříchy jsou nám poprvé smyty až ve křtu.


A nyní - proč otálíš? Vstaň, pokřti se a smyj své hříchy a vzývej Pánovo jméno!'
  (Sk 22,16).



Hříchy jsou nám poprvé smyty ve křtu, kdy jsme ponořeni spolu s Kristem do jeho smrti (Ř 6,7). Spolu s Kristem jsme pak vzkříšeni do života Božích dětí (Ř 6,3-4; Kol 2,11-14). Výsledkem je dar věčného života (Ř 6,22).


Jedině Ježíš tedy odpouští hříchy - poprvé ve křtu, další hříchy pak skrze pokání a službu církve hříchy odpouštět (J 20,21-23).






Nejdřív si musíš pořádně uvědomit, co je vlastně křest do Pánova jména.

Křest je v principu pozvání do života s Kristem!

Znamená to chodit s Kristem každý den po zbytek života a po smrti být s ním v nebi u nebeského Otce.

Když Kristus chodil po zemi, vyzýval jednotlivé apoštoly: "Pojď a následuj mě!"(J 1,38-42; Mt 4,19-22;  Mt 19,21;)

Proto Kristus odpouštěl hříchy přímo, přímo také zval učedníky do svého života a nebylo důvodu to dělat jinak.

Nyní je už Kristus u svého nebeského Otce a jeho pozvání do společného života dostalo formu znovuzrození ve křtu, jak to sám ustanovil (Mt 28,19). Proč toto Kristovo ustanovení někteří pořád odmítáte vidět?
Cožpak nechápete, že je to základ zvěsti Kristova evangelia, Kristovo pozvání za učedníka, bez kterého vůbec nelze s Kristem chodit ve vlastním životě?





Bez Kristovy zástupné oběti nikdo nemůže mít odpuštěny hříchy.
Případ Davidova ospravedlnění z hříchu je nepochopením. Ani takto ospravedlněný David nemohl přijít po smrti do nebe - nebe bylo od pádu prvních lidí pro všechny lidi uzavřeno. Ospravedlnění Davidovo se týkalo toho, že pro jeho lítost nad spáchaným hříchem, pro Davidovo pokání, mu Bůh odpustil trest za tento hřích, kterým byla smrt. (2 Sam 12,13)
 Také David musel ovšem po smrti těla čekat na místě mrtvých na Mesiáše, až je vyvede z tohoto vězení (1 Pt 3,19). Také David musel po smrti "obléknout Krista," aby se mohl dostat do nebe.

My máme možnost Krista obléknout (získat účast na jeho výkupné oběti - právo uznaných dědiců na věčný život Ř 6,22) už v tomto životě - právě skrze křest.
Skrze křest se stát pánovými učedníky, pozvanými do jeho života (Mt 28,19) - pozvanými chodit s Kristem. Až ve křtu se člověk stává křesťanem, až ve křtu se stává údem Kristovy církve.

Nepokřtěný člověk není ještě křesťanem, není údem Kristovy církve (i když už třeba přijal dar víry). Nepokřtěný člověk není ještě znovuzrozený do nového života (Ř 6,4), nemá ještě odpuštěny hříchy (Ř 6,7; Kol 11-14).


Sk 2,47 (A Pán denně přidával církvi ty, kteří byli spaseni. ) předchází nutně Sk 2,37-39. Toto spasení Kristem se děje ve křtu. Ve křtu oblékáme Krista (Gal 3,27) a jsme skrze toto své ztotožnění se s Kristem ospravedlněni - jsou nám tak odpuštěny hříchy.

(Sk 2,37-39)
A když to slyšeli, byli zasaženi v srdci a řekli Petrovi i ostatním apoštolům: "Co máme dělat, bratři?"
Petr jim tedy řekl: "Čiňte pokání a ať se každý z vás pokřtí ve jménu Ježíše Krista na odpuštění hříchů a přijmete dar Ducha Svatého.
To zaslíbení totiž platí vám i vašim potomkům i všem, kdo jsou daleko, kohokoli povolá Pán, náš Bůh."




]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 05. květen 2012 @ 08:22:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Víš co, oko,

nech si ty své teorie a utěšujte se nimi v tom vašem spolku.





]


Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 05. květen 2012 @ 12:13:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
niekoľko poznámok na Okovo okrídlené tvrdenie, že..,,hriechy sú nám poprvé odpustené až v krste,,...

Skutky 5:31  Toho Boh povýšil svojou pravicou za Vodcu a Spasiteľa, aby dal Izraelovi pokánie a odpustenie hriechov.
32  A svedkami toho sme my a Duch Svätý, ktorého dal Boh tým, čo Ho poslúchajú
.
- podmienka odpustenia je pokánie, Duch svatý je potvrdením poslušnosti vo viere...

Skutky 10:43  O Ňom svedčia všetci proroci, že pre Jeho meno dosiahne odpustenie hriechov každý, kto verí v Neho.
- podmienka odpustenia je viera...

Skutky 13:38  Vedzte teda, mužovia, bratia, že sa vám skrze Neho zvestuje odpustenie hriechov a že od všetkých (hriechov), od ktorých vás ani zákon Mojžišov nemohol ospravedlniť,
39  je každý veriaci ospravedlnený skrze Neho
.
- podmienka odpustenia a ospravedlnenia je viera...

slová Ježiša Krista:..Skutky 26:18  otvárať im oči, aby sa obrátili od tmy ku svetlu a od diabolskej moci k Bohu a tak dosiahli odpustenie hriechov a podiel s tými, čo sú posvätení vierou vo mňa.
- podmienka odpustenia- posvätená viera v Krista...

1 Ján 1:9  Ak vyznávame svoje hriechy, On je verný a spravodlivý, aby nám odpustil hriechy a očistil nás od všetkej neprávosti.
- podmienka odpustenia je vyznať Bohu hriechy...

ivanp



Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 05. květen 2012 @ 20:32:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Toho Boh povýšil svojou pravicou za Vodcu a Spasiteľa, aby dal Izraelovi pokánie a odpustenie hriechov."...


Jistěže je pokání podmínkou pro odpuštění hříchů. Vždyť jsem to nahoře vysvětloval, že každý věřící je ospravedlněn skrze Krista a víra je podmínkou. Bez víry nelze křtít.:

Petr jim tedy řekl: "Čiňte pokání a ať se každý z vás pokřtí ve jménu Ježíše Krista na odpuštění hříchů a přijmete dar Ducha Svatého.


Poprvé jsou hříchy člověku odpuštěny při znovuzrození ve křtu (Ř 6,7) - pohřbením spolu s Kristem do jeho smrti.

Tak se člověk stane křesťanem a pak už se očišťuje z dalších hříchů pokáním pravidelně službou církve (J 20,21-23), kdy své hříchy vyznává Bohu i církvi.


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Neděle, 06. květen 2012 @ 09:39:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
milé oko,
kdy jsi byl pokřtěn Ty, jako malé mimino?


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2012 @ 14:00:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já byl pokřtěn na sedmý den po narození v nemocniční kapli v Uherském Hradišti.


Byl jsem tam pokřtěn na víru církve (v zastoupení rodičů a kmotra), kteří slíbili, že mně vychovají jako křesťana. Že mě povedou ke Kristu, jakmile začnu vlastním rozumem poznávat.

Rodiče jsou zákonnými zástupci dítěte ve všem. Jak před Bohem, tak podle přirozeného Božího řádu i před lidmi. Mají tedy oprávnění slibovat za dítě, právoplatně uzavírat v jeho jménu smlouvy.

Rozumím co vám některým vadí na miminkovském křtu - absence vlastního vědomého vztahu s Bohem (vnitřního přilnutí srdce).
Ale opravdu musí být toto vnitřní přilnutí srdce vědomé? Proč?
Do jaké míry je vědomým vztah dítěte s matkou?
Už v prenatálním období dítě vnímá dokonce i náladu matky, poznává, zda je chtěné, nebo nechtěné.
Dítě vnímá i v jiné rovině, než je poznání rozumu. Uzavírá vztahy (přilnutí srdce) dříve, než začne používat rozum, než si začne uvědomovat svou osobnost.

Nevidím jediný důvod, proč by to ve vztahu s Bohem mělo být jinak.




Na druhé straně - už vyrůstat, brát rozum už jako dítě Boží, v moci Božího dítěte být chráněn před zlým duchem - může být ještě větší štěstí, mohou být snad ještě optimálnější podmínky pro vývoj člověka?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 07. květen 2012 @ 09:48:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,
nic proti Tvým rodičům, ale ten křest není po jejich uvěření, ale po Tvém! Maminka se za Tebe s tatínkem mohli jistě modlit, asi to dělali, ale ostatní nebyl jejich problém!
Písmo mluví o dospělých a zralých uvěřivších, kteří se dali ponořením pokřtít!
Takže opět všechny katol výklady ke křtu dětí jsou bezbožné a Písmo Sv je nepodporuje!
Všechny katolické výklady a důkazy, které se opírají o Lýdii, Štěpána a žalářníka z Filipis a pokřtění jejich rodin NIKDE nejsou zmíněny děti! NIKDE!
Tedy řádný biblický křest ponořením Ti stále chybí a měl bys to rychle za svého pozemského života napravit! NEB jsi stále NEPOKŘTĚNÝM! a ostatní jistě dobře znáš


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. květen 2012 @ 21:57:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Písmo mluví o dospělých a zralých uvěřivších, kteří se dali ponořením pokřtít!"...


Jistěže mluví i o takových, vždyť církev byla mladá a rychle se rozrůstala. Většina prvních křesťanů se logicky musela znovozrodit až v dospělosti. Pokud byl pokřtěn třeba Kornélius a s ním také celý jeho dům, nelze z toho vyvozovat, že děti snad nebyly pokřtěny. Určitě byly, patřily také neoddělitelně k "domu".


Nic proti křtu ponořením - spíš naopak.
Je to krásné a nádherně to vyjadřuje ponoření starého člověka spolu s Kristem do Kristovy smrti (předchází vyznání víry v Krista Spasitele a zřeknutí se zlého ducha i všech jeho skutků) i následné vzkříšení spolu s Kristem do novosti života Božích dětí s odpuštěnými hříchy.




Bůh ale není žádný pedant a už vůbec není malicherný.
Když nebyla možnost ponořit, úplně stačilo lít vodu na hlavu. Jak si myslíš že Pavel pokřtil Onezima ve vězení? To tam měl mít snad ve vězeňské cele zbudovaný bazén?


(Fil 1,10-11)
Prosím tě tedy ohledně svého syna, jehož jsem zplodil ve svém vězení, Onezima,
který ti byl kdysi neužitečný, ale nyní je tobě i mně velmi užitečný. Toho ti posílám zpět.


Tato praxe křtu litím vody na hlavu je praxí církve už od počátku a co do účinku je naprosto rovnocenná s křtem ponořením.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 08. květen 2012 @ 10:10:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,
nevím proč uhýbáš od toho mála co nám přikázal PÁN a tím je právě křest BAPTIZO, které má zásadní význam a to je ponoření nebo pohroužení do vodního hrobu!
Nelze vynechávat smysl věcí podle přání a lidského rozumu a doktrín!
Jan Křtitel Ti jasně ukázal jak se má křtít, byl pokřtěn i náš SPASITEL a bylo to ponořením v Jordáně!
ŽÁDNÉ dítě /mimino/ v Písmu Sv není NIKDE zmíněno a pokřtěno!
protože chybí u mimina to podstatné...
To je všechno je účelový výmysl katolický, protože vy měníte a nedbáte na Písma i když Ty se mě snažíš přesvědčit o opaku!
Pokud jde o Onezima, tak zplození, které zmiňuješ nezamená křest vodou, ten se ve vězení neodehrál, to je opět pustá fantazie...
Pravoslavní i ty děti křtí také ponořením a vy bezbožně dál kropíte, protože jste si to ustanovili dávno tomu!
Zkrátka biblický křest je ve jménu Ježíše Krista na odpuštění hříchů a přijmutí daru Ducha Svatého! Skutk 2, 38!
a kdo je tu pedant? ten kdo poslouchá Boží Slovo a Ty dokonce si troufáš nařknout BOHA z někého takového co pohrdavě nazýváš pedantstvím? neopírej se prosím lidská ustanovení a výmysly, vrať se, ale opravdu ke SLOVU BOŽÍMU! a né k bezbožným výkladům!
a katolickou rovnocenost s Písmem Sv si nenamlovej, budeš usvědčen, nikoli mnou 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 09. květen 2012 @ 08:20:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Heleno.
Já ti tvoje přesvědčení neberu, prosím zkus porozumět také mně. Porozumět, nikoli přijat můj názor.

Bůh hledí především na lidské srdce, nikoli na vnější formu obřadu. Ponoření je vnější obřad, podobně jako lití vody na hlavu. Oba způsoby vyjadřují stejnou neviditelnou skutečnost křtu - obléknutí Krista.


Nikde není historicky potvrzeno, jakým způsobem Jan Křtitel křtil. Ani v popisu Kristova křtu není patrno, zda byl Kristus ponořen, nebo zda na něj Jan jenom lil z nějaké nádoby vodu. Vůbec to totiž není podstatné!

Písmo hovoří o tom, že Jan křtil nejenom v Jordánu, ale také v krajině kolem Jordánu, kde "bylo hodně vody" (pramenů). Ainon znamená prameny (J 3,23). Těžko najdeš prameny, do kterých může vstoupit člověk celý - zvláště v krajině Svaté země, kde je voda vzácností. Tolik bys mi snad mohla uznat.



Nelze být zplozen do nového života jinak, nelze se jinak znovuzrodit, než právě křtem do Pánova jména.
 Znovuzrození je darem z milosti, bez jakékoli lidské zásluhy.
Pokud někdo tvrdí, že se znovuzrodil vlastním vyznáním Krista ústy, znovuzrodil by se vlastně tímto vlastním činem, vlastní zásluhou. Pokud někdo tvrdí, že se znovuzrodil z vlastního uvěření Kristu, znovuzrodil by se díky vlastnímu rozhodnutí, zase vlastním skutkem.



My se ale neznovuzrozujeme sami, býváme znovuzrozeni Kristem
. Bez našeho přičinění, bez našich zásluh. Jakou zásluhu má miminko na tom, že se narodilo?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 15. květen 2012 @ 07:46:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko,
neuhýbej zbytečně,
již to slovo ponořit je ponořit, tak to nezlehčuj, neděláš to, protože Tě to nenaučili ti, kterým jsi dal svou víru a to je ten problém! Kdybys nestudoval pod katolicklým pomýleným vlivem, tak bys měl cestu k biblickému pojetí křtu volnou a co více i ke Kristovu daru ospravedlnění, ke kterému ten křest vodou patří! Takhle jsi pod lidskými výklady a propaguješ něco, co nemá účinnost a pravý význam!
Pokud jde o znovuzrození, tak to je narození z Ducha, tak to nechápal, ani ten učený židovský rabi Nikodém, no bodeť by to znal římský katolík, který duchovní věci má na povel nějaké lidské encykliky, která je zásadně ložená v katechismu! 
Ovšem, že se snažím Tě chápat, ale Ty na mě jen s teologií svojí kat organisace, přijď někdy JINAK, třeba jako opravdový biblický křesťan, díky


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. květen 2012 @ 23:19:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Mezi  "křtem" miminek nekřesťanů a ponořením do Krista je asi takový rozdíl, jako mezi  pokřesťanštěním lodi a skutečným křtem lodi.


]


Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 06. květen 2012 @ 12:07:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko píše:
Poprvé jsou hříchy člověku odpuštěny při znovuzrození ve křtu (Ř 6,7) - pohřbením spolu s Kristem do jeho smrti.
Tak se člověk stane křesťanem a pak už se očišťuje z dalších hříchů pokáním pravidelně službou církve (J 20,21-23), kdy své hříchy vyznává Bohu i církvi.

použijem argument ap. Pavla, ktorý zápasil z podobným bludom v židovstve...kde židia verili že obriezka a ceremónia obetného zvieraťa spôsobuje očisťovanie od hriechov....

Pavlov argumet spočíva v tom, že ukazuje na dva príklady z židovskej histórie a to Abrahám, ktorému Boh odpustil a ospravedlnil ho bez obriezky a bez obeti...to jest bez akéhokoľvek úkonu, ceremonie....
Veď čo hovorí Písmo? Abrahám uveril a počítalo sa mu to za spravodlivosť.
Rímskym 4:3

Druhý príklad je Dávid ktorému Boh odpúšťa tak isto bez prinesenenej obeti, bez ceremónie a to len z viery a milosti...

Rimskym 4:6  Ako aj Dávid blahoslaví človeka, ktorému Boh bez skutkov počíta spravodlivosť:
7  Blahoslavení, ktorým neprávosti boli odpustené a ich hriechy prikryté;
8  blahoslavený muž, ktorému Pán nepočíta hriech.

to muselo židov naštvať, keďže podľa ich úsudku obriezka činila žida židom a ceremónie, obete ospravedlňnovali od hriechu... dnes je to podobné...byť ospravedlnený znamená  mať odpustené hriechy a to znamená mať Ducha, byť znovuzrodený, mať zároveň pokoj z Bohom, byť s Ním zmierený a mať vnútorné svedectvo ducha ktorý o tom svedčí s Duchom...
nie je možné vložiť klin medzi znovuzrodením, odpustením a ospravedlnením...o tom je list rimanom...

učenie Ríma nápadne pripomína židovstvo kde všetko malo byť zariadené cez vopred pripravené obrady, ceremónie, sviatosti, kde človek od narodenia až po smrť je posúvaný k jednej ceremónii k druhej a výsledkom takéhoto života je neistota na konci života...a preto treba spoliehať na očistec...ale nikto nevie dokedy a ako...
 

ivanp



Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 06. květen 2012 @ 18:50:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To tě na tom netrklo, že vůbec neargumentuješ proti Okovi, ani proti katolické církvi, ale proti Písmu, konkrétně proti Ř 6,7 a J 20,21-23?


]


Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pondělí, 07. květen 2012 @ 10:20:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,
krásné verše vybíráš, ale ten kdo přijal dech Kristův jako Ducha Sv má i výklady duchovní, tedy NIKOLI katolicky tělesné!
Protože hříchy odpouští JEN a JEN náš SPASITEL a služebníci apoštolové to věděli a Tvoje vytržené výklady jsou slušně řečeno NEDOKONALÉ a ZMANIPULOVANÉ! Musíš jít vždy k jádru věci nevytrhávat verše z celého Písma Sv! ale stejně je to pokrok, že cituješ Písmo Sv, věřím, že Tě JEHO SLOVO promění, protože má MOC!
A ten, kdo je ukřižován s Kristem podle Řím 6,6.7 umírá hříchu skrze JEHO KREV!
Kde jsou lidsko katolické rituály, NIKDE!


]


Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 08. květen 2012 @ 10:22:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
heleno,

jen malá poznámka: ano, Boží Slovo je mocné, tj. má MOC, ale jen u toho, kdo je jako takové přijímá, kdo je otevřený pro působení Božího Slova.

Ten, kdo Božímu Slovu odporuje a vzpírá se Mu, na toho dříve či později bude působit jiná MOC, než umrtvující moc Kristova kříže a moc Kristova vzkříšení!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pavlův zápas s protivníky Církve. (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pátek, 11. květen 2012 @ 10:03:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy bratře, vím co říkáš
a já se modlím za ty kteří tu čtou, aby také slyšeli, ten HLAS a je to moje velká prosba k BOHU!
Evangelium to pravé, mění lidská srdce a Bůh se smilovává nad kým ráčí i nade mnou se SMILOVAL a já chválím stále JEHO JMÉNO JEŽÍŠ KRISTUS a velmi velice děkuji 


]


Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy