Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jaroslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 187, komentářů celkem: 429750, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 561 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116644031
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Spasení bez pokání
Vloženo Pondělí, 11. červen 2012 @ 10:52:49 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal unshaken

Když Ninivští chtěli odvrátit Hospodinův hněv, činili pokání. Když Jan na poušti začal kázat, vyzýval: „Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království nebeské.“ [Marek 1:4] Ježíš hned v počátcích své služby kázal v Galilei:Naplnil se čas a přiblížilo se království Boží. Čiňte pokání a věřte evangeliu.“ [Marek 1:15]



A kázali nejen potřebu pokání pro vstup do Božího království. Ježíš odpovídá i na otázku, jak je to s Galilejci, jejichž krev Pilát smísil s krví jejich obětí. A jak to je s těmi, kteří zahynuli při neštěstí na stavbě věže v Siloe: „Ne, pravím vám, ale nebudete-li činit pokání, všichni právě tak zahynete.“ [Lukáš 13:1-5]


A pak v evangeliích čteme, jak tentýž Ježíš, který vyzýval k pokání, najednou odpouští hříchy bez jakéhokoliv pokání.
Dokonce i bez snahy pokání učinit, stačila víra:


[Marek 2:3-5] Tu k němu přišli s ochrnutým; čtyři ho nesli. Protože se pro zástup nemohli k němu dostat, odkryli střechu tam, kde byl Ježíš, prorazili otvor a spustili dolů nosítka, na kterých ochrnutý ležel. Když Ježíš viděl jejich víru, řekl ochrnutému: „Synu, odpouštějí se ti hříchy.“


Z evangelií víme, že Ježíš uzdravoval ochrnuté a všelijak nemocné. Žádný nemocný předtím nečinil pokání (alespoň to v evangeliích není), stačila pouhá víra.


Dokonce Ježíš uzdravoval i posedlé démony (v dnešní terminologii s psychickým onemocněním). Posedlý démony ani pokání činit nemohl, svou posedlost si dokonce ani nemohl uvědomit, tak proč by činil pokání? A jak takový posedlý mohl uvěřit v Ježíše?


Takže máme zde problém: Vyzývat nevěřící k pokání, aby došli ke spáse? Anebo těchto výzev zanechat, vždyť jsou stejně k ničemu. Vždyť většina z nevěřících vám řekne, že žádné pokání nepotřebují, vždyť nic zlého nedělají a nedělali.


Abychom našli odpověď, zamysleme se nad texty evangelií. A dejme si vše dohromady.


Najdeme v nich tu nezaslouženou milost v oběti Pána Ježíše Krista. Žádný z nás, ani žádný z tehdejších lidí, o tuto milost neusiloval. ani se o ní nikterak nezasloužil. A přitom je to dokonalá milost pro všechny. Věřící i bezvěrce. Stačí uvěřit v Ježíše Krista, vyznat ho jako svého Pána a uvěřit z Jeho zmrtvýchvstání. Nic víc, nic méně není zapotřebí ke spáse. Naprosto bez předcházejícího pokání. Cožpak to evangelia neprokazují a Ježíš tak sám nejednal?


Jedná se zde totiž o Boží zjevení, které nás vždy předchází.
My jsme se ničeho nedožadovali, jak jsme mohli něco žádat, když jsme si hrůzu a slepotu, která v nás byla, ani nedokázali uvědomit? Můžeme být podle měřítek tohoto světa morálně vychovaní a ve svém jednání vzorní. Můžeme si uvědomit, že jsme sem tam nějakou špatnost provedli a pokud si na ni vzpomeneme, tak na výzvu k pokání reagovat a požadovat pro ni odpuštění. Jenže – Kristus na člověka klade tak vysoké nároky, že k jejich splnění je zapotřebí Jeho pomoc. Bez Něho a tedy před obrácením, není možné žít bezhříšně. Není ani možné si hříchy uvědomit, z čeho pak učinit pokání? Leda z nevědomosti. Kristovy nároky jsou tak vysoké, že není možné bezhříšně žít ani křesťanům. I oni potřebují průběžně omývat Kristem.


Máme zde však úžasnou výhodu Božího zjevení. Každý může přijmout od Boha bianco šek s Božím úpisem na spásu a věčný život. Úplně zadarmo, získaný bez jakékoliv lidské snahy, obdržený jako dar. A dokonce bez zapotřebí pokání. Kdo šek přijme, bude zachráněn. Každý šek má právní platnost a náš Bůh je zárukou dokonalé spravedlnosti. Nikdo nemá výmluvu, že byl ze spásy vyloučen, šek je zdarma, nic není zapotřebí přidat nebo ubrat, stačí vyznat „věřím“. Tak málo člověku stačí k tomu stát se vyvoleným. Zachráněným pro věčný život s Boží zárukou.


Jako v tom vyprávění Johna Vernona McGee, kdy syn věřící matky se jí často poškleboval, jak může věřit tomu, že bude spasena pro věčný život. „Cožpak jsi pro Boha tak důležitá nebo tak dokonalá?“ Jednou to matka nevydržela a řekla synovi: „Bůh vždy mluví pravdu. Slíbil, že kdo uvěří, bude zachráněn. A to si myslíš, že i když si spásu nezasloužím, ale věřím v Krista, že kvůli takovému nic, jako jsem já, Bůh poruší svůj slib a učiní ze sebe lháře?“


Teď trochu odbočím k jistotě spásy, neboť se zde až příliš často diskutuje. Tož, vy nejistí křesťané, myslíte si snad, že kvůli vám bude Bůh riskovat prohlášení za lháře?



Znovu k tématu. A jak je to tedy s pokáním?


Všimněme si, že výzvy k pokání byly a jsou vždy určeny lidem věřícím přinejmenším v Boha Abrahámova, Izákova a Jákobova. Ti, kdo uvěřili v Krista, byli obdarováni Svatým duchem. Jestliže je mezi vámi, kdo to čtete, obrácený z nevěřícího, tak dobře víte, že právě pokání je práce Ducha svatého. Někdy dost perná práce, protože Vám Duch svatý zjeví i vaše zlé skutky, o nichž jste byli přesvědčeni, že jste je konali ve jménu dobra. Nic naplat, někdy se stává, že se na praní vašeho života přiživí i satan, neboť je to jeho práce obviňovat vás před Bohem. Žádné obavy, máme Přímluvce a hlavně – vyznané hříchy jsou přikryty Kristovou obětí. Jak pro nás musel trpět!


Zde lze závidět těm, kteří byli od mala vychováni v křesťanských rodinách. Těm Kristus průběžně nohy omýval. Ale ti obrácení z pohanů, ti musejí prodělat pořádnou koupel. Neboť všechno, co činili bez Boha a Krista, bylo jen ke zlému a určené pouze k odepsání:


[Filipským 3:7,8] Ale cokoliv mi bylo ziskem, to jsem pro Krista odepsal jako ztrátu. A vůbec všecko pokládám za ztrátu, neboť to, že jsem poznal Ježíše, svého Pána, je mi nade všecko. Pro něho jsem všecko ostatní odepsal a pokládám to za nic,...


Pokud takto uvažujeme, pojďme ještě o krok dál. Kdo poznal Ducha svatého, poznal své hříchy a bylo mu poskytnuto jejich odpuštění, má v Písmu jedno závažné varování:


[Židům 6:4-8] Kdo byli už jednou osvíceni a okusili nebeského daru, kdo se stali účastníky Ducha svatého a zakusili pravdivost Božího slova i moc budoucího věku, a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch. Země, která často přijímá déšť a rodí užitečnou rostlinu těm, kdo ji obdělávají, má účast na Božím požehnání. Rodí-li však jen trní a bodláčí, je nepotřebná a blízká prokletí a nakonec bývá vypálena.


To říká nejenom autor epištoly Židům, ale varuje nás přímo i Pán Ježíš:


[Matouš 13:40] Tak jako se tedy sbírá plevel a pálí ohněm, tak bude i při skonání věku.

[Marek 9:49] Každý bude solen ohněm.



Požehnej vám Pán a doufám, že jsem někde při přemýšlení neudělal chybu. Amen.


Podobná témata

Zamyšlení

"Spasení bez pokání" | Přihlásit/Vytvořit účet | 41 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 11. červen 2012 @ 15:23:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já osobně věřím, že pokání přichází i dodatečně po uvěření. Znám případy, kdy lidé nevěřili a byli přesvědčení materialisté, ale pak se něco stalo, co na ně zapůsobilo, a ejhle. Oni uvěřili v Ježíše. Prostě Duch Boží vane a my ani nevíme jak a kudy.

Na příkladu ochrnutého na nosítkách je vidět, že k Ježíši je třeba někdy člověka až dostrkat. A Pán Ježíš i kvůli nám, kvůli našim modlitbám udělá to, že Duch Boží přijde a způsobí tak velkou změnu. My nevíme, jak to s tím ochrnutým a pak uzdraveným člověkem bylo dál v životě. Pokud Duch zapůsobil, myslím si, že dodatečně činil pokání.

Pokání je v běžné řeči i v náboženském významu symbolická činnost, kterou člověk dává najevo, že pochybil, a snaží se své viny zbavit. V křesťanském pojetí znamená výraz lítosti, vnitřního obrácení k Bohu a proměny dosavadního života. My věřící věříme, že tu vinu vzal na sebe Pán Ježíš. A proto cítíme vděčnost i radost. Otec se nad námi smiloval tak, jako  to dělají hodní rodiče nad svými dětmi. Potrestají je nějak a stejně jim nakonec odpustí. Po tom odpuštění a souladu s rodiči děti přece touží.  A proto nejhorší trest pro děti je právě to, že rodiče s ními třeba určitou dobu nemluví.A my toužíme po souladu s Bohem, který díky Ježíši máme.


 A tak si myslím, že pokání přijde i po uvěření v Ježíše, kdy si vše, co Pán Ježíš pro mne udělal, plně uvědomuji a připomínám hodně často. Na to se zapomenout nesmí a  tak pokání jde celým naším životem. Pokání nečiníme jen jednou, ale žijeme v něm stále. To je jen moje myšlenka. Věřím, že není špatná.






Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pondělí, 11. červen 2012 @ 19:05:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš dozajista pravdu z trvajícím pokáním obrácených. Potřebujeme neustále omývat nohy, vždy se v tomto světě musíme znečistit. Jak se říkalo: Když jdu do mlýnice, musím být bílý od mouky. 

Myslel jsem na totéž co Ty, ale už jsem to v příspěvku nerozváděl.


]


Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 11. červen 2012 @ 19:01:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Unshaken,



Zajímavé postřehy.


Každopádně si člověk Boží milost nemůže nijak svým úsilím zasloužit. Naopak právě obrácení se k Bohu je důsledkem Boží milosti.


Ef 2,8-9
Milostí tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.


Tedy nejhlubší příčinou spásy (a to dokonce i spasitelné víry) je rozhodnutí Boha dát milost.




zdraví


reformovaný



Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 11. červen 2012 @ 19:49:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak! Proto, když se židé Petra o letnicích ptali, co máme dělat, odpověděl:

"Nemůžete dělat vůbec nic. Pokud byste sami činili pokání, znamenalo by to, že byste Boha oloupili o jeho slávu a mohli byste se chlubit. Pokud nejste vyvoleni, pak máte smůlu a pokud vyvoleni jste, pak už jste spaseni." :-)

Zde je prostor pro odkazy na články ze ZoD:   :-D
I  I
I  I
I  I
I  I
 V


]


Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 11. červen 2012 @ 20:22:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 spíš mi, ale  v posledním čase připadá, jak by zde zvučela zvukem dunícího kovu jiná odpověď:  

"co máme dělat ???

 :((( buďte plni cynismu a sarkasmu, když půjde v upřimném jednání o Boží věci



zde je  také prostor pro odkazy 

.......

.......

rive


]


Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 11. červen 2012 @ 20:32:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Musíš být obdivuhodnou osobností, Pastýři.

Pán Bůh Ti vlastně jen učinil nabídku spásy a ty jsi svým bystrým rozumem pochopil její lukrativnoust a rozhodl se jí laskavě využít a tak se zachránit. A teď díký své železné vůli spásu sám držíš. Jsi fakt dobrý - to každý nedokáže :-)). 


Škoda, že Adam nebyl jako Ty - to by k pádu patrně vůbec nedošlo :-)).



]


Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 11. červen 2012 @ 20:39:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikoliv. Pán mne oslovil a já jsem v jeho světle poznal svojí ztracenost a přijal nabídku ke spáse. Nejsem spasen vůlí, ale milostí. Nikdo mne ale neznásilnil ani mne násilím nedrží. Milost se dá přijmout i odmítnout, jinak by to nebyla milost. Stejně tak láska není láskou, pokud se nedá odmítnout a dar není darem, pokud se nedá odmítnout. Takže své spasení uvádím ve skutek, což je mojí, nikoliv Boží odpovědností.

Možná u Tebe je to ale jinak :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 11. červen 2012 @ 22:18:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
P
Milost se dá přijmout i odmítnout, jinak by to nebyla milost.

R
Není sporu o tom, že někdo dobrovolně přijímá a jiný dobrovolně odmítá.


Ten nad kterým se Bůh slitovává rád a zcela svobodně přijímá. Naopak ten kterého Bůh zatvrzuje svobodně odmítá. Jak je psáno:

Ř 9,18-20
Smilovává se tedy, nad kým chce, a koho chce, činí zatvrzelým. Snad mi řekneš? "Proč nás tedy Bůh ještě kárá? Může se vůbec někdo vzepřít jeho vůli? Člověče, co vlastně jsi, že odmlouváš Bohu? Řekne snad výtvor svému tvůrci: "Proč jsi mě udělal takto?"



Ačkoliv tedy člověk svobodně přijímá či odmítá, nejhlubší příčinou toho jak člověk svobodně volí je Boží rozhodnutí.


r


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 11. červen 2012 @ 22:53:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen!!! Nezbývá než dodat:

1 Timoteovi:  Na prvním místě žádám, aby se konaly prosby, modlitby, přímluvy, díkůvzdání za všechny lidi, za vládce a za všechny, kteří mají v rukou moc, abychom mohli žít tichým a klidným životem v opravdové zbožnosti a vážnosti. To je dobré a vítané u našeho Spasitele Boha, který chce,  aby všichni lidé došli spásy a poznali pravdu.  Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví v určený čas.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 11. červen 2012 @ 23:36:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tak tak, Pastýři,


Jak je psáno:

J 12, 32
A já, až budu vyvýšen ze země, přitáhnu všecky k sobě."


Není nikdo kdo patří Kristu, aby ho Pán nepřitáhl. Přitáhne všecky své ovečky.


r


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 12. červen 2012 @ 07:55:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
.,.."Není nikdo kdo patří Kristu, aby ho Pán nepřitáhl. Přitáhne všecky své ovečky."...



Takže Pán je manipulátor?

Kterou ovečku si vybere a přitáhne, tak té podle vás už nezbývá nic jiného, jen toto chtít?


Kde potom zůstala svobodná volba dar přijmout i dar odmítnout?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 12. červen 2012 @ 09:18:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



J 10:27
Moje ovce slyší můj hlas, já je znám, jdou za mnou



Takové jsou vlastnosti Jeho ovcí- slyší Pánův hlas a jsou za Ním.



Mimochodem, už jsi viděl nějakou skutečnou ovečku dobrého pastýře, která by běžela za vlkem?





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 13. červen 2012 @ 07:22:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."už jsi viděl nějakou skutečnou ovečku dobrého pastýře, která by běžela za vlkem?"...


Nemám zrovna vlastní zkušenost z pasení ovcí.

Ovšem už sama skutečnost, že vlci ještě nevymřeli je jasným dokladem toho, že občas nějaká ta ovečka si je s pastýřem přece jen splete.


(Mt 7,15)
"Dávejte si pozor na falešné proroky, kteří k vám přicházejí v ovčím rouše, ale uvnitř jsou to draví vlci.

(Mt 24,11)
a povstane mnoho falešných proroků a svedou mnohé. ...


(2 Pt 2,1-3)
Mezi lidem však bývali i falešní proroci, tak jako i mezi vámi budou falešní učitelé, kteří pokoutně zavedou zhoubné sekty. Budou zapírat dokonce i Panovníka, který je vykoupil, a tak na sebe přivádějí rychlou záhubu.
Jejich zhoubné cesty budou následovat mnozí a cesta pravdy bude skrze ně vydávána potupě.
Budou s vámi lakomě kupčit vymyšlenými řečmi; jejich odsouzení již dávno nezahálí a jejich záhuba nespí.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 14. červen 2012 @ 21:12:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


oko
Ovšem už sama skutečnost, že vlci ještě nevymřeli je jasným dokladem toho, že občas nějaká ta ovečka si je s pastýřem přece jen splete.

reformovany
Nikoliv - nenní jasným dokladem. Tato úvaha je založena na chybném předpokladu, že vlci se živí pouze ovcemi.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 15. červen 2012 @ 07:59:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." založena na chybném předpokladu, že vlci se živí pouze ovcemi."...


V tom duchovním rozměru tomu tak bohužel je.

(Mt 7,15)
"Dávejte si pozor na falešné proroky, kteří k vám přicházejí v ovčím rouše, ale uvnitř jsou to draví vlci.

(Mt 10,16)
"Hle, posílám vás jako ovce mezi vlky, proto buďte chytří jako hadi a bezelstní jako holubice.


(J 10,11-12)
Já jsem ten dobrý pastýř. Dobrý pastýř pokládá za ovce svůj život.
Ale nádeník a ten, kdo není pastýř, jemuž ty ovce nepatří, když vidí přicházet vlka, opouští ovce a utíká; a vlk chytá ovce a rozhání je.


(Sk 20,29)
Já totiž vím, že po mém odchodu mezi vás vstoupí draví vlci, kteří nebudou šetřit stádo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 20:48:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


(J 10,11-12)
Já jsem ten dobrý pastýř. Dobrý pastýř pokládá za ovce svůj život.
Ale nádeník a ten, kdo není pastýř, jemuž ty ovce nepatří, když vidí přicházet vlka, opouští ovce a utíká; a vlk chytá ovce a rozhání je.


Vidíš, oko. Takže pravé ovce dobrého pastýře, tedy Pána Ježíše Krista, se bát nemusí. On jich zachová plný počet. Žádnou neztratí.


r



]


Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 11. červen 2012 @ 19:43:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
je zajímavé, že jedno ráno, když jsem jela minulý týden autobusem do práce jsem podobně přemítala ... již nevím, který zdejší rozporuplný komentář(e), či myšlenka v nějakém článku (?) mně k tomu vyburcovala, přišlo to najednou, 

vybavily se mi mnoha pokání, které s odstupem času vidím, že to byla pokání  jen  jako určitý vnější symbol,  něco jako odříkaná modlitba, vyznání hříchů, mnohdy podle nějakého scénáře, nebo odříkané podle nějaké osob, většinou ve stylu na povel teď (při evangelizacích), s odstupem času podle různých svědectví vím, že až pak přišlo opravdové pokání, anebo třeba ani nepřišlo.  Je to Bůh, kdo působí změnu, je to Bůh, kdo působí tužbu v srdci jít za Ním. Je to Duch svatý, který volá k pokání. Na pokání se dívám také jako na duchovní růst,  na začátku jen z  velmi malého semínka  víry a důvěry Kristu.

samozřejmě, že si nedokáži představit růst víry bez pokání, protože upřímné pokání se před Bohem nám vždy hodně říká o stavu naší víry, tak jak o stavu naší víry říkají různé situace do kterých se dostáváme, které různě řešíme, v kterých se různě chováme či nechováme podle naší víry

 slyšela, četla mnoho svědectví, mám otazník, nad sebejistým vykřikováním, že dar víry je vázán na to jak má přesně vypadat či nevypadat poselství, a přitom, se stává, že Bůh  dává dar víry a spasení a použije i:))) ateistu,  či nějakého zvláštního způsobu, který je právě vhodný pro toho konkrétního člověka ...

rive





Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 11. červen 2012 @ 20:01:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

2P 3,9  Pán neotálí splnit svá zaslíbení, jak si to někteří vykládají, nýbrž má s námi trpělivost, protože si nepřeje, aby někdo zahynul, ale chce, aby všichni dospěli k pokání.



Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 12. červen 2012 @ 08:27:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.
Článek hodnotím obecně kladně.
Říkám to na úvod, protože dál se budu už vyjadřovat jen k věcem, se kterými tak docela nesouhlasím a nechci, aby to vypadalo, že ho odmítám celý.


..." A přitom je to dokonalá milost pro všechny. Věřící i bezvěrce. Stačí uvěřit v Ježíše Krista, vyznat ho jako svého Pána a uvěřit z Jeho zmrtvýchvstání. Nic víc, nic méně není zapotřebí ke spáse."...

Nic víc, nic méně?
Připadá mi to hodně populistické.

Když doopravdy uvěřím v Krista, změním tím nutně i svůj život.
Vždyť bez pokání a obrácení není ani skutečné uvěření Kristu.
Ke spasení je zapotřebí změny, která až skutky jediná vyjadřuje opravdovost uvěření.

Jen se podívejme na Zachea, co to s ním udělalo, když uvěřil v Krista: Zacheus se pak postavil a řekl Pánu: "Pohleď, polovinu svého majetku dávám chudým, Pane, a jestliže jsem někoho v něčem podvedl, vracím to čtyřnásobně." Tehdy mu Ježíš řekl: "Dnes do tohoto domu přišlo spasení, protože i on je syn Abrahamův...



Bůh nás miloval jako první. 

Víra je darem z milosti (bez zásluh), ale uvěření je lidskou odpovědí, přijetím daru (je už i lidskou zásluhou ve spolupráci s Duchem svatým)
. Uvěření je už vytvořeným vztahem člověka k Bohu.
I jinému člověku byl dar víry nabídnut a on ho třeba odmítl.

Takže tvrzení, že víra je dar, který nemůžeme nijak ovlivnit a je určen jen pro některé vyvolené lidi - je tvrzením zcestným.


Vždyť o dar, který zatím nemáme, můžeme také prosit!

Proste a dostanete, tlučte a bude vám otevřeno. Hledejte a naleznete.
Tedy nikoli být pasívním příjemcem daru, ale aktivním! Lidská snaha se u Boha velmi počítá!



O jistotě spásy se zde mluví tak často proto, že si pod pojmem "spása" lidé představují různý obsah. Jedni to berou pro svoji osobu jako už nezvratnou jistotu nebe, jiní jako nárok na nebe (dědictví) podmíněný vytrváním v dobrém.  A vznikají nedorozumění.

Nejdříve třeba definovat význam slova "spása"
, pak je teprve možno o pravdivosti tohoto významu hovořit.



Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 13. červen 2012 @ 20:43:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj bratře oko!

Píšeš:

Nic víc, nic méně?
Připadá mi to hodně populistické.

Nevěřím, že Bůh by byl dokonalý, tedy dokonalý i v milosti, jen aby byl populistický. Život na zemi nám také připravil tak, abychom mohli žít dokonale a v radosti. Naší vinou je země prokletá, naší vinou jsme byli mrtvi. Chceš snad, aby Bůh se o svém díle namísto namísto "všechno, co učinil, je velmi dobré" prohlásil "ujde to, ale je zapotřebí trochu dodělat".

Trochu odbočím - jednou jsem slyšel rabínský výklad, kde Boží hodnocení "bylo to dobré" bylo přirovnán ke standardní kvalitě, tedy nikoliv k dokonalé kvalitě.


Dále píšeš:

Když doopravdy uvěřím v Krista, změním tím nutně i svůj život.

To máš pravdu. V tak krátkém článku nelze pojmout vše, článek se zabývá tématem nutnosti pokání před obrácením (není podmínkou nutnou) a nikterak nepopírá pokání jak před, tak po spasení.

Také píšeš:

Vždyť o dar, který zatím nemáme, můžeme také prosit!

Samozřejmě.

Teď jsem chtěl napsat: Problém je však v tom, že nejspíš nemůže existovat člověk, který by prosil o Boží dar víry a současně odmítal milost. Pak mě ale napadlo - vždyť spousta lidí je schopná prosit o Boha o dary (hlavně o dar spokojeného života a zdraví) a přitom nejsou schopni nabízenou milost spásy přijmout. Jinak řečeno - Bože dávej, ale já nedám nic. A Bůh chce opravdu maximum - lásku k němu z celého srdce - tedy člověka bytostně celého.

Co se týče obsahu pojmu "spása", tak jsem přesvědčen, že křesťané na Granosalis ho znají, určitě z kázání nebo alespoň z SOS.

Bůh Ti žehnej. Ale ve Tvých výhradách jsem nenašel nic, s čím bych byl v rozporu. A navíc - nevyjadřuji zde své vlastní názory, ale snažím se přemýšlet v intencích biblických pravd. Pokud bych se vlastní názor přece jen snažil předkládat, klidně mou pýchu pokárej.





]


Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 14. červen 2012 @ 07:33:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.
Mé výhrady jsem mínil naprosto neosobně (omluva, pokud to snad vyznělo jako kárání - na to nemám ani právo, ani se na to necítím kompetentní), prostě když vnímám text a někde cítím, že je třeba upřesnit nebo mám jiný názor, tak prostě reaguji.


Jako třeba teď:
..."všechno, co učinil, je velmi dobré" prohlásil "ujde to, ale je zapotřebí trochu dodělat"."...


Přesně takto já vnímám svět.

V Božím plánu je už zanesena také tato potřeba "dodělat", podmanit si zemi. Bůh zcela záměrně stvořil svět tak "nedokonale", aby dal příležitost člověku spolupracovat s Bohem na proměně světa.

Myslíš, že by Bůh nebyl schopen stvořit svět ještě dokonalejší, jako v ráji, kde by byl člověk jako v bavlnce a nic by ho nenutilo pracovat?

Je fakt, že prvním hříchem lidí se toho hodně pokazilo.
Zahálka je matkou hříchu a svět už není jako po stvoření.
 
Práce na proměně světa je naopak příležitostí, jak intenzívně  žít svůj život s Bohem.
Bůh nezavřel člověka do zlaté a dokonalé klícky, kde na co sáhneš, už můžeš jenom pokazit. Zcela záměrně připravil svět na to, aby si ho člověk "dodělal".
Ve hříchu "dodělal" třeba až k samozničení, ve spolupráci s Bohem ke šťastnému životu už zde na zemi - kde většina našich dnů je sice jen lopota a trýzeň - ale kde je přesto tak krásně, když má člověk čisté srdce a dovede se v Bohu radovat s bližními.


]


Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 14. červen 2012 @ 19:35:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko,

v podstatě s Tebou souhlasím. Zajímalo by mne, jak si představuješ Kristův druhý příchod? V jakém stavu se podle Tebe bude země nacházet?

P.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 15. červen 2012 @ 07:53:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.
Domnívám se, že tato záležitost je stále otevřená.

Že záleží na lidech, na každém z nás, aby vývoj ve světě pokračoval podle Božího plánu. Také Kristus nechává budoucnost otevřenou.
(Lk 18,8)
Ale až Syn člověka přijde, nalezne na zemi víru?"



Křesťané jsou solí země jen tehdy, když usilují žít podle Boha, když usilují poznávat a naplňovat Boží vůli.  Nejsme dílem náhody, ale Božího záměru. Každá z nás byl poslán do své doby, do svého prostředí, kde má vykonat svůj díl přeměny světa k lepšímu tak, že poznává a naplňuje Boží plán se stvořením. Že všechny události, které v životě přicházejí bere jako součást Boží režie svého života a že sám aktivně s tímto "režisérem" spolupracuje.

O tomto celém je společenství s Bohem a bližními.


]


Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 14. červen 2012 @ 21:55:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře oko,

sice zacházíme do oblasti "co oko nevidělo a ucho neslyšelo a na mysl nepřišlo", ale přesto máme z Písma vědomosti, že Bůh vše stvořil dokonale a nebude (zdůrazňuji budoucí čas) zapotřebí nic měnit a zdokonalovat. Pouze "obdělávat a střežit" (Genesis 2:15). Pán nás také opakovaně ujišťuje, že se máme a budeme společně s ním radovat. Nikde není psáno, že se budeme lopotit. Ovšem jestliže si někdo pod tímto zaslíbením představuje zahálku, tak se mýlí. Jen uvedení země do pořádku po řádění lidstva bude trvat nejspíš těch 1000 let.

Opakuji: Člověk má zahradu (kterou bude muset znovuzbudovat) obdělávat a střežit. Co znamená "obdělávat" všichni víme. Otázkou zůstává, co znamená "střežit". Na toto téma jsem zatím výklad neslyšel. Před kým střežit?

Kromě těchto biblických pravd mám i osobní zkušenost a ověřené představy o "rajské zahradě". Předem však podotýkám, že prakticky neznám ze své zkušenosti obsahy pojmů "nuda", "zahálka", "nicnedělání" a podobně.

Tak ty představy: Kdysi jsem byl něco přes měsíc v Taškentu. Bylo to v září. V této době tam neprší, země je zavlažována podzemnimi vodami a tudíž velmi úrodná. Každé ráno člověk vstal do slunečného dne. Bydlení bylo v domě, který byl něco jako přízemní bungalov s atriem se zahradou uvnitř. Člověk vstane, na verandě se natáhne a utrhne si hrozen nesmírně chutného vína. Přidá si ze stromu broskev. Vyjde ven a koupí si melouna nebo dýni, jablka, granátová či jiná a spousty dalšího chutného ovoce. Nemusí nic jiného jíst, neboť ovoce je jednak mimořádně sladké a jednak pokrmy s masem nestojí za nic. A dále - jenom poznávání krás se dá věnovat tolik času, že sotva ho zbývá na dostatek spánku.

Takže tvrzení, že Bůh všechno stvořil tak, abychom nemuseli nic dodělávat, je pravdivé. Ćlověk musí Boží dílo pouze udržovat a zvelebovat.

Ostatně, co lidé dělají, vymysleli a co považují za úspěch opravňující k pýše a k odmítnutí Boha, je ve srovnání s Božím stvořením něco tak nepatrného, že je ztrátou času o tom vůbec mluvit. Navíc jde o pouhé a nepatrné využítí přírodních, tedy Božích zákonitostí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 14. červen 2012 @ 23:05:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na světě nejsou jen rajské zahrady. Musí se například zavlažovat pouště, okopávat pole a v potu tváře dobývat ze země chléb. Já musím často s Okem souhlasit.  Nebe Bůh stvořil pro sebe, ale zemi dal lidem... Samozřejmě ale mluvím o stavu po pádu... Ten podle Reformovaného Bůh zřejmě naprogramoval předem, nicméně já věřím, že Adamův pád v prvotním plánu nebyl.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Čtvrtek, 14. červen 2012 @ 23:25:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu Pastýři,

ale já jsem věc pochopil tak, že chceme hovořit o časech, kdy nebe bude spojeno se zemí a "jeho vůle bude na nebi i na zemi".

Jestliže jsi názoru, že Adamův pád nebyl v prvotním Božím záměru, tak by jsi popřel, že Bůh měl všechno ve své režii. A když to neměl pod kontrolou tehdy, nemá to náhodou bez kontroly i teď?

Božímu programování nemůžeme rozumnět. Slyšel jsem jedno pěkné přirovnání: Když se podíváme na některé živočichy, tak se nám často zachvěje smíchy bránice.  Bůh bývá i pěkný vtipálek.

Byl bych ochoten připustit, že Bůh si z nás občas udělá legraci. Ale že by neměl něco pod kontrolou, to by bylo úplně jiné náboženství. Třeba deismus.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 15. červen 2012 @ 08:31:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já osobně jsem rezignoval pochopit Boha v této věci, nejsem jako On. Věřím však Bibli, byť samozřejmě omezeně. A mohu říci:

1. Bůh má plně vše pod kontrolou
2. Věděl úplně vše předem a svět nejen předvídá, ale i řídí
3. Nechtěl, aby Adam jedl, a proto mu to zakázal

Nevidím rovnítko mezi předzvěděl = nemít pod kontrolou. 

Ale nevidím moc smysl v těchto debatách. Jen se vymezuji proti tomu, když někdo zdůrazňuje Boží svrchovanost na úkor lidské volby. Platí obojí, aniž by jedno omezovalo druhé. Kalvinisté, aby jim to dávalo smysl, vymazali to druhé.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 15. červen 2012 @ 16:02:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastyr vdaka za tieto tvoje posledne dva prispevky.Ostatne nezvladam citat, ale tieto su plne Ducha Svateho.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 15. červen 2012 @ 22:35:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři mýlíš se,

jak jsem to pochytil z různých pramenů, tak to druhé (podíl lidské vůle na záchraně) vymazali hyperkalvinisté. Jak jsem z různých výkladů pochopil, tak na jedné straně jsou arminianisté, kteří trvají na zásadním podílu lidského snažení, na opačné straně jsou hyperkalvinisté, u nichž je veškerá působnost jen v Boží režii. Někde uprostřed jsou kalvinisté. Jde však o věc pohledu a specifikace, co pod těmito pojmy ten či onen autor sám vidí, takže pokud to vidíš jinak a chceš na toto téma diskutovat, museli bychom si ty pojmy vymezit.

Dobrý článek je v posledním ZoDu na http://www.reformace.cz/zod/kalvinismus-nebo-arminianismus-cislo-112 .

Z tohoto článku bych vyzdvihl myšlenku, která velmi dobře spojuje obojí zdánlivě protichůdné biblické texty, z nichž jedny vyzývají "uvěřte" a druhé "Bůh vám sám dal dar víry" (říkám to svými slovy):

Lidská snaha přijít ke spáse je cestou, na kterou Bůh reaguje darem víry, která ke spáse přivede. 

Ve zmíněném článku je to přesně uvedeno takto (citace):

"Jinými slovy, Bůh používá příkaz či­nit pokání jako prostředek k udělení po­ká­ní. A příkaz věřit používá jako pro­středek k udělení daru víry. Pozvání ke Kristu pak používá jako prostředek k tomu, aby dal touhu a schopnost k Němu přijít."

V článku je také něco o svobodě, to si určitě přečti. Ty omílané bláboly o tom, jak jsme svobodní, se již přejídají. Jsme totiž svobodní jen tak, jak nám to Bůh umožní.

Také si to ověř empiricky: Ze svědectví obrácených, to je z jedné strany. A ze styku z nevěřícími, to je z druhé strany. Obrácené pochopíš. Ale ty nevěřící - ať je miluješ jak chceš, zjistíš, že se stále chovají jako pomatenci, kterým není pomoci. Zde může zasáhnout jen Boží působení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 16. červen 2012 @ 07:24:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Lidská snaha přijít ke spáse je cestou, na kterou Bůh reaguje darem víry, která ke spáse přivede"...

To je pravda: "Proste a dostanete".

Ale je zde také třeba vidět kontext, vidět to, co se událo už předtím.
Už tato snaha je výsledkem působení Ducha svatého v člověku, který na tuto Duchem vybuzenou touhu kladně odpovídá a vydává se cestou svého života k Bohu.

I v jiných lidech Duch svatý vzbuzuje tu samou touhu, ale mnozí ji v sobě potlačí, zahluší v sobě tento hlas Ducha. Protože Bůh nejčastěji přichází v tichém vánku, nikoli v bouři a dává člověku skutečně na výběr svého směřování v životě.




..."Bůh používá příkaz či­nit pokání jako prostředek k udělení po­ká­ní."...

To není ani tak příkaz, jako spíš rada jediné cesty pro toho, kdo se už rozhodl pro Boha.



..."Jsme totiž svobodní jen tak, jak nám to Bůh umožní"...

A Bůh nám svobodu volit umožňuje dokonale. To nejsou žádné bláboly. Ten samý Bůh, který dává Izraelcům aby si sami zvolili mezi dobrem a zlem.
Vřele doporučuji porozjímat o svobodě lidské volby nad Dt 28!
Opravdu žádné bláboly.



Bůh nás  miluje a na lásku se dá odpovědět pouze ve svobodě vlastního rozhodnutí!

Nepřinutíš milovat nikoho, ani svého psa. I ten to musí chtít.



Neměla by nás mást podobná slova.
Svoboda volit je ve významu cosi docela jiného, než  život ve svobodě (v Bohu) jako opak života v otroctví (ve hříchu).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 16. červen 2012 @ 14:46:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už několik let mi zde někteří neustále říkají, že mám číst více ZoDu. Reformovaný prakticky nedělá nic jiného, než sem kopíruje linky. Nic proti tomu, je to asi užitečné čtení, proč ne. Ale přece jenom si myslím, že bych měl spíše přidat ve čtení Bible. :-)

Obávám se totiž, že někteří internetoví křesťané (jsem také adeptem na tento titul) dělají pravý opak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Sobota, 16. červen 2012 @ 22:00:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,

odkaz na články v ZoDu jsou relevantní proto, že tam své články autoři opírají pouze a jen o Písmo - a to také citují.

Jinak řečeno, my křesťané bychom měli vycházet pouze z Písma a své úvahy a rozvahy kompilovat z biblických textů. (Kompilovat = pospojovat na základě styčných bodů a vyvořit tak smysluplný výsledek.)

Nicméně - pokud Ti ZoD vadí, lze poukazovat na jiné autority. Pokud Ti vadí i to a dáme si tu práci, lze napsat na dané téma celý příspěvek, podložený biblickými verši. Kéž by nám náš Pán dal tolik ducha, abychom to svedli. Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 17. červen 2012 @ 08:27:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."my křesťané bychom měli vycházet pouze z Písma "...


I Dëniken vycházel pouze z Písma
při svém tvrzení o tom, že nás v minulosti navštívili mimozemšťané. I on tímto způsobem (kompilací) vytvořil smysluplný výsledek - a dokázal na něm dokonce i zaujmout čtenáře a zbohatnout. :-)



Samotné Písmo je ti k ničemu, protože lze ohýbat podle přání čitatele. Písmo má smysl číst jen pod učitelským vedením církve (Sk 8,30-31). Až porozumíš jeho smyslu podle učení církve apoštolů, může skrze toto Písmo promlouvat Bůh i osobně a intimně do tvého života.

 Jinak se i Písmo často pro lidi stává jen zdrojem půvabných fantasmagorií.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 17. červen 2012 @ 13:06:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslím oko, že by Erich von Däniken vycházel z Písma a vytvořil smysluplný výsledek. Alespoň já jsem v Písmu nenašel ani zmínku o mimozemšťanech. Zato o těch, kteří s nadšením přijímají jen to, co je jim právě líbí, je toho v Bibli spoustu.

Přeji Boží požehnání.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 16. červen 2012 @ 07:53:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."že Bůh vše stvořil dokonale a nebude (zdůrazňuji budoucí čas) zapotřebí nic měnit a zdokonalovat. Pouze "obdělávat a střežit" (Genesis 2:15). "...


V této Boží dokonalosti stvoření je už zabudována i ta lidská spoluúčast.
Bůh stvořil se záměrem tak, aby lidem umožnil spolupracovat na jeho díle
.
Stvořil jablka tak, aby se daly vhodným lidským výběrem vyšlechtit v ještě krásnější a chutnější. Aby bylo co budovat, co zdokonalovat. I výnosy dnešních klasů obilí jsou výsledkem spolupráce Boha a lidí. To všechno Bůh připravil pro lidi!  Než do toho lidé vstoupili, dávaly klasy obilí jen desetinu dnešní úrody.
A tak je to se vším. Všude se už dopředu počítalo s lidským působením. Krásná kulturní krajina, ve které žijeme, je výslednicí lidské práce. Ani zdaleka není taková, jakou by byla bez lidí.
I v tom Taškentu jsi zapomněl na lidmi vybudované zavlažování, bez kterého by tam byla jen poušť.



..."Nikde není psáno, že se budeme lopotit."...

Ale to víš, že je psáno:
(Gn 3,16-19)
Adamovi také řekl: Že jsi uposlechl hlasu ženy své, a jedl jsi z stromu toho, kterýžť jsem zapověděl, řka: Nebudeš jísti z něho; zlořečená země pro tebe, s bolestí jísti budeš z ní po všecky dny života svého.
Trní a bodláčí tobě ploditi bude, i budeš jísti byliny polní.
V potu tváři své chléb jísti budeš, dokavadž se nenavrátíš do země, poněvadž jsi z ní vzat. Nebo prach jsi a v prach se navrátíš.


((Žl 90,10)
Naše léta trvají tak sedmdesát roků,
osmdesát, jsme - li při síle;
je - li jich mnoho, jsou jen obtíží a zklamáním,
neboť rychle pominou a my odlétáme
.




..."co znamená "střežit"...

Hospodář střeží svůj dům (Mt 24,43). Leží na něm tíha odpovědnosti za životy všech, kteří s ním žijí v jednom domě. Člověk je hospodářem této země. Svým působením a jednáním může svět zvelebit, nebo také zničit. K přirozeným povinnostem křesťana tak patří také chránit životní prostředí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Sobota, 16. červen 2012 @ 22:19:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře oko,

já jsem s tím nelopocením myslel budoucí věk. To již Adamovo prokletí a prokletí země pomine. Jinak s Tebou plně souhlasím ve výkladu "obdělávat", že to znamená třeba i zušlechťovat a zvelebovat.

Také píšeš:

"Krásná kulturní krajina, ve které žijeme, je výslednicí lidské práce. Ani zdaleka není taková, jakou by byla bez lidí."

Když jsem dne jel autem takvou krajinou (a nejenom dnes) a viděl jsem na silnici přejetou kočičku a jinde zase ježka, tak kromě toho, že Boha poprosím, abych ztracenému životu, který umí dávat jen On, vzdal čest, tak se také pomodlím: "Bože, přijď Tvé království, Pane Ježíši, přimlouvej se u Otce, aby Jeho království již přišlo na zem, aby ty zrůdnosti, které lidé vymysleli, skončily. Amen."

Dále píšeš:

"I v tom Taškentu jsi zapomněl na lidmi vybudované zavlažování, bez kterého by tam byla jen poušť."

Cožpak jsi bratře zapomněl na ten nádherný příslib?

[Ezechiel 34:22-31]
 Já zachráním své ovce a nikdo je už nebude loupit. Já vykonám soud mezi ovcí a ovcí. Ustanovím nad nimi jednoho pastýře, který je bude pást, Davida, svého služebníka. Ten je bude pást a ten bude jejich pastýřem. Já Hospodin jim budu Bohem a David, můj služebník, bude uprostřed nich knížetem. Já Hospodin jsem promluvil. Uzavřu s nimi smlouvu pokoje a odstraním ze země dravou zvěř, takže i na poušti budou moci bezpečně sídlit a spát v divočině. Obdařím je i okolí svého pahorku požehnáním a v pravý čas sešlu vydatný déšť; budou to deště požehnání. Polní stromoví vydá své ovoce, země vydá svou úrodu a budou na své roli v bezpečí. I poznají, že já jsem Hospodin, až rozlámu břevno jejich jha a vysvobodím je z rukou těch, kteří je zotročují. Už se nestanou loupeží pronárodů a zemská zvěř je nebude požírat, ale budou sídlit v bezpečí a nikdo je nevyděsí. Dám jim, aby byli sadbou k slávě mého jména. Nebudou už v zemi hynout hladem, už nebudou snášet hanbu od pronárodů. I poznají, že já Hospodin, jejich Bůh, jsem s nimi a oni, dům izraelský, jsou mým lidem, je výrok Panovníka Hospodina. Budete mými ovcemi, ovcemi, které já pasu, vy lidé, a já vám budu Bohem, je výrok Panovníka Hospodina."





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Sobota, 16. červen 2012 @ 22:23:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře oko,

nedopatřením jsem nezvýraznil tento text:

Obdařím je i okolí svého pahorku požehnáním a v pravý čas sešlu vydatný déšť; budou to deště požehnání. Polní stromoví vydá své ovoce, země vydá svou úrodu ...

Nebudou už v zemi hynout hladem,


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 17. červen 2012 @ 08:37:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak jsme mluvili každý o něčem jiném: já o současném životě na zemi při uskutečňování Božího plánu s tímto světem, ty o " nové zemi".





Já věřím, že Ezechielův text " Budete mými ovcemi, ovcemi, které já pasu, vy lidé, a já vám budu Bohem, je výrok Panovníka Hospodina" se vztahuje už i pro tento věk církve putující, že je součástí Božího plánu už s touto podobou světa.


A podle toho, jak kde lidé tento Boží plán uskutečňují, se dnešní podoba země a život na ní více podobá buď ráji nebo peklu.


]


Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 08:17:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Hezky napsané.

  Když jsem uvěřil já, tak jsem se zpočátku domníval, že "JÁ jsem hledal Boha", "JÁ jsem udělal pokání" PROTO mne Bůh zachránil.

  Legrační.

  Když se na po podívám zpátky, tak před tím, než mne Bůh zachránil, jsem téměř žádné pokání neudělal, ba naopak: Stále jsem vězel v úplně stejných věcech, které ničily můj život. Proto jsem také potřeboval záchranu, která byla v daru pokání.


  Snad jedinou změnu smýšlení, kterou jsem udělal (nebo které se mi dostalo darem?) před tím, než mne Bůh zachránil byla ta, že jsem pochopil, že k záchraně nestačí to, co dělám JÁ a potřebuju zachránit.


  Když mne Bůh zachránil, pak teprve přišla změna smýšlení a to dost radikální.

  Takže dnes si nedokážu představit spasení bez pokání, rozumím tomu, že pokání je pevně svázané se spasením, ale rozumím tomu, že neplatí výrok "Pokání ⇒ Spasení", ale platí "Spasení ⇒ Pokání". Jak by mohl změnit smýšlení člověk s kamenným srdcem, které nezná Boha?


  Pokud jde o příkazy "nevěřícím" (spíše obvykle "neznajícím"), tak s nimi nemám problém. Ježíš poslal svoje učedníky v moci Ducha svatého a ta moc samotná působila proměnu situace, "vyčištění pole", schopnost lidí slyšet zvěst a možnost se rozhodnout. Totéž se stalo mně, když jsem zažil tuhle moc. Sice jsem nezměnil smýšlení a rozhodnul se poprvé špatně, ale byl jsem schopen slyšet tu zvěst o Ježíši Kristu, Spasiteli.

  Toník



Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 08:51:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přiznám se, že tento článek unikl mé pozornosti, ale tvůj komentář, Toníku, mě přiměl k reakci.

Nejenže si nedovedu představit spasení bez pokání, ale věřím, že bez pokání k žádnému spasení dojít nemůže a nedojde. Pokání je prostě nedílnou součástí procesu spásy a to nejen jako jeho/jí začátek, ale i pokračování, dokud v nás nebude totéž smýšlení, jaké bylo v Kristu Ježíši, jako součást naší výzbroje (Fp 2:5, 1P 4:1).

V souvislosti s autorem druhého odkazu v závorce si uvědomuji, jak málo se jeho slovy, napsanými jako přikázání a s Boží autoritou, řídí ti, kteří ho postavili na piedestal na místo, které mu nepřísluší a proti čemuž by se, kdyby mohl, jistě ohradil a protestoval. Na druhou stranu je z těch dvou odkazů patrná nádherná jednota mezi těmito jinak rozdílnými apoštoly, ukazující na téhož Ducha - skutečného Autora jejich slov.

Pán s tebou.


]


Re: Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 24. červen 2012 @ 18:19:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku,

jsem rád, že povrzuješ to, co jsme prožili na vlastní kůži. Totiž, že naše spása předešla pokání. To přišlo až potom. Zato se stalo trvalým.

Všimni si ještě, jakou milostí jsme byli obdařeni: Bůh se k nám skonil ještě dříve, než jsem byli na jeho volání schopni odpovědět. Schopni odpovědět pokáním. Není to úžasné a není to nepředstavitelná milost?


]


Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy