Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jaroslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 187, komentářů celkem: 429750, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 564 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116642420
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání
Vloženo Pondělí, 22. říjen 2012 @ 11:10:50 CEST Vložil: Stepan

Společnost poslal Krispus

V sobotních novinách Právo se objevila na titulní straně dvoustránková reklama, kterou podal mecenáš Karel Janeček. Vyzývá občany , že pochopil smysl lidské existence . Pak říká, že naše země prochází krizí hodnot a že je potřeba pozitivních změn bez zbytečného odkladu. Projek "Pozitivní evoluce" má propojit pozitivně smýšlející lidi v celé zemi



Projekt " Pozitivní evoluce" má 12 bodů, které velmi napodobují křesťanský étos a myšlení. ˇKdyž jsem to četl, tak jsem si říkal : Kde jsou církve ? Žijeme 23 let ve svobodě a počty členů církví pořád klesají. Vytrácí se religiozita z naší společnosti. Místo, aby křesťané změnili společnské klima v naší zemi, ujímá se inciativy hnutí New Age ( kam si dovoluji prozatím výzvu " Pozitvní evoluce" zařadit) . Křesťané už dávno nejsou "solí země" . Rozmáhá se zlo, podvody, úplatky, mafiánské praktiky. Prostě všechno špatně. To není věc jen těch kdo jsou u světské moci. Je to průšvih i těch, kdo vedou církve tak, že církve neumí rázně odpovědět a přejít do protiofenzivy. Je to průšvich všech nás, křesťanů, že neumíme najít jednotu v Kristu. V Jeho Církvi Boží jehož je ON Hlavou. Máme všechny předpoklady již dávno být avangardou v boji se zlem ve společnosti. 

Když se podívám kritickým okem na křesťany v naší zemi, tak vidím samé hádky, důraz na učení, kde kdo kdekoho vylučuje, odděluje se, protože se cítí ohrožen druhými křeaťany, kteří věci vidí trochu jinak. Ekumenické snahy jsou křečovité a postavené na špatném základu. Ekumena církví tady totiž už dávno je a sice vytváří se spontánně tím, že znovuzrození křesťané jsou údy Těla Kristova. Pokud bychom tohle vzali na vědomí i s tím, že Tělo má různé údy a nejsou všechny stejné zrovna jako já, pak je tady přirozená, biblická ekuména jak vyšitá. Nemusím přeci se vším souhlasit co tvrdí ta či ona církev. Ale to neznamená, že se na ně budu dívat z pohledu učení a zapomenu na to, že je Bůh miluje stejně jako mě a že se nemůžeme tolerovat a spolupracovat. Takovou proměnu dokáže jen Duch sv. tím, že v nás rozlije více Boží lásky, že ji vyměníme za tu lásku naší, lidskou.

Ten inzerát resp. výzva k občanům naší země mě oslovil v tom, že jsem si uvědomil, kam církve v naší zemi došli. Jak skvěle vyklidily pole, které nám, křesťanům, vždy patřilo. Totiž proměna lidského charakteru do obrazu Božího. Když ne křesťané, tak přijdou humanisté a hnutí New Age

Možná se dá ještě hodně zachránit a převrátit vývoj společnosti od Boha zase směrem  k Bohu a tím i světské prosperitě. Tím, že se každý z nás zaměří na Boha a svůj  vztah k Němu. Tak dojde nejprve k proměně mé osobnosti a pak se začne šířit od jednoho k druhému, protože žijeme ve společenstvích, sborech nebo farnostech. Proměnit naši osobnost může jen Bůh . Nezajistí to nezúčastněné náboženství a kladení důrazu na učení. Přitakáme v lavicích na kázání a ujišťujeme jak jsme dobře spaseni. Někteří dokonce ani neví jestli spaseni budou. Vztah k Bohu jsme vyměnili za hájení svatých tradic církví. Boha jsme pustili jen tam, kam sahá náš rozum. Víra v Boha, který zasahuje i dnes svou mocí v životech lidí zmizela. 

Sekulární společnost touží po prožitcích. Absolvují různé esoterické kursy, kdekdo pracuje s kyvadlem nebo vykládá osud z hvězd apod. Jen my, křesťané, jsem si zakázali jakýkoli prožitek vztahu s Bohem. Zatím co široké hnutí New Age nabízí nepřeberné množství nabídek na proměnu osobnosti. Jenže bez pravého Boha. Je to Satanova lest a jeho poslední majstrštysk před ukončením doby milosti a příchodem Pána Ježíše pro svou Církev. 

Co myslíte, milí křesťané, vzchopíme se ještě anebo jsme již na duchovní zápas o lidské duše dávno rezignovali ? Uzavřeli se za zdmi svých modliteben a kostelů. Když se podívám na společenský inzerát v sobotním Právu tak tam čtu hesla, např. : Jde to i po dobrém  - špatný pocit pramení ze špatného chování - netolerovat zlo - chovej se líp a budeš šťastnější - když lidé vidí pozitivní příklad postupně se přidají - pravdy se nebojme - koho dnes posloucháme ? - Vyber si. Dobro nebo zlo - kolik nás je ? 

Tohle všechno přeci mají dávno křesťané vykazovat mezi sebou, aby mohli dobro a pozitivní přístup k životu na základě proměněné osobnosti do obrazu Krista šířit i mimo církve. Jenže ono se nekoná. Místo toho křesťané bojují mezi sebou. Stačí se podívat na diskuze tohoto serveru. Postmoderní křesťanství jak vyšité. No a tak se ani nedivím, že přijde distingovaný, bohatý a sympatický pán a vyhlásí aktivitu, která může křesťanství dorazit úplně. Takhle to vnímám a co se týče mě, tak nebbudu sedět se založenýma rukama. Chci být proměňován mocí Ducha sv. a proměňovat druhé kolem sebe i bez " Pozitivní evoluce"








 



 



Podobná témata

Společnost

"Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání" | Přihlásit/Vytvořit účet | 37 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 22. říjen 2012 @ 12:31:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nakonec stejně zvítězí Kristus a ne hnutí New Age. A církve pořád ještě stojí za to aby je svět nazýval ďáblem a připisoval jim každou špatnost, tak jako našemu Pánu. Ještě jsem neslyšel že by někdo brojil proti těm kteří církve opustili. K tomu svět vyzývá a zároveň paradoxně tvrdí že už ani neexistují. Generál bez vojska říkali komunisti otci kardinálu Tomáškovi a možná to pochází z doby kdy se Stalin ptal kolik že má papež divizí. A jak se to dneska hodí, stará "dobrá" fráze. Ani to přirovnání k soli neukazuje na nějakou masovost, spíš naopak. Špetka soli má osolit hromadu pokrmu. Tak chutě do toho.



Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 23. říjen 2012 @ 06:51:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
KRISTUS již ZVÍTĚZIL, proč to někdo NEVÍ?


]


Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 23. říjen 2012 @ 09:48:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máte pravdu. Kristus už zvítězil mnohokrát. Ještě ale mnohokrát zvítězí a nakonec přijde to poslední a definitivní vítězství.



]


Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 23. říjen 2012 @ 10:51:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
My vítězíme zásadně a pouze v KRISTOVĚ VÍTĚZSTVÍ z golgotského kříže;
v případě, že zná někdo jiná vítězství, nám darovaná, tak ať je zde popíše, díky 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vy (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 23. říjen 2012 @ 16:46:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím že Ježíš Kristus průběžně vítězí každým dobrem které se stane, každou láskou a jejím projevem a skutkem, v každém spaseném údu svého Těla, pokaždé když mu dá někdo najíst, napít, obleče Jej když je nahý, ukáže mu cestu a navštíví Ho v nemoci nebo ve vězení. Pokaždé když někomu odpustíme a když se s někým usmíříme. Takových vítězství jsou denně miliony a všechny vycházejí z Kristovy oběti. Od zrození přes kříž až po zmrtvýchvstání.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotníh (Skóre: 1)
Vložil: helena v Středa, 24. říjen 2012 @ 07:27:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tedy každé Tvoje vítězství POUTNICKU je KRISTOVO


]


Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 24. říjen 2012 @ 06:59:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dosavadní komentáře se ubírají jiným směrem než jsem měl na mysli. Je jasné, že Ježíš již zvítěl i vítězí. Je jasné, že tady je řada drobných denních vítězství křesťanů o kterých byla také řeč. Já mám na mysli něco jiného. Jedním ze základních funkcí víry v Boha Stvořitele, Spasitele a Pána je proměna osobnosti do obrazu Božího. Vnitřní změna, která se má šiřit skrze naše životy ( křesťanů) dál jako lavina. Máme hlásat evangelium o spasení z milostí vírou v Krista, máme ukazovat Boha jako toho, kdo jedná skrze nás ( křesťany)  Boží mocí. Máme ukazovat jistou jednotu v Boží lásce a ne se hádat o otázkách, které charakterizují učení jednotlivých církví. Když v tomhle jako křesťané selháváme, pak přijde s iniciativou někdo jiný, cit.

"Celorepublikovou diskusi o morálních hodnotách chce příští týden zahájit iniciativa Pozitivní evoluce miliardáře a zakladatele Nadačního fondu proti korupci Karla Janečka. Debaty podle něj mají vyvolat diskusi nad stávajícím neutěšeným stavem společnosti a nabídnout pozitivní změny, s nimiž by se občané ztotožnili "  nebo další citát :

"Vyzýváme osobnosti, aby se připojily k celospolečenské diskusi o morálních principech a otevřely tím tato témata široké veřejnosti"

Já bych chtěl znát názor dalších věřících lidí zda v tom nevidí jisté selhání církví a věřících v Boha Bible obecně . Proč už dávno tuhle roli nemáme ? Vidím kolem sebe krizi hodnot také. Vidím kolem sebe sobectví, nezájem o Boha a přitom zvýšený zájem o duc***** , esoteriku apod. Pro mě to je výzva, abych se ještě více staral o svůj vztah s Bohem , abych byl proměňován Duchem sv. do Jeho obrazu, abych nesl Jeho charakter. V roce 2011 bylo věřících celkem 2 175 000 a z toho se hlásilo k registrovaným církvím 1 467 000 lidí. Tady je velký nárust věřících, kteří se zcela zřejmě vztahují k jinému duchovnímu zdroji než Bohu Stvořiteli a Spasiteli. Z toho mi plyne, že církve selhávají, nemají co nabídnout resp. místo hlásání evangelia doprovázeného projevy Boží moci působící skrze nás se nabízí něco, co ateisty a " věřící v něco nad námi" nepřitahuje.

Když se podívám na těch 12 bodů Pozitivní evoluce, tak téměř všechny máme my věřící dávno vykazovat a šířit na základě své víry v živého Boha. Jestliže se objevuje takováto iniciativa, pak je to pro mě signál zastavit se a zamyslet se nad příčinami útěku lidí k takovým iniciativám. Nic proti Karlovi Janečkovi nemám, myslí to jistě dobře a jde mu o dobré cíle, ale proč už dávno tohle nenastartovali křesťané. Tím, že budou brát svého Boha a svou víru vážně. To by nás , těch 1 467 000 lidí mělo dávno změnit společenské klima v naší zemi. Vždyť to je více než desetina národa. Statisticky , jak sám říká pan Janeček, stačí lidí reflektujích na iniciativu Pozitivní evoluce daleko méně, aby se rozšířila a šířila dál. Co tedy my křesťané vlastně kolem sebe šíříme ? Nebudeme nakonec označeni za ty, kdo způsobují rozpory a rozkoly nejen v církvích, ale i ve skutečnosti ?  Proto mám obavu, že křesťanství dostane další ránu.  








Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 24. říjen 2012 @ 22:11:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispusi mám obavu, že jsi nepochopil Slovo. Křesťanství nikdy nesloužilo k nápravě společnosti, ale jedince. Na tom se nic nezměnilo už od dob Krista. Náš Pán nepřišel mezi židy, aby spasil celý národ - společnost, ale jedince, kteří mu dali poslech. Je psáno, že Bůh chce, aby všichni došli spásy, ale hned je i psáno, že činí nádoby ke cti a druhé potupě. Vždy tak bylo, že ke zlému byla náchylná většina viz případ Jozua a Káleba. Pokud Pan Ježíš zanechal slova v evangeliu "Lukáš 18:8  Pravímť vám, žeť jich brzo pomstí. Ale když přijde Syn člověka, zdaliž nalezne víru na zemi?" to dává hodně k zamyšlení. A bude hůř až skončí doba milosti a satan naplno projeví svoji moc nad tímto světem.
Co se týká rozporů mezi církvemi a učeními, není to nic nového, Pan Ježíš přinesl meč, který rozděluje až do morku kostí. Je pravdou, že evangelium by mělo křesťany spojovat, to by ovšem musela být k tomu vůle a vůli plodí pokora, pokoru plodí moudrost, moudrost plodí láska k pravdě = Bohu a bližnímu. A to vyžaduje studium Písma a na to nemá dnes nikdo čas! To chybí, bohužel!!! Proto ekumena je pouhou hrou "na lásku", ale všichni zúčastnění mají postranní úmysly.
rastan



]


Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 24. říjen 2012 @ 22:40:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslím si to . Křesťanství pomohlo smazávat rozdíly mezi otroky a otrokáři . V době první Církve otroci uvěřili, uvěřili jejich páni a ti se k nim začali chovat ( v rámci tehdejší společnosti slušně) a otroci u nich zůstávali ve službě, již jako svobodní. Meč Ducha je Slovo Boží. Žd 4:12 " Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce"

Právě Slovo Boží by nás mělo oddělit od toho co je duševního původu, za což považuji Janečkovu iniciativu. Náprava jedinců ( křesťanů) se má projevit v nápravě společnosti. Máme šířit vůni známosti Ježíše Krista.  Protože se neprojevuje, přichází někdo, kdo staví na jiném základu než je Kristus ( humanismu a možná New Age) a chce nápravu společnosti, protože společnost se toho od církví nedočkala. Jestliže křesťanství "napravilo" přes  1 400 000 lidí v roce 2011 v naší zemi, pak se ptám jak, když je mezi lidmi frustrace z nicoty. Ano, zdali nalezne Syn člověka  ( až přijde pro Církev) víru na zemi ! Ale to není norma. Pán chce na nás vídět živou víru a ne skomírající, rezignující, uzavírající se do víry jedinců. Já ten verš vnímám tak, že křesťané, hlásící se ke Kristu, nebudou mít víru na mocného, živého a jednacího Boha v dnešním světě. Uzavřou ho do mantinelů svých učení , Tělo Kristovo zůstané rozdělené ve svých kloubech a bude de facto k smíchu těm, kdo budou čerpat z jiného zdroje 


]


Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Pátek, 26. říjen 2012 @ 18:52:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispusi historie nám ukazuje jeden fenomén, křesťanství jakmile vylezlo z katakomb nevedlo k nápravě společnosti, ale k zániku původních hodnot, které vyučovalo. Je to smutný jev, ale každé působení v širším měřítku přivedlo každou dobrou ideologii k násilí. Do čela se vždy derou lidé, kterým jde o moc a ovládat druhé. Proto si myslím a jsem přesvědčen, že křesťanství mělo a má zůstat v "katakombách", ovšem ŽIVÉ!!! Kdo chce, vždy si cestu najde. Slova P. Ježíše jsoi jasné
Matouš 7:6  Nedávejte svatého psům, aniž mecte perel svých před svině, ať by snad nepotlačily jich nohama svýma, a psi obrátíce se, aby neroztrhaly vás.
7  Proste, a dánoť bude vám; hledejte, a naleznete; tlucte, a bude vám otevříno.
8  Nebo každý, kdož prosí, béře; a kdož hledá, nalézá; a tomu, jenž tluče, bude otevříno.
9  Nebo který z vás jest člověk, kteréhož kdyby prosil syn jeho za chléb, zdali kamene podá jemu?
10  A prosil-li by za rybu, zdali hada podá jemu?
11  Poněvadž tedy vy, jsouce zlí, umíte dobré dary dávati synům vašim, čím více Otec váš, jenž jest v nebesích, dá dobré věci těm, kteříž ho prosí?
12  A protož všecko, což byste chtěli, aby vám lidé činili, to i vy čiňte jim; toť zajisté jest Zákon i Proroci.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vy (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pátek, 26. říjen 2012 @ 20:43:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
rastane, chybou je, že se nehlásá Boží sláva a Jeho svatý hněv k hříchu, ale nasládlý "Ježíšek", který je nevěřícím na smích...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotníh (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 28. říjen 2012 @ 12:26:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Studente zkus tady napsat, že milost nepřikrývá kdejakou lumpárnu!!! Dnes chtějí všichni poslouchat o nepřeberné Boží milosti, o převeliké lásce k člověku a odpuštění čehokoliv. O věrnosti Kristově, který nikdy neopustí sebevětšího lumpa ba dokonce se dočteš, že i věřit nemusíš a máš to v kapse, stačí udělat občas dobrý skuteček.
rastan


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vy (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 28. říjen 2012 @ 06:03:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš chodil po Zaslíbené zemi. Když se ho ptali jestli je Mesiáš ( učedníci Janovi) tak jim odpověděl tohle : " ....Jděte, zvěstujte Janovi, co vidíte a slyšíte:  Slepí vidí, chromí chodí, malomocní jsou očišťováni, hluší slyší, mrtví vstávají, chudým se zvěstuje evangelium.  A blaze tomu, kdo se nade mnou neuráží"

Žádné katakomby ! Veřejná služba ve věcech, které nejvíc sužovali lidi . Na jední straně evangelium Boží a na druhé uzdravování vymítání démonů atp. V jedné chvíli Ho chtěli vyhlásit za svého krále. Jak víme, Ježíš nepřišel uchopit politickou vládu, ale zvítězit na Golgotě nad ďáblem. Tam mu byla "potřena hlava" ( 1 Moj.3 kap.). První křesťané dělali to samé co Ježíš. Nebyli to jen apoštolé skrze které se děly divy a zázraky. Ty doprovázely hlásání spasení v Kristu Ježíši úplně běžně ke zjevení Boží slávy na zemi. Národy nepotřebují Satana, ale Ježíše. To, že Církev Boží ( ne katolická) ustoupila ze svého normálního poslání, tedy šířit Boží král.na zemi a dělat učedníky, se stalo díky tomu, že do sborů vstoupili lidi jako do politické strany. Zestátněním křesťanské víry za Konstantina Velikého ( 324 po Kr.) se křesť.stalo státním náboženstvím. Došlo ke smíchání světské a náboženské autority a stala se z toho mocenská mašinérie. Svatý Augustin vyhlásil, že " jazyky utichly" , už nejsou potřeba ani další projevy Ducha sv. včetně působení Boží moci skrze jednotlivé věřící. To pak potvrdil i Jan Zlatoústý a nastala " doba temna"

Návrat Církve Boží k původnímu charakteru nenastal ani za Evropské reformace. Ta se zastavila na hádkách o učení ( Luther - Kalvín, nakonec to je dodnes viz. reformovaní a ti druzí ) . Charimatické hnutí je nejblíže k původní roli Církve Boží, ale je zmítáno vlnami chyb, které pramení z nedostatečně pochopení Písem v oblasti učení. Takže Satan hezky a nerušeně vládne této společnosti. Křesťané v katakombách není můj styl. Když dokáže pan Janeček burcovat občany k Pozitivní evoluci, proč my, křesťané ( pozitivní v Kristu Ježíši ) už dávno společnost neproměňujeme k lepšímu.  Já nemyslím abychom houfně lezli do politiky, ale abychom houfně šli za lidmi a pomáhali jim podobně, jako to dělal Ježíš. Vyzbrojil nás k tomu svou mocí, dal nám charismata a sílu hlásat evangelium. Říká se, že máme politiky jaké si naše společnost zaslouží. Tu společnost tvoříme z nějakých 15 % my, křesťané. Není do právě důkaz toho, kde mají křesťané své srdce, čemu věnují svůj volný čas a jak vlastně šíříme Boží král. ?  Čím dál nabývám dojmu, že opravdových křesťanů, spasených a zapálenmých pro Krista bude daleko méně, protože proměna společnosti k lepšímu se ani ve svobodné zemi ( 23 let od pádu komunismu) nekoná. Tím chci každého povzbudit, aby se na věc začal dívat jinak. Ne konfrontačně , ale zaměřujíc se víc na svůj vztah s Bohem měl každý z nás toho druhého za důstojnějšího než sebe a dokázal s ním spolupracovat. Rozdělená Církev, zaměřená na svůj píseček   ( já jsem katolík, ten zas evangelík atd.) k ničemu dobrému ohledně vývoje společnosti nevede. A pak přijde sympatický muž . V první fázi vytvoří Pozitivní evoluci, spojí v tom hnutí lidi . Nebude v tom Bůh a v druhé fázi označí křesťany na zdroj nesnášenlivosti a rozbrojů s fatálními dopady. Škoda, že mnozí spí a nezáří jim Kristus. 


      



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotníh (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 28. říjen 2012 @ 12:38:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispusi asi si nerozumíme, ale teď si to trefil. Státní církve nemají ani moc zájem hlásat pravé evangelium, protože ono říká o blízkém konci, soudu a trestu. Kdo to chce dnes poslouchat?? Všichni chtějí být happy a mít plné břicho. Co dnes je hlavní náplní v TV? Žrádlo, žrádlo a hlavně žrádlo. Bohem většiny je jejich břicho. Těžko to vyčítat pohanům, ale co říci na to, že ve "žravém" programu se prudícuruje tolik populární pan farář Czendlik. To je to "pravé" moderní křesťanství!!!
Proto jsem napsal, že církvi svědčily katakomby, protože byla vzdálenější světským věcem a nekorumpovatelná, ale živější ve svém hlásání. Všichni máme máslo na hlavě, včetně mě. Kéž by Bůh přidal na víře a lásce všem, kteří se upřímně k němu mají.
rastan


]


Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 24. říjen 2012 @ 07:31:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Krispe.

  To, co píšeš, je pro mne hodně o tom, čemu a komu člověk věří. Píšeš o milionu lidí, kteří "se hlásí k nějaké církvi". Oč si myslíš že je lepší ten milion lidí, "kteří se hlásí k nějaké církvi" a někteří dokonce dodržují nějaké morální zásady, než devět milionů lidí, kteří "se nehlásí k nějaké církvi", ale také dodržují morální zásady? Proč by zrovna lidé hlásící se k církvi měli selhávat?

  Jestli tu jsou na našem území nějaké morální zásady, tak pochází většinou z církve: Ať už je dodržují lidé, kteří se "hlásí k nějaké  církvi (obvykle myšleno denominaci)" nebo ti, kteří "se nehlásí k nějaké církvi". V čem je jiný člověk, který se hlásí k nějaké církvi a dodržuje morální zásady proti lidem, kteří se nehlásí a dodržují morální zásady?

  Proč by výzva k morálce od lidí, kteří se viditelně nehlásí k nějaké církvi měla být ostudou či prohrou těch, kteří se hlásí k církvi? Skoro bych řekl, že ty dvě věci spolu nesouvisí.


  Když jsem si tu povídal s některými lidmi "kteří se hlásí k (nějaké) církvi" o morálce, smlouvách, hříchu, svobodě a dalších základech křesťanství, neshodnul jsem se ani v nejmenším a nevěřil jsem svým očím co může také člověk "hlásící se k nějaké církvi" tvrdohlavě obhajovat. S lidmi, kteří se k žádné církvi nehlásí a vědí, že smlouvy se mají dodržovat, že děti se mají vychovávat a že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého se shodnu mnohem spíše.



  Pokud jde o mne, tak budu radši spolupracovat s lidmi, kteří mají jasné morální zásady, vědí, že "zlo se nedělá" i když přesně nerozlišují co je zlo a co není, než s lidmi "kteří se hlásí k nějaké církvi a mají od ní svobodu si vesele hřešit".

  Myslím si, že ti první jsou větším svědectvím o díle křesťanské církve než ti druzí.


  Toník



Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: helena v Středa, 24. říjen 2012 @ 07:40:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nihil novi sub sole
jsou jen NOVÁ MILOSRDENSTVÍ BOŽÍ, a ty nehledej v matrikách 


]


Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 24. říjen 2012 @ 09:14:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.
Ohledně svobody "vesele si hřešit" - jak si to sám překrucuješ podle vlastního srdce jsem ti odpověděl na tvé dvě otázky. Už jsi dál nereagoval:



Ve svých příspěcvcích se vždy snažím vyjadřovat co nejsrozumitelněji. Je docela zajímavé, že vždycky si je vysvětlíš nějak jinak, než jsem vysvětloval, vždycky zvráceně. Pak mě obviňuješ ze zastávání všelijakých ohavností.


..."
1.) Máš od svého boha dovolení hřešit? Znamená to slovo "svoboda hřešit" pro tebe "dovolení hřešit" tak jak se
to slovo "svoboda" normálně používá a jak jsi to uvedl ve svém příspěvku? Znamená pro tebe to apoštolovo
"všechno je mi dovoleno" také "je mi dovoleno hřešit"?
"...

Odpověď na první otázku:
 
Ano, mám od Boha dovoleno zvolit cokoli. Nikoli doporučeno, nikoli schváleno jako správné. Bůh učí, co prospívá i co škodí a na nás nechává si vybrat - včetně následků, které každá taková volba doprovází.
Takto se tento Bůh choval už velmi dávno k vyvolenému národu, kdy i jemu dával na výběr mezi požehnáním a prokletím (Dt 28).

Bůh člověka vede, ale nenutí násilím.
Nikdy nenutil. Boží příkazy jsou vždy v intencích jeho doporučení, jsou podmíňovány lidským souhlasem. Rozkazy Boha nejsou rozkazy diktátora, kterého musíš bezvýhradně poslechnout. Bůh  volbu mezi spravedlností a hříchem přenechává na člověku. Pak ale přenechává na člověku také odpovědnost za volbu - nesení následků.

Bylo to tak už u prvních lidí v ráji. Byli varováni (v den, kybyste z něj pojedli, zemřeš), ale zůstala jim stále svoboda zvolit si třeba i tento hřích. A oni to udělali.
 Bůh přece mohl nejenom zakázat, ale postavit kolem zakázaného stromu třeba plot.

To by udělal diktátor. Bůh toto ale už neudělal.
Tím by totiž svoboda lidí už nebyla úplná. A neúplná svoboda není svobodou vůbec. Je nesvobodou. Bez možnosti si utrhnout ovoce ze zakázaného stromu by takový zákaz zcela pozbyl svého smyslu.


Kdybych si já sám vybral krást, Bůh mě nesrazí bleskem, ani mně neuschne ruka. Ale nespravedlivě získaný majetek by sebou pochopitelně přinesl do mého života prokletí.
Všechno je mi tedy dovoleno (a to doslova všechno - o tom je svoboda) - ale ne všechno prospívá, ne všechno je mi k užitku. Proto při každé své volbě bych měl hledět také na ovoce této volby a volit jen to, co je mi k užitku.

Tak si každý z nás svými rozhodnutími a svými skutky sami píšeme knihu svého života.



..."
Jestli ti dobře rozumím, tak to tedy chápeš tak, že ti bůh dovolil hřešit, ale nesouhlasí s tím, když hřešíš a nepožehná ti při hřešení?
2). Pokud ano, tak rozumíš hříchu tak, že je možné svobodně hřešit, ale nenechat se zotročit?
"...


Odpověď na druhou otázku:

Jestliže si sám svobodně zvolím hřích, sám si volím otroctví, závislost, nesvobodu. Sám si nasazuji pouta. Mé příští rozhodnutí pro hřích už bude zase o cosi méně svobodné. Čím více hřeším, tím méně mám síly dalšímu pokušení tohoto hříchu odolat. Je to jako závislost na cigaretách nebo drogách.
Vůbec není možné se svobodně rozhodnout hřešit a nenechat se přitom zotročit.




]


Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 24. říjen 2012 @ 18:23:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/


  Ahoj Oko.

  Díky za tvoje odpovědi. Reagoval jsem na ně dnes. Tvoji "svobodu hřešit" ti neberu, pokud ti vyhovuje, je to tvoje věc, jen mne zajímaly podrobnosti, abych byl schopen pochopit něco, co je mi cizí.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 25. říjen 2012 @ 10:09:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče jestli chápu tvůj postoj tak ty nemáš svobodu hřešit. Ty musíš nehřešit a vždy jednáš bezhříšně. Je to tak? Tak chápu přesný opak toho co tvrdí oko s kterým nesouhlasíš, že tuto svobodu má každý člověk (i znovuzrozený).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vy (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 25. říjen 2012 @ 14:29:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

apoštol Pavel popsal jasně v listu Římanům 7:15-20 Nerozumím tomu, co dělám; vždyť nedělám to, co chci, nýbrž činím to, co nenávidím. Činím-li však to, co nechci, souhlasím se Zákonem, že je dobrý. Ale pak již to nekonám já sám, nýbrž hřích, který ve mně přebývá. Vím totiž, že ve mně, to jest v mém těle, nepřebývá dobré; neboť chtít dobro dokážu, ale konat ne. Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci. Jestliže však činím to, co nechci, nedělám to již já, ale hřích, který ve mně přebývá.

Apoštol Pavel jasně na svém vlastním příkladu popisuje změnu, která v něm po znovuzrození nastala. Z podtržených míst vyplývá, že když věřící člověk zhřeší, dělá to, co nechce, ba dokonce to, co nenávidí, ačkoli to před znovuzrozením třeba miloval a dělal to rád, bavilo ho to apod.
 
Dělat to, co nechci, se přece nedá považovat za svobodu. Svoboda spočívá právě v tom, že dělám to, co chci! Pavel tak objevil zákon - zákon hříchu (příčina) a smrti (následek). Z tohoto zákona pak může člověka osvobodit jedině silnější zákon - zákon Ducha života v Kristu Ježíši. To znamená, že aby byl člověk osvobozen z otroctví hříchu, tj. od zákona hříchu a smrti, musí se znovuzrodit = narodit se z vody a z Ducha, být v Kristu a chodit podle Ducha. Není jiná cesta, jiná možnost, jak být od hříchu coby otroctví a zákona osvobozen! ´

A pozná se to podle toho, jak člověk žije. Jestliže říká, že má svobodu hřešit a hřeší, pak nebyl znozrozen, osvobozen a je stále týž hříšník, otrok hříchu jako všichni ostatní hříšníci. Znamená to také, že neučinil pokání, tj. změnu smýšlení a jednání. K tomu je však potřeba Boží milost, kterou dává Bůh jen pokorným lidem (Jk 4:6, 1P 5:5), tj. v tomto případě lidem, kteří před Bohem uznají, že jsou hříšní a že potřebují pomoc, záchranu od hříchu, že potřebují Spasitele, který jejich hřích vzal na sebe a zemřel za ně, aby oni zemřít nemuseli, ale mohli žít, dokonce věčně - Božským věčným životem, Jímž je Kristus.
Tož tak.
 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotníh (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 25. říjen 2012 @ 19:48:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."To znamená, že aby byl člověk osvobozen z otroctví hříchu, tj. od zákona hříchu a smrti, musí se znovuzrodit = narodit se z vody a z Ducha, být v Kristu a chodit podle Ducha."...


Jaké osvobození od hříchu, když prý hřeší stále dál - i když prý dělá to, co nechce?




..." když věřící člověk zhřeší, dělá to, co nechce, ba dokonce to, co nenávidí"...

Tak proč to dělá, když to prý dělat nechce? Tomuto se má  říkat svoboda?


Tomuto já říkám otroctví naší náklonnosti ke hříchu, která člověka doprovází až do smrti.


Zmatená protichůdná vyjádření:

..." Svoboda spočívá právě v tom, že dělám to, co chci!  -  když věřící člověk zhřeší, dělá to, co nechce, ba dokonce to, co nenávidí  -  Dělat to, co nechci, se přece nedá považovat za svobodu. "...


Cožpak znovuzrozený člověk už nehřeší?

Každý z nás hřeší - i když znovuzrozený a s vírou, i když dělá právě to, co by dělat nechtěl. To je fakt, to je skutečnost života.
 
Osvobození z tohoto stavu spočívá nikoli v tom, že už nehřeším, ale v možnosti se pokáním zase z hříchu očistit a zase dál kráčet životem spolu s Kristem. 








]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobo (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 25. říjen 2012 @ 19:52:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

vyjadřuješ se k něčemu, čemu evidentně nerozumíš, co neznáš a nemáš, takže tvé vyjádření je poněkud nepatřičné. Nic ve zlém - tak to prostě je. Díky Bohu, že to může a chce změnit. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobo (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 26. říjen 2012 @ 09:11:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ach Oko, nedávno jsme se zde bavili o rozvodu manželství. Tam´s pokání zakázal ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 26. říjen 2012 @ 09:42:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lu
převracíš věci do nepodoby.
Já nemám právo nikomu nic zakazovat, tím méně pokání.

Jen jsem upozorňoval, že smysl pokání spočívá v tom, že se od hříšného života odvrátím, že hříšné známosti přeruším. Přece nemohu učinit pokání bez toho, abych se nejdřív od hříchu neodvrátil, abych neodvrhl hřích!

Nemohu učinit pokání a zůstat žít dál postaru ve stálém praktikování hříchu!


To je přece protimluv, navzájem se to vylučuje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. říjen 2012 @ 00:49:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Kjubiku.

  To jak rozumím svobodě a jaké s ní mám zkušenosti jsem vysvětlil v článcích Svoboda nebo bezbožnost a Svoboda nebo otroctví, můžeš si je přečíst, pokud tě to zajímá, i když jsou delší.

  Ve stručnosti ti vysvětlím v čem vnímám opak proti tomu, co píše oko, jen nejdůležitější body:

- hřích nemám od mého Boha dovolen, mám ho zakázán.
- hřích a možnost hříchu nevnímám jako svobodu, ale jako otroctví
- "svobodu" chápu jako opak otroctví, jako možnost vybrat si s dovolených a alespoň trochu rovnocenných alternativ.
- věřím, že ve svobodě, kterou nám Bůh dal, je možné nejen se stále rozhodovat, ale také se rozhodnout.
- rozhodovat se každý den "jestli budu manželem nebo ne" mi nepřipadá jako svoboda, ale jako zvrácenost, amorálnost.
- svatební slib pro mne není jen lacinou lží. Stejně jako pro mne není prázdnou frází to, že Ježíš je Pán.
- když s někým uzavřu smlouvu, nemám svobodu jí nedodržovat a cítím se vázán podmínkami smlouvy. A připadá mi to normální.
- rád žiji v Boží milosti a nežiji už pod Zákonem abych si vybíral dobro a zlo.
- i bez možnosti zhřešit bych měl dost prostoru pro svobodné rozhodování a měl bych co Bohu vyznávat.
- i kdyby nebyla nejmenší možnost zhřešit, moje svoboda bude docela úplná a budu mít pro výběr všechny možnosti, které ke své svobodě potřebuju.
- i kdyby nebyla nejmenší možnost zhřešit, tak moje svoboda bude větší.
- i kdyby nebyla nejmenší možnost zhřešit, dokážu si představit nepřeberně způsobů jak projevit lásku
- i bez volby mezi dobrem a zlem si dokážu představit nepřeberně možností jak Bohu projevit lásku a vděčnost.
- i bez alternativy lásku zradit si dokážu představit co přemáhat, pro co se rozhodovat a dokážu si představit vyznání, která by dávala smysl.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotníh (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 26. říjen 2012 @ 09:30:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...""svobodu" chápu jako opak otroctví, jako možnost vybrat si s dovolených a alespoň trochu rovnocenných alternativ."...



Já naopak vnímám svobodu jako možnost si vybrat mezi dovolenými i zakázanými alternativami. I s vlastní odpovědností za důsledky, které každá taková volba přinese.






Toníku,
snad uznáš, že bez Boží vůle se na světě nic nestane, že bez Božího dopuštění nám ani vlas z hlavy nespadne.

Jak je tedy možné, že dále hřešíš?

Jistěže není Boží vůlí, aby člověk zhřešil. Přesto to Bůh dovolí, dopustí. Respektuje svobodu v rozhodování, kterou člověku sám dal.




U prvních lidí v ráji vidíš, že měli svobodu jíst ze zakázaného stromu i nejíst ze zakázaného stromu - měli svobodu zvolit i hřích. A v této svobodě  si oni zvolili to, co měli zakázané - zvolili si hřích. I s důsledky, které to pak přineslo.


Kdyby je Bůh uvázal za nohu provazem vhodné délky, aby nedosáhli na zakázané ovoce - pak by opravdu neměli svobodu zhřešit.
Nemohli by pojíst ze zakázaného stromu.

Člověk na provaze ale jistě není obrazem člověka svobodného - tolik bys snad mohl uznat i ty.





..." i bez možnosti zhřešit bych měl dost prostoru pro svobodné rozhodování a měl bych co Bohu vyznávat."...

Bez možnosti také zhřešit bys zůstal jen člověkem, uvázaným na provaze - spoutaným otrokem, který nemá šanci dosáhnout na zakázané ovoce - i kdyby nakrásně sám třeba chtěl.
Bez možnosti zhřešit bys neměl prostor pro svobodné rozhodování.

Nás ale musí udržet nikoli provaz, ale vlastní volba srdce
.
A aby byla volba skutečně svobodná, musí zde být také druhá alternativa zvolit si i hřích. Jinak by volba nebyla volbou, protože by vlastně nebylo mezi čím volit.


Věrnost v lásce má smysl jen tam, kde existuje také alternativa být nevěrným. Bez tohoto vytrvání ve věrnosti (kde je také možnost být nevěrným) by vyznání lásky zcela ztratilo svou cenu. Věrnost by ztratila cenu! Lásku by nebylo čím osvědčit, dokázat, vyznat skutkem.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobo (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 28. říjen 2012 @ 06:21:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Bez možnosti také zhřešit bys zůstal jen člověkem, uvázaným na provaze - spoutaným otrokem, který nemá šanci dosáhnout na zakázané ovoce - i kdyby nakrásně sám třeba chtěl.
Bez možnosti zhřešit bys neměl prostor pro svobodné rozhodování.

  Já ne, oko. A vysvětloval jsem ti to mockrát. I na věrnost v manželství nepotřebuju milenku.


  Ale abych stále nereagoval na ty strašlivé úlety, co píšeš, napíšu o tom, co vidíš správně.

  Bůh určitě není manipulátor a s nikým nemanipuluje. Bez lidského souhlasu člověka nezmění. Pokud vnímáš, že je někde kamenné lidské srdce, které nerozumí že všichni zhřešili a ztratili slávu Boží a že člověk potřebuje záchranu a proměňující Boží moc a ten člověk tuto moc a milost odmítá, Bůh toho člověka nijak nemanipuluje a nechává v tom, co si člověk sám zvolil a stojí si za tím.

  To ale neznamená, že by Bůh byl k lidem žijícím pod zákonem hříchu a smrti nečinný, že by je odmítal, stál proti nim.

  Bůh stojí proti hříchu a hřích stojí proti Bohu. Bůh nestojí proti lidem.


  Ani Boží děti Bůh nemanipuluje, ale vychovává. Boží výchova jeho dětí není manipulace skrze nějaké pokřivené okliky a nejasné události v nesouhlasu člověka a neštěstí, jako "výchova" světa, ale Boží výchova je stejná, jako výchova každého jiného otce: Přímé a jasné slovo do situace, ve které se Boží dítě nachází, kterou řeší nebo třeba zastavení člověka tam, kde Boží dítě nemá být a kde hrozí průšvih.


  Když ti píšu nějaké věci z písma nebo ze svojí životní zkušenosti a nějaké svoje názory, také nemám ambice tě zmanipulovat. Často na moje příspěvky reaguješ tím, že  "Bůh totiž není manipulátor a bez lidského souhlasu a spolupráce  člověka nezmění." - snad mne tedy nevmínáš tak jako Kjubik, že bych tě chtěl snad zmanipulovat a nějak ohnout tvůj souhlas či nesouhlas a vybírání zla či hříchu, na kterém tak trváš.

  To opravdu není moje role. Jen se sdílím s tím co znám a zajímají mne tvoje postoje, názory a životní situace.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. říjen 2012 @ 12:50:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."I na věrnost v manželství nepotřebuju milenku."...



Kdyby nebyla vůbec možná alternativa nevěry, věrnost by ztratila význam
. Všichni by byli věrní ale vůbec  by už nechápali význam věrnosti a její důležitost v životě.


Opravdu je "strašlivým úletem" tvrzení, že první lidé v ráji měli svobodu nezhřešit i svobodu zhřešit?
Vždyť to sami skutkem dokázali!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotníh (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pátek, 26. říjen 2012 @ 10:14:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče prosím odpověz stručně a vystiženě:  Ty musíš nehřešit a vždy jednáš bezhříšně. Je to tak?
Otázka je teoretická, byl bych rád aby i odpověď byla teoretická. A ne souhrn nějakých dvou článku. Musíš jednat dobře či nikoliv? Nebo občas i padneš a Pán ti opět pomůže povstat?




]


Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 24. říjen 2012 @ 22:53:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože ta výzva nevede ke Kristu, ke spáse od hříchu a jeho následků. Vede je od člověka k člověku. Rozumím Ti, ale uvědom si , že jedině víra v živého a milujícího Boha lidi přivede ke spáse od věčného zahynutí a to v té iniciativě nikdo pochopitelně neřeší. Současně , znovuzrození , přináší změnu charakteru po kterém volá mecenáš, pan Janeček . Že se změna charakteru křesťanů do obrazu Božího a směrem k "ideální společnosti" nekoná, je pro mě výzva.

Je to lest Satanova přesně v intencích jak píšeš : Proč bych nemohl ....dyť každý má morální zásady, které pochází z křesťanství atd. To je pravda, ale to co přichází v iniciativě pana Janečka není Kristus - Spasitel a Dárce všeho dobra ( i morálky a síly k dodržování např. etického Božího zákona), ale humanismus kdy si lidi vystačí sami a nastane ještě větší odklon od Spasitele k radosti Satana, protože mu přibude nespasených v pekle. Podle Písem víme, že to nakonec "prohrajeme" ( zdali nalezne Syn člověka víru na zemi), ale prohrajeme si to my , křesťané sami, právě tím , co děláme místo toho, abychom dělali to co máme - místo povídání o víře ( a tím nemyslíme Boží proměňující moc, ale učení) jít a šířit Boží království do tohoto aktuálního světa.


]


Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 25. říjen 2012 @ 07:26:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Zákon je vychovatelem ke hříchu.

  Pan Janeček nevolá po změně charakteru, pokud vím. Pan Janeček se domnívá totéž, co jsme se bláznivě domnívali i my: Že člověk ve světě je v podstatě dobrý a svobodný vzhledem ke hříchu, že má dobrý charakter a když se rozhodne, může si hřešit a když se rozhodne nehřešit a dělat dobro, může si dělat dobro.

  Čím víc lidí se podle tohoto omylného schématu bude chovat a zjistí, že žijí pod jiným zákonem než svobodou, tím víc lidí zjistí, že je někde chyba a začne hledat, jak z toho ven.

  A jestli pak budou poblíž křesťané s proměněnými životy, kteří nabídnou záchranu v Ježíši? No, jsem přesvědčen, že ano.

  Jinak já sjem přesvědčen, že proměna charakteru křesťanů se díky znovuzrození koná a že podle toho se také křesťané velmi dobře poznají. Pokud se proměna charakteru nekoná, co to pak bylo za "znovuzrození"? Víra Bohu je pro mne proměňující Boží moc a ne dohady nad detaily učení denominací. Tam, kde není proměňující Boží moc chybí víra Bohu.
 

 



]


Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 26. říjen 2012 @ 09:35:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na světě nechybí Boží proměňující moc, ale je zde také hodně kamenných lidských srdcí, od kterých se tato moc odráží zcela bez užitku.

Bůh totiž není manipulátor a bez lidského souhlasu a spolupráce  člověka nezmění.
Bůh stále respektuje svobodu člověka si sám zvolit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. říjen 2012 @ 11:35:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Moc hezky a výstižně napsané. To je přesně i moje zkušenost.


]


Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 26. říjen 2012 @ 17:08:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já Ti rozumím. Intenzita vztahu křesťanů k Bohu a růst do Jeho obrazu je u každého jiná. Znovuzrozený člověk má "bovou přirozenost" , má další mnohá zaslíbení díky víře v Krista jako Spasitele, ale druhou věcí je, zda je to pravda i v jeho denním životě. Myslím, že nemáme automaticky Boží chrakter, ale měli bychom do něj růst. Jak to psal Oko - nemít kamenné srdce vůči Bohu, ale masité. Můžu být stokrát spasen a přesto můžu být vůči Božímu hlasu málo vnímavý, můžu chodit do sboru jen ze zvyku atd. Myslel jsem to v souvislosti s tím, že když je nás přes milión ( křesťanů) a kdyby alespoň většina vrůstala a rostla ve svém vztahu k Bohu, tak naše společnost vypadá trochu jinak. Cílem příspěvku je, abychom se nad těmi věcmi alespoň zamysleli a rozhodli se na tom pracovat ještě s větší radostí . Ještě více "masitého srdce" ve vztahu k Bohu .  To jsem měl na mysli.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 28. říjen 2012 @ 06:37:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
   Krispe, právě ta nová přirozenost proměňuje člověka. Zevniř ven. Podle toho se také křesťan pozná.

   V Čechách rozhodně teď není milion křesťanů, stejně tak jako nebylo před dvaceti lety přes čtyři miliony křesťanů. To, že se "někdo hlásí k nějaké církvi" ještě zdaleka neznamená, že je křesťan.

  V roce 91 jsem se také "hlásil k nějaké církvi" ale už jsem naštěstí neměl daleko do toho být křesťan. K naší církvi se taky jednoho času hlásil jeden člověk, ale křesťanem se nikdy nestal: Byť byl "pokřtěn" a nejspíš i několikrát, podle toho, jak bylo potřeba. K různým církvím se dnes dokonce vehementně hlásí různí lidé.

  To, že se někdo k něčemu hlásí může něco znamenat, ale to je tak všechno. Z lidí, kteří se hlási k nějaké církvi jsou jistě někteří křesťané. Ale pak je také mnoho lidí, kteří se hlásí k nějaké církvi, ale to, že "Ježíš je Pán" je pro ně prázdná fráze či hrozný omyl. I k tomu může být diskuze na GS užitečná: Lidé tu vyjadřují svoje postoje, můžeš tak dobře vidět, kdo všechno se "hlásí k nějaké církvi".

  V Čechách je křesťanů (t.j. lidí, pro které slova "Ježíš je Pán" nejsou jen nic neříkající frází, ale realitou života) přeci jen trochu méně než milion. Několik desítek z nich z různých koutů země jsem mohl osobně poznat. A pokud mohu vidět a slyšet, mají docela dobrý vliv na svoje okolí.


]


Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 24. říjen 2012 @ 21:02:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispus,

nemáš pravdu nebo věci kolem sebe chybně vnímáš.

Jednak jsem přesvědčen, že každý z nás využívá každou příležitost, aby plnil svou povinnost a šířil evangelium. Všichni dobře víme, že se to zdá takřka nemožné a příležitostí je velmi málo. Ale naše svědectví je určitě znát, alespoň v přístupu k životu a z našeho jednání.

Dále si nemyslím, že někdy ostřejší výměna věroučných hledisek může být na závadu, nebo dokonce signalizuje vnitřní rozpad křesťanstva. Odklon a rozpad signalizuje ignorace a neochota jiného bratra přijmout nebo dokonce nadřazovat se nad něj.

Pokud jsme přesvědčeni, že náš bratr či sestra chybuje a Písmo si vykládá mylně, máme, a to pokud jsme na to obdarováni, svého bratra poučit. A zase naopak, pokud zjistíme, že náš bratr či sestra má lepší vědomosti a odhalil moudrost, která nám byla doposud skryta, máme poučení od něho přijmout. Jedině tak, tedy naším růstem, můžeme nakonec dospět k jednotě v Jeho těle.



Re: Re: Dvoustránkový inzerát deníku Právo na titulní straně sobotního vydání (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 24. říjen 2012 @ 23:07:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele, je nás ( křesťanů) přes 1.400.000 lidí v naší zemi. To je víc než desetina národa. Nechci být osobní a věřím Ti jako věř i Ty mě, že se snažíme šířit evangelium, žít jak máme atp. Ale kolik nás takových skutečně je já nevím. Dál vidím ,že právě to soustředění se na otázky  ( rozuměj, neplodné dohadování se nad učením jedllivých částí Těla Kristova) je pro naší společnost kontroproduktivní. Nevede to k proměně společnosti, která tuto proměnu potřebuje. Učení není ještě víra v Boží , aktuální moc. Učení je písmeno, ale víra, která láme skály, která věří jako dítě věří svému otci ve všem co říká a  dělá, nám, jako celku chybí. Rozděl a panuj ! Docela dobrý heslo z dílny Nepřítele. Reakce lidí na Granu zatím svědčí o tom , co vnímám jako průšvih. Nikoho tím nechci soudit a/nebo hodnotit. Každý má právo na svůj pohled na věc, ale tohle všechno nahrává lidem, kteří nemají Krista jako svého Pána, protože by jinak ten společenský inzerát a cíle byl ( byly) definován (y) jinak. Máme "solit" s místo toho, se této role dobrovolně zříkáme. Nechci tady machrovat, mám ještě mnoho rezerv v této věci, ale tohle mě napružilo směrem k Bohu a k opravdovém očekávání působění Boží, proměňující moci. Chci šířit Boží království zde na zemi, pokračovat v tom, co započal náš Pán a k čemu nás vyzbrojil mocí Ducha. Kdyby se tak rozhodlo přes 1.400.000 lidí , tak je za pár let naše společnost lepší než si Pozitivní evoluce může představit .  


]


Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy