|
Právě je 572 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: ivanp
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116635657 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Modlitební dopis ICEJ
Vloženo Čtvrtek, 08. listopad 2012 @ 21:52:20 CET Vložil: Stepan |
poslal 972magcom Možná jste již na
webu ICEJ četli tento modlitební dopis. Domnívám se, že je v některých tvrzeních v rozporu s poselstvím Nového
zákona. Pokusím se dále uvést,
v čem je toto poselství chybné či zavádějící.
Modlitební dopis ICEJ Říjen 2012 (převzato z ICEJ.CZ)
Milí přátelé.
na začátku října bude Mezinárodní křesťanské velvyslanectví
Jeruzalém znovu pořádat každoroční křesťanskou oslavu Svátku stánků v
Jeruzalémě. Tématem letošních svátků je pasáž ze Zachariáše 12:10 „Duch milosti
a proseb o smilování “, přičemž se bude letos klást zvláštní důraz na modlitbu.
To zahrnuje i to, že se náš den modlitby a půstu, který máme
v rámci modlitební kampaně ICEJ na téma Izajáš 62, připojí ke každoročnímu
celosvětovému dni modliteb za pokoj Jeruzaléma, který společně pořádají
reverend Robert Stearns a dr. Jack Hayford. Obě modlitební iniciativy budou
probíhat společně jako součást slavnosti ve středu 3. října 2012. V Jeruzalémě
bude zvláštní modlitební shromáždění, které bude prostřednictvím televize GOD
TV vysíláno do celého světa.
Jeruzalém byl vždy místem, odkud Bůh zjevoval své poselství
lásky a smíření se světem. Od cesty Abrahama s Izákem do země Moria po Kristovu
smrt na kříži se všechny zásadní události dějiny spásy odehrály zde.
Jeruzalém je také místem, kde Bůh volá Izrael i národy, aby
s Ním komunikovali v modlitbě. Ve skutečnosti je povoláním Jeruzaléma být
„domem modlitby pro všechny národy,“ což bylo nejprve vyjádřeno v Izajáši 56:7
a poté potvrzeno samotným Ježíšem v Matouši 21:13.
Tomu také dobře rozuměl král Šalamoun, jak můžeme vidět v
jeho modlitbě při zasvěcení Chrámu neboli „domu“, který postavil pro Hospodina
v Jeruzalémě. Při zasvěcení Chrámu pronesl Šalamoun mimo jiné i toto: „Také
přijde-li cizinec, který není z Izraele, tvého lidu, ze vzdálené země kvůli
tvému jménu, neboť budou slyšet o tvém velkém jménu a o tvé mocné ruce a o tvé
vztažené paži, přijde-li a bude se modlit obrácen k tomuto domu, vyslyš v nebesích,
v sídle, kde přebýváš, a učiň vše, oč k tobě ten cizinec bude volat, aby
poznaly tvé jméno všechny národy země a bály se tě jako Izrael, tvůj lid, aby
poznaly, že se tento dům, který jsem vybudoval, nazývá tvým jménem.“ 1.
Královská 8:41-43
Šalamoun zasvětil Chrám právě o Sukótu, Svátku stánků, a
jeho modlitba slouží jako biblické pozvání pro věřící z národů, aby se
přicházeli modlit do Jeruzaléma, obzvlášť v době tohoto svátku.
Mnozí Izraelci žertují, že z Jeruzaléma je hovor s Bohem
místním voláním. On skutečně slyší modlitby upřímných srdcí z kteréhokoliv místa
na světě, ale je také pravda, že Jeruzalém je zvláštním místem modlitby k
Hospodinu, který sem vepsal Své jméno.
Tak jako křesťané ze všech národů, kteří Hospodina znají a
mají před ním bázeň, připojte se k nám 3. října, když se budeme modlit za pokoj
Jeruzaléma ze středu tohoto města a v „ustanovený čas“ Svátku stánků.
Váš v Kristu David Parsons Ředitel ICEJ pro média
Možná jste již na
webu ICEJ četli tento modlitební dopis. Domnívám se, že je v některých tvrzeních
v rozporu s poselstvím Nového
zákona. Pokusím se dále uvést v čem je toto poselství chybné či zavádějící.
1) Bratr Parsons píše:
„Jeruzalém byl vždy místem,
odkud Bůh zjevoval své poselství lásky a smíření se světem.“
Všimněte si v uvedeném
tvrzení slova vždy.
Podívejme se na to, jak vnímali v době Starého zákona nevěřící
město Jeruzalém, zda k nim
z Jeruzaléma skutečně přicházelo poselství lásky:
V Ezdráši si Bišlám, Mitredat a Tabel stěžují králi
Artaxerxovi na stavbu Jeruzaléma:
Ezd 4,1- „Nalezneš v
knize zápisů a dozvíš se, že toto město je odbojné a působilo škody
králům i krajům. Odedávna v něm docházelo ke vzpourám. Proto bylo to město
zpustošeno.“
Král Artaxerx se proto pokoušel dopátrat v knize zápisů
zprávy o Jeruzalému :
Ezdr 4, 19- „Vydal
jsem rozkaz, aby se hledalo, a shledalo se, že to město odedávna povstává proti
králům a že v něm docházelo k odboji a ke vzpouře.“
Také Malachiáš si stěžuje na ohavnost v Jeruzalémě:
Mal 2,11- „Věrolomně jedná
Juda, ohavnost se páchá v Izraeli i v Jeruzalémě. Juda znesvěcuje svatyni,
kterou Hospodin miluje, oženil se s dcerou cizího božstva.“
Taktéž Ezechiel upozorňuje na ohavnost v Jeruzalémě:
Eze 16,1 – „ I stalo se ke mně slovo Hospodinovo: "Lidský synu, seznam Jeruzalém s jeho
ohavnostmi.“
Co dále o Jeruzalému řekl Pán Ježíš Kristus, nebylo také
vůbec lichotivé:
Mat 23,37-38 – „ Jeruzaléme, Jeruzaléme, který zabíjíš
proroky a kamenuješ ty, kdo byli k tobě posláni; kolikrát jsem chtěl
shromáždit tvé děti, tak jako kvočna shromažďuje kuřátka pod svá křídla, a
nechtěli jste! 38 Hle, váš dům se vám ponechává pustý.“
Luk 13,33-35 – „ Neboť není možné, aby prorok zahynul
mimo Jeruzalém. Jeruzaléme, Jeruzaléme, který zabíjíš proroky a kamenuješ ty,
kdo byli k tobě posláni, kolikrát jsem chtěl shromáždit tvé děti, tak jako
kvočna shromažďuje kuřátka pod svá křídla, ale nechtěli jste! Hle, ve svém domě zůstanete sami.“
Co říká o Jeruzalému apoštol Pavel?
Gal 4,25 – „Hagar znamená horu Sinaj v Arábii a odpovídá
nynějšímu Jeruzalému, neboť žije v otroctví i se svými dětmi.“
A Jan na ostrově Patmos?
Zj 11,8- „ Jejich těla zůstanou ležet na náměstí toho
velikého města, které se obrazně nazývá Sodoma a Egypt, kde byl také
ukřižován jejich Pán.“
Bible nám tedy zjevuje, že Jeruzalém se kvůli mnoha hříchům
Izraelitů nestal místem, odkud by vždy plynulo poselství lásky, ale spíše se stal místem
otroctví, odboje, vzpoury, ohavnosti ,vražd proroků i Božího syna.
2) Bratr Parsons dále
píše:
„Jeruzalém je také
místem, kde Bůh volá Izrael i národy, aby s Ním komunikovali v modlitbě.“
Toto tvrzení vyvrací Pán Ježíš v Jan 4,20-24, kde říká:
„Naši předkové uctívali Boha na této hoře, ale vy
říkáte, že místo, na němž má být Bůh uctíván, je v Jeruzalémě!" Ježíš jí odpoví: "Věř mi, ženo, že
přichází hodina, kdy nebudete ctít Otce ani na této hoře ani v Jeruzalémě. Vy uctíváte, co neznáte; my uctíváme, co známe,
neboť spása je ze Židů. Ale
přichází hodina, ano již je tu, kdy ti, kteří Boha opravdově ctí, budou ho
uctívat v Duchu a v pravdě. A Otec si přeje, aby ho lidé takto ctili. Bůh je Duch a ti, kdo ho uctívají, mají
tak činit v Duchu a v pravdě."
Pán Ježíš zde ujišťuje své následovníky, že končí doba, kdy se lidé budou modlit k Bohu v Jeruzalémě
a začíná doba, kdy se praví modlitebníci budou kdekoliv na zemi modlit k Bohu
v Duchu a v pravdě. Takové modlitebníky totiž Bůh hledá.
3) Bratr Parsons dále
píše:
„Ve skutečnosti je
povoláním Jeruzaléma být „domem modlitby pro všechny národy, což bylo nejprve
vyjádřeno v Izajáši 56:7 a poté potvrzeno samotným Ježíšem v Matouši 21:13.“
Parsons zde vkládá do úst Ježíše tvrzení, které Ježíš nikdy neřekl. Podívejme se, co ve skutečnosti
Pán Ježíš v Matouši 21,12 říká:
„Ježíš vešel do chrámu a vyhnal prodavače a kupující v
nádvoří, zpřevracel stoly směnárníků i stánky prodavačů holubů; řekl jim: "Je psáno: `Můj dům bude
zván domem modlitby, ale vy z něho děláte doupě lupičů."
A prorok Izaiáš v 56,6-8:
"Všechny, kdo dbají na to, aby neznesvěcovali den
odpočinku, kdo se pevně drží mé smlouvy, přivedu na svou svatou horu a ve svém
domě modlitby je oblažím radostí, jejich oběti zápalné a obětní hody
dojdou na mém oltáři zalíbení. Můj dům
se bude nazývat
domem modlitby pro
všechny národy, je výrok
Panovníka Hospodina.“
Vidíme, že zde Pán Ježíš
ani prorok Izaiáš vůbec nehovoří o tom, že město Jeruzalém bude domem modlitby,
to je vážný omyl. Pán Ježíš i Izaiáš zde
hovořli o tom, že místem modlitby ve Starém zákoně byl Jeruzalémský chrám.
Zboření chrámu v Jeruzalémě tak bylo definitivní tečkou za doufáním Židů v to,
že v hromadě krásně postaveného kamení v Jeruzalémě bude přebývat Bůh.
Proto říká Štěpán ve své řeči k židovským kněžím:
Sk7,48 48:
„Avšak Nejvyšší nepřebývá v chrámech, vystavěných lidskýma
rukama, jak praví prorok: `Mým trůnem je nebe a země podnoží mých nohou!
Jaký chrám mi můžete vystavět, praví Hospodin, a je vůbec místo, kde bych mohl
spočinout? Což to všechno nestvořila má
ruka?´ Jste tvrdošíjní a máte pohanské
srdce i uši! Nepřestáváte odporovat Duchu svatému, jako to dělali vaši otcové. Byl kdy nějaký prorok, aby ho vaši otcové
nepronásledovali? Zabili ty, kteří předpověděli příchod Spravedlivého, a toho
vy jste nyní zradili a zavraždili.“
Poselstvím Nového zákona tak je, že je dnes pravým božím chrámem církev a Pán Ježíš Kristus.
1 Kor 3,16:
„Nevíte, že jste Boží chrám a že Duch Boží ve vás přebývá? Kdo
ničí chrám Boží, toho zničí Bůh; neboť Boží chrám je svatý, a ten chrám
jste vy.“
Jan 2,19-21:
„Ježíš jim odpověděl: "Zbořte tento chrám a ve třech
dnech jej postavím." Tu řekli
Židé: "Čtyřicet šest let byl tento chrám budován, a ty jej chceš postavit
ve třech dnech?" On však mluvil o
chrámu svého těla.“
Zj 21,22:
„Avšak chrám jsem v něm nespatřil: Jeho chrámem je Pán Bůh
všemohoucí a Beránek.“
4) Bratr Parsons dále píše:
„..a učiň vše, oč k
tobě ten cizinec bude volat, aby
poznaly tvé jméno všechny národy země.“
a dále:
„..a jeho modlitba
slouží jako biblické pozvání pro věřící z národů,
aby se přicházeli modlit do Jeruzaléma.“
Parsons zde ve druhé větě své výzvy nenápadně zaměnil slovo cizinec za slovo věřící, čímž
zcela odstranil původní význam Šalomounovy modlitby. Skutečností totiž je fakt,
že křesťané již dnes nejsou žádní cizinci a proto pro ně neplatí výzva
k pouti do Jeruzaléma k neexistujícímu chrámu.
Apoštol Pavel křesťany ujišťuje v Efe 2,19:
„Nejste již tedy cizinci a přistěhovalci, máte
právo Božího lidu
a patříte k
Boží rodině.“
Jako křesťané jsme domácí Boží a máme tak přímý přístup k Bohu,
bez chrámu, bez náboženských poutí do
Jeruzaléma, bez pozemských kněží , bez
obětí zvířat a dalších rekvizit Starého zákona. Proto Pán Ježíš učí, že
nejlepším místem k modlitbě je náš domov a nikoliv v otroctví ležící
Jeruzalém.
Mat 6,6:
„Když se modlíš, vejdi do svého pokojíku, zavři za sebou
dveře a modli se k svému Otci, který zůstává skryt; a tvůj Otec, který vidí, co
je skryto, ti odplatí.“
5) Bratr Parsons dále
píše:
„Připojte se k nám 3.
října , když se budeme modlit za pokoj Jeruzaléma.“
Zde je třeba upozornit
křesťany na to, že nikde v Novém
zákoně nečteme nic o tom, že by se
křesťané měli modlit za pokoj Jeruzaléma.
Když apoštol Pavel uvádí, za co se mají křesťané modlit v 1
tim 2,1-4, uvádí zcela jiné priority:
„Na prvním místě žádám, aby se konaly prosby, modlitby,
přímluvy, díkůvzdání za všechny lidi, za
vládce a za všechny, kteří mají v rukou moc, abychom mohli žít tichým a klidným
životem v opravdové zbožnosti a vážnosti. To je dobré a vítané u našeho Spasitele Boha,
který chce, aby všichni lidé došli spásy
a poznali pravdu.“
Pavel zde zmíňuje dva hlavní okruhy, za co se mají křesťané
modlit:
1) Za všechny lidi
2) Za vládce a za všechny, kteří mají moc.
Není zde vůbec žádná
zmínka o modlitbě za Jeruzalém. Máme se modlit za všechny lidi, ne
se upínat na Jeruzalém, jako hlavní téma našich modliteb.
Zde by někdo mohl oponovat, že výzva k modlitbě za
Jeruzalém je přece napsána v Ž 122,6:
„Vyprošujte Jeruzalému pokoj: Kéž v klidu žijí ti, kdo
tě milují!“
Zde je však třeba
uvést, že kniha Žalmů není a nikdy nebyla Novozákonní knihou, ale patří do Starého zákona a modlitba za Jeruzalém,
která je zde po Židech požadována, nebyla dobrovolná, ale byla jedním z přikázání, které Starý zákon po
Židech pod hrozbou trestu požadoval.
Pokud jsme však uvěřili v Ježíše Krista, potom již nejsme pod zákonem. Budeme-li
se přesto vracet svými rádoby zbožnými skutky pod zákon, pak nás apoštol Pavel velmi
důrazně varuje před následky takovéhoto jednání v Gal 5,4:
„Odloučili jste se od Krista vy všichni, kteří chcete dojít ospravedlnění na
základě zákona,
pozbyli jste milosti.“
Výzva ICEJ obsahuje i další nepřesnosti a omyly, zastavil
jsem se ale pouze u pěti, které byly
natolik matoucí, že by mohly křesťany přivést ke konání skutků, které po nás Ježíš Kristus vůbec nežádá. Pokoj Vám.
|
Podobná témata
|
|
Re: Modlitební dopis ICEJ (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pátek, 09. listopad 2012 @ 11:31:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Na tom poselství nic špatného nevidím a řekl bych že s Jeruzalémem a Svatou zemí je to podobné jako s Kristovou Nevěstou. Kterou představuje Vyvolený národ a Církev a o které se mluví ve Starém i v Novém zákoně. Kterou přes všechny nevěry, smilstva a zrady Bůh stále očišťuje, zakrývá její nahotu, zadržuje své svaté rámě spravedlnosti a ukazuje jí a na ní své milosrdenství. Řekl bych že v tomto případě dobré výrazně převažuje nad zlým a Jeruzalém považuji za svaté město, což je také důvod proč je tolik vystavené náporu zla. Kromě toho nevidím důvod proč bychom se neměli modlit za kohokoliv a jakékoliv místo. A s kýmkoliv kdo má dobrou vůli. Stejně se za Svatou zemi a Jeruzalém modlíme a přimlouváme. Sami i při mši. Nevidím ani důvod proč bychom měli zavrhnout pozvání kvůli formálním chybám, kdyby v něm nějaké byly. Důležitý je vždycky úmysl a vůle. Věřím že Bůh slyší i modlitbu muslima, nebo ateistu který žízní po spravedlnosti.
|
Re: Re: Modlitební dopis ICEJ (Skóre: 1) Vložil: 972magcom v Pátek, 09. listopad 2012 @ 17:13:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Dneska jsme od různých křesťanů učeni, že Židé jsou vyvoleným národem, že Jeruzalém je svaté město a Izrael je Svatá země. My jsme jen křesťané, kteří jsme jaksi méně vyvolení než židé apod. Pokud to tak je potom je na místě otázka, proč vlastně přišel Kristus, proč ho židé nenáviděli (proč ho i dnes nenávidí), proč ho ukřižovali. Nepřišel Kristus na tuto zemi zbytečně? Pokud je to jedno jak to z tvého příspěvku vypadá, proč potom Kristus přišel , když je jedno co je v Písmu svatém napsáno. Potom je skutečně poselství Icej bez poskvrnky a není třeba upozorňovat na to že nevěřící židé nejsou vyvoleným národem, Jeruzalém vrah proroků, jak ho nazval Pán Ježíš Kristus není svatým městem a Izrael je bezbožný stát. Mnoha křesťanům je jedno co se skutečně děje v Izraeli, že je tam bezbožně vyhlazován národ Palestinců (z nichž někteří jsou křesťané- a tudíž pro nás více bratři nežli nevěřící židé) sedí pohodlně doma v křesle a modlí se za požehnání Izraeli (rozuměj židů- nikoliv palestinců- ty je třeba přece vyhladit, aby svatý lid mohl prosperovat) A kde je Kristus a jeho poselství milovat budeš bližního svého jako seba samého. Neskončil pod pásy izraelských buldozerů či tanků?
|
]
Re: Re: Re: Modlitební dopis ICEJ (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 12. listopad 2012 @ 11:07:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Já myslím že se to navzájem nevylučuje. Boží milost a zaslíbení také třeba trvá navěky, přes všechny pokolení a hřích a jeho následky se rodem táhnou jen tři nebo čtyři pokolení. Mnozí židé vstoupili do Církve hned v dobách apoštolů, mnozí z nich vzápětí položili za Krista život a umřeli mučednickou smrtí a mnozí do ní vstupují dodnes. Pravděpodobně do ní vstoupili a přijali Svatého Ducha i někteří z těch kteří předtím křičeli ukřižuj. Kteří se pak přišli zděšeně ptát svatého Petra a ostatních apoštolů co mají dělat a ti je přijali a řekli jim to. Vidím to spíš tak že se řady a možnosti Vyvoleného národy rozšířily a přešly na Církev a já sám se cítím být adoptivním synem Abrahamovým, Izákovým a Jakobovým. I když necítím potřebu to nějak dokazovat a definovat. Prostě tomu tak je. Věřím že Kristus přišel zachránit každého člověka, který je ochotný přijmout milosrdenství a kyždý může být a je vyvoleným. Rodilý Izraelita, Palestinec i Čech. Z jedné zatoulané ovce má větší radost než z celého stáda, jasně nám řekl že milovat máme i nepřátele a sám se modlil za ty kteří ho bičovali a vráželi mu do Těla hřeby. Co k tomu víc dodat. Svatá země je svatá úplně vším, jako hlavní dějiště Starého i Nového zákona. Proto se tam také soustředí a snaží škodit tolik zla a vyvolávat konflikty. V souvislosti s posledním soudem a Kristovým Královstvém se také mluví o spasených Izraelitech, soudcích kteří budou soudit lidstvo i o nebeském Jeruzalému. |
]
|
|
Re: Modlitební dopis ICEJ (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Pátek, 09. listopad 2012 @ 17:27:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Na modlitebním dopisu s výzvou k modlitbám za pokoj Jeruzaléma nelze najít něco, co by bylo v rozporu s křesťanskou vírou. Pokud ovšem přehlédneme odkazy na biblické texty, jak správně argumentuje 972magcom. Za vším se skrývá snaha lidí z ICEJ a jiných skupin z evangelikálních církví, kteří příliš rozšiřují Boží poselství lásky, předané Ježíšem a zdokumentované v evangeliích. Je to obvyklá chyba - argumentuje se všeobjímající Boží láskou neznající hranic a zahrnující všechno lidstvo, včetně muslimů, budhistů, hinduistů a jiných náboženství. Zapomíná se na skutečnost, že Bůh je nejen plný lásky, ale taký plný svrchovanosti, spravedlnosti a soudu.
|
Re: Re: Modlitební dopis ICEJ (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 12. listopad 2012 @ 11:17:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Už v časech Starého zákona miloval Bůh i pohany a dával jim nejrůznější dary a naděje. Jejich víra byla často větší než víra vyvolených, jak Pán Ježíš mnohokrát konstatoval. Ta vdova ze Sarepty byla také pohanka, o které jsme si nedávno četli. Proto mluvila s Eliášem o JEHO Bohu, který je nad nimi. Její Bůh to teoreticky nebyl a přeci k ní poslal Eliáše a zázračně jí se synem živil dokud nepřišel déšť. Přestože bylo tou dobou mnoho hladových vdov i v Izraeli, jak také pak připomenul Ježíš, když chtěli aby uzdravoval a živil všechny a pořád. Boží láska nezná hranic, milovat máme i nepřátele a věřím že vždycky především rozhodovala dobrá vůle a pokora, víc než příslušnost. Viz saducejové a farizejové. |
]
Re: Re: Modlitební dopis ICEJ (Skóre: 1) Vložil: Katz3 v Pondělí, 12. listopad 2012 @ 11:19:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | no taková ta new age láska je akorát u římskejch, ty se s muslimy bratříčkujou, jejich papež dokonce líbal korán - prej z úcty :-( - třikrát fuj:-((( |
]
Re: Re: Re: Modlitební dopis ICEJ (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 12. listopad 2012 @ 13:16:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Nezkoušejte prosím naši trpělivost, aby to pak nebylo sedmasedmdesátkrát fuj. Až nějaký horlivý Říman políbí z úcty místo Koránu Vás. :o)))))))))))))))))))))))))))
|
]
Re: Re: Re: Re: Modlitební dopis ICEJ (Skóre: 1) Vložil: Katz3 v Pondělí, 12. listopad 2012 @ 19:27:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | :-)) ale děte, vy šibale, já nejsem na chlapečky :-))))))) |
]
|
|
Re: Modlitební dopis ICEJ (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 12. listopad 2012 @ 14:23:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jinak co se týče pejorativního označení Říman tak vřele doporučuji alespoň základní informace o tom jak vznikala v Římě za pronásledování Římská Církev. O tom jak tisíce a tisíce lidí umíraly tím nejukrutnějším způsobem pro Krista po několik staletí. Hořící na křížích i zašití do zvířecích kůží při hrách v Coloseu, kdy trhané matky držely svoje děti až do poslední chvíle nad hlavou, aby je udržely co nejdéle naživu. Ten egyptský obelisk který dneska stojí ve Vatikánu na náměstí svatého Petra byl tenkrát přímo dole v aréně, zatímco úplně nahoře stával svatý Petr jako první římský biskup, umírající se na něho dívali a on jim naposledy žehnal. Než byl sám ukřižován, na vlastní žádost hlavou dolů. Být nazýván Římanem je pro římského katolíka veliká a nezasloužená pocta. |
Re: Re: Modlitební dopis ICEJ (Skóre: 1) Vložil: 972magcom v Pondělí, 18. únor 2013 @ 22:43:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | V nejbližších dnech bude na Granu publikován kritický rozbor prohlášení ICEJ - Proč podporujeme Izrael. |
]
|
|
Re: Modlitební dopis ICEJ (Skóre: 1) Vložil: 972magcom v Neděle, 24. únor 2013 @ 18:42:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jak by se křesťané měli postavit k
slavení svátku Purim v křesťanské církvi?
1) Nový zákon nás neučí o tom,
že máme slavit tento židovský svátek.
2) Nový zákon nás varuje před
slavením židovských svátků.
Kol 2,11: V
něm jste také obřezáni obřízkou, jež nebyla učiněna rukama,
[ale] svlečením těla hříchů skrze obřezání Kristovo. Spolu
s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním
vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých. I
vás, mrtvé v hříších a neobřízce
vašeho
těla, spolu s ním obživil, když vám odpustil všechny hříchy a
smazal ten soupis ustanovení, jenž byl proti nám a byl nám
nepřátelský. Odstranil ho z cesty tím, že ho přibil ke kříži. A
když odzbrojil vlády a mocnosti, vystavil [je] veřejné potupě a
skrze něj nad nimi slavil vítězství. Ať
vás tedy nikdo nesoudí kvůli jídlu či pití, nebo kvůli
svátku,
novoluní či sobotám. Ty
věci jsou stínem toho, co mělo přijít, ale skutečnost [je] v
Kristu.
a) List Koloským byl psán pohanům, kteří uvěřili v Krista. Proto Pavel píše o tom že nejsou
tělesně obřezáni.
b) Pavel zde nemluví k židům, že je
nikdo nemá soudit kvůli tomu že zachovávají svátky. Nikoliv, hovoří
zde ke křesťanům z pohanů, kteří byli ze strany židů obviňováni, že
nezachovávají židovské tradice. Podobná situace nastala také ve Sk 15,1:
Potom
přišli někteří z Judska a učili bratry: "Nenecháte-li se
obřezat podle Mojžíšova způsobu, nemůžete být spaseni." A
když s nimi měl Pavel a Barnabáš nemalý spor a hádku, rozhodli,
aby Pavel, Barnabáš a někteří další z nich šli s touto
otázkou za apoštoly a staršími do Jeruzaléma.
Jak
se díval Apoštol Pavel na svou židovskou minulost?
Vždyť
právě já bych mohl spoléhat na tělo. Zdá-li se někomu, že
může spoléhat na tělo, já bych mohl mnohem spíše: obřezán
osmého dne, z rodu Izraelova, z pokolení Benjamínova, Hebrej z
Hebrejů, co do Zákona farizeus, co do horlivosti pronásledovatel
církve, co do spravedlnosti Zákona jsem byl bez chyby. Cokoli však
pro mě bylo ziskem, to teď pro Krista pokládám za ztrátu. A
vůbec všechno pokládám za ztrátu vzhledem k té nevýslovné
hodnotě poznání Krista Ježíše, mého Pána. Pro něj jsem to
všechno ztratil a pokládám to za hnůj, abych získal Krista! (Fp
3,4-8)
Apoštol
Pavel zde celou svou židovskou minulost prohlašuje za nic (doslova
za hnůj nebo odpadky) a píše, že jediné, čeho si cení a co pro
něj má hodnotu, je poznání Pána Ježíše Krista.
Slavení
Purim je tak jen odpadem, pravdou je pouze Ježíš Kristus.
Na
Wikipedii se dočteme mimo jiné o svátku Purim:
"Je
zvykem, že kdykoli je přečteno Hamanovo jméno, bývá přehlušeno
dupotem dospělých či křikem dětí a rachotem jejich klapaček
nebo řehtaček"
"Podle
talmudických
učenců je micvou
opít se tak, že dotyčný nerozezná mezi požehnaným Mordechajem
a prokletým Hamanem."
"V
evropských zemích (a také v České republice) jsou oblíbené
štrůdl a
slivovice nebo
vodka."
"Zpěv
písně Chajav
iniš li-vesumej
(„Je povinnost pít ").
Vypadá
to, že v židovském pojetí celý tento svátek zdegeneroval do
opilecké pijatiky. Do křesťanského shromáždění však nepatří
řehtačky, provolávání fuj a dupání při vyslovení jména
Haman. Nepatří tam ani to, že se křesťané musí opít vodkou do
němoty, či zpívat opileckou píseň " Je povinnost pít".
Apoštol
Pavel nás pak vybízí, abychom se nezabývali už více židovskými
bájemi:
Tit
1:13 Proto je přísně napomínej, ať jsou zdraví ve víře a
nezabývají se židovskými bájemi a příkazy lidí, kteří se
odvracejí od pravdy.
Žijeme
v poslední době a organizace jako ICEJ. (Mezinárodní
křesťanské velvyslanectví Jeruzalém)
se pokoušejí o zavedení těchto zvyků a svátků do
křesťanských církví. |
|
|
Re: Modlitební dopis ICEJ (Skóre: 1) Vložil: 972magcom v Neděle, 03. březen 2013 @ 22:16:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Na webu je mnoho obrázků namol opilých "zbožných" židů. Několik desítek fotografií jsem
dal ke stažení zde:
http://www.ulozto.cz/x3rZj2K/opilost-zidu-na-purim-pdf
Rozešlete prosím tento odkaz dále. |
|
|
|
|