Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jaroslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 187, komentářů celkem: 429750, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 567 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116646880
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce
Vloženo Pondělí, 26. listopad 2012 @ 15:32:13 CET Vložil: Olda

Žhavá témata poslal Nepřihlášený

Pokus o shrnutí hlavních argumentů evangelických zastánců nyní projednávaného "restitučního" zákona.



Jako poslanec synodu Českobratrské církve evangelické jsem měl před rokem příležitost hlasovat o tom, zda se naše církev (ČCE) připojí k navržené podobě "restitučního" zákona, který dnes prochází legislativním procesem. Hlasoval jsem tehdy pro (výsledek tehdy byl, jestli se nepletu: 64 pro, 4 proti, 4 se zdrželi).

I když se zdá být čím dál pravděpodobnější, že daný zákon legislativním procesem úspěšně neprojde [publikováno 27.9.2012], cítím potřebu připomenout alespoň některé argumenty na jeho podporu. Důvodem je především to, že mnou nejčastěji sdílený mediální prostor ovládli v posledních týdnech téměř výlučně evangeličtí odpůrci restitucí, což neodpovídá mnou vnímané realitě ve sborech, mezi farářstvem a v rozhodovacích grémiích církve.


Být třetím vzadu

V celé probíhající restituční "hře" je naše církev společně se všemi ostatními nekatolickými společenstvími součástí jakéhosi "křoví" v pozadí. Jejími klíčovými subjekty jsou totiž stát (zastoupený demokraticky zvolenou vládou) a Římskokatolická církev jako téměř výlučný vlastník restituovaného a finančně nahrazovaného majetku. Především od těchto dvou subjektů vyšel návrh zákona, který řeší zároveň dva klíčové problémy související se vztahem českého státu k jeho církvím: Vydání již dvacet let kvůli restitucím zablokovaného, ale stále zadržovaného církevního majetku, a přechod k samofinancování církví.

Navržené řešení jistě není ideální a zcela spravedlivé, je ovšem relativně dobře promyšlené a vyargumentované a vlastně jediné v současnosti možné. Došlo se k němu cestou postupného hledání kompromisu mezi všemi třemi zainteresovanými stranami (za třetí stranu považuji právě přizvanou "koalici" všech ostatních církví).

Vzhledem k tomu, že k oběma zbývajícím subjektům (ke státu a Římskokatolické církvi) pociťuji jako součást onoho třetího subjektu nikoli nepodstatnou míru občanské, resp. spolukřesťanské loajality, jimi navržený společný postup bych odmítl pouze v případě, že by mě nutil k něčemu nemravnému či nekřesťanskému. K ničemu takovému nedošlo. Skutečnost, že shodou okolností se oběma těmto subjektům hodí zatáhnout nás do své hry jako ty, kteří na ni mohou relativně "vydělat" (dostaneme finanční náhradu za majetek, který nám nepatřil), není dostatečným důvodem pro odmítnutí. Případné restituční peníze pro naši církev mě neuplatí k falešné loajalitě vůči státu nebo Římskokatolické církvi. I nadále k nim zůstanu kriticky loajální.

Jiné rozumné alternativy chybí

Alternativou k současnému návrhu je pouze další odložení řešení obou výše zmíněných klíčových problémů. Mezitím vznikne ohromný zmatek, protože se církevní subjekty (po 20 letech dosavadního trpělivého čekání zcela pochopitelně!) rozhodnou o své majetky hlásit a soudit jednotlivě. Tato alternativa je pro celou věc podle mě mnohem nebezpečnější a nevýhodnější než možné nespravedlnosti vzniklé po případném přijetí současně navržené podoby zákona.

Gesto zřeknutí se majetku nebo finanční náhrady se může jevit jako reálná alternativa jen při velmi povrchním nahlížení věci. Ukážu to na příkladu vlastního sboru: Libeňský evangelický sbor vlastní činžovní dům, který shodou okolností komunisté nezabavili. Kdyby ho ovšem zabavili, považoval bych za občanskou i křesťanskou povinnost usilovat o jeho navrácení nebo o přiměřenou finanční náhradu. Byl totiž financován zcela konkrétními jednotlivci a skupinami, které jeho stavbu podpořili právě proto, aby s ním libeňský evangelický sbor mohl podnikat a z výnosu této činnosti podporovat svou hlavní činnost. Větší část zabaveného římskokatolického majetku (který má být restituován, příp. finančně nahrazen) je podobně zcela průhledně a čistě nabytá a nikdo nemá morální nebo křesťanské právo žádat po jednotlivých subjektech - původních majitelích –, aby se ho zřekly kvůli dřívější komunistické zlovůli.

Korumpující několikamiliardová hromada peněz?

Necelé tři miliardy, které ČCE mají připadnout jako součet po dobu 30 let postupně vypláceného „restitučního podílu“ a postupně se snižujícího státního příspěvku na financování církve (po dobu 17 let), vypadají na první pohled jako ohromná hromada peněz s korumpujícím potenciálem rozložit naši malou církev zevnitř. Ve skutečnosti je tomu úplně jinak.

Důležité je především to, že vyplácení této částky bude rozloženo do 30 let a v těchto 30 letech bude naší církvi nakonec vyplaceno celkem asi jen 40 příspěvků, které stát platí i dnes (a které bude nadále platit, nebude-li zákon přijat). V prvních třech nejhojnějších letech tedy dostaneme od státu dvakrát tolik jako doposud, pak se to bude postupně po dobu 17 let snižovat přibližně k současné výši. Tu pak budeme dostávat i v dalším období 18. - 30. roku. Po uplynutí 30 letech už nedostaneme nic a budeme se muset financovat již zcela sami bez státního příspěvku.

Kam s ní?

Protože státní příspěvek nyní tvoří asi jen 50 procent současného celkového rozpočtu církve, tento rozpočet by se v nejbohatších porestitučních letech zvýšil přibližně o polovinu. A tak jako by např. rozumně hospodařící rodina zřejmě zvládla bez větších problémů dočasný nárůst rozpočtu z 25.000 Kč na 37.000 Kč měsíčně, tak by dočasný nárůst rozpočtu např. ze 160.000.000 Kč na 240.000.000 Kč ročně podle mne zvládla bez větších problémů i naše církev. Částku "navíc" by „neprojedla“, ale zřejmě rozložila na více hromádek: A. na vytvoření "polštáře" k změkčení pozdějšího přechodu na samofinancování B. na vytvoření charitativních, diakonických, misijních nebo obdobných fondů.

V církevním prostředí se pohybuji na nejrůznějších úrovních již 20 let, především v relativně velkých a bohatých sborech a seniorátech. Měl jsem tedy dostatek příležitostí nahlédnout i negativní stránky církevního hospodaření. Přes velkou "aféru Prokop" a dílčí nedostatky patří podle mne církevní sbory všech stupňů (sbor / seniorát / ústředí) k slušným a solidním hospodářům. Ve srovnání se státem a politiky, kteří ho řídí, je církev excelentním hospodářem.

Odpůrci restitucí

Kritiky restitučního zákona rozlišuji. Společné mají ovšem to, že nikdo z nich nepřináší alternativní návrhy, alespoň z desetiny tak promyšlené a vyargumentované jako je ten současný, ač jistě není dokonalým.

Část české společnosti, především ta více sekularizovaná a méně vzdělaná, je a zůstane proticírkevní ze své podstaty dané tradicí českého antikatolictví a vzklíčenou setbou komunistické propagandy. Je mi to upřímně líto, ale proběhlé či neproběhlé restituce na tom příliš nezmění.

Kritiku ze strany současné české levice považuji za zcela pokryteckou. U KSČM to netřeba dále komentovat, u ČSSD pak především proto, že byli sami dlouhou dobu u vlády a mohli navrhnout jiné, jim bližší způsoby řešení. Církevní přestavitelé byli ochotni o nich jednat. Ze zcela populistických důvodů tehdy nebylo nic navrženo.

Největší pochopení mám pro spíše levicově zaměřené křesťanské kritiky, kteří se sdružili kolem petic jako "Křesťané proti zákonu o církevním majetku" nebo "Zákon o církevním majetku je protiústavní". Vím, že jednají podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a podle něho se snaží hledat nejlepší cestu pro svou církev. Jejich postoje však nesdílím.

Z výše uvedených důvodů se nedomnívám, že bychom se připojením k současné „restituční hře“ zpronevěřovali Ježíšovu evangeliu. Nedomnívám se, že finanční částka nám přidělená má reálný potenciál nás zkorumpovat nebo jinak svést na zcestí. Nedomnívám se, že někdo je v naší české společnosti schopen v brzké době předložit lepší alternativní návrhy řešící restituce a přechod k samofinancování církví. Nedomnívám se, že máme morální či křesťanské právo vyžadovat na katolících zřeknutí se jim zabaveného majetku. Naopak se domnívám, že navržené řešení je v rámci současných možnosti pro stát i církve spravedlivé a užitečné.

Hospodin dal? Hospodin vzal?

Faráři i laici, kteří podobně jako já podpořili současné restituce, mají od celé věci obvykle střízlivý odstup. Jde o lidi, kteří uměli být služebníky Krista a své církve v časech před současným bojem o restituce, a zůstanou jimi, ať už zákon projde či neprojde.

Tedy: Projdou-li restituce, díky Bohu za to a chtějme být hospodáři dobře spravující nám svěřené nové "bohatství". Neprojdou-li restituce, díky Bohu za to, půjdeme dál svou cestou za Kristem i v dosavadní "chudobě". Jen nám bude ještě více líto, že česká společnost s sebou dále vleče ohromný balvan dvou nevyřešených problémů, které po řešení křičí již 20 let…

Roman Mazur, farář ČCE v Praze-Libni a senior Pražského seniorátu

Zdroj: http://www.evangnet.cz/blog/roman_mazur/19-proc_jsem_byl_a_stale_jsem_pro

"Proč jsem byl a stále jsem pro restituce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 68 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 26. listopad 2012 @ 19:10:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...myslel som, že kresťania ochotne znášajú keď im niekto berie majetok a tým podávajú svedectvo o Kristu...že by už dnes neplatili nasledujúce slová?:

Židom 1034

SEVP  Veď ste spolutrpeli s väzňami a ochotne ste znášali, keď vás olupovali o majetok, lebo ste vedeli, že vy sami máte lepší, trvanlivý.

CEP  Vždyť jste trpěli spolu s uvězněnými a s radostí jste snesli i to, že jste byli připraveni o majetek, neboť víte, že máte bohatství lepší a trvalé.

KR  Nebo i vězení mého čitelni jste byli, a rozchvátání statků svých s radosti jste strpěli, vědouce, že v sobě máte lepší zboží nebeské a trvanlivé.

NBK  Zakusili jste přece spolu se mnou i vězení a s radostí jste přijali uloupení svého majetku s vědomím, že máte pro sebe lepší a trvalé vlastnictví v nebesích.

KMS  Vždyť jste měli soucit s vězni a uloupení svého majetku jste přijali s radostí, vědouce, že máte v nebi vlastnictví lepší a trvalé.

ROH  Lebo aj v mojich putách ste spolu súcitili i rozchvátanie svojho majetku ste prijali s radosťou, vediac, že máte v sebe lepšie imanie, a trvalé.

ivanp



Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Pondělí, 26. listopad 2012 @ 19:31:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
jenomze my katolici nejsme krestane ... :)


]


Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pondělí, 26. listopad 2012 @ 21:04:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

...myslel som, že kresťania ochotne znášajú keď im niekto berie majetok a tým podávajú svedectvo o Kristu...že by už dnes neplatili nasledujúce slová?:
Zaujimave, preco Pan Jezis neziadal svojich bohatych ucenikov, aby sa vzdali majetku.Snad treba porozmyslat aj nad tym, ze skoly, nemocnice, utulky, domovy pre seniorov, atd sa zadarmo postavit nedaju.


]


Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 27. listopad 2012 @ 08:36:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli se na to díváte takhle tak musíte být momentálně naprosto nadšený, jestliže se stát ve kterém žijete chce zbavit majetku a navíc tak ušlechtilým způsobem. Když chce zmírnit některé křivdy kterých se dopustil a prostřednictvím církví podarovat i chudé.

Můžete si z něho vzít příklad a rozdat co máte vy.  Církvi a chudým, tak jako v počátcích Církve. Kromě toho můžete odpouštět, nastavovat druhou tvář a svolávat na něho požehnání, až někdo oloupí Vás.



]


Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 27. listopad 2012 @ 10:03:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ježíš nikde neříká "vezměte majetek z kapes druhých a dejte ho církvi". Tento státní majetek darují římští katolíci Kalousek s Nečasem zase římským katolíkům. Že jim k tomu za bakšiš asistují i protestanti a ze strachu i prezident je smutné, ale stále více věřím tomu, že jde o Boží soud nad českým národem.


]


Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 27. listopad 2012 @ 10:20:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dovedete si představit ten paradox ? Ten návrh vzešel ze strany státu. Takže to Vy vlastně vracíte co jste ukradnul katolíkům a protestantům, stejně jako já. Každý má svůj podíl na tom co se u nás kdy dělo a děje. Jestli v tom vidíte nespravedlnost a myslíte si že Vám (stát) něco bere tak hlavně neodporujte a nechtějte to zpátky. Ideální by bylo kdybyste za každou korunu kterou stát vrátí dal ze svého  dvě. Tak jak to rád radíte druhým. A rozdávejte ze svého, kolik sám chcete.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 27. listopad 2012 @ 10:41:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je hezké, že se přiznáváte ke krádeži. Dokonce dvojnásobné. Nejdřív jste to ukradli českému národu a nyní si tu krádež necháte dokonce proplatit.

Poutnicku, pozvedněte svoji hlavu, Váš čas přichází! Možná dosáhnete i restaurace Vašeho zbožňovaného útrpného práva, ale konečné zúčtování nebude patřit Vám. 

Nyní nás bude čekat velká destabilizace společnosti, ještě více bude podkopávána důvěra v národní státy a v demokracii. No a pak příjdete ne řadu vy. Jako mnohokrát v historii. Ale bude to už naposled, věřte mi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 27. listopad 2012 @ 11:21:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také doufám že už to nebude trvat moc dlouho. Všechny ty naše společenské systémy. Že přijde Kristus obnovit svět a všechno bude obnoveno a znovu stvořeno. Přijde a obnoví tvář země.
Kéž Vám ukáže své milosrdenství a zjeví svou slávu. Ať se v tom Království všichni sejdeme.
Amen



]


Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 27. listopad 2012 @ 10:20:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro nebo proti církevním restitucím? Co na tom záleží. Záleží hlavně na pravdě.
A pravda tolikrát historicky ověřená?
Čím větší majetek- tím větší světská moc.
Čím větší světská moc- tím větší diktatura.
Čím větší diktatura- tím větší odklon od duchovních hodnot.
Čím větší odklon od duchovních hodnot- tím temnější doba.



Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 27. listopad 2012 @ 10:27:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím že po této stránce můžete být klidný. Ty věci měly mnohem větší cenu dřív. Momentálně jsou zničené a svět a jeho hospodářství se změnilo. budeme rádi když s pomocí Boží zajistíme současný provoz, za cenu velikého úsilí.


]


Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 27. listopad 2012 @ 12:02:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A proč by vám měl Bůh pomáhat se zajištěním jakéhokoliv vašeho provozu, když nejste Jeho církev a jakékoliv vaše úsilí má v ohavnosti?! Bůh má úplně jinou ekonomii, o níž nic nevíte!


]


Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 27. listopad 2012 @ 12:51:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sám se tomu divím ale dělá to už asi 2000 let. Přes všechny naše hříchy se pořád chová jako milující Otec k milovaným dětem. Na to se budete muset zeptat Jeho, až s Ním budete příště mluvit. Třeba dneska večer, až se budete modlit před spaním.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 27. listopad 2012 @ 22:41:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sám se tomu divím ale dělá to už asi 2000 let.

Obávám se, že v případě řkc nikoliv!

Přes všechny naše hříchy se pořád chová jako milující Otec k milovaným dětem.

Ano Bůh je milujícím Otcem pro své děti, ale těch je v řkc pomálu.

Na to se budete muset zeptat Jeho, až s Ním budete příště mluvit.

Nebudu muset, už jsme to spolu probrali dříve.

Třeba dneska večer, až se budete modlit před spaním.

Totéž doporučuji já tobě, poutnicku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pátek, 30. listopad 2012 @ 20:06:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Váš bůh se rozhodl získat svět pomocí peněz????




]


Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 27. listopad 2012 @ 13:42:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A proč by vám měl Bůh pomáhat se zajištěním jakéhokoliv vašeho provozu, když nejste Jeho církev a jakékoliv vaše úsilí má v ohavnosti?! Bůh má úplně jinou ekonomii, o níž nic nevíte!

Co kdyby jsi willy aspoň něco maličko ponechal Bohu a nechtěl vše řešit za něho :-).
Máš sice hotové soudy jaký kdo je a komu Bůh pomůže a komu nikoliv ale věz, že jednou právě za tyto soudy Jím budeš souzen i Ty a to mírou jakou jsi ty soudil - však si to sám přečti v Písmu. Já vím myslíš si, že ty už souzen nebudeš a nebudeš tato slova brát  vážně  a možná tě i pobaví a budeš patřičně reagovat, dovol mi však mít jiný názor.
Řekl bych, že toto bychom měli mít na paměti všichni, jakou měrou měříme ostatním i nám bude naměřeno.

Poutník ti odpověděl velmi dobře, zkus jeho rady poslechnout o modlitbě.

H.
 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 27. listopad 2012 @ 14:19:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
noname....myslím že hovoríš velice špatne...odvolávaš sa k písmu a to robíš dobre...presne tak ako ty, reagovali falošní proroci...keď kázal Izaiáš, alebo Jeremiáš o tom že na národ Izrael ide pohroma, tak všetci falošní proroci hovorili tak ako ty...nesúď, ale radšej žehnaj....namiesto proroctva o súde na českým národom je treba sa modliť...vedz že akou mierou súdiš a nepraješ českému národu, takou mierou bude Boh súdiť teba...

vidím to úplne plasticky...Boh odňal svoju ruku od bezbožného národa a rozhodol sa vykonať súd...Boží prorok vždy chápe čo Boh hovorí a vyhlasuje súd....falošný prorok hovorí vždy o pokoji, nikdy nie o Božom súde...

Jeremiáš 8:11  Povrchne liečia ranu dcéry môjho ľudu, a vravia: Pokoj, pokoj! ale niet pokoja.


ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 27. listopad 2012 @ 15:15:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proroci opakovali to co jim Bůh přímo řekl. Falešní proroci spoléhali místo na Boha na lidi. Tak jako když dneska někdo říká že má někdo opustit Boha a církve a chránit se konspirací. Soudili farizejové a nadávali vnější nepřátelé. Například Pelištejci.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 27. listopad 2012 @ 19:02:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ivane.
Nevím co vidíš přesně plasticky ale já si dovoluji ponechat Bohu prostor pro Jeho svobodné rozhodnutí a soud. Já vím, že pro mnohé zdejší biblické křesťany je to nepředstavitelné, jak by mohl rozhodnout jinak, než oni uvažují. Já si přeci jen troufám v Něho věřit i v Jeho spravedlnost, na rozdíl od té lidské, kterou se tu mnozí tak často a rádi prezentují.
Honza.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 27. listopad 2012 @ 23:00:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si přeci jen troufám v Něho věřit i v Jeho spravedlnost, ...

To je dobře, Honzo; jen bych rád věděl, jelikož víra přichází ze slyšení Boží zvěsti, jaké žes to slyšel od Boha Slovo - rozuměj konkrétní živé slyšené Slovo - na Němž stavíš tebou prezentovanou víru?

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 28. listopad 2012 @ 14:25:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,
 myslím, že jsem to napsal dostatečně jasně.
H.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 28. listopad 2012 @ 21:11:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nenapsal jsi o tom nic!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 14:46:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím co vidíš přesně plasticky ale já si dovoluji ponechat Bohu prostor pro Jeho svobodné rozhodnutí a soud. 


Vidím, že nastal určitý posun ve tvém myšlení. Vidíš to snad i tak, že bys mu ponechal stejný prostor pro Jeho svobodné rozhodnutí i v otázce spasení, nebo to má své hranice limitované lidskou svobodnou vůlí?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 27. listopad 2012 @ 22:56:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co kdyby jsi willy aspoň něco maličko ponechal Bohu a nechtěl vše řešit za něho :-).

Ty si vážně myslíš, Honzo, že chci něco řešit za Boha? Ty si myslíš, že na to mám? Bohu patří všechno a kromě jiného i řešení problémů Církve, vždyť je to Jeho Církev; ale řkc není Boží církev, a proto problémy řkc neřeší a řešit nebude! Tož tak.

Máš sice hotové soudy jaký kdo je a komu Bůh pomůže a komu nikoliv ale věz, že jednou právě za tyto soudy Jím budeš souzen i Ty a to mírou jakou jsi ty soudil - však si to sám přečti v Písmu.

To sis mě, Honzo, asi s někým spletl.

Já vím myslíš si, že ty už souzen nebudeš a nebudeš tato slova brát vážně a možná tě i pobaví a budeš patřičně reagovat, dovol mi však mít jiný názor.

Nevíš, co si myslím! A tvoje názory mě nezajímají, zvlášť ty nepatřičné a nepravdivé, čímž ti ovšem nikterak neupírám právo je mít.

Řekl bych, že toto bychom měli mít na paměti všichni, jakou měrou měříme ostatním i nám bude naměřeno.

Já přeji každému, aby mohl přijmout a přijal plnost milosti, radosti, pokoje, zkrátka všeho, co Bůh v Kristu a spolu s Kristem dává, tj všechno, a Ducha bez míry! Amen.

Poutník ti odpověděl velmi dobře, zkus jeho rady poslechnout o modlitbě.

Přečti si mou reakci na to, co odpověděl poutnick.

w.


]


Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 27. listopad 2012 @ 18:22:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není žádné dřív a nyní. Nepoučitelnost postavená na slepotě a hlouposti je po staletí stále stejná. Soudný člověk z toho co se dnes děje obavy musí mít!
Dějiny světa vyvrcholily ve zvrácenost ve všech oblastech lidství. 
Je to naše lidství co v nás umírá! 
Lež se vydává za pravdu. Pravda za relativitu. Církve ke konání dobra potřebují majetek a ne Boha. Peníze jsou bohem. Úchylky normou. Norma extrémem. Pravdomluvec xenofóbem. Asociál vzor morálky. Lichvář je nedotknutelný. Vymahatelnost práva mizivá. Legislativní legalizace zločinnosti je běžná. Megakrádeže beztrestné. Manipulace přes masmédia má zjevně programovou formu.
PROTI TOMUHLE MUSÍ VŠECHNY CÍRKEV BOJOVAT! BOJOVAT PRAVDOU BOŽÍHO SLOVA! NE MAJETKEM!
Za této situace navracet majetek ŘKC, která právě pro svůj hlad po majetku způsobila v minulosti tolik zla, je čistý nerozum!
ŘKC vi dobře, že se k majetku nedostane jinak než v koexistenci se všemi církvemi. ŘKC dobře ví, že po nějakém čase majetek ostatních církví v rámci synkretistického ekumenismu, tak jako tak uchvátí. ŘKC si vzala novodobá ponaučení jak přijít k majetku a po vzoru politických lobistů uplácela na správných místech. Jako kamufláž je použitá ekumenická církevní koexistence, koexistence která po tom až miliardové majetky změní majitele zanikne tak rychle, jak rychle vznikla. 
Všimněte si, že za tu chvilku co je Duka kardinálem, tak se jeho kamárádčoft s Klausem proměnil v miliardový tunel s názvem "navracení církevního majetku"!!!

Lidé bděte!


]


Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 27. listopad 2012 @ 19:40:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Myslivče,
 myslíš si, že může existovat i nemyslící Myslivec ? :-)
H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 27. listopad 2012 @ 20:31:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trolle, tohle na mne neplatí. :-))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 27. listopad 2012 @ 23:41:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.
Zatím Myslivče děláš vše proto, aby to platilo :-)))))) viz tvůj článek.  A děkuji Ti za hezké pozdravení, to teď používáte ve sboru?
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 27. listopad 2012 @ 23:50:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
... viz tvůj článek. Tak to jsi viděl špatně, Honzo, Myslivec dosud žádný článek nenapsal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 28. listopad 2012 @ 13:48:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj willy.

Máš pravdu, napsal v tomto případě pouze příspěvek :-)  Snad jsem tím příliš nikoho nezmátl a Tobě se za to omlouvám.
H.

Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 27. listopad 2012 @ 19:22:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není žádné dřív a nyní. Nepoučitelnost postavená na slepotě a hlouposti je po staletí stále stejná. Soudný člověk z toho co se dnes děje obavy musí mít!
Dějiny světa vyvrcholily ve zvrácenost ve všech oblastech lidství. 
Je to naše lidství co v nás umírá! 
Lež se vydává za pravdu. Pravda za relativitu. Církve ke konání dobra potřebují majetek a ne Boha. Peníze jsou bohem. Úchylky normou. Norma extrémem. Pravdomluvec xenofóbem. Asociál vzor morálky. Lichvář je nedotknutelný. Vymahatelnost práva mizivá. Legislativní legalizace zločinnosti je běžná. Megakrádeže beztrestné. Manipulace přes masmédia má zjevně programovou formu.
PROTI TOMUHLE MUSÍ VŠECHNY CÍRKEV BOJOVAT! BOJOVAT PRAVDOU BOŽÍHO SLOVA! NE MAJETKEM!
Za této situace navracet majetek ŘKC, která právě pro svůj hlad po majetku způsobila v minulosti tolik zla, je čistý nerozum!
ŘKC vi dobře, že se k majetku nedostane jinak než v koexistenci se všemi církvemi. ŘKC dobře ví, že po nějakém čase majetek ostatních církví v rámci synkretistického ekumenismu, tak jako tak uchvátí. ŘKC si vzala novodobá ponaučení jak přijít k majetku a po vzoru politických lobistů uplácela na správných místech. Jako kamufláž je použitá ekumenická církevní koexistence, koexistence která po tom až miliardové majetky změní majitele zanikne tak rychle, jak rychle vznikla. 
Všimněte si, že za tu chvilku co je Duka kardinálem, tak se jeho kamárádčoft s Klausem proměnil v miliardový tunel s názvem "navracení církevního majetku"!!!

Lidé bděte!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 28. listopad 2012 @ 21:13:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně se omlouvat nemusíš, Honzo, nic hrozného se nestalo.:-)


]


Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 27. listopad 2012 @ 15:07:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, co napíšu, tím asi mnohé naštvu. Ale i já nakonec souhlasím s restitucemi. Ať už je jednou pokoj. A říkám si, co když s těmi penězi naloží opravdu dobře  a užitečně pro nás pro všechny.

Uvedu takový zážitek.


Jednou jsem služebně jel s jednou klientkou navštívit jejího smrtelně nemocného přítele do hospice. Nikdy jsem v takovém zařízení nebyl a tak jsem měl i strach z toho, jak to budu snášet.  Hospic byla nádherná, nová budova, kde se vedle stavěl i kostel určený i pro město, obřady , ale také  koncerty vážné a duchovní  hudby. Uvítala nás asi recepční, která byla velice milá a mladý chlapec, který je ošetřovatel. Všichni nesmírně milí, vlídní. Všude úžasně čisto a ticho. Na pokoji na speciálním lůžku ležel ten těžce nemocný člověk, který v peřinách vypadal jak hromádka kůže. Jen ty velké oči byly výrazné. Podal jsem mu ruku. Měl ji lehkou jakoby bez života. Rozhlédl jsem se po pokoji. Naproti lůžku byla veliká plazmová televize a na posteli měl svůj notebook, vedle mobil. V místnosti byl ještě gauč pro přespání osob, kdyby s ním chtěli být i v noci. Nechal jsem je oba o samotě a počkal na chodbě. Tam jsem zjistil, že dole je dokonce menší restaurace, aby návštěvníci, kteří ta zůstanu déle, si mohli koupit něco k jídlu. Prostě na všechno bylo pamatováno.Vzpomněl jsem si na dědu, který umíral ve státní LDN, měl noční stolek schválně daleko od sebe, aby na něj nedosáhl,  a podobně i zvonění. Když jsme mu chtěli dát stolek blíže, měl strach, že mu zřízenec vynadá. Byl i hladový, protože ho nikdo nenakrmil a on nebyl schopen sám jíst. Jednu plenu na celý den. Babička odcházela  s pláčem. Jak bychom rádi připlatili za lepší péči??!!! Za dva týdny děda umřel a babička si stále vyčítá, že nemohla být s ním.


Ten mladý muž po naší návštěvě zemřel asi za měsíc.


Ale jaký rozdíl mezi zařízením, kde zřizovatelem je kapitalistická obchodní společnost s cílem mít zisk za každou cenu, a církevním zařízením, kde je na prvním místě péče a láska. I když to také nemůže být zadarmo. Ale ten rozdíl!!!!


A já na to vzpomínám z toho důvodu, že kdyby ty restituce pomohly k tomu, aby církve mohly vykonávat mimo jiné i takovou záslužnou činnost, kterou z části platí pojištovna, z části i pacienti či jejich příbuzní, pak to nejsou vyhozené prostředky.

Paláce a kostely se zlatými sochami nejsou třeba, ale služba lidem. To by prospělo i evangelizaci.


Ať to k tomu hlavně slouží ???  A díky Bohu.




Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 27. listopad 2012 @ 15:25:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím že Boha tím spíš potěšíte než aby se kvůli tomu na Vás rozhněval, stejně jako věřím tomu že neodmítá to co mu vděční lidé obětují k poctě a slávě. Vyvolený národ také dal k bohoslužbě to nejlepší co měl, zlato, stříbro a uměleckou práci  a obětoval jen prvotřídní dobytčata a ne slabá a nemocná. Což Bůh přímo vyžadoval a předepsal. Zajímavé je s jakou pečlivostí a horlivostí se Pán Ježíš staral o Chrám. Přestože ho ovládli saducejové a za chvíli měl být vyloupen a zbořen.
Ten kdo chce slyšet Boha ten slyší a kdo nechce ten hledá výmluvy. Tehdy jako tenkrát. Kdybychom nechali dědečky a babičky umírat ve špíně a bídě tak pochybuji že by to někoho oslovilo. Spíš mám takový pocit že válka proti církvím přináší ovoce. Stejně jako v dobách nacismu a komunismu.


]


Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 27. listopad 2012 @ 15:27:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Babičce ze srdce radím ať se za dědu modlí a Vám ať se k ní přidáte. Pomodlím se za ně za oba i já ale pravděpodobně jen jednou.


]


Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 27. listopad 2012 @ 18:55:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Člověk má zemřít doma v kruhu svých nejbližších. 
Žádný sebečistý, sebelepší, sebemilosrdnější hospic rodinu nenahradí. To má každá církev propagovat, a bojovat proti odkládání těžce nemocných do zařízení k tomu určených. Člověk bez přítomnosti rodiny umírá těžce! Nemocnice, hospice atd. jsou jen náhražkou rodiny a náplastí na nečisté svědomí. Nemalé peníze které se platí na nákladný provoz těchto zařízení a platy zřízenců se mohou zrovna tak platit domácím rodinným ošetřovatelům. Co je v životě nutnějšího než se starat o nemocného tátu a mámu?? Kariéra, peníze, perspektiva, majetek?

Zařízení kde se chodí umírat, je jednou ze součástí určené k rozbíjení rodin! 
I ten pes pojde doma a člověk musí zemřít u cizích, kterým je jeho smrt tak nějak ukradená!

Není to zvrácené? Po celá staletí umírají lidé většinou doma a dnes to nejde, pro sobeckou kariéru nejde umřít doma, nejde se ženit a vdávat, nejde mít děti..
Neříká se tomuhle náhodou kultura smrti??


]


Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 28. listopad 2012 @ 07:14:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hospic je zařízením, jež pečuje o pacienty v terminální fázi jejich onemocnění. Poskytuje paliativní lékařskou péči těm, u nichž  medicína vyčerpala všechny své možnosti. Světová zdravotnická organizace (WHO) definuje tuto péči jako „aktivní komplexní péči o pacienty, jejichž onemocnění již nereaguje na kurativní léčbu. Stěžejní je kontrola bolesti a dalších symptomů, psychologických, sociálních a duchovních potíží.


Cílem paliativní péče je dosažení nejlepší možné kvality života pacientů a jejich rodin".

Zakladatelka hospicového hnutí u nás - MUDr. Marie Svatošová říká" : "Hospic je umění doprovázet."
Při přijímání pacienta je mu garantováno, že:

- nebude trpět nesnesitelnou bolestí
- v posledních chvílích nezůstane osamocen
- za každých okolností zůstane zachována jeho lidská důstojnost

Hospic přichází na řadu až ve chvíli, kdy medicína vyčerpala veškeré možnosti vedoucí k vyléčení a nepostačuje, či není možná péče v domácím prostředí.


Umírající člověk v posledním stadiu rakoviny potřebuje odbornou lékařskou péči, aby zbytečně netrpěl nesnesitelnými bolestmi. Morfium mu přece nemohou dávkovat členové rodiny bez lékařského vzdělání. V takovém případě se rodina přechodně stěhuje spolu s umírajícím do Hospice.

Hospicový personál se skládá z lidí hluboce věřících, kteří svou práci berou jako službu Bohu a bližním. V tom je hlavní rozdíl od zařízení státních, kde ošetřující personál v mnoha případech prostě jen "chodí do práce."


]


Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 28. listopad 2012 @ 20:48:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vím co je hospic. Vím, že je hospiců třeba. Hospic však není pro umírajícího náhražkou rodiny. Vím jak to vypadá když člověk umírá na rakovinu. Vím jak lékařská věda a následná odborná péče toto trápení prodlužuje. Žádná sebelepší pečovatelská kvalifikace umírajícímu kruh rodiny nenahradí. Jinak farmaceutistická lobby na těchto pacientech nehorázně vydělává.
Umřít lze i bez doktorů a hospiců! 
Na velkou bolest se umírá rychle a přirozeně- doma. 
Na velkou bolest tlumenou léky se umírá dlouho, pomalu a osamoceně.
Vyber si.
 Po stále se zvyšujících dávkách morfia z nevyléčitelně nemocného před smrtí udělají otupělého feťáka. Když pak smrt někdy nebere, musí  se časem dávky morfia snižovat, aby spíš než zabije rakovina, nezabilo samotné morfium. Utrpení se pak následně zdvojí, od rakoviny i absťáku po droze. O tom se ale nikde nemluví! Vždyť je to tak humánní podávat trpícím těžké drogy, že..drogy které nic neřeší a bolest, trápení jenom prodlužují.
Američtí vojáci byli vybaveni morfiovými injekcemi. V případě zranění vojáka, zranění neslučitelného se životem, vysokou dávkou morfia trápení humánně ukončili přímo na bojišti. U zranění neslučitelného se životem, u člověka s nevratně poškozenými orgány od metastáz, je podávání morfia v dávce které jeho trápení neukončí, ale neúnosně prodlouží- NELIDSKÉ!
 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 28. listopad 2012 @ 22:06:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím tě, jak uvažuješ? Viděl jsi naříkat člověka  s nesnesitelnými  bolestmi. Ty bys ho nejraději zastřelil jak kobylu? Ano ve válce to mohla být u těžce zraněného milosrdná smrt. Ale takhle uvažovat dnes??!!!


Když bude doma těžce nemocný člověk, který naříká ve dne v noci, tak ho necháme  trápit bez utišujících prostředků???


Byl jsi někdy v hospicu?


To, co jsem viděl, mne přesvědčilo, že je to sice smutné zařízení, ale důstojné. Přestav  si starou babičku, jejíž manžel bude těžce nemocný, potřebuje zvláštní postel, umýt, převléci atd a hlavně tišit bolest. Jak to ta babička má dělat?  To, chce odbornou ošetřovatelskou péči  a k ní i prostory. To v panelovém bytě těžko půjde. A křik nemocného vzbudí celý dům, když nedostane utišující léky.



Vždyť v tom hospicu s ním může být jeho nejbližší. Tam není sám. Neznám lepší a důstojnější způsob.


Ty bys je asi nejraději zastřelil!!! Abys měl pokoj, že ?  Fuj !!!!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 28. listopad 2012 @ 22:32:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Jak to ta babička má dělat?  To, chce odbornou ošetřovatelskou péči  a k ní i prostory. To v panelovém bytě těžko půjde. A křik nemocného vzbudí celý dům, když nedostane utišující léky.

  Stále stejný problém, Františku. To je opět konflikt materialismus vs. duchovní hodnoty, pohodlí a přehození odpovědností na druhé nebo svoboda a odpovědnost.

  Co je lepší a důstojnější: Bydlet "zadarmo" v paneláku a uklidit umírací do hospicu aby měl člověk co nejlepší pohodlí a mohl utišit svědomí zdáním "důstojnosti", nebo makat a mít ve svém domě připravené místo pro příbuzného či své rodiče tak, aby mohli umřít doma ve své posteli?

  To, že něco neznáš či si nedokážeš představit ještě neznamená, že to neexistuje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 28. listopad 2012 @ 22:45:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepodsouvej mi svoje mylné dojmy o střílení a o tom co bych nejraději. Nevíš to! Tak se laskavě o tom co bych nejraději za mne nevyjadřuj a mluv pouze za sebe!!
  Domýšlivě a lživě o mě napíšeš, že bych nejraději někoho zastřelil a pak ještě na této své nehorázně drzé lži postavíš své velké Fůj!!!
Pohrdám domýšlivými lháři jako si ty- fuj! Hanba tobě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 07:47:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase na ta Tvoje panskost zakrytá duchovnem. To by na ten domek a ošetřovatelky museli  mít prachy. Tak hledají jinou cestu.  Je vidět, že Ti Tvoje víra slouží jen k tomu, abych já, já ,já byl dobrý a nepochopíš, že jiní lidé na to nemají  nemohou. Proto skončí na LDN, protože tu musí být i odborná péče. Na LDN tam  s nimi být nemůžeš, ale v hospicu ano. Ale stejně na všechno musí být prachy. Hospic je významné zařízení, ale protože ho spravují katolící tak se vám "svatouškům" nehodí.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 08:01:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Zase ten materializmus.

  Prachy, prachy, prachy. Na všechno musí být prachy. Jen prachy jsou svoboda. Prachy, prachy, prachy.

  Furt dokola.

  Jsou vyšší a pevnější hodnoty než prachy. A nazývej si to klidně "panskostí", Františku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 08:26:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, budu tomu tak říkat. Naprosté nepochopení sociální situace. Takhle uvažuje skutečné panstvo. Zvláštní pokoj, objednáme stálou službu, atd.  Vždyť se vůbec nedovedeš do toho vžít. Když mi umíral otec, bylo mi 17 let. Dusil se, nemohl na záchod, nemohl chodit. Prosil o pomoc. Celé noci jsem nespal a byl na pokraji zhroucení. Pak mi paní lékařka vyšla vstříc a poslala ho na internu.  Tak ležel ještě dva týdny, než umřel. Já za ním mohl ve středu  a v neděli. Jeden pán tam chodíval se mnou a pak už naposled nechodil. Řekl mi pak, že se na to nemohl dívat.

 

Co bych za to dal, kdyby existoval důstojný hospic.
A co by za to dali mnozí, kteří nemají síly na to, aby svým bližním zajistili důstojnou péči. Prostě se to nedá ani vydržet.

 

U mě jste normální křesťanský svině, který nemají ani kousku citu a svoje ego zakrývají vírou. Jste hnusní. To u mně zatím katolíci vedou, protože mají více citu. Váš protestantský Kristus je vám všem k hovnu!!!!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 09:00:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prostě jsi ve starosti o svého otce naprosto selhal a on umřel někde jinde a ty jsi u jeho smrti nebyl. To tě niterně sejří a proto se chováš jak se chováš. Nechceš si své selhání sám sobě přiznat a uklidňuješ se vlastní vylhanou a falešnou vizí "ludumilných" hospiců, kde se umírá "humánně". Nic však není vzdáleno pravdě jako toto. Hanba tobě. Dvakrát hanba, když si myslíš, že když se trpícího zbavíš, zbavíš se i své neschopnosti bližním v lásce pomáhat, pomáhat, když tvoji pomoc nejvíce potřebují. 
Pohrdám tebou. Jsi zbabělec a bojíš se vidět bližního zemřít a tak po vzoru celé armády stejných zbabělců jako ty, hodíte trpícího na starost někomu jinému v umírání "kvalifikovanému".
Podle toho jak zde hloupě píšeš, jsi určitě nikdy nikoho zemřít neviděl. Raději mlč, víš o smrti kulové. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 09:56:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jsi křesťan, ty jsi věřící? Proč mi nikdo nešel pomoct z těch svatých, kteří nehřeší a mají Ježíše v sobě ?Co měl dělat 17. letý chlapec?. Ty jsi to zažil ? Já byl zbabělec? Já byl zoufalý.  A jak jsem mohl tatínkovi pomoci, když jsem to neuměl ? V bytě bez vody, bez tepla,suchý  záchod 20 metrů daleko.

Vy panský protestantský svině? Dokazujete jen, že žádný Ježíš ve vás není. Je ve vás Satan.

 Komedianti!!!!

Ano neviděl jsem nikoho zemřít, ale můj otec skoro umíral a potřeboval pomoc, dusil se  a já to neuměl, abych mu pomohl a poskytnul důstojnou péči.  Ty Blbečku protestanskej!!! Bylo mu 17  a byl jsem na to sám. V hospicu bych mohl být u něj a se mnou odborná péče.

 

Pohrdej leda svojí peseudokřesťanskou ubohostí!!!

 

A jste ubozí a sere vás to, že katolicí v tomhle směru jsou dál než vy a mají více citu. Jděte do hajzlu !!!!

 

Lituji toho, že jsem někdy urazil katolíky. I když mají svoje chyby, mají cit, ale vy máte leda tak vaše psedoježíše, který je od opravdového Ježíše moc a moc daléko. A cit. Tím pohrdáte. Vždyť přece nehřešíte.

 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restit (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 11:44:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A už to s tebe leze ven. Nenávist, ubohost, sprostota, neschopnost milovat je na tvém projevu až příliš zjevná. Domýšlivost taky- nejsem to ani tím co mi zcela mylně připisuješ. Svět se nerozděluje na katolíky, protestanty, ateisty, to ale teprve zjistíš. Zatím se uč žít se svým selháním vůči svému otci a nečiň z něho odpovědným ty druhé. Před svědomím neutečeš, ani před pravdou, pravdou že naprostá většina lidí dnes umírá osamoceni, bez lásky svých bližních, v kolektivu lidí kterým je jejich smrt zcela lhostejná. To jsou ty tvoje hospici..
Pokud by jsi dobře znal personál hospiců, věděl by jsi, že lhostejnost ke smrti je jedinou možnou obranou vůči tomu, aby se obsluhující personál s pohledu na stále dokola umírající lidi nezbláznil. 
Říkám ti znovu a naposled- lidé mají umírat doma v kruhu svých bližních!
Smrt je součást života rodiny. ne nemocnic a hospiců!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro re (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 12:53:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty panskej ubožáku.

Nechat sedmnáctiletého  chlapce s umírajícím  s otcem v nedůstojných podmínkách bez ošetřovatelské péče. Jak se tady to novodobé kapitalistické panstvo také projevuje  a vykresluje.

 

To by se vám hodilo.

 

To jsi nepochopil, že někdy jsou bezvýchodné situace ? Kdy nic jiného nezbývá. Každý nemá doma prostředí, aby v něm mohli lidé s bolestí, které schválně netišíme, protože spěcháme s jejich smrtí, umírat.

I na to musí být podnímky  a prachy!!

 

Jsi asi pěkný sadista ?

 


 

 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pr (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 20:25:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restit (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 12:44:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)A už to s tebe leze ven. Nenávist, ubohost, sprostota, neschopnost milovat je na tvém projevu až příliš zjevná. Domýšlivost taky- nejsem to ani tím co mi zcela mylně připisuješ. Svět se nerozděluje na katolíky, protestanty, ateisty, to ale teprve zjistíš. Zatím se uč žít se svým selháním vůči svému otci a nečiň z něho odpovědným ty druhé. Před svědomím neutečeš, ani před pravdou, pravdou že naprostá většina lidí dnes umírá osamoceni, bez lásky svých bližních, v kolektivu lidí kterým je jejich smrt zcela lhostejná. To jsou ty tvoje hospici..
Pokud by jsi dobře znal personál hospiců, věděl by jsi, že lhostejnost ke smrti je jedinou možnou obranou vůči tomu, aby se obsluhující personál s pohledu na stále dokola umírající lidi nezbláznil. 
Říkám ti znovu a naposled- lidé mají umírat doma v kruhu svých bližních!
Smrt je součást života rodiny, ne nemocnic a hospiců!!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro re (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 15:21:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud by jsi dobře znal personál hospiců, věděl by jsi, že lhostejnost ke smrti je jedinou možnou obranou vůči tomu, aby se obsluhující personál s pohledu na stále dokola umírající lidi nezbláznil. 
 

Věřím, že personál hospiců jsou hluboce věřící lidi. Ti se z toho nezblázní a dívají se na smrt jinýma očima než světský personál a dokážou před smrtí pohladit duši. Navíc tam mohou být i nejbližší příbuzní na pokoji  s umírajícím.

 

Vám však vadí, že se jedná o zařízení, které zřizuje katolická církev. A co dělá ona, je podle vás vždycky špatné.

 

Vy byste člověka nejraději nechali umírat v nedůstojných podmínkách doma bez lékařské   a odborné ošetřovatelské péče. Ale to někdy nejde. Váš fanatismus to nepochopí.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pr (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 20:26:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restit (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 12:44:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)A už to s tebe leze ven. Nenávist, ubohost, sprostota, neschopnost milovat je na tvém projevu až příliš zjevná. Domýšlivost taky- nejsem to ani tím co mi zcela mylně připisuješ. Svět se nerozděluje na katolíky, protestanty, ateisty, to ale teprve zjistíš. Zatím se uč žít se svým selháním vůči svému otci a nečiň z něho odpovědným ty druhé. Před svědomím neutečeš, ani před pravdou, pravdou že naprostá většina lidí dnes umírá osamoceni, bez lásky svých bližních, v kolektivu lidí kterým je jejich smrt zcela lhostejná. To jsou ty tvoje hospici..
Pokud by jsi dobře znal personál hospiců, věděl by jsi, že lhostejnost ke smrti je jedinou možnou obranou vůči tomu, aby se obsluhující personál s pohledu na stále dokola umírající lidi nezbláznil. 
Říkám ti znovu a naposled- lidé mají umírat doma v kruhu svých bližních!
Smrt je součást života rodiny, ne nemocnic a hospiců!!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 17:25:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Františku, je dobře, že projevuješ, co v tobě je a upřímně. Alespoň to uvede i jíné tvé příspěvky do světla.

  Já jsem po tebe panský protestantský kapitalista, křesťanská svině, posluž si. Třeba vymyslíš v tvých očích ještě horší nadávky ve své nenávisti a zlobě.

  Kdyby tě to zajímalo, tak jsem ve skutečnosti římský katolík. Když mi bylo osm, umíral můj děda na rakovinu, když mi bylo něco přes dvacet, umírala moje babička. Umírali oba dva doma, ve svém pokoji. Který si sami se svými dětmi museli za svoje postavit vlastníma rukama, nikdo jim ho zadarmo nedal a ani jim ho nestavěli sloužící. Dokonce můj táta se strejdou museli jít makat na dva měsíce do fabriky na cihly aby si mohli koupit ty cihly a klenáky.... Navíc, ke svojí běžné práci.

  Když oba staří umírali, starali se o ně jejich děti. Měli jen dvě děti, ale ty děti u nich byly každý den. Ještě si pomatuju, jak to bylo pro všechny těžké. Ale já jsem byl tehdy docela stejný pitomec a sobec, jako jsi byl v sedmnácti ty, takže mám pro tebe a tvé chování pochopení a vůbec se nedivím, že jsi jednal jak jsi jednal.


  To ti asi nezapadne do obrazu, ale všichni tihle lidé byli pravověrní římští katolíci. Ani by je nenapadlo dát svoje rodiče "do nemocnice" či "do ústavu", jedno jak honosného. A ti rodiče by za žádnou cenu nechtěli "ze svého" někam do cizího a mezi cizí, byť by to byl hospic s pozlacenými postelemi, deseti koupelnami a velkou plazmovou televizí plný opia akorát tak pro spokojenost materialistů, se sladkými nepřítomnými úsměvy lidí vynervovaných z desítek a desítek těžkých smrtí.

  A ve stejném postoji vychovali mě. Starat se o svoje nejbliší a být s nimi i v nejtěžších chvílích je pro mne "cit" a dát svoje neblížší někam cizím "abych je měl z vočí a nemusel se na to dívat" je pro mne "bezcitnost". Říkej si tomu třeba "panský protestantský postoj", ze tvé klávesnice je to pro mne pochvala.


  Aby sis to nepřevrátil: Tím nemám nic proti hospicům. Díky Bohu za ně i za ty lidi, kteří je staví a provozují v dnešní bezbožné materialistické společnosti. Také to neznamená, že bych nechápal tvoji situaci a tvé postoje. Chápu je velmi dobře, jen s nimi velmi radikálně nesouhlasím.
 





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 18:10:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku
Je samozřejmé, že člověk má umřít doma, mezi svými.
Ale vždycky to nejde.
Jsou i lidé, o které se třeba nemá kdo postarat, buď děti neměli, nebo vlastní děti dokonce přežili.

Nebo je nemoc už tak hrozná a bolestná, že to už domácí sami nezvládnou.

Až pak by měl nastoupit hospic.
Můj švakr v něm pracuje, sám se v Litoměřicích podílel na jeho založení. Vidíte problematiku jenom z dálky a proto některé představy a hodnocení hospiců neodpovídají skutečnosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 18:24:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, vy jste na to nebyli sami. Byla jste věřící rodina. A v tom je obrovská síla. A nakonec jste nějakým způsobem mohli zajistit láskyplnou péči. To já neměl z toho nic. A sám. A žádné prostředky. Je to obdivující a nádherné. Plody opravdové lásky dětí k rodičům. Ale co jsem mohl dělat já? Pro mě by takové zařízení bylo záchranou nejen pro tatínka, ale i pro mne. A pak  strašně to bylo pro mne i v nemocnici  chvíli slyšet naříkat tatínka, že chce pít, ale  já mu nesměl dát ani kapku vody. Lékařka to zakázala. Odcházel jsem vynervovaný na odpolední vyučování. Měli jsem zrovna vždy deskriptivní geometrii a já nebyl schopen rýsovat.

Pak mi tady nějaký člověk, který houby o tom ví, bude přesvědčovat, že jsem zbabělý a mám se hanbit. Je to hříšné, ale mne se ulevilo, když tatínek umřel. Hrozné. Spadl jakýsi kámen. Už jsem mohl mít tak strach akorát o sebe. Stalo se něco, co již se nezmění. Jsem úplně svobodný. Dostal jsem důchod 450 Kč. To zase ty ani myslivec nechápete. Nechápete, že mohou být lidé na tom hůř než vy, protože jsou na to sami. Věřící rodina. To byl ten Tvůj poklad. Já takový poklad neměl  a k tomu balvan ponižování  a bídy z dětství  a také možná i předsudků. Rok předtím něco podobného s maminkou, ale tam to šlo rychle. Umřela po převozu do nemocnice za dvě hodiny. Půl roku žila a snad nás ani nevnímala. Těžká skléroza a váha 35 kg. Do nemocnice odmítala. A když zemřela, já přišel domů ze školy. Nějak jsem to tušil. Tatínek seděl u stolu, plakal a řekl krutou pravdu. A další smutnou větu.. Nemáme peníze na cestu do krematoria, musíme si jít půjčit. Bylo zrovna před důchodem mainky. Šel jsem s ním jen kousek. Pak říkám, „ Tati já počkám tady“. Byl listopad a mne chyběl u kabátku knoflík. Z baráku vylezla baba, známá drbna, a začal si mne prohlížet., „ Nemáš knoflík. Ať ti ho máma přišije“ Znělo to jak výčitka vůči moji nemocné a právě dnes zemřelé mamince. To už jsem nevydržel a vykřikl“Maminka dnes zemřela“  a utekl za roh, kde jsem se konečně rozbrečel a nenáviděl svět. Tatínkovi jsem nic neřekl. A pohřeb? Nic nedůstojnějšího jsem nezažil. To děti uspořádají důstojnější pohřeb nalezenému ptáčkovi. Velký sál krematoria a tam jsme byli já, tatínek a nějaký jeden z příbuzných, za jehož oblečení jsem se styděl. Říkal jsem si,  k čemu je život. K čemu ? Otec plakal, protože se šel podívat na mrtvou maminku, já zůstal. Taky bych musel brečet a to jsem nechtěl. Pak cesta vlakem domů a za necelý rok na to jsem prožíval trápení s tatínkem. Jediná výhoda byla ta, že už jsem věděl, jak se vyřizuje ten nejskromnější pohřeb. Co mne potěšilo bylo to, že na pohřeb se mnou najednou přijela polovina třídy z gymnázia. Aspoň to bylo o něco důstojnější. V té době jsem nevěděl nic o Bohu a Pánu Ježíši. Musel jsem se s tím vyrovnat sám. A samota je to nejstrašnější, co existuje. A rok na to jsem poznal hodné věřící lidi a začal hledat smysl jinde. I když to šlo pomalu. A protu bych tehdy tak uvítal ten hospic a jeho služby.

Tak víš toho hodně a nediv se tomu, jaký jsem.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restit (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 21:26:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Františku, vůbec se ti nedivím, neodsuzuju tě, rozumím ti. Díky za vylíčení toho příběhu.


  Víš, věcem ve tvých příspěvcích rozumím, ale nesouhlasím s nimi. Abych nevytahoval věci, se kterými nesouhlasím, vytáhnu to, s čím souhlasím:


"Proč mi nikdo nešel pomoct z těch svatých, kteří nehřeší a mají Ježíše v sobě ?"

  To je pro mne otázka do pranice a opravdová výtka, která se mne dotýká. Ne tehdy, já byl tehdy tak miminko, ale teď.

  Když já jsem byl v podobně těžké situaci jako ty, volal jsem z celého srdce k Bohu a Bůh ke mně poslal lidi, kteří měli v srdci opravdového Ježíše a ti mi pomohli a zachránili mi život. Modlili se za mne a vytáhli mne přes ten plot, o kterém jsem psal. Pomohli mi, i když jsem se jim posmíval a díval se na ně svrchu. A když byl ve stejné situaci můj kamarád Jirka, nebyl jsem mu schopen pomoci a dodnes mne to mrzí.

  A ve svém srdci cítím teď stejnou bolest, jakou jsi napsal v té tvojí otázce. Nevím, jestli tomu budeš věřit, ale je mi líto, že u tebe "ti svatí co nehřeší a mají Ježíše v sobě" nebyli ve chvíli, když si je potřeboval.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro re (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 22:16:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak díky a chápeš nyní, proč je ve mne to třídní svinstvo jako balvan, který neumím utopit  a vždycky vyplave. A asi není jen jeden.  A to jsem ti vylíčil jen malou část  z mého mládí. Ale každý si neseme nějaký kříž. Jiní se třeba měli hůř. Mně pomohli věřící hodní lidé. Jedni pomohli, druzí zase způsobili zmatek. Dobrou noc.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 07:47:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase na ta Tvoje panskost zakrytá duchovnem. To by na ten domek a ošetřovatelky museli  mít prachy. Tak hledají jinou cestu.  Je vidět, že Ti Tvoje víra slouží jen k tomu, abych já, já ,já byl dobrý a nepochopíš, že jiní lidé na to nemají  nemohou. Proto skončí na LDN, protože tu musí být i odborná péče. Na LDN tam  s nimi být nemůžeš, ale v hospicu ano. Ale stejně na všechno musí být prachy. Hospic je významné zařízení, ale protože ho spravují katolící tak se vám "svatouškům" nehodí.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 08:09:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Umřít lze i bez doktorů a hospiců! 
Na velkou bolest se umírá rychle a přirozeně- doma. 
Na velkou bolest tlumenou léky se umírá dlouho, pomalu a osamoceně.

Proč jsi psal takovou hloupost ? Viděl jsi umírat lidí, kteří křičí bolestí a potřebují léky na tišení bolesti? A ty jim ty léky schválně nedáš, protože Ty chceš, aby umřeli dříve. Copak tišící léky zpomalí umírání. Ten člověk zemře stejně. Právě proto má medicína za úkol tišit utrpení z bolesti. Ty myslíš, že doma  lidé jsou schopné ten nářek a utrpení snést?  Že nejsou rádi, když jim se může nějakým způsobem ztišit bolest?

Ty nemůžeš být věřící, ale normální sadista. Proto to Fuj platí na sto procent.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 09:25:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trpíš typickým syndromem domýšlivosti. Přečti si znovu co jsem napsal. Nejsem proti podávání léků tlumících bolest u pacientů.
Jsem proti podávání "léků", vysokých dávek morfia v kombinaci s umělou výživou, které člověku v posledním stádiu nijak nepomáhají, ale vlastní skon oddalují. Takový způsob plané léčby je mučící- NELIDSKÝ. To není léčba- TO JE ŠÁLENÍ SMRTI!
Je to "humánně" nelidský způsob "léčby" u odložených pacientů, kterých se jejich bližní opět "humánně" zbavili!

Nejde o žádnou eutanazii. Jde o to neúměrně a zbytečně neprodlužovat utrpení snahou pomáhat tam, kde již pomoci nelze. Jde o to tuto "humanní léčbu" nepoužívat. Bez vysokých dávek morfia a umělých výživ by byl člověk již dávno mrtev. Jenže hlupáci v rámci falešného humanismu utrpení prodlužují. To je skutečný sadismus.
Heslo:
"Udělali jsme pro ošálení smrti všechno- pacient zemřel a nesmírně trpěl o měsíc déle".
"Vynikající léčebný výsledek"

Kapišto sadisto?
Pochopíš až někdy uslyšíš umírajícího na smrtelné posteli volat své blízké. Pak ti to dojde..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 13:20:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku a Myslivče, myslím že oba máte v něčem pravdu a v něčem se oba mýlíte. Ale především bratři, ta zloba a urážky druhého, to opravdu z Pravdy není. Není důležité, jaký máte názor na restituce a umírání, ale to jestli se umíte přijímat v lásce. Bez lásky jsou všechny Vaše názory na prd. Pokoj Vám.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 13:30:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý Bylino, máš pravdu. Vrací se mi dětství a nenávist ke všemu panskému. Moje chyba.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 13:28:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidi, proč se hádáme? Co tady jsi napsal  s tím souhlasím ve všem. Ale bohužel Ty nechápeš, že jsou tak těžké situace, kdy člověk není schopen zajistit umírajícímu člověku  důstojnou péči. Jak jsem to měl já v sedmnácti letech zajistit?  Tehdy bych uvítal takový hospic. A v podobné situaci mohou být lidé i dnes. To nechápeš???

 

A vy tomu dáváte rozměr, jakoby ti lidé byli špatní, že jim nezajistili umření doma. Pro mne to byla tak zoufala situace, že se dodnes z toho těžko vzpamatovávám. A ty panskej mi budeš něco vyčítat. Neměl jsem peníze, neměl důstojné prostředí, bylo třeba něco na dýchání, asi kyslík nebo co? V jedné místnosti, bez záchodu  a vody. Možná bych z toho zešílel.

 

Bohužel vy věřící někteří jste pěkní duchovní sadisti, nic víc!!! Musíte dokázat svoji pravdu, i když není plně pravdivá.

 

Chybí vám empatie, chybí vám cit, což je typické pro ty, co jsou  z panského.

 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 18:58:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Myslivče.
Dovol otázku, co uděláš když budeš osamocený, bez příbuzných ? Kdo ti pak podá bažanta a nebo sklenici vody? V tomto případě je hospic žádoucí. I když budeš mít příbuzné ale budou na tebe v podstatě kašlat, budeš na tom stejně. Dopouštím se takto vůči tobě určité nepřesnosti (chybí mi teď vhodnější slovo), protože některé postoje jsi během diskuze tu upřesnil.

Pak dáváš další otázku, která opravdu stojí za zamyšlení, jak dlouho a v podstatě uměle, udržovat člověka při životě - já sám za sebe bych o nic takového asi nestál.
 Můžeme si tuto otázku probírat z různých pohledů a asi každý z nás (tedy koho zeptáš) bude mít trochu jiný názor ale právě proto si myslím , že o tomto se dá povídat bez zbytečných emocí, které tu zaznívají.
Honza.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 29. listopad 2012 @ 20:50:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázku ti dovoluji za podmínky, že začneš sám myslet a číst co píšu. Výše jsem napsal, že vím, že je hospiců třeba. Pro koho asi třeba? Je jich třeba pro osamocené lidi. Osamocené.. 
JENŽE! Proč jsou osamoceni??
Naprostá většina osamocených lidí, není osamocených proto, že nikoho blízkého nemají. Naprostá většina lidí v nemocnicích a hospicech, je osamocených proto, že se jich jejich "bližní" zbavili.
Posílat umírat lidi do nemocnic a hospiců se dnes společensky ne že jen pouze toleruje, ono se to doporučuje. A to je velká zvrácenost. Znovu opakuji, že finanční prostředky které se investují do nemocnic a hospiců jsou nemalé a přiživuje se na nich spousta parazitů. Tyto finanční prostředky se mohou investovat zrovna tak do rodin, které se o svoje nemocné starají doma.
Domácí péče nikdy tu nemocniční nenahradí. Pravda je taková, že aby se v nemocnicích o nevyléčitelně nemocné nemuseli nijak zvlášť starat, tak je nadopují morfiem a je od nich klid. Vždyť ani to malé dítě na dětském oddělení sestry netiší mateřským způsobem. Dostane sedativum a je po pláči. Co teprve nevyléčitelně nemocní. Před rodinou návštěvou dostane nemocný dávku morfia aby neskučel bolestí a rodinka je spokojená jak se tam o tatíka dobře starají. Hnus a lež které se věří.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 30. listopad 2012 @ 07:01:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Před rodinou návštěvou dostane nemocný dávku morfia aby neskučel bolestí"...


Lidský přístup k pacientům se v posledních desetiletích neustále zlepšuje.
Už jsou pryč doby, kdy moje sestra (pracovala tehdy jako zdravotní sestra) dostala vynadáno od spolupracovnice za to, že dedydrované babičce umírající na rakovinu dala napít vody. Prý snad jim tady nebude zavazet i přes vánoční svátky!
Tehdy byly některé sestry tak cynické, že se domluvily a chodily takovým pacientům v posledním stadiu rakoviny "natřepat peřiny".
Bylo vyzkoušenou praxí, že po pár prudkých pohybech takový člověk brzy umíral.
Hnus!

V naprosté většině případů umožňují dneska nejenom hospice ale už i nemocnice návštěvu nemocných v jakoukoli dobu a ani v nemocnicích nikdo bolestí nadměrně netrpí. Nakonec někteří z nás o tom mají i své vlastní zkušenosti.


Je mnoho osamocených lidí, kteří si za své osamocení mohou i sami. Mnoho rodin mohlo mít kupu dětí a nemělo. Z pohodlnosti, z rozežranosti. To je pravda.

Ale nám nepřísluší soudit, my máme pomáhat!
Bez rozdílu každému, kdo se ocitne v nouzi.


Také jsem toho názoru, že umírat se má doma, v kruhu svých blízkých. Zrovna v tom kruhu, ve kterém člověk předtím také žil.

To je zásada, ze které by se mělo vycházet. Všechno ostatní jsou jen vyjímečné případy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 30. listopad 2012 @ 10:05:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Myslivče. dovol, abych se Ti omluvil za způsob vulgární komunikace, který jsem vedl. Prostě jsem Tvoje výroky pochopil špatně a vztáhnul si to na moji živou a bolavou bezvýchodnou minulost. Tak díky, pokud omluvu přijmeš.  František



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restit (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 30. listopad 2012 @ 10:35:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Frantisku, co sa tyka tvojej situacie, ktoru si opisoval, chapem ta a sucitim s tebou.Poznam cloveka, ktori sa modlil, aby uz jeho matku nas Boh povolal, ked videl, ako velmi trpi a uz sa neda nic robit.To je normalne,je to urcity druh milosrdenstva.

Dokonca ti mozem povedat, ze clovek ma pravo, ak uz fyzicky a psychicky nie je schopny zvladnut nejake osetrovanie pribuzneho v poslednom stadiu, dat ho do hospicu.
Su ludia, ktori boli sami  a nezvladli to dlhodobe trapenie s matkou, ci inym pribuznym a skoncili z nadmerneho trapenia na psychiatrii. A toto Boh od cloveka neziada.
Ine je, ked clovek nema peniaze na hospic. Mam skusenost, ze ak sa clovek odovzda Bohu On to nejako zariadi.
Ale ty si bol neuveritelne tazky pripad,sam a chudobny s umierajucim oteckom.Vdaka Bohu, ze si to v zdravi preckal.
o takych ludi ako si ty sa staraju teraz vselijake reholne rady, treba sa tam ist len popytat a vysvetlit situaciu a staraju sa aj obetavi laici.
Ale viem, ze vtedy to neslo.
A este niekto bude vypravat proti restituciam.
Nechape, ze viac penazi pomoze lepsie vybavit tieto hospice a pomoze aj chudobnejsim,aby si ho mohli dovolit.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restit (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 00:11:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omluvu za vulgarity přijímám Františku. Člověka který se dokáže omluvit si vážím. Odpusť i mě pokud jsem se tě nevhodným slovem dotkl. Nyní asi budeš lépe naslouchat co ti nyní napíšu.

Na smrti našich bližních není nejstrašnější to kde umírají, zda je to domov nebo nemocnice. Nejstrašnější je to, že jsou při smrti osamoceni a odejdou BEZ ROZLOUČENÍ. To se nám pak vryje do podvědomí nás živých a podvědomě nás to sužuje, trápí a podvědomě se  obviňujeme. 
Když se spolu s umírajícím rozloučíme, neseme jeho skon později psychicky lehčeji, než když jej necháme zemřít samotného bez rozloučení.
Tvůj táta Tě měl jistě velmi rád a podle toho jak o něm píšeš i ty jeho. Proto dozajista to, že jsi u něho při jeho smrti nebyl, Ti odpustil. Tak se podvědomě neobviňuj. Určitě by si to nepřál, aby jsi se proto trápil. 
Rozluč se s tátou v modlitbě a tvé trápení bude mnohem menší. 
Dobré rozloučení je vysvobozením a začátkem naděje na shledání. Netrap se Františku.
Ad Honorem Jesus


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 30. listopad 2012 @ 10:38:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem proti podávání "léků", vysokých dávek morfia v kombinaci s umělou výživou, které člověku v posledním stádiu nijak nepomáhají, ale vlastní skon oddalují. Takový způsob plané léčby je mučící- NELIDSKÝ. To není léčba- TO JE ŠÁLENÍ SMRTI!

Katechizmus katolickej cirkvi o tomto probleme hovori toto.:

2278
Prerušenie nákladných, nebezpečných, mimoriadnych alebo vzhľadom na očakávané výsledky neúmerných liečebných procedúr môže byť oprávnené. Je to odmietnutie „liečby za každú cenu“. Nechce sa tým spôsobiť smrť, iba sa prijme, že jej nemožno zabrániť.(
1007) Rozhodnutie má urobiť chorý, ak je na to oprávnený a je toho schopný; v inom prípade tí, ktorí sú na to oprávnení podľa zákona, pričom majú vždy rešpektovať rozumnú vôľu a oprávnené záujmy chorého.



]


Re: Proč jsem byl a stále jsem pro restituce (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 01. prosinec 2012 @ 09:48:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1)Klaus je kámoš s Dukou.(kde se vzali, tu se vzali, jsou tu církevní restituce, další tunel na majetek ČR)
2)Klaus restituce nepodepsal, ale ani nevetoval.(těžký alibismus u hlavy státu neakceptovatelný)
3)Naprostá většina majetku připadne ŘKC.
4)Nejvyším šéfem ŘKC je papež
5)Sudeťáci se po dlouhá léta snaží prolomit Benešovi dekrety.
6)Papež je Němec a byla zde doba kdy jeho žehnající ruka hajlovala.
7)http://stop-cirkevnim-restitucim.cz/images/komiks.jpg


Po celá staletí nás německý národ utlačoval a doslova vykrádal. Po celá staletí je český národ natolik hloupý, že si to nechá líbit.
Nic se nezměnilo. Církevní restituce prolomí Benešovi dekrety.



Stránka vygenerována za: 0.46 sekundy