Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429722, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 560 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116617050
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: ´´Dvojí´´ Pravda
Vloženo Pátek, 28. březen 2014 @ 08:20:07 CET Vložil: Olda

Kázání poslal gregorios777

Biblicky vzato, věřící člověk prožívá Pravdu ve dvou důležitých fázích.

Poprvé narazí na Pravdu, když se setká skrze Slovo Boží s živým Kristem. Uslyší Slovo a Duch Pravdy mu v srdci zjeví, že se setkal se skutečnou Pravdou. A proto za touto Pravdou jde, věří jí, vyhledává ji a neustále se pak touží sytit Slovem. Tato Pravda způsobí velký převrat v jeho životě.

Další, neméně velký převrat v životě však způsobí jeho setkání s Pravdou podruhé. A to tehdy, kdy ho tato Pravda osvobodí od hříchu a od starého člověka, od tělesnosti (Jan 8,31-36). A on pozná, že víra v Krista je opravdu fungující a realizovatelná, že i tato část Písmem proklamované skutečnosti, je Pravdou. Přijde den, kdy Kristus-Pravda, je v něm trvale ustaven, usídlen, takže Ho může poznávat zevnitř (Jan 14, 21.23). Od této chvíle zná a dál poznává svého úžasného Pána Ježíše Krista. V reálu poznává, že již nežije on, ale že v něm žije Kristus. Co dřív teoreticky věděl, a čemu věřil a částečně okoušel, nyní okouší naplno.


Než však k tomuto došel, urazil dlouhou cestu kapitolou Ř7:

....15 Nerozumím tomu, co dělám; vždyť nedělám to, co chci, nýbrž činím to, co nenávidím...
18 Vím totiž, že ve mně, to jest v mém těle, nepřebývá dobré; neboť chtít dobro dokážu, ale konat už ne. 19 Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci...
22 Podle vnitřního člověka radostně souhlasím se zákonem Božím. 23 Vidím však jiný zákon ve svých údech, který bojuje proti zákonu mé mysli a činí mě zajatcem zákona hříchu, jenž je v mých údech. 24 Já nešťastný člověk! Kdo mne vysvobodí z těla této smrti? ...

Moji pastýři, sami děti (nebo ještě hůře - nevěrci), mi nesdělili způsob, jakým se z této 7. kapitoly Římanům dostanu. Kdyby mi to sdělili a já na tom trval od prvního dne svého znovuzrození, nemusela má cesta touto kapitolou být tak dlouhá a únavná...

Ř7 je popis starého člověka, který se snaží nějak zalíbit Bohu. Snaží se činit dobro, ale zjišťuje, že čím více se o to snaží, tím více se mu to nedaří. Stále se potýká s pravidelně se opakujícími hříchy, má výčitky svědomí a nenalézá mnoho pokoje. Pouze ve světlých chvilkách, kdy se nějakým způsobem ocitne v Duchu. Tedy ve chvilkách, kdy to nevědomky činí správným způsobem. 

Od prvního dne svého obrácení se ke Kristu musí být nový věřící seznámen s nezvratitelnými Božími fakty obsažené v kapitole Ř 6:

1 Co tedy řekneme? Máme zůstávat v hříchu, aby se rozhojnila milost? 2 Naprosto ne! Jak bychom my, kteří jsme hříchu zemřeli, v něm ještě mohli žít? 3 Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt? 4 Skrze křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života. 5 Neboť jestliže jsme se stali s ním srostlými tím, že jsme mu byli podobni ve smrti, jistě mu budeme podobni i v zmrtvýchvstání. 6 A víme, že náš starý člověk byl spolu s ním ukřižován, aby tělo hříchu bylo zbaveno sil a my už hříchu neotročili. 7 Vždyť ten, kdo zemřel, je zproštěn hříchu. 8 Jestliže jsme s Kristem zemřeli, věříme, že spolu s ním budeme také žít. 9 A víme, že Kristus, když byl vzkříšen z mrtvých, už neumírá; smrt nad ním už nepanuje. 10 Neboť smrtí, kterou zemřel, zemřel hříchu jednou provždy; a život, který žije, žije Bohu. 11 Tak i vy se považujte za mrtvé hříchu, ale za živé Bohu v Kristu Ježíši, našem Pánu.

A pak těmto faktům neotřesitelně věřit (ve dne i v noci). Starý člověk byl ukřižován spolu s Kristem (to je negativní část), nežiji už nyní já, ale žije ve mě Kristus (pozitivní část). Že pak nyní žiji v těle, VÍROUv Syna Božího žiji. Vírou, že On, můj Život, přebývající ve mě, žije tak, jak se líbí Bohu. Nevěřím již v SEBE, ale V KRISTA ve mě. Pokud budu stále mít naději, že já něco svedu, že se polepším apod., budu stále zakoušet zkušenosti z Ř7. kap. Pokud však budu neustále věřit ve výše uvedená Boží fakta, budu stále víc okoušet jejich realitu. Až nakonec za nedlouhý čas dojdu k poznání "druhé" Pravdy, tedy k OSVOBOZENÍ od hříchu. Kristus-Pravda to učiní. 

Kol 3,4 : A když se ukáže Kristus, váš život, tehdy i vy se s ním ukážete ve slávě.

Fil 1,21: Mně zajisté živu býti [jest] Kristus, a umříti zisk.

Gal 2,20: S Kristem jsem ukřižován: 20Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus. Život, který nyní žiji v těle, žiji ve víře v Syna Božího,

Zejména verš Ga 2,20 by mělo každé nové Boží dítě znát zpaměti a často si ho ve víře připomínat. Protože to je základní postavení každého věřícího. Žel, velká většina věřících zůstává dobrovolně v postavení Ř7. kap. A tedy pod vládou tělesnosti. Samozřejmě, každé Boží dítě se vyvíjí od mimina v Kristu ke staršímu dítěti a potom k vítěznému mládenci, který právě poznal již tu "druhou Pravdu", takže mu nic nebrání stát se Božím služebníkem (jako dítě si na něj pouze hraje...). Jako mladší nebo starší Boží dítě je však věřící ještě tělesný a tedy je silně pod vládou těla, takže mnohdy padne a nevydrží nápor. Pak však má okamžitě hřích vyznat a vrátit se VÍROU ve výše uvedená fakta k Pánu Ježíši. Okamžitě poté, co nějak zhřeší. I když ještě není očištěn a má výčitky. Okamžitě musí začít znovu věřit svému postavení v Kristu (já ukřižován, Kristus žije ve mě).

V tomto případě, kdy je Boží dítě takto správně naučeno víře v Krista (a odnaučeno víře v sebe), by nemělo trvat více než několik let, kdy dosáhne dospělosti, věku mládence. Pokud ovšem to dovolí Bůh (Žd 6,3). Neboť je nemožné pro ty, kdo dosáhli vítězství, osvobození a dokonalosti (relativní), a již tedy nejsou nuceni hřešit hrubými hříchy, kdyby padli, znovu se obnovit ku pokání. Jestliže věřící je z Boží milosti ve stavu, kdy v sobě již nemá dřívější nutkání, které ho donucovalo hřešit a přesto hřeší (v originále "hřeší bez donucení"), pak projevil svůj skutečný charakter, zřítil se jako satan z nebeských výšin na zem a nyní již čeká na konečný soud (Žd 6,3-8 // Žd 10, 26-31 // 2Pt 2,20-22 apod.)

Aby nedošlo k omylu. Když Písmo říká, že již nežijeme my, ale žije v nás Kristus, to neznamená, že již nejsme individuální osobnost, že jsme jakýmsi Kristem. To v žádném případě. Petr nepřestal být Petrem a Pavel Pavlem. A i my, ač jsme ukřižování s Kristem, jsme mimo to také nová stvoření v Kristu a jako takoví jsme vlastní individuality. A také v nás neustále přebývá náš starý člověk, i když mrtvý. Je však v určitém smyslu spící, takže když nedáváme pozor a nezůstáváme vírou v Pánu, může být kdykoliv vydrážděn k aktivitě, ať již hříšné nebo naopak náboženské, kdy se snaží zalíbit se Bohu.

Proto je důležité vždy a za všech okolností zůstávat ve víře v Krista, který je Životem v nás a nikoliv v nějaké naději ve vlastní změnu. Změna již nastala. A to velkou VÝMĚNOU našeho života za Kristův Život. Není to ZMĚNĚNÝ život, ale VYMĚNĚNÝ Život...

Proto Pavel na konci 7. kap. Římanům vydává výkřik radosti: Bohu buď dík skrze Ježíše Krista, našeho Pána.


"´´Dvojí´´ Pravda" | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 29. březen 2014 @ 15:33:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je jen samé mluvení o pravdě. Živý Kristus, Slovo Boží, Hřích, tělesnost atd. A  ten člověk, který údajně je v Kristu, s klidem přejde zločiny páchané ve SZ jako by se nic nestalo. David vraždí jen tak, že se mu zachce, a je to OK. Mojžíš vydává rozkazy k masovým vraždám žen a dětí  a je to OK. Tady se budeme dohadovat o tom, co je větší či menší hřích. Navzájem se věřící zabíjeli a válčili spolu, upalovali navzájem. Dodnes je mezi křesťany náboženská nesnášenlivost.  Kde je ten živý Kristus????Není jen řečech????

 

 




Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 28. březen 2014 @ 20:16:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavý článek. Díky.

Neboť je nemožné pro ty, kdo dosáhli vítězství, osvobození a dokonalosti (relativní), a již tedy nejsou nuceni hřešit hrubými hříchy, kdyby padli, znovu se obnovit ku pokání.

Co jsou to ty hrubé hříchy? Řekl bych, že Písmo zná jen dva druhy hříchu. Jeden je hřích ke smrti, tj. hřích proti Duchu svatému, a pak všechny ostatní hříchy. Zřejmě se shodneme, že pokud jde o hřích, pak je důležitý Boží pohled. A z něj mi plyne, že každý hřích (vynechávám ten ke smrti) je stejně hrubý či závažný. Světské právo nechť si rozlišuje zločiny a přestupky dle libosti, ale v pohledu Boha to takto není.


A také v nás neustále přebývá náš starý člověk, i když mrtvý. Je však v určitém smyslu spící, takže když nedáváme pozor a nezůstáváme vírou v Pánu,

Mrtvý přece neznamená totéž co spící, ne? Starý (duševní, pod otroctvím hříchu) je v okamžiku znovuzrození zabit a nespí v nás. Zůstává nás sice hřích, ale již není naším pánem. Napřed má hřích nás, po znovuzrození my máme (v nitru) hřích. Působením Ducha v nás (tím, jak v nás roste Kristus) jsme nezaslouženým darem pokání osvobozováni i od toho hříchu.

Žd 6,3-8 // Žd 10, 26-31 // 2Pt 2,20-22 apod.

Ty tomu rozumíš tak, že již znovuzrozený člověk může znovu upadnout do otroctví hříchu? Mně to tedy přijde spíš tak, že se tu mluví o situaci, kdy se Bůh dotkne nitra člověka, dá mu poznat pravdu o jeho hříšnosti a Boží svatosti, ale ono obrácení není následováno znovu-narozením. V podstatě bych tedy řekl, že se tu mluví o tom, co jinde Pavel nazývá duševním (v tvém podání lze povědět i náboženským§ křesťanem. Nebo se pletu?



Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 28. březen 2014 @ 21:05:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,

ssns píše:

///Co jsou to ty hrubé hříchy?///   Pán Ježíš rozlišuje těžší, větší hřích a menší hřích. Viz. Evangelia. Hřích k smrti je jasný - ten je největší. Ale pak Písmo rozlišuje hříchy těla a hříchy ducha. Představ si člověka na kříži. Jestliže zůstane na kříži a nebude sestupovat (viz. pokušení Pána - "Sestup z kříže), má přibité nohy a ruce a nemůže hřešit hrubými hříchy těla. Leda by vynaložil velkou sílu, aby se z těch hřebů utrhl. Může však hřešit hříchy ducha - tedy hříchy, ke kterým nepotřebuje nohy a ruce, tedy hříchy úst (mluvení), hříchy očí a uší, pýcha apod.   ///Mrtvý přece neznamená totéž co spící, ne? ///   Ano, je mrtvý, ale je vlastně zesnulý. V praxi, pokud mu dáme šanci, může vstát z mrtvých a probudit se a hřešit...     ///Ty tomu rozumíš tak, že již znovuzrozený člověk může znovu upadnout do otroctví hříchu?///   Věříc v Krista jsou tzv. tělesní (viz. např. Korintští) nebo duchovní. Tělesní věřící mají ještě velmi malého a slabého ducha (jako mimina nebo starší děti - viz. 1Jan), proto nejsou schopni trvale vítězit nad hříchem. Zažívají spíše porážky, starý člověk je ještě silný a oni jsou "donucováni" k hříchům.   Duchovní věřící jsou mládenci a otcové (viz. 1Jan 2,12-14). A mládenci jsou již na stupni vývoje, kdy zvítězili nad tím zlostníkem, protože Slovo Boží v nich zůstává. Zůstávali roky v Božím Slově a tak se stalo, že Pravda-Kristus, je osvobodila (Jan 8,31-36). Kristus v nich vyrostl do dospělosti a starý člověk se zmenšil na nulu, takže již "nedonucuje" věřícího hřešit hrubými hříchy těla. Viz. výše. Pak tento duchovní věřící řeší nejvíce hříchy svého mluvení. Duchovní věřící, mládenec je také Písmem nazýván vítěz, dokonalý (relativně), ten, co je Kristův, osvícený, ten, co poznal (v osvobození) moc budoucího věku apod. Tento věřící již nemusí hřešit hříchy těla, není k nim "donucován" starým člověkem. Je mu dán přístup ke světlu. Podobně jako satanovi a jeho andělům. Ten však se svými anděly nezůstal ve svém příbytku, ve své dokonalosti, ale padl. Jestliže se to samé stane tomuto duchovnímu věřícímu, a ten je opět přemožen žádostmi těla, stane se mu, že se tak, jako satan zřítí z nebe a stane se nepřítelem Kristova kříže (jako Démas), protože sám v sobě opět ukřižoval Krista, tím, že se opovážil znovu hřešit "bez donucení". O tom píše Juda a také 2Pt.
 


]


Re: Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 28. březen 2014 @ 21:15:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš rozlišuje těžší, větší hřích a menší hřích.

A kde? Vždyť to byl přece Pán, kdo postavil na roveň hříchy těla a slova či myšlenky. Pokud tě budu nesnášet (či se na tebe jen naštvu), pak je to jako bych tě zabil. A když už - hříchy, které označuješ za duchovní, jsou snad ještě horší. Co třeba modloslužba? K tomu nepotřebuju vůbec tělo. Člověka přece znesvěcuje to, co vychází z jeho srdce.

V tomto dělení hříchů je asi jádro našeho rozdílného pohledu. Pokud budu závidět, pak je to jako bych kradl. Pokud budu koukat na porno či chtivě po ženách, je to jako bych cizoložil. Pokud budu nadávat, je to jako bych bil či zabíjel. Pokud budu se budu v duchu modlit k modle, je to velký průšvih. Ty máš to dělení hříchů hodně podobné katolíkům - jistě se shodneš s Okem. 

Jenže Satan a andělé nebyli v postavení znovuzrozeného člověka. Cožpak v nich přebýval Kristus? Byli snad chrámem Ducha svatého jako ty? Ne a ne. :-)


]


Re: Re: Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 28. březen 2014 @ 21:36:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///A kde?///

Někde v Evangeliích říká Pán o někom, že "má těžší hřích". Také Kafarnaum hřešilo těžšími hříchy, než jiné město a proto bude sestrčeno až do pekla. Jakub říká, že pro špatné učitele je těžší odsouzení (Jak 3,1).


]


Re: Re: Re: Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 29. březen 2014 @ 11:23:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nerozumíme si. Kde se v Písmu říká něco o tom, že hřích těla je horší než hřích ducha? Někde jsi tu psal o situaci člověka na kříži. Myslíš, že když se bude takový modlit a odevzdá svého ducha třeba Diovi, nepůjde o hodně těžký hřích? Dokonce snad horší než kdyby něco ukradl. V čem spočívaly hříchy Kafarnaun? V odmítání Krista a ne v tom, že by se tam více kradlo či smilnilo. Mt 11,20-24.

Jk 3,1 nesouvisí s hrubým či nehrubým hříchem. Tam se uplatňuje to, že komu bylo více dáno, od toho se také více očekává.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 30. březen 2014 @ 12:19:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

ssns píše:

///Myslíš, že když se bude takový modlit a odevzdá svého ducha třeba Diovi, nepůjde o hodně těžký hřích?///

Tak to by ovšem už nebyl věřící...

///
 V čem spočívaly hříchy Kafarnaun? V odmítání Krista a ne v tom, že by se tam více kradlo či smilnilo. ///

Já ale mluvím o hříších věřících lidí. Odmítnutí Krista jak pro nevěřícího, tak pro věřícího(modlitba k Diovi) je tím nejtěžším hříchem, o tom není sporu.

Jk 3,1 mluví o těžším odsouzení učitelů, kteří učili nenáležité věci...


]


Re: Re: Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 28. březen 2014 @ 21:40:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hříchy těla jsou hrubé, protože velmi hrubě znečišťují. A trvá delší dobu, než jsou očištěny. Hříchy ducha jsou méně znečišťující. Když se podíváš na ženu a pak to hned vyznáš, je to menší hřích, než když pak onanuješ u porna. To samé, když řekneš něco špatně. Také krádež (hřích těla) je mnohem těžší hřích než třeba lež (hřích ducha). Protože, kdo krade, dopouští se nejen krádeže, ale i lži.




]


Re: Re: Re: Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 28. březen 2014 @ 22:28:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten tělesný hřích je víc vidět a možná proto to svádí si myslet, že je hrubý, ale co někdy vypustí ta naše huba, je horší než se tajně koukat na sprosté obrázky... Dnes mě náš kluk vytočil, že jsem vzala jméno Boží nadarmo, což je hřích proti Bohu samotnému! Zabití je hřích proti člověku... Často slýchávám z úst křesťanů, jak berou jméno Boží nadarmo, aniž by si toho vůbec všimli. Děsí mě skutečnost, že zabití člověka (v afektu) je menší hřích než říci (v afektu) "J....i K....e". Myslíš si to stejně, nebo máš na to jiný názor?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 28. březen 2014 @ 23:01:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Momonko,

významově je to horší hřích, vzít jméno Boží nadarmo, ale nikoliv intenzitou znečištění. Nejvíce znečišťující hříchy jsou ty, které se činí rukama a nohama. Proto také duchovní lidé jsou ti, kteří už je nedělají - resp. nejsou k nim "donucováni."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 29. březen 2014 @ 00:01:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
19 Skutky těla jsou ovšem zjevné. Jsou to: cizoložství, smilstvo, nečistota, nestydatost,
20 modlářství, čarodějnictví, nepřátelství, sváry, žárlení, hněvání, soupeření, roztržky, sekty,
21 závidění, vraždy, opilství, hodování a takové podobné věci.

Nevím sice, jestli skutek těla je u Tebe totéž, co hřích (já bych v tom rozdíl neviděla), ale Pavel jmenuje jako skutek těla i to, k čemu člověk ruce a nohy nepotřebuje (hněvání, soupeření) nebo co člověk ani nemusí dát nijak najevo (závidění). Nevím totiž, co si mám představit pod tím znečištěním, o kterém mluvíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 29. březen 2014 @ 11:29:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já myslím, že Greg nám tu prezentuje extrémně zákonické pojetí. Nejnebezpečnější na tom, že takové pojetí může člověka falešně uchlácholit, protože lže sám sobě. Ty jeho hrubé hříchy skoro vůbec nedělám. Tam se dá skutku vesměs odolat i vůlí. Problém je právě s tím srdcem a duchem, ve kterém díky Duchu slábnoucí hřích stále přetrvává a který stojí v pozadí veškerých hříšných projevů - skutků, myšlenek, slov atp.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 30. březen 2014 @ 12:23:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns píše:

///
Ty jeho hrubé hříchy skoro vůbec nedělám. Tam se dá skutku vesměs odolat i vůlí. ///

Neděláš je, přirozeně, protože jsi RUZUMOVĚ založený člověk. Ti, co jsou CITOVĚ založení to mají v tomto směru mnohem těžší, ale zase nemají problémy s tím, co Ty.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 30. březen 2014 @ 12:15:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,

skutky těla v Galatským (což jsou samozřejmě hříchy), jsou pochopitelně všechny skutky tělesnosti. Tělesnost produkuje jak hříchy těla (hrubé), tak hříchy ducha.

Je nutno rozlišovat tělesnost, jako matku všech hříchů a tělo jako maso (masité tělo).

Rozhodně je menší hřích ducha v podobě nenávisti, než vražda dokonaná tělem (ve smyslu masem). Je menší hřích prostá lež, než krádež dokonaná tělem (mase,). 

Znečištění je intenzita toho, jak je tím či oním hříchem potlačen Duch svatý v nás, a jak dlouho pak trvá očišťující proces Ducha a Slova. Po hříchu totiž očištění trvá určitou dobu, jako když pereš prádlo v pračce - je to prostě proces.






]


Re: Re: Re: Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 29. březen 2014 @ 11:26:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak tohle není vůbec pravda. Jak s tím pornem tak s tím chtivým čučením je tu problém v srdci či duchu člověka. Oboje je pouhá realizace hříchu na úrovni ducha. S krádeží je to stejné. Kde jsi prosím vzal tohle příšerné zákonické pojetí? Vždyť ty už to popisuješ hůř než katolíci a jsi tím pojetím bližší islámu.

Hříchu se lze zbavit jen darem pokání. Tělesného projevu hříchu se člověk často dokáže zbavit sám. Prostě odolává. Problém je právě v tom duchu. Nekrást mi šlo celkem dobře, ale zbavit se třeba závisti bylo dlouhé a bez daru Ducha bych to nezvládl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 30. březen 2014 @ 12:27:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns píše:

///
Oboje je pouhá realizace hříchu na úrovni ducha.///

No ano, ale realizace za pomocí rukou a nohou, pokud jde třeba o porno...

Proto říkám, že hrubé hříchy konané za pomoci těla (masa), jsou hříchy konané rukama a nohama. A tyto hříchy již duchovní věřící obvykle nekonají, resp. nejsou k nim donucováni starým člověkem. Již nejsou tělesní...




]


Re: Re: Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 28. březen 2014 @ 21:41:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Satanovi a jeho andělům byl dán přístup k maximálnímu světlu a byli dokonalí.


]


Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 28. březen 2014 @ 21:13:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se tělesným věřícím nemůže stát, protože ti nepoznali osvobození, ani moc budoucího věku. Mají menší zodpovědnost a proto má pro ně Bůh méně přísné tresty a výchovu. Tyto tělesné věřící Bůh ukázňuje slabostí, nemocí, či fyzickou smrtí (v krajním případě) nebo potom dočasným pobytem v Gehenne (Mt 5,22-26). Aby však nemuselo dojít k tomuto nepříjemnému řešení, a aby nebyl věřící odsouzen (dočasně) spolu se světem v Gehenně, proto Bůh raději tyto své děti soudí zde na zemi, za jejich života (1Kor 11,29-32).

Hřích k smrti je v podstatě dvojího druhu. Pro tělesné věřící je to hřích k fyzické smrti a pro duchovní věřící je to hřích k duchovní smrti - hřích proti Duchu - znovuukřižování Krista - v sobě. 


]


Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 28. březen 2014 @ 21:18:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
///Mně to tedy přijde spíš tak, že se tu mluví o situaci, kdy se Bůh dotkne nitra člověka, dá mu poznat pravdu o jeho hříšnosti a Boží svatosti, ale ono obrácení není následováno znovu-narozením. V podstatě bych tedy řekl, že se tu mluví o tom, co jinde Pavel nazývá duševním (v tvém podání lze povědět i náboženským§ křesťanem. Nebo se pletu?
///

Pavel zde mluví ke znovuzrozeným Božím dětem. A ti mohou být také tělesní a duševní (psychikos). Náboženští, neznovuzrození lidé jsou zmíněni jinde:2Tim 3,5.




]


Re: Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 28. březen 2014 @ 21:33:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V duchovním věřícím je tedy vzrostlý dospělý Kristus a nevím, jak to lépe vyjádřit - jeho duchovní přítomnost ve věřícím je tak silná a "hustá", že naplňuje i tělo věřícího, třeba ruce, což je důležité k činění divů a uzdravování. Věřící nic takového jako tělesný nikdy nezažil ani v okamžicích svého největšího naplnění Duchem. 

Kristus v duchovním věřícím žije prostě velmi zřetelně, zatímco já již nežije. Věřící pak má mysl Kristovu. Nyní žijí ve věřícím vlastně dvě mysli, dvě osoby - nové stvoření a Kristus. A Kristus novému stvoření ukazuje co činí a nové stvoření to vykonává. Kristus je vlastně Séf věřícího, ale ne takový, který má kancelář oddělenou, ale takový, který si kancelář udělal přímo ve věřícím. Pak tam mohou zasahovat ještě dvě další mysli, pokud je jim dána šance. Mysl probuzeného starého člověka a mysl satanova, který se snaží vsugerovat své myšlenky a obživit starého člověka. Proto musí duchovní věřící brát každou myšlenku do zajetí Kristu. 

Kristus pak působí ve věřícím jako Starší-Dohlížitel a vyjadřuje se svojí myslí ve věřícím ke všemu, co věřící udělá. Ke každému slovu, skutku, úsměvu, gestu apod. A věřící- nově stvoření má stále svobodu. I tu svobodu předat otěže dočasně nebo trvale starému člověku. 


]


Re: ´´Dvojí´´ Pravda (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 30. březen 2014 @ 23:41:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem Pravda Cesta Život.

Je jen jedna pravda,
jedna cesta.
Má slova jsou život, Duch.

Kdo chce přijít za mnou
sám sebe zapřít musí.
Kdo to aspoň jednou zkusí,
nebojí se nikdy víc
nastavujíc vlastní líc
k záchraně těch co nepoznali lásku.
Trhávajíc jim z očí pásku,
sám však zbitý poplivaný.

Přitom v uších věčná slova zní,
Já jsem tvoje pravda, cesta,
do nebeského žití města.
Kde nebude žalu, bolu, smrti víc.

Nyní však v pravdě Ducha musíš stát,
a k pravdě svoji duši vychovat.

Od toho jen jeden život,
jednoho mého Syna máš.
V chrámech, lukách, lesích
tam Ho nepotkáš.

Jen pravdě Ducha poznat se Ti dám,
v Duchu svatém otevřu ti v srdci nebes chrám.

Láska k pravdě je i láskou k Bohu
a nyní prozradit Ti mohu,
že i klíčem brány nebes.

----------------------------------------
Jedna pravda

Proto všem co nosí pásku,
nevidíce svělo, lásku, 
šanci bez rozdílu všem Já dávám,
i vyvolené k zbití posílám.

Však varuj se! 
Kdo pravdu Ducha jednou pozná, 
k Synu mému se nedozná,
proňho šancí není více.
Sám Otec v urážce Ducha
zatvrdí k pravdě srdce zrádné.
Důkazy jsou vždy tak pádné.
Jak zrno na skále důkazně tam leží.

Proto pravda jenom jedna,
ta druhá "pravda" návnadou,
v pastí jíž je sklopná bedna.
Bez cesty a návratu zpět
kde utoneme v skelném moři 
zubo skřípajících běd.

V první pravdě na Boha již nyní zříme,
v druhé "pravdě" smrtí ducha spíme.









Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy