Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 189, komentářů celkem: 429730, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 547 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
magdalena07

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116622825
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Jak jednoduché to svést na Boha
Vloženo Neděle, 23. listopad 2014 @ 23:18:19 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

Nedávno uvedla ČT film v pořadu Cesty víry: Na počátku byla vražda-Kain a Ábel. Docela perfektně zpracovaný dokumentární rozbor toho, co se událo na počátku dějin. Psychologické obrazy všech postav včetně rodičů. Vyjádření psychologů, kriminalistů a zástupců teologů. Rekonstrukce činu a fiktivní výpovědi účastníků. Člověka to skutečně vtáhlo do děje, jakoby se tato událost stala docela nedávno. Vždyť motivy vražd jsou si celá tisíciletí podobná. Důležité je zjistit pravého viníka? Závist, špatná výchova, vztek... ? Kdo je viník?

A závěr ?  Pravděpodobně Bůh. Kdyby nedělal rozdíl mezi oběma bratry, nebyl by důvod k závisti  a k vraždě. Pokud je autorem pořadu nevěřící člověk, pak ho chápu. Ale na pořadu se podíleli i lidé teologicky vzdělaní.

 

Jak to vidíte vy ?

 

 



 

 

Já mám na to tento pohled.

 

Oba synové mnoho slyšeli o ráji i o Hospodinu a jistě i o hříchu rodičů a ztrátě ráje. A jistě slyšeli i o tom, že v rámci duchovního obřadu mají  obětovávat Hospodinu zvířátko. Takové to nevinné, většinou prvorozené zvířátko jako ovečka či beránek. Proč? To ví Hospodin a je to jeho způsob výchovy. Ty člověče si zasloužíš trest za svoje hříchy, ale zachraňuje  a očisťuje tě krev nevinného zvířátka. To je oběť, kterou přijímám na udobření a na Tvoji záchranu. Žádný tvůj potomek a ani Ty to být nemůže, protože člověk je již od narození hříšný. Vychovávali Adam s Evou oba syny k takovému poznání? Nevíme.

 

Čas běží. Synové dospějí a každý má svůj život. Ábel je pastýř a chová ovečky. Pečuje o ně a možná k nim má i určitý vztah. Kain je zemědělec a to je těžká práce. Umí vypěstovat obilí a chléb.

 

A pak se jednoho dne stane tato tragédie. Ábel obětuje tak, jak si přál Hospodin a Kain si obětuje tak, jak chce on sám. Možná nechtěl s bratrem směnit obílí za ovečku. Kdoví? Nepochopil snad, co se má obětovat? Chce obětovat to, co získal svojí prací? Možná i druh chlubení se, co dokázal.  Bože, podívej se, co já, já, já...já Ti dávám. Zatímco Ábelovi bylo třeba ovečky i líto. Možná by ji raději směnil za obilí  a nechal na živu. Jenže on ví, že tohle Hospodin nechce. Jeden z nich Hospodina pochopil a druhý nepochopil  a podle  toho je Boží odpověď. Vlastně tu nastal  konflikt. Kain dostal vztek a záviděl, že jeho brácha má Hospodinovu přízeň a on nic. Ale zavinil to Hospodin?? Kdo chybil ??

 

Proč Ábel pochopil a Kain nepochopil?? Selhala tu výchova rodičů v případě Kaina? Byl prvorozený, miláček, naděje......

 

Kdo tedy je viník ??? Je to Hospodin nebo lidé???

 

Jak je jednoduché to  svést na Boha!!!

 


"Jak jednoduché to svést na Boha" | Přihlásit/Vytvořit účet | 55 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 07:48:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych že se ten problém netýkal toho jestli byla obětována ovce a nebo obilí. Které bylo později v Chrámu obětováno též,  jako mouka i jako chléb:

3Po nějaké době se stalo, že Kain přinesl Hospodinu oběť z plodů země, 4zatímco Ábel ji přinesl z prvorozených ovcí svého stáda a z jejich tuku. Hospodin našel zalíbení v Ábelovi a v jeho oběti, 5ale v Kainovi a jeho oběti zalíbení nenašel. Kaina to rozlítilo, až se mu zkřivila tvář.
6Hospodin tedy Kainovi řekl: „Proč se zlobíš? Proč máš zkřivenou tvář? 7Copak tě nepřijmu, když budeš jednat dobře? Když ale nebudeš jednat dobře, pak ve dveřích číhá hřích a dychtí po tobě. Ty ale máš nad ním panovat.“



Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 08:22:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já myslím, že týkalo. Vždyť to je i základ pro pochopení Pána Ježíše. Jinak nechápeš, proč Pán Ježíš za nás zemřel. A tato výchova a obřady měly směřovat k tomuto pochopení. Škoda, že jsi tak zbožný a tohle  je Ti skryto. Asi stejně jako těm teologům, co se na dokumentu podíleli.



]


Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 08:54:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ještě jednou, Poutníku. Kain se rozlítil a měl zkřivenou tvář. Proč? Stačilo se Hospodina také zeptat proč? Ale on je plný zla a vzteku. Tady není stav duše na pokání. A když ho Hospodin kára, tak místo pokání je ještě agresivnější a zlý. Hospodin se k němu chová tak krásně. Vnímáš to také ? Bůh vidí jako ten nejlepší psycholog do lidské a tedy i Kainovy duše. A Kain ? Bere si Boží rady k srdci? Naopak. Hřích přechází ke skutek hříchu, který už nelze vrátit zpět a pak lhaní Bohu, že nevím, kde je bratr atd.

A co se týká obětování mouky či chleba, to bývalo hlavně z vděčnosti za úrodu, ale ne na odpuštění hříchu. Přece ještě v době Ježíšově se v chrámu obchodovalo se holoubátky pro obětování a Pán Ježíš to kritizoval, protože tohle kupčení do chrámu nepatří. Ale holoubek k obětování byl právě pro ty nejchudší a nevíme, jak to tehdy obchodníci prodávali předražené.

To  jen pro vysvětlení. Měj se hezky!



]


Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 11:40:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svádění vlastní viny na někoho jiného začalo v okamžiku kdy Adam svádí svou vinu na Evu a Eva na Hada. Nepřiznání si vlastní viny, neschopnost vidět věci v boží pravdě, a ne v té svojí "pravdě", bylo u Adama a Evy právě počínající  oddělování od Boha. První lidé již měli svoji "pravdu" a v této "pravdě" již mohli žít pouze vně ráje. Kain potáhl káru svalovaní viny na bližního ještě dál. Bůh ke Kainovy mluvil, Kain se bál ve své "pravdě" svalovat vinu na Boha. Kain byl velmi zhrzený a hlavní příčinou zhrzení byl Bůh. Bůh se však Kaina táže proč? A taky by mu vše podal v boží pravdě. Jenže Kaina již ovládl hněv a závist vůči bratru a to do té míry, že bratra zavraždil. Na příběhu Kaina a Abela jsou nejpodstatnější dvě věci. Kaina jako prvního z lidí ovládl duch zla nenávistí a zášti natolik, že se přestal kontrolovat a vraždil. A ta druhá věc neméně závažná je, že Kain jako první z lidí si vylévá svůj hněv který chová vůči Bohu na svém bližním. A to je prastará satanská vlastnost. Satan cítí nesmírný hněv vůči Bohu, ale dobře ví, že na Boha si došlápnout nemůže, proto ničí všechno boží dílo i tvorstvo. Mnoho lidí si svůj hněv který chovají vůči Bohu vylévají na bezbranných lidech. To je hlavní kořen všech masakrů a teroru. Všeho co ovládl satan. Svalování vlastní viny na jiného a vylévání si zlosti na bezbranném. To všechno je z jednoho zdroje kde hlavní motto: "Já nic, to ten druhý"..Hněv vůči Bohu má v sobě každý hříšný člověk, tento hněv je často natolik dobře ukrytý, že si jeho majitel neuvědomuje jeho existenci. Uvidět sám v sobě vlastní hněv vůči Bohu a přiznat si ho, je velkým duchovním vítězstvím. Uvidět vlastní hněv vůči Bohu a Bohu hněv odevzdat je to, co měl udělat Kain. Z Kainovy chyby se můžeme poučit.


]


Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 12:26:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu a také nesmíme zde přestat vidět dvojí přístup k Bohu. Obětování  nevinného zvířátka je právě to připomenutí si vlastního hříchu a i toho, že za něj trpí někdo jiný než člověk. To si Abel uvědomoval a nebylo mu lehké obětovat prvorozenou ovečku. To je způsob Boží výchovy, aby lidé  pochopili Boha a i Pána Ježíše. Pokání, pokání a ne já, já, já ti Bože dám, co jsem já vypěstoval, já dokázal… V tom je i stejný dnešní svět. Dva druhy lidí. Jedni činí pokání  a přijímají Krista a ti druzí  věří v sebe a mají svůj rozum a svoji filosofii.  A do toho ještě kolem těch věřících se prochází vlci v rouše beránčím, falešní proroci a falešní anděle, aby i ten zbytek ovládli. Dnes je situace ještě těží než v době Kaina. Měj se hezky!!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 12:54:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím že jsi našel Františku, zůstávej v Kristu!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 15:08:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu není co dodat naprostej souhlas cos tady napsal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 15:37:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevzpomínám si že by bylo v Genezi psáno že Kain a Abel obětovali za hřích. To bylo ustanoveno až mnohem později, spolu s přesnými předpisy jak se to má přesně udělat. Spíš bych to přirovnal k (později ustanovené) pokojné oběti, Hospodinu - Bohu pro radost a k vyjádření úcty. Bylo by zlé kdybychom litovali zrovna jen toho co dáváme Bohu, zvláště pokud je maso součástí naší vlastní potravy a kůže našeho oblečení. V koženém oděvu naši prarodičové z Ráje odešli. 
Je to jako kdybych pokrytecky litoval vánoční kapry ( jako součást odporu proti oslavě Kristova narození) a zároveň maso všeho druhu běžně jedl. Jako kdybych běžně používal slova jako je otec, mistr nebo učitel a pohoršoval se nad tím když tak činí někdo jiný. V souvislosti s duchovním otcovstvím a mateřstvím, zakotveným v otcovství Otcově. Které je mimo jiné popsáno i na mnoha místech v Bibli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 15:54:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hodně se přemnožila černá zvěř až ohrožuje lidi. Lituji každé zvíře které musím při lovu zabít! Po lovu vzdávám zhaslé zvěři náležitou úctu po prastarém loveckém způsobu. Ty považuješ lítost ze zabíjení za pokryteckou ty katolický hnusáku?!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 15:57:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vy uctíváte černou zvěř po prastarém pohanském způsobu ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 16:32:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No to víš Potníku nesmyslů, pohanské tradice zakořeněné v té tvojí padlé církevní nevěstce, ti nedovolují chápat vo-co-go..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 16:10:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutníku, poutníku, lepší důkaz o tom , jak vzdálená je Tvoje církev od Boha si převést nemohl, Když toto nechápeš, tak Ti všichni Tvoji „Svatí“ a církevní papaláši jsou k ničemu. Je to škoda a mám obavy, že něco tady s Tebou není v pořádku. Je jasné komu sloužíš!!! Asi se začnu podrobněji zabývat podvodem, kterým je katolická církev.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 16:37:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nakašli na to, zbytečně si pokazíš duchovní chuť dále poznávat Boha. I v tom je jistý druh duchovní pasti. Na poznání toho, co je ŘK"C" v boží pravdě zač, musíš mít velkou duchovní sílu, aby ses nenechal zkaženým duchovnem zhnusit a poté se špinavou vodou z vaničky nevylil i dítě. Zkažené duc***** totiž strhává i to čisté duc*****.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 17:04:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to škoda a mám obavy, že něco tady s Tebou není v pořádku. Je jasné komu sloužíš!!! Asi se začnu podrobněji zabývat podvodem, kterým je katolická církev.

To je od tebe zase úlet, Franto. Když se přestaneš hádat a urážet s Myslivcem, hledáš další oběť. Poutnick má jiný názor než ty. V čem je problém? Ty si do té pasáže domyslíš x věcí a pak se rozčiluješ, když to někdo vidí jinak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 17:57:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechci se hádat s Poutníkem. Pouze mne překvapuje jak tak silně nábožensky vzdělaný člověk, který má za vzor všechny svaté a všechny papeže, nakonec nepochopil smysl tohoto příběhu. Obyčejná hádka dvou bratrů. Ale proč je v Bibli? Takže nám to nic neříká? Pokud to není o obětování, pak o čem to je? Jaký je duchovný smysl toho příběhu?? Obětování za hřích je přece důležité k pochopení oběti Pána Ježíše. S Poutníkem se hádat nechci, akorát mne napadlo, jaký smysl má tedy učení katolické církve, když tohle chápou jinak. Pak nemohou pochopit ani Pána Ježíše a podle toho vypadají jejich dějiny. Poutníkovi se tím úpletem omlouvám. Jsem někdy prudký jako Petr.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 21:10:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsi dospěl k závěru, že ten příběh nepochopil? Má prostě jiné pochopení než ty. No a já mám zase jiné. Navíc poutník tu neprezentoval nějaké oficiální učení katolické církve. To totiž u této pasáže ani neexistuje. 

Jaký má pode tebe duchovní význam, když v žalmech se žalmista těší na roztříštění nemluvňat babylónských o šutru, na to, že si umyje nohy v krvi nepřátel? V čem je duchovní smysl toho, že se malí kluci posmívají nějakému prorokovi, protože je plešatý, ten je prokleje a následně z lesa vyjdou dva medvědi a 42 z těch dětí zamordují? V čem je duchovní smysl, když jeden žák proroka řekne druhého, aby mu jednu vrazil? Když to dotyčný neudělá, prokleje ho vyzývatel s tím, že ho sežere lev, což se pak stalo.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 25. listopad 2014 @ 09:31:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sosno nějak moc urputně obhajuješ vypatlaného Potníka a padlou ŘK"C"! Když sleduji tvůj názorový projev, musím shodně se všemi co zde mají všech pět pohromadě konstatovat, že jsi jako: "Kam vítr tam plášť".
Začínám na tobě pozorovat některé prvky New Age.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 25. listopad 2014 @ 19:57:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já tu poutnicka neobhajuju a osobně považuju za docela neuvěřitelné, co tu psal o útrpném právu, což je eufemismus pro sadistické mučení za účelem vynucení přiznání (odhaduji, že drtivá většina z nás by se tam přiznala k čemukoli) a ještě sadističtější popravy. Používalo se jak v otázkách víry (katolíky i protestanty) tak většinově ve světských otázkách.

Na druhou stranu si fakt myslím, že pasovat svůj výklad toho Kaina a Ábela na normu je nesmysl. Já se třeba dost věnuju (modlitba i studium) tomu, co jsi mi onehdá napsal o Janovi. A víš ty co? Docela si začínám myslet, že máš pravdu. Pokud ti dám definitivně za pravdu, budu ti opravdu vděčný, že jsi mi to ukázal. To jsou ty nejdůležitější věci, proč na GS vůbec jsem - přesně kvůli takovým vysvětlením od druhých. Ale pokud pak se mnou nebude někdo souhlasit, nebudu mu říkat, že nic nechápe, i když na mě to nanebevzetí začíná působit jako celkem očividná věc.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 26. listopad 2014 @ 15:15:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sosno a před tím tě varuji. Nehledej pravdu v lidech ani ve mě. Hledej pravdu tam kde ji našli jiní. Díky lidem můžeš jít po stopě zdroje Pravdy, po stopě která Tě dovede ke zdroji. Hledej zdroj Pravdy a nehledej ho v lidech. Pak se Ti bude Písmo začne otvírat tak, že se budeš divit. Zanech však marného náboženského kompromisu se svedenými lidmi. To je projev vlažnosti.
V Duchu pravdy začneš nazývat věci pravým jménem. Když je něco modloslužba, tak je to modloslužba, a nelze to okecat ani ukrýt. Kdo nenazývá věci v pravdě Ducha, ten je pokrytec a často i lhář!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 25. listopad 2014 @ 11:49:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Správně. To jsou věci, které mne trápí a nemám pro ně žádné jiné vysvětlení než to, že se do Bible dostaly i věci, které tam neměly patřit. Zastánci toho, že Bible má vždy pravdu a že bychom pak z Bible mohli vyškrtnout kde co, tak pro ně je to voda na mlýn a důkaz, že špatně věřím. Ale Bible má v sobě i některé rozpory, chybí mnohé detaily a důležité věci, ale proč??? Stejně tak je podivné, proč mnozí, kteří tvrdí, že věří v Boha a chlubí s Kristem, konají skutky, které se s vírou v Ježíše vůbec neslučují a tím dokazují, jak lze víru zprofanovat.   Fanatismus je zlá věc  stejně tak fundamentalismus. Bible na druhé straně velice dobře vyjadřuje i všechny negativní emoce, nenávist a jiné. A bohužel mám pocit, že si do Bible někdy lidé vložili sami i to, co jim vyhovovalo. Ale Pán Ježíš říká, že se má šířit evangelium a to není celá Bible i s popisovanými zločiny, krutostí, hrubostí, necitlivostí aj. Možná jsme si hodně blízcí, akorát Ty jsi více vzdělaný a zkušený, znáš jazyky, historii, znáš to, co nezná jiný, máš přehled i nadhled. Já jsem se prostě zaměřil na Ježíše a snažím se pochopit Jeho Ducha. A ten by  s popisovanými krutými jevy nesouhlasil.  A po tolika letech objevuji stále víc a víc, ale nechci být fanatik.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 25. listopad 2014 @ 20:17:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi zásadní rozdíl mezi námi dvěma je, že já si myslím, že to vše do Bible patří. Bible je kniha o Bohu a o člověku a je tu pro člověka. Podívej se do 1S 15. Máš tu proroka Saul má průšvih - nezmasakroval válečného zajatce. No a tak přijde Samuel a rozseká ho před Hospodinem na kusy. Nemusíš si moc domýšlet, abys ve vztahu k tomu, co byl Gilgál a co se tam dělo (1S 15,21) viděl obětování člověka (válečného zajatce) Bohu. Inu "milujte své nepřátele, odpouštějte jim, čiňte jim dobře a modlete se za ně."

Děláš dobře, pokud jsi se zaměřil na Ježíše. Nemá cenu nechat se odvracet a znepokojovat tím, že se ti spousta věcí v Bibli nelíbí. Mordování a zotročování válečných zajatců (znásilňování zajatých žen) je nakonec v Bibli celkem častým jevem. Mně docela zarazila jedna věc. Nedávno tu vyšel článek skládající se z výroků poutnicka o mučení vězňů a jejich brutálních popravách. On má jistě pravdu, že taková byla doba, ale to ty lidi neomlouvá. Přesto ti, kteří mu to předhazují s klidem nacházejí vysvětlení pro totéž, pokud se to popisuje v Bibli. My dva jsme si asi opravdu podobní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 19:54:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ssns píše:

Jaký má pode tebe duchovní význam, když v žalmech se žalmista těší na roztříštění nemluvňat babylónských o šutru, na to, že si umyje nohy v krvi nepřátel? V čem je duchovní smysl toho, že se malí kluci posmívají nějakému prorokovi, protože je plešatý, ten je prokleje a následně z lesa vyjdou dva medvědi a 42 z těch dětí zamordují? V čem je duchovní smysl, když jeden žák proroka řekne druhého, aby mu jednu vrazil? Když to dotyčný neudělá, prokleje ho vyzývatel s tím, že ho sežere lev, což se pak stalo.

Co je na tom divného? Nešlo o nic jiného, než o spravedlivý Boží soud, zvířata a celá příroda musí poslouchat Boha a může být použita k Božímu soudu nebo naopak věrní mohou být zachráněni i před smečkou hladových lvů - Viz. Daniel... nebo tři mládenci v ohnivé peci...

A pokud vím, tak ten prorok neuposlechl v tom, že nemá nic jíst a nic pít na území vzpurníků a modlářů...




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 20:54:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky, Gregu, ale mně šlo o to, jaký v tom vidí smysl ten, kdo se rozčiluje, že má někdo jiný pohled na věc. Vzhledem ke své víře v to, že Bůh je svrchovaný panovník a vše děje podle jeho vůle, vidím v Kainovi a Abelovi především Boží nepodmíněné rozhodnutí pro jednoho a odmítnutí druhého. Jak se píše o jiné bratrské dvojici:"ještě než se narodili, jednoho jsem si zamiloval a druhého nenáviděl." No a na tu oběť pak vztahuji výrok, že nezáleží na tom, kdo chce a běží (obětuje), ale na tom, kdo se smilovává (přijímá oběť)". Písmo cituji zpaměti, takže promiň, že jde spíš o parafrázi, ale protože jsi znalec Písma, jistě víš, co mám na mysli.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Tazatel v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 18:57:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Hraješ si tu na soudce?

A křivé ovbinění přitom uznat neumíš?

http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2469414&mode=&order=0&thold=0





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 26. listopad 2014 @ 17:00:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem opravdu přesvědčen, že tu nehraješ poctivě a používáš (používal) jsi více nicků. K tomu nemám potřebu nic dodávat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 20:17:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taky si myslím, že by Tazatel mohl být Myslivec..




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 20:48:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To si ani nemyslím. Už na počátku jeho zdejšího působení jsem mu to vysvětlil. Myslivec se sice vyjadřuje jako hulvát, ale když tuto skutečnost nějak upozadíme (mně to dělá potíže), najdeme za tou fasádou z ostnů celkem zajímavé myšlenky a pohledy. U Tazatele a jeho soupodstatných přispěvovatelů najdeme jen prázdnotu. Navíc Myslivec používá jiný slovník, jiný styl a tak vůbec. Je samozřejmě možné, že jsi Tazatel, ale já si to nemyslím. Pokud ano - gratuluji k povedenému výkonu, ale u těch dalších nicků a nepřihlášených ti to maskování fakt nejde. :-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 28. listopad 2014 @ 22:19:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak je Myslivec tazatel nebo není? ?Hulvátství ti vadí Sosno u Myslivce a u Martina ti jeho hulvátství nevadí? Jsi Sosno ožralý, blb nebo bereš drogy? Připadá ti tato otázka hulvátská?Prosím jednoduchou odpověď.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Tazatel v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 16:41:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Poutnicku?

Nečekají nakladené otázky?

Nakoukneš sem?


Odpovíš Poutníče?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 17:02:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bojí se toho! Jeho nebeská maminka z něho nebude mít žádnou radost. Taková zbabělost od jejího apoštola lásky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Tazatel v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 22:35:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

A zdalipak ho pochválí jeho nadřízení? -:))))))))

Tak hezky hájil torturu. Copak, že najednou mlčí?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 26. listopad 2014 @ 15:07:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen mu Lumíku nadále otírej jeho vlastní lejno o šňupák. U zvířat to při výchově a výcviku funguje skvěle. Když někde kde nemá udělá "bak" tak za to musí nést následky.:-))


]


Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 17:02:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto je klasický archetypální příběh o střetu pastevců/lovců/lidí putujících (Abel) a zemědělců/lidí žijících v osadách (Kain). Pro starověké Izraelce (pastevce) byl život v osadách (městech) symbolem hříchu a úpadku. Souviselo to mimo jiné i s tím, že mezi kočovníky ve stanech toho ututláš mnohem méně než v kamenných budovách a uličkách měst/osad. 

Navíc se tu objevuje oblíbený biblický motiv, kdy kladným hrdinou je mladší z bratrů. A k tomu (hodně ve spojitosti s prvním odstavcem) jde o odkaz na "klatou zemi" v předešlé kapitole.

Oba bratři obětovali ze své práce a nikdo jim neřekl, co mají a nemají obětovat. Ostatně i pozdější obětní řád (po usídlení Izraelců) zná oběti prakticky stejné jako byla ta Kainova. (viz třeba Lv 2,14-15) Dokonce i slovo, které je v Bibli použito pro oběť Kainovu (Gn 4,3) se nadále používá v Leviticu pro přídavnou oběť. Kainova a Abelova oběť nebyla obětí za nějaký hřích.



Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 17:11:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh vyhnal za hřích Adama a Evu z ráje. Oni pak svým dětem vyprávěli on tom jak to bylo v ráji skvělé, jak Boha urazili hříchem ,a jak je On za spáchaný hřích z ráje vyhnal. A co pak dělali děti Adama a Evy. Snažili se obětí usmířit rozhněvaného Boha. Bůh na jejich oběť shlédl a přijal ji, nebo ji taky nepřijal.
Pproč byla oběť přinesená? Pro usmíření rozhněvaného Boha.
Proč byl Bůh na lidi rozhněvaný? Protože zhřešili!
Za co byla oběť za přinášená? Za hřích který rozhněval Hospodina.
To že byla ceremonie oběti za hřích ustanovená mnohem později, na věci nic nemění. Tak jako nic neubralo Spasiteli jeho narození v budoucnosti, když již na samém počátku existoval jako Slovo.


]


Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 17:47:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže ten příběh nemá smysl? Prostě se dva bráchové pohádali. Pak ale nemá v Bibli smysl nic. A vlastně ten konflikt zavinil přece jen Bůh. Zajímavé. Věř si tak, jak chceš. Já v tom vidím tenhle smysl. Jinak by to byl jen obyčejný příběh, kterých jsou miliony.


]


Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 21:11:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Františku, proč by to neměl mít smysl? Františku, skutečně je problém, když v tom vidí něco jiného než ty? Já v tom takové nevidím oběť za hřích, budeš proto i na mně nazlobený? Já v tom jednoduše vidím něco jiného.

A to rozdílnost motivaci mladší bratr byl pokorný a řekl bych, že oběť Hospodinu přinesl s láskou v srdci, kdežto starší nikoliv.

Smím se zeptat stálo se ti poslední dobou něco? Poslední dobou stále více tě chválí Myslivec. Nešli jste společnou řeč? Nebo i Tebe čím dál víc štve, když někdo vidí věci jinak než ty nebo jinak věří?


]


Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 21:21:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znáš to - kdo chce s vlky býti ... Franta, zdá se, pochopil, že virtuální kámoše na GS si nejsnáze získá ... no asi jako bych si je časem získal já, kdybych svou odpověď tobě začal:"Ty katolický modloslužebníku, ..." :-)

Kjubiku, tam se ale nepíše o nějaké pokoře. Docela zajímavé je, jak zní verš 7 v Septuagintě:"Není totiž pravda, že když obětuješ správně, ale oběť nedělíš správně, hřešíš? Mlč! On (Ábel) se obrací k tobě a ty nad ním budeš vládnout." Ale jinak jistě - každý nechť si v tom příběhu vidí, co je mu libo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 22:23:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj ty skoropravoslavný modlo služebníku :). Máš pravdu, nic se tam nepíše o pokoře. Díky za zmínku ze Septuaginty. Já vycházel trošku z vlastního pochopení textu a trošku i z poznámky z Jeruzalémské Bible (české).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 25. listopad 2014 @ 20:20:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když už tak spíš skorokatolický modloslužebníku. Jakkoli by mi to ještě před rokem přišlo nemožné, je mi dnes katolická církev o dost bližší než pravoslaví. Takže se třeba jednou budeme oslovovat "bratře modloslužebníku". :-))


]


Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 25. listopad 2014 @ 08:18:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi stalo. Zaměřuji se víc na Krista a na to, jak v dějinách byli lidé duchovní výchovou připravováni k Jeho pochopení. Stále víc zjišťuji, že nějaké síly se však snaží za každou cenu ostatní přesvědčit o tom, že člověk není hříšník a že člověk nepotřebuje Krista. Prostě něco se ve světě děje a všichni podléhají tomu, kdo momentálně ovládá svět a rafinovaně působí.To není jen o katolické církvi, ale stačí se podívat na USA, kde se  konají velká shromáždění, kde vždy nějaký vůdce řve a mává Biblí a chová se tak, jak by se nechoval Pán Ježíš. Prostě svět je někým ovládán s cílem nepochopit Ježíše. A pak kolem sebe vidím stále víc a víc, jak mnozí z těch, co se chlubí vírou, jsou stejní a někdy i horší než ti, kteří žádnou vírou se nechlubí. Takže jakou mají víru, když nemění jejich srdce, povahu a život pozitivně. A co se týká Myslivce, třeba je to tím, že jsem se za něho modlil.  Jsem rád, když je slušný. To je vše.


]


Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 21:13:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždyť jsem ti ten smysl, který v tom vidím, napsal, ne? A kousek výše ti v odpovědi uvádím pár příkladů z Bible, které jsou dokonce nesmyslné.


]


Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 25. listopad 2014 @ 07:57:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Domnívám se, že obecně městský život je pro život s Bohem nezdravý a obtížnější. A platí to až dodnes. Všeobecný úpadek morálky je největší ve městech, jakož i největší krize mezilidských vztahů. Naopak venkov byl vždycky zdravým jádrem národa.

Pastevci byli svým způsobem života a v nebezpečích dravých zvířat i od zlých lidí daleko víc odkázáni na Boží milost a uvědomovali si to každý den. Chléb náš každodenní dej nám dnes ....
Stan ani zdaleka neposkytuje takovou ochranu a pocit jistoty jako dům. (I Abrahám musel vyjít z bezpečí Cháranu a prožít život pod stanem. V putování se stády a s tím spojených útrapách. To mu bylo duchovně k užitku).

Zemědělci naopak skladovali úrodu, vytvářeli přebytky a byli tak do budoucnosti vlastní prací daleko více zajištěni. Věděli, že mají co zítra jíst. Nebyl takový důvod se každodenně znovu spoléhat na Boží milost, ale bylo zde větší pokušení vlastní pýchy. Pokušení zapomínat na Boha.


Bohu nevadilo to, že Kain obětoval z úrody pole, ale vadilo mu to, že Kain neměl čisté srdce. Neobětoval Bohu srdcem a proto Bůh jeho Oběť nepřijal.
Bůh nevyčítá Kainovi co obětuje, ale vyčítá mu jeho zlé srdce.

(Gn 4,7)
Cožpak nebudeš pozdvižen, budeš-li jednat správně? A jestli nebudeš jednat správně, ve dveřích číhá hřích. Dychtí po tobě, ale ty nad ním máš vládnout.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 25. listopad 2014 @ 20:22:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Domnívám se, že obecně městský život je pro život s Bohem nezdravý a obtížnější. A platí to až dodnes. Všeobecný úpadek morálky je největší ve městech, jakož i největší krize mezilidských vztahů. Naopak venkov byl vždycky zdravým jádrem národa.

Napíšeme my dva burani. Nevím jak u vás, ale u nás nejsou vesnice vzorem svatosti - smilstvo, cizoložství, krádeže, pomluvy, závist. V těch městech je to spíš tak, že se tam vždy sejde více stejně pokřivených lidí a tak vytvoří skupinu.


]


Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 19:58:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
František 100 píše:

Takže ten příběh nemá smysl? Prostě se dva bráchové pohádali. Pak ale nemá v Bibli smysl nic. A vlastně ten konflikt zavinil přece jen Bůh.

Jasně. Posaď Boha na lavici obžalovaných. Samozřejmě, že zde šlo o způsob oběti. Abel obětoval na základě prolité krve. Kain nabídl Bohu nekrvavou oběť z darů země, která byla prokletá. Z práce svých rukou. 

Abelova a Kainova linie se pak táhne celým Písmem až do konce dějin.


]


Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 19:42:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Františku, možná se mnou nebudeš souhlasit, asi ani mnozí další, ale i tak napíši jak vnímám příběh já. 

V Písmu nenajdeme do této kapitoly nic o obětech za hřích ani o krvavé ani o nekrvavé. Domýšlet, že o tom Kain i Abel věděli, je stejné jako domýšlet, že v domech žalářníka, Kornélia ...byla nemluvňata (byl pokřtěn celý dům) a proto křtíme nemluvňata. Nikde nečteme nic o křtu nemluvňat, nikde ale ani nečteme nic o tom, že by Kain či Abel věděli, jak obětovat a ani my nikde nečteme, že důvodem nepřijetí je nekrvavost Kainovi oběti. Co čteme? Genesis 4:7 zde Pán říká Kainovi jak se má stát Bohu příjemný. Dále víme, proč byla oběť Abelova přijata. Čteme o víře. Židům 11:4
Toto jsou podle mne místa Písma, která mluví proč Abelova oběť byla přijata a jak se Kain měl stát příjemný. Může přijmout Bůh oběť někoho kdo je nepříjemný? 
Pokoj a milosrdenství tobě Jirka
PS: pokud někdo udělal závěr, že to byl Bůh, který mohl za první vraždu, tak je úplně jedno kolik má teologických škol. Teologická škola tě křesťanem neudělá.






Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 20:29:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, co je psáno ve 4,11 se přece nevztahuje k příběhu o bratrovraždě. V Bibli není vždy vše napsáno, ale jsou tam třeba náznaky a ostatní pochopíme později v dalším kontextu. Může být více možných výkladů. Problém byl v tom, že Ábelova oběť byla přijala a Kainova nebyla. My neznáme přesně povahu ani jednoho z nich před událostí.Oběť Kainova se z nějakého důvodu  Bohu nelíbila či nebyla přijata. Reaguje až na oběť. Proč až na oběť. Možná se oba bratři tolik nelišili. Kdoví, jak by reagoval Ábel, kdyby na jeho oběť Hospodin nereagoval.  Problém byl ve způsobu v obětování a tím i vztahu k Bohu a k hříchu. Šlo přece vždy o to, aby lidé pochopili hřích a to, že ze hříchu se nevykoupí žádným svým lidským činem a lidským úsilím, ale musí být obětována nevinná bytost, prvorozený beránek či jiný prvorozený tvor. Vždyť to je základ k pochopení i toho, proč byl obětován Pán Ježíš k vykoupení našich hříchu. Tak to prostě vidím. To je asi smysl příběhu. Jinak v tom žádný smysl není a nemá smysl přemýšlet zde o obětování. A proč by pak obětovávali?

Měj moc hezky.


]


Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 20:40:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ábel věřil, a proto přinesl Bohu lepší oběť než Kain a dostalo se mu svědectví, že je spravedlivý, když Bůh přijal jeho dary; protože věřil, ‚ještě mluví, ač zemřel‘. Aha, jsem u PC, nemám tu Bibli, a přehlédl jsem celou kapitolu. Tak tento verš doplňuje, co cítí Pavel o obětování. Ábel věřil a díky jeho víře byla jeho oběť lepší. Ale v co věřil? Nevěřil snad právě v to, že je hříšný a že tohle zvířátko je obětováno za jeho hřích. Nebylo v tom na rozdíl od Kaina pokání? To už je na nás, jak to cítíme my. Jinak se omlouvám, že jsem v minulém příspěvku vycházel ze 10,4 místo z 11,4.


]


Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 25. listopad 2014 @ 08:12:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Domýšlet, že o tom Kain i Abel věděli, je stejné jako domýšlet, že v domech žalářníka, Kornélia ...byla nemluvňata (byl pokřtěn celý dům) a proto křtíme nemluvňata. "..


Jirko.
není to stejné.
Praxe křtít nemluvňata nevznikla někdy v jedenáctém století při rozdělení církve, ale je praxí církve už od samotného počátku. Nejdříve byla ustanovena praxe církve (pokřtít celý dům), až následně se z toho stala tradice církve.
Tvrdil, že úplně ve všech případech, kdy se Písmo zmiňuje, že byl pokřtěn celý dům a náhodou to vždycky byli manželé bezdětní je docela úsměvnou (rozumovou?) iluzí.

To není jako v rodinách  dnes, kdy jako národ objektivně velikou rychlostí vymíráme.
Rodiny v dobách prvotní církve měly docela běžně deset, patnáct dětí - od miminek až po dospělé. Bezdětnost byla hanbou. Naopak mít hodně dětí bylo v těch dobách znakem Božího požehnání.
A ani dneska tomu není jinak - jen si to mnozí už neuvědomují.


]


Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 25. listopad 2014 @ 09:33:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechci se teď zabývat otázkou křtu. Křest není podmínkou spasení. Někdy nad tím, budu ještě přemýšlet. Dokonce znám pastory, kteří křtí a přitom nežijí, jak by měli žít, kdyby se opravdově drželi Krista. Ani nemám nějaké výhrady proti katolickému křtu, protože to je hlavně přáním věřících rodičů. Děti se však do nebe dostanou i bez křtu. Takže křest dětí není ani tak kvůli dětem, jako spíše závazek rodičů a církve. Vrátil bych se k jinému problému. Ano, lidé měli v dávných dobách deset i více dětí a děti byly požehnáním, protože právě děti byly zárukou zabezpečení ve stáří. Bez děti byli lidé, pokud nebyli boháči, odsouzeni k umření v bídě a bez péče. A zásada mít hodně dětí platila pro křesťany i nekřesťany. Přesto se počet lidí nezměnil výrazně jako v posledních sto letech zemích třetího světa. Proč? Počet výrazně dříve ovlivnily nemoci a v dospělosti i války. Z deseti děti se dospělosti nedožila ani polovina a ty přeživší pak umírali ve válkách a v epidemiích   Bohužel rodiny v afrických a některých zemích se díky větší péči rozmnožují obrovským tempem. Evropská civilizace s korekcí své reprodukce bude ohrožena právě těmito lidmi ze třetího světa. Dnes lidí nemají strach ze stáří, protože tu existuje péče. Proto stačí tak max. dvě děti a někdy ani to ne. Je to dnešní životní styl. Brzy má Česko přijmout asi 35 tisíc utečenců z Francie a tak to bude pokračovat dál. Ty se jistě budou množit i u nás. A nezapomeňme, že je možné leccos. Pár desítek Izraelců se za pouhých 400 let rozmnožilo v národ , který čítal přes dva miliony. Když jsem se pustil do výpočtů, zjistil jsem, že za předpokladu, že nejsou války a epidemie a je dlouhé dožití, je to velice snadno možné. Ale kdoví, co nás čeká?


]


Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 25. listopad 2014 @ 09:36:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mít hodně dětí v dávných dobách znamenalo, že se jich snad třetina dožije dospělosti. Děti umírali na banální nemoci, a ty co nebyly "pokřtěné" po katolicku, se zahrabávaly u hřbitovní zdi jako zdechlý dobytek. 
To jsou ty tvoje "zlaté časy" katolický vypatlanče!



]


Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 26. listopad 2014 @ 20:06:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím, že argument všichni byli bezdětní je úsměvný, Stejně je úsměvný argument, že tam děti byli či novorozenci. Obojí je na vodě, naštěstí máme Písmo, které nám ukazuje, kdo byl pokřtěn a co předchází vždy křtu. To je důležitější než lidská spekulace co znamená termín v celém domě.


]


Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 17:05:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, naštěstí máme jak Písmo, tak i nepřetržitě předávaný život v církvi - tradici církve.


A v obojím se dozvídáme, že žádný člověk není ostrov, ale že je vždycky součástí jakéhosi společenství (rodina, církevní obec, národ) a všichni navzájem nesme před Bohem za všechny ostatní ze společenství odpovědnost. Jsme navzájem provázáni.
Zvlášť  toto platí u přirozeného společenství rodiny. Křtu nutně vždycky předchází víra. Ale dospělá víra jednoho člena rodiny se pro tuto provázanost vztahů vztahuje úplně na celou rodinu a u dětí, které nejsou ještě mentálně schopné přijmout víru, působí víra rodičů zástupně.  Právě pro tuto provázanost rodinného společenství.

Proto apoštolové mohli směle tvrdit, že pokřtili "celý dům" - tedy bez rozdílu věku a postavení pokřtili všechny, kteří patřili do určitého rodinného společenství.

Podobné je to se zástupností víry pro křest  i u mentálně těžce postižených, kteří kvůli svému poškození nikdy nedosáhnou vlastního uvěření, vlastní zralé víry a přesto je křtíme.



(1 Kor 7,14)
Ten nevěřící muž je totiž posvěcen svou manželkou a nevěřící žena je posvěcena svým mužem. Jinak by přece vaše děti byly nečisté, ale nyní jsou svaté.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 28. listopad 2014 @ 16:00:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady se neshodneme. Víra se totiž nedědí a nedá přenést. Miminka i mentálně postižení budou spasení milostí jako my, ale nerozhoduje o tom lidský úkon křtu, ale to, že Pán je zná. Pánu totiž žádný člověk nemusí říkat (třeba křtem) o druhém, Pán sám ví co je v člověku. Tak věřím já. Pokřtili všechny, kteří slyšeli, tak je psáno o smělosti apoštolů. O zástupném působení víry se nikde v Písmu nepíše. Píše se tam o opaku. Že každý ponese odplatu za své skutky. 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 28. listopad 2014 @ 16:46:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten verš přece není o křtu, ale o účinku víry. Když jeden z manželů je věřící a druhý nevěřící, tak víra toho věřícího má očistný účinek na toho nevěřícího. Pavel tu chce povzbudit ty manželské páry, kde jeden z manželů je nevěřící. Nakonec třeba i ten druhý nevěřící časem uvěří. Takových párů existuje i dnes mnoho. A uvěří díky tomu, jak se k němu ten věřící partner chová. A také dodává, pokud chce nevěřící partner odejít, ať odejde.

 

Křest malých dětí nikdy nikdo nenařizoval. To pak nařídila sama církev z nějakých svých důvodů, aby k sobě vázala ovečky. Křest dětí byl především také přáním rodičů, kteří jednak byli Bohu vděčni za narozené dítě a jednak si přáli, aby bylo také zbožné a sloužilo Bohu. Proto byli při křtu věřící kmotři, kteří měli při křesťanské výchově pomáhat. Ono vlastně narození dítěte je Boží zázrak a věřící člověk moc touží po tom, aby toto dítě bylo také věřící a až vyroste a vše pochopí vírou i rozumem , se stalo členem církve, v níž člověk žije.

 

Křest dětí tedy nevychází z Bible, ale z tradice. Jinak každé dítě je svaté a patří nebi.



]


Re: Jak jednoduché to svést na Boha (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Úterý, 25. listopad 2014 @ 20:15:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě je k příběhu Abela a Kaina nejprve nutné přijmout známé vysvětlení, které zde uvedl ssns, takže nemá smyl ho opakovat.

Pořad, na který František odkazuje, jsem neviděl. Ale závěr z pořadu zmíněný v článku je zajímavý:

"Kdyby nedělal rozdíl mezi oběma bratry, nebyl by důvod k závisti  a k vraždě."

Opravdu, kdyby měl Bůh v novozákonním pojetí lásku, kterou nás učí pobýváním v Kristu, tak by nemohlo dojít jednak k obětem, jednak k nepřijímání jednoho a zvýhodňování druhého. Oba se totiž chtěli podle svého nejlepšího vědomí a svědomí zalíbit Bohu.

Pokud někdo nepřijde na lepší výklad, než je dán zmíněným historickým kontextem doby kamenné (nemyslím že bronzové), tak nám z novozákonního pohledu nezbude, než příběh zařadit k těm, které potvrzují náboženskou nevyspělost lidstva té doby a slabé poznání Boha. Pokud ne, těžko budeme závěru z televizního pořadu oponovat.



Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy