Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 194, komentářů celkem: 429735, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 580 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116628514
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Dva aspekty Božího království
Vloženo Pátek, 03. červenec 2020 @ 09:12:45 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Willy

Boží království je samozřejmě jedno, avšak má dva aspekty ve smyslu dvojího vstupu do Království.
  1. Do Božího království se rodíme. Každý znovuzrozený věřící v Krista je občanem Božího království, je přenesen z pravomoci temnoty do Království Božího milovaného Syna.
  2. Pak je tu Království nebes, do něhož vstupují věřící v Krista tím, že v Království žijí, že rostou v životě


Ukažme si ve verších, které se o těchto dvou aspektech zmiňují, jak se věci mají:
Ad 1. První verše jsou v Janově evangeliu - J 3:5 „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vstoupit do Božího království. Co se narodilo z těla, je tělo, a co se narodilo z Ducha, je duch.“
Kolosským 1:13-14 On nás vysvobodil z pravomoci temnoty a přenesl do království Syna své lásky,

Ad 2. Druhý list Petrův 1:5-11 A právě proto vynaložte všechno úsilí a doplňte svou víru ctností, ctnost poznáním, poznání sebeovládáním, sebeovládání vytrvalostí, vytrvalost zbožností, zbožnost bratrskou náklonností, bratrskou náklonnost láskou. Máte-li totiž tyto vlastnosti a rozhojňují-li se, způsobí, že nebudete nečinní ani neplodní pro poznání našeho Pána Ježíše Krista. Kdo však tyto vlastnosti nemá, je slepý, krátkozraký; zapomněl, že byl očištěn od svých starých hříchů. Proto se, bratři, tím více snažte upevňovat svoje povolání a vyvolení; neboť budete-li to činit, nikdy nepadnete. Tak vám bude bohatě poskytnut vstup do věčného království našeho Pána a Zachránce Ježíše Krista.

To znamená, že do Království nebes vstupujeme už jako věřící v Krista způsobem života a růstem v životě.

3:10-14 Pánův den přijde jako zloděj v noci. V něm nebesa s rachotem pominou, prvky se žárem uvolní a země a její činy budou spáleny. Když se toto všechno takto rozplyne, jací musíte být ve svatém způsobu života a zbožnosti vy, kteří očekáváte a urychlujete příchod Božího dne! Kvůli němu se nebesa rozplynou v ohni a prvky se žárem roztaví. Podle Jeho zaslíbení očekáváme nová nebesa a novou zemi, ve kterých přebývá spravedlnost. Proto, milovaní, očekáváte-li tyto věci, vynasnažte se, abyste jím byli nalezeni v pokoji, bez poskvrny a bez úhony.

Kdo nežije v tomto věku milosti takovýmto životem, což je ve skutečnosti Kristus, náš Život (Fp 1:21, Ko 3:4), jak by mohl žít v budoucím věku, v tisíciletém království, ve věku spravedlnosti? Vždyť to nebude umět!

Nežijeme nebo tedy nemáme žít my, naším vlastním přirozeným životem (Ga 2:20). Máme nechat žít Krista místo nás, skrze nás, máme žít skrze Něho (J 6:57),zůstávat v Něm, aby On mohl zůstávat v nás (J 15:4-7), tzn. jíst Jej, pít z Jeho Ducha a dýchat Jej vzýváním Jeho jména, pro Jeho vyjádření a zastoupení Boží vlády na zemi. Jenom Kristův život se líbí Bohu a obstojí před Bohem a my jej můžeme a máme přijímat v hojnosti, tj. v přetékající míře, aby proudil a vyprodukoval drahé materiály (zlato, stříbro, drahé kameny pro Boží dům a zlato, perly a drahé kameny pro Nový Jeruzalém, Boží svaté město) pro Boží stavbu - cíl Božího budování.

Žít v Božím království sebou nese skutečnost toho, že činíme Boží vůli. Jak je psáno v 1. listu Janově 2:17 A svět pomíjí i jeho žádost; kdo však činí vůli Boží, zůstává na věčnost. A v Markovi 4:35 je dokonce napsáno, že ten, kdo činí Boží vůli, je Kristovou, tj. Boží rodinou - „Neboť kdo činí Boží vůli, to je můj bratr, má sestra i matka.“ Amen.

"Dva aspekty Božího království" | Přihlásit/Vytvořit účet | 50 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pátek, 03. červenec 2020 @ 14:50:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Nebeské království je ve Svatém Duchu. Tedy je zde mezi námi. A až přijde fyzicky JK, bude zde i fyzicky.
Zjistil jsem ale velmi zajímavou věc :). V roce 2020 bylo dokázáno, že neutrina mají hmotnost !!!. To znamená, že teorie o rozpínání země není žádnou konspirací ale fakt.
Studoval jsem znova Genesis atd... a tuto teorii podporuje i Svaté písmo.
1. Na začátku byla země jen jako voda...tyto vody jediný Bůh stlačil a vytvořil tím kontinenty. Kdybychom ale zemi stlačilo ještě více vznikla by Pangea. A co se píše ve Svatém písmu...země bude proměněna a nebudou zde moře...to znamená jedno...současná země bude jediným Bohem stlačena zpět na Pangeu a jezerní a říční systém.  Znamená to, že současný zemský plášť expanduje..... V něm nebesa s rachotem pominou, prvky se žárem uvolní a země a její činy budou spáleny a to bude křest ohněm. Božím zásahem se ale země promění v Pangeu.



Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 03. červenec 2020 @ 14:57:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ovšem nemá s tématem článku nic společného, takže nevím, proč tímto tvým nemístným komentářem zapleveluješ debatu pod ním.


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 03. červenec 2020 @ 15:35:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, které království hlásal Ježíš? A které Jan Křtitel? 



Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 05. červenec 2020 @ 15:10:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, jako zběhlý čtenář Bible bys měl vědět, že Boží království má ve věku milosti dvě místa působení. Jedno je v nebesích a jedno je na zemi. Království na zemi je omezeno na církev, jinak celý svět leží v tom Zlém a vládne mu někdo jiný než Bůh - na rozdíl od nebes, kde Bůh vládne neomezeně. 
Proto se církev má modlit a modlí, aby království Boží přišlo z nebes na zem, aby se na zemi děla, stala a byla činěna tatáž vůle, jako v nebi, takže nakonec díky příchodu Pána Ježíše Krista království nebes naplní celou zemi a celá země bude pod Boží vládou, naplněná známostí Boží slávy.
Církev jako sféra a místo, kde vládne Bůh v Kristu skrze Ducha Svatého, není z tohoto světa a má nebeskou přirozenost, příchuť, povahu, neboť má Boží život a účast na Božské přirozenosti, jako stvoření Božího druhu. A Bůh chce získat skrze církev zpět do vlastnictví celou zemi tím, že se skrze církev vypořádá s Božím nepřítelem, který mu to od počátku kazí a brání tomu. Ale jen do času, kdy Bůh bude vládnout neomezeně nejen na nebi, ale i na zemi.
Tož tak.     


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 05. červenec 2020 @ 17:54:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdy tě nenapadlo, proč Matouš psal o království nebeském a ostatní evangelisté o království božím? 
Kdyby to mělo být totožné, nepoužije duch svatý odlišné přídavné jméno. Nemluvě o tom, jaký je základní charakter čtyř evangelistů. 
Královský, služební, člověčí a Boží. 
To jen naznačují, jinak to jsou oblasti známé už aspoň 200 let. 


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 05. červenec 2020 @ 18:12:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč se snažíš poučovat o Království poučeného? Tvými slovy řečeno, jsi směšný.


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 05. červenec 2020 @ 18:31:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Klidně budu z tvého pohledu směšný, problém je v tvém článku.
A protože jsi autorem, píšu to tobě. 
Matouš napsal, Ježíš začal svou službu tím, že Židům kázal království nebeské. A program tohoto království popsal v kázání na hoře. 
O znovuzrození ani slovo. O chování mnoho slov. O milosti nic. 
Teprve až Židé odmítli Ježíše, začal hovořit o svém ukřižování. 
To znamená, odmítli krále království nebeského, změnil svou službu. 
O tom mohl psát pouze Matouš. 
Židé, ti dnešní to chápou. Neboť stále čekají na svého krále, který ustanoví pozemské království nebes, v čele se svým králem, mesiášem. 
Bohužel mnozí křesťané to nechápou a nerozumí dnešním Židům. 
Jestli já jsem směšný, ty jsi nechápavý. 


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 12:11:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Určitě jste "směšní" oba dva, leonet, Ty i willy, ve svých pochopeních "termínů" B-ží království či království Nebes (Nebeské králivství). Ty leonet o něco více, protože o Židech plácáš své výmysly.

Království b-ží a království nebes jsou naprosto zaměnitelné termíny a jedná se o uctivou náhradu B-žího Jména s odkazem na Jeho vůli - tedy panování v životech lidí. Proto nemá nic společného s politckou - pozemskou vládou, panovníky, ustanovením nějakého panství, království, vlády. Vždyť H-spodin B-h je Králem nad celou Zemí, nad nebesa nebes, Král králů všech králů, kraluje nad všemi národy Země a nad celým vesmírem, nad všemi tvory. Nebesa jsou jeho trůnem a země podnožím (toho trůnu) Jeho nohou.

Velice se mýlíte :) Mesiáš přijde do tohoto království a bude v něm sloužit B-hu.


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 12:26:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Voto, znají Židé Jana Křtitele ?


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 13:11:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano :)  A Ty snad znáš toho křtitele? Když si na to odpovíš, budeš vědět, že někteří o něm četli. Jinak kde nic tu nic, žádný dobový záznam, jako s tím Ježíšem, jeho apoštoly, nebo i oním Šaulem :) Dost nezajímavá sekta do určité doby :)


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 13:30:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Je zajímavé, co dokáže Bůh vytvořit z něčeho velmi nepatrného nebo dokonce z ničeho :-)


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 21:53:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Určitě ano :) A tak se po světě rozšířilo křesťanství, islám,  ... a stále zde jsou :)
A i přesto vše, Židé jako národ křesťanství, islámu, nepodlehli.
Znáš to - pokušení budou přicházet :)


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 22:08:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

/Židé jako národ křesťanství nepodlehli./

To víš Voto. Už Izajáš píše:
  • 1 [biblenet.cz]Kdo uvěří naší zprávě? Nad kým se zjeví paže Hospodinova?
  • 2 [biblenet.cz]Vyrostl před ním jako proutek, jak oddenek z vyprahlé země, neměl vzhled ani důstojnost. Viděli jsme ho, ale byl tak nevzhledný, že jsme po něm nedychtili.



]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 07. červenec 2020 @ 09:11:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím, rosmano, já vím :)

Vypadá to, že nejen ivanp, ale i Tvou soudnost křesťanství ycela vymylo a převálcovalo :)

Vyrostl před ním (už v době před prorokem), jako proutek z vyprahlé země (to by mne zajímalo, jak se to tomu Ježíškovi stalo :), neměl vzhled ani důstojnost (a zástupy lidí oslavovaly toho Ježíška :), byl nevzhledný (určitě byl Ježíšek strašlivě škaredý :), po něm jsme nedychtili (a ouva, říkají králové pohanů :) …


To je v pohodě, ten křesťanský proutek, který vyrostl před Vámi z vyprahlé země.
(A také sdílel osud s bohatci :)))


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 07. červenec 2020 @ 14:31:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Vyrostl před ním (už v době před prorokem), /


V době před prorokem ne.
Po prorokovi.




]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 07. červenec 2020 @ 14:59:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyrostl, vyroste :)
A jak z té vyprahlé země, jako proutek? :))
S bohatými sdílel osud :)
Spatří své potomstvo :)
No, nechme to být, rosmano, však víš, že bych se pak v pohledu na řádky na tom skle, moc pouculoval :)


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 07. červenec 2020 @ 15:14:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Když má člověk prorocké vidění, či zjevení, tak popisuje co vidí. A i když se to týká budoucnosti, tak o tom píše v minulém čase, protože to viděl např. před hodinou.
Tos ještě neslyšel ?


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 07. červenec 2020 @ 15:30:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Née :)
Co to vyprahlá země, ten proutek co vyrostl před  ním z vyprahlé země?
Co to sdílený úděl s bohatými? Co ten hrob mezi ničemy?
Co ti jeho potomci, prodloužení dnů, dělení kořisti?
Co ten jeho vzhled, podoba? Co to, že si ho nevážili?
A můžeš pokračovat i do kap.54 :)
Rosmano, rosmano, kam jsi dal mozek? :)


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 07. červenec 2020 @ 15:35:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odkdy je k víře potřeba mozek? Ty nevíš, kde, na jakém místě, se v nitru člověka nachází víra?


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 07. červenec 2020 @ 21:35:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě, že je k víře zapotřebí mozek. Tak jako i k jiným činnostem :) A k přesvědčení také.
Kdepak máš, willy, to srdíčko, kterým věříš :) V hrudi? :) To srdce člověka, o kterém se píše v Tanachu, máš v hlavě, willy :) Jen jde o to, že srdce je schopnost mozku citů a schopnost způsobit například sevření srdce, které člověk pociťuje. Nicméně "emuna" tj. víra v Tanachu nemá mnoho společného s "vírou" bez jednání, ale jde víru projevenou skutky, tedy věrností, a nikoliv věřivostí. Takže ano, mozek je zapotřebí vždy a je "srdcem" člověka. :)


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 07. červenec 2020 @ 23:54:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, že vstupují do vaší diskuse, ale važ dobře každé slovo. 

"Ale jde o víru projevenou skutky,"

A to je ten hlavní problém. Vzpomeň si na Jóba, někde ke konci, 
"Přiznávám, soudil jsem tě (Boha), protože jsem tě neznal, teď, když tě znám, (ukázal ses mi), nesoudim tebe, ale pouze sebe."

Toto je ten "skutek věrnosti", bohužel vy, Židé se mylně domníváte, že věrnost se dokazuje poslušnosti litery Zákona. 



]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 08. červenec 2020 @ 09:55:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonet, :))
Vy, křesťané, dokazujete Ježíškovi věrnost? Dokazuješ nějak manželce svou věrnost? :)
Věrnost je činnost, je to skutek. A žít podle B-žích přikázání, naplňovat je ve svém životě - neboť ona jsou tvým životem, jak řekl H-spodin Jisraeli, to věrnost - život - jednání :)
Mluvka, co slíbil: miluji Tě, a přitom chodí za Ježíškem, jak by psal Akuzativ: upírá na Ježíška zrak … :) To není věrnost Jedinému, Jedinečnému, to není skutek věrnosti, ale nevěry.


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 07. červenec 2020 @ 17:05:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Se svým mozkem nemám nejmenší problém :-)

Navíc když i Filip (měl filipa :-) ) tomu věřil a Bůh se tak úžasně k jeho víře přiznával :

"Filip sestoupil do města Samaří a hlásal jim Krista. Zástupy jednomyslně věnovaly pozornost tomu, co Filip mluvil, když slyšely a viděly znamení, která činil. Neboť z mnoha těch, kteří měli nečisté duchy, tito duchové s velikým křikem vycházeli a mnoho ochrnutých a chromých bylo uzdraveno. A v onom městě nastala veliká radost."

Tak můj mozek na to: Joo, to je ono !  Díky ti Pane.
Že jsi ty věci skryl před moudrými a rozumnými, a zjevil jsi je maličkým !


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 07. červenec 2020 @ 21:43:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No a já na nedám na pocity, ani na zázraky :) Ani na maličkosti maličkých, však mne znáš:)

Z nohou shoď tu zátěž A odhal ven, co ve svém srdci máš. Z nohou shoď tu zátěž. Možná budeš moci konečně z kleče vstát. Vprostřed malosti lidí musíš žít. Musíš svou lež živit v nich?




]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: JiriBrei v Pátek, 10. červenec 2020 @ 23:11:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, i Jehóšua používal oba termíny jako synonyma: „Ježíš řekl svým učedníkům: „Amen, pravím vám, že bohatý do království Nebes vejde těžko. Opět vám pravím, je snadnější, aby velbloud prošel uchem jehly, než aby bohatý vešel do Božího království.““ (Mt 19:23.24 Český studijní překlad)

Srovnání Matouše 18:8.9 a Marka 9:43-47 ukazuje, že vejít do Božího království a vejit do života je jedno a totéž. Boží království / království Nebes a život jsou synonyma. Boží království / království Nebes, je královstvím života.


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 12:35:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Matouš napsal, Ježíš začal svou službu tím, že Židům kázal království nebeské. /


A Marek napsal, že Ježíš začal svou službu tím, že Židům kázal království Boží.

Marek 1, 15 [biblenet.cz]„Naplnil se čas a přiblížilo se království Boží. Čiňte pokání a věřte evangeliu.“


Tak, a teď kdo z nich měl pravdu ? :-))







]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 13:07:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak se můžeš ptát kdo z nich, samozřejmě že oba. Pak to ale znamená, že každý psal o něčem jiném nebo v jiné souvislosti. 
O tom už píšu více, jak deset let. 



]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 13:42:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A deset let blbě.


Že by každý z nich psal o něčem jiném - hmm.
V jiné souvislosti asi sotva.
Šlo o stejnou souvislost. A sice ->  Ježíšův křest a sestoupení Ducha svatého na něj, pak pokoušení od ďábla na poušti, a hned na to začátek veřejného působení, veřejného zvěstování.

  • Matouš :

  • 16 [biblenet.cz]Když byl Ježíš pokřtěn, hned vystoupil z vody, a hle, otevřela se nebesa a spatřil Ducha Božího, jak sestupuje jako holubice a přichází na něho.
  • 17 [biblenet.cz]A z nebe promluvil hlas: „Toto je můj milovaný Syn, jehož jsem si vyvolil.“
  • 1 [biblenet.cz]Tehdy byl Ježíš Duchem vyveden na poušť, aby byl pokoušen od ďábla.
  • 11 [biblenet.cz]V té chvíli ho ďábel opustil, a hle, andělé přistoupili a obsluhovali ho.
  • 12 [biblenet.cz]Když Ježíš uslyšel, že Jan je uvězněn, odebral se do Galileje.
  • 13 [biblenet.cz]Opustil Nazaret a usadil se v Kafarnaum při moři, v území Zabulón a Neftalím,
  • 17 [biblenet.cz]Od té chvíle začal Ježíš kázat: „Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království nebeské.“

  • A Marek :
  • 10 [biblenet.cz]Vtom, jak vystupoval z vody, uviděl nebesa rozevřená a Ducha, který jako holubice sestupuje na něj.
  • 11 [biblenet.cz]A z nebe se ozval hlas: „Ty jsi můj milovaný Syn, tebe jsem si vyvolil.“
  • 12 [biblenet.cz]A hned ho Duch vyvedl na poušť.
  • 13 [biblenet.cz]Byl na poušti čtyřicet dní a satan ho pokoušel; byl mezi dravou zvěří a andělé ho obsluhovali.
  • 14 [biblenet.cz]Když byl Jan uvězněn, přišel Ježíš do Galileje a kázal Boží evangelium:
  • 15 [biblenet.cz]„Naplnil se čas a přiblížilo se království Boží. Čiňte pokání a věřte evangeliu.“


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 16:46:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže nevíš, ale bez uvažování zavrhneš, stále stejné chování. A přitom Willy to psal, dva odlišné aspekty. 
Židé očekávají pozemské království Boží, na trůnu s mesiášem. Vota to sice popisuje jinak, ale to nevadí, samozřejmě jsou jejich představy jiné, než některých křesťanů. 
Co je ovšem podstatou rozdílu v přídavném jménu, je kdo a komu to psal. Ovšem to jsem už tady vysvětloval mnohokrát a bohužel ti, kdo tady chodí to odmítají. 
Je mi jasné, že pohodlnější je odmítat vše, co neznám, sice můžete tušit, že něco může být jinak, ale strach z odpadnutí vás ovládá více, než je vaše důvěra v Boha. 


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 17:00:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tak co to vlastně začal Ježíš kázat ?

Království nebeské nebo království Boží ?



Nebo to opravdu bylo tak jak jsem psal jinde, že v pondělí, středy a pátky kázal o království nebeském, a v neděle, úterý a čtvrtky o království Božím ?


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 18:49:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozdíl je přece v tom, kdo psal které evangelium a komu. 
V jiných příspěvcích pod tímto článkem jsem už naznačil. 
Matouš, který začíná královským rodokmenem Krista, píše Židům, kteří očekávají krále - mesiáše, o pozemském království na zemi, o nebeském království. 
Marek, píše o všem, co zdůrazňuje službu Krista pro království nebeské i Boží. 
Lukáš začíná lidským rodokmenem Krista, zdůrazňuje jeho lidskost. A proto píše spíše pro pohany a to znamená, že nemůže psát o nebeském království, ale o božím království. Pohanům není zaslíbení žádné pozemské království ani požehnání.
Jan začíná tím, že zdůrazňuje Boží podstatu Ježíše. Proto píše o království božím. 
Všimni si čtyř různých tváří cherubínů. Viz Ezechiel. 
Nebo jediné řeky v ráji, která se rozlévá ve čtyři toky. 

Pokud někdo nerozlišuje tyto základní charaker,y evangelií, nemůže dost dobře rozumět některým odlišnostem. A musí mít zákonitě zmatky i pochopení některých učeních.


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 18:57:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se ale nedotazuji na rozdíl.

Ptám se,  co to vlastně začal Ježíš kázat ?

Království nebeské nebo království Boží ?


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 19:12:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já ti napsal v čem a proč je rozdíl mezi evangelisty, nezapomínej že oni nám zprostředkovali slova Ježíše, on přece nenapsal ani slovo. 
Takže docela záleží na tom, kdo psal a pro koho. 
Co píše Pavel Galatským? 11 apoštolů bylo pro Židy a pouze Pavel pro pohany. 


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 19:39:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pořád odbíháš od podstaty "problému".


Co začal Ježíš po křtu v Jordánu a po pokoušení od ďábla hlásat :
Království nebeské nebo království Boží ?





]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 20:03:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, nebyl jsem u toho fyzicky přítomný, ale jistě umíš číst. A docela jsem přesvědčený, že ani žádný z evangelistů. 
A teď je přirozená otázka, proč psal Matouš o nebeském království a ostatní tři o království božím. 
Až budeš znát odpověď, ozvi se. Já ti své vysvětlení napsal. 


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 21:10:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co začal Ježíš po křtu v Jordánu a po pokoušení od ďábla hlásat :
Království nebeské nebo království Boží ?

Nevím, nebyl jsem u toho fyzicky přítomný, /


Nevíš. To se dalo předpokládat. Protože když se domníváš, že království nebeské je něco jiného než království Boží, tak máš nelehký problém na tuto otázku věrohodně odpovědět.


/ A teď je přirozená otázka, proč psal Matouš o nebeském království a ostatní tři o království božím. 
Až budeš znát odpověď, ozvi se. /


Tak se tedy ozývám.

Proč psal Matouš o království nebeském a ostatní tři o království Božím ?

Protože už tehdy lidé znali synonyma.
Protože království nebeské a království Boží je totéž.
Ježíš začal po svém křtu a pokoušení na poušti zvěstovat království nebeské i království Boží.  To znamená jedno království.
Nemusel si proto program upravit tak, že v pondělky, středy a pátky hlásal království nebeské, a neděle, úterý a čtvrtky hlásal království Boží.
Takový problém vůbec neměl.







]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 21:27:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stále stejný problém, aby jsi nemusel připustit myšlenku, že něco je jinak, než si myslíš, ignoruješ zjevná fakta. Ty si myslíš, že překladatelé Písma nevědí, co jsou synonyma? A ejhle, nedovolili si změnit smysl originálních textů. Ale ty si to klidně dovolíš. Ty neznáš slova Ježíše, kdo bude zachovávat má slova, ten mne miluje? 
A přesto si evangelisté dovolili použít pro své evangelium rozdílná slova. A ty, místo abys pátral po významu těchto rozdílů, je raději ignoruješ, pak se nediv, že některým aspektům křesťanského učení nerozumíš. 



]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 21:37:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tak pátrej leonete.

 A nejdřív vypátrej, které to království začal Ježíš hlásat po svém křtu a pokoušení na poušti.
Které to království se vlastně tehdy přiblížilo - jestli více to nebeské nebo jestli více to Boží.


Já žádná zjevná fakta neignoruji. Nevím, kde a z čeho jsi na něco takového přišel.



Ty si myslíš, že překladatelé Písma nevědí, co jsou synonyma? A ejhle, nedovolili si změnit smysl originálních textů. Ale ty si to klidně dovolíš.  /

Ne, nemyslím si to.Proč bych si to měl myslet ?
A proč by měnili smysl originálních textů ? Nechápu, co by z toho měli.
A já jsem si dovolil změnit co podle tebe ? To mi nějak uniká.
Nevím o tom, že bych něco změnil. 




]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 07. červenec 2020 @ 21:34:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomto čase nemám po čem pátrat, Ježíš přišel a svou službu začal tím, že hlásal příchod nového věku, neboť přišel druhý Adam. Ne ten první, který neobstál ve zkoušce, ale ten, který obstál. 
Co se vlastně jeho příchodem změnilo, ukončil věk Adama a tím vše, co bylo s Adamem spojeno. Před Kristem a po Kristu. Starý zákon o tom prorokuje na několika místech. 
Uvědom si, že veškeré potomstvo Adama bylo jeho příchodem fakticky ukončeno. 
Celá tehdejší situace má ovšem časový průběh. Od jeho narození, počátku služby až do jeho ukřižování a nakonec vzkříšení uplynulo 33 let. V té době se prolínaly tři základní věky, věk Noeho, Izraele a pohanů. Do toho je ovšem třeba zahrnout všechny Abrahámovy potomky. A Abrahamova víra všechny ty tři množiny ještě dělí. 
V těch 33 letech platily dva zákony a milost.
Ty sám si vyber, do které množiny chceš patřit. 

Nerozumíš, co ti píšu? Tak to se musíš obrátit na svého nejlepšího přítele. 


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 07. červenec 2020 @ 22:11:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nerozumím a ani nechci rozumět. 
Nemyslím, že by mi to mohlo být k něčemu dobré.


Jsou to samé kontroverzní spekulace, které ale nemají žádnou hodnotu pokud jde o ovládnutí tělesnosti

/Uvědom si, že veškeré potomstvo Adama bylo jeho příchodem fakticky ukončeno./

To si nemyslím. Nevím, jak jsi na to přišel.

 


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 07. červenec 2020 @ 22:16:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1Kor 15 kap.


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 07. červenec 2020 @ 22:42:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

1 Kor 15  ale neříká, že veškeré potomstvo Adama bylo Ježíšovým příchodem fakticky ukončeno


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Úterý, 07. červenec 2020 @ 23:20:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řím 5 kapitola druhá část. 
Je to třeba vidět souvislosti. 
Pavel nenapsal celé své učení do jednoho listů, ale do každého část. 



]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 08:25:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  • Matouš 3, 2 [biblenet.cz]„Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království nebeské.“
  • Matouš 4, 17 [biblenet.cz]Od té chvíle začal Ježíš kázat: „Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království nebeské.“
  • Mk 1:15 [www.obohu.cz]:A říkal: „ Naplnil se čas a přiblížilo se Boží království; čiňte pokání a věřte evangeliu. 
  • L 10:9 [www.obohu.cz]:uzdravujte v něm nemocné a říkejte jim: ‚ Přiblížilo se k vám Boží království.‘


Pan Ježíš i Jan Křtitel v pondělí, středy a pátky hlásali království nebeské.
A v neděle, úterý a čtvrtky hlásali království Boží.


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 04. červenec 2020 @ 11:52:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Máme nechat žít Krista místo nás, skrze nás ...."...



Nesmyslné bláboly z neporozumění podstaty křesťanství.



My máme nechat žít Krista v nás - nikoli místo nás! Tím se učíme poznávat a pak i naplňovat Boží vůli - konat ty skutky, které pro každého z nás (nikoli pro Krista) nebeský Otec připravil.


Naše modlitby neslouží ani tak k tomu, abychom Bohu pověděli, co máme na srdci (to Bůh moc dobře ví i bez toho) - modlím se proto, abych uslyšel hovořit Boha ke mě, abych v srdci uslyšel Boží hlas a abych tak rozpoznal Boží vůli - tedy co a jak mám udělat.



Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 04. červenec 2020 @ 14:21:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, kdo žil? Apoštol Pavel nebo Kristus v něm a skrze něho, když Pavel napsal, nežiji již já, ale žije ve mně Kristus? Kdo žil, když Pavel napsal Filipským, žít pro mne znamená Kristus? To Pavel psal také bláboly z neporozumění podstaty křesťanství?


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 04. červenec 2020 @ 20:19:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, ke správnému porozumění Písmu třeba znát okolnosti, souvislosti, za kterých text vznikal.


(Gal 2,19-21)
Vždyť já jsem skrze Zákon umřel Zákonu, abych žil Bohu. S Kristem jsem ukřižován:  Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus. Život, který nyní žiji v těle, žiji ve víře v Syna Božího, který si mne zamiloval a vydal sebe samého za mne.  Neodmítám milost Boží, neboť jestliže spravedlnost je ze Zákona, potom Kristus zemřel nadarmo

S Kristem jsem ukřižován - srovnej pasáže o křtu Řím 6,3; Kol 2,12;

Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus. - Tímto se Kristus stává zdrojem veškeré činnosti křesťanovy. Žijeme sice v těle, ale život křesťanů je už produchovněn vírou (Ef 3,17)

Z toho důvodu klekám na kolena před Otcem našeho Pána Ježíše Krista,  po němž má své jméno každá rodina v nebesích i na zemi,  aby vás podle bohatství své slávy posílil mocí skrze svého Ducha na vnitřním člověku,  aby Kristus skrze víru přebýval ve vašich srdcích a abyste byli zakořeněni a založeni v lásce,  a tak abyste byli se všemi svatými schopni pochopit, jaká to šíře a délka a výše a hloubka,  a poznat Kristovu lásku, která převyšuje poznání, a tak byli naplněni až do vší plnosti Boží. ..



(Fp 1. kap.).
... a doufám, že v ničem nebudu zahanben, ale se vší otevřeností, jako vždycky i nyní, bude Kristus zveleben na mém těle, ať životem, ať smrtí.  Vždyť žít pro mne znamená Kristus a zemřít zisk.
Jestliže tedy mám žít dále v těle, znamená to pro mne užitek z práce a nevím, co bych zvolil.  Přitahuje mě obojí: Mám touhu odejít a být s Kristem, což je mnohem, mnohem lepší;  ale zůstat v těle je nutnější pro vás....


Slova tohoto verše jsou vytesána na Pavlově náhrobku v Římě. Překrásně shrnují celý jeho život.
Ale ani z nich nelze vyčíst, že by Pavel snad nežil svůj život, ale že by žil snad život Kristův. V tom je to tvé nesprávné pochopení, ten nesprávný posun. I apoštol Pavel žil svůj život - Pavlův život - a žil ho v těsném sepětí s Kristem.


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 04. červenec 2020 @ 21:40:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, ke správnému porozumění Písmu třeba znát okolnosti, souvislosti, za kterých text vznikal.

Ke správnému porozumění Písmu je třeba znát Jeho Autora, nikoli okolnosti, souvislosti, za kterých text vznikal. 1K 2:11 Vždyť kdo z lidí ví, co je v člověku, než duch člověka, který je v něm? Tak ani Boží věci nezná nikdo, jen Duch Boží. 

V tom ostatním také nemáš pravdu.


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 06. červenec 2020 @ 07:47:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen si namlouváš něco, co ve skutečnosti nemáš.

Každý text v Písmu odráží určitou konkrétní situaci v životě pisatele. Toto situaci třeba pravdivě znát - jinak ti skutečný smysl Písma uniká a plácáš se jen bezmocně ve vlastních blábolech.

A to je docela škoda.


]


Re: Dva aspekty Božího království (Skóre: 1)
Vložil: JiriBrei v Sobota, 11. červenec 2020 @ 11:29:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Již jsem to tu psal včera, Jehóšua užíval výraz království Boha a království Nebes, jako synonyma: 

„Ježíš řekl svým učedníkům: „Amen, pravím vám, že bohatý do království Nebes vejde těžko. Opět vám pravím, je snadnější, aby velbloud prošel uchem jehly, než aby bohatý vešel do Božího království.““ (Mt 19:23.24 Český studijní překlad).



Dalším synonymem je „život“, protože království Boha / království Nebes je královstvím života, neboť jeho králem je Jehóah, živý Bůh a věčný král:

A jestliže tě svádí tvé oko, vyjmi je a odhoď; lépe je pro tebe, abys vešel do života jednooký, než abys měl obě oči, a byl uvržen do ohnivé Gehenny.“ (Mat 18:9 Český studijní překlad)

svádí-li tě tvé oko, vyjmi je. Lépe je pro tebe do Božího království vejít jednooký, než mít obě oči a být hozen do Gehenny“ (Mar 9:43-47 Český studijní překlad)

Ale Hospodin je pravý Bůh, on je živý Bůh a věčný král. Před jeho hněvem se třese země, národy nevydrží jeho rozhořčení.“ (Jer 10:10 Český studijní překlad)

 „Vydávám nařízení, aby se po celém mém královském panství třásli před Danielovým Bohem a báli se jej,neboť on je Bůh živý a stálý navěky,i jeho království, jež nebude zničeno,a jeho vláda bude až do konce.“ (Dan 6:27 Český studijní překlad)



Ani Kol 1:13-14 ani 2 Pt 1:5-11 nepoužívá ani výraz „království Boha“ ani „království Nebes“. Kol 1:13 používá výraz „království Syna té lásky jeho“ a 2 Pt 1:11 „to věčné království toho Pána našeho a Zachránce Ježíše Krista“.



Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy