Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 194, komentářů celkem: 429735, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 561 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116630524
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Svědectví tradice o eucharistické oběti
Vloženo Pátek, 13. březen 2009 @ 20:58:02 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Má Večeře Páně obětní charakter nebo ne?



Co učí křesťané již od počátku křesťanství se lze dozvědět v tomto článku.

Podobná témata

Katolicismus

"Svědectví tradice o eucharistické oběti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 35 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 15. březen 2009 @ 14:56:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tipická katolícka argumrntácia. Absolutna absencia podloženia Písmom svätým. Život kresťana nemôže byť postavený na tom čo povedal v 1.2.3 storočí Ignác, Cypriján, klement...alebo na tom čo učila cirkev v 1,2 alebo x-tom storočí, Biblia hovorí o sebe že je Božím slovom, preto prosím členov RKC aby argumentovala Slovom Božím a nie blbinami ktoré praktizoval niekto v x-tom storočí, mysliac si že Pán Boh je z neho paf.


 Takého veľkňaza sme aj potrebovali: svätého, nevinného, nepoškvrneného, oddeleného od hriešnikov a vyvýšeného nad nebesá, ktorý nepotrebuje ako veľkňazi deň čo deň prinášať obeť najprv za svoje a potom za hriechy ľudu. Lebo urobil to raz navždy, keď samého seba obetoval. Žid7...

Kristova obeť je len jedna jediná, preto večera Pánova nie je obeť. Omša katolícka je dennodenné obetovanie Krista. Obetujú ju kňazi ale v novom zákone niet kňazov:

On však, pretože zostáva naveky, zastáva kňazský úrad, ktorý neprechádza na iného. Žid 7

Niet žiadnych kňazov a teda v novom zákone v cirkvi niet žiadnej obete, pretože kňažstvo Kristom skončilo a na žiadnu cirkev alebo osobu neprešlo...

P.S.
skús argumentovať tým čo hovorí Boh a nie tým čo hovorí svätý fero alebo mišo v 2 st...
ivanp



Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Neděle, 15. březen 2009 @ 16:05:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co to meleš, Ivane? Tohle sem přece nevkládají katolíci, ale někdo ze zdejších antikatolických propagandistů!


]


Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 15. březen 2009 @ 16:53:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dík za upozornenie. Proti propagande je najúčinnejšie odpovedať písmom svätým
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Neděle, 15. březen 2009 @ 22:40:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to jak vidím oko právě udělalo.


]


Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 15. březen 2009 @ 18:18:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Invap
čekal bych od tebe víc. Po tolika vysvětleních z naší strany, že se nejedná o oběť novou, ale o zpřítomnění stále stejné oběti Kristovy, se vyjadřuješ jako dement.

..."preto prosím členov RKC aby argumentovala Slovom Božím"...

..."Kristova obeť je len jedna jediná, preto večera Pánova nie je obeť.???"...
(Ž 2,14) A jelikož děti mají účast na těle a krvi, i on se jich podobně stal účastným, aby skrze smrt zničil toho, kdo měl moc smrti, to jest ďábla,

..."Obetujú ju kňazi ale v novom zákone niet kňazov???"...
(1. P 2,5) budujte se i vy jako živé kameny v duchovní dům, svaté kněžstvo k přinášení duchovních obětí vzácných Bohu skrze Ježíše Krista.

Srovnej si to v hlavě! O čepak to asi mluví apoštol Pavel?

(Ř 15,16)
k tomu, abych byl služebníkem Ježíše Krista mezi pohany. Konám KNĚŽSKOU službu Božího evangelia, aby OBĚŤ pohanů, posvěcená Duchem Svatým, byla Bohu příjemná.

(Ř 12.1)
Proto vás vyzývám, bratři, pro Boží milosrdenství, abyste vydali svá těla jako živou oběť, svatou a příjemnou Bohu, skrze vaši rozumnou službu. (Podotýkám, službu kněžskou!)

(Fp 2,17)
Jestliže ale začínám být obětován pro oběť a službu vaší víře, raduji se a raduji se spolu s vámi všemi.

(Ž 13,15-16)
Skrze něj tedy přinášejme Bohu neustále oběť chvály, to jest ovoce rtů, vyznávajících jeho jméno.
Nezapomínejte však na dobročinnost a sdílení se, neboť takové oběti jsou Bohu příjemné.


Písmo potvrzuje, že svatý "fero, nebo mišo" měli ve druhém století v těchto věcech daleko větší jasno, než ty.


]


Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 15. březen 2009 @ 19:45:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
neviem kto je dement.... sám sebe protirečíš a nevieš čo hovoríš.
Písmo sväté nepozná kňažský stav ako je to v RKC, kde je vytvorená kasta kňazov a pod ňou sú ovečky...:

(1. P 2,5) budujte se i vy jako živé kameny v duchovní dům, svaté kněžstvo k přinášení duchovních obětí vzácných Bohu skrze Ježíše Krista... 
to je slovo Petrovo pre celú cirkev pre všetkých veriacich, teda aj pre mňa a teba, nie pre privilegovanú kastu katolíckych tzv kňazov...toto slovo povedal Peter pre radových veriacich...

to isté platí aj o(Ř 12.1)
Proto vás vyzývám, bratři, pro Boží milosrdenství, abyste vydali svá těla jako živou oběť, svatou a příjemnou Bohu, skrze vaši rozumnou službu...
to
ty a ja máme vydať svoje telá v živú obeť, nie kasta kňazov na omši...


(Ž 13,15-16)
Skrze něj tedy přinášejme Bohu neustále oběť chvály, to jest ovoce rtů, vyznávajících jeho jméno.
Nezapomínejte však na dobročinnost a sdílení se, neboť takové oběti jsou Bohu příjemné
znova to isté ty a ja máme prinášať obeť chvály, nie kňaz(oddelený ) od smrtelníkov...


Jemu, ktorý nás miluje, ktorý nás svojou krvou oslobodil od našich hriechov
 a urobil kráľovstvom, kňazmi svojmu Bohu a Otcovi, Jemu sláva a vláda naveky vekov! Amen.ZJ1

Ján píše celej cirkvi teda tebe a mne že sme kňazmi...reformácia zaviedla pojem ,,všeobecné kňažstvo,, to znamená buď sme kňazi všetci alebo nikto.
Vy ste vytvorili kastu a má to logiku keďže sa na omši bohorúhačsky obetujete nanovo Krista, prinášate krvavú obeť (vraj sa oblátka premnieňa na skutočné hmotné telo Krista)...

Zhrnutie: každý veriaci má prinášať: 1. obeť chvál, 2.svoje telo ako obeť a ešte 3.finančné obete
žiadna obeta Krista, ten bol raz navždy obetovaný...pri večeri pánovej si len sprítomňujeme túto obeť ale pod spôsobom chleba a vína príjímame pravé telo a krv... (oblátka sa nepremieňa na telo a víno na krv ale ostáva naďalej oblátkou)...aj ty môžeš vysluhovať večeru Pánovu, dokonca aj piť víno (pite z neho všetci...(nie len kasta)

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 16. březen 2009 @ 19:42:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem neřekl, že jsi dement, ale jen že se tak chováš. To je podstatný rozdíl! Aby sis uvědomil, že není fér podsouvat jinému podobu víry, která s ním nemá nic společného.

Tedy znovu:
Při mši nepřináší kněz žádnou novou oběť, ale zpřítomňuje stále stejnou oběť Kristovu. Při tomto zpřítomnění předkládají Bohu katolíci i své vlastní oběti - utrpení, kříž (co zbývá dotrpět do utrpení Kristových - Kol 1,24) a mají tak účast na Jeho oběti. Tedy tvrdit, že slavení Večeře Páně není oběť, je podle mého názoru herezí. Ale nikomu své názory nevnucuji.


Nepřinášíme krvavou oběť, ale oběť nekrvavou!!!

Už si to prosím uvědom a nepodsouvej nám nesmysly.

Já znám tvou podobu víry a klidně ji respektuji. Nebudu ti vnucovat nic jiného. Nedělej to ani ty. Je - li naše oběť nekrvavá, neříkej, že je krvavá.

Při katolické mši se říkají přesně stejná slova Kristova, jako při poslední večeři.
  NIc navíc, nic se neubralo. Ty to nazveš "bohorúhačstvom"! To bych si já o tvém obřadu večeře Pána říct nedovolil. Protože k rouhání je potřeba úmysl, postoj vzpoury proti Bohu.

Z Písma se můžeš dočíst, že už v prvotní církvi se jednotlivé činnosti rozdělovaly, v žádném případě nedělal každý všechno. Jen si připomeň zvolení jáhnů, kdo hlásal evangelium, kdo lámal chléb. Nedělal to kdokoli, ale ke každé činnosti byli lidé určeni. Dokonce byli i vybíráni Duchem svatým! Od počátku byla v církvi hierarchie. Kněžská služba není privilegovanou kastou, ale je to služba ostatním věřícím křesťanům.

Já neupírám nekatolíkům, že při jejich slavení Večeře Páně přijde Kristus do jejich srdcí. Jen nepřijde do jejich těla. Nakonec oni sami věří, že jedí pouhý chléb a já s nimi v jejich případě souhlasím. Můj názor je, že neuvěřili Kristovým slovům :"Toto je mé tělo". Takže jejich duch je sice posvěcován Kristem, ale jejich těla přijdou zkrátka, posvěcována Kristem nejsou. Ale člověk bez účasti těla není v úplnosti!
A nenaplňuje tak (1. Kor 6,20)

..."Oslavujte tedy Boha svým tělem i svým duchem, což obojí je Boží".

Člověk byl stvořen k Božímu obrazu a viditelné tělo zde zjevuje neviditelné - daleko cennější. Já jsem přesvědčen, že katolíci (a všechny ostatní církve s apoštolskou posloupností a vírou ve skutečné tělo a krev v nekrvavé způsobě) naplňují při  přijímání eucharistie právě toto.

Viditelné přijetí skutečného těla Kristova v nekrvavé způsobě zjevuje neviditelnou skutečnost přijetí Krista do svého srdce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 16. březen 2009 @ 20:27:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

sice jsi neřekl, že ivanp je dement, napsal jsi však, že se tak chová. Ale zásadní problém je, že ivanp se tak nechová. Tvé - vaše vysvětlování je k ničemu, protože to, jak tu popisuješ, čemu věříte a co tedy vlastně podle vás děláte, je prostě úplně mimo Boží vůli, mimo Boží zjevení pravdy v Písmu, mimo správnou praxi církevního života; a když se vám to někdo snaží říct, tak se podle tebe chová jako dement.

Tomu ty říkáš láska, úcta a respekt, kteréžto věci tak moc požaduješ pro sebe a tobě podobné?! Pak tedy věz, že je to ohavnost nejhrubšího zrna. Chtít úctu a respekt pro vaše ohavnosti před Bohem a nebýt ochoten považovat bratra za důstojnějšího sebe a aspoň zkusit zjistit, jestli na tom, co vám tu píšeme není něco pravdy - jak si myslíš, že to vnímá Bůh? Řeknu ti to - vnímá to jako nelásku k Pravdě, tj. k Němu samému a nemilování bratří vnímá jako nemilování Jeho. Tož tak!

willy 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 17. březen 2009 @ 21:09:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."protože to, jak tu popisuješ, čemu věříte a co tedy vlastně podle vás děláte, je prostě úplně mimo Boží vůli, mimo Boží zjevení pravdy v Písmu, mimo správnou praxi církevního života"...

Je tak těžké uvést na podporu tvého tvrzení konkrétní argument z Písma? A nebo je spíš pro tebe nemožné takový argument v Písmu najít?
Pak se ale nechlub znalostí Boží vůle. NEZAMĚŇUJ JI ZA TO, CO SE DOMNÍVÁ WILLY.

Už jsem ti to vysvětloval jinde.
Jestli tvrdím, že mám jednobarevnou košili a ivanp - i po mém vysvětlení přesto tvrdí, že je kostkovaná, sám se zařazuje mezi nechápavé.

Katolický způsob oběti není totiž krvavý, jak tvrdí Ivanp, ale naprosto jasně a jednoznačně nekrvavý. Zcela podle příkazu Pána Ježíše při poslední večeři.

Já také nemohu pochopit, jak může někdo přijímat obyčejný chléb, nebo obyčejné víno nehodně (ke svém vlastním odsouzení), zatímco v případě nehodného přijímání Kristova těla mi to dává smysl.

Ale snažím se respektovat i takovou vaši víru a netvrdím, že je ohavností před Bohem, jako bratr Willy, a že se mi z ní dělá špatně a na zvracení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 17. březen 2009 @ 21:51:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

je jeden Pán, jedna víra, jeden křest, ... To, co tu hlásáš ty, není ta víra z Ef 4:5. A protože to není ta víra z Ef 4:5 nebo z He 11:1 a 6, není to víra, kterou by ses mohl líbit Bohu, nýbrž víra falešná a nikoli Boží (Mk 11:22)! Tato víra je spolu s láskou v Kristu (Ko 1:4, 1Tm 1:14, 3:13) a ty tuto víru (a lásku) můžeš mít jen, když jsi v Kristu Ježíši, poněvadž jsou v Kristu! Abys je mohl mít, musíš být i ty v Kristu (J 15:5-10). Jsi-li mimo Krista, nemáš víru ani lásku Boží, jimiž by ses mohl líbit Bohu.

No a teď ruku na srdce, oko - jsi v Kristu?! Jsi teď právě, když to čteš, v Kristu?

Sám tu nepřímo říkáš, že tvoje víra je jiná než moje. V tom případě jsou tři možnosti: 1. Buď je tvá víra ta správná a moje ne. 2. Nebo je správná ta moje a tvoje ne. 3. Anebo nemáme správnou víru ani jeden! Co se mne týče, vím, která z těch tří možností je správná. A Bůh mi nikde neukládá, abych respektoval nebo dokonce ctil falešnou víru. Jediné co mohu a mám skrze Ducha, je poznat, jde-li o tu víru a podle toho se zařídit. Nejde-li o tu víru, je mi líto, pak se mohu jen přimlouvat, aby ti Bůh dal milost dostat se do Krista, zůstávat v Něm a mít Jeho víru s Jeho láskou, kterými se můžeš líbit Bohu a poručit tě Jeho milosti. Amen.

K tomu jen připomínám, že Bůh se staví proti pyšným, ale pokorným dává milost. (1P 5:5c - doporučuji přečíst si celý verš i celý kontext tohoto místa a podotýkám, že autorem těchto slov je vedle Ducha Svatého můj oblíbený apoštol Petr, o němž říkáte, že je váš první papež!)

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 18. březen 2009 @ 07:35:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

..." je jeden Pán, jedna víra, jeden křest, ... To, co tu hlásáš ty, není ta víra "...

Willy.
Buď přiznej, že jsi mě lživě obvinil, nebo UVEĎ JEDINÝ VÝROK Z MÝCH KOMENTÁŘŮ, kde nějakým způsobem popírám tvrzení: "Je jeden Pán, jedna víra, jeden křest".

Co je na mé víře falešného?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 18. březen 2009 @ 15:03:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

píšeš:

Co je na mé víře falešného?
Nehledě na to, žes mi neodpověděl na otázku, jsi-li v Kristu, a kladeš mi jinou otázku, odpovídám: Všechno, protože nepochází z Boha - není to víra Boží! To není žádné obvinění, to je prosté konstatování faktu. Kdybys odpověděl na mou otázku - třeba jen sám sobě před Pánem, přišel bys na to s Pánovou pomocí možná i sám. Tož tak.

Jestliže Písmo říká, že je jedna víra, pak to znamená, že je "jen" jedna víra. Nejde o to, že (jestli) popíráš, že je jeden Pán, jedna víra a jeden křest, ale o to, že říkáš-li, že "má víra je jiná než tvá" a naopak, následují ony tři možnosti zmíněné v minulém komentáři.

Ř 10:17 Víra je tedy ze slyšení  zvěsti a zvěst skrze slovo Kristovo/Boží. Jestliže tvá víra je založená ještě na něčem jiném, než na slyšeném Božím Slově, tj. na jakési tradici a Bůh ví, na čem všem ještě, pak je tvá víra falešná, poněvadž se jedná o Bohem nepřípustnou směsici!

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Středa, 18. březen 2009 @ 15:35:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
člověče, jax na to došel? Jaké prosté konstatování faktu? Vždyť jde jen o tvé názory, o nic víc!

Víra je ze slyšení a slyšení skreze slovo Boží. To máš z Bible. Ale co ty ostatní věty? Co to je za nesmysly? Tvá víra není z tradice? To jsi tak nevědomý? Já vímže nemáš příslušné vzdělání takže asi netušíš, z jaké tradice jsi přejal jaké názory, ale že bys byl tak zabedněný, že bys vůbec netušil, že většina toho, co tady prezentuješ, pochází z tvého společenství a od učitelů tvého společenství, a je to tedy tradice? Kdyby všechno, co tady píšeš, bylo jen slovo Boží, všichni zdejší křesťani by prostě řekli Ámen jako na slovo Boží. Ale to se neděje, že? Protože tu šíříš kromě Božího slova i nesmysly ze špatně pochopeného vyučování a taky jen názory, možná kolektivně sdílené dosti okrajovou tradicí.

Směsice, Bohem údajně nepřípustná, je v každém z nás. Tradici jsme do sebe nasávali od prvního dne příchodu do církve, a většinou byla k našemu užitku. Chránila nás totiž a chrání před našimi nedomyšlenými výklady Božího slova. Nebýt tradice, musel by se asi Bůh divit, kdyby viděl na Zemi teologa, který jeho slovo nepřekroutil k nepoznání. A od laiků bych nečekal bez tradice větší orientaci. Každý by si z Bible vybral jen co se mu hodí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 19. březen 2009 @ 12:07:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Willy.

Já jsem řekl, že se snažím respektovat i takovou vaši víru. Naše víra je v základech, ve věcech nejpodstatnějších přece stejná. Kdybys byl muslim, tak bych to říct nemohl.
Ale my oba vkládáme naději do Krista vzkříšeného, jsme křesťané a usilujeme o to, žít život s Bohem. A u Boha je nejdůležitější lidské srdce. To, že se naše názory, naše výklady Písma liší, svědčí o tom, že naše poznání je omezené. U Boha není nejdůležitější, kdo z nás se více blíží skutečné pravdě, ale kdo z nás žije v upřímném vztahu k němu.


Nenajdeš teologa, který by byl úplně imunní vůči bludu. Nemyslím ve věcech zásadních, které jsou už celkem jasně dány, ale v různých výkladech, které odrážejí životní cestu člověka, jeho vnímání Boha. Tak to bylo v církvi vždy i u těch největších a nejsvatějších myslitelů.

Tři pouštní otcové z Kapadókie (Sv. Basil, Řehoř Naziánský a Řehoř z Nissy) na počátku třetího století pojmově vymezili učení o Boží trojjedinosti, tedy základní věroučné výpovědi křesťanské teologie.

Origenés je jednou z nejvýznamějších postav církve celého starověku. Jako nikdo jiný ovlivnil křesťanské myšlení. Známý je jeho vřelý vztah k Písmu, které vykládal alegorickou metodou. Napsal asi 2000 knih! Zemřel jako mučedník pro Krista.

Přesto Origenés, ani Řehoř z Nissy se nevyhnuli bludu. Hlásali doktrínu zvanou " apokatastasis" - konečný návrat všech duší do stavu blaženosti po určité době, ale tento názor byl odsouzen církví východní i západní.


Věz, že ani Willy není imunní vůči bludům, proto bys měl šetřit vyhlášeními: "Tak mně to zjevil Bůh" a pod. O Pravdu se neusiluje lehce, ale potem, krví a modlitbou. Ne každý, kdo říká věci jinak, než ty, se musí nutně mýlit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 17. březen 2009 @ 17:01:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..Nepřinášíme krvavou oběť, ale oběť nekrvavou!!!..

katechizmus RKC na rozdiek od teba hovorí:

Par.1357: ..chléb a víno, které se mocí Ducha svatého a slovy Kristovými staly jeho tělem a krví: Tímto způsobem se Kristus stal skutečně a tajemně přítomný.

Par.1374:.. V Nejsvětější svátosti oltářní je "obsaženo opravdu, skutečně a podstatně tělo a krev našeho Pána Ježíše Krista, s duší a božstvím, a tedy naprosto celý Kristus". "Tato přítomnost se nazývá 'skutečná' ....


Par.1376: (proměňováním) chleba a vína nastává změna celé podstaty chleba v podstatu těla Krista, našeho Pána, a celé podstaty vína v podstatu jeho krve. Tuto změnu tedy katolická církev vhodně a přiléhavě nazývá přepodstatnění.

ivanp



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Úterý, 17. březen 2009 @ 17:08:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
COŽE?
Je ivan při smyslech? Copak oko tohle popírá? On to katechismus říká NAROZDÍL od katolíků?

Kromě toho by mě zajímalo, kde a v čem vidí ivan nějaký problém.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 17. březen 2009 @ 21:16:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ivanp.
Krev Kristova je tajemně ukryta pod způsobou vína, vypadá jako víno, chutná jako víno. Nebo si myslíš, že apoštolové pili při poslední večeři naturalisticky rudou krev, že se víno změnilo viditelně? Dobrou chuť!

Jestliže ale Kristus o tomto vínu prohlásil, že se stalo jeho krví, která se vylévá za mnohé, já mu prostě věřím. Není nejpodstatnější, co vnímají naše smysly, ale podstatná je pravdivost Božího slova.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 18. březen 2009 @ 15:20:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
katechizmus rkc:
Par.1364: „Kdykoli se slaví na oltáři oběť kříže, v níž je 'obětován náš velikonoční beránek, Kristus' uskutečňuje se dílo našeho vykoupení.“

biblia:

,,Jan 19:30 A když Ježíš okusil ten ocet, řekl: "Je dokonáno!" Sklonil hlavu a odevzdal ducha Otci.
dokonané znamená už nikdy na žiadnom oltári žiadna obeta!!!,,
----------------------------
katechizmus rkc:
Par.1366: Eucharistie je tedy obětí, protože zpřítomňuje oběť kříže...

biblia:
,,Kristus však za hříchy obětoval jedinou oběť a posadil se navždy po Boží pravici.,,Žid 10
jediná obeť znamená, že sa nikdy ani na omši nebude opakovať
-----------------------------
katechizmusrkc:
Par.1414: Jako oběť je eucharistie také přinášena na smír za hříchy živých i mrtvých, a proto abychom dostali od Boha duchovní nebo časná dobra
biblia:
A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud,  tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy mnohých,
jednou obetovan znamená iba raz a nikdy viac na omši
--------------------------

nie je až tak podstatné či ide o krvavú alebo nekrvavú obeť ale o to že vôbec ide o obeť!  Kristus sa vždy nanovo obetuje ako by nestačila Jeho jediná obeť na kríži raz obetovaná.
ň
P.S
 Není nejpodstatnější, co vnímají naše smysly, ale podstatná je pravdivost Božího slova.
to si myslel asi ako žart.....katolík sa odvoláva na pravosť Božieho slova....fakt som sa zasmial.

skús toto pravidlo pravdivosti Božieho slova akceptovať na KRC napr. pri Slove ,,Pite z neho všetci,, alebo... ,,Biskup musí byť bez úhony, muž jednej ženy,,

ivanp

ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Středa, 18. březen 2009 @ 15:36:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
dokonané znamená už nikdy na žiadnom oltári žiadna obeta!!!,,  - tohle není z Bible!

jediná obeť znamená, že sa nikdy ani na omši nebude opakovať


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Středa, 18. březen 2009 @ 15:45:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
dokonané znamená už nikdy na žiadnom oltári žiadna obeta!!!,,    - tohle není z Bible

jediná obeť znamená, že sa nikdy ani na omši nebude opakovať   - tohle taky není z Bible

jednou obetovan znamená iba raz a nikdy viac na omši   - ani tohle není z Bible


Bylo by dobré, ivane, kdybys jako Bibli uváděl jen Bibli, a nikoli své vlastní výklady, které navíc polemizují s někým jiným, ale ne s katolickým učením. Myslím, že ani největší Protestant Protestantovič neudělá nic s tím, že Ježíš mluvil o chlebě, který podával učedníkům, že je to jeho tělo, a o kalichu, který jim podával, že je to kalich jeho krve. A pak jim přikázal, aby to činili dál.

Nic s tím neuděláš, hochu, ono jde Boží slovo vykládat všelijak, ale s tímto výkladem nehneš. Můžeš mu akorát nevě´řit, to můžeš. Můžeš používat to kouzelné slovo omša, jak chceš - a stejně nenaděláš nic s tím, že katolíci v této otázce věrně následují slova kristova, zatímco ty nikoli.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 18. březen 2009 @ 20:34:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
dokonané znamená už nikdy na žiadnom oltári žiadna obeta!!!,,    - tohle není z Bible
tak to si píš že je to z biblie:
dokonané znamená že už nebude žiadna obeť, pretože kristovo dielo je dokonalné
večera pánova nie je obeť ale pamiatka na jedinú obeť ,,to činte na moju pamiatku,, nie je napísamné obetujte  oplatku a víno...


------------------------
jediná obeť znamená, že sa nikdy ani na omši nebude opakovať   - tohle taky není z Bible
toto je tiež z biblie:
Kristus však za hříchy obětoval jedinou oběť a posadil se navždy po Boží pravici.,,Žid 10

raz navždy znamená: iba raz a platná navždy Žid 7


-------------------------


,,Lebo urobil to raz navždy, keď samého seba obetoval.,,   

Lebo urobil to raz navždy, keď samého seba obetoval. Zid 7...  raz  znamená iba raz

------------------------------------
jednou obetovan znamená iba raz a nikdy viac na omši   - ani tohle není z Bible
aj toto je z biblie:
,,Kristus však za hříchy obětoval jedinou oběť a posadil se navždy po Boží pravici.,,Žid 10
jednu obeť znamená iba jednu a nie nanovo na omši Kristus dnes sedí na pravici Otca a nemá záujem byť obetovaný nanovo v oplatke a víne na katolíckom oltáry.


V biblii nie je nič o omši rozumej obeti ale je tam veľa o večery pánovej ktorú máme prímať na jeho pamiatku ...teda pamiatka nie obeta.

ivanp



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Středa, 18. březen 2009 @ 20:53:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi máte na Slovači dajaké iné Biblie.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 18. březen 2009 @ 21:24:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepovedal by som - Biblia bude v poriadku. Iba ak nemáš ty dajaké iné zmýšľanie od Božieho. Čo?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 18. březen 2009 @ 21:20:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V biblii nie je nič o omši rozumej obeti ale je tam veľa o večery pánovej ktorú máme prímať na jeho pamiatku ...teda pamiatka nie obeta.

Amen a amen!

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 18. březen 2009 @ 21:28:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivane
Vypadá to sice, že už jsi pečlivě "předprogramovaný", ale jisté skutečnosti nejdou jen tak ignorovat.

Zamysli se nad svými výroky: "Kristus dnes sedí na pravici Otca a nemá záujem byť obetovaný nanovo"...
                                      "jediná obeť znamená, že sa nikdy ani na omši nebude opakovať ..."


Oběť se skutečně neopakuje, pořád jedna a ta samá Kristova oběť se jen znovu zpřítomňuje.
Jak je to možné? Bůh přece stojí i nad časem, čas u něho nic neznamená.

Nemůžeš popřít, že i sám Pán Ježíš tímto způsobem zpřítomnil svou oběť už o den dopředu (na Zelený čtvrtek), svou krev přece ve skutečnosti prolil až na Velký pátek.

(Mk 14,22-24)
A když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, rozlomil a dal jim ho se slovy: "Vezměte, jezte, to je mé tělo."
Potom vzal kalich, vzdal díky a podal jim ho. A pili z něho všichni.
Tehdy jim řekl: "Toto je má krev nové smlouvy, která se prolévá za mnohé.


Společenství Kristovy krve, společenství Kristova těla - to je právě ona účast na Kristově oběti. Je výsadou křesťanů mít účast na Kristově oběti, abychom jednou mohli mít účast i na jeho zmrtvýchvstání. Úplně stejně jako Kristus proléval svou krev o den dopředu, ji prolévá i po dvou tisíci letech.


(1. Kor 10,16)
Kalich požehnání, který žehnáme - není to snad společenství Kristovy krve? Chléb, který lámeme - není to snad společenství Kristova těla?


(1. Kor 11,26-27)
Neboť kdykoli byste jedli tento chléb a pili tento kalich, zvěstujete Pánovu smrt, dokud nepřijde.

A proto, kdokoli by jedl tento chléb a pil Pánův kalich nehodně, bude vinen tělem a krví Pána.

Význam slova "Památka" je v židovské kultuře zcela jiný, než jak ho chápeme my dnes. Židé až dodnes slaví "památku" vyjítí z Egypta, kdy se tato událost každoročně znovu zpřítomňuje.
Každý žid na Velikonoce slaví  skutečnou "paschu - skutečné vyjítí - tedy žádný symbol, nebo jen vzpomínku na dávnou událost.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 19. březen 2009 @ 14:55:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
,,Oběť se skutečně neopakuje, pořád jedna a ta samá Kristova oběť se jen znovu zpřítomňuje. ,,

tak to si vedle jak jedle, pretože RKC katechizmus hovorí:
Par.1366: Eucharistie je tedy obětí, protože zpřítomňuje oběť kříže,... nejde o sprítomňovanie Kristovej obeti, ale IDE O OBEŤ.


RKC katechizmus:
Par.1367: Kristova oběť a oběť eucharistie je jedna jediná oběť......omša je obeta, obetovanie, omša nie je ,,na moju pamiatku,, ale je to skutočná obeť, čo je znevažovanie jedinej dostačujúcej obete..

Má to logiku, kedže obetujete, prinášate obeť na omši musíte mať kňazov...., ak by ste nemali obeť ale iba sprítomnenie Kristovej obeti  ,, na Jeho pamiatku,, tak nepotrebujete kňazov a prislúžiť večeru Pánovu na jeho pamiatku môže hocikto. Vytvorili ste protibiblicky kňažský úrad preto, lebo prinášate obeť a obeť môže priniesť iba kňaz
 
On však, pretože zostáva naveky, zastáva kňazský úrad, ktorý neprechádza na iného.

ivanp



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické obě (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 19. březen 2009 @ 19:15:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ivane
Zkus se trochu víc nad svými argumenty zamyslet.

Eucharistie je tedy obětí, protože zpřítomňuje oběť kříže,... nejde o sprítomňovanie Kristovej obeti, ale IDE O OBEŤ.


Právě že při mši  jde o zpřítomnění Kristovy oběti, o zpřítomnění oběti kříže! 

Jak jinak by se mohly tvé hříchy omýt Kristovou krví?

(1,J 1,7)
Chodíme-li však ve světle, jako on je ve světle, máme společenství mezi sebou a krev Ježíše Krista, jeho Syna, nás očišťuje od veškerého hříchu.

(Mt 26,28)
neboť to je má krev nové smlouvy, která se prolévá za mnohé na odpuštění hříchů.

(Ef 1,7)
V něm máme skrze jeho krev vykoupení, totiž odpuštění hříchů, podle bohatství jeho milosti,


Vidím, že budu muset rozebrat jednotlivé části mše, aby bylo jasné, že všechno se koná na základě Písma.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 19. březen 2009 @ 21:41:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko.

píšeš: Vidím, že budu muset rozebrat jednotlivé části mše, aby bylo jasné, že všechno se koná na základě Písma.

Ty nevíš, že Pán Ježíš zrušil všechny kněžské obřady a rituály, že tyhle věci patřily do SZ a smlouvy a že nyní žijeme za Nové smlouvy, kde platí jiný zákon - Zákon Ducha života? Tys zapomněl, že Zákon byl pěstounem ke Kristu a když už máme Krista jako náš život, že máme žít Jeho životem skrze Něho?! Není jiný způsob, než jak žít životem, který se líbí Bohu, neboť Bůh svému Synu a našemu Pánu Ježíši Kristu vydal svědectví, že Mu líbí, že v Něm nalezl zalíbení. Myslíš si, že by v tobě Bůh Otec mohl kromě Krista nalézt nějaké zalíbení?! Já si to nemyslím!

To chceš dosáhnout dokonalosti skrze nějaké magické rituály, které se konají při mši?! Předem ti říkám, že ti nic takového nebude fungovat, poněvadž je to proti Boží vůli a v rozporu se zjeveními NZ, které i pro nás napsal apoštol (pohanů) Pavel - ba dokonce je to proti Božím¨přikázáním v NZ a tím i proti Bohu samému?!

Vpravdě i na vás platí Slova Pána Ježíše z Matouše 15: 5b-9. Zrušili jste Boží slovo/ přikázání pro svou tradici. Pokrytci! Dobře o vás prorokoval Izaiáš, když sříkal: ‚(Tento lid mne ctí rty)*var.: [Tento lid se ke mně přibližuje svými ústy a ctí mne (svými) rty], ale jejich srdce je ode mne velmi daleko. Marně mne však uctívají, vyučujíce nauky, jež jsou jen lidskými příkazy.‘

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharist (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 20. březen 2009 @ 20:45:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy.
Byl jsi přece už na katolické mši!

Můžeš tedy vyjmenovat ony "magické rituály"? Už se nemůžu dočkat.

On se dobře druhý označuje za pokrytce, ale zapomněls na podobenství o třísce a trámu!




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucha (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 21. březen 2009 @ 11:59:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

no, byl a nebyl, jak se to vezme. Kdysi jsem navštívil v týnském chrámu na Staroměstském náměstí v Praze několikrát mši, a protože jsem si sedl dopředu a nedělal, co ostatní dělali, tj. vstávali, sedali, něco říkali a tak, poslal za mnou "velitel" mše ministranta. Ten se mne zeptal, proč nedělám to, co ostatní, řekl jsem mu, že jsem tam spíše "na čumendu" neboli ze zvědavosti, co se tam vlastně děje. Jeho reakce? "Aha, takže vy nejste na mši!" Takže dodnes nevím, jestli jsem byl nebo nebyl na mši. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o e (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Sobota, 21. březen 2009 @ 12:44:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)
Vidím willy, že jsi znalcem katolické církve. Asi jako já hinduismu.


]


Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 18. březen 2009 @ 21:35:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Autor jaksi zapomíná, že začátek křesťanství spadá do 1.století po Kristu.

On však argumentuje lidskými výmysly 2. století po Kristu. Tehdy totiž vzniklo to jeho "křesťanství" a tehdy mělo počátek. Jediná vada je, že ve 2.století vzniklo úplně NOVÉ náboženství, úplně JINÉ, než Kristovo a Jeho apoštolů.



Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Sobota, 21. březen 2009 @ 12:48:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Evangelium podle Gregoria:

"...a já ti pravím, že ty jsi Petr, a na té skále postavím svou církev, a brány pekelné ji přemohou. Avšak tví nástupci postaví jinou církev, založí úplně nové náboženství, a brány pekelné ji nepřemohou. A lidé řeknou - je to podivuhodné v našich očích."



]


Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 22. březen 2009 @ 16:07:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pirmine, to je z nějakého apokryfního evangelia? :) Z jakého je století? Mohlo být to zajimavé počtení.


]


Re: Re: Re: Re: Svědectví tradice o eucharistické oběti (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Neděle, 22. březen 2009 @ 19:30:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To napsal svatý Haman v pátém století před narozením našeho letopočtu. Je to proroctví. Pak se nechal na svědectví jeho pravdivosti ukůlovat.  


]


Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy