Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 194, komentářů celkem: 429735, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 568 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116626151
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Můžeme utratit spásu ?
Vloženo Pátek, 10. červenec 2009 @ 11:25:29 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal rudinec

"Lebo keď dobrovoľne hrešíme po prijatí známosti pravdy, nepozostáva už viacej obeti za hriechy,..."

ep.Žid.10, 26-30... Lebo keď dobrovoľne hrešíme po prijatí známosti pravdy, nepozostáva už viacej obeti za hriechy,27 ale jakési strašné očakávanie súdu a prudká pálivosť ohňa, ktorý má žrať protivníkov.28 Keď niekto pohŕdol zákonom Mojžišovým, bez milosrdenstva zomrie na dvoch alebo na troch svedkov, a o koľko, domnievate sa, prísnejšieho trestu bude uznaný za hodného ten, kto zašliapal Syna Božieho a krv zmluvy, ktorou bol posvätený, za obecnú povážil a Duchu milosti urobil potupu?!30 Lebo známe toho, ktorý povedal: Mne pomsta; ja odplatím, hovorí Pán. A zase: Pán bude súdiť svoj ľud.“

Ja túto čásť Písma chápem tak,že ak potom, čo som uveril v P.J.Krista, začnem dobrovoľne hrešiť .Obeť P.Ježíša Krista stráca na mne platnosť
a platí na mne výrok z ep.2Petra 2,20-22

20  Lebo ak poznaním Pána a Spasiteľa Ježiša Krista boli unikli poškvrnám sveta a boli nimi zase sa zapletúc premožení, tak sú im posledné veci horšie ako prvé.
21 Lebo by im bolo lepšie bývalo nepoznať cestu spravedlivosti ako poznavším odvrátiť sa od vydaného im svätého prikázania.

22  Prihodilo sa im, čo hovorí pravdivé príslovie: Pes sa navrátil k svojmu vlastnému vývratku a umytá sviňa pováľať sa v blate.


Podobná témata

Zamyšlení

"Můžeme utratit spásu ?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 37 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 10. červenec 2009 @ 14:35:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Rudinec,

Zde je myslím otázkou, co znamená slovo dobrovolně. Každý hřích je totiž svým způsobem dobrovolný. I když podlehneme pokušení, tak moc dobře víme, že hřešíme. Pak bychom podle Tvé interpretace (alespoň my, kteří jsme si vědomi, že jsme hřešili i po obrácení) mohli založit klub čekatelů na uvržení do pekla.

Klonil bych se tedy k tomu, že uvedená pasáž hovoří o vědomém odmítnutí oběti Ježíše Krista - což je opravdové pohrdnutí krví smlouvy. Věřím, ale, že obrácený křesťan nikdy obětí Krista nepohrdne. Stačí si ostatně dočíst zmiňovanou pasáž do konce:


Zd 10,39
Ale my přece nepatříme k těm, kdo odpadají a zahynou, nýbrž k těm, kdo věří a dosáhnou života.





zdraví

reformovaný





Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pátek, 10. červenec 2009 @ 19:21:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavý názor.

Proč se neustále řeší otázky jistoty spasení a předurčenosti ke spasení?

Ať je na tyto otázky odpověď jakákoliv, tak to naše životy moc neovlivní.

Lidé, co věří v jistotu spasení stejně tvrdí, že je záhodno skutky činit. tak když ty skutky mám činit, tak mně může být srdečně jedno, jestli dostanu spásu "zato", anebo jestli to mám prostě dělat a spásu dostanu jako dar. Vezmu-li svůj život jako "černou skříňku", do které něco vchází a něco jiného vychází a nezajímá mě princip, co se s prvým děje a jak druhé vzniká, tak prostě vidím bilanci spásy a skutků. Nemusí mě zajímat, jestli tyto dva jevy s sebou nějak souvisí.


]


Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 11. červenec 2009 @ 00:38:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Eleazare,

no to není srdečně jedno. Zde jde o zachování Pravdy Evangelia, což je stěžejní věc, jíž se apoštol Pavel zabýval a na níž se soutřeďoval. Buď máme pravé Evangelium milosti nebo jsme ještě pod Zákonem.






]


Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 11. červenec 2009 @ 22:00:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gríšo,
uvažuj prosím se mnou. Ať je Pravda Evangelia jakákoliv, tak pro nás stejně není alternativa k činění skutků*.

Tak proč se zabývat tím, jak se to stalo, že máme spásu. Výsledek tohoto bádání nemá žádný vliv na naše konání.

Být já grantová agentura a někdo po mě chtěl peníze na vyřešení otázky původu spásy, tak bych mu je nedal, protože zde chybí praktické využití.

Vždyť se podívej na sebe a na Williho. Vedete spolu dlouhatánské debaty, jejichž meritum jsem se upřímně snažil pochopit, ale v konečném efektu jsem nenašel žádný praktický rozdíl ve vašem konání.
Jestli Lee byl či nebyl pravověrný myslitel je otázka jistě zajímavá, ale jestli její vyřešení nebude mít žádný praktický důsledek, tak je podle mého názoru zbytečné, aby se tím jitřily emoce mezi bratřími.
eleazar


]


Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 11. červenec 2009 @ 22:09:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ele,

budeš-li chtít, přečti si komentář AdamaS "Dotaz na Grega" pod článkem VI. Poslední soud. Možná ti do "problematiky" vnese trochu víc světla.

Abys to nemusel hledat, přenáším ti to sem.


Dotaz na Grega (Skóre: 1)
Vložil: AdamS v Sobota, 11. červenec 2009 @ 21:32:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) 1) To, že jsi něco „studoval velmi mnoho,“ ještě neznamená, že jsi danou věc pochopil (srov. s těmi, kteří „se stále učí, a nikdy nemohou přijít k poznání pravdy“ – 2Tm 3,7). Skutečně by mě zajímalo, jaké celé knihy od WL jsi četl (předpokládám v angličtině). Nebo se snad jednalo jen o různé, z kontextu vytrhané, citáty z děl některých tzv. apologetů? 2) Ty snad znáš nějaké „pohlaváry“, kteří ti řekli, že není rozumné vydávat knihy, které jsi však ty sám četl (v angličtině?), hned v první řadě kvůli kontroverznímu učení? Předpokládám, že nikoli. Ostatně všichni zájemci, kteří čtou anglicky, se mohou bez problémů a zdarma dostat ke stovkám titulů v online podobě na www.ministrybooks.org/. Vřele doporučuji. Všechno je volně a veřejně k dispozici. 

willy


]


Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 10. červenec 2009 @ 21:20:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
dobrovoľne hrešiť znamená:

návrat k predchádzajúcemu svetskému spôsobu života pred uverením v P.J.Krista.Čo potvrdzje aj následujúci text: 

2Pet.2 Peter 2:20  Lebo ak poznaním Pána a Spasiteľa Ježiša Krista boli unikli poškvrnám sveta a boli nimi zase sa zapletúc premožení, tak sú im posledné veci horšie ako prvé.

 


]


Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 11. červenec 2009 @ 20:47:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Rudinec,

ale ty pleteš obsah dvou úplně rozdílných listů dohromady.

Podle listu Židům "dobrovolně hřešit" znamená vrátit se k Zákonu a zvířecím obětem, přestože již někdo byl předtím osvícen a zakusil daru nebeského a byl učiněn účastníkem Ducha svatého (tím, že poznal Pravdu Evangelia), okusil dobrého Božího Slova a moci budoucího věku.

Vrátiti se takto k Zákonu a k spoléhání na SEBE SAMA, to je to, co v listu Židům znamená DOBROVOLNĚ (a VĚDOMĚ) hřešit.



List 2Pt mluví o morálních hříších lidí, kteří se sice vloudili do Církve, ale nikdy znovuzrozenými Božími dětmi (ovcemi), nebyli. Byli pouze DUŠEVNÍ ( Ju 19 - orig. text) a neměli Ducha Kristova a tudíž nebyli Jeho (Ř 8,9b), protože neuvěřili srdcem (duchovně), ale pouze rozumem (duševně - tedy na základě rozumu, citů nebo vůle nebo všeho toho dohromady).

Byli to psi a svině, nikoli ovce. Ovce totiž nikdo nikdy z ruky Páně nevytrhne (Jan 10,27-30).


]


Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 11. červenec 2009 @ 21:49:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle listu Židům "dobrovolně hřešit" znamená vrátit se k Zákonu a zvířecím obětem
Dokaž to čo tvrdíš výrokmi Božími:

1 Kor. 6:8  Ale vy krivdíte a škodíte, a to bratom!
9  Alebo či neviete, že nespravedliví nezdedia kráľovstva Božieho? Nemýľte sa, ani smilníci ani modlári ani cudzoložníci ani mäkci ani samcoložníci
10  ani zlodeji ani lakomci ani opilci ani nadávači ani dráči nezdedia kráľovstva Božieho.
11  A to ste boli niektorí,
ale ste sa umyli, ale ste posvätení, ale ste ospravedlnení v mene Pána Ježiša Krista a v Duchu nášho Boha.

Galaťanom 5:19
19
 A zjavné sú skutky tela, ktoré sú: cudzoložstvo, smilstvo, nečistota a nestudatosť,
20  modloslužba, čarodejstvo, nepriateľstvá, zvady, žiarlenia, hnevy, dráždenia, rôznice, sekty,
21  závisť, vraždy, opilstvá, hodovania a tomu podobné, čo vám predpovedám, ako som už aj prv povedal, že tí ktorí robia také veci, nebudú dediť Božieho kráľovstva.

Ján 3:36
 Kto verí v Syna, má večný život; ale kto nie je vo viere poslušný Synovi, neuzrie života, ale hnev Boží zostáva na ňom.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 11. červenec 2009 @ 22:55:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Rudinec,

verše, které uvádíš se netýkají věčné spásy, ale vstupu (spásy) do Království Krista (Nebes) na zemi, které bude nastoleno druhým Kristovým příchodem a které bude odměnou nebo trestem (spravedlností) pro věřící.

Jan 3,36 mluví o poslušnosti VÍRY v Krista, ne o poslušnosti ve víře. Kde by pak byla Milost? Byla by vyprázdněna.


]


Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 10. červenec 2009 @ 14:42:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



Na druhou stranu bychom jistotu spásy neměli vnímat jako povolenku k hříchu. Viz odpověď na otázku převzatá ze stránek:

http://www.gotquestions.org/Cesky/jistota-vecnosti-svoboda-hresit.html

Otázka: Je jistota spasení „povolenkou“ k hříchu?

Odpověď:
Nejčastější námitkou proti doktríně o jistotě spasení je to, že údajně vybízí k představě, že křesťané mohou žít, jak chtějí, a přesto budou spaseni. Přestože „technicky“ vzato je to pravda, není to podstatou jistoty spasení. Člověk, který opravdově přijal Ježíše Krista jako svého Spasitele, by sice mohl žít životem, který se bude vyznačovat trvalým a vědomým hříchem, ale neudělá to. Musíme rozlišit mezi tím, jak by měl křesťan žít a mezi tím, co člověk musí udělat, aby dosáhl spasení.

Bible zcela jasně učí, že spasení je jen skrze milost, skrze víru, a pouze v Ježíši Kristu (Jan 3:16; Efezským 2:8-9; Jan 14:6). Člověk je spasen vírou a ničím jiným. V okamžiku, kdy někdo opravdově uvěří v Ježíše Krista, je takový člověk spasen a bezpečný ve svém spasení. Spasení nelze získat vírou a potom udržovat skutky. Apoštol Pavel se tohoto tématu dotýká v listu Galatským 3:3, když píše: „Přišli jste o rozum? Začali jste Duchem, a teď končíte tělem?“ Jsme-li vírou spaseni, pak je spasení vírou i udržováno a zajištěno. Spasení si nemůžeme nijak zasloužit. Stejně tak si nemůžeme zasloužit ani to, zda si spasení udržíme. To Bůh zachovává naše spasení (Juda v. 24). Je to Boží ruka, která nás pevně drží (Jan 10:28-29). Je to Boží láska, od níž nás nic nemůže odloučit (Římanům 8:38-39).

Popíráme-li jakkoliv jistotu spasení, říkáme tím v podstatě to, že spasení si musíme udržet vlastními dobrými skutky a vlastním úsilím. To je zcela v rozporu se spasením milostí. Naše spasení je Kristova zásluha, ne naše (Římanům 4:3-8). Říkáme-li, že musíme poslouchat Boží Slovo nebo žít zbožně, abychom si spasení udrželi, je jako říkat, že Ježíšova smrt nezaplatila cenu za naše hříchy dostatečně. Ježíšova smrt byla zcela dostatečnou platbou za všechny naše hříchy – minulé, současné i budoucí, ty před spasením i po něm (Římanům 5:5; 1. Korintským 15:3; 2. Korintským 5:21).

Znamená to tedy, že křesťan může žít, jak chce, a přesto je spasen? Tohle je v podstatě hypotetická otázka, neboť Bible nás jasně učí, že opravdový křesťan si nebude „žít, jak chce“. Křesťané jsou nová stvoření (2. Korintským 5:17). Křesťané projevují ovoce Ducha (Galatským 5:22-23), a ne skutky těla (Galatským 5:19-21). První Janův 3:6-9 prohlašuje, že opravdový křesťan nemůže žít ve stálém hříchu. V reakci na obvinění, že milost je záminkou k hříchu, říká apoštol Pavel: „Co na to řekneme? Budeme pokračovat v hříchu, aby se rozmnožila milost? V žádném případě! Jak bychom mohli nadále žít v hříchu my, kdo jsme mu zemřeli?“ (Římanům 6:1-2).

Jistota spasení není povolenkou k hříchu. Naopak, je to jistota vědomí toho, že Boží láska je zaručena pro ty, kdo důvěřují Kristu. Poznání a pochopení Božího úžasného daru spasení dosáhne pravého opaku, než je svolení k hříchu. Jak by mohl někdo, kdo zná cenu, kterou za nás Ježíš Kristus zaplatil, pokračovat v životě v hříchu (Římanům 6:15-23)? Jak by mohl někdo, kdo chápe Boží bezpodmínečnou a stálou lásku k těm, kdo věří, tuto lásku vzít a hodit ji Bohu pod nohy? Takový člověk by nebyl důkazem toho, že jistota věčnosti jej opravňuje hřešit, ale toho, že spasení skrze Ježíše Krista nikdy opravdu nezažil. „Kdo v něm zůstává, tedy nehřeší, ale kdo hřeší, ten ho neviděl ani nepoznal“ (1 Jan 3:6).


Na těchto stránkách: http://www.gotquestions.org/Cesky/jistota-vecnosti-svoboda-hresit.html jsou odpovědi na řadu otázek i v češtině. Vřele je tímto doporuřuji.

zdraví

reformovaný



Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pátek, 10. červenec 2009 @ 14:49:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dekuji reformovany, je moc dobre zes to sem napsal.


]


Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. červenec 2009 @ 19:33:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Popíráme-li jakkoliv jistotu spasení, říkáme tím v podstatě to, že spasení si musíme udržet vlastními dobrými skutky a vlastním úsilím. To je zcela v rozporu se spasením milostí."...

Nemohu souhlasit, je to špatné pochopení smyslu. To jste opravdu tak líní přemýšlet?

Přijmu dar víry a tím pádem ji musím vyjadřovat skutky. Nelze jinak, víra bez skutků je přece mrtvá. Neděláme tedy skutky kvůli své spáse, ale jako výraz našeho společenství s Bohem. Jistotu spásy máme jen pokud zůstáváme v tomto společenství. Spása je tedy podmíněna vytrváním v dobrém. Jestliže láska mnohých vychladne, jak je na tom tvá jistota spásy? A neříká to nikdo menší, než Kristus!

(Mt 24,12-13)
A protože se rozmnoží nepravost, láska mnohých vychladne.
Kdo však vytrvá až do konce, ten bude spasen.


..."Jak by mohl někdo, kdo chápe Boží bezpodmínečnou a stálou lásku k těm, kdo věří, tuto lásku vzít a hodit ji Bohu pod nohy?"...

Život nám na mnoha příkladech odpadnutí dokazuje, že může, že se tak skutečně děje. Když láska vychladne....


]


Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 11. červenec 2009 @ 00:45:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko, ty sem zase pleteš slovo z Mt 24,12-13, které platí pouze pro Židy, viz. kontext, pro ty, kdo v době velkého soužení budou žít v Judstvu! A nejedná se zde samozřejmě vůbec o věčnou spásu.

O věčnou spásu se pro věřící nejedná již nikde v NZ. Vždy se jedná jen o spásu v Království, protože tu ještě nikdo z nás nemá. Ta je v budoucnosti a je závislá na skutcích, resp. na plnění Boží vůle (Mt 7,21-23).

Pro Žida byla vždy spása pouze spásou v Království Mesiáše na této zemi. Tuto spásu nalézáme všude v NZ, kde je spojena se skutky (např. Jakub nebo Mt 19).

Hlavní (věčná spása) je však vždy z milosti bez skutků, a proto je nedotknutelná a věčný život vždy byl a vždy bude nezrušitelný (Gn 3,22)!!! Ani dobré ani zlé skutky nemohou věčnou spásu nijak ovlivnit, protože ta není naším dílem, ale Kristovým dílem.


]


Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 11. červenec 2009 @ 14:04:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." zase pleteš slovo z Mt 24,12-13, které platí pouze pro Židy"...

Od kdy platí Písmo jen pro Židy?


..."Ani dobré ani zlé skutky nemohou věčnou spásu nijak ovlivnit, protože ta není naším dílem, ale Kristovým dílem"...

Kde se o tomto konkrétně píše v Písmu? Vždyť je to pitomost na druhou! Naše skutky jsou vyjádřením našeho vztahu k Bohu. "Udělejte si poklady v nebi....".

Věčná spása je jenom jedna, pro všechny lidi stejná, žádné Milénium se po konci světa už konat nebude. Dobře víš, že nejsi schopen uvést konkrétní místo v Písmu, které by toto snad mělo tvrdit.

Holt, některé bludy se člověka drží, jak (cosi) košile.
Není divu, když je o sobě přesvědčen, že má dar rozeznávání duchů. Bylo by to komické, kdyby to nebylo tak tragické.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 11. červenec 2009 @ 14:58:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

jestli zůstaneš v tom, v čem vězíš po uši nyní, budeš se jednou velmi, ale opravdu velmi divit, až uvidíš, jak se naplňuje to, co ti říkali jiní, to, cos považoval za blud, sám vězíce ve velikém bludu, který tě okrádá o potěšení z Krista v tomto věku např. jako přicházejícího Ženicha, který přichází jako Král králů a Pán pánů ustanovit své Království.
 
Zj 19:1-8
Potom jsem uslyšel něco jako mocný hlas velikého zástupu v nebi, který říkal: „Hallelujah! Záchrana, sláva i moc náleží našemu Bohu, protože pravé a spravedlivé jsou jeho soudy, neboť odsoudil tu velikou smilnici, která zničila zemi svým smilstvem, a potrestal krev svých otroků.“ A řekli podruhé: „Hallelujah! Její dým vystupuje na věky věků. A těch čtyřiadvacet starších a ty čtyři živé bytosti padli na kolena a poklonili se Bohu sedícímu na trůnu se slovy: „Amen. Hallelujah.“
A od trůnu vyšel hlas, který říkal: „Chvalte našeho Boha všichni jeho otroci a vy, kdo se ho bojíte, malí i velcí.“ A uslyšel jsem jakoby hlas velikého zástupu a jakoby hlas mnohých vod a jakoby hlas mohutných hromů: „Hallelujah, ujal se kralování Pán, náš Bůh, ten Všemohoucí. Radujme se a jásejme a vzdejme mu slávu, protože přišla svatba Beránkova a jeho žena se připravila; a bylo jí dáno, aby si oblékla zářivě čistý kment.“ Tím kmentem jsou spravedlivé činy svatých.

Oko, ty si opravdu myslíš, že tohle už nastalo?! Ona už skutečně nastala svatba Beránkova díky tomu, že se Jeho nevěsta připravila?! Jestli ano, tak kdy se to stalo?! A jaktože o tom nikdo neví?! Znáš někoho, kdo byl na svatbě Beránkově?! A už bydlí vlk s beránkem a pardál leží s kůzlátkem? Tele a lvíče i krmný dobytek už jsou spolu, a malé dítě je vede?! Už se kráva pase s mědvědicí a jejich mláďata leží spolu?! Už jí lev plevy jako vůl?! Anebo Izaiáš v 11. kapitole, ve verších 6-7 o Kristově Království jen blouzní?! Ach jo!

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 11. červenec 2009 @ 15:50:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Už jí lev plevy jako vůl?"...

Milý Willy.
Jako bych viděl přední obálku Strážné věže.  V klidu a míru zde leží dravci vedle své přirozené potravy. Potíž je v tom, že vy sektáři berete všechno naturalisticky, doslovně. Nechápete, že toto všechno je v obrazech, že to jen vyjadřuje duchovní skutečnosti, ne skutečnosti materiálního světa.

Izaiáš tedy neblouzní, ale blouzníš ty.
Nestačí snad tvoje inteligence na to, abys pochopil, že ve skutečnosti se lev nikdy nemůže pást jako kráva, protože k tomu není uzpůsoben. Nepřežil by. Kráva má čtyři žaludky (bachor, čepec, knihu a slez), takže může vesele přežvykovat (má k tomu i uzpůsobený chrup), zatímco lev pro své trávicí ústrojí potřebuje masitou stravu. Trávu ani plevy by nestrávil, jeho trávicí trakt je příliš krátký. A jak by svými tesáky spásal trávu?


..."Ona už skutečně nastala svatba Beránkova díky tomu, že se Jeho nevěsta připravila?"...

Ano, nastala. Nechme o tom svědčit Jana Křtitele.
(J 3,29)
Kdo má nevěstu, je ženich, ale přítel ženicha, který stojí a slyší ho, se z ženichova hlasu velmi raduje. Tato má radost se tedy naplnila.

Podoba Kristovy vlády se liší v tomto světě a na věčnosti - po konci světa. Je to proto, že nyní ještě dopouští nepřátelům církve škodit svatým, aby o něm mohli svědčit a svým příkladem obraced další lidi k Bohu. Po konci světa už toto nedopustí, příležitost k obrácení pro hříšníky vyprší.

Janova zjevení jdou napříč časem, jsou nadčasová. Mluví o konci světa, o věčnosti, ale také o přítomnosti i o minulosti.
(Zj 22,13)
Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec, první i poslední."
(Zj 22,16-17)
"Já, Ježíš, jsem poslal svého anděla, aby vám v církvích svědčil o těchto věcech. Já jsem ten kořen a rod Davidův, jasná a jitřní hvězda."
A Duch i Nevěsta říkají: "Přijď!" A ten, kdo slyší, ať řekne: "Přijď!" A kdo žízní, ať přijde, a kdo chce, ať zdarma nabere vodu života.

Tato slova platila už pro křesťany před 2000 roky, stejně jako dnes, nebo za tisíc let.

Církev je svatá, již dávno si oblékla zářivě čistý kment - ony spravedlivé činy svatých, kteří jsou už v nebi, kteří už zažívají svatbu Beránkovu. (Mimochodem, kde je vaše spasení bez skutků, na kterých prý vůbec nezáleží?)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 11. červenec 2009 @ 21:08:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

píšeš:

///Od kdy platí Písmo jen pro Židy?///

Písmo neplatí jen pro Židy, ale mnohé jeho pasáže ANO.

Důkaz: Celá pasáž Mt 24 se zabývá zničením izraelského chrámu a situací židovstva v době velkého soužení (Mt 24,21) a v době pronásledování *****m (který bude sedět na trůně v NOVÉM Jeruzalémském chrámě, jako napodobitel Krista - 2Tes 2,4 - mimochodem další důkaz, že pravý Kristus bude vládnout z fyzického Jeruzaléma, proto ho takto také Antikrist bude napodobovat).

(Kristus však nebude vládnout ve znesvěceném NOVÉM chrámě, který bude postaven v době vlády Antikrista, ale v chrámu, který popisuje prorok Ezechiel, a který ještě nikdy nikde nestál.)

Podotýkám, že v době velkého soužení budou vítězové z Církev již dávno vytrženi k Pánu a pak se s Ním vrátí při jeho druhém příchodu (např. Ju 14-15// Zj 11,13-14).

Pouze neposlušní věřící, žijící při začátku velkého soužení budou za trest ponecháni v hodině zkoušky (Zj 3,10 // Zj 7,9-17), kteří si však v době velkého soužení zbílí roucho v krvi Beránkově.

Důkazní místa z Písem, potvrzující, že Milénium je ještě před námi jsem ti již poskytl v jiném komentáři ze včerejšího dne.

Ohledně skutků tu uvádíš úplně irelevantní místa z Písma - jsi úplně mimo mísu.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 11. červenec 2009 @ 22:06:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podotýkám, že v době velkého soužení budou vítězové z Církev již dávno vytrženi k Pánu a pak se s Ním vrátí při jeho druhém příchodu (např. Ju 14-15// Zj 11,13-14).

Doktrína vytrhnutia pochádzala od španielskeho jezuitu menom Ribera, z roku cca 1580 . Ten bol prvý, ktorý tvrdil, že Kristus sa vráti a tajne vychváti cirkev pred veľkým sedemročným súžením, kedy bude svetu vládnuť „Antikrist”.
Potom, okolo roku 1830, škótska dievčina menom Margaret McDonald začala tvrdiť, že mala víziu. Uviedla, že jej toto zjavenie oznámilo, že pred veľkým budúcim súžením, počas ktorého sa mal na scéne objaviť „Antikrist”, nastane tajné vychvátanie svätých. Darby túto víziu akceptoval ako nové zjavenie od Boha a cirkev Bratov (Brethren Church) čoskoro túto doktrínu oficiálne akceptovala.
Darby a Ribera vychádzali z následovnej části Písma:
1Tes.4,15-17  „ Lebo to vám hovoríme slovom Pánovým, že my živí, ponechaní do príchodu Pánovho, istotne nepredstihneme tých, ktorí zosnuli.16  Lebo sám Pán s veliteľským povelom, s hlasom archanjela a s trúbou Božou sostúpi s neba, a mŕtvi v Kristu vstanú najprv;17  potom my živí ponechaní budeme razom s nimi vychvátení v oblakoch v ústrety Pánovi do povetria. A takto budeme vždycky s Pánom.“
 
Ja tieto verše chápem tak,že táto vec sa udeje pri druhom príchode P.J.Krista.
 
Výkladu Darbyho však odporuje 2 Tes.2,8  „  A potom bude zjavený ten bezzákonný bezbožník, ktorého Pán Ježiš zabije duchom svojich úst a zkazí zjavením svojho príchodu,“Z tohto výroku je zjavné,že P.Ježíš príde až po pôsobení Antikrista na tejto zemi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 11. červenec 2009 @ 22:51:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Rudinec,

doktrína vytržení pochází z Písem NS.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. červenec 2009 @ 09:02:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Lebo to vám hovoríme slovom Pánovým, že my živí, ponechaní do príchodu Pánovho, istotne nepredstihneme tých, ktorí zosnuli."...

Rudinec
Věci jsou daleko prozaičtější. Pavel zde napravuje představy některých tehdejších křesťanů, kteří očekávali druhý příchod Krista a měli strach ze smrti, protože si představovali, že tím, že zemřou, nebudou mít možnost se účastnit na Kristově příchodu.
Pavel zde odpovídá na otázku, co bude s těmi, které Kristův druhý příchod zastihne již v hrobě.

Pavel učí stejně, jako Kristus, že nikdo nezná dobu druhého příchodu Páně, že je to proto doba nejistá, že musíme být bdělí a vždycky na ni připraveni.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 12. červenec 2009 @ 10:45:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Rudinec,

mrtví v Kristu budou vzkříšeni a vytrženi k Pánu do ponebesí. Tak to říká Písmo.

A samozřejmě, že nikdo neví, kdy to bude. Může to být klidně třeba za dvě vteřiny.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 12. červenec 2009 @ 13:08:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mrtví v Kristu budou vzkříšeni a vytrženi k Pánu do ponebesí. Tak to říká Písmo.

A samozřejmě, že nikdo neví, kdy to bude. Může to být klidně třeba za dvě vteřiny.



2 Tes. 2:1  Ale vás prosíme, bratia, ohľadne príchodu nášho Pána Ježiša Krista a nášho shromaždenia k nemu,
2  aby ste sa nedali hneď zviklať od umu ani sa strašiť ani duchom ani slovom ani listom, ako nami poslaným, ako čo by už bol nastal deň Kristov.
3  Nech vás nikto nezvedie nijakým spôsobom, lebo deň Kristov nenastane, kým prv neprijde odpadnutie, a nebude zjavený človek hriechu, syn zatratenia,
4  ktorý sa protiví a povyšuje nad všetko, čo sa zovie Bôh, alebo čomu sa dáva božská česť, takže sa posadí do chrámu Božieho jako Bôh a bude sa vydávať za Boha.

Ap.Pavol v tejto stati uvádza pradie udalostí:
1,odpadnutie od Boha
2,zjavenie syna zatratenia
3,druhý príchod Kristov

Syn zatratenia sa ešte neobjavil na svetovej scéne a bude tu pôsobiť tri a pol roka.

P.Ježíš nemôže prísť za dve se*****y.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 12. červenec 2009 @ 13:33:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ale Rudinec,

vytržení nastane ještě před zjevením Antikrista, před Velkým soužením.

Právě vytržení nastartuje nástup Antikrista, když "ten, který ho zdržuje nyní, z prostředku byl vyvržen (2Tes2,6-7).

A ten, který nyní zdržuje nástup Antikrista je Syn-pacholík ze Zj 12,5 - což, je dospělý, zralý syn - množina všech vítězů v Církvi, kteří budou vytrženi k Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. červenec 2009 @ 09:25:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Celá pasáž Mt 24 se zabývá zničením izraelského chrámu a situací židovstva v době velkého soužení (Mt 24,21) a v době pronásledování *****m"...

Je to jen snůška zmatků, udělej si v tom konečně jasno.

M 24 popisuje dvě odlišné věci - zkázu Jeruzaléma(4-14 varování; 15-28 samotný pád Jeruzaléma)) a konec světa (29-36).

Mt 24 předpovídá skutečné zničení jeruzalémského chrámu.

(1-2) A když Ježíš vyšel z chrámu a odcházel pryč, tu k němu přistoupili jeho učedníci, aby mu ukázali chrámové stavby.
Ježíš jim však řekl: "Vidíte všechny tyto věci? Říkám vám jistě, že tu nebude ponechán kámen na kameni: všechno bude zbořeno."

Dále pak nezávisle na tomto popisuje Ježíšův druhý příchod, který už platí univerzálně, s židovstvem nijak nesouvisí.

(3) Když se pak posadil na Olivetské hoře, přistoupili k němu učedníci soukromě se slovy: "Řekni nám, kdy to bude a jaké bude znamení tvého příchodu a konce tohoto světa?"
(14) A toto evangelium království bude kázáno po celém světě na svědectví všem národům a tehdy přijde konec."

(15-16)
"Proto když uvidíte 'ohavnost zpustošení', o níž mluvil prorok Daniel, jak stojí na svatém místě (kdo čte, rozuměj),
16 tehdy ať ti, kdo jsou v Judsku, utíkají na hory.

Židů se zvláště týká jen fyzické zničení Jeruzaléma. Jak vypravuje Eusébius, křesťané uposlechli tohoto napomenutí a před zničením Jeruzaléma utekli do Pelly v Zajordání.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 12. červenec 2009 @ 10:53:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

ta pasáž se zabývá situací židovstva, i kdyř ve dvou rozdílných obdobích - zničení chrámu r.70 a koncem světa.

Nebo snad my všichni věřící z pohanů budeme v době konce v Judstvu a nebudeme smět utíkat v sobotu? Bude snad ohavnost zpustošení někde jinde, než v nějakém novém budoucím židovském chrámě?

A Evangelium Království kázal pouze Pán Ježíš, dokud ho židovský národ neodmítl a bude kázáno znovu až v době Velkého soužení.
Nyní kážeme Evangelium Milosti (Kristovo).

Evangelium Království je určeno specificky pouze pro Židy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 13. červenec 2009 @ 21:19:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napsal jsem ti přesně rozsah veršů i k čemu se vztahují. Zkus si to projít, zda to není pravda.

Není jiné evangelium, než evangelium Kristovo. To je potřeba si uvědomit. Kristus nehlásal dvě evangelia. Hlásal evangelium předně Židům, protože jako národ vyvolený měli přednost, ale to samé evangelium (bez výjimky) je nyní hlásáno po celém světě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 11. červenec 2009 @ 21:13:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

zde kopíruji příslušný komentář z tématu "VĚČNÝ ŽIVOT V BUDOUCÍM VĚKU".:


Oko, těch míst je bezpočet. Uvedu jen některá:

Např. 1Kor 15,23-28: místo hovoří o prvním vzkříšení a o ustavení Království nebes po druhém příchodu Pána Ježíše.
"Potom bude konec, když (Kristus) vzdá Království Bohu a Otci, když vyprázdní všeliké knížatstvo i všelikou vrchnost i moc."

Toto se ještě nestalo a je to v budoucnosti.

Stejný děj popisuje i toto místo:"Učiněna jsou království světa Pána našeho a Krista jeho a panovati bude na věky věků." (Zj 11,15).

I toto je ještě před námi. Království světa prozatím politicky nejsou královstvími Krista.

Lk 19,11:"....a že se oni domnívali, že by se HNED (NYNÍ) mělo zjeviti Království Boží."

Zde vidíme, že se zde píše o Království, které ještě nenastalo. Lidé si ale mysleli, že má nastat IHNED, NYNÍ. Pasáž pak pokračuje:"... "Člověk jeden rodu znamenitého odešel do daleké krajiny, aby přijal Království a zase se navrátil. I povolal desíti služebníků a řekl jim: kupčete, dokud nepřijdu.... I stalo se, když se navrátil, přijav Království, že rozkázal zavolati těch svých služebníků, kterým byl dal peníze, aby zvěděl, jak kdo mnoho získal."

Tato pasáž mluví o přijetí Království Pánem Ježíšem až po Jeho druhém příchodu (ne dříve) a o soudu Jeho služebníků před Jeho soudnou stolicí. Mluví se o tom, že Království je v budoucnosti a že nastane až s druhým příchodem Páně.

Další místo:( Mt 25,13.14.19: "Bdětež tedy, nevíte zajisté dne ani hodiny v kterou Syn člověka přijde. Neboť jako člověk vycházeje na cestu, povolal služebníků svých a poručil jim statek svůj..... Po MNOHÉM pak času přišel Pán těch služebníků s činil s nimi počet..."

Vidíme, že návrat Páně k přijetí Království se stane až po MNOHÉM času. K dnešnímu dni ten čas trvá téměř 2000 let.

A konečně Zj 20,1-10, která popisuje historické události, které se stanou, od úplného svázání satana na tisíc let, aby již nemohl svádět národy (doteď si je vesele svádí a klame dokonce i Boží lid a jen naivní snílek, který nevychází na ulici a nesleduje zprávy by si mohl myslet opak), přes kralování věrných s Kristem po tisíc let až po konečnou vzpouru národů pod vedením načas propuštěného satana, kdy bude svedena bitva u Jeruzaléma, v níž Bůh zvítězí s konečnou platností. Pak nastane Věčnost na Novém Nebi a na Nové zemi. Toto vše jsou historické události. Pokud ne, tak potom i Věčnost musí být jen jakási alegorie nebo je již také nyní přítomna (podle bludařů, podle kterých je jž přítomné tisícileté Království).

Všechny prorocké výpovědi o doslovném Božím Království ze SZ ani jmenovat nebudu, nehledě na to, že Kristus doposud nezasedl na zaslíbený Davidův trůn v Jeruzalémě - v tomto pozemském Jeruzalémě, jak bylo zaslíbeno.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. červenec 2009 @ 09:30:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(1. Kor 15.23-27)
Potom bude konec, až Kristus předá království Bohu a Otci, až zruší každou vládu i každou vrchnost a moc.
On totiž musí kralovat, dokud nepoloží všechny nepřátele pod jeho nohy.
Poslední nepřítel, který bude zničen, je smrt.
Vždyť "všechno poddal pod jeho nohy." Když však říká, že je mu všechno poddáno, je zřejmé, že je to kromě Toho, který mu to všechno poddal.

Toto místo popisuje konec světa - poslední soud. Které království Kristus předá Otci, když podle tebe ještě nevládne? Přestože sám říká apoštolům, že mu už byla dána veškerá moc na nebi i na zemi!

..."Království světa prozatím politicky nejsou královstvími Krista."...

On přece sám říká, že jeho království není z tohoto světa.

Trůn Davidův není politický trůn v Jeruzalémě. Je to vláda nad potomky Abrahámovými - potomky ne podle těla, ale podle obřezaného srdce. Kristus sám o sobě říká, že je král. Je snad králem bez království? Bez trůnu?

(J 1,48)
"Rabbi, ty jsi Boží Syn, ty jsi král Izraele!"

...Tato pasáž mluví o přijetí Království Pánem Ježíšem až po Jeho druhém příchodu (ne dříve)...

Tato pasáž mluví o výnosu ze svěřených hřiven. Tento soud proběhne ihned po smrti každého člověka, při jeho přechodu do věčnosti.
..."Věčnost musí být jen jakási alegorie nebo je již také nyní přítomna"...
Věčnost je zde skutečně přítomna. Každý okamžik času je součástí věčnosti. Bůh je přece věčný.

To je ono, co pořád někteří nemůžete pochopit - věčnost nezná běh času. Není včera, není zítra, je jen teď. Z hlediska věčnosti poslední soud už vlastně probíhá po smrti každého člověka. Po smrti tedy nebudeme nikde čekat tisíce let na poslední soud na konci věků, kde se dozvíme ortel. Ty tisíce let prostě přeskočíme zrušením faktoru času.
Že to už první křesťané takto chápali, vidíme z toho, jak Pavel toužil po tom, aby zemřel, aby byl už s Kristem.

(Fp 1,21-24)
Neboť žít - to je pro mne Kristus, a umřít - to je zisk.
Jestliže však pro mne život v těle znamená plodnou práci, pak nevím, co si vybrat,
neboť mě přitahuje obojí. Mám touhu odejít a být s Kristem, což je zdaleka nejlepší;
ale zůstat v tomto těle je potřebnější kvůli vám.

Je tedy zcela jasné, že si Pavel nemyslel, že po smrti nebude s Kristem okamžitě, ale že bude čekat v nějaké nebeské čekárně na poslední soud až na konci věků a na jakousi tisíciletou - naprosto nesmyslnou monarchii. To je blábol.
Druhý příchod Krista na konci věků samozřejmě bude - my na věčnosti na něm budeme přítomní a budou na něm přítomní i ti, kteří ještě budou žít na zemi. Z pohledu pozemského plynutí času však už Kristus na nebi kraluje spolu se svatými - to je onen slíbený podíl na jeho vládě (Zj 20,4). Pavel je už nyní s Kristem v nebi a má jako svatý podíl na jeho vládě. Je námi žijícími ctěn, vzýván a jeho slovy k nám stále promlouvá sám Duch svatý.

Satanovo svázání řetězem nastalo v okamžiku Kristova vzkříšení, kdy zlomil jeho moc. Zlomil smrti osten. Satan už nemůže svádět celé národy (uvědom si, že mimo izraelský národ byly všechny okolní národy pohanské - tedy pod nadvládou satana), od té doby může svádět už jen jednotlivce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 12. červenec 2009 @ 10:57:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

předkládáš tady snůšku naprostých nesmyslů.

Apoštol Jan ve Zjevení popisuje budoucí historické události, které se mají dít (Zj 1,1). Kristovo vzkříšení již bylo vzdáleno 60 let v historii. Jak tedy můžeš říci, že svázání Satana nastalo Kristovým vzkříšením, když apoštol Jan říká, že se to stane v budoucnosti?

Ztrácím už chuť s tebou diskutovat, protože stejně si mohu podiskutovat se svým 5-ti letým vnukem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. červenec 2009 @ 12:15:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jak tedy můžeš říci, že svázání Satana nastalo Kristovým vzkříšením, když apoštol Jan říká, že se to stane v budoucnosti?"...

Tuto "snůšku nesmyslů" předkládá už Písmo.
Jen taková drobnost. Proč apoštol Jan v souvislosti se svázáním satana nepoužívá budoucího času, ale času minulého? Z čeho usuzuješ, že minulý čas znamená vlastně budoucnost?

(Zj 20,2-3)
Ten se zmocnil draka, toho dávného hada, jenž je ďábel a satan, a svázal jej na tisíc let.  Uvrhl ho do propasti, zamkl ho a zapečetil ji nad ním, aby už nesváděl národy,...


..."Apoštol Jan ve Zjevení popisuje budoucí historické události, které se mají dít (Zj 1,1)."...

Zjevení Ježíše Krista, které mu dal Bůh, aby ukázal svým služebníkům, co se musí brzy stát...

(Např. zničení jeruzalémského chrámu.)

(Zj 5,5)
Jeden z těch starců mi však řekl: "Neplač. Hle, zvítězil lev z pokolení Judova, kořen Davidův, aby tu knihu otevřel a rozlomil jejích sedm pečetí."


(1. Kor 15,55-57)
"Kde je, ó smrti, tvůj osten? Kde je, ó peklo, tvé vítězství?"
Ostnem smrti je pak hřích a mocí hříchu Zákon.
Ale díky Bohu, který nám dává vítězství skrze našeho Pána Ježíše Krista!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 14. červenec 2009 @ 11:33:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Oko,

píšeš:

///Jen taková drobnost. Proč apoštol Jan v souvislosti se svázáním satana nepoužívá budoucího času, ale času minulého? Z čeho usuzuješ, že minulý čas znamená vlastně budoucnost?///

No, to už je na mě opravdu moc.....  :-)

///Zjevení Ježíše Krista, které mu dal Bůh, aby ukázal svým služebníkům, co se musí brzy stát...///

Oko,

BRZO
, u Pána může znamenat třeba 3000 let. Tzv. "poslední dny" se datují podle Písma již nejméně od prvního příchodu Krista (Žd 1,1).

A "na konci světa" již podle 1Kor 10,11 už kolem roku 60 AD.

Tam, kde máš Oko brát Písmo doslovně tam to neděláš, a tam, kde nemáš, to činíš!








]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. červenec 2009 @ 14:53:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neberu Písmo ani doslovně, ani nedoslovně, ale snažím se vnímat pravdy v něm obsažené. Vnímat rozumem i srdcem.

Boží slovo je určené lidem, vyjadřuje se tedy pro lidi. Brzo, znamená prostě brzo. Zničení jeruzalémského chrámu tomuto odpovídá. Ale čas pro mě není rozhodující.

Spíš by mě zajímalo, čím vyvrátíš mé vysvětlení ohledně toho, že Kristovým vzkříšením byl satan spoután, aby nemohl svádět celé národy. Nebo přiznáš, že mám pravdu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 15. červenec 2009 @ 09:48:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

mě by spíš zajímalo, čím své vysvělení něčeho, co se ještě nestalo, podložíš z Bible. Přitom skutečnost, že jsou satanem sváděny celé národy, je přímo do očí - ne však zřejmě do jednoho "oka" - bijící. Jedná se především různé "náboženské" národy (islámské, budhistické, hinduistické apod.), národy s komunistickými a diktátorskými režimy nebo ateistické národy. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 15. červenec 2009 @ 09:59:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A mimochodem ten největší satanský svod doslova všech národů je teprve před námi - příchod Antikrista, který uvede celý svět do modlářství a svým "cejchem" na ruku či na čelo si podmaní všechny lidi kromě věřících. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 17. červenec 2009 @ 00:40:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, už jsem ti jednou psal, že jestli si myslíš, že satan nyní již nesvádí národy, pak asi žiješ na Marsu. Podle tebe tady asi žijeme v Ráji, ne?

Satan asi vůbec neovládá kulturu, politiku a náboženství, že?

Nejen, že svádí národy, ale dokomce se mu podařilo svést i 95% toho, co si říká církve.

O Zničení Jeruzalémského chrámu není ve Zjevení ani slovo. Zato je tam mnoho věcí, které se ještě ani nestaly.




]


Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 11. červenec 2009 @ 01:15:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Rudinec,

čti prosím celý list Židům v kontextu - hlavní myšlenka je napomenou Židy věřící v Krista, aby neodpadli od Milosti zpět k Zákonu a k zvířecím obětem. Nejedná se zde o morálku, ale o UČENÍ. Ten, kdo odpadne od Milosti jako Ezau, je ten, kdo dobrovolně hřeší, přestože již byl osvícen a poznal Pravdu Evangelia.

Takoví pošlapávají Syna Božího, mají za nic krev smlouvy, kterou byli posvěceni a činí potupu (posměch) Duchu Milosti. Upadnutím do morálního hříchu nelze nikdy natrvalo ztratit Milost. Tam, kde se rozhojnil hřích, ještě více se rozhojňuje Milost.

Ten, kdo však odpadne od samotné Milosti, kterou plně poznal tím, že začne doufat sám v sebe, ten skutečně takto dobrovolně hřeší a bude vystaven dočasnému trestnému ohni Gehenny (Žd 10,27) a nevstoupí do Království pro přijetí falešného učení (2Jan 8-10). Ani takový však nemůže ztratit věčnou spásu. Ztratí však odměnu a spásu a věčný život v Království, pokud neučiní pokání. Byl-li však skutečně osvícen Pravdou a on zatvrdí své srdce v nevěře (Žd 3,7-4,3) a navrátí se zpět k Zákonu, může časem dojít až na místo, kdy mu již pokání nebude umožněno a on navždy ztratí Království a spásu v něm (Zj 3,5 //Žd 6,6 //Žd 12,15-17) neosvědčí se a bude pro Království zavržen (2Kor 13,5-6 // 1Kor 9,27), t.j. nebude pro něj způsobilý.

Přátelé, uvědomte si: KAŽDÝ, KDO DOUFÁ SÁM V SEBE (a ne v Krista) OHLEDNĚ VĚČNÉ SPÁSY, SE NACHÁZÍ V NEVĚŘE !!! (Ř 10,3).


2Pt 2,20-22 nehovoří o Božích dětech, ale i psech a sviních - o nepravých věřících, pro které Ježíš není Pánem (Kirios), ale jen Panovníkem (Despotés - 2Pt 2,1-orig.text). Příkladem je Jidáš. Byl vystaven vlivu Ducha svatého, možná byl i trochu změněn, ale nikdy nebyl pravým Božím dítětem, ovcí, ale vždy byl ďábel, pes a svině. Tito lidé přijali známost Pravdy, ale nikoli srdcem (duchovně), ale jen duší, rozumem (duševně). Jde o vloudilé falešné věřící zmíněné v Juda 4 nebo 19. Ti nemají Ducha Kristova a nejsou Jeho.



Re: Můžeme utratit spásu ? (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 11. červenec 2009 @ 11:06:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amos odpověděl Amasjáhovi:
"Nejsem prorok ani prorocký učedník,
jsem pastýř a pěstitel smokvoní.
Hospodin mě vzal od stáda a řekl mi:
Jdi a prorokuj mému izraelskému lidu!"
(Am 7,14-15)

Bůh nemluví jen k nějaké elitní skupině lidí,
kteří jsou k tomu určeni, ale ke každému,
kdo je aspoň trochu ochoten mu naslouchat.


Amosův příklad ukazuje,
že Bůh chce mluvit i k tobě:
při práci, na zahrádce, na dovolené...


A třeba i skrze tebe chce poslat lidem v tvém okolí své slovo,
které povzbudí, dodá sílu, utěší,
či ukáže cestu.


Amos je obyčejný pastýř a Hospodin ho oslovil.
Myslím si, že Bůh mluví, ke každému z nás, že se jeden na druhého nemusí vyvyšovat a když se vyvyšuje, že je to zbytečné a k pousmání.

Já chci také do nebe. Znám jako každý z vás Ježíše Krista a snažím se nehřešit. Věřím, že si mě oblíbil:

 II. Samuelova 22, 20 - Učinil mě volným, ubránil mě, protože si mě oblíbil. Hospodin mi odplatil podle mé spravedlnosti, odměnil mě podle čistoty mých rukou, neboť jsem dbal na Hospodinovy cesty, neodvrátil jsem se svévolně od svého Boha. Všechny jeho řády jsem měl na zřeteli, neodbočil jsem od jeho nařízení. Jemu jsem náležel dokonale, varoval se nepravosti. Podle mé spravedlnosti mě Hospodin odměňoval.

Věřím, že se v umírání setkám s Ježíšem, s Jeho Láskou s Jeho milostí a On otevře náruč - jsem Jeho dítě - zavolá mne jménem. Dal mi ho, už když tvořil tento svět.





Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy