Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 21. prosinec 2011 @ 09:42:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Toníku. Pokud na mě Bůh sešle nemoc, nechápu to, že bych neměl s nemocí bojovat, ale přesně naopak. Bůh na mě sesílá zkoušky všeho druhu proto, abych s nimi bojoval, a tímto bojem se posiloval, uzdravoval svou duši. Nikoli proto, abych se stáhl do pasivity. To je jen tvá interpretace - samozřejmě mylná.
Rakovina určitě není dobrá, přesto jí mnoho dobrých lidí onemocní. Co s tím naděláš?
Nemoci přicházejí také proto, aby se ostatní měli možnost o nemocného starat, projevit mu svou lásku.
Moje matka po ovdovění bydlela v domě sama, před třemi měsíci dostala mozkovou mrtvici a ochrnula na půli těla. Vzal jsem si ji k sobě domů, dostala pokojíček a žije s námi. Kupodivu je to pro nás všechny obrovským přínosem, protože se víc užijeme. Vážím si doby, strávené s maminkou, protože ne každý má takové štěstí, jako já.
Je tedy maminčina nemoc zlem (samotné ochnutí jistě zlem je), když ve svých důsledcích je pro nás přínosem? Maminka (jako katolička) s nemocí bojuje a rozcvičuje ochrnulé údy. Vůbec nepovažuje za Boží vůli aby jen ležela, ale aby skrze tento boj dozrávala pro nebe.
Bůh jistě má moc uzdravit každého, ale zdraví těla (přestože je nejcennějším darem ve světě hmotném) je ničím ve srovnání se zdravím lidské duše v Bohu. To jen ty tvrdíš, že máš Boha "přečteného", že se prý pozná jen podle toho, že uzdravuje nemoci těla.
Tvůj pohled na bolest a utrpení je tedy velice povrchní. Jak tě stále upozorňuji - tvoje lidské náboženství, zjednodušené do líbivosti. Nelze totiž vztahovat věci posmrtného života na život pozemský!
Když se odvoláváš na to, abychom se drželi Písma, tak do důsledku - nevytrhávat. ŘKC je totiž ta, která se věrně drží Písma!
Jak je psáno, kdy Bůh setře věrným každou slzu z očí? Snad v tomto pozemském životě, kdy prožíváme zatím jen "první věci"?
(Zj 21,4) A Bůh jim setře každou slzu z očí a smrt už nebude, ani nářek
ani křik ani bolest už nikdy nebude; neboť první věci
pominuly."
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. prosinec 2011 @ 17:13:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nemoci přicházejí také proto, aby se ostatní měli možnost o nemocného starat, projevit mu svou lásku.
Já jsem rád, že tu zjevuješ tu hrůzu. Ty zjevuješ náboženství, ve kterém lidé potřebují nemoc k tomu, aby se mohli o druhé starat a projevit lásku, pro které není možné milovat bez svobody hřešit. To první nás v ŘKC také učili, to druhé naštěstí ne.
Oboje je zvrácený pohled na boha a na písmo a o tom píšu. Tímto pohledem se ti kroutí písmo k nepoznání, tento pohled "tradice" je jeden z důvodů.
Takhle zvrácený pohled na boha máš nejspíš proto, že jsi celou tu zvácenou teoskolii nedomyslel do konce jako například Anneliese Michel nebo jako jsem jí mohl prožít do hloubky já na vlastní kůži ve stejných letech, v jakých prožívala totéž ona.
Ježíš kudy chodil, tudy uzdravoval, vysvobozoval. Ty, kteří mu důvěřovali, kteří složili svou víru v něj. Všechny. Nemáme záznam o tom, že by Ježíš řekl: "Ty zůstaneš slepý ještě dva roky, aby se o tebe mohli tvoji nejbližší starat a projevovat ti tak lásku" nebo: "ty budeš dál trpět pod haldou démonů a prokletím aby byl jiný od démonů uchráněn".
Nonsens. Hrůzná představa Ježíše.
Naopak je v písmu napsané, že Ježíš nesl naše nemoci a bolesti, že jeho ranami jsme uzdraveni.
Stejně tak v nebi: Pokud se dostaneš oko do nebe, kde nebude žádná nemoc ani hřích, ani jeden jediný: Budeš v takové situaci schopen projevit lásku? Budeš schopen bez hříchu a nemoci milovat?
Starost o nemocné a zvláště o nejbližší je přirozená lidská vlastnost, daná od Boha. Na to není potřeba víra: Najdeš spoustu lidí, které Bůh pohnul k pomoci druhým. V písmu máme zaznamenaná slova Ježíše o posledním soudu: Budou lidé, kteří Krista vůbec neznali, ale pro svoje dobré skutky půjdou do nebe.
I Bůh se stará o svoje nejbližší. Nemoci, starosti a trápení jsou realitou života. Ale tam, kde je Boží církev a moc Ducha svatého, je stejně tak realitou života uzdravení a vysvobození.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 13:26:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nemoci, starosti a trápení jsou realitou života. Ale tam, kde je Boží
církev a moc Ducha svatého, je stejně tak realitou života uzdravení a
vysvobození."...
Jenže ty to prezentuješ tak, že důkazem přítomnosti církve je jaksi automatické uzdravení a vysvobození, že nemoci, starosti a trápení jsou vlastně v příkrém rozporu s přítomností Ducha.
A to jsi zase vedle, jak ta jedle.
Realitou života je také církev putující (s Kristem) po tomto slzavém údolí. Pokud se dočkáš stáří, přijdou i na tebe nemoci a obtíže stáří. Nic se neboj, patří to k životu. Snad abychom na tomto světě příliš nelpěli.
I ty pochopíš, že nemoc může přijít jako příležitost k růstu ve svatosti, příležitost k usebrané modlitbě (když obyčejné tělesné práce už nezvládneš).
..."ve kterém lidé potřebují nemoc k tomu, aby se mohli o druhé starat a projevit lásku,"...
Nejde tu jen o to, že to já pomáhám nemocné mamince. Více toho nakonec sám dostávám tím, že s ní mohu trávit víc času. Neměnil bych s ostatními sourozenci, kteří bydlí ve světě. Jde také o to, že maminka má ve své nemoci obrovský prostor pro modlitbu za děti, vnoučata i pravnoučata a vyprošuje jim Boží požehnání, když rodiče jsou zaneprázdněni sháněním vezdejšího chleba.
Každý takový starý a nemocný nemohoucí člověk je tak pro svou rodinu nesmírným pokladem. Ne, že je jen jakousi "příležitostí" ke konání dobra.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 23:34:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jenže ty to prezentuješ tak, že důkazem přítomnosti církve je jaksi automatické uzdravení a vysvobození, že nemoci, starosti a trápení jsou vlastně v příkrém rozporu s přítomností Ducha.
Ne, já to takto neprezentuji. To se ti zase moje psané slovo překroutilo ke tvé vlastní škodě. Tys tedy vedle jak ta jedle.
Já píšu o konkrétní teologii (já bych to spíše nazval teoskilií) ve které bůh sesílá na své milé nemoci, prokletí a démonická trápení a úkolem pro lidi od toho boha je to utrpení nést za duše v očistci. Druhý pohled je ten, že takový bůh své lidi nemocemi a posedlostmi vychovává. V téhle teoskolii jsem vyrůstal od mala a v ní málem umřel. To je zvrácený pohled na boha, zvrácená optika, kterou jsme se dívali i na Boha Bible. Protože jsem neměli rozpoznání ani v tak základní věci jako že Bůh není Ďábel.
Pokud má člověk prostor pro modlitbu a pro své nejbližší až v nemoci, vypovídá to něco o jeho výchově, pohledu na svět, prioritách, základech života, systému, ve kterém žil. Každý člověk totiž, i ten, co si říká "nevěřící" volá k Bohu když je mu ouvej. Každý v takové chvíli myslí na své nejbližší. I ti nejotrlejší v takové chvíli jihnou. To vůbec nesouvisí s vírou, to je přirozený dar, který se musí velmi mnoho potlačovat, aby ho člověk neměl či zabil. Podobné to mají lidé sloužící mamonu, kteří si, až když už nemohou, uvědomí, co všechno nestihli a začnou se zajímat o nejbližší.
Poznal jsem náboženství soch, obrazů a pověr dost zblízka. Mám také rodiče, kteří jsou v plné síle a zatím se na plný úvazek věnují modlám a démonům a na své nejbliží nemají čas. Ani jeden na druhého: Jezdí po poutích a "duchovních" obnovách, všechny peníze utratí za Medjugorii, knihy a časopisy, ale léta si spolu nepromluvili, léta neměli čas na svoje děti ani sami na sebe, jeden na druhého.
Když pak přijde nemoc a s ní lítost a uvědomění si, že na to, co měl v životě člověk prožít a neprožil, je už pozdě, tak je často opravdu už pozdě. Pokud nepřijde Boží milost, jeho zásah a uzdravení, samozřejmě.
Proto je tu také opravdové pokání, obrácení od světa, hříchu a model k Bohu, který dokáže změnit pohled člověka svým způsobem. Svojí výchovou. A dostatečně včas.
Svým Slovem.
P.S. Vážím si toho, že se staráš o maminku, považuji to za velmi dobré. V tomhle mám stejný postoj.
To, co kritizuji a v čem jsem radikálně proti není starost o druhé, ale je to právě zneužití utrpení v nemoci a posedlostech na ideologické ovládnutí lidí, na propagaci zvráceného náboženského systému. Což souvisí s tradicí ŘKC a jejím zvráceným pohledem na Boha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 23. prosinec 2011 @ 11:19:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."ve které bůh sesílá na své milé nemoci, prokletí a démonická trápení a
úkolem pro lidi od toho boha je to utrpení nést za duše v očistci. Druhý
pohled je ten, že takový bůh své lidi nemocemi a posedlostmi vychovává."...
Příliš vágně řečeno. Zde se skutečně projevuje zvrácená optika polopravdy - nejhorší formy lži, kdy člověku stačí neříkat věci přesně. Tedy není to úplně nepravda - ale není to ani skutečná pravda.
Já to vidím takto: 1.) Bůh si nelibuje v lidském utrpení.
2.) Lidské utrpení je ale nedílnou součástí života lidí od jejich prvního pádu do hříchu (Gen 3,16-19), je ovocem hříchu. Utrpení se nelze nijak vyhnout, jen je možno k němu přistupovat různě.
Buď ho brát jako neštěstí, v bezmocné zlosti na něj žehrat a kličkovat před ním jako zajíc, snažit se ho "nevidět". V této bezmoci hledat viníka neštěstí všude jinde.
Nebo utrpení přijmout jako výzvu, bojovat s ním a změnit a ulehčit, co změnit jde. Co změnit nejde, nést jako součást svého kříže, poponášet den co den o kousek. Spolu s Kristem to jde snáz. Bůh nám nikdy nenaloží víc, než jsme schopni unést.
Zmiňuješ se o Boží výchově. No a já vnímám i utrpení jako součást Boží výchovy, jako příležitost se odnaučit nadměrně lpět na příjemnostech tohoto světa, jako osvobození od hmoty, jako příležitost se naučit rozpoznávat věci důležité od nedůležitých. Zde Bůh paradoxně používá následek hříchu, aby ho obrátil proti samotnému hříchu! Ano, to je tradiční pohled ŘKC na utrpení, ale nepřipadá mně nikterak zvrácený.
Zato ten, kdo se takovému kříži vyhýbá, odmítá ho poponášet a snášet jako součást života, chytračí - tak na takového ten jeho kříž stejně počká "za rohem" stejně mu neunikne. Ale potom bývá k neunesení a konce takového člověka v utrpení nebývají záviděníhodné.
Tyto dva rozdílné pohledy na utrpení nejsou vůbec i jakémsi ideologickém ovládnutí lidí, ale o základním přístupu k životu. O přístupu k realitě, jejíž neoddělitelnou součástí utrpení je. Ale je také o transformaci
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 23. prosinec 2011 @ 16:00:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, to jsme si tedy porozuměli. Píšu o tomtéž, co ty.
Pak ale zkoumej ten poshled "výchovy nemocemi, prokletími, posedlostmi a následky hříchu" ve světle písma svatého. Určitě existuje bůh, který své lidi takto vychovává a ti se té výchově nevyhnou a v písmu se o tomhle bohu hodně píše.
Zkus se ale podívat, kde něco takového Ježíš udělal, kde použil takovýhle způsob "výchovy". I ve světě těžko hledáš lidi, pro které by bylo normou to, že když je dítě neposlušné, tak na něj pošlou rakovinu a tři démony, aby se dítě trochu umravnilo. Sice najdeš lidi, kteří své děti vychovávají třeb tak, že je zavřou pod schody, mučí hlady a snad si i myslí, že to je správná výchova: Ale i svět pozná, že na tom je něco špaqtného a z takové věci se děsí.
No a ty píšeš zhruba o tomtéž, o bohu, který vás vychovává nemocemi, prokletími a následky hříchu a nevnímáš to jako nijak zvrácené. To je právě ta deformace náboženství, ve kterém žiješ. Velmi viditelná deformace.
Nebo utrpení přijmout jako výzvu, bojovat s ním a změnit a ulehčit, co změnit jde. Co
změnit nejde, nést jako součást svého kříže, poponášet den co den o
kousek. Spolu s Kristem to jde snáz. Bůh nám nikdy nenaloží víc, než
jsme schopni unést.
V tomhle se právě liší život s Ježíšem, tam, kde je skutečná moc Ducha svatého.
To, co změnit jde a můžeme dělat a Bůh nám ukazuje, že máme dělat, to děláme a měníme.
To, co změnit nejde, na to, co člověk nestačí, je tu Bůh, který dělá totéž, co před dvěma tisíci lety. Proto také píšeme tolik o Ježíši, o jistotě, která je v něm, o životě pro něj, o jeho vysvobození, o tom, že On je mocnější než všechny bolesti, strasti světa, mocnější než Hřích a jeho sluhové.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 23. prosinec 2011 @ 16:37:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Zkus se ale podívat, kde něco takového Ježíš udělal, kde použil takovýhle způsob "výchovy"."...
U všech apoštolů s výjimkou Jana. Petr, Ondřej i Filip byli ukřižováni, Pavel a Jakub sťat mečem. Všichni ostatní zemřeli mučednickou smrtí - a jejich následníci na tom nebyli nijak lépe. Křesťanství se rozšířilo do celého světa právě krví mučedníků, díky jejich utrpení, které je ti tak proti srsti.
..." To, co změnit nejde, na to, co člověk nestačí, je tu Bůh, který dělá totéž ..."...
Takže ve vaší církvi je pravidlem, že tam nejsou už žádné nemoci a bolesti? Že lidé ani v tomto životě už nemusí žít s bolestí a s nemocemi? Takhle si vykládáš Písmo? Toníku, Toníku!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, než dvous (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 23. prosinec 2011 @ 19:22:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | U všech apoštolů s výjimkou Jana. Petr,
Ondřej i Filip byli ukřižováni, Pavel a Jakub sťat mečem. Všichni
ostatní zemřeli mučednickou smrtí - a jejich následníci na tom nebyli
nijak lépe. Křesťanství se rozšířilo do celého světa právě krví
mučedníků, díky jejich utrpení, které je ti tak proti srsti
Mučednictví a pronásledování pro víru bylo vždy součástí křesťanství. O tom jsem ještě nepsal ani slovo. Proč o mně zase lžeš? Proč píšeš vědomě nepravdu o něčem, k čemu už jsem ti svůj postoj vysvětloval a proč ignoruješ otázku, kterou jsem ti položil?
Přečti si znovu otázku, kterou jsem ti položil a odpověz prosím na ní a neodpovídej na otázku, kterou jsem ti nepoložil. Až se budeme bavit o pronásledování křesťanů, může na ŘKC a její zvrácený pohled také dojít řeč, týká se to takového tématu opravdu hodně.
Takže ve vaší církvi je pravidlem, že tam nejsou už žádné nemoci a bolesti? Že lidé ani v tomto životě už nemusí žít s bolestí a s nemocemi? Takhle si vykládáš Písmo?
Oko, já si písmo k danému tématu vykládat nemusím. Stačí když čtu, co dělal Ježíš.
Vy sami víte o tom, co se dálo po celém Judsku, počínajíc Galileou, po křtu, který hlásal Jan. Jak Bůh pomazal Duchem Svatým a mocí Ježíše, toho z Nazareta, jenž procházel zemí, činil dobře a uzdravoval všechny, kteří trpěli pod mocí Ďábla, protože Bůh byl s ním.
To je Ježíš. Abys to, co dělal Ježíš překroutil, musíš si písmo vykládat a to hoooodně násilně.
To, jak si převráceně vykládáš moje slova (...vaší církvi je pravidlem, že tam nejsou už žádné nemoci a bolesti? Že lidé ani v tomto životě už nemusí žít s bolestí a s nemocemi? ) je opět tvoje věc. O tom jsem nepsal. Psal jsem o Ježíši, který uzdravuje a vychovává svým slovem. Na rozdíl od boha, který sesílá nemoci a vychovává své děti rakovinou a depresemi, protože jich má v zásobě nepočítaně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, než d (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 24. prosinec 2011 @ 13:15:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mučednictví je součástí bolestí tohoto světa, které jak vidíš Bůh klidně na své věrné dopouští. A přestože je to opravdu bolí, má k tomu dobré důvody. To není selanka vaší "církve".
..."To, jak si převráceně vykládáš moje slova (...vaší církvi je pravidlem, že tam nejsou už žádné nemoci a bolesti? "...
Převráceně? Ježíš přece (jak čteš) ve vaší církvi jenom uzdravuje a vychovává svým slovem.
Tak kde by se ve vaší církvi vzaly bolesti a nemoci, rakovina a deprese?
Kterýpak bůh je dopustil? Proč je Ježíš neuzdraví?
Ty rád věci jen naznačuješ, nedomyslíš do důsledků. Nejdeš na hlubinu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, n (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 25. prosinec 2011 @ 10:56:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Mučednictví je součástí bolestí tohoto světa, které jak vidíš Bůh klidně na své věrné dopouští. A přestože je to opravdu bolí, má k tomu dobré důvody. To není selanka vaší "církve".
Nevím, proč k tématu pleteš co sem nepatří. Ano, Ježíš řekl učedníkům, že ve světě budou mít mnoho trápení, že budou pro víru pronásledováni a mnozí pro víru v Ježíše zemřou. Tam, kde měla ŘKC politickou moc - což bylo na západě Evropy a dalších místech světa mnoho století - ke krutému pronáslednování křesťanů docházelo. Viz například výhnání žáků Konstantina a metoděje: Nahé je tahali na koních trním, prodávali do otroctví, vraždili, kompletní literaturu i památky zničili. Zachránili se jen někteří.
Teď zpět k tématu: Římskokatolický pohled na boha jako toho, který na své milé sesílá démony a nemoci, aby je potrápil a vychoval ke svým potřebám třeba rakovinou či depresemi, a když nemoci přijdou, tak je "dopouští", nic nedělá. Proto je třeba se uchýlit pod něčí ochranu před tímto bohem a jeho úděsným rámě.
A proti tomu pohled písma: na Boha jako toho, kdo z nebe sestoupil přímo mezi lidi, mezi ty nejubožejší, hladal ztracené, zachraňoval vězněné, propustil spoutané hříchem na svobodu, vyhlásil léto milosti. Mezi těmi nejubožešími žil a všude kudy chodil uzdravoval v moci Ducha svatého každou nemoc a každou chorobu. Nakonec ho nábožensští fanatici svých tradic odsoudili k smrti a poslali na kříž.
Bolesti, jež nesl, však byly naše, naše utrpení vzal na sebe! My jsme se ale domnívali, že je od Boha trestán, bit a pokořen. On však byl proboden naším proviněním, našimi vinami trýzněn byl; pro naše blaho snášel potrestání – byli jsme uzdraveni jeho ranami!
Jak jsi jednou moc hezky napsal: Hereze se pozná tak, že na nějakém místě písma to "zaskřípe". A ŘKC pohled na tuhle věc a na boha skřípe tak, že to neslyší jen člověk odmala ohlušovaný náboženstvím Královny.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejš (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 26. prosinec 2011 @ 19:36:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Mučednictví je součástí bolestí tohoto světa, které jak vidíš Bůh klidně na své věrné dopouští. A přestože je to opravdu bolí, má k tomu dobré důvody. To není selanka vaší "církve".
Nevím, proč k tématu pleteš co sem nepatří. "...
Jak to, že nepatří? Je utrpení pro víru jiné, než utrpení nemoci?
Jedno sesílá jeden bůh a druhé druhý bůh?
Tak který bůh sesílá které?
Proč neodpovíš a jen se zaštiťuješ vytrhnutými výroky Písma?
|
]
Je utrpení pro víru jiné, než utrpení nemoci? - Re: Boží slovo je ost (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 27. prosinec 2011 @ 09:54:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je utrpení pro víru jiné, než utrpení nemoci?
Utrpení pro víru v Ježíše Krista je jiné, než utrpení pro hřích či vlastní blbost.
Pokud se například někdo přežírá a opíjí, dostane cirhózu jater, cukrovku a rakovinu tlustého střeva, proleží léta na lůžku a po nemocnicích a ostatní okolo se o něj musí starat, je to jiné utrpení než pokud člověk uvěří v Ježíše Krista a jeho slovo, nábožensští fanatici ho odsoudí na smrt, vyvedou za město, postaví na hranici, upálí a jeho popel rozptýlí do Rýna.
Pokud nějaká zvrácená úchylná sekta to první označí jako "utrpení pro víru" a dá rovnítko mezi prvním a druhým, dělá těm, kterým systematicky likviduje život a zkresluje pohled na boha, velmi medvědí službu.
Milovaní, nedivte se té výhni zkoušek mezi vámi, která vám nastává, jako by se vám dálo něco divného, ale když máte podíl na Kristových utrpeních, radujte se, abyste se stejně radovali a jásali i při zjevení jeho slávy. Jste–li tupeni pro jméno Kristovo, jste blahoslavení, neboť na vás spočívá Duch slávy a moci, Duch Boží. Ať nikdo z vás netrpí jako vrah nebo zloděj nebo zločinec nebo jako pletichář. Jestliže však trpí jako křesťan, ať se nestydí, ale slaví Boha v tomto jménu.
Jsi schopen pochopit tak jednoduchou věc? Dává ti ten výrok písma smysl, nebo je pro tebe vytržený?
Jedno sesílá jeden bůh a druhé druhý bůh? Jedno sesílá jeden bůh a druhé druhý bůh? Tak který bůh sesílá které?
Obě utrpení jistě sesílá stejný bůh, bůh tohoto věku, který lidem oslepuje myšlení, aby jim nevzešlo světlo evangelia slávy Krista.
|
]
Je utrpení pro víru jiné, než utrpení nemoci? - Re: Boží slovo je ost (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 27. prosinec 2011 @ 17:32:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Utrpení pro víru v Ježíše Krista je jiné, než utrpení pro hřích či vlastní blbost."...
A co když utrpení není následkem vlastního hříchu, ani blbosti? Jako třeba u biblického Joba?
Jak tohle skřípání zahlušíš?
Co utrpení apoštola Pavla od satanova anděla? Následek hříchu, či blbosti?
|
]
Je utrpení pro víru jiné, než utrpení nemoci? - Re: Boží slovo je ost (Skóre: 1) Vložil: Lu v Úterý, 27. prosinec 2011 @ 19:45:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Následek hříchu, či blbosti?
Obojího.
|
]
Je utrpení pro víru jiné, než utrpení nemoci? - Re: Boží slovo je ost (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. prosinec 2011 @ 06:08:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lu. Tímto ale tvrdíš, že apoštol Pavel byl jen hříšný blb!
Já si to tedy nemyslím.
|
]
Je utrpení pro víru jiné, než utrpení nemoci? - Re: Boží slovo je ost (Skóre: 1) Vložil: Lu v Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 08:25:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale ne. Třeba trpěl pro hřích někoho jiného /syn krade a trpí jeho matka/ a slovo blbost jsi užil první ty. Já bych tu "blbost" více konkretizoval, třeba slabost, opovážlovost, trofalost... Pavel trpí (vnitřně) tím, že jeho izraelský lid ve většině nepřijal Krista, a přemítá o tom, že by se vzdal své spásy ve prospěch svého lidu /spekuluje/. Pán ho však uzdravuje, i když si Pavel zkouší nárokovat něco na základě svých nadpřirozených vidění, Pán mu říká: "Dostals moji MILOST, to ti stačí." Pokud člověk rozumí, co znamená slovo Milost, pak i chápe, že Pavel byl Pánem vlastně uzdraven /z duševního blouznění/. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, n (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 25. prosinec 2011 @ 11:06:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Převráceně? Ježíš přece (jak čteš) ve vaší církvi jenom uzdravuje a vychovává svým slovem.
Tak kde by se ve vaší církvi vzaly bolesti a nemoci, rakovina a deprese?
Kterýpak bůh je dopustil? Proč je Ježíš neuzdraví?
Ty rád věci jen naznačuješ, nedomyslíš do důsledků. Nejdeš na hlubinu.
No, opravdu nemohu domyslet co vše máš v hlavě, proto se tě také ptám, když ti nerozumím. Ty zase moc rád domýšlíš věci, které v psaném textu nejsou: A to jak do mých příspěvků, tak do písma svatého. Škoda, že se někdy nezamyslíš nad sebou a neptáš se druhých, byla by s tebou jednodušší diskuze ;-)
To, že z písma svatého víme, že Ježíš kudy chodil tak uzdravoval a vysvobozoval všechny a každou nemoc a každou svázanost, že nesl naše nemoci a prokletí až na kříž, mění i ten zvrácený pohled, který na nás naložila ŘKC.
Když vidíme nemocného, nemusíme řešit základní otázky: Chce bůh aby ten nemocný byl dál nemocný? Je to k jeho "dobru"? Vychovává ho tím bůh k něčemu? Co když se budeme snažit o jeho uzdravení, nepůjdeme tak proti boží vůli?
Můžeme v klidu vědět, že Boží vůlí je uzdravení, vysvobození, záchrana. nemusíme se modlit. Můžeme se v jistotě a ve víře modlit za tuhle věc přímo k Bohu. Můžeme v klidu pracovat na uzdravení nemocného, aniž bychom řešili, co je "dobře" a co "špatně".
Protože to, co je dobře a co špatně pro nás řeší písmo svaté. Víme, že co dělal Ježíš, činil dobře.
Píšu tedy o tomhle základním pohledu.
Přesto, že se takto modlíme a víme, že Bůh uzdravuje, tak všichni a vždy nejsou uzdraveni. To je naše ostuda a je to dobrá připomínka. Na to si rozhodně nebudu hledat výmluvu. Protože znám písmo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejš (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 25. prosinec 2011 @ 11:09:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Můžeme v klidu vědět, že Boží vůlí je uzdravení,
vysvobození, záchrana. Nemusíme se modlit: "Bože, jestli cheš, tak ho uzdrav". Můžeme se v jistotě a ve víře
modlit za tuhle věc přímo k Bohu. Můžeme v klidu pracovat na uzdravení
nemocného, aniž bychom řešili, co je "dobře" a co "špatně".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ost (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 26. prosinec 2011 @ 19:39:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Můžeme v klidu vědět, že Boží vůlí je uzdravení"...
Tak kterýpak bůh dopustil tu nemoc, když bez Boží vůle nikomu ani vlas nespadne? To ten "katolický"?
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slov (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 27. prosinec 2011 @ 17:27:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano správně, římskokatolický Bůh.
Ten také vložil do apoštola Pavla satanova anděla, aby ho bodal a pálil (2 Kor 12,7) - a toto utrpení bylo to kupodivu pro jeho dobro!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží (Skóre: 1) Vložil: Lu v Sobota, 31. prosinec 2011 @ 10:10:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | aby ho bodal a pálil
políčkoval |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 31. prosinec 2011 @ 21:11:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano správně, římskokatolický Bůh. Pokud je římsko-katolickým Bohem Satan, pak je to skutečně správně.:-(
Bůh je Duch a jako takový komunikuje s člověkem skrze Ducha a v duchu. Duch Boží může vést a vede Boží syny, ale nikoli tak, že by jim cokoli dával do těla! Bůh toliko dovolil Satanu poslat do Pavlova těla svého posla, poněvadž satanovi je dovoleno jako tomu starému hadovi žrát prach = tělo. Apoštol Pavel napsal, že mu byl dán do těla proto, aby ho políčkoval (KMS)/srážel (ČEP)/zašijkoval (BK), aby se nepovyšoval. Můžeme se dohadovat, co to pro Pavla znamenalo fyzicky, ale to není důležité. Zde jde především o to, jaký byl praktický dopad a výsledek působení satanova posla v Pavlově těle - Pavel se nepovyšoval! Kdyby se začal povyšovat, asi by okamžitě začal působit tak, že by toho Pavel ihned nechal. Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 23. prosinec 2011 @ 11:22:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | o transformaci lidského srdce, které skrze zkoušky utrpení zraje pro nebe.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží slovo je ostřejší, než dvousečný meč. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 22. prosinec 2011 @ 18:54:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě jsem si vzpomněl na jeden výrok kardinála Tomáška:
Kdo pro království Boží pracuje, dobře dělá,
Kdo se pro království Boží modlí, dělá ještě víc.
Kdo pro království Boží trpí, dělá všechno!
|
]
|
|