|
Právě je 241 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116691391 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Role andělů v (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. říjen 2012 @ 08:44:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Toníku. Především chápu, že zatím ještě pořád zde žiji svůj pozemský život na zemi se všemi strastmi, bolestmi i pády, utrpením i radostmi všedních dnů a že tedy nejsem doslova ukryt s Kristem v Bohu v nebi. Tvrdit cosi jiného by bylo sebeohlupování!
Má svoboda hřešit není snad o dovolení si dělat co sám zrovna chci, ale o stálé možnosti si volit v každém okamžiku života mezi dobrem a zlem. Je také o nesení důsledků takových svobodných rozhodnutí. Zákon sám není nic špatného, ale s mými rozhodnutími nijak nesouvisí. Život pod milostí není v zásadě ale ani nijak proti Zákonu.
Svoboda je o možnosti si vybrat, je o možnosti si v každém okamžiku života zvolit. Zda dobře, nebo špatně, to už záleží na každém z nás. A každý z nás za svá rozhodnutí ponese následky - na konci pozemského života vydá počet ze všech svých skutků.
Jen zvrácené srdce si vykládá svobodu hřešit ve významu moci si udělat co chci. A další zvráceností pak je, že tento hnus podsouvá druhým, jako by to byla jejich víra, jako by to vyšlo z jejich hlavy a srdce a nikoli z jeho vlastního.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Role andě (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 13. říjen 2012 @ 11:12:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, snad to co píšeš chápu a rozumím tvé zvláštní situaci, kterou nazýváš zřejmě omylem "svoboda". Bavili jsme se na dané téma dlouho. Doufám, že už nám takový styl života nebudeš podsouvat: Nemám o něj zájem a nikdy jsem neměl a vysvětloval jsem ti to v mnoha příspěvcích a několika článcích.
Pokud tobě vyhovuje volit si v každém okamžiku života mezi dobrem a zlem a nést důsledky svých rozhodnutí ( a cituješ k tomu Dt 11 či Dt 30), nijak ti to neberu, je to tvoje volba.
Život pod milostí není v zásadě nijak proti Božímu Zákonu, to píšeš dobře, souhlasím. Život pod Zákonem či skutkařským nevangeliem je ale v dost zásadním rozporu proti Boží milosti a proti životu ve skutečné svobodě.
Na druhou stranu je ale Zákon vychovatelem ke Kristu. Pokud člověku zbyde po "svobodném" vybírání dobra a zla a nesení důsledků takového chování kousek zdravého rozumu, obrátí se k Ježíši Kristu. Pokud zná ovšem evangelium o smrti a vzkříšení Ježíše a setká se s Boží mocí k vysvobození ze hříchu.
Pokud věříš, že Bůh slyší tvoje modlitby, dobře děláš a věřím, že máš pravdu, že Bůh tvé modlitby slyší.
Pokud nerozumíš svobodě jako "moci si udělat co chci" a připadá ti zvrácená, je to opět tvůj pohled. Asi jako mne připadá zvrácená "svoboda" vybírat si zlo a hřích. V tomhle rozumíme věcem přesně opačně.
Pro mne je ten pojem "svoboda" právě tou možností moci si dělat co chci, tak rozumím svobodě. Když něco chci dělat a nemám možnost to dělat, vnímám to jako "nesvobodu". Svoboda "moci si dělat co chci" mi nepřipadá jako hnus.
Ale v této věci hodně záleží na tom, co člověk chce, odkud pochází chtění člověka. Jaké je jeho srdce, co má v srdci uloženo, odkud pochází jeho chtění. Jestli potřebuje "zlo" a "hřích" k definici své identity a svobody (jako třeba ten Pepa, o ktrém jsem jednou psal) nebo jestli mu pro jeho svobodu stačí ten výběr možností, který neznamená hřích a zlo a i tak je jeho svoboda dostatečná a úplná a nic jí neschází.
Ale to už jsme zase zpátky u základů křesťanství, soudu a pokání z mrtvých skutků, novém narození a svobody od hříchu v Kristu Ježíši.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 14. říjen 2012 @ 08:30:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud ovšem se v této rozhodneš pro špatnost, pak je to hnus.
Pokud máš "svobodu" vybírat si špatnost a chceš špatnosti, pak jistě.
A o tom to celé je. Na tom záleží.
Co chceš? Pro co jsi se rozhodl? Komu jsi vydal své srdce? Co je ve tvém srdci?
Ať už se tomu vyhýbáš jak chceš, tak písmo zjevuje, že v srdci člověka může být Bůh nebo Hřích (vzpoura proti Bohu). Ten, kdo je v srdci člověka, zvítězí.
Samozřejmě, ke změně v téhle věci se nedá dojít přemýšlením, duší. Člověk, který má v srdci vzpouru a hřích, volí si špatnost a v tom mu připadá "svoboda" nehledá skutečnou svobodu. Obvykle ani netuší, že něco takového existuje. Musí se nejprve setkat s Boží mocí, která je vysvobozením z tohoto stavu, s Boží mocí která je ve všeobecné církvi.
Pokud člověk nepozná, že "všichni zhřešili a nemají slávu Boží" a že "lidská spravedlnosti je asi jako použité dámské vložky a hromada hnoje" jak o tom svědčí proroci a apoštolové, těžko se dostane dál k tomu, aby mu zlo a hřích přestalo připadat jako "svoboda" a aby si dokázal představit skutečnou svobodu, která zlo ani hřích neoptřebuje.
A to je potřebné znát takovou svobodu, protože taková svoboda je v nebi.
Na článek o svobodě jsem zvědavý. Budu rád za každé upřesnění tvého pohledu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. říjen 2012 @ 10:39:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Co chceš? Pro co jsi se rozhodl? Komu jsi vydal své srdce? Co je ve tvém srdci?"...
Nerozumím totiž tomu, co dělám; neboť nekonám to, co chci,
ale dělám to, co nenávidím.
Jestliže tedy dělám to, co nechci, souhlasím se Zákonem, že
je dobrý.
Nyní to pak již nedělám já, ale hřích, který ve mně přebývá.
Vím totiž, že ve mně (to jest v mém těle), nepřebývá nic
dobrého. Neboť chtění mám u sebe pohotově, ale vykonání toho
dobrého nenacházím.
Nekonám totiž dobro, které chci, ale zlo, které nechci, to
dělám.
Jestliže pak dělám to, co nechci, pak to již nedělám já,
ale hřích, který ve mně přebývá.
Nacházím tedy zákon, že když chci dělat dobro, mám u sebe
pohotově zlo.
Podle vnitřního člověka totiž radostně souhlasím s Božím
Zákonem,
ale ve svých údech vidím jiný zákon, který bojuje proti
zákonu mé mysli a činí mě zajatcem zákona hříchu, který je v
mých údech.
Já ubohý člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti?
Děkuji Bohu - skrze Ježíše Krista, našeho Pána! A tak tedy
tentýž já sloužím myslí Zákonu Božímu, ale tělem zákonu
hříchu.
Písmo naopak zjevuje, že člověk není černobílý, není jen (jak ty popisuješ) naprosto vyhraněný, jen zcela dobrý nebo jen zcela špatný. Žádná Boží moc do takto vyhraněného postoje proti zlu žádného člověka sama nezmění.
V každém člověku, žijícím svůj pozemský život, se neustále odehrává drama vnitřního boje mezi dobrem a zlem. Vítězství nad zlem v člověku je vždycky společným dílem člověka a Boží moci, o kterou je třeba prosit. (Proste a dostanete).
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Role andělů v (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. říjen 2012 @ 09:06:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."asi sis při hledání kostela Ježíše Krista všimnul,
jak málo jich je... ale jeden jsi přeci našel ;-) no, ten kostel byl
hodně daleko od nás,...)"...
Jeden? A daleko?
Asi sis nevšiml, že my Ježíše nazýváme Pánem a podle toho tak nazýváme i kostely. Tvým Pánem bude zřejmě asi někdo jiný.
Tak zkus v Telči jezuitský kostel Jména Ježíš,
Další takový kostel Jména Ježíš je v Lánech, další v Křišťanově.
Pokud nemáš daleko do Chomutovského okresu, tak v Černýši můžeš navštívit kapli Zmrtvýchvstání Ježíše Krista.
Na oplátku mně můžeš zase ty vyjmenovat města s kostely vaší církve, které jsou zasvěcené jménu Ježíš.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Role andě (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 13. říjen 2012 @ 11:25:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Oko.
Všechny nemovitosti naší církve jsou zasvěceny Ježíši, patří Ježíši. A v žádné z nich není uložen kus kosti či jiné organické tkáně z mrtvého Ježíše.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Role (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. říjen 2012 @ 20:24:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | U nás v církvi jsou zase zasvěceni Ježíši všichni, kdo prošli vodou křtu.
Někteří z nich jsou sice dneska na scestí, ale mnozí jiní naopak žijí své životy v důvěrném společenství s Kristem.
Nezakládáme si nijak na tom, komu je zrovna zasvěcena nějaká nemovitost (kostel), protože v každém katolickém kostele je ústředním bodem svatostánek, ne kterém je v eucharistii stále přítomen živý Kristus.
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Role andělů v (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. říjen 2012 @ 09:22:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." Oko, já nejsem tělo."...
Toníku, Já jsem člověk. Jsem tělo a nesmrtelná duše. Bez těla bych nikdy nebyl úplným člověkem, nikdy bych nemohl bez těla být šťastným a blaženým. Bůh je si toho dobře vědom a proto nám tělo nebere ani po naší smrti. Naše těla budou oslavená, připodobněná tělu Ježíše Krista.
..."Já jsem zažil to, co se v nich píše,"...
Souhlasím, že jsi něco zažil. Ovšem na závěru toho, co to bylo opravdu za zážitek - jakého druhu, to se už neshodneme.
Toníku. Já ti sám nic nenutím. Pouze tě konfrontuji s realitou. Závěry si učiň sám.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Role andě (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 13. říjen 2012 @ 11:40:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando,
Já jsem člověk. To, co je na mne nejdůležitější, je nový duch, kterého mi dal Bůh. Ten, který je z víry, přemáhá svět a je silnější než tělo a krev (jestli už víš co znamená slovo "krev"). Až jednou tělo nebude, vrátí se můj duch k Bohu.
Je svatý Petr v nebi celý, úplný člověk? Nebo ho kousek schází a ten kousek je uložen v nějakém oltáři a jiný kousek v jiném oltáři?
Až jednou přijde Ježíš, budou naše těla proměněná. Nová. nebudou z pomíjitelného. Z kyslíku a vodíku.
Ježíši jsem uvěřil právě i díky tomu, že jsem věci, které píšeš (o miminkách a jejich "křtu"), konfrontoval s realitou.
Tebe ta konfrontace teprve čeká.
Tobě "z bible bez učení církve (asi budeš myslet ŘKC) nevyplývá absolutně nic, bez ŘKC je to pro tebe 'mrtvá litera'". Je to tvůj zážitek, chápu ho jako autentický, sám mám stejnou zkušenost a popisoval jsem jí v článku a neberu ti jí.
Pokud ti věci takto vyhovují, je to tvoje volba.
Jenže já mám kromě tvé zkušenosti mám zkušenost ještě jinou: Osobní, živou. Kdy vím, o čem prorok, apoštol či Ježíš píše, protože jsem to zažil. Je to podobné jako ta samařská žena a samařané, jestli znáš jejich svědectví.
"Už nevěříme jen kvůli tvé řeči; neboť
jsme sami slyšeli a víme, že toto je opravdu Spasitel světa,
Kristus."
Neberu ti tvou realitu, ale z celého srdce ti přeji totéž. Přeji, abys zažil o čem písmo píše a nebylo to jen "mrtvá litera ze které nevyplývá absolutně nic". Aby to nebyla jen slova, která říká někdo druhý, ale aby ta slova proroků, Ježíše a apoštolů byla živá.
Abys osobně věděl, že Izaijáš 53 kapitola není o nějakém "anonymním neznámém Božím služebníku", ale je o Ježíši a také o tobě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Role (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. říjen 2012 @ 20:17:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Svatý Petr je v nebi celý a úplný, nic mu neschází.
Pokud by mu něco scházelo, nemohl by prožívat věčnou blaženost, která je určena spaseným v nebi. Člověk bez těla nemůže být úplný. Byl přece stvořen Bohem jako duše v těle.
Petr je tedy v nebi duší v těle, jako úplný člověk - i přesto, že zároveň části jeho těla jsou uloženy v některých relikviích. Oslavené tělo má tu vlastnost, že se může vyskytovat na více místech současně. Říká se tomu "bilokace" a ve vyjímečných případech se dokonce projevila podle dochovalých svědectví i u svatých lidí žijících. Ale nenutím tě tomu věřit.
Že Izaiáš 53 je o Ježíši (i o mě) vím právě jen z učení katolické církve. Sám bych na to zřejmě nepřišel. Vtělení a oběť Ježíše je svobodný krok Boha v dějinách spásy, který nemohl nikdo předvídat. Duch to pak zjevil apoštolům, že tomu porozuměli a kontinuálně to skrze generace předávali až do našich časů.
Generace židů četla tohoto Izaiáše před Kristem i po Kristu - a stejně nikdo z nich bez Ducha nepoznal, o kom to Izaiáš vlastně píše. Starý zákon na toto totiž sám nestačí a to někteří stále ignorujete.
Škoda, že správci stránek mají zřejmě momentálně nějaké potíže. Už mají zasláno ke dvaceti nových článků a pořád je zde mrtvo. V jednom z nich vysvětluji, jak je to ve křtu s miminkem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 14. říjen 2012 @ 08:41:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Svatý Petr je v nebi celý a úplný, nic mu neschází.
Nastalo už tedy vzkříšení těla?
Generace židů četla tohoto Izaiáše před Kristem i
po Kristu - a stejně nikdo z nich bez Ducha nepoznal, o kom to Izaiáš
vlastně píše.
Tohle jsi napsal výstižně. Jen se pleteš v tom, že všichni lidé neměli Ducha svatého.
Nevím, proč zrovna mne počítáš mezi ty, kteří to ignorují. Mnoho let jsem četl to místo a netušil jsem, že je o Ježíši a o mne. To, co je důležité v této věci je právě ten Duch svatý a osobní zjevení pro každého člověka.
To je naopak základ mé zkušenosti a psal jsem to v mnoha příspěvcích, že
rozumím, Izaijáš je o Ježíši a o Nové smlouvě. Ty jsi naopak oponoval a tvrdil, že to tak není, že Izaijáš je Starý zákon: Což je nesmysl. Izaijáš psal a kázal v době, kdy ještě Ježíš časově nebyl na světě, ale Izaijáš byl Boží prorok, psal o tom, co viděl a slyšel os Boha.
Tak si to nejdřív prosím sám srovnej, ať jednou nepíšeš tak a podruhé naopak.
Mimochodem: Podle toho se pozná všeobecná církev, že ví, že Izaijáš je o Ježíši a ne o Starém zákonu. Tam, kde si myslí, že Izaijáš je Starý zákon a nevědí, že Izaijáš je o Ježíši, ještě všeobecná církev nedorazila.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. říjen 2012 @ 10:22:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nastalo už tedy vzkříšení těla?"...
Ve věčnosti už není žádné "nastalo už ...". Ve věčnosti není plynutí času. Je stálá přítomnost.
Běh času je pouze z pohledu nás, lidí žijících.
..."Mnoho let jsem četl to místo a netušil jsem, že je o Ježíši a o mne."...
Co na to říct? Měl jsi dávat v kostele lepší pozor.
..."Jen se pleteš v tom, že všichni lidé neměli Ducha svatého."...
Zase si věci vykládáš mylně po svém. Nic takového jsem přece netvrdil. "stejně nikdo z nich bez Ducha nepoznal, o kom to Izaiáš
vlastně píše" - z toho logicky plyne jen to, že kdo to poznal, ten Ducha svatého měl.
Izaiáš byl prorok a psal proroctví. Ale ani on, ani nikdo před Kristem tomuto proroctví nemohl porozumět. Vtělení Božího Syna je naprosté "nóvum" v historii spásy - svobodný krok Boha, který nikdo z lidí nebyl schopen předvídat.
Až poté co se věci uskutečnily, Duch svatý otevřel lidem oči a oni správně Izaiáši porozuměli. V kontextu znalosti životního příběhu Ježíše z Nazareta. Zrovna tak vyučoval Ježíš učedníky jdoucí do Emauz, zrovna ve stejném duchu četli Písmo po novu také Berojští.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Neděle, 14. říjen 2012 @ 10:39:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Mnoho let jsem četl to místo a netušil jsem, že je o Ježíši a o mne."... Co na to říct? Měl jsi dávat v kostele lepší pozor.
Tady se oko zase ukazuje, že neznáš princip Božího spasení:
Mt 16,17 Ježíš mu odpověděl: „ Blaze tobě, Šimone Jonášův, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec v nebesích.
1K 2,14 Přirozený člověk nemůže přijmout věci Božího Ducha; jsou mu bláznovstvím a nemůže je chápat, protože se dají posoudit jen Duchem.
Takže před tím, než ti to může někdo sdělit, musíš mít obnoveného ducha, schopného chápat to, co ti nesdělilo tělo a krev, ale Otec na nebesích!
Žádný farář, i když budeš dávat pozor, není schopen říct něco tomu, kdo nemá uši a oči od Otce. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. říjen 2012 @ 12:11:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | My, skrze křest znovuzrození, jsme ovšem už přijali dědictví těla a krve Kristovy.
Na Toho, pro něhož je všechno a skrze něhož je všechno,
se totiž slušelo, aby přivedl mnoho synů do slávy, když skrze
utrpení přivedl k cíli vůdce jejich spasení.
Neboť Ten, který posvěcuje, i ti, kteří jsou posvěcováni,
jsou všichni z jednoho. Proto se nestydí nazývat je bratry,
když říká: "Budu ohlašovat tvé jméno svým bratrům; uprostřed
shromáždění ti budu zpívat chvály."
A znovu: "Já na něj budu spoléhat." A znovu: "Hle, já a děti,
které mi dal Bůh."
A jelikož děti mají účast na těle a krvi, i on se jich
podobně stal účastným, aby skrze smrt zničil toho, kdo měl moc
smrti, to jest ďábla,
a osvobodil ty, kdo byli po celý život drženi v otroctví
strachem ze smrti.
Andělů se totiž opravdu neujímá, ale ujímá se Abrahamova
semene.
Na rozdíl od tehdejší situace Šimona, syna Jonášova, který tehdy ještě neprošel spolu s Kristem jeho smrtí a vzkříšením (Kol 2,9-14).
|
]
|
|
|
|