Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 20. březen 2015 @ 19:36:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."a není tam ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, aby ho nějak "umravnil". ????
Házet takové věci na Boha je dost alibismus."...
Napsal jsi toho na toto téma sice hodně, ale s prominutím, jsou to všechno jen ničím nedoložitelné kydy. SCHVÁLNĚ JSEM TI DAL PŘÍKLAD Z NOVÉHO ZÁKONA, KTERÝ POPÍRÁ TOTO TVÉ TVRZENÍ! JE TEDY ZBYTEČNÉ TO JAKOLI DÁL OKECÁVAT, JE CHVÍLE SI PŘIZNAT, ŽE JSI NEŘÍKAL PRAVDU.
I když je asi zbytečné právě tobě cokoli vysvětlovat ( a neuznáš to), třeba to pomůže v orientaci alespoň někomu jinému.
Když totiž člověk jako ty nedokáže pochopit ani věc v křesťanství tak základní, jako že znovuzrozerní z vody a z Ducha je ve křtu - a že tedy žádný nepokřtěný člověk nemůže být ještě křesťanem, údem Kristovy církve, tak je věcí navýsost marnou rozebírat s tebou téma lidského utrpení. Je to jako chtít prvňáčkovi vysvětlit kvadratické rovnice nebo Eisteinovu teorii relativity.
Předkládáš nám zde podobu svého vysněného cukerínového bůžka, jehož jedinou náplní činnosti je prý všechny lidi jen uzdravovat.
Ale ten skutečný Bůh - Hospodin, neváhá k naší záchraně, k našemu prospěchu nás třeba i sešvihat bičem nemoci! Pán nás vychovává různými způsoby, aby nás zachránil pro věčnost a nehledí přitom na zdraví těla, které je stejně jen relativní a dočasné. Klidně nás v nemoci ponechá třeba až do smrti, pokud to bude pro nás to nejlepší pro naši věčnou záchranu.
Jsem zvědav, jak by se ta tvoje dnešní víra rozklížila,jak by se asi otřásla v základech, kdyby ti lékař rázem oznámil nějakou těžkou chorobu. Jak by ti toto pak zapadalo do scénáře tvojí omezené jednoduché vírečky, kde je všechno přehledně jasně dané!
..."že by někdo přišel za Ježíšem, věřil mu a Ježíš ho neuzdravil? "...
Ježíš uzdravuje. Ale uzdravuje pro věčnost, nikoli na těle pro život časný, ale uzdravuje na duši pro život věčný. Tělo ponechá docela klidně dál nemocné. A tito nemocní by mohli vyprávět!
Jestiže bys dřívějším nemravným životem "ulovil" někde třeba syfilis, proč by tě měl Ježíš z něho na těle uzdravovat? Jen proto, že je ti nyní líto snížené kvality života a učinil jsi pokání? Jestliže marnotratnému synu bylo už jednou vyplaceno dědictví (třeba právě ve zdraví těla) - a on ho prohýřil s nevěstkami - cožpak si myslíš, že když se pak kajícně vrátí k otci, otec mu vyplatí nějaké dědictví nové, další? Že dostane znovu obnovené zdraví těla? Proč by to otec dělal? Snad aby mohl syn svůj odchod z otcova domu zopakovat? Vůbec ne!
Syn po svém návratu sice byl vykoupán a dostal nové šaty a prsten, a pokud bude žít v otcově domě, všechno, co má otec, bude mít také - ale toto všechno je už vázáno podmínkou, že v domě otcově už vytrvá! Kvalitu života mu otec zajistí jen tehdy, pokud s ním syn zůstane pod jednou střechou.
Ale jakákoli podmínka vám nevoní, o té neradi slyšíte. Nedokážete rozlišit bezpodmínečnou lásku nebeského Otce od této jeho podmínky vytrvat. Doba výplaty zákonného dědictví marnotratnému synu dávno skončila, nyní v domě Otcově nastal čas milosti. Ale milost se neuděluje podle představ obdarovaného, ale milost se uděluje podle představ dárce! Je to Bůh, kdo nyní dává pravidla. Myslíš, že tebe se to netýká? Přes osmdesát procent nemocí u nás má svůj původ ve vyhýbání se každodennímu kříži, v chytračení obejít Boží řád, jak třeba ohledně našeho zdravého stravování, zdravého pohybu, způsobu života. Důsledkem jsou civilizační nemoci. My sami si je uženeme. Jsme jak malé děti, které si nechtějí čistit zuby. A když pak člověk onemocní, když začnou zuby bolet, má snad nastoupit Ježíš, aby je vyléčil? Naopak, Ježíš skrze tuto naši bolest nás uzdraví duchovně, abychom poznali důvod, proč si čistit zuby - a čistili si zuby rádi. Dospělý člověk si zuby čistí rád, protože ví proč. To je to pravé uzdravení, o které Bohu jde - nikoli jen opravit nějakou díru v zubu.
Prosím tě, nechtěj mít jasno v mystice bolesti a nemocí! Je to téma o kterém prakticky nic nevíš a i ti největší teologové k němu přistupují v pokoře a u vědomí si své nedostatečnosti pochopit v plné šíři tajemství Boha.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0) Vložil: Nepřihlášený v Pátek, 20. březen 2015 @ 20:00:13 CET | SCHVÁLNĚ JSEM TI DAL PŘÍKLAD Z NOVÉHO ZÁKONA, KTERÝ POPÍRÁ TOTO TVÉ TVRZENÍ!
Kde, Stando?
Škoda, že jsi ho nedal sem do diskuze.
Když jsem psal svůj příspěvek, věděl jsem, že ho budou "číst" i převraceči a lháři jako ty, co je nezajímá o čem píšu, jen chytají člověka za slovo a vymýšlí si různé lži.
Proto jsem to taky kvůli tobě napsal přesně.
Kdyby tě zajímalo moje tvrzení, tak ti ho zopakuji a dám ti ho boldem:
V Novém zákoně je desítky a desítky míst, kdy Pán uzdravil někoho z lidí, kteří za ním přišli a poslouchali ho a není tam ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, aby ho nějak "umravnil".
Máš bold rád, tak si snad přečteš, co jsem psal já. Od tvého tvrzení se trochu liší, jaksi jsi "zapoměl" uvést o jakých "takových" jsem psal.
Tím "Pán" myslím Pán Ježíš. To moje tvrzení je pravdivé, můžeš si ho klidně ověřit, pročíst si celý Nový zákon, příběhy uzdravení Pána Ježíše a sám uvidíš.
Pokud tam najdeš něco, co neodpovídá tomu, co jsem napsal, budu rád, když to sem napíšeš, místo tvých prázdných povídaček.
Jinak jsem rád, že jsi kromě tvých už klasických lží a křiváren o mne tentokrát pravdivě alespoň trochu vylíčil vaši situaci, kterou dobře znám z ŘKC.
Určitě vám není co závidět. A rozhodně nejsem ten, jehož úkolem je brát vám to, co jste si oblíbili a v čem žijete.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 21. březen 2015 @ 07:03:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ani mě už nijak nepřekvapuje tvá reakce.
Protože ve svém rozumovém bloku ze sektářského myšlení věci z běžného reálného života už vidět ani nemůžeš. Nemůžeš vidět realitu života, kdy obětaví lidé, kteří se motivováni Kristovou láskou rozhodli ošetřovat nemocné třeba tyfem, se často sami také nakazili a zemřeli. Ve své životní filosofii nemůžeš připustit realitu životního příběhu Damiena de Veustera, jehož nemoc byla také důsledkem následování Krista.
Nemůžeš vidět, že všechno, co se ve světě děje, se děje s Božím vědomím - i nemoc musí Bůh na člověka dopustit, jinak neonemocní. A bylo tomu tak i v případě apoštola Pavla, který onemocněl na své cestě za hlásáním Krista (Gal 4,13). Bůh nemá problém s lidskou nemocí a klidně ji zařadí do svého plánu s člověkem.
...V Novém zákoně je desítky a desítky míst, kdy Pán uzdravil někoho z lidí, kteří za ním přišli a poslouchali ho a není tam ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, aby ho nějak "umravnil."...
Máš s boldem problém, tak tě šetřím. :-)
..." Tím "Pán" myslím Pán Ježíš."... Ježíš není jenom člověk, je také plně Bůh - je Hospodin. Ten samý Hospodin, který neváhal "umravnit" Miriam malomocenstvím. A tento Bůh i v době, kdy Ježíš chodil po zemi, tak stále řídil běh věcí tohoto světa i vesmíru. Bez vědomí tohoto Boha ani tehdy (ani dnes) nikdo neonemocněl. Je to tak samozřejmé, že to svatopisci v novém zákoně ani nenapsali - nemuseli - pro tebe však speciálně asi mohli. Otázkou je, zdali by to ve tvém případě i tak bylo co platné. I v Ježíšově době žilo spousta nemocných lidí v Izraeli, které Ježíš neuzdravil. A o nich se také v Novém zákoně nepíše. Protože zpráva evangelia je přece jen o čemsi úplně jiném, než o "zázračném doktorovi". Zrovna tak je nesmyslem i opačný extrém, který se ti zrodil v hlavě a proti kterému pak tak statečně oponuješ: " a není tam ani jedno místo, kde by na někoho takového seslal nemoc, aby ho nějak "umravnil." A proč by mělo být zapsáno to, co je obrazem života od počátku lidstva? Ježíš přece nepřišel změnit řád běhu těchto věcí, ale přišel kvůli východisku z beznaděje této nemoci a smrti.
Ježíš přišel předně zachránit člověka pro věčnost - uzdravení těl v některých případech je jen bonusem navíc, je viditelným znamením působení neviditelné Boží milosti. Ježíšovo uzdravení těla je např. viditelným znamením neviditelného odpuštění hříchů! (Mt 9,5-6). ..." někoho z lidí, kteří za ním přišli a poslouchali ho "... Vyjadřuješ se nejasně, dvojznačně. Lidé mohli poslouchat Ježíše ve stylu: "poslechneme si tě někdy jindy" - mohli ovšem také poslouchat ve smyslu poslušnosti Ježíšovým slovům, ve smyslu uposlechnout jeho výzvy k pokání a obrácení. Ani v jednom případě nemůžeš ovšem vážně tvrdit, že na tyto lidi už nikdy nepřišla žádná nemoc, protože přišli a poslouchali Ježíše. Zrovna tak ani o sobě nemůžeš vážně tvrdit, že Ježíše následuješ každý okamžik v životě naprosto bezvýhradně a vždycky. Vždyť sám jsi o sobě kdysi připustil, že také občas zhřešíš. A když ty sám třeba sedíš u počítače víc hodin než je zdrávo a snižují se ti meziobratlové ploténky, zaděláváš si do budoucna dozajista také na nemoc. Takže pokud o sobě tvrdíš, že ty osobně naprosto posloucháš Ježíše, buď v takovém tvrzení opatrný! Není totiž pravdou ani ve tvém případě. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0) Vložil: Nepřihlášený v Sobota, 21. březen 2015 @ 07:42:55 CET | Vyjadřuješ se nejasně, dvojznačně.
Pro tebe učitě, Stando.
Vždycky bych se pro tebe vyjádřil nejasně, i když píšu naprosto jasně. Protože tvým cílem není přečíst si, co píšu, ale tvým cílem je vzpoura a lež. Nejde ti o to diskutovat a přečíst si názor a zkušenost druhého, jde ti o to vymyslet si co nejvíc lží o diskutujících.
A jako tradičně: Téměř vše, co jsi o mne napsal je lež.
Stando, chápu, že vaše situace je těžká.
Naperete se bůčkem a klobáskou, k tomu nějaké pivo a trochu "ostřejšího na červa", nějaké to cigáro a tak stále dokola. A stavíte se zvysoka nad adventisty, že nejedí vepřové, dodržují Zákon a jsou abstinenti. Protože vy máte přeci svou "milost" a "svobodu" hřešit. Nejste "pod Zákonem" (jak se omylem domníváte)
Stavíte se zvysoka nad měšťáky, co mají touhu žít zdravě, protože si i bez náboženství uvědomili některé problémy světa.
A k tomu občas nějaká ta milenka, jak hezky věrně popisuješ ten váš svět.
A když pak přijde rakovina tlustého střeva nebo plic a k tomu syfilis, tak to vás tím šlehá váš "bůh" a pán, opravdu vychovává všechny lidi pod Zákonem tak, jak věrně popisuješ. Alespoň v této věci tomu tedy rozumíš dobře.
aby vás od řádění a výchovy vašeho pána ochránila. Tam těžko ochranu naleznete.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 21. březen 2015 @ 12:38:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, Rozumím tomu, že nedokážeš překrčit svůj vlastní stín - sektářské náboženství.
Dvojznačnost ve tvém tvrzení jsem ti názorně a dopodrobna vysvětlil. Co z toho nemá být podle tebe pravdou konkrétně?
Ale nepřestávám žasnout, jaké názory ve své zmatené hlavě podsouváš přímo mé osobě. Co všechno sis o mě ve své hlavě vydedukoval. Ale na základě čeho vlastně? Nikdy jsem to k tomu nadal nejmenší důvod! Pivo nepiji vůbec, klobása a bůček mi mohou být docela ukradené. Podobně tak cigáro jsem neměl v puse snad od puberty, kdy jsem zkoušel, jak chutná. Nestavím se ani nad nikoho z vysoka, protože jsem si moc dobře vědom, že každého člověka miluje Bůh.
Mým cílem bylo ti osvětlit určité věci, které se evidentně zatím nacházejí za obzorem tvého vědomí. Vzpouru ani nemám proti komu vést a lež z její podstaty přímo nenávidím.
Zrovna tak je pro mě nepřijatelný jakýkoli mimomanželsaký vztah - a domnívám se, že pro tebe taky. Ten učebnicový příklad se syfilis jsem ti nedal proto, že bych se domníval, že je to zrovna tvůj případ, ale protože dobře a názorně vystihuje podstatu určité množiny nemocí, kterými lidé trpí - množiny nemocí původem ze hříchu. A protože všichni hřešíme, všech bez výjimky se nás také týkají. Mimo ně jsou však i další množiny nemocí, které mají svůj původ docela jinde. I k tomu jsem ti odkazem dodal příklad přímo ze života.
Ale jak už jsem říkal na úvod, tyto věci je tobě asi zbytečné vysvětlovat. Nikoli proto, že bys je nebyl schopen intelektuálně pochopit, ale proto, že ve své zatvrzelosti je odmítáš pochopit - odmítáš přijmout realitu věcí tohoto světa ( a já se zbytečně namáhal ti ji alespň přiblížit) a zuby nehty se držíš toho virtuálního světa svého, vysněného, sektářsky jednoduchého.
Obávám se, že v tomto právě i na tebe se vztahují tato Kristova slova:
(J 9,41) "Kdybyste byli slepí, neměli byste hřích;
teď ale říkáte: 'Vidíme,' a proto váš hřích zůstává."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0) Vložil: Nepřihlášený v Neděle, 22. březen 2015 @ 06:19:34 CET | Aha, Stando, takže už zcela úhybný manévr od toho, kdy jsi mé jednoduché tvrzení nazval lží a teď to nemůžeš dokázat? No, ani bych od tebe nečekal, že by ses za ten tvůj úlet omluvil.
Tak k těm tvým dalším úletům.
Rozumím tomu, že nedokážeš překrčit svůj vlastní stín - sektářské náboženství.
Určitě, Stando. To jsi pochopil dobře. Vždycky budu důvěřovat Ježíši a tvoje lži nechám klidně stranou. Vždycky budou mým vzorem v písmu ti, kdo k Ježíši přicházeli, poslouchali ho, věřili mu a byli uzdraveni.
Dvojznačnost ve tvém tvrzení jsem ti názorně a dopodrobna vysvětlil.
Snad jsi tedy pochopil, že když píšu "Novém zákoně je desítky a desítky míst, kdy Pán uzdravil někoho z lidí, kteří za ním přišli a poslouchali ho..." tak tím "poslouchali ho" myslím pojem z našeho světa, kdy lidé přijdou za někým a poslouchají ho a ne ten pojem z vašeho světa kdy lidé sedí v kostele a "poslouchají" faráře, jak sis to omylem přeložil.
Jak "poslouchali" Pána Ježíše všichni ti lidé, co byli uzdraveni, najdeš v mnoha a mnoha příbězích písma svatého. To, co první napadlo tebe z vaší zkušenosti z vašehosvěta to určitě nebylo.
Co z toho nemá být podle tebe pravdou konkrétně?
To jsem ti napsal: To, co píšeš o mne, jsou vesměs lži z tvého převráceného srdce. Netýkají se mne, jen ukazují to, co máš v srdci a hlavě ty.
Pokud nenávidíš než, tak je kupodivu, že tak často lžeš a když tě člověk na lež upozorní, tak jí ještě zopakuješ. To je podivná nenávist lži.
Proč nepíšeš o sobě, když ty nesmysly jsou jen a jen tvoje?
Ale na základě čeho vlastně? Nikdy jsem to k tomu nadal nejmenší důvod!
Jestli něco Stando odmítám přijmout, tak to jsou tvoje lži. I kdyby ses ulhal k smrti, stejně tvoje lži nepřijmu. Určitě věřím, že máš v hlavě nějakého tvého Toníka, z tvého virtuálního světa, vysněného, sektářsky jednoduchého. Občas sem nějaký zlomek těch sektářsky jednoduchých převrácených lží co máš ty v hlavě napíšeš a pak jim ty sám statečně oponuješ, ale nevím, co máš všechno ty v hlavě. Asi by diskuzi prospělo, kdybys nejdřív napsal ty sektářsky jednoduchou lež, co máš ty v hlavě a pak jí teprve oponoval.
Kdyby tě na ty tvoje nesmysly, co si o mne vymýšlíš, zajímal můj názor, tak se zeptej místo lhaní o mne. Rád ti napíšu, jak to je v mém životě a čemu věřím.
Ježiš procházel celou zemí, učil v synagogách, hlásal evangelium království a uzdravoval každou nemoc a každou slabost v lidu. Ježíš vkládal ruce na každého a uzdravoval je, jeho moc uzdravovala všechny a on všude uzdravoval.
A to je i moje zkušenost s Ním.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 22. březen 2015 @ 09:10:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Vždycky budu důvěřovat Ježíši"...
To je dobře. Ale to je stále jen třetina z rozměrů křesťanské víry. Jen osobní vztah, jen prožívání osobní víry.
Dalším rozměrem je živé prožívání společenství církve a ještě dalším živá účast na skutečné živé oběti Krista ve večeřadle, na kříži a prožívání skutečnosti prázdného hrobu a vzkříšení.
A to už je ti blízké opravdu jenom teoreticky.
Ježíš vkládal ruce a uzdravoval ve své úloze Mesiáše. Křísit mrtvé a uzdravovat patřilo k jeho úloze Mesiáše. On tehdy nepřišel svět soudit, ale spasit. Což ale neznamená, že jako Boží Syn není také soudcem a že nebude soudit! Vždycky však budou v našem skutečném světě i lidé nemocní a trpící, kteří poslouchají Boha a žijí podle jeho řádu, kteří mu důvěřují - a které Ježíš stejně jejich nemoci těla nezbaví a kteří budou trpět třeba až do smrti. Ale rozdíl je v tom, že oni na svou nemoc nejsou sami, ale Ježíš jim ji pomáhá nést. Nikomu z nás Bůh nenaloží cíc, než kolik unese. Když tento skutečný Bůh dopustí na člověka nemoc a utrpení, vždycky dává také sílu je unést.
Vysvětlovat ti teoreticky, že nic na světě se neděje bez toho, aby o tom Bůh věděl, aby to dopustil, je evidentně jen házením hráchu na zeď.
Svůj minulý příspěvek jsem také nepsal jenom o tobě, ale o každém z nás, protože se v zásadě týká každého z nás. Taky jsi to nepochopil a obecnou pravdu o lidech bereš jako lež o sobě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 0) Vložil: Nepřihlášený v Neděle, 22. březen 2015 @ 11:03:14 CET | Stando, dosti prázdných keců mimo téma a vymýšlení lží.
Napsal jsi:
Lžeš jen hloupě z nevědomosti, nebo úmyslně svádíš druhé na scestí? Vždyť takový blud se ti dá velmi rychle vyvrátit!
Dal jsem ti výše pár otázek, budu rád, když na ně odpovíš. Jestli můžeš vyvrátit, co jsem psal, tak to udělej, pokud ne, tak si nech tvoje prázdné povídačky od cesty.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 23. březen 2015 @ 08:50:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Celou tu dobu na ně odpovídám a snažím se ti je vysvětlit.
Zbytečně.
"Kdybyste byli slepí, neměli byste hřích;
teď ale říkáte: 'Vidíme,' a proto váš hřích zůstává."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesení kříže a nemoci (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 23. březen 2015 @ 20:17:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, samozřejmě, všechny ty povídačky, kterými se snažíš vyhnout tomu úletu, co jsi napsal, jsou zbytečné.Nemusíš znovu a znovu dokazovat, že jsi slepý.
Mně to nevadí. Já jsem věděl, že když píšeš o "bludu, který se dá snadno vyvrátit", tak že je to jen tvoje velkohubé prsení a že nic nevyvrátíš a kromě lží o mne a nějakých úhybných manévrů se nebudeš věnovat tomu, co jsem napsal.
Jsem už na podobné jednání od tebe zvyklý.
Toto téma je téma, které znám na rozdíl od tebe velmi dobře, niterně, osobně "z obou stran": Jak ze strany mystického nesení utrpení v temnotě bez Boha, tak ze strany Božího uzdravení v Ježíši Kristu. Vím tedy velmi přesně a podrobně, co je na dané téma napsané v Novém zákoně, znám každičký příběh Ježíše do detailů a věděl jsem, že to, co jsem napsal, nemůžeš vyvrátit.
Samozřejmě od tebe také nečekám omluvu za ten tvůj úlet.
Ale ještě můžeš překvapit. |
]
|
|