Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nástupce Petra? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 08. leden 2016 @ 09:32:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | .,.."Sám říkáš, že od člověka, ležícího v těžkém hříchu, odstupuje Duch svatý až do doby, než činí pokání. "...
Jistěže síla Ducha se projevuje nejvíce a nejmocněji ve shodě s Božím plánem.
Ale není pravdou, že člověk ve hříchu ztrácí Boží dary.
Božím darem je i znovuzrození do Božího dítěte, Božím darem je i víra. Není pravdou, že bys hříchem všechno z toho rázem pozbyl. Bůh své dary nebere zpět - on i hříšného člověka stále obdarovává v hojnosti. Bůh dokonce neodebral své dary ani padlým andělům! Bůh nemá problém s jakýmkoli naším hříchem, ale s tím, že sami proti sobě žijeme způsobem, který je proti nám, který snižuje kvalitu našich životů a přesto se odmítáme obrátit k životu s Ním..
Mezi dary Ducha svatého počítáme např. i dar umění.
Však malíř, obdarovaný od Boha talentem malovat, neztratí svůj talent jen proto, že namaluje sprostý obraz! Ale deformuje svůj dar, hříchem postupně ztrácí čistotu vnitřního zraku a tím i schopnost vytvářet skutečná nadčasová umělecká díla. Bůh tedy člověku své dary nebere zpět, ale sám člověk dokáže Boží dar "zparchantit", takže nakonec mu stejně není k ničemu. Jako zakopaná hřivna.
Kristus místo Krista - Boha při svém odchodu ustanovil svého nástupce v církvi - Utěšitele, Ducha svatého (J 16,7-11).
Místo Krista - člověka ustanovil však také svého viditelného nástupce v roli pastýře svého stáda: "Pas mé ovce!" (J 21,15-17)
To tehdy neřekl už žádnému jinému z apoštolů, jenom Petrovi.
Ale faktem je, že toto ti vysvětluji úplně zbytečně, i když by to mělo být každému jasné. Ovšem někteří lidé slyší jenom to, co chtějí slyšet.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nástupce Petra? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 08. leden 2016 @ 14:44:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Život věřícího v Krista není jen spolu s Ním, ale žitím Jeho (životem), skrze Něho, v Něm, pro Něho a Jemu. Bez zůstávání v Něm, Jeho životem nežiješ ani žít nemůžeš, ale žiješ si svůj život, který není pro Něho, neboť tvůj život byl ukončen na kříži spolu s Ním a tím pádem je pro Boha nepřijatelný a nepoužitelný, poněvadž duševní přirozený člověk nepřijímá věci Ducha Božího, neboť jsou mu bláznovstvím a nemůže je poznat, protože mají být posuzovány duchovně, tzn. znovuzrozeným duchem, v němž přebývá Duch Boží. Mimo Krista a bez Krista v tobě nejsi nic, nemáš nic a nemůžeš nic dělat - tedy nic pro Boha podle Boží vůle a k Boží slávě. Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nástupce Petra? (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 08. leden 2016 @ 17:41:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvůj problém je, že mícháš hrušky s jablky. Písmo jasně rozděluje všeobecné dary, jako je život, obživa, zdraví, nadání.....které mají všichni lidé. A pak jsou Duchovní dary - dary milosti - charizmata, které mají jen lidé, kteří jsou duchovně znovuzrození a jim Duch svatý dává dary nadpřirozené, které nevěřící lidé nemají.
Mezi dary Ducha svatého počítáme např. i dar umění.
No vy možná ano, ale Písmo ne. Umění je normální přirozený dar, který s Duchem svatým vůbec nesouvisí. Ale když jsi přesvědčen, že i vaši zvrhlí papežové a pedofilní kněží mají Ducha svatého, tak je asi zbytečné se o tom spolu bavit.
Ale faktem je, že toto ti vysvětluji úplně zbytečně, i když by to mělo být každému jasné.
V tom Ti dávám za pravdu. Je naprosto zbytečné, abys mě přesvědčoval, že řkc má jediné správné učení. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nástupce Petra? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 09. leden 2016 @ 11:28:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dar umění je darem duchovním a je darem Ducha svatého a to nikoli darem všeobecným. Není darem přirozeným a už vůbec ho nedostávají všichni lidé.
Všeobecné dary dostávají v různé míře zpravidla všichni lidé.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nástupce Petra? (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 10. leden 2016 @ 10:07:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dar umění je darem duchovním a je darem Ducha svatého a to nikoli darem všeobecným.
A na to jsi přišel jak? To je někde napsáno, nebo si to jen myslíš? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nástupce Petra? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 10. leden 2016 @ 11:43:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | „Bůh je láska“ (1 Jan 4,8.16) a láska je první dar, jsou v ní totiž
zahrnuty všechny ostatní. Tato „Boží láska je nám vylita do srdce skrze
Ducha svatého, který nám byl dán“ (Řím 5,5).
Oporou mravního života křesťana jsou dary Ducha svatého. Jsou to trvalé
dispozice, které příznivě uzpůsobují člověka, aby byl ochoten jednat
podle hnutí Ducha svatého.
Zvláštní milosti nazývané také řeckým výrazem „charismata“, kterého užil
svatý Pavel , znamená přízeň, nezasloužený dar, dobrodiní. Ať je
jejich povaha jakákoliv, někdy i mimořádná jako u daru zázraků nebo
jazyků, charismata jsou zaměřena na posvěcující milost a jejich účelem
je obecné blaho církve. Jsou ve službě lásky, která buduje církev.
Charismata, ať mimořádná, nebo prostá a skromná, jsou milosti Ducha
svatého, které přímo nebo nepřímo slouží užitku církve a jsou zaměřeny k
jejímu budování, aby prospívaly lidem a potřebám světa.
Známe sedm hlavních darů Ducha svatého, které dostávají křesťané, a jsou to: moudrost, rozum, rada, síla, umění, zbožnost a bázeň Boží.
Je tedy sedm hlavních darů Ducha svatého. Ve své plnosti přísluší Kristu, Davidovu Synu.
Doplňují a přivádějí k dokonalosti ctnosti těch, kteří je přijímají.
Činí věřící ochotnými pohotově poslechnout božských vnuknutí. „Dobrotivý
je tvůj Duch, ať mě vede rovným krajem“ (Ž 143,10). „Neboť všichni, kdo
se dávají vést Božím Duchem, jsou Boží synové … Jsme-li však děti, jsme
i dědici: dědici Boží a spoludědici Kristovi“ (Řím 8,14.17).
Dar umění má sloužit k oslavě Boha, k "zažívání Boha" ve společenství lidí. "Inspirace" umělce není nic jiného, než osvícení jeho nitra Duchem svatým, aby realizoval svůj dar v umělecké dílo. Každá opravdová krása má svůj původ v Bohu. Umění je mezinárodní dorozumívací jazyk, kterému rozumí všichni. Zatímco kýče člověka sráží do všednosti, opravdové umění lidi spojuje a pozvedává k Bohu. Je třeba dokonce i přísloví: "Kdo zpívá, modlí se dvakrát".
I cherubové a serafové oslavují Boha společnou písní.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nástupce Petra? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 12:00:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Moment Oko, musím tě jako znalý katolík, tebe jako neznalého katolíka opravit, říkáš, že láska je dar, pokud se dobře pamatuji z katechismu, tak dle katechismu je láska, naděje a víra boží cnost, a od toho se až odvozuje sedmero darů Ducha.
To jenom pro pořádek, abys zde v rámci pomýleného katechismu nepletl cnosti a dary. :-))))
A mám pro tebe otázky.
Co třeba takové charisma, které ti umožňuje využívat všech darů a cností? To zařadíš kam? Je to dar, cnost? Či projev živého ducha v Kristu?
Ale to už jsem ti hodně napověděl. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nástupce Petra? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 19:52:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." musím tě jako znalý katolík, tebe jako neznalého
katolíka opravit, říkáš, že láska je dar, pokud se dobře pamatuji z
katechismu, tak dle katechismu je láska, naděje a víra boží cnost, a od
toho se až odvozuje sedmero darů Ducha."...
Zjevně ti budu muset jako "znalému katolíku" ocitovat z katechismu §733:
„Bůh je láska“ (1 Jan 4,8.16) a láska je první dar, jsou v ní totiž
zahrnuty všechny ostatní. Tato „Boží láska je nám vylita do srdce skrze
Ducha svatého, který nám byl dán“ (Řím 5,5).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nástupce Petra? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 14. leden 2016 @ 21:40:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dle katechismu mezi sedmero darů Ducha láska není. I když se v poslední době objevují katolické žvásty o tom, že prý za darem síly je i láska.Čímž ovšem vzniká otázka. Proč katechismus nezahrnuje lásku mezi sedmero hlavních darů Ducha? K čemu by bez lásky každý z těch sedmi darů asi pak byl? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nástupce Petra? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 15. leden 2016 @ 17:52:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Dle katechismu sedmero hlavních darů Ducha svatého má svého společného jmenovatele - lásku.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nástupce Petra? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 15. leden 2016 @ 20:45:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To sis vycucal z koštovačky, a kde máš nějaký paragraf z katechismu, že láska je společným jmenovatelem??
Láska tedy není jedním darem ze sedmi, ale je společným jmenovatelem všech sedmi darů? A co dar víry? Taky není zahrnutý mezi sedmero dary. To je zase co, společný čitatel?A zapomněl jsi odpovědět kam zařadíš dar charismatu, který využívá všechny dary. Snad společný násobitel? |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nástupce (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 17. leden 2016 @ 16:09:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já osobně koštovačku zrovna moc nezaměstnávám.
Píšeš, že máš vinný sklep a v něm máš víno. Stále je ještě doba ošetřování mladého vína, a přitom musíš koštovačlu zaměstnávat dost často. Nebo to snad při stáčení chlaščeš přímo ze šlaucha nebo to do sebe tahneš přeš koštýř? :-))I takové jsem znal. Taky o sobě tvrdili, že alkohol nemohou ani vidět. A jelikož měli hubu tak na čtyři litry, tak při pití zavírali oči. A víš co? Zkus mezi vinaři říct, že koštovačku moc nezaměstnáváš. Tak se ti vysmějí! Anebo možná taky řeknou, to se ani nedivím, dávno víme, že ty tvoje šmatláky se nedají ani okoštovat, natož tak pít.
Jak může vinař sám o sobě napsat?
Já osobně koštovačku zrovna moc nezaměstnávám.
Okamžitá otázka je- tak co jsi to za vinaře? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nást (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 18. leden 2016 @ 10:14:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Odpověď je docela jednoduchá: vinařské hospodářství jsem předal synovi.
Ale i kdybych nepředal - z těch pár odrůd vína, co jako malovinaři doma vyrábíme (prstů na rukou mám víc!), se z koštovačky neopiješ.
Asi nevíš, z jak malého množství se chutná.
Při degustaci na výstavě musíš bez problémů zvládnout 50 vzorků.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 18. leden 2016 @ 14:20:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Otázka zněla, zda sis to vycucal z koštovačky?Z koštovačky že se neopiješ? Tak to raději nikde mezi vinaři neříkej. :-)))
A víno je i k pití, nejenom k degustaci. Cožpak ty víno nepiješ? Na co si to hraješ? Všichni staří vinaři potřebují víno, a je to jeden z nejlepších a nejzdravějších alkoholických nápojů a životabudičů. Pro mladého mléko lékem, pro starého víno mlékem! Při degustaci 50 vzorků na výstavě?? Na výstavě degustace vzorků neprobíhá. To bys měl přece vědět. Degustace vzorků a následně většinou po týdnu je košt vína (výstava), což jsou dva rozdílné pojmy. Na výstavě žádných 50 vzorků degustovat nemusíš. To musíš u stolu v degustační komisi před výstavou. Oko, ty nepřekrucuješ jen boží slovo, ty překrucuješ i zcela jasné vinařské pojmy. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je pa (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 20. leden 2016 @ 10:58:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | S výstavou vín je to trochu jinak. Vzorky se odevzdávají na výstavu, kde se v určený den komisích vyhodnotí podle daných kritérií, zpracuje se katalog těchto vzorků a následující týden je pak veřejný košt vzorků.
Toto všechno je nedílnou součástí výstavy vín a jedno bez druhého nebývá.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 20. leden 2016 @ 15:22:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nyní jsi to napsal správně. Proč však dodáváš, že je to trochu jinak, když je to stejné jako to na co jsem tě upozornil? Cožpak jsem tě neupozornil, že degustace a většinou po týdnu výstava jsou dva rozdílné pojmy? Koukni.
Kdybys napsal, že ses špatně vyjádřil, nic by se nedělo. Tys však potvrdil, moje slova, že se stále snažíš všechno překrucovat.Proč to děláš? Zbytečně se tím shazuješ. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 20. leden 2016 @ 15:29:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co říkáš na Sylvánské zelené? Poslední dobou jsem objevil jeho půvab. Líbí se mi na něm ta medovinová příchuť. Ty máš tu svoji Burgundu z těch prastarých hlav. Ta může mít taky dobré šmaky. :-)) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 21. leden 2016 @ 09:08:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Sylván bohužel samostatně nedělám. Mám jen několik starých hlav. Sylván je starodávná odrůda, dává malé drobné hrozny, ale víno je vynikající.
U nás je součástí Cuvée "Blatnický roháč" (40% rýnský ryzlink, 40% burgundské bílé, 20 % sylván) se kterým kníže Lichtenstein už v devatenáctém století vyhrál první cenu na světové výstavě vín v Paříži.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 22. leden 2016 @ 10:54:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jasné, jasně skvělý Blatnický roháč. :-) A bacha! Příště radši napiš Rulandské! Burgunda, Rum, žárovka a podobná zapovězená slova se nesmí v EU veřejně říkat! To by nám soudruzi v Bruselu mohli vytýkat!! :-)) Takže příště radši napiš Rulandské, a třeba Tuzemák a tepelná koule do líhně. :-))) Když jsem šel před nedávnem koupit žárovku do ledničky, prodali mi tepelnou kouli do líhně. Tak nevím, nevím jak se mi v té lednici budou ty kuřata líhnout. :-)))
Jinak směsky jsou stejně nejlepší, když se podaří, tak je "plná huba šmaků". Nikdy však nejdou udělat dvakrát stejné. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nástupce (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 17. leden 2016 @ 16:22:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jsou ty typické katolické opletačky. Láska tedy mezi sedmero dary není, a přesto je. Při takovém uvažování si tam můžeš vložit třeba i buldozer. No nic.
Přesto všechno jsi neodpověděl proč není mezi sedmero dary zahrnutý dar víry?
Tak jak je to s darem víry Oko? Na to nedokážeš odpovědět? Víra společným jmenovatelem nebude. Dary totiž dostávají i bezvěrci. Tak proč není ve tvém katechismu víra zařazená mezi sedmero dary Ducha? A nezapomeň na charisma. Nebo jsi snad se svými katechetickými znalostmi v koncích? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež nást (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 18. leden 2016 @ 10:28:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Tak proč není ve tvém katechismu víra zařazená mezi sedmero dary Ducha? "...
Víra je Boží dar, nadpřirozená ctnost, kterou vlévá Bůh. „K tomu, aby se
nám dostalo této víry, je potřebná předcházející a pomáhající Boží
milost a vnitřní pomoc Ducha svatého, aby se on dotkl srdce a obrátil je
k Bohu, otevřel duchovní zrak a dal ‘všem, aby s radostí souhlasili s
pravdou a věřili v pravdu’. Není možné věřit bez milosti a vnitřní pomoci Ducha svatého. Není ovšem
méně pravdivé, řekneme-li, že věřit je ryze lidský úkon. Není totiž v
rozporu ani s lidskou svobodou, ani s rozumem, věnuje-li člověk důvěru
Bohu a přijme-li pravdy, které zjevil. I v mezilidských vztazích
neodporuje naší důstojnosti věřit tomu, co nám druzí říkají o sobě a o
svých úmyslech, a důvěřovat jejich slibům (jako např. když muž a žena
uzavírají sňatek), aby se tak navázaly vzájemné vztahy. Tím méně tedy
odporuje naší důstojnosti „s vírou plně podřídit svůj rozum a svou vůli
Bohu, když se zjevuje“, a tak s ním navázat důvěrný vztah.
Sedm hlavních darů Ducha svatého má svůj zdroj v Boží lásce, ale s osobní vírou člověka nikterak nesouvisí.
Souvisí však úzce s Božím plánem na dění v tomto světě.
Některé dary Ducha svatého může přece obdržet i nevěrec: Dar moudrosti, rozumu, síly, dar umění, dar rady - dokonce i dar pokory nebo dar bázně Boží. Divil by ses, jakou míru daru bázně před Bohem mají třeba někteří muslimové!
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 18. leden 2016 @ 14:51:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, víra Kristova není naše malá lidská víra. Nevěříme vlastní vírou, ale věříme vírou Kristovou, který je v nás. Ty věříš tou vírou co jsi dostal při poznání, že Bůh je, ale tu víru používáš ty sám za sebe, a dobře víš jak je vratká a musíš ji stále dobíjet. Nic proti tomu. Je to taková ta malá lidská víra ve které se všechno spojuje dohromady, jako třeba důvěra, naděje a náboženské přesvědčení. Jenže v tomto způsobu víry všechno vychází z tebe. Když k však potom uvěříš vírou Kristovou, je to mnohem a mnohem hlubší, a tato víra již nevychází s Tebe, ale z Krista v tobě. Věříš vírou Kristovou. A tato víra Kristova je tím pravým darem víry. Kristus ti ve svojí víře daruje sám sebe. Ve víře Kristově se ta naše malá lidská víra (přesvědčení) umaluje. Rozjímej nad slovy- nežiji už já, žije ve mě Kristus. Je to ta nejlepší cesta k objevení víry Krista. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je pa (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 19. leden 2016 @ 17:34:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nevěříme vlastní vírou, ale věříme vírou Kristovou, který je v nás. "...
Já věřím vlastní vírou, kterou jsem obdržel jako dar a se kterou jsem se ztotožnil i svojí vůlí, citem i rozumem; přijal jsem ji za víru vlastní:
Život, který nyní žiji v těle, žiji ve víře v
Božího Syna, který si mě zamiloval a vydal sám sebe za mne.
Neodmítám tu Boží milost.
Moje víra není jen o tom, že Bůh je, ale je o společném prožívání (aktivním prožívání!) každé chvilky života s Bohem a bližními.
To není jen snad o nějakém "vnitřním přesvědčení", o nějakém vnitřním postoji člověka - to je o tom, kdo řídí každý můj skutek, každé mé rozhodnutí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 19. leden 2016 @ 18:38:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To já o Tobě vím Oko, a nijak TVOU víru kterou jsi obdržel od Boha nenapadám. To co u tebe napadám není to, co máš od Boha. Ta víra, která je jak říkáš TVOJE, je produktem víry Krista. Víra Kristova je tím darem, a je tou TVOJÍ vírou v tobě potlačená. Nediv se tomu, tak je to ze začátku u každého. Proto dle slov apoštola v nás Kristus musí růst, a my se musíme umenšovat. Ta NAŠE víra je jen stínem vedle víry Pána. Spasení nejsme ve víře vlastní, spasení jsme ve víře Krista v našich srdcích. Četl jsi v Písmu slova o tom, že kdo věří ve svém srdci, stane se jak pravil? A v srdci Oko máme Krista a Jeho víru. Přesto všechno se nemusíš bát, že tu SVOJI víru ztratíš, jen si uvědomíš ve srovnání s vírou Krista její malost.
Ve tvém životě tě nejvíce ovlivnila NĚČÍ víra, uvědomuješ si to? Velký díl TVOJÍ víry jsi nedostal přímo od Boha ve tvém srdci, ale dostal jsi ji od lidí. A to je ta olověná koule na noze, která tě neustále táhne dolů. A přitom stačí soustředit pozornost na to, co máš ve své víře od Boha, a ne na to co máš ve své víře od lidí. Ve víře Kristově nasloucháme pouze Bohu, ne lidem. Zkusíš to? |
]
|
|