Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. prosinec 2016 @ 12:33:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Ostatním příbuzným i přátelům pan farář svatbu zakázal."...
To je samozřejmě nesmysl! Farář nemá žádnou moc cokoli takového komukoli zakazovat. Pokud by mě osobně pozval jinověrec na svoji svatbu, přijal bych to. Protože v rovině lidské nelze dost dobře odmítnout, ať už mám na to názory jakékoli. A proč bych se na to vůbec měl ptát faráře, jestliže jsem svéprávný a za své činy odpovědný?
Mám velmi kvalitní přátele jak mezi evangelíky, tak mezi českými bratry. Podnikáme občas i společné akce (třeba výlety, ochutnávku vín a pod.). Pobesedovat, sdílet se, diskutovat - co je na tom mezi přáteli špatného, aby to mohl někdo zakazovat?
Ovšem pochopitelně bych nemohl považovat evangelický obřad za nic více, než jen za bohoslužbu slova, za společnou modlitbu. Vždyť ani sami evangelíci nevěří v reálnou přítomnost Krista ve chlebu a vínu - ani nemají nikoho s mocí této služby proměnit chléb a víno na tělo a krev Kristovu! Vše se tam u nich dělá jen "na památku". I když značná část evangelíků věří v jakýsi druh setkání s Kristem při takovémto slavení Večeře Páně. Ale tomu moc teologicky nerozumím.
Svátost manželství si udělují manželé navzájem. Mělo by se tak stát ve společenství místní církve, kterou kněz svou službou zastupuje. Dokonce i uzavřené manželství nevěřících je před Bohem platné a nerozlučitelné.
V případě katolíka, který si bere jinověrce, by se ovšem svatební slib měl uskutečnit ve společenství místní katolické církve. Pokud tedy dotyčný katolík i nadále v této církvi dál setrvává. Je to proto, že úd katolické církve se manželskou jednotou spojuje s jinověrcem (či ateistou) - ale je posvěcován katolickou stranou (jak vysvětluje apoštol Pavel). Tvoji rodiče se tvé svatby i tak zúčastnili - to je ctí - i když určitě z toho neměli takovou radost, jako kdyby sis pevněji stál za svou katolickou vírou. Církevně je totiž takováto svatba katolíka zřejmě neplatná - ale nejsem znalec církevního práva, abych ti to uměl teologicky zdůvodnit.
Zatím jsem v životě neměl důvod se jinověreckých obřadů zúčastnit. Bez důvodu (jako je třeba účast na svatbě) bych tam neměl co dělat. Hříchem nevěry by v mém případě bylo až to, kdybych si myslel, že není rozdílu mezi katolickou a evangelickou bohoslužbou - že je to jedno. Neměl bych ale žádný problém se modlit společně s křesťany jiných církví.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 15. prosinec 2016 @ 17:49:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže jsi se v závěru tvého alibistického vykrucování přiznal k tomu co říkal Cizinec. Bez důvodu se k jiným nepodíváš. Takže tvůj zákaz tkví v důvodu. Nemáš důvod, nejdeš. Výsledek je ten samý jako když tam jít nesmíš. A ten tvůj důvod !(zákaz) se jmenuje "MY JSME TI PRAVÍ A ONI JEN DRUHOŘADÝ PLEBS, KTERÝ JE POSVĚCENÝ SKRZE NÁS POKUD K NÁM PŘILEZE! TAK CO BYCH TAM ZA NIMI CHODIL A U NICH HLEDAL?".
Oko, kde apoštol Pavel píše něco o posvěcení katolickou stranou? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 15. prosinec 2016 @ 21:41:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To je samozřejmě nesmysl! Farář nemá žádnou moc cokoli takového komukoli zakazovat. Pokud by mě osobně pozval jinověrec na svoji svatbu, přijal bych to. Protože v rovině lidské nelze dost dobře odmítnout, ať už mám na to názory jakékoli. A proč bych se na to vůbec měl ptát faráře, jestliže jsem svéprávný a za své činy odpovědný?
Stando, snad se neurazíš: Připomínáš mi funkcionáře minulého režimu, který si pochvaluje, jak bylo za komunistů dobře, byly jistoty, rostla životní úroveň a nevěří tomu, že existovaly nějaké gulagy a že byl někdo pronásledovaný.
Pokud jsi ale nezažil to, co je skutečně ŘKC zač (jakože to vypadá z toho, co píšeš, že nezažil), tak ti věřím. Toho si važ.
Mám velmi kvalitní přátele jak mezi evangelíky, tak mezi českými bratry. Podnikáme občas i společné akce (třeba výlety, ochutnávku vín a pod.). Pobesedovat, sdílet se, diskutovat - co je na tom mezi přáteli špatného, aby to mohl někdo zakazovat?
To je moc dobře. Není na tom nic špatného.
Špatná je naopak separace, cílená izolace od informací o druhých.
Vždyť ani sami evangelíci nevěří v reálnou přítomnost Krista ve chlebu a vínu
A zeptal ses na to někdy těch evangelíků, třeba těch tvých kvalitních přátel? Máš tuto informaci že "nevěří v reálnou přítomnost Krista ve chlebu a vínu" od nich, z první ruky, nebo máš tuto informaci "z druhé ruky", tedy "co se o evangelících učí v ŘKC" nebo "co si o evangelících katolíci myslí"?
Tvoji rodiče se tvé svatby i tak zúčastnili - to je ctí - i když určitě z toho neměli takovou radost, jako kdyby sis pevněji stál za svou katolickou vírou. Církevně je totiž takováto svatba katolíka zřejmě neplatná - ale nejsem znalec církevního práva, abych ti to uměl teologicky zdůvodnit.
Stando, mých rodičů si za jejich postoj moc vážím, nenechali se nakonec zastrašit. Ale opět jsi prokázal bujnou fantazii, která dává pochopit, proč pořád píšeš o virtuálním světě. Nezajímalo by tě jak to bylo v realitě, ve skutečnosti?
Často tu píšeš, jak (podle tebe) druzí neznají učení ŘKC, ale ještě častěji sám sebe usvědčuješ ze základních neznalostí i velmi podstatných věcí ŘKC věrouky a principů. Věř mi, že věci, o kterých mnoho nevíš a nejsi znalec, či které zjišťuješ a řešíš si až teď v pozdním věku, jsme probírali před pětadvaceti lety, a to velmi, velmi podrobně.
Zatím jsem v životě neměl důvod se jinověreckých obřadů zúčastnit. Bez důvodu (jako je třeba účast na svatbě) bych tam neměl co dělat.
No, jednou jsi tu přímo napsal, že jsi nikdy v životě na žádné takové bohoslužbě nebyl, tak jsem jenom chtěl potvrdit, že to tak je. Teď jsi to přímo nenapsal, ale asi se na tom nic nezměnilo? O tom zákazu vím, je to tedy logické, že se chováš podle něj. Ten zákaz navštěvovat bohoslužby jiných církví tedy stále platí, to se nezměnilo od našich dob?
Nemáš tedy žádný důvod navštívit bohoslužbu jiné církve? Co například úcta k pravdě, aby sis ověřil, jestli to, co vám o druhých církvích říjaí v ŘKC je pravda?
Předpokládám, že alespoň v televizi (na netu) jsi nějakou bohoslužbu jiné církve někdy viděl?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. prosinec 2016 @ 10:02:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ten zákaz navštěvovat bohoslužby jiných církví tedy stále platí, to se nezměnilo od našich dob?"...
Nejde přece o žádný zákaz, jde o hřích synkretismu. Nemohu přece vytvořit jednotu církve kolem Pánova stolu s těmi, kteří věří odlišně od mé víry! Tolik ti nedá zdravý rozum, že je to nemožné?
Samozřejmě, že mám představu (i z televize), jak vypadají obřady protestantských církví. A nijak se s tím netajím, že z mého pohledu jsou to modlitební shromáždění. Je to ale pořád obraz stáda Kristova bez místního pastýře - chybí biskup nebo jím pověřený zástupce (diakon, farář). Také v katolickém kostele jsem zažil podobné modlitební shromáždění, které vedl jenom jáhen - byla to pouze bohoslužba slova. Na bohoslužbu oběti třeba člověka s tímto druhem služby, s mocí proměňovat chléb a víno.
Mí protestantští přátelé věří v reálnou přítomnost Krista při slavení Večeře Páně jen jaksi "duchovně". To znamená, že podstata chleba a vína se u nich nijak nemění - že je to stále jen chléb a víno (pokud zbude chléb, mohou ho klidně dát třeba psovi) - a já s nimi v jejich případě musím souhlasit. Nemají totiž nikoho s touto mocí služby proměňovat chléb a víno do Kristova těla a krve.
Nejde o to, že by tvoje rodiče snad někdo zastrašoval - zúčastnili se tvé svatby proto, že tě mají rádi víc, než si uvědomuješ.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 16. prosinec 2016 @ 12:19:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Svatý synkretista Jan Pavel II:
Oko:Nejde přece o žádný zákaz, jde o hřích synkretismu. Nemohu přece vytvořit jednotu církve kolem Pánova stolu s těmi, kteří věří odlišně od mé víry! Tolik ti nedá zdravý rozum, že je to nemožné?
Oko, ale ve tvé vymyté hlavě je právě toto ten ZÁKAZ!! Nesmíš, aby ses neposkvrnil hříchem synkretismu?! V případě evangelické církve se jedná o ekumenismus, a ne o synkretismus. Synkretismus si schovej na šamany a buhdisty se kterými se u oltáře "svatý" JPII objímal. Ale to ti vůbec nevadí, že? Když se tvůj nejvyšší "svatý" fuhrer otevřeně a veřejně dopouští do očí bijícího synkretismu! A ty budeš ohrnovat tu svou modloslužebnou držku nad křesťany a prohlašovat, že jednota s nimi je synkretismus? Zde je již vůči tobě na místě jenom vulgarismus. Jsi starý k...t Oko, a pořádný!! To se hned tak nevidí, takový případ jako jsi ty.
Když je pro tebe synkretismem jednota s KŘESŤANY, čím je pak to, co předvedl JPII v Assisi??
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. prosinec 2016 @ 16:01:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nejde přece o žádný zákaz, jde o hřích synkretismu.
A proč zase utíkáš od otázky někam jinam? No, já se neptal na hřích synkretismu, ptal jsem se na zákaz:
Je však výslovně zakázáno chodit na kázání a bohoslužby jinověrců, přijímat od nich svátosti a být jim kmotry při náboženských úkonech.
jestli ten zákaz stále platí.
Nemohu přece vytvořit jednotu církve kolem Pánova stolu s těmi, kteří věří odlišně od mé víry! Tolik ti nedá zdravý rozum, že je to nemožné?
Stando, zdravý rozum mi dává spoustu věcí. Mnoho z toho, co mi dává zdravý rozum je opak toho, co tu vymýšlíš ty, nebo co máš tam od vás naučeno. Proto se tě ptám.
Když bys tedy byl na bohoslužbě některé z křesťanských církví, které věří v Ježíše Krista, byl by to pro tebe hřích synkretismu, jestli tě chápu dobře. Jak se tedy díváš například na společné bohoslužby typu Taize?
Nejde o to, že by tvoje rodiče snad někdo zastrašoval - zúčastnili se tvé svatby proto, že tě mají rádi víc, než si uvědomuješ.
Takže skutečná realita tě nezajímá, jen tvoje bajky, domyšlenky o něčem, o čem nic nevíš. Myslel jsem si to, nepřekvapils.
Už sis alespoň zjistil, jak je to s tím manželstvím a svatbou, když jsi takovou základní věc doteď nevěděl a žiješ v omylu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. prosinec 2016 @ 17:53:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A proč zase utíkáš od otázky někam jinam? No, já se neptal na hřích synkretismu,"...
Právě že ano! Přijímat "svátosti" u jinověrců je čistý synkretismus. Svátosti lze přijímat pouze ve společenství Kristovy církve - a to od těch, kteří jsou pro tuto službu (skrze řetězec vkládání rukou) Duchem svatým určeni.
Na kázání si ovšem mohu chodit, kam sám chci! Pokud ovšem nalézám zalíbení v herezích a vlivem nedostatečného vzdělání ve víře jsem jimi nakonec oklamán, pak bych na tom měl i svůj podíl viny.
..."Jak se tedy díváš například na společné bohoslužby typu Taize?"...
Taizé je společné setkávání křesťanů různých vyznání v modlitbě, ve slavení Boha žalmy a písněmi, ve společném vzdělávání v Bibli. Nejedná se však o společně slavené bohoslužby!
Eucharistii může přijímat pouze ten, kdo věří v reálnou přítomnost Krista v proměněném chlebu a vínu (skutečné tělo a skutečná krev Krista), kdo byl pokřtěn a očistil se od hříchů svátostí pokání, kdo sdílí jedno jediné společenství katolické církve (tedy i např řeckokatolíci i další církve v jednotě s papežem). Protestanté však nemohou přijímat eucharistii ani v Taizé!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 16. prosinec 2016 @ 21:03:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jednota s papežem, který prokazatelně v Assisi spáchal hřích synkretismu? Ta tvoje eucharistie je stejně ohavná, jako modlitby ke zlým duchům v Assisi. Tam se ukázala kompatibilita řk modloslužebných svátostí, s modloslužbou v jiných nekřesťanských náboženstvích. Aneb modloslužebníci celēho světa v Assisi spojte se!
|
]
Synkretismus - Re: K čemu jsou křesťanu dobré cnosti. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 17. prosinec 2016 @ 10:42:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Právě že ano! Přijímat "svátosti" u jinověrců je čistý synkretismus.
Stando, moc děkuju za otevřenost.
Co například svátost křtu v evangelické církvi? Když jsou například rodiče, z nichž jeden je evangelík, druhý římský katolík a dají pokřtít dítě v evangelické církvi, tak je to pro tebe "synkretismus" a je to těžký hřích?
Na kázání si ovšem mohu chodit, kam sám chci!
To je docela dobré, máte skutečnou svobodu.
A kam jsi tak naposled chtěl jít na kázání? ;-)
Pokud ovšem nalézám zalíbení v herezích a vlivem nedostatečného vzdělání ve víře jsem jimi nakonec oklamán, pak bych na tom měl i svůj podíl viny.
To určitě! Je vidět, že když píšeš osobní zkušenost, píšeš zasvěceně.
A už sis zjistil, jak je to se svatebním slibem dvou platně pokřtěných lidí, abys nežil v nedostatečném vzdělání ve víře a nebyl nakonec oklamán a neměl na tom tvůj podíl viny (a ještě k tomu nespletl tvými vyjádřeními další lidi)?
Nejedná se však o společně slavené bohoslužby!
Aha. Taize je tedy OK a není to pro tebe "synkretismus"?
Mohl bys zhruba napsat tvou definici slova "bohoslužba" a v čem se "bohoslužba" liší od toho, co "bohoslužba" není?
|
]
Synkretismus - Re: K čemu jsou křesťanu dobré cnosti. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. prosinec 2016 @ 10:41:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." A kam jsi tak naposled chtěl jít na kázání?" ;-)...
Když nepočítám kázání v katolickém kostele, právě před týdnem jsem byl na přednášce jednoho českého bratra z Evangelické bohoslovecké fakulty.
..."Mohl bys zhruba napsat tvou definici slova "bohoslužba" a v čem se "bohoslužba" liší od toho, co "bohoslužba" není?"...
Divím se, že jako bývalý katolík dáváš tyto otázky. Odpovědi bys měl znát ze svého mládí. Rozeznáváme v podstatě dva druhy bohoslužby:
1.) bohoslužba slova. 2.) bohoslužba oběti.
Bohoslužbu slova můžeme slavit spolu se všemi křesťany - se všemi, kteří byli spolu s Kristem ponořeni do jeho smrti a spolu i vzkříšeni do života Božích dětí. Je to otevřené shromáždění křesťanů i těch, kteří se ještě křesťany nestali, ale už uvěřili v Krista Spasitele. Nemůžeme ji však slavit spolu s muslimy, pohany či ateisty u nich je absence této víry. V takovém případě by to byl synkretismus. U nich je poznání Boha natolik diametrálně odlišné, natolik jiné, že se spolu ani modlit nemůžeme ke stejnému Bohu. Jejich lidské představy o Bohu jsou jiné než naše nebo žádné.
Bohoslužba oběti je slavení Večeře Páně - To je uzavřené shromáždění Kristovy církve, důvěrné společenství učedníků s Pánem u jeho stolu. Toho se může zúčastnit pouze pokřtěný katolík, který své nitro očistil od hříchů svátostí smíření, nebo křesťan, který je v jednotě s katolickou církví, který má stejnou víru. Této večeře se nemůže zúčastnit protestant, který má víru jinou, který nevěří ve fyzickou přítomnost Krista v eucharistii. I v tomto případě by to byl synkretismus.
Rozdílné víry ve svých rozdílnostech nemohou logicky vytvořit jednotu. Mohou vytvářet jednotu pouze na těch prvcích víry, které mají společné. Tomu se pak říká "ekumenismus".
..." Když jsou například rodiče, z nichž jeden je
evangelík, druhý římský katolík a dají pokřtít dítě v evangelické
církvi, tak je to pro tebe "synkretismus" a je to těžký hřích?"...
Samozřejmě že není toto zrovna ideální stav, ideální vzor manželské jednoty. Křest je iniciační svátost a je zcela jedno, kdo křtí - zda katolík, protestant nebo pohan. Musí být u křtěnce či jeho zákonného zástupce (pokud je nesvéprávný) nutně přítomna víra v Ježíše Krista Spasitele a vyjádřena touha, aby se křtěnec stal křesťanem. V takovém případě je možno křtít (Mt 28,19) a zbytek už vykoná svou mocí Duch svatý.
Synktretismus je spojování více nesourodých náboženství v jeden celek (např. katolické obřady s pohanskými obřady woodoo) - v takovém případě nelze vytvořit jednotu společenství.
Křest není shromážděním církve v pravém slova smyslu, je to v rovině osobní "pokristění" křtěnce, aby se on stal Božím dítětem. Křest nemůže být synkretismus, ani kdyby křtil nevěrec (s úmyslem křtít) - protože křest je důvěrné spojení člověka s Bohem.
|
]
Synkretismus - Re: K čemu jsou křesťanu dobré cnosti. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 18. prosinec 2016 @ 15:17:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Křtít může i pohan? Ano, známý to řk blud. Kristus nepověřuje křtem pohany, posíla křesťany k pohanům aby je křtili. Pohani se mají křtít mezi sebou? Když může křtít pohan, může na tebe vkládat ruce ten samý pohan. A to se v římskē nevěstce děje. Křtění miminek a vkládání rukou dělají modloslužební pohani. Proměna v Kristu nenastane, a seslání Ducha se nekoná. Toť ukákový výsledek řk svátostí. Ale těch lží kolem jak to skvěle funguje. Nefunguje! A nefunguje to pořádně ani u těch 10-20 pravidelných návštëvníků kostelů, což není ani 1% obce. To, že řk svátosti fungují jsou lži, velké lżi, které si sami sobě nesmí oběti lži pro velký strach ze zatracení přiznat. Tím taky začíná katechetická výchova, vštïpit strach ze zatracení každému, kdo by pochyboval o svátostech řk. To je tvůj hlavní problém Oko, ty moc chceš aby svátosti fungovali, ty dokonce i vidīš, že fungují, jenže je to vize jenom ve tvé hlavě, a ostastní to nevidí. Znám tady toto Oko, dobře to znám.
|
]
Synkretismus - Re: K čemu jsou křesťanu dobré cnosti. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. prosinec 2016 @ 06:53:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, psal jsi tady:
Taizé je společné setkávání křesťanů různých vyznání v modlitbě, ve slavení Boha žalmy a písněmi, ve společném vzdělávání v Bibli. Nejedná se však o společně slavené bohoslužby!
Tak se ptám, co je to pro tebe ta "společně slavená bohoslužba"?
Divím se, že jako bývalý katolík dáváš tyto otázky. Odpovědi bys měl znát ze svého mládí. Rozeznáváme v podstatě dva druhy bohoslužby:
1.) bohoslužba slova. 2.) bohoslužba oběti.
No, právě proto, že tyto ŘK pojmy znám, se tě ptám. Ty je znáš?
Když tedy znáš ŘK pojmy, tak mi vysvětli, jak prosímtě může stát, že se "setkávají křesťané různých vyznání v modlitbě, ve slavení Boha žalmy a písněmi, ve společném vzdělávání v Bibli." a "nejedná se o společně slavené bohoslužby"?
Křest nemůže být synkretismus, ani kdyby křtil nevěrec (s úmyslem křtít) - protože křest je důvěrné spojení člověka s Bohem.
Alespoň svátost křtu tedy už máte společnou? To tedy není pro vás "synkretismus", i když je to svátost, jestli tě dobře chápu.
Synktretismus je spojování více nesourodých náboženství v jeden celek (např. katolické obřady s pohanskými obřady woodoo) - v takovém případě nelze vytvořit jednotu společenství.
Tedy, jestli dobře chápu: Slavit Večeři Páně s evangelíky či jinými křesťany je pro vás "Synkretismus" a nejste schopni s nimi vytvořit jednotu společenství, ale například nosit lebku mrtvého na stříbrném podnose pro vás není "synkretismus" a v tom můžete tvořit jednotu? |
]
|
|