Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budování li (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 13. březen 2018 @ 16:27:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | rosmano
Vy to sice děláte, ale asi vám pomoc od Pána Ježíše nepřichází či je nedostačující, nebo je Pán Ježíš nějak zaneprázdněn, že prosíte o pomoc ještě i Štěpána a další ?
martino
Ty zase nevíš která bije. Prosíme o přímluvu ty, kteří jsou již s lotrem v ráji. Slíbil Pán Ježíš na kříži kajícímu lotru, že ještě dnes s ním bude v ráji? Slíbil. Je to součástí Písma sv.? Je. Tak jaký máš problém? Že prosíš, neznamená, že musíš dostat hned teď. Od začátku Církve se křesťané obraceli na ty, kteří je předešli a měli jistotu, že svým životem si zasloužili být u Spasitele v jeho Království. Ta jistota byla u těch, kteří pro obhajobu své víry vydali svědectví krve, tedy podstoupili pro víru mučednictví. Oni jsou s Pánem stále a přimlouvají se za nás a jejich přímluva je mocná. Tato jistota je potvrzeny již tím, že po smrti apoštolů se lidé dotýkali jejich ostatků. V Římě máš u sv. Pavla náhrobní desku z jeho hrobu ve které jsou vytvořeny otvory. Těmi věřící spouštěli k tělu svatého apoštola např. šaty pro nemocné. Když si je nemocný oblékl uzdravil se. Tak vznikla úcta ke svatým, neboť Bůh je oslavil nejen za jejich života, kdy konali skrze Něj zázraky, ale i po smrti. Když uzdravoval oděv, který se dotýkal svatých ostatků, uvědomili si lidé, že mohou prosit v modlitbě i tyto svaté, aby se u Pána za nás přimlouvali. Naše prosba je mnohdy nedokonalá, někdy modlitba k Bohu roztěkaná a myšlenkově roztříštěna...atd. prostě potřebuje doprovod anděla strážného, včetně svatého v nebi. Svatí neboli dokonalí jsou hodni vidět svatou Tvář Boží, je přeci psáno, že nic nesvatého neuzří Boží Tvář, takže oni skutečně svatí pomáhají vyprosit naše potřeby, což mi pro duchovní zabetonovanost nejsme schopni. Brání nám v tom naše ješitnost, pýcha či nevěra a tato nedokonalost oslabuje naší prosbu a svatí naopak tuto naší slabost doplňují svojí dokonalostí a svatostí. Mučedník sv. Štěpán je první svědek, který pro svoji oběť mučednictví nám může mnoho vyprosit. Vždy když jsem v Římě s vděčností se modlím u jeho hrobu, tak se nechovej jako blbec a neurážej skutečně svatého a Bohu milého sv. Štěpána. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu budován (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 13. březen 2018 @ 19:18:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To máte blbý. To máte slabé přímluvce. To za nás se přimlouvá sám Ježíš :
- 33Kdo vznese žalobu proti vyvoleným Božím? Vždyť Bůh ospravedlňuje!
- 34Kdo je odsoudí? Vždyť Kristus Ježíš, který zemřel a který byl vzkříšen, je na pravici Boží a přimlouvá se za nás!
--- Od začátku Církve se křesťané obraceli na ty, kteří je předešli ..... ---Tak to asi nevíš, co je začátek Církve. V začátcích Církve se křesťané neobraceli na ty, kteří je předešli. Neobraceli se na ně ani v dalších obdobích, neobracejí se na ně ani dnes. Obraceli se na ně a obracejí pouze svedení sektáři, kteří se nedrží Božího slova a vymýšlejí si své vlastní náboženství.
Jinak martino děkuji že tu tak otevřeně o sobě píšeš. Docela ti i věřím, když říkáš, že pro duchovní zabetonovanost nejsi schopný se s důvěrou k Bohu modlit, že ti brání ješitnost, pýcha či nevěra. To ti věřím a zcela to koresponduje s tím, co zde povídáš i v jiných příspěvcích.Vidím to tak, že potřebuješ prožít skutečné pokání, očištění od hříchů a obrácení se k Bohu, vydat mu svůj život a plně jemu uvěřit a přijmout jeho slovo. Znovuzrodit se z Božího slova, z Ducha. Potom Bůh v tobě skrze svého Ducha vypůsobí důvěru k němu, takže budeš plně spoléhat na něho a v modlitbě nebudeš muset vyhledávat nějaké prostředníky, ale budeš mít přímý přístup k trůnu milosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu bud (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 14. březen 2018 @ 09:05:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gratuluji ti "rosmano",
že tobě již duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýcha či nevěra nebrání v účinné modlitbě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 14. březen 2018 @ 12:15:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji. Není to má zásluha, ale Boží milost. Nijak jsem si ten přístup k trůnu Boží milosti nezasloužil. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z poh (Skóre: 1) Vložil: Milka v Středa, 14. březen 2018 @ 12:54:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano
- Děkuji za slova o milosti. Vnímám to podobně.
- "Protože máme mocného velekněze, který vstoupil až před Boží tvář, Ježíše, Syna Božího, držme se toho, co vyznáváme.
- Nemáme přece velekněze, který není schopen mít soucit s našimi slabostmi; vždyť na sobě zakusil všechna pokušení jako my, ale nedopustil se hříchu.
- Přistupme tedy směle k trůnu milosti, abychom došli milosrdenství a nalezli milost a pomoc v pravý čas."(Žid. 4)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 14. březen 2018 @ 19:13:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Milko, děkuji za reakci. Ano, to jsem měl na mysli, ten úžasný dar přístupu k trůnu milosti, díky Ježíšově prolité krvi, bez jakýchkoliv našich zásluh, z Boží milosti.
Zdravím tě tím úžasným slovem Boží milosti z listu Kol. 1 : (obzvlášť ke mně promlouvá a vzbuzuje vděčnost a radost to slovo o tom, že nás Bůh učinil způsobilými k účasti na podílu svatých (na dědictví svatých) ve světle. To je úžasná zpráva! Já sám o sobě nejsem způsobilý k ničemu dobrému. Ale Bůh ! On je tak dobrotivý a dobrý ! On nás učinil způsobilými k dědictví svatých.)
Proto i my, od toho dne, kdy jsme to uslyšeli, nepřestáváme se za vás modlit a vyprošovat, abyste byli naplněni poznáním jeho vůle ve veškeré moudrosti a duchovním pochopení, abyste vedli život hodný Pána a ve všem se mu líbili, abyste nesli ovoce v každém dobrém skutku a rostli v poznání Boha k veškerému zalíbení; a abyste byli posilováni každou mocí podle síly jeho slávy k veškeré vytrvalosti a trpělivosti, s radostí vzdávajíce díky Bohu a Otci, který nás učinil způsobilými k účasti na podílu svatých ve světle. On nás vysvobodil z moci temnoty a přenesl do království svého milovaného Syna; v němž máme skrze jeho krev vykoupení, odpuštění hříchů. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z pohledu (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 15. březen 2018 @ 06:50:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | že tobě již duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýcha či nevěra nebrání v účinné modlitbě.
Ahoj Stando.
Bylo to sice ironické pogratulování, ale dobře alespoň tak.
Tobě duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýcha či nevěra brání v účinné modlitbě?
Pokud ano, proč duchovní zabetonovanost neopustíš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z poh (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. březen 2018 @ 17:42:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Taky jsem si přitom vzpomněl na jeden vtip: "Dříve jsem býval velice pyšným člověkem, ale dneska už jsem příkladně skromným."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolíka z (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 15. březen 2018 @ 19:53:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já vím, odběhnout od tématu, vaše neustálá potřeba.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima katolí (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. březen 2018 @ 08:53:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, asi jsi nepochopil: ten vtip právě vystihuje podstatu celého tohoto tématu.
Rosmano z pozice "dokonalého " křesťana předhazoval bližnímu: "Docela ti i věřím, když říkáš, že pro duchovní
zabetonovanost nejsi schopný se s důvěrou k Bohu modlit, že ti brání
ješitnost, pýcha či nevěra."
Jako bychom snad někteří už byli zcela imunní proti své vlastní ješitnosti, pýše či nevěře. Jako by Rosmano tyhle věci už měl zmáknuté, zvládnuté. Proto mi vytanul na mysli onen vtip, který to tak dobře paroduje.
Však jestliže jsme my nevěrní, on zůstává věrný, neboť nemůže zapřít
sám sebe (2 Tim 2,13). |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima ka (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 16. březen 2018 @ 12:23:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,domníváš se, že je zcela normální stav křesťanů či "křesťanů", kdy nemají přístup k trůnu Boží milosti ? Protože jsou duchovně zabetonovaní, v přístupu k Bohu jim brání ješitnost, pýcha, nevěra ? Toto vidíš jako křesťanskou normu ?
Věřím a vím, že takových lidí jsou spousty. To ale nejsou křesťané. Jsou to třeba náboženští lidé, lidé, kteří věří v Boha, ale nikdy se ze srdce k Bohu neobrátili a nebyli zachránění ze svých hříchu, ze svého života bez přístupu k trůnu Boží milosti. Stát se křesťanem, být znovuzrozen znamená právě tuto skutečnost, že člověk je skrze pokoření, pokání a očištění od hříchů přenesen ze stavu kdy neměl přístup k trůnu Boží milosti do stavu, kdy má díky Božímu odpuštění a boží milosti přístup k trůnu milosti. Kdy je člověk přenesen ze tmy do světla. Toto je normální stav křesťana.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očim (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 17. březen 2018 @ 08:50:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemyslím si, že na světě existuje jediný člověk, který by měl dokonale zvládnutou svoji osobní pýchu, ješitnost či svou nevěru. Každý z nás bývá někdy malověrný. Ale ne každý si to pro svou pýchu dokáže i přiznat.
A proto bez výjimky platí: Vytáhni si nejdřív trám z vlastního oka .....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 17. březen 2018 @ 10:14:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ptal jsem se na něco jiného. A sice zda se domníváš, že je zcela normální stav křesťanů či "křesťanů", kdy
nemají přístup k trůnu Boží milosti ? Protože jsou duchovně
zabetonovaní, v přístupu k Bohu jim brání ješitnost, pýcha, nevěra ?
Toto vidíš jako křesťanskou normu ?
Zkus odpovědět ANO/NE.
A proto bez výjimky platí: Vytáhni si nejdřív trám z vlastního oka .....
Platilo to i pro apoštola Pavla ? Pro apoštola Petra ? Jana ?.... ? Neměli raději mlčet než psát dopisy sborům plné napomínání, povzbuzování, svědectví o Boží moci, atd.... ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modli (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 18. březen 2018 @ 18:58:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud se cítíš být apoštolem Pavlem či Janem, tak klidně piš. Ale lépe by pro tebe bylo se probudit do reality.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 18. březen 2018 @ 20:16:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Probudit se do reality ? Do té vaší politováníhodné reality, kdy nemáte přístup k trůnu Boží milosti ? Kdy jste duchovně
zabetonovaní, v přístupu k Bohu vám brání ješitnost, pýcha, nevěra ? Kdy jste pořád ještě nepoznali Boží milost a přeměňující Boží moc ve svých životech, ačkoli se motáte kolem křesťanství 60 i více let, a přesto jste jeho moc nepoznali ?
Ne oko, díky. Z takové reality jsem byl díky Božímu smilování vysvobozen a zachráněn. A mám pro prolitou Kristovu krev a jeho milost přístup k trůnu Boží milosti a pro jeho zásluhy se mohu chlubit nadějí slávy Boží.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pondělí, 19. březen 2018 @ 12:32:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vůbec jsi neodpověděl na otázku, ale hned to převedl do osobní roviny.... :(
Měl jsi k tomu nějaký pádný důvod takto reagovat? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. březen 2018 @ 15:34:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikdo mi nebude předepisovat, abych odpovídal jen ano - ne.
To je manipulace, kterou odmítám ze zásady.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 20. březen 2018 @ 16:27:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikdo mi nebude předepisovat, abych odpovídal jen ano - ne.
To je ta ješitnost v praxi, že ?
Oko, nepředepisoval jsem ti nic. Napsal jsem "zkus" odpovědět. Tvé odpovědi /neodpovědí jsou totiž pouze uhýbnými manévry a manipulací diskuse. Na to jsi teda expert. Neodpovědět a vše zašmodrchat, případně ještě napadnout druhou stranu..
Co tě tak na zcela logické otázce "oko,domníváš se, že je zcela normální stav křesťanů či "křesťanů", kdy
nemají přístup k trůnu Boží milosti ? Protože jsou duchovně
zabetonovaní, v přístupu k Bohu jim brání ješitnost, pýcha, nevěra ?
Toto vidíš jako křesťanskou normu ?" popuzuje ? Jsi hodně vzteklý ? Promiň, že jsem tu otázku položil.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 22. březen 2018 @ 09:07:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vzteklý nejsem ani trochu - zato smutný hodně.
Ty jsi si nejdříve ve své vlastní hlavě vyrobil problém, podsunul ho nám a pak s ním statečně polemizuješ. Taková je pravda.
Martin ti napsal přesně toto: "Naše prosba je mnohdy nedokonalá, někdy modlitba k Bohu
roztěkaná a myšlenkově roztříštěna...atd. prostě potřebuje doprovod
anděla strážného, včetně svatého v nebi. Svatí neboli dokonalí jsou
hodni vidět svatou Tvář Boží, je přeci psáno, že nic nesvatého neuzří
Boží Tvář, takže oni skutečně svatí pomáhají vyprosit naše potřeby, což
mi pro duchovní zabetonovanost nejsme schopni. Brání nám v tom naše
ješitnost, pýcha či nevěra a tato nedokonalost oslabuje naší prosbu a
svatí naopak tuto naší slabost doplňují svojí dokonalostí a svatostí. "
Ty jsi z toho pak vyvodil svůj naprosto zcestný závěr:
"oko,domníváš se, že je zcela normální stav křesťanů či "křesťanů", kdy
nemají přístup k trůnu Boží milosti ? Protože jsou duchovně
zabetonovaní, v přístupu k Bohu jim brání ješitnost, pýcha, nevěra ?
Toto vidíš jako křesťanskou normu ?"
Nevidím to vůbec takto: Křesťanu jeho duchovní nedokonalost a náklonnost ke hříchu vůbec nevadí v přístupu k Bohu. To by neměl přístup k Bohu vůbec nikdo z lidí. Přístup k Boží milosti má každý člověk (jakkoli hříšný či duchovně zabetonovaný) v okamžiku, kdy z jeho srdce vytryskne touha tyto věci změnit, kdy požádá nebeského Otce o pomoc.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 24. březen 2018 @ 10:01:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, snažíš se bruslit ty své piruety seč můžeš.
Závěr který jsem vyvodil z martinova svědectví o sobě je zcela správný, ani to není žádný závěr, je to jenom zopakování trochu jinými slovy toho co mluví o sobě martino a ty to potvrzuješ. Potvrzuješ to za sebe i za všechny katolíky.
Oba dva tu svědčíte o sobě, že rádi využíváte modlitby k lidem již dříve zemřelým, protože vaše modlitby k Bohu nejsou účinné. A to z důvodu duchovní zabetonovanosti, ješitnosti, pýchy či nevěry.
Takže tvůj závěr : Křesťanu jeho duchovní nedokonalost a náklonnost
ke hříchu vůbec nevadí v přístupu k Bohu. To by neměl přístup k Bohu
vůbec nikdo z lidí. Přístup k Boží milosti má každý člověk
(jakkoli hříšný či duchovně zabetonovaný) v okamžiku, kdy z jeho srdce
vytryskne touha tyto věci změnit, kdy požádá nebeského Otce o pomoc.
je hezký protimluv. Protiřečíš si. Je to jen hezká otáčka. Pirueta. Najednou duchovní zabetonovanost údajně v přístupu k Bohu nevadí. Tak proč potom nutnost těch modliteb k zemřelým lidem ?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 25. březen 2018 @ 09:49:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemluv prosím Tě o manipulaci. Já se normálně zeptal, proč jsi tak odpověděl?
Přečti si znovu jak a na co jsi reagoval. Pokud odmítáš manipulaci, proč sám používáš jejich netvrdší a nejnechutnější kalibry?
Nemám nic proti tomu někoho diskuzně nachytat a dát mu to 'sežrat'. Ale to, co jsi použil Ty proti rosmanovi bylo velmi nizké. Proč mu něco takového podsouváš? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba (Skóre: 1) Vložil: Milka v Neděle, 18. březen 2018 @ 20:35:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | okoVidím rozdíl v tom, jak vnímáme ( ty a já) některé pojmy, jejich smysl. Pýcha není odvážný přístup k Bohu, je to myšlení, že vlastní skutky, úsilí a makání na sobě přinesou rozšířené srdce, lásku, víru. Pokora nejsou slova, jak jsem malý, a současně uvažování, jak na sobě zamakám. Je to sklonění se před Bohem a jeho dílem. Spolehnutí na něj. Nevěra se projeví, když místo toho, abys uznal Boží dílo, myslíš, že tě zachrání něco, co budeš dělat - náboženské úkony, dobročinnost.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modli (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 19. březen 2018 @ 07:24:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pýcha - opakem pokory - podle mne plyne z dědictví Adamova hříchu: "Bože, nekecej mi do mého života, já se zařídím podle sebe lépe". Sám si určím, co je pro mne dobrem a co zlem.
..." vlastní skutky, úsilí a makání na sobě přinesou rozšířené srdce, lásku, víru."...
Nepochopila jsi. Vlastní skutky, úsilí a makání na sobě přinesou rozšířené srdce, lásku, víru jedině ve spolupráci s Bohem na tomto společném díle. Jinak ne! Je to Bůh, kdo proměňuje srdce člověka.
..."Nevěra se projeví, když místo toho, abys uznal
Boží dílo, myslíš, že tě zachrání něco, co budeš dělat - náboženské
úkony, dobročinnost."...
Nehovořím přece o žádném jen lidském snažení - o jakémsi "samospasení"! Nic takového! Hovořím o nutné spolupráci člověka s Bohem na naší proměně, na růstu víry i svatosti.
Bůh nás nespasí bez nás při našem trpném
přihlížení - nespasí nás bez našeho plného zapojení, zainteresovanosti -
bez naší touhy (vyjádřené snažením a skutky lásky a zbožnosti) nechat se Bohem spasit. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pondělí, 19. březen 2018 @ 14:39:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
Nechal sis pro sebe 1%...a pořád tak zdůrazňuješ to makání.....
Jak slyšíš o milosti a smělém přístupu k trůnu, už obviňuješ z pýchy. A přitom je to o víře, důvěře, jistotě, že touhy, pravá slova v pravý čas, skutky, do kterých vstupujeme, vše Bůh připravil....vše je v Božích rukou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. březen 2018 @ 15:31:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jak slyšíš o milosti a smělém přístupu k trůnu, už obviňuješ z pýchy."...
Tak to ale vůbec nebylo. Snad jen v tvé hlavě.
Martin vysvětloval naši podobu víry: "... je přeci psáno, že nic nesvatého neuzří Boží Tvář,
takže oni skutečně svatí pomáhají vyprosit naše potřeby, což mi pro
duchovní zabetonovanost nejsme schopni. Brání nám v tom naše ješitnost,
pýcha či nevěra a tato nedokonalost oslabuje naší prosbu a svatí naopak
tuto naší slabost doplňují svojí dokonalostí a svatostí."...
Načež Rosmano se mu vysmál:
" ... martino děkuji že tu tak otevřeně o sobě píšeš. Docela
ti i věřím, když říkáš, že pro duchovní zabetonovanost nejsi schopný se s
důvěrou k Bohu modlit, že ti brání ješitnost, pýcha či nevěra. To ti
věřím a zcela to koresponduje s tím, co zde povídáš i v jiných
příspěvcích.Vidím to tak, že potřebuješ prožít skutečné pokání, očištění
od hříchů a obrácení se k Bohu, vydat mu svůj život a plně jemu uvěřit a
přijmout jeho slovo. Znovuzrodit se z Božího slova, z Ducha. Potom Bůh v
tobě skrze svého Ducha vypůsobí důvěru k němu, takže budeš plně
spoléhat na něho a v modlitbě nebudeš muset vyhledávat nějaké
prostředníky, ale budeš mít přímý přístup k trůnu milosti."
To ty jsi věci obrátila!
Podle nás, katolíků, bojujeme všichni bez výjimky se svou hříšností, s ješitností i pýchou. Takže my uznáváme, že sami máme taky problémy s ješitností a pýchou - ty říkáš, že obviňuji jiné z ješitnosti a pýchy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Milka v Úterý, 20. březen 2018 @ 19:18:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
A proč si myslíš, že se rosmano vysmál?
Asi zopakuju tvá slova (možná trochu drzé,..ale hodí se...) : Tak to ale vůbec nebylo. Snad jen v tvé hlavě.Opakoval ta slova, protože jeho život je ve víře se liší. Je o důvěře, milosti, cituje písmo.
Podle nás, katolíků, bojujeme všichni bez výjimky se svou hříšností, s ješitností i pýchou. Takže my uznáváme, že sami máme taky problémy s ješitností a pýchou - ty říkáš, že obviňuji jiné z ješitnosti a pýchy.
Ano, to uznáváte, asi tak opravdu žijete. Tvá reakce byla vtip (děkuji, Bože....) sarkasmus, ironie.(gratuluji..) ..a obviňování z pýchy, ješitnosti, kterou ovšem podle tebe dotyčný nevidí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 21. březen 2018 @ 13:01:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Citovat Písmo má smysl jedině tehdy, když mu rozumíš právě v tom smyslu, ve kterém bylo původně napsáno.
To u dotyčného nehrozí ani omylem.
Také Däniken kdysi citoval Písmo! Ale s chybným porozuměním - neměl pravdu.
"Podle nás, katolíků, bojujeme všichni bez
výjimky se svou hříšností, s ješitností i pýchou. Takže my uznáváme, že
sami máme taky problémy s ješitností a pýchou - ty říkáš, že obviňuji
jiné z ješitnosti a pýchy.
Ano, to uznáváte, asi tak opravdu žijete."...
A také se potýkáme s nevěrou; Jenom Bůh je věrný vždycky - my nikoli (2 Tim 2,13).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Milka v Středa, 21. březen 2018 @ 18:35:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
zase útočíš a obviňuješ.... tímto: To u dotyčného nehrozí ani omylem. (míněno: nerozumí písmu)
"Podle nás, katolíků, bojujeme všichni bez výjimky se svou hříšností, s ješitností i pýchou. Takže my uznáváme, že sami máme taky problémy s ješitností a pýchou - ty říkáš, že obviňuji jiné z ješitnosti a pýchy. A také se potýkáme s nevěrou; Jenom Bůh je věrný vždycky - my nikoli (2 Tim 2,13).
Ta druhá kapitola Timoteovi začíná: A ty, můj synu, buď silný milostí Krista Ježíše A o tom to je. Síla je milostí Krista, v Něm. Není to o mně, a boji, který bych mohla zvládnout, tak jako si neodstraním hříchy. Naučit se žít ve víře a spolehnutí na Něj. (11) Věrohodné je to slovo: Jestliže jsme s ním zemřeli, budeme s ním i žít. Křesťan začíná žít, když zemře, vítězí, když ví, že on prohrává, je silný, když pozná svou slabost. Protože tehdy - žije v Kristu, s Ním, v Jeho vítězství (nad hříchem,i tím Zlým) v Jeho síle (Vždyť když jsem slabý, tehdy jsem silný.)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 21. březen 2018 @ 18:55:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milko,
nedalas by tomu okovi korunu ? :-)
Evidentně mu nesvítí světlo evangelia.
- 2. Korintským 4, 4Bůh
tohoto světa oslepil jejich nevěřící mysl, aby jim nevzešlo světlo
evangelia slávy Kristovy, slávy toho, který je obrazem Božím.
- 5Vždyť nezvěstujeme sami sebe, nýbrž Krista Ježíše jako Pána, a sebe jen jako vaše služebníky pro Ježíše.
- 6Neboť Bůh, který řekl ‚ze tmy ať zazáří světlo‘, osvítil naše srdce, aby nám dal poznat světlo své slávy ve tváři Kristově.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Milka v Čtvrtek, 22. březen 2018 @ 16:39:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano...
Teď kdyby napsal, že se směješ, tak ...bych s tím musela souhlasit. Protože tohle už smích je:) a ne že ne:):nedalas by tomu okovi korunu ? :-)
No, nic, to byla jen taková malá poznámka..:)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 22. březen 2018 @ 22:15:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu. Myslel jsem to jako "odlehčení" té dusnoty v diskusi. Ale neměl bych se takto vyjadřovat. Omlouvám se. Omlouvám se i okovi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pátek, 23. březen 2018 @ 18:35:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj, rosmano:) Nevím proč se omlouváš:) Nic se neděje... Ale, když už ses zeptal: Korunu bych mu nedala. On je bohatý a nepotřebuje ji:) :):)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 23. březen 2018 @ 18:43:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já vím :-) On je bohatý a já jsem chudák :
--- Chudák (rosmano), nepochopil, že nedokonalosti snižují kvalitu vztahu s Bohem,
snižují naše vnímání Boží přítomnosti. Bohu ovšem naše nedokonalosti
nevadí a nebrání mu v zásazích do našeho života, Boha zajímá pouze náš
postoj srdce chtít věci změnit k lepšímu.--- |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pátek, 23. březen 2018 @ 19:09:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano:)
Ale nepovídej, chudák.:):)
No jo, poklady si tu nestřádáme, ... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 22. březen 2018 @ 08:09:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tím, že konstatuji fakta - neútočím. Pojmenovávám jenom věci, jak jsou.
Na jedné straně parafrázuješ apoštola: "Křesťan začíná žít, když zemře, vítězí, když ví, že on prohrává, je silný, když pozná svou slabost. Protože
tehdy - žije v Kristu, s Ním, v Jeho vítězství (nad hříchem,i tím Zlým)
v Jeho síle (Vždyť když jsem slabý, tehdy jsem silný.)"
- na straně druhé hájíš Rosmana, který o sobě říká, že nebývá nevěrným, že nebývá pyšným ani ješitným, že nemá stavy duchovní zabetonovanosti.
Tak o jakých slabostech je v jeho případě vlastně řeč?
Prostě jsi se jen zařadila na jednu stranu barikády (protikatolickou) a statečně bojuješ - ovšem jen proti větrným mlýnům.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 22. březen 2018 @ 08:34:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Omyl Oko, řk modloisliužebníku. Meduňka je kristovec co spoléhá víc na boží milost a sílu Krista, než na sílu svoji. U tebe Oko, je to tak, že na prvním místě máš to svoje pachtění, drezuru a slabou sílu, kterou si podmiňuješ získání boží milosti. Oko, vždyť ty si kupuješ svou spásu za svou snahu! Rád a často zde píšes o té své řk drezuře. A přitom ani nedokážeš popsat základní duchovní principy vztahu s Bohem. Žádný totiž nemáš. Jsi jako cvičená opice, která naučeně dělá spoustu činností, kterým však nerozumí. Ke stáru se mnoho katolíků upne k myšlence, že to co doposud v řkc vykonali má rozhodující vliv na jejich spásu, a začnou pěstovat kult vlastní osobnosti, a přiznávají si "pokorně" 1% podíl na své vlastní spáse. Stejně jako ty. A stejně jako ty si tito řk pomýlenci myslí, že ten kdo je na jejich omyl upozorní, pro svou spásu nedělá nic. A tak ti nezbývá než čekat na tvůj poslední životní okamžik, při kterém chceš vyložit karty, žel zjistíš, že nejsou na hraní, jelikož o tvůj život se hrálo za tvého života, a ne v jeho posledním okamžiku. Ať je ti to varováním!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Milka v Čtvrtek, 22. březen 2018 @ 16:54:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
Tak o jakých slabostech je v jeho případě vlastně řeč?
Jsou to ty, o kterých ví, které svěřil Bohu, se kterými mu pomáhá Bůh, do kterých vstupuje Pomocník (Duch) - takže křesťan už nemusí bojovat sám. Není pyšný na svou sílu, protože ví, že není jeho. Není ješitný - taky na co, vždyť ví, kdo jedná, že to není on. Nemá stavy duchovní zabetonovanosti, protože tím předáním věcí (všeobecné vyjádření - svěřuješ všechno, včetně lidí, na které myslí, o které má starost...) je přece jasné, že není daleko od Boží milosti, Jeho pomoci. Není někde zatvrzele v pevnosti, v obrovském vypětí z boje a urputné snahy něco dokázat sám - všechno odevzdal Bohu... O tomhle je řeč.
Prostě jsi se jen zařadila na jednu stranu barikády (protikatolickou) a statečně bojuješ - ovšem jen proti větrným mlýnům.
Nejde o barikádu, jde o to, že ve vašich (míněno - katolických) komentářích taková slova o milosti a odpočinutí od skutků, o svěření se do jistoty v důvěře Bohu, odevzdání se do Jeho péče ...to tam chybí. Až budete psát o tom, jak jedná Bůh, jak dokáže posílit, jaké připravuje skutky,a opustíte tu zoufalou snahu a boj (vlastní, slabý, lidský), pak proč bych s vámi nesouhlasila - to, že jste katolíci, není pro mě důvod stavět se proti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 22. březen 2018 @ 19:08:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jsou to ty, o kterých ví,
které svěřil Bohu, se kterými mu pomáhá Bůh, do kterých vstupuje
Pomocník (Duch) - takže křesťan už nemusí bojovat sám."...
Nikdy jsem tu neříkal, že křesťan by měl bojovat sám, vždycky hovořím o společném díle Boha a člověka. Jinde jsem zase psal, že 99% našeho společného díla udělá Bůh - al eto jedno procento musíme udělat my sami. Bůh nás nespasí bez nás. Ale nikdy jsem nehovořil o žádném "samospasení - to je tvá vnitřní projekce, kterou mi podsouváš.
..."Až budete psát o tom, jak jedná
Bůh, jak dokáže posílit, jaké připravuje skutky,a opustíte tu zoufalou
snahu a boj (vlastní, slabý, lidský)"...
Nahoře v článku jsi se mohla dočíst:
Věrnost a vytrvalost Bůh člověku nepředává žádným zázrakem
a už vůbec ne v jediném okamžiku – to jsou skutečně až plody
našich mozolů na Božím díle po naší dlouhodobé spolupráci s
Ním. Učíme se nezištně pomáhat druhým – to není bezpracný
dar od Boha! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Milka v Čtvrtek, 22. březen 2018 @ 21:16:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
. Jinde jsem zase psal, že 99% našeho společného díla udělá Bůh - al eto jedno procento musíme udělat my sami. Bůh nás nespasí bez nás. Ale nikdy jsem nehovořil o žádném "samospasení - to je tvá vnitřní projekce, kterou mi podsouváš.
Nepodsouvám ti samospasení, ale vidím pořád to 1%. - ...který nás spasil a povolal svatým povoláním ne pro naše skutky, nýbrž ze svého rozhodnutí a z milosti, kterou nám daroval v Kristu Ježíši před věčnými časy a nyní zjevil příchodem našeho Spasitele Ježíše Krista. On zlomil moc smrti a zjevil nepomíjející život v evangeliu.....(2.Tim)
Ani jedno procento zásluhy nemáme na své spáse.
Věrnost a vytrvalost Bůh člověku nepředává žádným zázrakem a už vůbec ne v jediném okamžiku – to jsou skutečně až plody našich mozolů na Božím díle po naší dlouhodobé spolupráci s Ním. Učíme se nezištně pomáhat druhým – to není bezpracný dar od Boha!
Ta vytrvalost a věrnost je pak - už v novém životě, ale i v tom se projevuje Jeho moc. Jeho náklad je lehký, nemám z něj mozoly. Spolupráce s Ním - ano, ale cílem není moje spása - tu už mi daroval. Nýbrž - růst, učení se lepšímu porozumění Jemu, zkušenost víry,... Mimino, dorostenec, nebo dospělý ve víře - jsou rozdílní v růstu, v tom, co se už naučili, v čem všem vytrvali, ale co se týče spásy - jsou na tom stejně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 07. duben 2018 @ 08:34:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ani jedno procento zásluhy nemáme na své spáse."...
Spasení je záchrana ze smrti do života. To je vždycky výhradně z Boží milosti. A vždycky je to jedna konkrétní událost v životě, jedna konkrétní záchrana. Poprvé takto člověka od duchovní smrti a pro život s Bohem zachraňuje křest. A pak Bůh může zachránit člověka od smrti ještě mnohokrát.
Nikdy jsi neslyšela např. výraz "hřích ke smrti?"
Problém je v tom, že Bůh svou konečnou spásu u člověka (v jeho hodině smrti těla) PODMIŇUJE tím, nakolik jsme správně prožili svůj život. (2 Kor 5,10) My všichni se přece musíme ukázat před Kristovou soudnou
stolicí, aby každý dostal odplatu za to, co dělal v těle,
podle toho, co vykonal, ať už to bylo dobré nebo
zlé.
Spasení je tedy z milosti - ale nikoli pro každého.
Lidské zásluhy jsou už o čemsi jiném - ale i tak pořád úzce souvisejí s tím, jak správně člověk prožije svůj život.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Milka v Sobota, 07. duben 2018 @ 13:23:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Poprvé takto člověka od duchovní smrti a pro život s Bohem zachraňuje křest
Máš na mysli ten v ŘKC, když se pokřtí dítě?
Problém je v tom, že Bůh svou konečnou spásu u člověka (v jeho hodině smrti těla) PODMIŇUJE tím, nakolik jsme správně prožili svůj život.
Když já to "správné prožití " vidím v životu s Bohem, ve víře, radosti a jistotě, v jeho lásce a moci, v chození Duchem, ne ve skutcích, které budu snaživě konat a myslet na svou záchranu. To pak s sebou nese ten pokoj a odpočinutí v Něm, od svých vlastních skutků. To je ten život nový, kdy vše staré pominulo.
Nikdy jsi neslyšela např. výraz "hřích ke smrti?"
Ale ano, i četla, nejen slyšela.
Jenže to spoléhání v životě na Boha s sebou přináši Jeho vedení. On dokáže usměrnit a vyjasnit vše tak ..předem...nemusím dojít k uskutečnění hříchu, natož nějakého ke smrti. Už myšlení se proměňuje podle Něj a ne podle světa. Působí i chtění.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 22. březen 2018 @ 21:44:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Věrnost a vytrvalost Bůh člověku nepředává žádným zázrakem
a už vůbec ne v jediném okamžiku – to jsou skutečně až plody
našich mozolů na Božím díle po naší dlouhodobé spolupráci s
Ním. Učíme se nezištně pomáhat druhým – to není bezpracný
dar od Boha!
To je to základní nepochopení evangelia. Nemyslím teď ani tak konkrétně věrnost a vytrvalost. Ale spousty dalších duchovních zásadních věcí. To je to, co ve tvých vyjádřeních výrazně a zásadně schází. Vůbec nepočítáte a nijak nerflektujete (pochopitelně, když jste to neprožili) ten fakt, že Bůh zázrakem a v jednom okamžiku (nebo ve velmi krátkém časovém období) předává člověku nový život, s čímž je spojeno mnoho duchovních požehnání a hodnot. Místo toho se to snažíte nahradit klopotným hromaděním mozolů v "dlouhodobé spolupráci s Ním", avšak přes tuto klopotnou, plnou mozolů spolupráci stejně nakonec konstatujete, že se nemůžete účinně k Bohu modlit, a proto " svatí pomáhají vyprosit naše potřeby, což mi pro duchovní
zabetonovanost nejsme schopni. Brání nám v tom naše ješitnost, pýcha či
nevěra a tato nedokonalost oslabuje naší prosbu".
A tak potom spousty míst z apoštolských listů, ve kterých se apoštolové obracejí na lidi, kteří prožili setkání s Kristem a zázrak nového života, spasení, osvícení, přijetí Ducha svatého, přenesení ze tmy do světla, atd. atd, zcela ignorujete, jakoby neexistovaly, a jsou před vámi zakryté, nic vám neříkají. Pochopitelně, protože nijak nekorelují s vaší zkušeností. Kdo tato slova prožívá, jsou pro něho duchovním pokrmem a značným povzbuzením ve víře a živé naději, tomu se posmíváte a "přejete mu návrat k realitě" .
A děláte si ambice místo jasného Kristova evangelia šířit "evangelium", které slibuje lidem po mnoha letech klopoty v "pracování na sobě" neschopnost modlit se přímo k Bohu a tudíž potřebu modliteb o pomoc k zemřelým lidem, což je docela silné chucpe.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 21. březen 2018 @ 18:59:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, úděl nevěrných je následovný :
- Zjevení Janovo 21, 8Avšak
zbabělci, nevěrní, nečistí, vrahové, cizoložníci, zaklínači, modláři a
všichni lháři najdou svůj úděl v jezeře, kde hoří oheň a síra. To je ta
druhá smrt.“
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima ka (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. březen 2018 @ 15:18:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jako bychom snad někteří už byli zcela imunní proti své vlastní ješitnosti, pýše či nevěře. Jako by Rosmano tyhle věci už měl zmáknuté, zvládnuté.
Stando, to je mi jasné, že ses snažil utéci od tématu a otázky k souzení druhých lidí, jejichž situaci neznáš, nerozumíš - a nejspíše ani znát nechceš?
Zpět k tématu
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očim (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 17. březen 2018 @ 08:56:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nepovažuji se za supermana víry.
Jsem člověk nedokonalý, chybující, občas klopýtající..... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 17. březen 2018 @ 12:54:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky, Stano za informace o tobě.
Gratuluji ti "rosmano", že tobě již duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýcha či nevěra nebrání v účinné modlitbě.
Tak se ptám v souvislosti s tím, co píšeš:
Tobě duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýcha či nevěra brání v účinné modlitbě?
Pokud ano, proč duchovní zabetonovanost neopustíš? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očima ka (Skóre: 1) Vložil: Milka v Neděle, 18. březen 2018 @ 20:11:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
Ale ty jsi to úplně otočil. Píšeš o rosmanovi - že z pozice dokonalého (v uvozovkách) něco někomu předhazuje..., že se domnívá, že něco zmáknul, zvládnul. Ale on přece citoval písma, mluvil o milosti a přístupu k trůnu. A tam je to jasné: - Nemáme přece velekněze, který není schopen mít soucit s našimi slabostmi; vždyť na sobě zakusil všechna pokušení jako my, ale nedopustil se hříchu. Přistupme tedy směle k trůnu milosti, abychom došli milosrdenství a nalezli milost a pomoc v pravý čas.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba očim (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 19. březen 2018 @ 11:53:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V blízkém přebývání s Bohem každému z nás brání naše pýcha, ješitnost, hříšnost - žádný z nás jí není zcela prost. Každému z nás bez výjimky duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýcha či nevěra brání v účinné modlitbě. Pokud někdo tvrdí, že duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýchu a nevěru nemá, je farizej a lže. Pokud naopak tvrdí, že mu duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýcha či nevěra v účinné modlitbě nebrání, neví vůbec, co mluví.
Pavel nás jako hříšníky povzbuzuje, abychom ani v tomto stavu neváhali přistupovat k trůnu milosti. I když nám však Bůh odpustí, i když nás očistí, kvalita našich modliteb nebude pořád dokonalá - bude úměrná schopnostem našeho srdce vnímat Boha, úměrná úrovni "zbudovanosti" chrámu našeho srdce.
A schopnost lidského srdce vnímat Boží blízkost je výsledkem spolupráce Boha a člověka právě na tomto budování chrámu srdce. Pro člověka to představuje vynaloženou námahu, úsilí o dobro v životě, dobré skutky a častou modlitbu ve smyslu vyhradit část dne výhradně Bohu, přebývání člověka s Bohem v tichu, kdy odkládáme všechny světské starosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Modlitba (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 19. březen 2018 @ 19:38:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V blízkém přebývání s Bohem každému z nás brání naše pýcha, ješitnost, hříšnost - žádný z nás jí není zcela prost. Každému z nás bez výjimky duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýcha či nevěra brání v účinné modlitbě.
Opravdu to tak máte u vás v řkc ? Tak to potom chápu, že místo k Bohu se raději modlíte k lidem. Tyto duchovní nešvary a překážky (duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýcha, nevěra) účinné modlitbě k lidem asi nevadí, ne ?
My to máme dost jinak. Duchovní zabetonovanost už je minulostí. I ješitnost, pýcha a nevěra, která nám bránila padnout před Ježíšem a uvěřit srdcem jeho evangeliu. Pán Ježíš nás přenesl ze tmy do svého podivuhodného světla. My jsme uvěřili evangeliu, přijali Ježíše a jeho Ducha a radujeme se z těchto skutečností :
- 3Co
jsme viděli a slyšeli, zvěstujeme i vám, abyste se spolu s námi
podíleli na společenství, které máme s Otcem a s jeho Synem Ježíšem
Kristem.
- 4To píšeme, aby naše radost byla úplná.
- 5A toto je zvěst, kterou jsme od něho slyšeli a vám ji oznamujeme: že Bůh je světlo a není v něm nejmenší tmy.
- 6Říkáme-li, že s ním máme společenství, a přitom chodíme ve tmě, lžeme a nečiníme pravdu.
- 7Jestliže
však chodíme v světle, jako on je v světle, máme společenství mezi
sebou a krev Ježíše, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu.
- 12a budete děkovat Otci, který vás připravil k účasti na dědictví svatých ve světle.
- 13On nás vysvobodil z moci tmy a přenesl do království svého milovaného Syna.
- 14V něm máme vykoupení a odpuštění hříchů
- 1Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista,
- 2neboť skrze něho jsme vírou získali přístup k této milosti. V ní stojíme a chlubíme se nadějí, že dosáhneme slávy Boží.
- 3Pochválen buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nás v Kristu obdařil vším duchovním požehnáním nebeských darů;
- 4v něm nás již před stvořením světa vyvolil, abychom byli svatí a bez poskvrny před jeho tváří.
- 5Ve své lásce nás předem určil, abychom rozhodnutím jeho dobroty byli skrze Ježíše Krista přijati za syny
- 6a chválili slávu jeho milosti, kterou nám udělil ve svém Nejmilejším.
- 7V něm jsme vykoupeni jeho krví a naše hříchy jsou nám odpuštěny pro přebohatou milost,
- 8kterou nás zahrnul ve vší moudrosti a prozíravosti,
- 4Ale Bůh, bohatý v milosrdenství, z velké lásky, jíž si nás zamiloval,
- 5probudil nás k životu spolu s Kristem, když jsme byli mrtvi pro své hříchy. Milostí jste spaseni!
- 6Spolu s ním nás vzkřísil a spolu s ním uvedl na nebeský trůn v Kristu Ježíši,
- 7aby se nadcházejícím věkům prokázalo, jak nesmírné bohatství milosti je v jeho dobrotě k nám v Kristu Ježíši.
- 8Milostí tedy jste spaseni skrze víru.
- 9Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit
- 13Ale v Kristu Ježíši jste se nyní vy, kdysi vzdálení, stali blízkými pro Kristovu prolitou krev.
- 17Přišel a zvěstoval pokoj, pokoj vám, kteří jste dalecí, i těm, kteří jsou blízcí.
- 18A tak v něm smíme obojí, židé i pohané, v jednotě Ducha stanout před Otcem.
- 19Nejste již tedy cizinci a přistěhovalci, máte právo Božího lidu a patříte k Boží rodině.
- 12V něm smíme i my ve víře přistupovat k Bohu svobodně a s důvěrou.
- 6Protože jste synové, poslal Bůh do našich srdcí Ducha svého Syna, Ducha volajícího Abba, Otče.
- 15Nepřijali
jste přece Ducha otroctví, abyste opět propadli strachu, nýbrž přijali
jste Ducha synovství, v němž voláme: Abba, Otče!
- 16Tak Boží Duch dosvědčuje našemu duchu, že jsme Boží děti.
- 18V každý čas se v Duchu svatém modlete a proste, bděte na modlitbách a vytrvale se přimlouvejte za všechny bratry i za mne,
- 20Ale vy, milovaní, budujte svůj život na přesvaté víře, modlete se v Duchu svatém,
- 16Stále se radujte,
- 17v modlitbách neustávejte.
- 18Za všech okolností děkujte, neboť to je vůle Boží v Kristu Ježíši pro vás.
- 19Plamen Ducha nezhášejte,
- 11V horlivosti neochabujte, buďte vroucího ducha, služte Pánu.
- 12Z naděje se radujte, v soužení buďte trpěliví, v modlitbách vytrvalí.
- 2V modlitbách buďte vytrvalí, bděte a děkujte Bohu.
- 16Přistupme tedy směle k trůnu milosti, abychom došli milosrdenství a nalezli milost a pomoc v pravý čas.
- 19V tomto poznáme, že jsme z pravdy, a tak před ním upokojíme své srdce,
- 20ať nás srdce obviňuje z čehokoliv; neboť Bůh je větší než naše srdce a zná všecko!
- 21Moji milí, jestliže nás srdce neobviňuje, máme svobodný přístup k Bohu;
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 21. březen 2018 @ 09:27:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji oko.Že mi nevěříš a že jsi nic jiného nepoznal, nic nemění na tom, že bych já pro duchovní zabetonovanost nebyl schopný se s důvěrou modlit k Bohu, nemám problém, že by mi ješitnost, pýcha či nevěra bránily modlit se k Bohu.Mám k tomu úžasná zaslíbení Božího slova i realitu víry, kterou díky Boží milosti prožívám. Např :
- 19Protože Ježíš obětoval svou krev, smíme se, bratří, odvážit vejít do svatyně
- 20cestou novou a živou, kterou nám otevřel zrušením opony – to jest obětováním svého těla.
- 21Máme-li tedy tak velikého kněze nad celým Božím domem,
- 22přistupujme před Boha s opravdovým srdcem a v plné jistotě víry, se srdcem očištěným od zlého svědomí a s tělem obmytým čistou vodou.
- 14Protože máme mocného velekněze, který vstoupil až před Boží tvář, Ježíše, Syna Božího, držme se toho, co vyznáváme.
- 15Nemáme přece velekněze, který není schopen mít soucit s našimi slabostmi; vždyť na sobě zakusil všechna pokušení jako my, ale nedopustil se hříchu.
- 16Přistupme tedy směle k trůnu milosti, abychom došli milosrdenství a nalezli milost a pomoc v pravý čas.
.. Je mi líto, že vy katolíci se motáte v duchovní zabetonovanosti, ješitnosti, pýše a nevěře, které vám brání přistupovat v plné jistotě víry před Boha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 22. březen 2018 @ 08:14:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Je mi líto, že vy katolíci se motáte v duchovní
zabetonovanosti, ješitnosti, pýše a nevěře, které vám brání přistupovat v
plné jistotě víry před Boha"....
Doporučuji ti zamyslet se nad slovy tvé kamarádky Milky:
"Křesťan začíná žít, když zemře, vítězí, když ví, že on prohrává, je silný, když pozná svou slabost. Protože
tehdy - žije v Kristu, s Ním, v Jeho vítězství (nad hříchem,i tím Zlým)
v Jeho síle (Vždyť když jsem slabý, tehdy jsem silný.)" |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 24. březen 2018 @ 10:10:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Protože
tehdy - žije v Kristu, s Ním, v Jeho vítězství (nad hříchem,i tím Zlým)
v Jeho síle (Vždyť když jsem slabý, tehdy jsem silný.)
Oko, žít v Kristu znamená mít živou naději v Něm, mít živý vztah s Ním. Znamená přístup před Boží tvář, smělý přístup ke trůnu Boží milosti.
Neznamená duchovní zabetonovanost, ješitnost, pýchu a nevěru, které brání účinné modlitbě k Němu - a z toho vyplývající potřebu modlit se k někomu jinému (k lidem), ke kterému nejste až tak zabetonováni a kterému důvěřujete více než Ježíši či Bohu Otci.
|
]
|
|