Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. srpen 2018 @ 20:54:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." A proč ten věčný život obdržíš až ve smrti svého těla? "...
Protože věčný život v plnosti je přímým patřením na Boží tvář - a to nemá nikdo z žijících lidí na zemi.
...""Sami v sobě jsme však měli ten rozsudek smrti"."...
Jedná se o stav duchovní smrti, do kterého se rodí každý nový člověk - potomek Adama a ze kterého to stavu nás vysvobozuje pro zásluhy Krista Duch svatý ve křtu. proto se tomu říká nové narození z vody a z Ducha.. A tomto apoštol hovoří.
Když jen tak tak unikneš smrti o vlásek - neřekneš: "Dnes jsem se znovu narodil?"
..."Předstoupil by před soudce a ten soudce by měl tvojí "logiku". A řekl by: "Vážený
zloději a vrahu. Tvůj život jsi si ještě celý neodžil, ještě ti ho kus
zbývá, kdy můžeš ledacos napravit či pokazit - logicky tedy ještě nemůže
existovat žádný rozsudek nad tvým životem.""...
Boží logika je přece jen v tomto hodně odlišná:
P ředložil jim jiné podobenství: „Království Nebes je podobné člověku, který na svém poli zasel dobré semeno. 25Zatímco lidé spali, přišel jeho nepřítel, rozesel mezi pšenici plevel a odešel. 26Když pak osení vyrostlo a nasadilo na klas, ukázal se i plevel. 27Přišli otroci toho hospodáře a řekli mu: ‚Pane, cožpak jsi nezasel na svém poli dobré semeno? Odkud se tedy vzal plevel?‘ 28On jim odpověděl: ‚Nepřítel člověk to udělal.‘ A otroci mu řekli: ‚Chceš tedy, abychom šli a posbírali jej?‘ 29On však řekl: ‚Ne, abyste snad při sbírání plevele nevytrhli z kořenů spolu s ním i pšenici. 30Nechte,
ať obojí roste spolu až do žně; a v čas žně řeknu žencům: Nejprve
posbírejte plevel a svažte ho do otýpek, abyste jej zcela spálili, ale
pšenici shromážděte do mé stodoly.‘“ |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 24. srpen 2018 @ 21:35:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko: Protože věčný život v plnosti je přímým patřením na Boží tvář - a to nemá nikdo z žijících lidí na zemi.
Ježíš Kristus: A toto je život věčný: Aby poznávali Tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. srpen 2018 @ 08:34:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
To určitě ne. Alespoň ne apoštol Pána Ježíše Krista.
Ani jeden z apoštolů vaše motanice se svátostmi křtu miminek nezmiňuje ani náznakem a zcela jistě ani jeden z apoštolů svátost křtu jako miminko neprodělal.
Když jen tak tak unikneš smrti o vlásek - neřekneš: "Dnes jsem se znovu narodil?"
Určitě.
Ale kdybyste nešli do svátosti křtu, tak byste ve svátosti křtu nebyli zabiti, takže byste nemuseli o kousek unikat smrti, ne?
Boží logika je přece jen v tomto hodně odlišná:
Zase jen tvé tvrzení a nenapsal jsi v čem by měla být Boží logika ohledně spravedlnosti a soudu odlišná.
Boží logika není nijak odlišná, pokud jde o spravedlnost a soud. Ani Bůh nemusí čekat na Smrt, aby vynesl rozsudek nad zločincem.
A Bůh ten rozsudek také už vynesl.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 28. srpen 2018 @ 13:38:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
...""Sami v sobě jsme však měli ten rozsudek smrti"."...
Jedná
se o stav duchovní smrti, do kterého se rodí každý nový člověk -
potomek Adama a ze kterého to stavu nás vysvobozuje pro zásluhy Krista
Duch svatý ve křtu. proto se tomu říká nové narození z vody a z Ducha.. A
tomto apoštol hovoří."...
Proč jsi to vztáhl jen na křest miminek? Toto přece platí obecně pro každého člověka!
Každý se narodil jako potomek Adama a ve křtu pro Kristovy zásluhy se pak stal Božím dítětem.
..." nenapsal jsi v čem by měla být Boží logika ohledně spravedlnosti a soudu odlišná."...
Ale napsal: " otroci mu řekli: ‚Chceš tedy, abychom šli a posbírali jej?‘ 29On však řekl: ‚Ne, abyste snad při sbírání plevele nevytrhli z kořenů spolu s ním i pšenici. 30Nechte,
ať obojí roste spolu až do žně; a v čas žně řeknu žencům: Nejprve
posbírejte plevel a svažte ho do otýpek, abyste jej zcela spálili, ale
pšenici shromážděte do mé stodoly.‘"
..."Ale kdybyste nešli do svátosti křtu, tak byste ve svátosti křtu nebyli zabiti, takže byste nemuseli o kousek unikat smrti, ne?"...
To bychom ale stále ještě byli lidé tohoto světa - duchovně mrtví. Ve křtu zemřel spolu s Kristem tento přirozený člověk (nedědic) a spolu s Kristem byl vzkříšen dědic - Boží dítě. Ve křtu jsme unikli tomu přirozenému stavu smrti, do kterého jsme se narodili. Byli jsme tak Kristem zachráněni pro daleko kvalitnější život s Bohem - otevřely se nám tím netušené možnosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. srpen 2018 @ 18:46:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Proč jsi to vztáhl jen na křest miminek? Toto přece platí obecně pro každého člověka!
??
Ty jsi to vztáhl na křest miminek, psal jsi: "Jedná se o stav duchovní smrti, do kterého se rodí každý nový člověk - potomek Adama a ze kterého to stavu nás vysvobozuje pro zásluhy Krista Duch svatý ve křtu.".
Já už jen reagoval na tvůj omyl, tedy že apoštol zcela jistě nepsal o tom, co žijete vy a ani nemohl, protože to nezažil. Za doby apoštola nebyly žádné svátosti, natož udělování svátostí miminkům. Navíc apoštol nepíše nic o umírání mrtvých, zabíjení ve křtu či cokoliv podobného o čem píšeš ty.
Zato píše apoštol hodně o Boží spravedlnosti, Božím soudu a o jeho rozsudku.
Ale napsal:
No, nenapsal. V tom, co jsi napsal, není o rozsudku ani zmíňky, natož o tom, že by nemohl existovat rozsudek, jak sis to omylem z vadné "logiky" vymyslel ty - na rozdíl od místa, kde apoštol píše o rozsudku.
Porozuměl jsi tomu, že na to, aby existoval rozsudek, není třeba čekat na Smrt, ale pokud chceš znát rozsudek, je lepší si zajít za Soudcem?
To bychom ale stále ještě byli lidé tohoto světa - duchovně mrtví. Ve křtu zemřel spolu s Kristem tento přirozený člověk (nedědic) a spolu s Kristem byl vzkříšen dědic - Boží dítě.
Jestli dobře rozumím, byli jste duchovně mrtví, ale ve křtu jste ještě navíc jako mrtví ještě zemřeli. Porozuměl jsem ti dobře?
A to ti zřejmě připadá "logické" v tvé "logice", je to tak?
Stando, o logice jste se bavili vedle s Wollkem a toto je jedno téma, kde tvá "logika" vysloveně křičí, podobně jako s tím logickým nesmyslem "logicky tedy ještě nemůže existovat žádný rozsudek".
Ten kdo je mrtvý, ten - logicky - nemusí umírat - je to zbytečné, aby mrtvý umíral. Umírá ten, kdo je živý. Když je někdo živý, tak ho není potřeba zabíjet, je to zbytečné - živé vraždí jen zločinec.
Jestli sis tedy "logicky" vymyslel zemření mrtvého a pak jeho kříšení, těžko brát vážně jiné tvé "logické" řeči.
Ve křtu jsme unikli tomu přirozenému stavu smrti, do kterého jsme se narodili. Byli jsme tak Kristem zachráněni pro daleko kvalitnější život s Bohem - otevřely se nám tím netušené možnosti.
O ničem takovém jsem zatím nikdy neslyšel, budu rád, pokud napíšeš více, jaké konkrétní možnosti se vám ve křtu otevřely.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. srpen 2018 @ 12:32:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Jestli dobře rozumím, byli jste duchovně mrtví,
ale ve křtu jste ještě navíc jako mrtví ještě zemřeli. Porozuměl jsem ti
dobře?
A to ti zřejmě připadá "logické" v tvé "logice", je to tak? "...
Ve křtu zemře spolu s Kristem Adamův "nedědic" (vyhnanec z ráje - duchovně mrtvý, však v těle živý) - (Ř 6,8) - byl spolu s Kristem pohřben navěky - už ho není - Spolu s Kristem byl ve křtu následně vzkříšen člověk nový (narozený z vody a z Ducha svatého - duchovně i tělesně živý) - dítě Boží, Bohem přijaté za vlastní - za dědice věčného života.
Člověk duchovně mrtvý se Božím darem stal ve křtu duchovně živým.
To je zásadní přerod ve křtu do života v novosti (Ř 6,3-4) - do nové kvality bytí člověka nyní už jako křesťana.
...". Za doby apoštola nebyly žádné svátosti, natož udělování svátostí miminkům. "...
Eucharistii Kristus ustanovil při poslední večeři, křest pak v Mt 28,19..
..."Navíc apoštol nepíše nic o umírání mrtvých, zabíjení ve křtu ..."...
Ale to víš, že píše - to je ona proměna ve křtu: (Ř 6,3-11) Což nevíte, že my všichni, kteří jsme byli pokřtěni v Krista Ježíše, jsme byli pokřtěni v jeho smrt? Skrze
křest jsme byli spolu s ním pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako
byl Kristus skrze slávu Otce vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu
nového života. Neboť jestliže jsme se stali s ním srostlými tím, že jsme mu byli podobni ve smrti, jistě mu budeme podobni i v zmrtvýchvstání. A víme, že náš starý člověk byl spolu s ním ukřižován, aby tělo hříchu bylo zbaveno sil a my už hříchu neotročili. Vždyť ten, kdo zemřel, je zproštěn hříchu. Jestliže jsme s Kristem zemřeli, věříme, že spolu s ním budeme také žít. A víme, že Kristus, když byl vzkříšen z mrtvých, už neumírá; smrt nad ním už nepanuje. Neboť smrtí, kterou zemřel, zemřel hříchu jednou provždy; a život, který žije, žije Bohu. Tak i vy se považujte za mrtvé hříchu, ale za živé Bohu v Kristu Ježíši, našem Pánu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. srpen 2018 @ 20:28:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ve křtu zemře spolu s Kristem Adamův "nedědic" (vyhnanec z ráje - duchovně mrtvý, však v těle živý)
A ten "nedědic", to je člověk, nebo něco jiného?
A ten "nedědic", co zemře ve křtu: Byl ten "nedědic" před křtem živý, nebo mrtvý?
Eucharistii Kristus ustanovil při poslední večeři, křest pak v Mt 28,19..
Stando, při poslední večeři Kristus žádnou eucharistii neustanovil. Alespoň tedy ne Ježíš Kristus. Možná "Kristus=ŘKC" nějakou eucharisti ustanovil. To se ale nijak netýká apoštolů a jejich doby, protože v jejich době žádný "Kristus=ŘKC" ještě neexistoval.
V matouš 28, 19 říká Pán Ježíš Kristus: " Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého". Tedy opět žádná svátost.
Ale to víš, že píše - to je ona proměna ve křtu:
Díky za citaci, ve které apoštol jasně píše o tom, že skrze křest jsme byli spolu s Ježíšem pohřbeni ve smrt.
1. Kde píše apoštol o umírání mrtvých? 2. Kde píše apoštol o zabíjení ve křtu?
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. srpen 2018 @ 21:19:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A ten "nedědic", to je člověk, nebo něco jiného? "...
Tak nevím - fakt jsi byl někdy v římskokatolické církvi, nebo na mě úmyslně zas hraješ "nechápavého"?
Toníku, já opravdu nemám tolik zbytečného času!
Ten "nedědic" je právě ten, koho apoštol nazývá "starý člověk" (podle těla). Každé miminko hned po svém narození je tedy paradoxně hned "starým člověkem" - po Adamovi. To je duchovní skutečnost, o které hovoří apoštol ve výše zmíněném úryvku.
Novým člověkem se člověk stává ve křtu - nikoli už po Adamovi, ale po Kristu. Tyto názvy označují reálný duchovní stav člověka.
Ve křtu tento "starý člověk" zemře spolu s Kristem (tak to vysvětluje apoštol: "Spolu s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním
vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.
" (Kol 2,12)
Je přece logické, že je to mrtvola, co se pohřbívá - mrtvola toho "starého člověka" a člověk se znovuzrozuje do Božího dítěte, do novosti života - jako člověk nový.
"Skrze křest jsme byli spolu s ním
pohřbeni ve smrt, abychom i my, tak jako byl Kristus skrze slávu Otce
vzkříšen z mrtvých, vstoupili na cestu nového života" (Ř 6,4).
..." A ten "nedědic", co zemře ve křtu: Byl ten "nedědic" před křtem živý, nebo mrtvý?"...
Ten "starý člověk" (nedědic) je tělesně sice živý, ale jako ještě nespasený Kristem ve křtu je pořád duchovně mrtvý - nemá skrze Krista přístup k Otci jako Boží dítě, nemá věčný život plynoucí z důvěrného společenství člověka (s odpuštěnými hříchy) s Bohem..
..." Stando, při poslední večeři Kristus žádnou eucharistii neustanovil."...
Stačí přece nahlédnout do evangelií. Nebo : (1 Kor 11,23-30) Já jsem přijal od Pána, co jsem vám také předal, že Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazován, vzal chléb, vzdal díky, rozlomil jej a řekl: ‚Vezměte, jezte. Toto je mé tělo, které se za vás láme. Toto čiňte na mou památku.‘
Stejně
vzal po večeři i kalich a řekl: ‚Tento kalich je nová smlouva v mé
krvi; toto čiňte, kdykoliv byste pili, na mou památku.‘ Neboť kdykoliv byste jedli tento chléb a pili tento kalich, zvěstujete smrt Páně, dokud on nepřijde. Kdo by tedy jedl ten chléb nebo pil kalich Páně nehodně, bude vinen proti tělu a krvi Páně. Ať člověk zkoumá sám sebe, a takto ať z toho chleba jí a z toho kalicha pije. Neboť kdo jí a pije nehodně, jí a pije sobě odsouzení, neboť nerozsuzuje tělo Páně. Proto jsou mezi vámi mnozí slabí a neduživí a mnozí usínají.
..." V matouš 28, 19 říká Pán Ježíš Kristus: "Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého". Tedy opět žádná svátost."...
Toto je Kristovo ustanovení, jak mu činit učedníky. Protože Kristus je Bůh (a Bůh je svatý), je toto ustanovení zároveň projevem Boží moci.
..."1. Kde píše apoštol o umírání mrtvých? 2. Kde píše apoštol o zabíjení ve křtu?"...
Ve křtu spolu s Kristem umírá starý člověk: " A víme, že náš starý člověk byl spolu s ním ukřižován, aby tělo hříchu bylo zbaveno sil a my už hříchu neotročili. Vždyť ten, kdo zemřel, je zproštěn hříchu. Jestliže jsme s Kristem zemřeli, ...." (Ř 6,6-8).
Apoštol píše o ukřižování našeho "starého člověka" ve křtu a píše o vzkříšení spolu s Kristem ( o novém narození ve křtu) do nového života Božího dítěte.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. srpen 2018 @ 21:26:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Svátost je viditelným znamením neviditelného Božího působení - neviditelné Boží milosti. Je Kristem ustanovená jako služba církve, vedoucí ke spasení člověka.
KKC §744 ... Sedm svátostí jsou znamení a nástroje, jimiž Duch svatý šíří milost
Krista, který je hlavou církve, a ta je jeho tělem. Církev tedy vlastní a
sděluje neviditelnou milost, jejímž je znamením. A v tomto analogickém
smyslu je nazývána „svátostí“. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 28. srpen 2018 @ 19:14:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..""Sami v sobě jsme však měli ten rozsudek smrti"."...
Jedná se o stav duchovní smrti, ..........
Oko, o čem to pořád píšeš ? Kde to čteš ? |
]
|
|