|
Právě je 530 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116886093 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 05. srpen 2019 @ 14:02:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Prosím tě, už mě přestaň "poučovat" - jsi v tom docela trapný!
Protože všechno máš pomýlené, posunuté z reality!
Maria je prostřednicí všech milostí - to znamená, že mi může vyprosit od Boha cokoli, co je v Božím plánu pro mne dobré.
Neznamená to ale, že by snad všechny Boží milosti měly jít jen skrze Marii!
Bůh dává své milosti i přímo - "prší" na nás hojně jako déšť
- dává své milosti i na přímluvy ostatních svatých v nebi - dokonce i na přímluvy našich andělů strážných.
|
| Nadřazený
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 06. srpen 2019 @ 08:09:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přiznám se, že takto hluboko jsem do tématu "mariologie" nepronikl. Jsou to pro mne některé nové věci, ke kterým se zatím nemohu odpovědně vyjádřit. Třeba mít na paměti, že pořád platí zásada, že Zjevení bylo ukončeno kanonizací Písma a že všechno pozdější má do jisté míry nezávazný charakter podle svobody svědomí jednotlivců.
Že tedy jsou i věci, na které budeme mít ve víře odlišný názor, ale pořád budeme oba pravověrnými katolíky. Jsou totiž oblasti víry, ve kterých dává církev určitou volnost podle svědomí - v těchto nuancích nezavazuje a nepodmiňuje poslušností. Ale to jsme se dostali do oblastí, které jsou pro většinu na tomto fóru (španělskou vesnicí."
Svatý Bernard byl nazván "učitelem církve". Ale třeba nevytrhovat ho z historických souvislostí (např. sám nemohl pochopit "neposkvrněné početí a byl jeho odpůrcem).
Žádný ze středověkých učitelů nepronikl a nevyložil tak hluboko nauku o
společenství Panny Marie v díle vykoupení jako Bernard. Svým Božím
mateřstvím se Maria dotýká hranic Božství, je pozvednuta nad veškeré
tvorstvo. Ale tím, že přijímá všechny důsledky, plynoucí z toho, že bude
matkou Vykupitele, trpícího na kříži, přijímá také trpět s ním a
obětovat se s ním čili spolupracovat s ním v díle našeho vykoupení. Tím
se Maria stává druhotnou prostřednicí lidstva, společnicí Kristovou v
díle spásy lidstva, ale pak také společnicí v aplikování této spásy
jednotlivcům neboli v rozdávání plodů kříže. Taková je vůle Boha, praví
světec, že chtěl, abychom všechno měli skrze Marii. Nejen Kristus k nám
přišel skrze ni, nýbrž i jeho milostí se nám dostává od něho skrze ni. „Nihil nos Deus habere voluit, quod per Mariae manus non transiret." [revue.theofil.cz]To je základní věta, kterou rozvádí Pěvec Matky Boží, kterou stále
dokazuje, která ho vede k nejněžnější mariánské úctě. Světec se tu utíká
ke krásnému přirovnání, jež bere z knihy Soudců. Maria je
podobna rounu Gedeonovu, které zavlažuje celý okolní vzduch. Když Pán
chtěl zavlažit vzduch nebeskou rosou, činí to tím, že vlil všechnu tuto
rosu do rouna. A podobně když chtěl spasit lidské pokolení, uložil
nejdříve v Marii veškerou cenu našeho vykoupení.
V určitém rozměru má pravdu: Všechno dobré máme od Krista - a Kristus přišel na svět skrze Marii.
|
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 06. srpen 2019 @ 09:44:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: Přiznám se, že takto hluboko jsem do tématu "mariologie" nepronikl. Jsou to pro mne některé nové věci, ke kterým se zatím nemohu odpovědně vyjádřit.
Myslivec: Tak jsi to byl ty Oko, kdo je nevzdělaný, pomýlený a mimo realitu. Já tě poučoval i upozorňoval, že Maria je prostřednicí všech milostí. A tys to nechtěl slyšet, a ještě si mne za to křivě napadal. Omlouvat se mi nemusíš. Nestojím o omluvy od člověka jako jsi ty. Mno, Oko. A to je jedna z mnoha dalším děr ve tvém titanicu, kterou na tobě již dlouho pozoruji.
Oko, ty NEZNÁŠ MARIÁNSKÉ MYSTIKY!
PS. Jedna z mnoha děr, a to jsme teprve na začatku děro výběru..
|
]
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 06. srpen 2019 @ 11:17:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Podsekl jsi Oka, a teď to chceš zažehlit..
|
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 07. srpen 2019 @ 07:15:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nepodsekl!
Nám totiž jde v prvé řadě o pravdu - nikoli o kamarádíčkování a pletichaření. A já, pokud poznám, že se v něčem mýlím, rád toto uznám.
Navíc spor vůbec není o tom, zda je Maria prostřednicí všech milostí, ale jen o rozdílné chápání významu tohoto tohoto titulu.
Martin (ve shodě se sv. Bernardem) říká, že všechny milosti od Boha jdou nutně skrze Marii - já tomu ale rozumím jinak:
Jednotliví svatí charakterem svých životů se stali patrony nad určitými oblastmi života, ve kterých pomáhají.
Např. sv. Antonín je patronem věcí ztracených (je možno se na něho s důvěrou obracet o pomoc, pokud někdo z blízkých ztratil víru), sv. Florián je zase patronem hasičů ( a modlí se k němu o pomoc a přímluvu hasiči), sv. Barbora je patronkou horníků (a horníci se obracejí ve svých prosbách také na ni); sv Kryštof je patronem poutníků ( kdo je na cestě, prosí jej o ochranu) ... atd. atd...
Na Matku Boží se člověk může obracet o pomoc a přímluvu naprosto ve všech životních situacích (při ztrátě víry, při nebezpečí na cestě, nebo závalu v dole - či když mu hoří střecha nad hlavou....
Tak jsem tomuto mariánskému titulu dosud rozuměl já.
Nevidím jediný důvod, proč by měl být Bůh omezován ve své svrchovanosti a nemohl udělit milost člověku přímo - bez prostředníka.
Ale pokusím se dostudovat, jak to vlastně s tím titulem doopravdy je.
Pro mě je to užitečná informace.
|
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 07. srpen 2019 @ 09:25:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ano, ten panteon bohů římského náboženství jste zachovali.
Včetně výsadního postavení bohyně Izis, nazývané Matkou Boží, Theotokos, navždy pannou, Neposkvrněným početím, Stella Maris. |
]
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 06. srpen 2019 @ 08:12:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Taky tě poučím z mariologie o tom zásadním: Pro nás katolíky není Marie žádná "třetí po Bohu",
ale pro nás je Marie hned " PRVNÍ PO BOHU !"
Kapišto?
|
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 06. srpen 2019 @ 09:27:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co to má znamenat Oko? Já někde napsal Maria třetí po Bohu? Kde? :-))) No Oko, kde?
:-))))
A pozor na tvé domýšlení, já narozdíl od tebe vím co píšu!
|
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 07. srpen 2019 @ 08:13:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." já narozdíl od tebe vím co píšu! "...
Evidentně nevíš!
Např. 6. června jsi napsal:
zde
pre { font-family: "> |
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: wollek v Středa, 07. srpen 2019 @ 09:00:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Např. 6. června
Oko, zapomněl jsi dodat, že v roce 2018... :-). A to ve zcela jiném kontextu.
Kromě toho se tam nevyskytuje jméno Maria... když už chceš hrát tento typ hry... |
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 07. srpen 2019 @ 10:29:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže jsem to tady v minulosti psal, a mnohokrát. Měl jsem na mysli kde to píšu nyní, v naší současné několikatýdenní diskusi, a proto jsem napsal ..třetí po.. a tys tam hned dodal Maria třetí po Bohu. Já vím co píšu Oko!
Ta malá nápověda byla na tebe chyták zda znáš pojem Maria třetí po Bohu. Jak vidno znáš. Skočil si mi na špek! A kde jsi na tento pojem přišel Oko, co?Kde jsi Oko slyšel Maria třetí po Bohu? No kde?
Snad pouze ode mne? |
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 07. srpen 2019 @ 13:34:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Kde jsi Oko slyšel Maria třetí po Bohu? No kde?
Snad pouze ode mne? "...
Přesně tak to je!
Vždycky tuto pitomost slyším jen od tebe. Poprvé už v r. 2014.
Už mnohokráte jsem zde tuto problematiku vysvětloval na základě tří různých os prostoru. Existuje totiž i duchovní prostor a i ten má tři různé osy, které si navzájem nijak nekonkurují!
Maria stojí na úplně jiné ose vztahů, než jsou naše vztahy k Bohu. Proto jenom Bohu se klaníme (adorace), Marii však uctíváme. Všichni svatí v nebi mají naši úctu a důvěru - uctíváme je (dulia).
Zvláštní místo mezi svatými zastává Ježíšův pěstoun Josef (protodulia). A první místo mezi svatými má bezkonkurenčně Matka Kristova (hyperdulia).
|
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 07. srpen 2019 @ 21:14:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-)))) Takže já když napíšu dvě slova ...třetí po...
Tak ty to briskně spojíš s tím, co jsem napsal před pěti lety? :-)))) Ty si borec!
Oko, Oko, ty si zapíráš nos mezi očima. :-))))))
Na ty tvoje ose zkus biolit. :-))))))) |
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 08. srpen 2019 @ 10:08:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vždyť ti tvoji pitomost (Maria je prý pro nás jakási "třetí po Bohu") opakuješ pořád dokola!
A mně zatím paměť slouží!
|
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 08. srpen 2019 @ 10:19:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jasně že je to pitomost. V řk prostředí není tato pitomost neznámá. Zeptej se mariánského ctitele kdo je třetí po Bohu. Poučím tě Oko.
Přestaň si pamatovat řk pitomosti!
Malá nápověda. .... první po..... Dáš to?
|
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 08. srpen 2019 @ 10:49:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tato debata už začíná překračovat meze mého intelektu, takže za mne ji ukončím.
|
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 06. srpen 2019 @ 10:01:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, zapoměl jsi odpovědět na otázku.
|
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 07. srpen 2019 @ 08:17:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nebyl by to jediný omyl středověkého sv. Bernarda.
On nemohl pochopit ani Mariino neposkvrněné početí.
|
]
Re: Milka (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 08. srpen 2019 @ 10:26:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak už i na řk učitele sv. Bernarda sis vyšlápl Oko. Hmmm. Ty Oko už víš o té nebeské praci "svoje".
Mám jásat nebo brečet? Dilema. |
]
|
|
|
|