Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 340, komentářů celkem: 430023, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 546 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Mikim
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116733555
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Virtuální exodus tzv. Kristovců (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 17. prosinec 2019 @ 08:01:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh odpouští člověku hříchy okamžitě ve chvíli, kdy z nich učiní před Bohem upřímné pokání.

Je to milost, nezasloužený dar - a Bůh to dělá proto, že chce, aby byli všichni lidé po smrti s ním v nebi, aby byli spaseni.

Srov. 2 Tim 2,4; 2 Pt 3,9;



Hřích má však dvojí účinek:
Jednak vzdaluje hříšníka od Boha (stojí jako zeď mezi člověkem a Bohem),
jednak každý hřích ubírá člověku kus svobody (podle své míry závažnosti) a činí ho závislým na hříchu, otrokem. Člověk je svým způsobem jako nemocný - na těle, na duši i na duchu.



PODOBA ZÁVISLOSTI BÝVÁ RŮZNÁ PODLE SPECIFIKA KONKRÉTNÍHO HŘÍCHU.
Jiná je u alkoholika, u drogově závislého, jiná u člověka, propadlého třeba pornu. V dnešní době je spousta mužů, kteří navštěvují pornografické stránky, při jejichž shlédnutí se pohlavně ukájejí. A dokonce si myslí, že je to normální, že nic špatného nedělají!


I když hříšník učiní pokání a Bůh mu hříchy odpustí, ona vypěstovaná závislost na některém hříšném jednání i nadále přetrvává.
Stala se už takovou Achilovou patou člověka.
Je - li narkoman závislý na heroinu, nezbaví se přece své závislosti jenom pokáním a vyznáním - obvykle ho čeká dlouhodobý proces detoxikace - obtížný návrat z troctví mezi lidi svobodné.

Máme - li tedy člověka s odpuštěnými hříchy a úmyslem už nehřešit, třeba se takovému člověku vyhýbat blízké příležitosti ke hříchu (nejít mezi narkomany, nekliknout na klávesnici pornostránek a pod.), přemáhat pokušení. Sám člověk toto nezvládne, nutně potřebuje pro osvobození milost od Boha a mnohdy i pomoc a lásku svých bližních.





..."než když se odpouští trest, ale neodpouští se vina?...".... 

To přece nikdo neřekl, takto je to hloupost.
Nejdříve jsou po učiněném pokání odpuštěny hříchy (milostí Boha je člověk zachráněn před věčným zavržením - kdyby třeba v tomto okamžiku zemřel)
a až potom se řeší hříšné závislosti těla, duše a ducha člověka. Protože ty svědčí o ještě nedokonalé proměně kajícníka opouštějícího hříšný život.
Bůh tedy hříchy sice odpustí, ale i člověk se musí vnitřně proměnit, očistit - aby patologicky nevnímal svoji závislost na jistém hříchu jako příjemnné dobro, nýbrž aby začal vidět skutečnost Božíma očima...
Nemělo by úpřece žádný smysl řešit následky předešlých hříchů a přitom bez pokání páchat hříchy stále dál.



Odpustky jsou tedy léčebným nástrojem církve, uzdravující účinkem milosti od Boha

1.)  závislost hříšníkova těla na hříchu (zvykovost na hřích - heroin, zvrácený sex a pod.),

2.)  uzdravující podobně o lidskou duši (způsob lidského myšlení - aby člověk vnímal věci kolem sebe čistě a hřích se mu protivil,

 3.)  a uzravující i lidského ducha (nesmrtelnou lidskou duši) do stavu vhodného pro vstup do nebe.



Každá lidská duše - pokud totiž chce být vzata do nebe k Bohu - se musí uzdravit ze svých závislostí na hříchu (když nelze jinak, tedy i utrpením - tresty)
- buď v tomto životě,
nebo po smrti v procesu očišťování vnímání lákavosti hříchu. Protože do nebe nic nečistého vejít nemůže. A to ani ve formě myšlení, závislosti, návyku na hřích. Nemůžeš přece vejít do nebe, jestliže se pro tebe stalo onanování příjemnou lákavou věcí, na které jsi závislý!



Katolická církev tuto nepřipravenost člověka pro nebe nazývá očišťováním časnými tresty

(časné tresty jsou následky dopadu zla hříchu na hříšníka už v pozemském životě - např. pohlavní promiskuita sebou přirozeně přináší následky - syfilis, AIDS a pod.

- podobně tak jsou časné tresty i po smrti v podobě dočasného oddělení duše od Boha - člověk trpí steskem po Bohu (není ve stavu, aby mohl sdílet společenství s Bohem - je hříchem pokřiven) a tímto svým utrpením se zbavuje hříšných závislostí.



Nástroj církve - odpustky  - řeší tedy právě jenom tuto oblast uzdravování člověka od hříšného lpění na tom, co není nebeské, odpouštějí tyto časné tresty
- uzdravují tedy člověka milostí místo trestů, aby dosáhl stavu připravenosti na nebe.













| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy