Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 27. květen 2009 @ 10:29:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Prostým výrokem vyškrtneš z katolické církve 90% lidí, když se ti to hodí. Katolická církev není katechismus, oko, trochu si to pleteš.
Katolické učení je Kristocentrické, to je půlka pravdy. Druhá půlka je taková, že je Kristocentrické "srkze Marii", ten Kristus je jaksi do Marie schovaný. Marie funguje jako prostředník ke Kristu, jejímu Synu. Někdy je úplně jasné, kdo ten její syn je (při různých zjeveních, které se neumí úplně dobře maskovat), někdy to tak zřejmé není.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 27. květen 2009 @ 22:38:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud někdo žije jinak, než učí katechismus, je to katolík?
Polopravda je lež, to je vynález ďábla, otce lži.
Tedy katolické učení je plně kristocentrické, ne napůl. Kristus není do Marie schovaný, ale naopak, Marie na Krista ukazuje. "Udělejte všechno, co vám řekne"!
Budu vděčný každému, kdo mě vezme za ruku a přivede ke Kristu. Ať se jedná o Marii, o Pepíka, nebo o Toníka.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 28. květen 2009 @ 00:30:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud někdo žije jinak, než učí katechismus, je to katolík?
Tak pro zajímavost, oko: Kolik je v katolické církvi vlastně lidí? Kolik je na světě katolíků?
Zeptám se tě znovu a jsem zvědav, jestli uhneš, nebo ne. Vezmu-li si vzorek takové běžné katolické modlitby:
"Ó neposkvrněná a dokonale čistá Panno Maria, Matko Boží, Královno všeho
tvorstva, nejdobrotivější naše Paní! Tys vyvýšena nade všechny světce,
tys jediná naděje patriarchů a radost svatých. Tys nás usmířila s
Bohem. Tys jediná obhájkyně hříšníků, bezpečný přístav všech
trosečníků. Tys útěcha světa, výkupné zajatých, radost chorých,
potěšení zarmoucených, útočiště a spása všeho světa. Ó vznešená
kněžno, Matko Boží, přikryj nás křídly milosrdenství svého a slituj se
nad námi! Nemáme jiné naděje než tebe, Panno nejčistší! Svařili jsme se
tobě a zasvětili se službě tvé. Ježto nosíme jméno služebníků tvých,
nedopusť, aby nás Satan strhl do pekla."
Je tato modlitba podle katolického katechismu? Je, ten, kdo se jí modlí katolík? Je ta modlitba polopravda, pravda, lež? Myslíš, že je
a. projevem skutečné, živé římskokatolické víry b. projevem vlažné víry c. projevem falešné víry d. projevem matrikového katolíka chodícího na bohoslužby ze zvyku e. projevem modloslužby f. provokací a konspirací zlých protestantů g. ještě něco jiného?
Samotného by mě to zajímalo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 28. květen 2009 @ 08:36:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku Odpovím ti podle pravdy, ať se ti to líbí, nebo nelíbí. Není to vzorek běžné katolické modlitby. Odkud ji máš, z kancionálu? Nebo si ji nějaké pobožné bratrstvo šíří mezi sebou?
Já ji totiž neznám, v našem kostele nezazněla. Pochybuji, že by ji církevně schválili. I když hodně věcí na ní vypadá v pořádku, proti několika místům bych měl výhrady. Konkrétně - Maria není spása všeho světa - to je hereze. Další výhrady mám k : Nemáme jiné naděje než tebe, Panno nejčistší! Svařili jsme se
tobě - to je také hereze, i když šikovně skrytá. Já osobně bych se tuto modlitbu nemodlil.
Máme lepší modlitby: "Pod ochranu Tvou...Zdrávas Královno...Zdrávas Maria...a mnohé další. Máme i krásné mariánské písně. Všechny ale vedou ke Kristu. "Ukaž nám svého Syna, doveď nás k němu!" - je smyslem všech skutečně mariánských modliteb.
I mezi věřícími každé církve bývá spousta herezí, takových menších. Říká se, že i dobrý kazatel v půlhodinovém kázání se dopustí alespoň dvou herezí, které by mu vzdělanější teologové vytkli. Toho se nezbavíme, kolik lidí, tolik názorů. Vzdělání a znalosti jsou nutné k růstu víry, ale nejpodstatnějším stejně nakonec zůstává samotný vztah.
V katolické církvi je tuším podle statistik 1,15 miliardy věřících. Nevím, zda se to bere matrikově, ale každoročně se provádí sčítání těch, kteří chodí pravidelně v neděli na mši. V naší vesnici (cca 2500 obyvatel) je to kolem 420 lidí. Zrovna tak se každoročně nahlašuje počet přijatých eucharistií i některé další údaje. Takže katolická církev má k dispozici naprosto přesné údaje, jaké by jí mohl závidět kdejaký statistický úřad.
|
]
|
|