Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 331, komentářů celkem: 430014, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 588 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116719567
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Pamplon analfabetem?! (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 08. duben 2010 @ 15:56:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I am not going up to = nechystám se

Dokud bratři neodešli nic nenasvědčovalo, že by Ježíš šel taky.
Když by s přípravami na cestu začal až po jejich odchodu







| Nadřazený

Svědectví rukopisů (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 08. duben 2010 @ 22:01:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V nejstarsich rukopisech prej "jeste" v osmem versi chybi.

Aviafe, aviafe, co takhle být konkrétní? Tak já zase budu otravovat fakty. Přehled je podle stáří ve formě: název - doba vzniku - ANO (=obsahuje "ještě")/NE (= neobsahuje "ještě")

p66 - konec 2. či počátek 3. století - ANO
p75 - 3.st. - ANO
Codex Sinaiticus - 4.st. - NE
Codex Vaticanus - 4. st. - ANO
Codex Bezae Cantabrigiensis - 4. až 5. st. - NE
T, W - oba 5.st. - oba ANO
0180 - 6.st. - ANO
L - 8.st. - ANO
K, Pi - oba 9.st. - oba NE
Delta, Theta, Psi, 892 - vše 9.st. - vše ANO

Z jakého důvodu preferuješ ty texty, které tomu odporují? Byzantinské texty s vyjímkou K a Pi přítomnost "ještě" podporují jednohlasně, u alexandrijských to není tak jednoznačné, ale i tak jej podporují Vatikánský, T, W, L, Delta, Theta, Psi a 892. Po tom 9. st. jen jeden mluví proti, a to 1241 (12. st.). Můžeme si popovídat i o překladech (syrských, koptských), ale výsledek bude stejný - většina a starší pro. Jediná skupina textů, která je většinově proti, jsou latinské, ale vzhledem k tomu, že Jeroným vycházel z alexandrijských textů, mezi kterými je právě většina proti, není se čemu divit.

Evidentne to tam nejakej pozdejsi agilni pisalek doplnil, a to prave proto, ze ho trapilo  to neodbytne podezreni, ze tady Jezis lze.

Nezdá se ti vzhledem k evidenci, že je pravděpodobnější či aspoň stejně pravděpodobné, že tu nepůsobil agilní pisálek, ale pisálek nedbalý? Zvláště vezmeme-li v úvahu obecnou "kvalitu" alexandrijských textů?


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy