Těmi kolegy jsem myslel Willyho a unshakena. Willy je jako ty zastánce nedenominačního pojetí církve. Je členem místní církve (to není nějaký název či denominace) v souladu s pojetím prezentovaným Watchmanem Nee a (asi - to nevím jistě) i Witnessem Lee. Byl to právě Willy, kdo mě tu na GS před nějakou dobou, přivedl k četbě a studiu pana Nee a k několika setkáním s lidmi z místní církve. Budeš se asi divit, ale právě toto pojetí církve (podle mě se na něm s Willym shodnete) je pro mě jedinou poctivou alternativou k pravoslaví. Buď bylo Božím záměrem vytvořit to, co nazýváš organizací, nebo nebylo. Pokud ano, pak je pro mě historickým faktem, že ta organizace nadále existuje pravě v pravoslaví - katolíci se od ní oddělili v 11. století a všechny ty denominace se pak oddělily přímo či nepřímo od katolíků či již oddělených organizací. Celkem logicky pak začaly hlásat bludy. Pokud ne, pak máš pravdu ty a Willy.
Jenže právě Willy výše tvrdí, že mám ohledně starších pravdu. Je potřeba se podívat na kontext toho verše. Jsem rád, že také umíš řecky, takže to bude jednodušší. Podívej se do textu.
πιστος ο λογος ει τις επισκοπης ορεγεται καλου εργου επιθυμει ΔΕΙ ΟΥΝ τον επισκοπον ... (sorry, nějak mi tu vždy blbnou přídechy a přízvuky, takže je to bez nich, což byl ostatně i původní text).
Není to přece tak, že starší má být (ale nemusí) νηφαλιον a další věci. |