|
Zaznamenali jsme 116757340 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Proč věřím, že ŘKC je křesťanská - jeden důvod (Skóre: 1) Vložil: ares v Pátek, 21. prosinec 2007 @ 16:25:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ....su tu stale krestania, ktori zvestuju Evanjelium.
a takoví křesťané jsou i v Římsko-katolické církvi... vždy tomu tak bylo, že mezi plevelem rostla i pšenice... a bude tomu tak i na věky věků... Amen.
Křesťané jsme všichni, kdo se tak nazýváme. Někdo je horší, někdo lepší křesťan. Někdo je úplně špatnej křesťan a někdo zase svatej. Myslíš, že nás Bůh posuzuje kolektivně? Jako: vy evangelící jste skvělí, ale ti katolící, co se ke mě taky hlásí, k těm se neznám... A nebo, Ježíš, který vstupuje do našich srdcí jedná s každým osobně?! Vždyť přece všichni jsme hříšní!!! Proto ty chyby v církvi... Přece, co je církev?? Společenství věřících!! A chceš mi snad tvrdit, že vy evangelící jste vyjímka?? Že vy jste míň hříšní?! Víš já jako katolík znám všechny ty chyby minulosti (+ jsem si vědom dalších milionů chyb současnosti), které nám tady pořád otloukáte o hlavu, kterých se katolická církev, moje církev, dopouštěla... Ale stejně tak jsem si vědom té spousty dober, které se v církvi udály... a že jich bylo... Ale o tom ty nechceš slyšet... Odpověz si na otázku: Kdy naposledy jsi, s láskou, plnil Kristův příkaz: Milujte své nepřátele? Navíc přiznání objektivivně dobrých věcí svému nepříteli dokonce ještě ani láska není... to je skutek poctivosti k sobě samému...
Bratře křesťane. Řeknu ti svojí denodení zkušenost: Jsem také deně znechucen jednáním lidí. Nás křesťanů. Spolubratry zde na Granu. Děním ve své vlastní (katolické) církvi, i svou malověrností, zlostí a ostatní hříšností... Říkám si toto je Církev? Toto je Boží lid? A co Bůh? Jak se vlastně na to může koukat? Tak se na to asi díváš i ty, že jo? Říkám si že Bůh musí být asi strašlivě milosrdnej, musí nás asi neskutečně milovat... Tebe, mě i pomýleného muslimského sebevražedného atentátníka... Když nás stále snáší a odpouští sedum a sedumdesátkrát (nekonečně). Jestiže teda Bůh tak miluje... a my máme být jako Bůh... Milujme a odpouštějme taky tak!! Kdyby jsme to skutečně dokázali, neznamenalo by to že bychom měli na všechno stejné názory, protože ty se odvíjejí od našich zkušeností a ty máme každý jinačí... Měli bychom ale velkou lásku k druhému a z té by jednoznačně pramenila OCHOTA TOMU DRUHÉMU NASLOUCHAT, NEBÁLI BYCHOM SE TOMU DRUHÉMU POKOŘIT, NEVADILA BY NÁM JEHO KRITIKA, PROTOŽE BYCHOM VĚDĚLI, ŽE BYLA VYŘČENA S LÁSKOU, atd... Takže teď se zeptám: Dokážeš toto? Máš takovou lásku? Už si v tomto jako Bůh? Já to zatím nedokážu... Proto jsem špatný křesťan!! Proč bych tedy kritizoval někoho dalšího, koho ani pořádně neznám, když tu mám sebe - hříšníka, koho musím kritizovat, abych byl lepší??!
S láskou, Tvůj bratr v Kristu Ares.
|
| Nadřazený |
|
Re: Re: Proč věřím, že ŘKC je křesťanská - jeden důvod (Skóre: 1) Vložil: Hyperion (Endymion.Hyperion@gmail.com) v Pondělí, 24. prosinec 2007 @ 19:17:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Děkuji za reakci.
Napsal jsem: "reálné přítomnosti Krista v
eucharistii - koncil v roce 325 mluví pouze o chlebu jako tělu Krista,
potvrzeno a "rozšířeno" koncilem v roce 431."
Zde jsou citáty: "We will necessarily add this also. Proclaiming
the death, according to the flesh, of the only-begotten Son of God, that
is Jesus Christ, confessing his resurrection from the dead, and his ascension
into heaven, we offer the unbloody sacrifice in the churches, and so go
on to the mystical thanksgivings, and are sanctified, having received his
holy flesh and the precious blood of Christ the Savior of us all. And not
as common flesh do we receive it; God forbid: nor as of a man sanctified
and associated with the Word according to the unity of worth, or as having
a divine indwelling, but as truly the life-giving and very flesh of the
Word himself. For he is the life according to his nature as God, and when
he became united to his flesh, he made it also to be life-giving" (Session
1, Letter of Cyril to Nestorius [A.D. 431]).
"It has come to the knowledge of the holy and great
synod that, in some districts and cities, the deacons administer the Eucharist
to the presbyters [i.e., priests], whereas neither canon nor custom permits
that they who have no right to offer [the Eucharistic sacrifice] should
give the Body of Christ to them that do offer [it]" (Canon 18 [A.D. 325]).
---
Ono není pro pochopení mého důvodu vůbec podstatné, jestli se oddělili pravoslavní od ŘKC, nebo jestli to bylo naopak. Podstatné je, že církev během těch minimálně 1000 let učila a křesťané věřili věcem, které dnes mnozí označují právě za pohanské a nekřesťanské. Další takovou naukou je primát papeže v církvi. Pár citátů z koncilů a synod:
"[I]f some bishop be deposed by the judgment of
the bishops sitting in the neighborhood, and if he declare that he will
seek further redress, another should not be appointed to his see until
the bishop of Rome can be acquainted with the case and render a judgment"
(canon 4, 342).
"The bishop of Constantinople shall have the primacy
of honor after the bishop of Rome, because his city is New Rome" (canon
3 [A.D. 381]).
"We recognize in the letter of your holiness [Pope
Siricius] the vigilance of the good shepherd. You faithfully watch over
the gate entrusted to you, and with pious care you guard Christ’s sheepfold
[John 10:7ff], you that are worthy to have the Lord’s sheep hear and follow
you" (Synodal Letter to Pope Siricius [A.D. 389]).
"Bishop Paschasinus, guardian of the Apostolic
See, stood in the midst [of the Council Fathers] and said, ‘We received
directions at the hands of the most blessed and apostolic bishop of the
Roman city [Pope Leo I], who is the head of all the churches, which directions
say that Dioscorus is not to be allowed to sit in the [present] assembly,
but that if he should attempt to take his seat, he is to be cast out. This
instruction we must carry out" (Acts of the Council, session 1 [A.D.
451]).
|
| Nadřazený |
|
|
|