Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 325, komentářů celkem: 430028, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 553 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Frantisek100
brusle7
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116757340
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Proč věřím, že ŘKC je křesťanská - jeden důvod (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pátek, 21. prosinec 2007 @ 16:25:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
....su tu stale krestania, ktori zvestuju Evanjelium.

a takoví křesťané jsou i v Římsko-katolické církvi... vždy tomu tak bylo, že mezi plevelem rostla i pšenice... a bude tomu tak i na věky věků... Amen.

Křesťané jsme všichni, kdo se tak nazýváme. Někdo je horší, někdo lepší křesťan. Někdo je úplně špatnej křesťan a někdo zase svatej. Myslíš, že nás Bůh posuzuje kolektivně? Jako: vy evangelící jste skvělí, ale ti katolící, co se ke mě taky hlásí, k těm se neznám... A nebo, Ježíš, který vstupuje do našich srdcí jedná s každým osobně?! Vždyť přece všichni jsme hříšní!!! Proto ty chyby v církvi... Přece, co je církev?? Společenství věřících!! A chceš mi snad tvrdit, že vy evangelící jste vyjímka?? Že vy jste míň hříšní?! Víš já jako katolík znám všechny ty chyby minulosti (+ jsem si vědom dalších milionů chyb současnosti), které nám tady pořád otloukáte o hlavu, kterých se katolická církev, moje církev, dopouštěla... Ale stejně tak jsem si vědom té spousty dober, které se v církvi udály... a že jich bylo... Ale o tom ty nechceš slyšet... Odpověz si na otázku: Kdy naposledy jsi, s láskou, plnil Kristův příkaz: Milujte své nepřátele? Navíc přiznání objektivivně dobrých věcí svému nepříteli dokonce ještě ani láska není... to je skutek poctivosti k sobě samému...

Bratře křesťane. Řeknu ti svojí denodení zkušenost: Jsem také deně znechucen jednáním lidí. Nás křesťanů. Spolubratry zde na Granu. Děním ve své vlastní (katolické) církvi, i svou malověrností, zlostí a ostatní hříšností... Říkám si toto je Církev? Toto je Boží lid? A co Bůh? Jak se vlastně na to může koukat? Tak se na to asi díváš i ty, že jo? Říkám si že Bůh musí být asi strašlivě milosrdnej, musí nás asi neskutečně milovat... Tebe, mě i pomýleného muslimského sebevražedného atentátníka... Když nás stále snáší a odpouští sedum a sedumdesátkrát (nekonečně). Jestiže teda Bůh tak miluje... a my máme být jako Bůh... Milujme a odpouštějme taky tak!! Kdyby jsme to skutečně dokázali, neznamenalo by to že bychom měli na všechno stejné názory, protože ty se odvíjejí od našich zkušeností a ty máme každý jinačí... Měli bychom ale velkou lásku k druhému a z té by jednoznačně pramenila OCHOTA TOMU DRUHÉMU NASLOUCHAT, NEBÁLI BYCHOM SE TOMU DRUHÉMU POKOŘIT, NEVADILA BY NÁM JEHO KRITIKA, PROTOŽE BYCHOM VĚDĚLI, ŽE BYLA VYŘČENA S LÁSKOU, atd... Takže teď se zeptám: Dokážeš toto? Máš takovou lásku? Už si v tomto jako Bůh? Já to zatím nedokážu... Proto jsem špatný křesťan!! Proč bych tedy kritizoval někoho dalšího, koho ani pořádně neznám, když tu mám sebe - hříšníka, koho musím kritizovat, abych byl lepší??!

S láskou, Tvůj bratr v Kristu Ares.


| Nadřazený

Re: Re: Proč věřím, že ŘKC je křesťanská - jeden důvod (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion (Endymion.Hyperion@gmail.com) v Pondělí, 24. prosinec 2007 @ 19:17:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za reakci.

Napsal jsem: "reálné přítomnosti Krista v eucharistii - koncil v roce 325 mluví pouze o chlebu jako tělu Krista, potvrzeno a "rozšířeno" koncilem v roce 431."

Zde jsou citáty:
"We will necessarily add this also. Proclaiming the death, according to the flesh, of the only-begotten Son of God, that is Jesus Christ, confessing his resurrection from the dead, and his ascension into heaven, we offer the unbloody sacrifice in the churches, and so go on to the mystical thanksgivings, and are sanctified, having received his holy flesh and the precious blood of Christ the Savior of us all. And not as common flesh do we receive it; God forbid: nor as of a man sanctified and associated with the Word according to the unity of worth, or as having a divine indwelling, but as truly the life-giving and very flesh of the Word himself. For he is the life according to his nature as God, and when he became united to his flesh, he made it also to be life-giving" (Session 1, Letter of Cyril to Nestorius [A.D. 431]).

"It has come to the knowledge of the holy and great synod that, in some districts and cities, the deacons administer the Eucharist to the presbyters [i.e., priests], whereas neither canon nor custom permits that they who have no right to offer [the Eucharistic sacrifice] should give the Body of Christ to them that do offer [it]" (Canon 18 [A.D. 325]).

---

Ono není pro pochopení mého důvodu vůbec podstatné, jestli se oddělili pravoslavní od ŘKC, nebo jestli to bylo naopak. Podstatné je, že církev během těch minimálně 1000 let učila a křesťané věřili věcem, které dnes mnozí označují právě za pohanské a nekřesťanské. Další takovou naukou je primát papeže v církvi. Pár citátů z koncilů a synod:

"[I]f some bishop be deposed by the judgment of the bishops sitting in the neighborhood, and if he declare that he will seek further redress, another should not be appointed to his see until the bishop of Rome can be acquainted with the case and render a judgment" (canon 4, 342).

"The bishop of Constantinople shall have the primacy of honor after the bishop of Rome, because his city is New Rome" (canon 3 [A.D. 381]).

"We recognize in the letter of your holiness [Pope Siricius] the vigilance of the good shepherd. You faithfully watch over the gate entrusted to you, and with pious care you guard Christ’s sheepfold [John 10:7ff], you that are worthy to have the Lord’s sheep hear and follow you" (Synodal Letter to Pope Siricius [A.D. 389]).

"Bishop Paschasinus, guardian of the Apostolic See, stood in the midst [of the Council Fathers] and said, ‘We received directions at the hands of the most blessed and apostolic bishop of the Roman city [Pope Leo I], who is the head of all the churches, which directions say that Dioscorus is not to be allowed to sit in the [present] assembly, but that if he should attempt to take his seat, he is to be cast out. This instruction we must carry out" (Acts of the Council, session 1 [A.D. 451]).







| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy