Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 336, komentářů celkem: 430039, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 566 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
oko
gregorios777

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116771137
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Viditelné a neviditelné - Re: Ještě k jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 06. srpen 2010 @ 08:34:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, konečně dobré a zajímavé otázky místo stále dokola cpané ideologie. Díky.

  Chvíli jsem přemýšlel nad tím, co myslíš tím "V jakémsi hnutí mysli jsi v náboženském entuziasmu" protože jsem nechápal, o čem píšeš ale po přečtení tvého článku Krása vytváří jednotu mi to došlo. Tak takhle ne, oko - nebyl jsem znovuzrozen z nějakého pomíjivého hnutí mysli na nějaké charizmaticko-protestantsko-fanatické akci, tak jako si to asi můžeš představovat, že "krása může spasit svět".

  Já jsem oko technik, realista, skeptik. Než si něco "připustím k tělu" tak to fakt pořádně prozkoumám. Čekat ode mne že něco provedu v nějakém hnutí mysli či pocitů by bylo opravdu dost naivní.

 
  Teď o otázkám:

Co je na tom těžké pochopit? Ta nejednoznačnost! ..

  Spasení není nejednoznačné. Už jsem ti psal, že znovuzrození, věčný život a s ním záchranu od hříchu, soudu a smrti máme díky té věčné smlouvě s Bohem v Kristu Ježíši. Ta smlouva je hodně podobná manželství: Je to krevní smlouva, smlouva, kde člověk vydává svůj život a přijímá jiný život, život Ježíše, je to smlouva, která je nezrušitelná.

  Když dva lidé uzavírají manželství, není to nijak "nejednoznačné". Sejdou se spolu a řeknou: Já XXX odevzdávám se tobě YYY a přijímám tě za manžela. A jsou manželé. Nejednoznačné je to jen pro toho, kdo nechápe co je smlouva a co je manželství a proto si v klidu žije na hromádce "v lásce a ve svobodě".

  Smlouva s Bohem je stejná, neliší se způsobem uzavření či nejednoznačností od jiných smluv.

Jak ses narodil z Boha?
 
  Narození z Boha začíná tím, že počne věčný život. Ten začíná tak, že Bůh obživí svoje slovo Duchem člověku uvnitř tak, že člověku dojde, že to slovo nejsou jen nějaké "obecné doktorské pindy" a příběhy o spasení, ale velmi, velmi konkrétní a praktická záležitost pro dotyčného člověka. Jinak řečeno: Že věčná spása a vykoupení v Kristu Ježíši je totéž, co spasení dotyčného člověka.

  Mně Bůh tenkrát obživil slovo z Izaijáše, 53.

 Opovržený a opuštěný lidmi,
muž utrpení a znalý bolestí,
jako ten, před kterým tvář si zakrývají,
opovržený – proč bychom si ho všímali?
 Bolesti, jež nesl, však byly naše,
naše utrpení vzal na sebe!
My jsme se ale domnívali,
že je od Boha trestán, bit a pokořen.
 On však byl proboden naším proviněním,
našimi vinami trýzněn byl;
pro naše blaho snášel potrestání –
byli jsme uzdraveni jeho ranami!
 My všichni jsme jako ovce zabloudili,
každý se na svou cestu obrátil,
Hospodin ale uvalil na něj
provinění nás všech.

  Fungovalo to tak, že jsem vnímal, že to "my všichni" a "našimi" nejsme jen "my všichni" a "naše", ale že jsem to taky a je to moje. To se mne dotklo a začal jsem věřit evangeliu: Tá zprávě o Ježíši, že za mne zemřel, abych nemusel zemřít já. V mém nitru vznikla víra, že ta zpráva o Ježíši je pravdivá a že se týká mne. To bylo něco o velké poznání víc, než když jsem měl předtím jen naději, že Ježíš žije a že se někdy daleko, daleko v budoucnu po smrti možná něco stane.

  To je počátek věčného života, víra Slovu.

  No a pak bylo to spasení. Od křesťanů jsem věděl, že spasení se děje ústy vyznáním Ježíše jako Pána života, kdy člověk přijme oběť Ježíše a vydá mu svůj život, kdy přejde ze smrti do života, z království temnoty (v mém případě ze slzavého údolí) do království Syna Božího.

  Protože jsem realista a hodně velký skeptik, tak jsem tomu nevěřil: Nevěřil jsem, že nějaké nejednoznačné vyznání ústy může něco změnit v mém životě. Navíc vyznání, které jsem asi víckrát v životě udělal. Ale v té době jsem docela hodně přemýšlel nad životem a zjistil jsem, že vlastně pořádně nevím, na co život je, že mě ani nikomu jinému můj život není k ničemu pořádnému užitečný (snad jen mým rodičům, když se hezky učím a slušně chovám a "nedělám jim ostudu"). Mě ten život nebyl v podstatě nanic, připadal mi nesmyslný. K tomu přišly ještě další úvahy, které tu občas uvádím, třeba ta s hodinou smrti a milostí posvěcující a podobně. Tak jsem postupně dospěl k závěru, že když vydám ten život do rukou Ježíši a přijmu ho jako Pána, jak to ty křesťani říkali, tak nic neztratím, ale získám.

  Tohle období trvalo asi několik měsíců a bylo dost složité, jeden krátký odstavec na něj nestačí. Pro tebe bude asi zajímavé, že s těmito věcmi jsem se svěřoval vícekrát "ve zpovědi" několika "pánům farářům" a pokaždé jsem dostal rozhřešení a "třkrátotčenášazdrávas" jako pokání a tím to pro ně bylo vyřešené (a to nebyli nějací docela obyčejní faráři).

  Tak jsem jednoho večera kleknul a vyznal jsem Ježíše. A "nic" se nestalo. Udělal jsem to pak ještě mockrát a nestalo se "nic". A le protože už jsem měl víru a začátek toho života, tak mi Bůh ukázal, co po mne chce: Že to vyznání Ježíše jako Pána musím pro svou pýchu udělat na veřejnosti, ne někde doma ve skrytu.

  Tak jsem to jednoho věčera udělal a Ježíše vyznal veřejně. Před lidmi. Ještě když jsem to dělal, jsem nevěřil, že jedno takové vyznání může něco změnit - díky těm mnoha vyznáním předtím, co jsem dělal už docela vědomě, jsem byl ještě o poznání větší skeptik, než před tím. 

  Celý ten příběh si ostatně můžeš přečíst - Jak Cizinec k Ježíši přišel.
 
  Druhý den ráno jsem zjistil, že nastala nějaká změna v mém životě - už to nebylo jako předtím, kdy jsem "vyznával a nic". Tu změnu jsem poznal okamžitě hlavně po pokoji (předtím jsem měl deprese) a později během několika dnů na mnoha dalších věcech života.

  Ale to už by bylo moc dlouhé, i tak je toho dost.


| Nadřazený

Co to všechno obnáší - Re: Ještě k jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 06. srpen 2010 @ 08:59:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Nevidíš tu nevěrohodnost takového svědectví?

  Ano, vidím. Byl jsem taky římský katolík, zmanipulovaný těmi všelijakými dokonalými větry učení, co vytvářely elity národů po celé dějiny. Tyhle lidské vymyšlenosti mi také zastiňovaly Krista a jeho spásu pro můj život. Takže v tomhle ti rozumím a vůbec nepředpokládám, že by ses po přečtení těch mých slov nějak zamyslel: Vím, že si je stejně všechny budeš kroutit do ideologie, ve které jsi byl vychován, tak jako jsem to dělal kdysi já.

VYDAT ŽIVOT KRISTU - kdy to ještě nebylo a kdy to už je? Co to všechno obnáší, co všechno musíš udělat? Spláchneš to vybranými nekonkrétními frázemi z Písma?

  Obnáší to vydat život: Celý život. Ne jen to, co minulo a co jsem provedl dobře i špatně, ale i to, co bude. Jako v manželství.

  Co musí člověk udělat: Vyznat Ježíše jako Pána svého života. Co tohle vyznání všechno obnáší tu svědčili mnozí lidé, na jejich příspěvky odpovídáš, tak si je snad i čteš.

  Nespláchnu to nekonkrétními frázemi z písma. Už jsem ti psal: Dokud budeš k písmu přistupovat tak, jak to děláš a vysmívat mu, nebudu ti psát místa z písma, abych tě zbytečně neuváděl do pokušení. To ti není k ničemu užitečné. Bibli znáš, konkordanci taky, trochu času máš asi taky, pokud si budeš chtít ověřit v písmu co ti píšu, není to pro tebe jistě problém. Vzor pro to v písmu máš.


| Nadřazený

Znovuzrození a prázdný rituál - Re: Ještě k jistotě spasení. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 06. srpen 2010 @ 09:03:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Toto znovuzrození je celé dílem Boží milosti z Kristovy výkupné oběti. Člověk na něm nemá žádnou zásluhu.
A toto Boží dítě je napojeno na Krista, je údem jeho těla - církve. Už navždy. Tak to popisuje Písmo.

  Ano, to je přesné. Člověk pro něj nemůže nic udělat: Jen je v pokoře vírou přijmout.

A toto ty klidně nazveš "prázdným rituálem"!

  To bude nějaký omyl.

  Prázdným rituálem nazývám prázné rituály, něco, co se provede, ale k ničemu užitečnému to není. Znovuzrození je naopak jedna z nejzajímavějších událostí, které člověka mohou potkat. To není prázdný rituál, ale raálná změna života. Velmi důležitá pro každého člověka.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy