Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou svatí v (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. červen 2012 @ 06:58:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Opakuji argument, protože na něj stále nedostávám odpověď, ale také odmítáte uznat jeho pravdivost.
Slyšel jsi někdy o zákonech logiky? Dám příklad:
1.) Pavel je nyní na procházce se svým otcem.
2.) Anna je nyní na procházce se svým otcem.
3.) Logický závěr: Anna a Pavel jsou nyní spolu na procházce se svým otcem.
Podobně i oslavení svatí mají stejné výsady, jaké má oslavený Kristus Ježíš. Nelze jinak - mají společenství s Kristem, tvoří přece s Kristem jedno tajemné tělo, jehož všechny oslavené údy dělají to samé.
Ty pořád vidíš a hodnotíš jednotlivý úd, ale uniká ti, že on není osamocený, ale je nedílnou součástí těla! Úd si nemůže dělat co ho napadne bez vědomí hlavy. Je zde jednota těla!
Proto, když se ke svatým modlíme, zakončujeme slovy: Skrze Krista, našeho Pána.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou svat (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 06. červen 2012 @ 15:35:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jestliže ty máš se svatými společenství, pak mám na tebe následující otázky:
Mohl bys upřesnit, v čem ti apoštol
Pavel z nebe pomáhá ? Kdyby v nebi nebyl či neměl pravomoc pomáhat
lidem na zemi, které pomoci by se ti nedostávalo?
V čem ti
pomáhají jiní svatí? Jak poznáš kteří svatí ti v čem pomohli? Jak se
vůbec v tom pantheonu svatých
vyznáš? A když nějaký svatý chce s tebou komunikovat - uslyšíš jeho hlas
- poznáš je po hlase? Nebo se ti představí? Jak dlouho trvá než
poznáš o koho jde? Začínají svatí komunikaci sami od sebe? Jak jsi psal výše: "Modlitba je dorozumívání, komunikace mezi námi a svatými v nebi, kteří jsou spolu s Kristem. Vládnout
přece prakticky vůbec nejde bez komunikace mezi námi a těmi, kdo
vládnou. Bez dorozumívání mezi námi vládnout nelze. Každá vláda je přímo
podmíněna možností komunikovat (třeba u vládců světa vydávat rozkazy -
u poddaných zase přijímat rozkazy)." Když svatí vládnou - jak s tebou komunikují, jak ti předávají rozkazy a jak je přijímáš? Anebo svatí nikdy nezačnou aktivně sami komunikovat,
je to jen na lidské iniciativě? Něco jako když přijdeš k bankomatu s
platební kartou, zadáš PIN a něco, nějaká "pomoc" ti vypadne. Ale ten
bankomat sám tě aktivně nevyhledá a neosloví. A nějaká komunikace příkazů vládnoucích svatých je jen virtualita?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. červen 2012 @ 21:27:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Mohl bys upřesnit, v čem ti apoštol
Pavel z nebe pomáhá ? Kdyby v nebi nebyl či neměl pravomoc pomáhat
lidem na zemi, které pomoci by se ti nedostávalo? "...
Ty nevíš, v čem pravá ruka pomáhá ruce levé? Přece ve společném díle!
Zkus jednou rukou smontovat hodinový stroj!
Našim společným dílem je uskutečňování Božího plánu se světem a spasení duší. Šíření Božího království lásky a jednoty skrze Krista.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. červen 2012 @ 09:41:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zajímají mě konkrétní odpovědi na konkrétní otázky, které jsem ti položil. Ne nějaké nic neříkající, úhybné a prázdné slogany o virtualitě. Těch konkrétních odpovědí ale evidentně nejsi schopen.
Pak si ale odpusť ty silácké řeči o komunikaci se svatými: "Vládnout
přece prakticky vůbec nejde bez komunikace mezi námi a těmi, kdo
vládnou. Bez dorozumívání mezi námi vládnout nelze. Každá vláda je přímo
podmíněna možností komunikovat (třeba u vládců světa vydávat rozkazy -
u poddaných zase přijímat rozkazy)." |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 08. červen 2012 @ 07:29:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tebe zajímejí jen odpovědi, které předpokládáš, které chceš slyšet, aby potvrdily tvé vnímání světa. Všechny ostatní argumenty, přestože jsou reálné a vyjadřují skutečnost, tak ignoruješ.
Ptáš - li se na konkrétní důkazy o spolupráci se svatými, ptáš se na jednotlivé události v životě jednotlivce, které jsou rozmanitou mozaikou. Uvědomuješ si to, že na toto nelze odpovědět zároveń i konkrétně i všeobecně?
Buď jedno - se všeobecným tvrzením o spolupráci ovšem spokojen zjevně nejsi, nebo druhé - pak je to ovšem důkaz osobního intimního charakteru, který k věření předpokládá vzájemnou důvěru. Takový vztah mezi námi však evidentně není. Když budu svědčit o naprosto konkrétních událostech (ne že bych toho nebyl schopen), nebudeš mi stejně věřit.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 08. červen 2012 @ 11:13:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, takže nic. Čírá virtualita. Pochopitelná snaha a povídačky jak obhájit své virtuální představy.
.
Kromě otázek na konkrétní důkazy o spolupráci se svatými, na které nemáš co bys řekl, se ptám také na systémové věci. Tedy nic osobního a intimního.
Tvrdíš, že "Modlitba je dorozumívání, komunikace mezi námi a svatými v nebi, kteří jsou spolu s Kristem. Vládnout
přece prakticky vůbec nejde bez komunikace mezi námi a těmi, kdo
vládnou. Bez dorozumívání mezi námi vládnout nelze. Každá vláda je přímo
podmíněna možností komunikovat (třeba u vládců světa vydávat rozkazy -
u poddaných zase přijímat rozkazy)."
Ptám se tedy k tomu: Je opravdu i ta vláda svatých v nebi přímo podmíněna možností komunikovat ? Začínají svatí komunikaci sami od sebe? Jak se dá v tom pantheonu svatých
vyznát? A když nějaký svatý chce s někým zde na zemi komunikovat - dotyčný uslyší jeho hlas
- dá se toho svatého poznat po hlase? Nebo se zpravidla představí? Anebo svatí nikdy nezačnou aktivně sami komunikovat,
je to jen na lidské iniciativě? To znamená je to jen jednostranná komunikace poddaných směrem k vládě, vláda sama žádnou komunikaci aktivně neuplatňuje?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 10. červen 2012 @ 10:19:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vláda svatých v nebi znamená podle Krista především sloužit (Mt 23,11). Ve všech formách služby lásky.
Sami svatí jsou aktivní podle vlastního rozhodnutí. Jako v každém správném společenství, kde si lidé projevují své sympatie.
Samozřejmě, jak je to i ve společenstvích tady na zemi, když někoho požádáš o pomoc, máš větší šanci, že tě vyslechne.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 10. červen 2012 @ 10:45:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | hmm, takže komunikace svatých s lidmi se, jak jsem tušil, nekoná.
A protože podle oka "Každá vláda je přímo
podmíněna možností komunikovat (třeba u vládců světa vydávat rozkazy -
u poddaných zase přijímat rozkazy)." nekoná se ani táto vláda. Pouze snad virtuálně.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 12. červen 2012 @ 17:48:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jsi oko hodně vedle. Tím nepatřičným příměrem dáváš hodně o sobě najevo. Ježíš od svého nanebevstoupení a seslání Ducha svatého skrze svého Ducha lidi oslovuje, to jsi asi ještě neslyšel. A zachránění, spasení jsou ti, kteří jeho hlas uslyší.
"Amen, amen, pravím vám, přichází hodina, ano, už je tu, kdy mrtví uslyší hlas Božího Syna, a kteří uslyší, budou žít. Neboť jako Otec má život sám v sobě, tak dal i Synovi, aby měl život sám v sobě."
"Kdo však vchází dveřmi, je pastýř ovcí. Vrátný mu otvírá a ovce slyší jeho hlas. Volá své ovce jménem a vyvádí je. Když je má všecky venku, kráčí před nimi a ovce jdou za ním, protože znají jeho hlas. Za cizím však nepůjdou, ale utečou od něho, protože hlas cizích neznají.“ - opět ani náznak že by ovce snad měly znát hlas svatých ...
Kristus se mnou komunikuje v mém duchu skrze Ducha svatého. Takto komunikuje s každým svým dítětem.
Na rozdíl od svatých v nebi. Ti nekomunikují, nemají "prostředí" v jakém by s lidmi komunikovali, proto veškeré povídačky o komunikaci se svatými jsou úlet, modlářství, rouhání, nijak jsi komunikaci svatých směrem k lidem nedoložil. Neseslali ani oni, ani Otec v nebi jejich ducha, abychom skrze něho mohli s nimi komunikovat a oni s lidmi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 13. červen 2012 @ 06:56:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Kristus se mnou komunikuje v mém duchu skrze Ducha svatého. "...
Tedy znovu tvé vlastní námitky: Jak poznáš, že je to skutečně Kristus, jak poznáš, že to není jen tvá vlastní fantazie? Nijak jsi svou údajnou komunikaci s Kristem nedoložil.
Svatí v nebi mají společenství s Kristem. Dokonce více, než když jsou jen lidi shromážděni ve stejné místnosti. Už to ale stačí k tomu, že když mluvíš s jedním z nich, můžeš mluvit klidně i s jiným.
Ty tvrdíš, že s jedním z těchto lidí (s člověkem Kristem) mluvit můžeš, ale s ostatními už nikoliv. Je tomu tak ovšem jen proto, že sis to sám zakázal. Jiná překážka už zde není. Kristus ji už odstranil, když vyvedl svaté z vězení (1 Pt 3,19).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. červen 2012 @ 09:47:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo, a ještě:
Apoštol Pavel je tvá pravá ruka? Bez něho jsi jako bez ruky? Nic bez něho udělat nemůžeš? Kdyby neměl v nebi pravomoc ti pomáhat a s tebou komunikovat tak jsi odepsaný?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 08. červen 2012 @ 07:31:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštol Pavel je pro mě skutečně "pravou rukou". Tou silnější a šikovnější, než je ta moje "levá". :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 08. červen 2012 @ 10:42:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Že umíš vymýšlet a lhát na počkání a ještě se přitom smát to už tady dostatečně známé :-)
A kterou rukou je pro tebe Petr, Jan, Jakub, Ondřej, Adam, Enoch, Noe, Eliáš, Marie, atd...? Nejsi náhodou chobotnice?
Jak probíhá tvoje součinnost s těmi tisícery rukami?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 10. červen 2012 @ 10:23:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."součinnost s těmi tisícery rukami?"...
Výsledek vidíš i tady na Granu.
Jsi nešťastný, jak lehce ti bořím tvé zažité šablony tvých představ víry.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 10. červen 2012 @ 10:48:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-))))
A kde, mohl bys naznačit kde jsi co "lehce zbořil"? Ty tvé nesmyslné, nelogické bláboly to je výsledek tvé spolupráce se svatými v nebi? No to mě potěš :-))
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 11. červen 2012 @ 08:23:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, když tě to skutečně potěší, tak třeba tady:
Ježíš ovšem není prostředníkem mezi Bohem a lidmi jako Bůh,ale jako člověk. Člověk Kristus jako prostředník našeho spasení.
Uprostřed mnoha bratrů, kteří v jednotě usilují o stejné věci.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou svat (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 06. červen 2012 @ 21:22:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, zásadní problém těchto diskuzí je ten, že ty neuznáváš zákony logiky. Děláš logické závěry z nedostatku informací.
1.) Pavel je nyní na procházce se svým otcem.
2.) Anna je nyní na procházce se svým otcem.
3.) Logický závěr: Anna a Pavel jsou nyní spolu na procházce se svým otcem.
Tvůj logický závěr je mylný. Z bodu 1) a 2) nemůžeš logicky odvodit bod 3), k němu totiž není dostatek informací. Stejně kvalitní je totiž:
4.) Logický závěr: Anna a Pavel spolu nemají cokoliv společného, jelikož má každý jiného otce a jeden žije na Novém Zélandu a druhý na Islandu.
Podobně zacházíš s našimi příspěvky (viz "ústy vyznání se děje ke spasení -> tvůj "logický" závěr "němý nemůže být spasen" a podobně.). Stejně nedostatečnou nebo dokonce převrácenou logikou manipuluješ pro sebe významem písma a snažíš se tuto "logiku" vnutit druhým.
Když už máš tedy svou víru jako výsledek logických myšlenek, měl by ses alespoň řídit tím, co píšeš a o zákonech logiky alespoň něco přečíst a stavět věci logicky. Když se oháníš "logikou" a snad v každém příspěvku s tvojí "logikou" je dost zásadní logická chyba, působí to dost zvláštně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. červen 2012 @ 21:39:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku hodně komická argumentace.
My všichni přece máme jen jednoho společného Otce v nebi. To už ti vypadl i takový naprostý základ křesťanského povědomí?
Pokud bych měl logicky argumentovat stylem, abych vyloučil "logickou chybu" jakou mi zrovna vyčítáš, musely by mé komentáře být mnohem delší a zbytečně nudné. Pokud hovořím s křesťany, předpokládám, že jsou si vědomi, že máme jen jednoho společného Otce v nebi a proto se můžeme nazývat bratry.
Ohradil jsi se proti tomu, že by jsi neprožíval společenství s anděly a svatými v nebi. Můžeš to vysvětlit? Přes mé urgence stále mlčíš jako hrob.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 08. červen 2012 @ 09:24:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toníku hodně komická argumentace. ..
Stando,
to přece nebyla žádná argumentace. To bylo upozornění, dotaz.
Pokud v článku píšeš o rozumu, v diskuzích že Bůh je nejvyšší rozum, píšeš o logice ...
To, že si pleteš "Logos" a "Rozum", to by se dalo při tvém zmatku pochopit. Ale když už tedy takto píšeš o "logice", proč se neřídíš zákony logiky? Proč nazýváš logikou něco, co jí není?
Pokud používáš logiku, řiď se zákony logiky a pak se můžeme bavit na úrovni logiky.
Logika není o tom, že musí být dlouhý příspěvek. Je o tom, že se člověk řídí určitými pravidly. Například v tom, že pokud při nedostatku informací pro logický závěr nějaký závěr vynáší, neříká mu "logický závěr" ale říká například: "já věřím", "myslím si", "chtěl bych aby bylo" či cokoliv jiného.
Pokud si navíc "logicky" tvojí "logikou" s nedostatkem informací a minimální snahou porozumět dovozuješ něco o mne osobně, jsi vedle jak ta jedle. A stejně se chováš k písmu, na což tě tu mnozí upozorňují.
Toník
My všichni přece máme jen jednoho společného Otce v nebi. To už ti vypadl i takový naprostý základ křesťanského povědomí?
P.S. I tento tvůj nevyřčený předpoklad není pravdivý. Společného Otce v nebi mají ti, kdo se narodili z toho Otce. Všichni toho Otce společného nemají. Základ křesťanského povědomí je ten, že se člověk musí narodit znovu, z Boha: To je hned třeba na začátku evangelia Jana. To je také to, proti čemu tu neustále oponuješ.
Pokud vycházíš ze špatných předpokladů, logicky dojdeš ke špatným závěrům, podobně, jako když logiku nepoužíváš a závěry vymýšlíš bez podkladů.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 10. červen 2012 @ 10:52:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Tvůj logický závěr je mylný. Z bodu 1) a 2) nemůžeš
logicky odvodit bod 3), k němu totiž není dostatek informací. Stejně
kvalitní je totiž:"...
Ahoj Toníku. Tak právě toto je způsob vyjadřování, kterému se říká argumentace.
..." Všichni toho Otce společného nemají. Základ křesťanského povědomí je ten, že se člověk musí narodit znovu, z Boha:"...
I toto je znovu tvou argumentací - i když v zásadě zase chybnou.
Všichni lidé mají společného Otce v nebi. Jsou přece stvořeni k Božímu obrazu a dítě je obrazem svého otce! Všichni bez rozdílu jsme vyšli z Otcova náručí - jen On je dárcem života.
Problémem je, že lidé se od vyhnání z ráje dodnes rodí jako potomci vyhnanců (vyděděnců) z ráje. Tedy bez jakéhokoli nároku na dědictví po Otci. Po přirozenosti sice synové, ale synové vyhnaní, vyděděnci s údělem otroků hříchu.
Znovozrozením při ponoření do Krista ve křtu nás Otec pro zásluhy Krista od hříchů očistí, znovu přijímá za své uznané děti už i s nárokem na dědictví ( Otec nás prohlašuje za své uznané děti:
A tak už nejsi otrok, nýbrž syn, a když syn, tedy z moci Boží i dědic. (Gal 4,7)
Po smrti pak, Otcem oslaveni (už "zletilí"), bude všechno, co nyní má Otec také našim dědictvím. Včetně Boží slávy:
Chci říci: Pokud je dědic nezletilý, ničím se neliší od otroka, ač je pánem všeho.(Gal 4,1).
Toníku škoda, že tvoje averze vůči čemukoliv, co napíšu, ti brání nezaujatě posoudit pravý stav věcí. To je přece důležité, nikoli snad to, kdo z nás má v diskusi zrovna navrch, a jak proto vypadáme v očích ostatních.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. červen 2012 @ 13:40:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, oko, nemám averzi proti čemukoliv, co napíšeš. Avarzi mám pouze tehdy, když mi nutíš svoje převrácené představy o mne. Pokud píšeš o sobě, jsem docela v klidu.
Všichni lidé mají společného Otce v nebi. Jsou přece stvořeni k Božímu obrazu a dítě je obrazem svého otce!
I toto je názor, ale neodpovídá realitě.
Je rozdíl mezi tím, když někdo něco udělá, když někdo něco někomu daruje a když se někdo někomu narodí.
Když udělám sám svojí kresbu, sochu či fotku, tak mi jistě bude podobná. Při mých schopnostech ta fotka o kus více než kresba.
Ale ta fotka není moje dítě, nenarodila se mi.
(Je tohle pro tebe "argumentace"? To by sis představoval pro "diskuzi"?)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 11. červen 2012 @ 07:58:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to ovšem argumentace "od věci".
Těžko popřít, že lidé nejsou nikým jen tak uděláni (jako obrázek nebo fotka), že lidé se jenom rodí.
A lidé se pořád rodí jako obraz Boha ve světě viditelném.
Bez Boží vůle, bez Božího tvořivého ducha (ruach) by žádný člověk nevznikl. Jen Bůh je dárcem života, jen on nás stále udržuje při životě.
Jen člověk zaslepený nevidí tuto naprostou závislost, a může popírat Boží otcovství pro lidi i v rovině přirozené.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. červen 2012 @ 19:36:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Bůh člověka neporodil a nepočal, ale učinil, stvořil ho. Stvořil ho od počátku jako muže a ženu, učinil člověka ke svému obrazu.
Já jsem se podle přirozenosti nenarodil Bohu, ale narodil jsem se mým rodičům. Znám svojí mámu a svého tátu. Byli to lidé. Jejich rodiče taky byli lidé. A tak až k Adamovi, který byl člověk učiněný Bohem, stejně jako Eva.
U Ježíše to bylo jinak. Ježíš neby stvořený Bohem, ale byl zrozený z Boha. Z nějakého důvodu ten rozdíl křesťané chápou a to tak, že se byli schopni mnoho let hádat nad touto jednoduchou věcí až jí dokonce dali do kréda: "Věřím v jednoho Pána Ježíše Krista, jednorozeného Syna Božího, který se zrodil z Otce přede všemi věky. Bůh z Boha, Světlo ze Světla, pravý Bůh z pravého Boha, zrozený, ne stvořený, jedné podstaty s Otcem, skrze něho všechno je stvořeno."
Opravdu je tak složité pochopit, že Bůh je podle přirozenosti pro lidi stvořitel? Jen člověk opravdu zaslepený a zamotaný do svých konstrukcí nevidí tak jednoduchou a jasnou věc.
Ježíš se pak narodil z Boha. Prvorozený z mnoha bratří, kteří mají stejného otce a stejnou matku: Těch, kteří se také narodili z Boha a byli přičleněni k Božímu lidu. Ti jsou spolu všichni bratři a sestry.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 11. červen 2012 @ 21:50:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." U Ježíše to bylo jinak. Ježíš neby stvořený Bohem, ale byl zrozený z Boha."...
Toníku. Už s tou svojí povrchností prosím přestaň. Opusť ten svůj virtuální svět.
Ježíš (Bůh) se narodil z Otce přede všemi věky. Vztah otcovství a vztah synovství je u Boha nadčasový, neváže se k žádnému časovému okamžiku.
Ježíš (člověk) se narodil Marii z Ducha svatého před zhruba 2000 lety. Prvorozeným z mnoha bratří se člověk Ježíš stal po svém zmrtvýchvstání. Všichni, kteří byli ponořeni (většinou ve křtu) do Ježíšovy smrti a zmrtvýchvstání a vytrvali v dobrém až do konce, se stali Ježíšovými bratry.
Naši lidští rodičové jsou nám rodiči jen podle těla. Každá lidská duše má však pořád svůj počátek v Bohu.
Duši nemáme z lidských rodičů, ale z Boha.
Proto všichni lidé (i nekřesťané) máme všichni jednoho nebeského Otce. Přesně toto apoštol Pavel vysvětluje pohanským Řekům:
(Sk 17,22-30) Pavel se tedy postavil uprostřed Areopágu a řekl: "Muži
athénští, vidím, že jste v každém ohledu velice nábožní lidé
.
Když jsem tu totiž procházel a pozoroval, co uctíváte,
našel jsem také oltář, na kterém je napsáno: 'Neznámému bohu'.
Koho tedy uctíváte nevědomě, toho vám já
zvěstuji.
Bůh, který stvořil svět i všechno, co je v něm, ten, který
je Pánem nebe i země, nebydlí v chrámech udělaných rukama.
Ani si nedává sloužit lidskýma rukama, jako by něco
potřeboval, protože on dává všem život i dech i
všechno.
A učinil z jedné krve celý lidský rod, aby přebývali na
celém povrchu země; vyměřil jim uložené časy a hranice jejich
přebývání,
aby hledali Pána, zda by se ho snad mohli dotknout a nalézt
ho, ačkoli není daleko od žádného z nás.
Jím totiž žijeme, hýbeme se a trváme, jak to řekli i
někteří z vašich básníků: 'Vždyť jsme jeho potomstvo.'
Když tedy jsme Boží potomstvo, nesmíme se domnívat, že by
božská bytost byla podobná zlatu, stříbru nebo kameni, výtvoru
lidské zručnosti a důvtipu.
Bůh ale přehlédl časy této nevědomosti a nyní přikazuje
lidem, aby všichni všude činili pokání, ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jsou (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. červen 2012 @ 21:54:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."k záchraně"... není ještě samotná záchrana.
Vyznání ústy k záchraně směřuje, ale vyznání ústy neuskutečňuje samozné znovuzrození do Božího dítěte, samotné spasení.
Nezachraňuje vyznání ústy, ale zachraňuje osoba Kristus.
Až ve křtu, ponořením spolu s Kristem do jeho smrti a vzkříšení jsme zachráněni - znovuzrozeni a jsou nám smyty hříchy (Kol 2,10-14).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 08. červen 2012 @ 09:33:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, to Slovo je Kristus.
To je to slovo víry, které kážeme:
Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém
srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. Srdcem se totiž věří ke spravedlnosti a ústy se vyznává ke
spasení.
Vždyť Písmo říká: "Žádný, kdo v něho věří, nebude zahanben." Není totiž rozdílu mezi Židem a Řekem, neboť tentýž Pán
všech je bohatý ke všem, kdo ho vzývají. Neboť "každý, kdo by vzýval jméno Pána, bude spasen."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 10. červen 2012 @ 09:49:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ústy vyslovíš slovo, "Slovo" (s velkým písmenem) je zase osoba Krista. Osobu ústy nevyslovíš. Pokud toto nerozlišuješ, jsou to jen hrátky se slovíčky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. červen 2012 @ 12:04:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Vidíš, oko.
A křesťané vyznávají Ježíše Krista jako Pána už dva tisíce let a není to pro ně jen hrátka se slovíčky, ale realita života.
Spasen je člověk vyznáním Ježíše jako Pána. Když člověk vyzná nějaké jiné slovo, je mu to ke spasení málo platné.
Spravedlnost je z konkrétní víry konkrétnímu slovu, z víry v Ježíše Krista, spasitele. Když člověk věří někomu jinému, je mu to ke spravedlnosti také málo platné.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 11. červen 2012 @ 07:49:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Spasen je člověk vyznáním Ježíše jako Pána"...
Takové vyznání víry vede ke spasení, ale samotné spasení ještě nečiní.
Člověka spasí až ten Kristus (kterého zavolal) tím, že je člověk poslušen Kristových slov a stane se ve křtu jeho učedníkem (Mt 29,19).
Až obléknutím Krista ve křtu (Gal 3,27) jsou člověku odpuštěny hříchy (Kol 2,10-14) a stává se z něj znovuzrozený člověk (J 3,5) který může chodit s Bohem v novotě života (Ř 6,3-7) už jako Boží dítě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. červen 2012 @ 19:42:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takové vyznání víry vede ke spasení, ale samotné spasení ještě nečiní.
Samozřejmě, že člověka zachraňuje Ježíš. On je ten Spasitel, On je ten, koho vyznáváme.
Ve skutečnosti člověka nespasí "až" Kristus z nějakého lidského nápadu. Ježíš "už" člověka spasil.
My občas říkáme namyšleně: "Přijali jsme Ježíše". Ono to tak ve skutečnosti není. Bylo to tak, že Ježíš přijal nás, my jsme jen řekli na jeho přijetí: "Ano, díky, Ježíši".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 13. červen 2012 @ 06:42:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Ježíš "už" člověka spasil. "...
Ježíš už člověka vykoupil.
To je podstatný rozdíl.
Spasení je třeba přijmout způsobem života s Bohem a poslušností Bohu. To, jak prožijeme svůj život, bude teprve rozhodovat o naší věčné spáse.
|
]
|
|