|
Právě je 563 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano Willy cizinec
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116714824 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: helena v Neděle, 15. září 2013 @ 09:31:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ahoj Pohane,
proč jsi pohan, to máš jen tak, své modlářství a hlavně Bibli mi nečtěte...
opravdu velmi roztomilé;
na nás chceš v tom fofru, asi křesťanskou spíše bleskovou stučnost, tak máš jí mít!
my víme, že BŮH v těle KRISTA přišel na zem a nechal se za nás umučit, a zemřel,
abychom my nemuseli věčně zemřít a měli věčný život! to je ta RADOST!
my jsme tomu uvěřili, a ON svým DUCHEM Sv sestoupil do našeho srdce a tak v nás bydlí již nyní!
není to proti-mluvné, protože my, tak žijeme!
teď čekáme, až uvěří i ten poslední pohan, /možná jsi to Ty/, aby ON si pro nás mohl viditelně přijít
a abychom dostali nové tělo a šli s NÍM, tam, kde ON je nyní!
to, že bude ten veliký soudný den jsi asi slyšel, a ti kteří jsou stále hluše slepí
k té radostné nej zprávě, uslyší VERDIKT! pozdě...
|
| Nadřazený |
|
Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 15. září 2013 @ 11:53:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Na světě nejsou dvě rovnocenná království.
To se jen satanu podařilo svou lží o tomto někoho přesvědčit. Satanu nebyla dána vláda nad tímto světem - to bychom už byli jako lidstvo dávno zničeni. Všechno, čemu satan vládne si uzurpoval, ukradl. Sváděním a lží získává své poddané, lidi zmanipulované, pokřivené v srdci a ochotné mu sloužit.
Na světě je to tedy tak, že jediným vládcem světa je Bůh v osobě Ježíše Krista. Kristus vládne veškerou mocí na nebi i na zemi (Mt 28,18).
Satan je jen tvor, jeden z padlých andělů, který byl ovšem Bohem původně stvořen k velké důstojnosti a moci. Písmo tyto anděly nazývá třemi výrazy: "Knížata, Mocnosti, Trůny." Někteří z andělů se proti Bohu vzbouřili a byli svrženi na zem. Na nebi už pro ně není místa - pro nic nečistého není v nebi místa.
Satanovo panství je tedy knížectvím uvnitř Kristova království, je odvrácenou temnou protibožskou stranou království Krista na této zemi. Satan však není ve vládě rovnocenným protivníkem Krista, není to království proti království. Satan je také poddán Bohu a bude se mu zodpovídat ze všech svých skutků.
My pak máme možnost si už za tohoto života zvolit, kde chceme pobývat, zvolit si, ke kterému vládci chceme patřit. Zda chceme být občany nebeského království, nebo občany temné protibožské části světa. V tomto má každý z nás naprostou svobodu volby. Nikoli volby jen jednou za život a basta (jsem za vodou), ale volby nutně potvrzované každým okamžikem dalšího života až do smrti - volby lidské, tedy volby stále ohrozitelné lidskou slabostí, hříšností a nevěrou - volby stále zranitelné.
Tato naše volba nesouvisí ani tak s vírou, jako s rozhodnutím žít svůj život podle Boha, plnit očekávání a záměry, se kterými každého z nás Bůh poslal do tohoto světa. V principu to znamená žít spravedlivě podle hlasu vlastního svědomí, které nás obviňuje nebo obhajuje ať už máme dar víry nebo víru nemáme.
O naší budoucnosti na věčnosti se tedy rozhoduje už nyní našim dnešním životem. Na kterou stranu se strom naklání, na tu zpravidla také pak i padá.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 15. září 2013 @ 12:08:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Chápu.
Žádné vlastní evangelium nemáš, jen opozici příspěvků křesťanů. A to sis ani pořádně nepřečetl, co jsem napsal a ani neoponuješ mému příspěvku, ale svým výkladům něčeho, co jsem nenapsal.
Jako vždy.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 15. září 2013 @ 14:14:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, zřejmě sis už proti mě vypěstoval docela slušnou averzi. To je mi líto.
Kdybych zde uvedl, jaké je dneska datum, asi bys také nesouhlasil.
Ve svém příspěvku oponuji pouze proti tebou prezentované zjednodušené představě dvou království v tomto světě a uvádím to na pravou míru. Na všechno další ve tvém komentáři už mlčím - a mlčení je přece souhlas! Takže tvůj komentář jsem si přečetl úplně celý - ale na další už neměl důvod reagovat.
Máš snad nějaké věcné výhrady k mnou výše vysvětlovanému uspořádání světa?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 15. září 2013 @ 14:51:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, jsem už na tvou opozici zvyklý.
Ve svém příspěvku oponuji pouze proti tebou
prezentované zjednodušené představě dvou království v tomto světě a
uvádím to na pravou míru.
Tebou vymyšlenou představu dvou rovnocenných království, které statečně oponuješ, jsem já nikde neuvedl ani jí nesdílím. Tu sis ty sám vymyslel a pak jí sám statečně oponuješ. Svůj výmysl neuvádíš na pravou míru, ale jen se do něj sám zamotáváš s tebou vymyšleným panstvím ďábla. Já jsem naopak napsal, že "Satan nevládne nikde, satan je normální otrok hříchu".
Máš snad nějaké věcné výhrady k mnou výše vysvětlovanému uspořádání světa?
Mým programem není mít výhrady ke tvým výmyslům. Často mne zajímá, jaký obraz světa sis vytvořil ve své hlavě, ale teď zrovna nemám čas, abych to zkoumal.
Toník.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 15. září 2013 @ 18:38:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, mým programem je zase naopak mít výhrady proti všem nesmyslům, ať je už uvádí kdokoliv.
Tebou vymyšlenou představu dvou rovnocenných království, které statečně oponuješ, jsem já nikde neuvedl ani jí nesdílím.
To ale není mnou vymyšlená představa, takové vidění světa přímo křičí z mnoha komentářů zde. Já proti takovým představám naopak protestuji. Jsem rád, že se shodneme alespoň na tomhle základním.
Dovol však, abych ti připomněl tvá vlastní slova. Třeba uznáš, že ve smyslu tvých výhrad zrovna výřečné nejsou a ani je nijak nepodporují:
Ahoj Pohane. Na světě jsou dvě království. Království temnoty a království světla.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. září 2013 @ 00:04:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toníku, mým programem je zase naopak mít výhrady proti všem nesmyslům, ať je už uvádí kdokoliv.
V tom případě je Stando škoda, že se někdy programově nezaměříš na své komentáře. Měl bys na programu dost práce.
Kdybys někdy našel nějaký nesmysl v mých příspěvcích, byl bych rád, kdybys mne na něj upozornil.
Na světě jsou dvě království. Království temnoty a království světla.
Když sis pořádně přečetl můj příspěvek, všimnul sis tedy, že jsem nepsal nic o dvou rovnocenných královstvích, ale že si statečně oponoval něčemu, co sis sám vymyslel?
Chápu tvé výhrady, samozřejmě. Prostě nečteš pořádně příspěvky, ale domýšlíš si mezi řádky něco, co tam není a proti těm svým výmyslům pak statečně oponuješ. Totéž jsi předvedl vedle v diskuzi nad citací úryvku z knihy kazatel, kde sis zase domyslel, že jsem podal jakýsi výklad, který sis ty vymyslel, ale zapoměl nám ho sdělit. A totéž je tvou činností po delší dobu tady. S kontextem tvé principielní opozice tomu, co tu kdo z křesťanů napíše o oběti Ježíše za nás, o milosti, o věčném životě, o vysvobození z temnoty do svěla, víře Božímu slovu, o jistotě v Bohu a o mnoha dalších věcech.
Mne by nenapadlo, že království temnoty, hříchu a smrti je rovnocenné Božímu království světla, tak jako to napadlo tebe. Jsou to království zcela nesouměřitelná. Ano otroctví hříchu není rovnocenné tomu, když život člověka patří Bohu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 16. září 2013 @ 00:33:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku,
dnes jsem četl toto místo Písma (1Te 2:9-12):
Příchod Bezzákonného je podle působení Satana se vší mocí, znameními a lživými zázraky a s veškerým klamem nepravosti pro ty, kteří hynou, protože nepřijali lásku k pravdě, aby byli zachráněni. Proto na ně Bůh posílá mocné působení bludu, aby uvěřili lži a aby všichni, kdo neuvěřili pravdě, ale nalezli zalíbení v nepravosti, byli tak odsouzeni.
Velice se obávám, že se tyto verše na některé zde na GS vztahují a byl bych velmi rád, kdyby tomu tak u nich nakonec nebylo. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 16. září 2013 @ 07:31:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pozor je to 2 Te.
Pavel zde v celé 2. kapitole předpovídá odpadnutí od víry, které nastane dříve, než se vrátí Ježíš. Znakem odpadnutí bude to, že člověk se vyvýší nade všecko, co nese Boží jméno a bude vyžadovat božské pocty sám pro sebe. Ostatně to možná i zažil na Římanech. Sem patří také všichni ti diktátoři, kteří vedli války vyžadovali, aby se jim lidé klaněli. Vrcholem bude až si přisvojí i Boží trůn a představí se jako Bůh. Až zmizí láska a vztah k Bohu a Boží místo zaujme někdo jiný, pak bude zle. V dějinách už to bylo a skončilo naštěstí fiaskem. Francouzská revoluce, ruská revoluce, fašismus, imperialismus, křižácké války vedené papeži.. a jiné a jiné, dokazují, kam to vede, když se lidé zcela odvrátí od Boha. Dnes jsme svědky mnoha zázraků, ale bez Boha. To je celé 20. a i dnešní století. Zbraně jsou tak dokonalé a stejně tak další prostředky, které má člověk. Čemu však slouží ?
Slouží k poznávání Ježíše a Boha ?
Bůh nezasahuje. Člověk má svobodu. Může se otočit k Bohu či od něho. A Satan se lidem snaží zprotivit i Ježíše a Boha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 16. září 2013 @ 13:43:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji za upozornění a opravu, Františku. :-) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. září 2013 @ 08:37:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Totéž jsi předvedl vedle v diskuzi nad citací úryvku z knihy kazatel, kde sis zase domyslel, že jsem podal jakýsi výklad, který sis ty vymyslel, ale zapoměl nám ho sdělit...
Už jsem ti to vysvětloval několikrát, naposledy dneska.
Nejsou - li ta "království" souměřitelná, co ti brání přijmout mé vysvětlení, že je království pouze jedno (Kristovo) - v případě satana že se jedná o uzurpované ukradené knížectví? Bůh některé z andělů stvořil jako knížata, nikoli jako krále.
.."Na světě jsou dvě království. Království temnoty a království světla. "...
Ty dokonce království temnoty uvádíš na prvním místě, jako by bylo pro tebe důležitější!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. září 2013 @ 08:53:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ty dokonce království temnoty uvádíš na prvním místě, jako by bylo pro tebe důležitější!
Stando, je fascinující, jaké všechny konstrukce a výklady dokážeš nad kouskem textu vytvořit a je to pro mne zajímavé a užitečné vidět takový způsob myšlení.
Zkus někdy takovu věc. Pokud něčemu nerozumíš, špatně to pochopíš, zkus se zeptat autora, jak to myslel když to psal a proč něco napsal jak napsal místo toho, aby sis jeho slova vykládal podle stavu své mysli. Garantuji ti, že ti to bude k užitku, ať už při diskuzích na netu, nebo při četbě písma.
Kdyby tě někdy zajímalo, jak jsem svou větu myslel, když jsem jí psal, zkus se mne zeptat, rád ti odpovím.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 17. září 2013 @ 10:45:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, jsem rád, jestliže jsem byl i pro tebe něčím zajímavý. :-)
Myslím si, že jsi svou větu napsal v dlouhodobém kontextu své podoby víry - rozdíly mezi námi už jsem ti popsal, nechci se opakovat.
Jistě bych rád od tebe slyšel tvou verzi, jak jsi co myslel, poněvadž bych si sám nemusel domýšlet. A já už jsem takový - pokud s nějakým tvrzením nesouhlasím, ozvu se s nabídkou jiné varianty.
Ale na druhé straně tě nechci časově nadmíru zatěžovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evange (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. září 2013 @ 20:46:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | jsem rád, jestliže jsem byl i pro tebe něčím zajímavý. :-)
No, Stando, člověk, který by si rád říkal křesťan a uvažuje tak, že království temnoty je rovnocenné království světla je fakt zajímavý. Když se pak ten člověk dozví, že království temnoty není rovnocenné království světla, napadne ho, že království temnoty je důležitější království světla, tak to mne fakt dostane. Je fascinující vidět tvé příspěvky a způsob uvažování, nikdy bych si nemyslel, jak daleko dokáže člověk v slzavém údolí temné noci Královny nebes zajít. Vím, že bezzákonnost a bezbožnost způsobuje i změnu mysli, ale fakt jsem do diskuzí s tebou (a příspěvků poutnicka) netušil, jak moc.
A já už jsem takový - pokud s nějakým tvrzením nesouhlasím, ozvu se s nabídkou jiné varianty.
Zvláštní tedy, že tě nenapadne varianta, že královtví světla je důležitější, než království temnoty? Nebo že by na třetí pokus ano?
Myslím si, že jsi svou větu napsal v dlouhodobém
kontextu své podoby víry - rozdíly mezi námi už jsem ti popsal, nechci
se opakovat.
Svou větu o království temnoty a světla jsem hlavně napsal v kontextu otázky autora článku "kdo vlastně vládne tomuto světu?" a psal jsem jí pro někoho, kdo s se o téma zajímá, chce zjistit, jak věci jsou a stačí mu stručné vyjádření.
Kdybych diskutoval s tebou a věděl, že čtenář na druhé straně si převrátí každé moje slovo k obrazu své mysli a své vlastní záhubě, vyjadřoval bych se přesněji. I když samozřejmě vím, že Pohan z velké míry jen ryje, tak v jeho tónu je přeci jen znát dost zájmu o téma na to, aby pro mne mělo smysl mu věci vysvětlit.
Bůh dal lidem svobodu v rozhodování, v životě. Dal jim i určitou míru nezávislosti, autonomie. A lidé si zvolili místo svobody otroctví hříchu. A tak v životě některých lidí vládne alkohol, u jiných zase prášky, u jiných převrácený sex, jinde zas nenávist, modly, stres, závist, ...
Království temnoty se řídí zákonem hříchu a smrti, v království světla se pak vládne podle zákona Ducha života. To už jsem ti vysvětloval.
Království temnoty je důležitější než království světla pro lidi, kteří v něm žijí, podle toho se také poznají. Jinak je království temnoty zhruba ve stejné situaci, v jaké bylo Německo na začátku roku 1945 a ti, co mu přisluhují, jsou na tom dost špatně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Ev (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. září 2013 @ 08:50:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku. vytýkal jsem ti nerozvážnost ve volbě slov. Přiznáváš - li temnotě titul "království", přiznáváš tím zároveň satanu titul "král". Přiznáváš - li satanu titul "král", stavíš ho na stejnou úroveň krále - Krista. A to je nesprávně. Můžeš se tedy zalykat vlastní pýchou a sarkasticky mě drtit svými peprnými vtipnými poznámkami, nebo prostě si přiznat, že jsi v tomto přestřelil.
Satan prostě nemá království.
Všimni si, jak volil slova apoštol Pavel:
On nás vysvobodil z vlády temnoty a přenesl do království
svého milovaného Syna (Kol 1,13).
Vláda temnoty však není královstvím!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěs (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 18. září 2013 @ 09:24:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Přiznáváš - li temnotě titul "království", přiznáváš tím zároveň satanu titul "král". Přiznáváš - li satanu titul "král", stavíš ho na stejnou úroveň krále - Krista.
Stando, to vše je jen v tvé hlavě. Vymyslel sis to. Zkus si znovu přečíst můj příspěvek výše, co přiznávám satanovi. Čti si, co je v něm napsáno, ne co si ze tvé mysli TY domýšlíš.
To, co přiznávám satanovi já, jsem ve svém příspěvku jednoznačně napsal.
A to je nesprávně. Můžeš se tedy zalykat
vlastní pýchou a sarkasticky mě drtit svými peprnými vtipnými
poznámkami, nebo prostě si přiznat, že jsi v tomto přestřelil.
Satan prostě nemá království.
Stando, je dobře, že TY jsi přišel na to, že satan žádné království nemá. Kdyby sis přečetl můj příspěvek, to, co jsem napsal a bral ho vážně, věděl bys to od začátku.
Svoje peprné poznámky ti píšu proto, že z tvých příspěvků a z toho, co tě napadá, a co si domýšlíš fakt nevycházím z údivu. Dokážeš mne svými nápady a výmysly znovu a znovu překvapit.
Ani trochu tě nezaráží, co tě ve tvé hlavě napadá? Že tě napadne, že Satan je král, že království temnoty je rovnocenné království světla nebo že je dokonce důležitější?
Ani když ti napíšu peprnou poznámku?
Napsal jsi: "To ale není mnou vymyšlená představa, takové vidění
světa přímo křičí z mnoha komentářů zde. Já proti takovým představám
naopak protestuji." jediné komentáře, že kterých taková představa přímo křičí, jsou TVOJE komentáře. Protestuješ sám proti sobě. Nečetl jsem tu jeden jediný komentář, který by se v tomto tématu byť jen blížíl tomu, co napadá tebe ve tvé v hlavě.
Mimochodem, české slovo "napadnout" je v tomto případě výstižné.
On nás vysvobodil z vlády temnoty a přenesl do království
svého milovaného Syna (Kol 1,13).
Vláda temnoty však není královstvím!
Jistě si můžeš hrát se slovíčky a vymýšlet, co není, máš svou "svobodu hřešit", kterou už jsem snad pochopil.
Nebo si můžeš číst, co druhý člověk napsal a snažit se pochopit, co tím myslel v kontextu, ve kterém to psal, třeba tak, že se zeptáš na to, čemu jsi nerozuměl. Pokud ovšem nejsi otrokem hříchu, hřích nekraluje v tvém životě a taková možnost vůbec je v arzenálu tvé "svobody".
Jestli ti nestačí k vysvětlení situace a pochopení moje čtyři krátké věty, přečti si prosím Římanům 5 kapitolu, kde apoštol Pavel vysvětluje podrobněji ta dvě království a vztah mezi nimi. Snad ti to bude více k užitku.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. září 2013 @ 15:19:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku Já si o tobě nemyslím, že bys kladl satana na roveň Kristu, ale upozorňoval jsem tě, že se takto nesprávně vyjadřuješ.
Vidím ale, že tě osobní ješitnost pěkně zachytila drápkem, že jsi nezaváhal sklouznout k machinacím s překlady, jen aby jsi měl navrch! Ale pravdu stejně nemáš.
Apoštol Pavel nevyjadřuje žádný vztah mezi dvěma královstvími, ale popisuje vládu tmy hříchu ze které milostí přecházíme pod vládu Ježíše Krista do nebeského království.
Apoštol zde v originále nemluví o království tmy (jak to kraličtí nesprávně přeložili), ale pouze o vládě tmy - a ty to dobře víš, protože běžně se odvoláváš na český studijní překlad Bible, kde je to přeloženo správně jako vláda - nikoli jako království, v tomto případě jsi však neváhal účelově sklouznout ke kralickému překladu. Účel u tebe evidentně v tomto případě světí prostředky!
Mimochodem takovéto nepřesnosti v Kralickém překladu, zavádějící do mylných výkladů (i když jinak kralický překlad byl pro jazyk český přínosem), byly vážným důvodem, proč jej katolická církev nikdy neschválila.
Kralování je nejvyšší instance moci. Nad to už není nic dalšího. Hřích sice může v životě člověka vládnout, ale nikoli kralovat ve smyslu nejvyšší instance. I nad největším hříšníkem i nad jeho pánem satanem (knížetem temnoty) kraluje jedině Bůh.
Ale i to ty dobře víš. Je ti však zatěžko dát mi za pravdu v čemkoli.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta rados (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 19. září 2013 @ 06:32:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já si o tobě nemyslím, že bys kladl satana na roveň Kristu, ale upozorňoval jsem tě, že se takto nesprávně vyjadřuješ.
Tak to ani náhodou, Stando. To sis mne s někým popletl. Nikdy jsem ani náznakem nekladl satana na roveň Krista.
Je dobře, že jsi pochopil, že apoštol Pavel nepopisuje vládu Satana, jak sis to ty vyložil (a já nepsal), ale že popisuje vládu hříchu a smrti, o které jsem psal já. O více mi v mém příspěvku nešlo, všechno ostatní hraní se slovíčky sis domyslel. Těžko ti dát za pravdu v tom, že něco dělám, když to nedělám a celé to je výplod tvé fantazie. A těžko můžu vědět, co máš v hlavě, dokud své představy nenapíšeš.
Proč římskokatolická církev zakazolala (nejen) bibli kralickou a ostatní křesťanskou literatutu, si někdy zjisti, je o tom mnoho historických záznamů.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta r (Skóre: 1) Vložil: Willy v Čtvrtek, 19. září 2013 @ 09:28:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku,
píšeš: ... a celé to je výplod tvé fantazie ... To ale není fantazie, nýbrž porušená mysl a svědomí, a to je horší než výplody fantazie.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta r (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 19. září 2013 @ 10:57:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Já si o tobě nemyslím, že bys kladl satana na roveň Kristu, ale upozorňoval jsem tě, že se takto nesprávně vyjadřuješ.
Tak to ani náhodou, Stando. To sis mne s někým popletl. Nikdy jsem ani náznakem nekladl satana na roveň Krista."...
Tedy ještě jednou: ..."Já si o tobě nemyslím, že ty osobně bys kladl satana na roveň Kristu"...
..."Na světě jsou dvě království. Království temnoty a království světla. "...
Upozornil jsem tě na to, že satan není králem a proto je nesprávné tvrdit, že je jakési satanovo království. Satan může vládnout lokálně (ovládnout jednotlivce), ale není žádným králem v království. Může to jiné lidi plést.
Je to totiž všeobecně rozšířený omyl mezi lidmi: představa boje dobra se zlem evokuje představu dvou rovnocenných soupeřů, kteří spolu zápasí.
Jestliže to ani my nebudeme rozlišovat, kdo jiný bude?
Chápeš, o co mi jde?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 19. září 2013 @ 19:47:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Upozornil jsem tě na to, že satan není králem ...
Mohu se zeptat, proč máš vlastně potřebu mne na takovou věc upozorňovat? "Nemyslíš si, že kladu satana na roveň Kristu, ale myslíš si, že se takto nesprávně vyjadřuji." Přitom jediný, kdo se zde takto vyjádřil, jsi ty.
Proč mne upozorňuješ na něco, co sis vymyslel TY? Neměl bys spíše logicky upozornit na tuto věc sebe, pokud sis jí vymyslel?
Já se od začátku vyjadřuji opačně a tvrdím, že "Satan nevládne nikde, satan je normální otrok hříchu, otrok své vzpoury a lži". Chápal bych, když už sis vybral roli zapřisáhlého odpůtce, kdybys této mé větě odporoval a začal tvrdit, že satan může ovládnout jednotlivce, že může lokálně vládnout nad něčím životem. To opravdu může, ale nic to nemění na tom, že sám je otrokem hříchu.
... a proto je nesprávné tvrdit, že je jakési satanovo království. Satan může vládnout lokálně (ovládnout jednotlivce), ale není žádným králem v království. Může to jiné lidi plést.
Souhlas. Proto jsem také psal svůj příspěvek, kterému ty jsi od začátku oponoval.
Pak tedy mám ale Stando pro tebe jednu radu:
Netvrď to a nepleť druhé lidi.
Pokud víš, že je něco nesprávné, a může to lidi plést, nedělej to. Není moc moudré dělat něco, co je nesprávné a tvrdit, že satan má jakési království.
V tomto tedy nechápu o co ti jde a proč tvrdíš něco, čemu se vzápětí snažíš oponovat. Odhaduju, že to neděláš účelově, ale mimoděk, ale ani tak mi to nepřijde rozumné.
Je to totiž všeobecně rozšířený omyl mezi lidmi: představa boje dobra se zlem evokuje představu dvou rovnocenných soupeřů, kteří spolu zápasí. Jestliže to ani my nebudeme rozlišovat, kdo jiný bude?
Mnozí lidé jsou pod vlivem různých poselství "andělů světla" z nebes, mnozí věří různým legendám a pověrám a je možné, že je mezi nimi taková představa všeobecně rozšířená.
Záleží na tom, v jakém kdo žije prostředí. Já jsem tuto představu zažil málokdy. Mezi nekřesťany jí nepotkáš, ti vědí, že Bůh má moc nadevším a nikdo mu není rovnocenný, natož zlo. Lidé ve světě si zase obvykle myslí, že zlo je silnější než dobro a že zlo vítězí.
Dobro a zlo je asi tak rovnocenné jako je rovnocenná svoboda a totalita. Chvíli to navenek vypadá, že totalita a neustále rozhodování na hranici svědomí, na hranici dobra a zla či za ní je lepší, ale jen do té doby, než člověk vejde do svobody a zlu se může vyhnout.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlas (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 20. září 2013 @ 08:28:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."proč máš vlastně potřebu mne na takovou věc upozorňovat?...Přitom jediný, kdo se zde takto vyjádřil, jsi ty. "...???
..."Na světě jsou dvě království. Království temnoty a království světla"...
Tak toto tvoje tvrzení není pravdou, proto jsem měl potřebu tě na to upozornit. Na světě je jen jedno království - Kristovo.
Není tedy opravdu moc moudré dělat něco, co je nesprávné a tvrdit, že satan má jakési království temnoty (to bylo přece tvé tvrzení - to já proti tomu protestoval!).
V tomto tedy nechápu o co ti jde a proč tvrdíš něco, čemu se vzápětí
snažíš oponovat. Odhaduju, že to neděláš účelově, ale mimoděk, ale ani
tak mi to nepřijde rozumné.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. září 2013 @ 08:59:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Už jsem ti to vysvětloval několikrát, naposledy dneska. Prohlížel jsem tvé příspěvky v té sousední diskuzi a ten tvůj výklad, který sis nad slovy kazatele ty vymyslel, jsi mi nenapsal, až teprve dnes. Za to samozřejmě děkuju, konečně jsem pochopil, čemu vlastně oponuješ.
Uvědom si ale prosím, že dokud svou konstrukci nenapíšeš, nesdělíš, těžko mohu vědět, co to vlastně máš v hlavě a čemu oponuješ. Mohu to tak nanejvýš tušit z předchozí zkušenosti s tebou, že tvůj "výklad" budě něco zcela mimo smysl citace z kazatele, kterou jsem uvedl.
Ale co přesně sis nad slovy kazatele vykonstruoval a čemu vlastně oponuješ, to je musíš sdělit ty sám.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 22. září 2013 @ 11:54:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ..."Na světě jsou dvě království. Království temnoty a království světla"...
Tak toto tvoje tvrzení není pravdou, proto jsem měl potřebu tě na to upozornit. Na světě je jen jedno království - Kristovo.
Ahoj Stando.
Teď, když jsi pochopil, že satan nemá království a nekraluje a já nic takového nepsal ani omylem, ale napsal jsem opak, konečně z tvé strany námitka k tématu mého příspěvku.
Odpovím tedy na tuto tvoji námitku.
Ve skutečnosti je to tak, že na světě je mnoho království a mnoho různých králů. Já jsem reagoval na otázku pohana v článku, "Taky mi není tak úplně jasné, kdo vlastně vládne tomuto světu? Ježíš, který svět svou smrtí vykoupil, nebo Satan?" a napsal jsem tedy relevantní odpověď k otázce.
Vzhledem k této otázce jsou důležitá dvě království: Království hříchu a smrti, kterému podléhá svět a království Ježíše, které je na tomto světě, ale není z tohoto světa. O království hříchu a smrti se píše právě v 5. kapitole a 6 kapitole Římanům. Království hříchu a smrti pak je opozicí/vzpourou proti království světla.
Chytnul ses slovíčka "kralovat".
Zajímá-li tě, jak je to ve skutečnosti v písmu, tak kraličtí přeložili toto slovo správně, protože smrt a hřích opravdu "kralují" v životě lidí, kteří hříchu podléhají.
(mimochodem - ŘKC nezakazovala bibli proto, že by kraličtí špatně přeložili, ale proto, že ŘKC byla více jak tisíc let v trojjazyčné herezi, proti které bojovali už Konstantin a Metoděj. Díky této herezi byla ŘKC proti dostupnosti jakéhokoliv překladu písma tzv. "laikům")
Pokud jde o hřích a jeho vládu, tak toto téma je podle mně opět tvůj základní spor proti křesťanskému učení: Jestli má člověk pod hříchem v království temnoty svobodu hřešit, nebo jestli je ten, kdo hřeší, otrokem hříchu. Já věřím tomu, co říká Ježíš a píše Pavel: Ten, kdo hřeší, je otrokem hříchu, hřích je jeho majitel, vládce. Kraluje nad dotyčným člověkem neomezenou mocí.
Až do času, samozřejmě: Do setkání se živým Kristem, který smrt a hřích přemohl.
S živým Kristem se pak má člověk setkat co nejdříve, ne až v okamžiku Smrti na soudu národů.
Pokud člověk nevěří písmu v této věci, stačí se rozhlédnout kolem sebe na lidi, kteří žijí pod mocí hříchu, jak je to s jejich vztahem ke hříchu. Realitu dobře vystihuje například český film Katka.
Satan v tomto není vyjímka. Je poddán hříchu, slouží hříchu. Není autonomní, tak jako jakýkoliv jiný otrok hříchu.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 22. září 2013 @ 20:20:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."O království hříchu a smrti se píše právě v 5. kapitole a 6 kapitole Římanům"...
Nepíše.
Tam se píše jen o vládě hříchu a smrti, která se rozšířila na všechny lidi. Nikoli o království - z důvodu, že smrt není osoba a nemůže tedy stát v čele žádného království.
Kraličtí tedy nepřeložili to slovo úplně správně, jak se můžeš sám přesvědčit v českém studijním překladu či v řeckém originále. A z těchto důvodů zachování čistoty víry byly v ŘKC po dlouhou dobu povoleny jen uznané a církví prověřené texty ve třech jazycích.
"Trojjazyčná hereze" je sama o sobě protimluv, protože hereze ve smyslu souvisí s konkrétním obsahem učení, nikoli s lingvistickou podobou textů.
Smrt není opozicí vůči Kristovu království, je jen důsledkem hříchu. Mzdou hříchu je smrt. Tenhle důsledek hříchu se rozšířil na všechny lidi - hřích tedy vládne ve smrti.
Děti světla se staly ponořením do Krista ve křtu mrtvi hříchu (a živi v Bohu) a nemají už dovolit, aby nad nimi hřích opět panoval (Ř 6,12).
Ale křesťan zůstává křesťanem už napořád - i ve hříchu ke smrti, kdy dovolí, aby nad ním hřích opět panoval. Už stále má své ve křtu získané občanství v Kristově království! Když však ve stavu hříchu ke smrti vytrvá do smrti těla, toto své občanství, tuto svou věčnou blaženost v nebi (dědictví věčného života) nakonec ztratí.
A mluvíme - li o vládě hříchu, satan je jen jedním z důvodů, že člověk hřeší. Mimo svody ďábla člověk podléhá i svodům vlastního těla (otroctví nezřízeného sexu či jiných závislostí, pýchy a egoismu) i svodům světa (bohatství, moci a pod). K těmto dalším ďábla vůbec na nic nepotřebuje, vystačí si sám. Protože z nitra lidského srdce vycházejí zlé myšlenky,
cizoložství, smilnění, vraždy, krádeže, lakomství, ničemnost, lest, nestydatost, závist,
urážky, pýcha, bláznivost. Všechny tyto zlé věci vycházejí z nitra a pošpiňují
člověka."
A tyhle zlé věci mohou stále vycházet i z tebe (když to dovolíš, když láska ochabne), i když tvrdíš, že Bůh ti vyměnil srdce.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 23. září 2013 @ 08:28:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kraličtí tedy nepřeložili to slovo úplně správně, jak se můžeš sám přesvědčit v českém studijním překladu či v řeckém originále.
Stando, to samozřejmě můžu a také jsem to samozřejmě udělal, jinak bych ti to ve svém příspěvku nepsal.
Ty ses podíval, jaké slovo je v originále použito v Římanům 5,14 a 5,17 o smrti a v Římanům 5,21 a 6,12 o hříchu?
Pokud ne, podívej se do originálu na to, co přesně hřích a smrt dělají v životě lidí a co píše apoštol aby hřích nedělal v životě lidí. A pokud bys nerozuměl originálu písma, zkus se podívat do reality, co dělá hřích a smrt v životě lidí.
"Trojjazyčná hereze" je sama o sobě protimluv, protože hereze ve smyslu souvisí s konkrétním obsahem učení, nikoli s lingvistickou podobou textů.
Až se Stando potkáš s apoštoly víry, Konstantinem a Metodějem, v nebi, zkus jim to vysvětlit.
Přes svou smrtí se Konstantin modlil takto:
„Pane, můj Bože, vyslyš mé prosby a
zachovej své stádce, které jsi mi svěřil, věrné. Osvoboď je od bludu tří
jazyků a shromáždi je v jednotě a dopřej těm, které jsi si vyvolil,
pravou víru a vyznání.“
A Bůh ho vyslyšel. Český národ byl jeden z mála národů, který se o několik set let později obrátil ke Kristu a kde bylo Slovo hlásané ve srozumitelném místním jazyce. I díky mučednictví mnoha lidí a díky obrovské snaze mnoha na překladech, z nichž kralická verze je jistě nejkrásnější a nejkvalitnější ovoce tehdejší doby. Jistě není bez chyb díky drobným dobovým neznalostem, ale zrovna duchovním věcem překladatelé rozuměli, protže byli křesťané.
Věci ve světě jsou jako semínko nebo jako kvas. To, co zasadíš, vyroste. Když zasadíla "církev" cílenou neznalost křesťanského učení, vyrostla cílená neznalost křesťanství ve velkém. A právě trojjazyčná hereze byl jeden ze základů všech těch dalších bludů.
A mluvíme - li o vládě hříchu, satan je jen jedním z důvodů, že člověk hřeší. Mimo svody ďábla člověk podléhá i svodům vlastního těla (otroctví nezřízeného sexu či jiných závislostí, pýchy a egoismu) i svodům světa (bohatství, moci a pod). K těmto dalším ďábla vůbec na nic nepotřebuje, vystačí si sám.
Ano, samozřejmě. Takhle lidé fungují a satan slouží hříchu.
Proto musel na svět přijít Ježíš, aby nás zachránil.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. září 2013 @ 09:37:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."co přesně hřích a smrt dělají v životě lidí"...
Satan je příčinou toho, že člověk zhřešil, smrt je pak důsledkem hříchu.
Hřích ani smrt však už nejsou osoby s vlastní vůlí a rozumem. Nemohou tedy vládnout království ve smyslu skutečné vlády.
Smrt kraluje - je tedy jen obraz stavu padlého lidství. Všichni - znovuzrození i neznovuzrození - podléháme vládě smrti, která je důsledkem prvotního hříchu. Rozdíl je v tom, že znovuzrození podléhají vládě smrti pouze napůl, tělesně, v naději na vzkříšení.
Satan, smrt a hřích jsou tedy spojenými nádobami.
Nelze tvrdit, že satan nevládne nikomu, když ve skutečném (reálném) světě existují satanisté, kteří ho vzývají za svého pána.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 25. září 2013 @ 08:21:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Satan je příčinou toho, že člověk zhřešil, smrt je pak důsledkem hříchu. Hřích ani smrt však už nejsou osoby s vlastní vůlí a rozumem. Nemohou tedy vládnout království ve smyslu skutečné vlády.
... A Ďábel, který je sváděl, byl uvržen do jezera ohně a síry, kde je šelma a falešný prorok. A budou trýzněni dnem i nocí na věky věků.
A uviděl jsem veliký bílý trůn a toho, kdo na něm seděl; před jeho tváří zmizela země i nebe a jejich místo již více nebylo. A uviděl jsem mrtvé, velké i malé, jak stojí před trůnem, a byly otevřeny knihy. Byla otevřena i jiná kniha, to jest kniha života. A mrtví byli souzeni podle svých skutků, zapsaných v těch knihách. A moře vydalo mrtvé, kteří v něm byli, i Smrt a Hádes vydali mrtvé, kteří v nich byli, a každý byl souzen podle svých skutků.
A Smrt a Hádes byli uvrženi do ohnivého jezera. To je ta druhá smrt: ohnivé jezero.
Nejdřív teda byl uvržen do ohnivého jezera ďábel, který je sváděl. A potom byli uvrženi do jezera Smrt a Hádes.
Co to tam uvrhli do toho jezera, Stando? Jen jakýsi "obraz stavu padlého lidství"?
Snažil jsem se vysvětlit, že ani Satan není autonomní, nemá vlastní vůli, kterou by se mohl svobodně rozhodovat. Je pod mocí hříchu, je otrokem hříchu. Je omylem se domnívat, že Satan rozhoduje něco z vlastní vůle. Otrok vykonává vůli toho, komu patří.
Všichni - znovuzrození i neznovuzrození - podléháme vládě smrti, která je důsledkem prvotního hříchu. Rozdíl je v tom, že znovuzrození podléhají vládě smrti pouze napůl, tělesně, v naději na vzkříšení.
Stando, o některých tématech mluv spíše až uvěříš evangeliu a přijmeš ho.
Ježíš říkal:
Kdo slyší mé slovo a věří tomu, kdo mne poslal, má věčný život a nejde na soud, ale přešel ze smrti do života. Kdo by zachoval mé slovo, nespatří smrt na věčnost.
Nelze tvrdit, že satan nevládne nikomu, když ve skutečném (reálném) světě existují satanisté, kteří ho vzývají za svého pána.
Konečně rozumná připomínka. Snad se mi podařilo vysvětlit smysl mé věty "satan nevládne nikde". Satan jen vykonává kralování hříchu. Samozřejmě v rámci svého otroctví ovládá mnohé lidi. Ale Satan není ani všemohoucí, ani všudypřítomný, ani vševědoucí. Není schopen ovládat a řídit miliardu lidí. Musí si vždycky vybrat jednoho člověka, nebo několik málo lidí, skrze které působí a ovládá ostatní, tak jako jakýkoliv jiný démon. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. září 2013 @ 09:20:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Co to tam uvrhli do toho jezera, Stando? Jen jakýsi "obraz stavu padlého lidství"?"...
Toníku, Smysl Písma není nikdy v rozporu se zdravým rozumem. Pochop, že jazyk Zjevení není racionálním popisem, ale obrazem duchovních skutečností. V tom máš nevýhodu, že nemáš takovou církev, která by ti toto vysvětlila.
(Zj 1,12-16) Obrátil jsem se tedy, abych viděl ten hlas, který se mnou
mluvil; a když jsem se obrátil, spatřil jsem sedm zlatých
svícnů
a uprostřed těch sedmi svícnů jakoby Syna člověka, oděného
dlouhým rouchem a přepásaného na prsou zlatým pásem.
Jeho hlava a vlasy byly bílé jako bílá vlna, jako sníh a
jeho oči jako plamen ohně.
Jeho nohy byly podobné bronzu rozžhavenému v peci a jeho
hlas jako zvuk mnohých vod.
V pravé ruce měl sedm hvězd a z jeho úst vycházel ostrý
dvojsečný meč; jeho tvář byla jako slunce, když září ve své
síle.
Dokážeš přijmout, že toto není racionální popis, ale obraz duchovní skutečnosti?
Tedy co ve Zj 20,14 "bylo uvrženo" do jezera skutečně z pohledu racionálního světa?
A Smrt i Peklo byly uvrženy do ohnivého jezera. To je ta
druhá smrt.
Bůh dosud užíval smrti jako nástroje své trestající spravedlnosti (proto smrt "kralovala" nad vším živým - i nad těmi, co nezhřešili podobným přestoupením, jako Adam). Teď však její poslání i moc skončí - všechno živé už přestane umírat jednou provždy. Tím také pozbývá smyslu "peklo" (hádes, šeol, vězení, místo mrtvých) - i to končí navždycky.
"Ona "druhá smrt" je pak věčné zavržení těch, kteří svým špatným životem bez pokání promarnili svoji šanci na věčný život s Bohem. Sama smrt však není osobou, nehřeší.
"Uvržení smrti do Geheny" je duchovním obrazem racionální skutečnosti, že nikdo nebude už dál umírat navěky. Uvržení pekla do Geheny je duchovním obrazem té samé racionální skutečnosti, že místo mrtvých už ztratilo jakýkoli smysl - že nikdo nebude už dál umírat navěky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. září 2013 @ 09:27:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."ani Satan není autonomní, nemá vlastní vůli, kterou by se mohl svobodně rozhodovat. Je pod mocí hříchu, je otrokem hříchu."...
Bůh daroval každému z jeho tvorů svobodnou vůli v rozhodování. Jinak by přece nemohl za hřích trestat! Je to logické a nerozumím, že to to stále nedochází.
Satan v jeho padlém stavu patří sám sobě. Říkáme tomu egoismus, srdce zakřivené do sebe. A známe to jako pokušení asi naprosto všichni.
I hříšník, který je v otroctví hříchu, se může rozhodnout přestat hřešit. Jinak by ani žádný hříšník nemohl učinit pokání ze hříchů. Duch svatý pomáhá člověku, nabádá, ale vlastní rozhodnutí musí udělat hříšník ve svobodě vlastního rozhodnutí.
Lásku nelze přikázat, ani vyčarovat zázrakem. Láska může panovat jen mezi svéprávnými svobodnými bytostmi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 24. září 2013 @ 07:54:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Protože z nitra lidského srdce vycházejí zlé myšlenky,
cizoložství, smilnění, vraždy, krádeže, lakomství, ničemnost, lest, nestydatost, závist,
urážky, pýcha, bláznivost. Všechny tyto zlé věci vycházejí z nitra a pošpiňují
člověka."
Tuhle věc říkal Ježíš speciálním lidem: Lidem, kteří opustili Boží zákon, Boží přikázání a vymysleli si vlastní tradice a pravidla.
Jeden z těch lidí, přišel jednou za Ježíšem v noci a řekl mu:
„Rabbi, víme, že jsi přišel od Boha jako učitel, neboť nikdo nemůže činit ta znamení, která činíš ty, není-li s ním Bůh.“
Ježíš mu odpověděl:
„Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit Boží království.“
A ten člověk Ježíši řekl:
„Jak se může člověk narodit, když je starý? Nemůže podruhé vstoupit do lůna své matky a narodit se.“
Ježíš odpověděl:
„Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vstoupit do Božího království. Co se narodilo z těla, je tělo, a co se narodilo z Ducha, je duch. Nediv se, že jsem ti řekl: Musíte se narodit znovu. Vítr vane, kam chce, a slyšíš jeho zvuk, ale nevíš, odkud přichází a kam jde. Tak je to s každým, kdo se narodil z Ducha.“
A tak je to až dodnes.
S námi to bylo a je stejné, byli jsme ve stejné pozici, jako tehdejší farizeové. Měli jsme vlastní pravidla a tradice, vlastní svátky a poutě a to Boží jsme v mnohém minuli.
Určitě v tom nejdůležitějším.
Ale zase: Hřích (minutí se cílem) a Smrt mohou kralovat jen do setkání se živým Kristem. Pak jejich kralování končí.
Jestli z něčího srdce, nitra vychází zlé myšlenky, cizoložství, smilnění, vraždy, krádeže, lakomství, ničemnost, lest, nestydatost, závist, urážky, pýcha, bláznivost, potřebuje se ten člověk znovu narodit a ne podle své situace soudit druhé.
Přeji ti, Stando, aby ses také s Ježíšem setkal a to co nejdříve, dokud je čas.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to vlastně ta radostná zvěst Evangelia? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. září 2013 @ 09:24:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku Ve svém stvořeném virtuálním světě ti mohou věci fungovat tak, jak jim určíš. Tam už z vyměněného srdce zlé myšlenky vyjít nemohou.
Ale ve světě skutečném to tak jednoduché není. I vyměněné srdce má stále sklon k nevěrnosti, drží ho jen živá láska. Jakmile jen trochu přestane srdce hořet, nastoupí ničemnost. Ve světě skutečném i ty sám přiznáváš, že někdy zhřešíš (alespoň doufám).
Toníku, snažím se žít tak, abych měl Ježíše v srdci neustále. Přesto nemohu o sobě říci, že bych v tom byl už dokonalý.
|
]
|
|
|
|