Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to popsáno v Bibli? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 16. srpen 2015 @ 09:27:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Když sestřička pracuje v sobotu v nemocnici, tak je to špatný skutek? Měla by tam pracovat zadarmo? A ta, která si vynutí každou sobotu volno a jiným omezí tím volný víkend, je před Bohem lepší?
Není co dodat?? Je to jen hnusné náboženství, které s Bohem lásky a milosti nemá nic společného. Je to židovské náboženství. Nic víc. Židé v sobotu páchali zlé činy, tak k čemu jim bylo svěcení soboty? Potvrzuješ to, o čem jsem se přesvědčil na vlastní oči a nevěřil jsem kdysi tady Helence. Jste jen nebezpečná sekta, která zneužívá víru lidí k vlastnímu ovládání.
Kritizujete papeže, ale tan papež mi připadá férovější a charakterově lepší než mnozí z vás.
Kritika je Ti k pobavení??
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to popsáno v Bibli? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 16. srpen 2015 @ 17:26:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Honí se ti hlavou i něco jiného než pořád dokola jen sklízení uhlí v sobotu, práce sestřičky v sobotu, EGW, komunisti, kapitalisti, katolíci co zabíjeli apod.?
Nepotřeboval bys vážně se stavit k psychiatrovi? Uvažuj o tom!!! Dostaneš nějaké léky, které tě jistě sklidní...
...Když sestřička pracuje v sobotu v nemocnici, tak je to špatný skutek?
Pokud není adventistka tak to není špatný skutek, pokud je adventistka a přijala že bude respektovat Desatero a nebude si k němu nic přidávat ani ubírat, potom vědomě hřeší, pokud jde na běžnou šichtu do státní nemocnice za peníze. Pokud to dělá zadarmo nebo dává svůj sobotní plat na charitu pak budiž, ať rozhodne Bůh zda jedná správně. Má možnost si směnu přehodit s někým jiným např. katoličkou za neděli, která zase ráda půjde pracovat v sobotu, protože chce mít neděli volnou. Pokud by pracovala v adventistické nemocnici, tam si může službu rozdělit s jinými, tak aby mohla být např. půlku soboty v práci a půlku mohla chválit Boha a také odpočívat a svůj sobotní plat může dát třeba na charitu.
Copak Ježíš nebo učedníci brali za své služby bližním peníze? A to kdykoliv nejen v sobotu.
Je vidět, že tomu opravdu Franto nerozumíš a jen se chceš hádat a vynášet své hloupé soudy coby - kdyby.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to popsáno v Bibli? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 16. srpen 2015 @ 19:18:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvoje obhajoba je pouze obhajobou duchovního sobectví. Být adventistou znamená nikdy v sobotu nevykonávat žádnou práci a službu lidem. Takže proč vy fanatici využíváte v sobotu služby a práce neadventistů?? To není pokrytectví? Tak v sobotu někam zalezte a nepoužívejte ani elektřinu a prostě si žijte tak sami. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to popsáno v Bibli? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 16. srpen 2015 @ 22:41:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...Být adventistou znamená nikdy v sobotu nevykonávat žádnou práci a službu lidem.
Ano zcela správně nikdy žádnou práci v sobotu, konečně to začínáš chápat, přečti si znovu 4. přikázání Desatera, tam se snad píše něco o tom, že máme vykonávat v sobotu práci? Opak je pravdou a tu ty nechceš slyšet a sobotní práci omlouváš službou lidem. Copak za doby apoštolů někdo chodil v sobotu do práce pomáhat lidem, aby nám tak dal příklad? Dej mi důkaz z Písma a pak ti uvěřím. Žádný takový ale neexistuje.
Být adventistou nevylučuje v sobotu udělat dobrý skutek svému bližnímu stejně jako to udělal Ježíš, ale zcela vylučuje celodenní dřinu někde v práci za peníze. Ježíš ani apoštolové nedělali nikdy po celou sobotu někomu dobrý skutek např., že by makali a např. sekali či řezali dřevo do kuchyně a tak nám byli příkladem. Jediný kdo v sobotu dělal dobrý skutek byl Ježíš - tím, že uzdravoval, a tu moc k uzdravení každého jednoho nemocného, kterého uzdravil, mu dával pokaždé Jeho Otec.
Takže proč vy fanatici využíváte v sobotu služby a práce neadventistů?? To není pokrytectví?
Není! Bůh nikoho nikdy nenutil ani pohany tehdy, aby pracovali v sobotu na úkor židů a všichni žili a dodržovali Desatero, pokud to uměli oni, proč bychom to nedokázali i dnes my. Bůh ani dnes nikdo nenutí pracovat v sobotu, to jen lidé se sami nutí do takové práce.
Stejně tak využívají další křesťané volno v neděli na úkor adventistů či ateistů, to by podle Tebe také nemělo být fér že jo? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to popsáno v Bibli? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 16. srpen 2015 @ 23:11:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Z této debaty jsem pochopil jedno, stručně řečeno - být adventistou znamená nebýt Kristovcem, jelikož Pán Ježíš není adventista ani jakákoliv jiný -ista, -ík, -an, -ant apod. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to popsáno v Bibli? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 17. srpen 2015 @ 09:48:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já to také tak vidím.Adventistou být, znamená být především zákoníkem neboli židem bez obřízky. Oni se od židů ani moc neliší. Tvrdost, absence citů. Prostě zdegenerovaná víra v Boha zakladatelkou jejich sekty. Tam, kde se rozhoduje, je na prvním místě sobota. Sobota je víc než Ježíš. Ježíš rovná se zákon, dokonce řekl jeden kazatel. Když jsem mu oponoval, že Ježíš je víc ne Zákon, neuznal to.
Je to fakt strašná a pyšná sekta. V té pýše jsou stejní jako židé.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to popsáno v Bibli? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 18. srpen 2015 @ 15:09:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | bla bla bla, opět samé lži, ne nadarmo máš na Granu přezdívku Franta lhář a každý adventista by se ti vysmál, kdyby slyšel jak neustále hloupě žvaníš, škoda, že nemáš mozek. Žádný adventista neupřednostňuje sobotu či Desatero před Ježíšem to jsem ještě nikdy neslyšel takovou hloupost, a jinak Ježíš je autor Desatera, jestli je nad ním nebo je s ním na stejné úrovni já nevím, o tom se Bible zcela jistě nezmiňuje...obojí může být pravda.
Jsi fakt hnusný a pyšný Franta, co staví svoji víru jen na svých vlastních pocitech a kašle na Písmo Svaté, ve kterém jen je celá Boží Pravda. Bližní je ti víc než samotný Bůh. Neustále ignoruješ, že nejdříve je podle Písma Bůh a pak až Tvůj bližní. Vše má svá pravidla i pomoc bližnímu a nelze to dělat svévolně jak to dělá Franta.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to popsáno v Bibli (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 18. srpen 2015 @ 15:52:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslíš, že Ty jsi lepší. Pokud můj článek způsobí, že se ostatní věřící poženou do Tvoji sekty, tak pak jsem lhář. Ale možná jim otevře oči a bude varovat před zákonictvím. Já vycházím z praxe a z poznání a nikoliv výmyslů. Ty jen tu pravdu, kterou nazýváš lží, nechceš slyšet. Anebo opravdu Ježíš rovná se Desatero? Copak Ježíš jako zákonodárce není více a nejvíc. On vydal Zákon a může ho i měnit. Copak není psáno.? · 34Nové přikázání vám dávám, abyste se navzájem milovali; jako já jsem miloval vás, i vy se milujte navzájem. · 35Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci, budete-li mít lásku jedni k druhým.“
1Jan · · 3Podle toho víme, že jsme ho poznali, jestliže zachováváme jeho přikázání. · 4Kdo říká: ‚Poznal jsem ho,‘ a jeho přikázání nezachovává, je lhář a není v něm pravdy. · 5Kdo však zachovává jeho slovo, vpravdě v něm láska Boží dosáhla svého cíle. Podle toho poznáváme, že v něm jsme. · 6Kdo říká, že v něm zůstává, musí žít tak, jak žil on. · 7Nepíšu vám, moji milí, nové přikázání, ale přikázání staré, které jste měli od počátku; staré přikázání je to slovo, které jste slyšeli. Copak přikázání Pána Ježíše jsou hlavně o sobotě jako tom nejdůležitějším přikázání ? Jan nikde nezmiňuje sobotu. Proč asi? Proč není v NZ zdůrazněna především sobota??? Láska??? A proč jsou adventisté tak zaujatí proti všem, co nesvětí sobotu? Proč jsou schopni kvůli sobotě komplikovat druhým živit a chlubí se ne Ježíšem, ale sobotou? To je Františkovo lhaní??? Máš to marné, moji povinností je dokázat, že se mýlíte a vážně ubližujte Pánu Ježíši. Proto je vás tak málo a mnozí od vás odcházejí. Viz. Bývalí adventisté |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to popsáno v B (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 18. srpen 2015 @ 16:21:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, ono to může být tak, že si adv. myslí, že svou lásku Bohu dokáží starozákonním zachováváním soboty, ale láska k bližnímu se jim potom nějak ze života vytratí. Neuvědomují si, že důraz, který kladou, je nepatřičný a brání jim zachovávat jiná důležitější přikázání, na které Bůh klade větší důraz, než adv. na sobotu. A dojud neuvidí ty věci ve Světle Božího slova, neuvidí světlo a neprohlédnou. Jak je vidět, někteří uviděli, prohlédli a odešli nebo byli Pánem vyvedeni. To se však může stát jedině tehdy, když člověk hledá Pána, Boží vůli a Pravdu s otevřeným srdcem. Pokud člověk nechce přijít ke Světlu, tak nepřijde, ale pak nemůže vidět světlo, pravdu - je slepý a potřebuje uznat, že je slepý a že potřebuje vrátit zrak a přijít k Tomu, Kdo je Světlo a Pravda, aby zjistil, jak je to podle Boha a ne podle člověka.
Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to popsáno (Skóre: 1) Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Úterý, 18. srpen 2015 @ 17:10:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já adventisty ani jinou církev po zkušenostech nehodnotím!!! Ten německý doktor o kterém jsem psal Františkovi je celý život adventista je mu 51let. On říká že chodí do sboru a po 10letech nevidí více lásky v tom sboru nevidí na lidech aplikaci ovoce. Říká že adventisté jsou jako jiní křestané.Rozdíl je v tom že oni dodržují desatero včetně soboty. Ale také říká že adventisté dopadli stejně jako židé starého zákona že dodržují formu a nepochopili DUCHA TOHO ZÁKONA a toho ducha zákona vysvětluje zajímavým způsobem. Hezký den přeji |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to pop (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 18. srpen 2015 @ 18:27:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já taky nikde nepíšu, že se už všichni lásce nemusíme učit, naopak, ale to je všechno lidech v tom kterém sboře, jeden sbor může být živý plný lásky, jiný zase mrtvý, který jakoby ustrnul v jednom bodě, vše je podle složení lidí v tom kterém sboře, a takto to bude ve všech církvích a jejich sborech, kostelích, s tím nic moc nenaděláš...mají se snad zrušit slabé sbory se slabými lidmi a nechat jen ty skvělé? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to popsáno (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 18. srpen 2015 @ 18:50:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...No, ono to může být tak, že si adv. myslí, že svou lásku Bohu dokáží starozákonním zachováváním soboty, ale láska k bližnímu se jim potom nějak ze života vytratí. Neuvědomují si, že důraz, který kladou, je nepatřičný a brání jim zachovávat jiná důležitější přikázání, na které Bůh klade větší důraz, než adv. na sobotu. A dojud neuvidí ty věci ve Světle Božího slova, neuvidí světlo a neprohlédnou.
Nemyslí, my jednáme správně podle Písma a to hovoří přece jasně, tak znovu:
[KB1613] Jk 1:25 Ale kdož by se vzhlédl v dokonalý zákon svobody, a zůstával
by v něm, ten nejsa posluchač zapominatelný, ale činitel skutku, blahoslavený
bude v skutku svém.
[CEP2001]
Jk 2:10 Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem.
[KB1613]
2 P 3:2 Abyste pamatovali na slova předpověděná od svatých
proroků, a na přikázaní vydané od nás
apoštolů Pána a spasitele,
[KB1613]
2 P 2:21 Lépe by zajisté jim bylo
nepoznávati cesty spravedlnosti, nežli po nabytí známosti odvrátiti se od vydaného jim svatého přikázaní.
[KB1613]
1 J 2:3 A po tomť známe, že jsme jej poznali, jestliže přikázaní jeho ostříháme.
[NBK] 1J
2:4 Kdo říká: "Znám ho," a nezachovává jeho přikázání, je lhář a není v něm pravda.
[KB1613]
1 J 2:5 Ale
kdožť ostříhá slova jeho, v pravděť
láska Boží v tom jest dokonalá. Po tomť známe, že jsme v něm.
[KB1613]
1 J 2:7 Bratří, ne nějaké
nové přikázaní píši vám, ale přikázaní staré, kteréž jste měli od počátku. A
to přikázaní staré jestiť slovo to, kteréž
jste slyšeli od počátku.
[KB1613]
1 J 5:2 Po tomť poznáváme, že milujeme syny Boží, když
Boha milujeme, a přikázaní jeho ostříháme.
[KB1613]
1 J 5:3 Nebo toť je láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a
přikázaní jeho nejsou těžká.
[KB1613] 2 J 1:6 A totoť jest ta láska, abychom chodili
podlé přikázaní jeho. Přikázaní pak
toto jest, jakž jste slýchali od počátku, abyste v něm chodili.
Sobota je součástí všech těchto veršů kde se objevuje slovo přikázání. Když dodržuješ z lásky přikázání, pak miluješ i svého Boha i bližního jak jasně říkají tyto verše. Milovat bližního svého, ale sobotu nejraději vynechat? To podle Písma nejde, viz výše Jk 2.10. Buď dodržíš všechno nebo nic. Proč někteří vyzdvihují sobotu? Protože jasně vidí, že ji 95% křesťanů nezachovává, na rozdíl od ostatních přikázání Desatera. Porušuje se snad v současné době nějaké jiné přikázání více? Samozřejmě, že všech 10 je důležitých a osobně bych řekl, že jejich důležitost je přesně v tom pořadí v jakém jsou uvedeny v Desateru. Každý to ale vidí jinak.
...Jak je vidět, někteří uviděli, prohlédli a odešli nebo byli Pánem vyvedeni.
Pokud je Pán chce mít někde jinde proč ne, z důvodu zachovávání soboty by jistě neodešli, většina adventistů co znám odešla z církve do světa, protože nebyli ani pořádně předtím obrácení a znovuzrozeni Duchem. Do jiných církví odešli pouze ti co se nechali zblbnout falešným a většinou i nebiblickým učením.
...A dojud neuvidí ty věci ve Světle Božího slova, neuvidí světlo a neprohlédnou.
No přál bych i Tobě, abys to viděl jako já ve světle Písma a zcela jasných veršů v něm, tu změnu v Tobě může ale udělat jen Bůh...já jsem malý pán a mohu jen napsat jak podle Písma věřím já...a tím netvrdím, že musíš změnit skupinu, církev do které chodíš, to vůbec ne... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to pop (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 18. srpen 2015 @ 22:54:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No přál bych i Tobě, abys to viděl jako já ve světle Písma a zcela jasných veršů v něm, tu změnu v Tobě může ale udělat jen Bůh...já jsem malý pán a mohu jen napsat jak podle Písma věřím já...a tím netvrdím, že musíš změnit skupinu, církev do které chodíš, to vůbec ne...
No, právě - to já bych tobě nikdy nepřál, abys viděl něco jako já. Vidět ve Světle světlo znamená vidět Pánovýma očima, neboli mít Boží pohled. Píšeš, jak věříš podle Písma ty, ale to Písmo říká, že je jedna víra a Pán Ježíš řekl svým učedníkům: "Mějte víru Boží!" Mnozí podle Písma věří bludům, které jim nakukali lidé. Podle Písma lze stvořit naprosto neskutečné nauky. V USA jsou např. "sbory", kde mají při setkáních jedovaté hady a berou je do rukou! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 20. srpen 2015 @ 07:55:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj jmenovče. Reaguji zde nikoli proto, že bych měl snad potřebu být vždycky jen v opozici proti vidění světa, které zde předkládáš - předkládáš ty, nikoli Bůh - i když jsi přesvědčen o opaku, ale proto, že předkládáš věci špatně, v omylech víry..
...Pán Ježíš řekl svým učedníkům: "Mějte víru Boží!" ...
To je tak skutečně uvedeno v některých překladech Mk 11,22. Jak tomu ale rozumět? Vševědoucí Bůh s úplným poznáním má snad nějakou svou víru, On snad potřebuje něčemu věřit? Vždyť zná dokonce budoucnost každého z nás! Bůh nepotřebuje věřit, Bůh totiž ví!
Mk 11,22 je tedy určen pro lidi: "Mějte víru v Boha!" ... Takto to máme v překladech katolických. Tomuto místu je třeba rozumět ve smyslu Mt 17,20: To, co se zdá nemožným, působí taková víra nikoli vlastní silou, ale tím, že uvádí v pohyb Boží všemohoucnost. Proto je to víra Boží, víra v živého a konajícího Boha. (Srv. Mt 21,21 - zmizení hor patřilo zároveň k eschatologické naději - Iz 49,11; Lk 3,5;).
Srv. Mk 11,24: Proto vám pravím: Věřte, že jste všechno, za cokoliv se modlíte a oč žádáte, přijali, a budete to mít. Smysl je tento: Kdo v modlitbě o něco prosí, musí mít takovou jistotu, že se mu toho dostane, jako by mu to už bylo dáno. Podobně u Iz 65,24; "Dříve než budou volat, odpovím, ještě budou mluvit a já je už vyslyším."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde j (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 20. srpen 2015 @ 10:19:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neměli bychom ten příběh v Markovi brát i v tom kontextu, kdy Ježíš to říká učedníkům? Říká jim to proto, že chce ukázat na Boží moc. Bůh může vše. A když v tuto Boží moc budete pevně věřit a prosit ji o něco s vírou, že ono se to splní, tak se to splní. Ale pozor!! Je tu jedna podmínka. Nesmí v nás být žádný hněv a všem, kteří nám ublížili, jsme odpustili. Vlastně musíme být v tomto jako Bůh. Vždyť Bůh nám také odpustil. A to, o co prosíme, nesmí být sobecké. Vlastně bychom měli být naplnění láskou. Neprosíme pak o nic, co se týká jen nás nebo hlavně nás. Splňuje to vůbec nějaký člověk? Těžko. Jsme úplně čistí a bez hněvu? Já to neumím. Jaký význam pak mají moje prosby?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? K (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. srpen 2015 @ 07:50:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikdo to neumí sám ze sebe.
Proto je tak důležité se pravidelně ze hříchů očišťovat službou církve (J 20,21-23), - žít neustále v milosti posvěcující, ve stavu bez hříchu ke smrti (1 J 5,17) - proto je tak důležité a nutné pro to mít neustálou posilu - pravidelně se sytit nikoli jen Božím slovem, ale i chlebem života (eucharistií) - přijímat totiž živého Ježíše do svého srdce a nést ho všude, kam přijdeme (do rodiny, mezi spolupracovníky a pod.). Jen v takovém stavu se naučíme poznávat a ochotně plnit Boží vůli - konat skutky, které pro nás nebeský Otec připravil, abychom v nich chodili (Ef 2,10).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pátek, 21. srpen 2015 @ 09:11:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pravidelně se sytit nikoli jen Božím slovem, ale i chlebem života (eucharistií)...
... to iste... ale tiež je treba sa sýtiť aj Kristovou krvou, nie len chlebom... lebo potom žiješ v sebaklame akože prijmaš eucharistiu a v skutočnosti ti dajú zajesť oplatku... polovičná eucharistia nie je eucharistia... miliony katolíkov tak žijú v podvode a príjmajú mrtvy skutok, ktorý nemá nič spoločné s Kristovými slovami...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. srpen 2015 @ 09:55:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Eucharistie je živý Kristus pod způsobami chleba a vína.
Živý Kristus je stále přítomen v obojím - neožívá až v člověku spojením chleba a vína.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je pa (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 21. srpen 2015 @ 10:41:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já tomu z tohoto pohledu moc nerozumím. Pán Ježíš jasně ustanovil chléb a víno. A každý se přijímá zvlášť s vědomím, co představuje chléb a co víno. Je to prostě vaše tradice, že to máte jinak, ale myslím, že první křesťané činili Památku Páně přesně podle Ježíše. Ale ať je to tak či jinak, je to houby platné, když člověk nemá otevřené srdce a nepůsobí na něj Duch Boží.
Bez toho je Památka jen neúčinný formální obřad, který nezasáhne duši člověka. Proto nemám nic ani proti tomu katolickému obřadu, který se někdy formoval církví tak, aby se mohl realizovat při tak velkém počtu lidí v chrámu, kde prostě obojí nešlo. Pokud k této památce a obřadu přicházeli lidé s touhou a vírou, že přijímají Krista do svého srdce a chtějí, aby v nich působil, pak je to věc víry. A hlavně, aby chápali, co Kristus pro ně udělala žili jak On a podle jeho rad a příkazů. Berme to jako prostředek k oživování Krista v naší duši. A na formě prostředku už tak nezáleží.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. srpen 2015 @ 13:47:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rozumět tomu snad ani nejde. To musí člověk zažít vlastní zkušeností života.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pátek, 21. srpen 2015 @ 17:01:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | dnes ráno prijalo statisíce katolíkov oplatku a povedali im že príjmajú Krista, to jest chlieb a víno... je to podvod tisícročia... je to znehodnotenie, ignorácia a hrubé zneužitie Kristových slov ,,pite z neho všetci,,... láska k cirkvi je však omnoho silnejšia ako láska k pravde a s tým sa nedá nič spraviť...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. srpen 2015 @ 19:48:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak si to rozeberme:
Když Ježíš při poslední večeři vzal chléb, požehnal, lámal a dával učedníkům se slovy: "Vezměte a jezte, toto je mé tělo!"
-Tak se ve skutečnosti staly tyto možnosti (z nichž jen jediná je správná - vyber si).
1.) Chléb se stal úplným živým Kristem, pokrmem k věčnému životu (J 6,35). Kristova krev pod způsobou vína je plnohodnotným "exivalentem" chleba života - stejně živým Kristem, jako pod způsobou chleba.
2.) Chléb se stal mrtvým Kristem, polovičním Kristem - bylo by ještě potřeba ho "živit" krví. Kdyby se zde Kristus zastavil a kalich už nepozvedl, učedníci by vlastně neměli "chléb života" - živého Krista. Přijímali by jen mrtvé tělo bez krve.
Kde bude asi pravda?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 23. srpen 2015 @ 22:26:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...tak si to rozoberme... miešaš dve veci dokopy. 6. kap. Jána nemá nič spoločné s večerou eucharistiou... je to polemika medzi telesnou mannou v starom zákone a duchovným pokrmom... ide o duchovné pravdy.... Ján 6:63 Reči, ktoré som vám hovoril, sú duch a život.... nie o telesné jedenie a pitie... jesť a piť Krista v ev. Jána znamená toto:Ján 6:35 Riekol im Ježiš: Ja som chlieb života; kto prichádza ku mne, nikdy nebude lačnieť, a kto verí vo mňa, nikdy nebude žízniť.... opakujem, nejde tu o telesné jedenie... prichádzať (nie zjesť oplatku) znamená sýtiť sa Kristom... veriť v Neho znamená uhasiť duchovný smäd (nie piť z kalicha)...
večeru Pánovu ustanovil Kristus slovami: ,,toto je moje telo,,.... a ,, toto je moja krv,,... v praxi potrebuješ zjesť telo a vypiť krv... ide o symbol jeho utrpenia a preliatia krvi... každopádne ide o poslušnosť Kristovým slovám... tak ako je príkaz jesť jeho telo, tak je aj príkaz piť jeho krv...
každý pomýlený bigotný katolík bude do bezvedomia trvať na na tom že treba jesť oplatku, ale už nie vypiť víno... je to pokrytectvo, démonské učenie... a slušný človek sa čuduje že ten katolík to nevidí, veď oboje jesť a piť patrí spolu...
... a tak miliony oblbnutých a oklamaných katolíkov zjedia v nedeľu ráno oplatku (kňaz vypije víno) a myslia si že prijali eucharistiu... myslím že takéto jednanie Krista uráža a veľmi potupuje... veď ,,vezmite a jedzte,,... a ,,pite z neho všetci,, je neoddelitelný Kristov príkaz... takých ľudí treba ľutovať, pretože láska k cirkvi (ako vždy) v katolicizme je dôležitejšia ako láska k pravde... ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 24. srpen 2015 @ 09:29:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."je to polemika medzi telesnou mannou v starom zákone a duchovným pokrmom..."...
Má to velmi společného - navazuje to totiž svým významem. Starozákonní mana je předobrazem opravdového "chleba s nebe" - Kristova těla, který je skutečnou duchovní posilou člověka na jehpo cestě ke spáse. Kristovo tělo se zde stává opravdovým pokrmem a opravdovým nápojem pro tělo i duši člověka (J 6,55).
Na přijímání eucharistie (chleba s nebe, Kristova těla) se podílí úplně celý člověk; je to pokrm pro tělo i duchovní pokrm pro lidského ducha.
..."veď oboje jesť a piť patrí spolu..."... To je letitý, uměle vyvolaný spor mezi katolíky a prvními protestanty, který má kořeny ve vzájemné nenávisti, v hledání uměle vytvořených rozdílů mezi námi.. Vždyť my proti tvému tvrzení v podstatě nic nenamítáme, sami také při slavnostních příležitostech přijímáme obojí.
Jen rozumíme tomu, že úplný celý Kristus je přítomen jak v té nejmenší částečce požehnaného chleba, tak i v jediné kapce požehnaného vína. Krista nejde dělit na část "chlebovou" a na část "vínovou" - jak to ve svém omylu dělají někteří z vás. Nebeský pokrm je jenom jeden - Kristus - a způsoba pokrmu není vůbec důležitá. Způsoba je pro tělo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pondělí, 24. srpen 2015 @ 11:07:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Krista nejde dělit na část "chlebovou" a na část "vínovou" - jak to ve svém omylu dělají někteří z vás....
takže ten kto dodržiava Kristovo slovo: Pite všetci z neho ! Matúš 26:27 ... delí Krista na část "chlebovou" a na část "vínovou"...
ten kto jednoducho poslúchne Kristovo slovo a pije víno tak vlastne vyvoláva spor:,, To je letitý, uměle vyvolaný spor mezi katolíky a prvními protestanty,,... paráda.... protestanti vytvárajú spory, lebo jednoducho robia to čo prikázal Kristus aby všetci robili...
no veď hovorím že sa to nedá inak nazvať iba diabolské a démonské učenie katolíckej cirkvi...
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. srpen 2015 @ 08:08:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dalo by se to taky z mé starny nazvat zabedněností, odmítáním pochopit pravou podstatu věcí.
A v takovém případě zde diskuse končí...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde j (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. srpen 2015 @ 10:47:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jak tomu ale rozumět? Vševědoucí Bůh s úplným poznáním má snad nějakou svou víru, On snad potřebuje něčemu věřit? Vždyť zná dokonce budoucnost každého z nás! Bůh nepotřebuje věřit, Bůh totiž ví!
Bůh nepotřebuje náboženskou víru, víru, kterou žijete, víru v to, že něco existuje nebo v to, že se něco stane. Víru, která roste samotnýmy skutky lidí, kteří věří.
Normální víru, kterou si lidi věří mezi sebou, má Bůh také. Lidi jí mají od Boha, jako součást jeho obrazu. Někdy jí mají narušenou hříchem.
Bůh je tedy normální a věří, má normální víru, i když náboženskou víru samozřejmě nepotřebuje.
Kdo v modlitbě o něco prosí, musí mít takovou jistotu, že se mu toho dostane, jako by mu to už bylo dáno.
Nepsal jsi tady při svých kličkách to, že kdo má jistotu, nemůže věřit, že víra je v rozporu s jistotou? Když říkáme, že Bůh jistě splní to, co slíbil, že v tom máme jistotu, nejsi náhodou ty první, kdo oponuje? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? K (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. srpen 2015 @ 13:44:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh jistě splní, co slíbil - a proti tomu bych nikdy neoponoval. Ale ty dobře neznáš, co Bůh vlastně slíbil, ani čím to podmínil. Mt 24,13; a Mk 13,13 je pro tebe bílé místo na mapě.
..." Víru, která roste samotnýmy skutky lidí, kteří věří."...
Ano, takovou mám víru, která roste skrze konání dobrých skutků, které pro mě nebeský Otec připravil (Ef 2,10). Tím se ta moje víra liší od tvého virtuálního náboženství, kde se všechno děje jenom virtuálně, jenom ve tvé hlavě..
A tuto samou víru, která rostla skrze skutky, měl i Abrahám.
(Jk 2,20-24) Chceš však poznat, ó marný člověče, že víra bez skutků je
mrtvá?
Nebyl snad náš otec Abraham ospravedlněn na základě skutků,
když přinesl na oltář svého syna Izáka?
Vidíš, že víra působila spolu s jeho skutky a že díky těm
skutkům došla víra k dokonalosti?
Tak se naplnilo Písmo, které říká: "Abraham uvěřil Bohu a
bylo mu to počteno za spravedlnost" a byl nazván Božím
přítelem.
Vidíte tedy, že člověk je ospravedlňován ze skutků a ne jen
z víry. ..." Bůh je tedy normální a věří, má normální víru,"... A v co vlastně věří Bůh konkrétně?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: tele v Pátek, 21. srpen 2015 @ 22:59:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ad: A v co vlastně věří Bůh konkrétně?
Pěkný Stando. A ty to nevíš? Jistě. Podle tebe Bůh věřit nepotřebuje, protože to ví.
Takže tedy, když Bůh tvořil svět, proč je vlastně psáno, že řekl "budiž" a pak je konstatováno, že se tak stalo a nakonec poté, co se tak stalo, "viděl, že je to dobré". Proč vlastně viděl, že je to, co stvořil dobré, až poté, co se stalo, v důsledku toho, když promluvil "budiž (či "Ať"). Pokud věděl, že to bude dobré, proč je konstatováno, že po vzniku toho, co řekl, že se má stát, viděl, že je to dobré.
Nevím ani, jak si srovnáš také slova apoštola Pavla: "Děkuji našemu Pánu, který mi dal sílu, Kristu Ježíši, že mě uznal za spolehlivého a určil ke své službě.
Dobře, máme zde Boha nevěřícího, ale vidoucího (vědoucího). Takže ti prozradím další novinku: Bůh má svá zjevení. :o) A ptám se: míváš-li nějaká zjevení, víš že se stanou, nebo tomu věříš? A jestli to víš, že se stane, už tomu nepotřebuješ věřit?
Takže tedy, čemu věří konkrétně Bůh? No přeci všemu, co říká a činí. Věřil tedy i apoštolovi Pavlovi a proto ho uznal za spolehlivého a určil ho ke službě. A věří i Cizinci. Tobě Bůh nevěří?
tele.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 22. srpen 2015 @ 10:41:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Tobě Bůh nevěří?"...
Když to bereš takhle, tak se dá v určitých mantinelech říci, že Bůh člověku věří už tím, že ho vyvolí k nějakému úkolu. Ale je to jen hra se slovíčky! Podobnost slov s jinou vnitřní náplní. To s vírou, kterou mají věřící křesťané v Boha, která mocí Ducha přesunuje hory, nemá tato Boží "víra" v člověka nic společného. Vždyť kolik lidí i přes své vyvolení Boha zklamalo! (Typický příklad - král Saul).
..."Pokud věděl, že to bude dobré, proč je konstatováno, že po vzniku toho, co řekl, že se má stát, viděl, že je to dobré."...
Je to konstatováno kvůli nám, nikoli kvůli Bohu. Celé stvoření je dobré - o tom nás ujišťuje sám Bůh - a stvoření člověka je dokonce velmi dobré!
To ostatní (o tom, že Bůh mívá zjevení) ponechám raději bez komentáře.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je pa (Skóre: 1) Vložil: tele v Pondělí, 24. srpen 2015 @ 14:41:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando,
ad) To s vírou, kterou mají věřící křesťané v Boha, která mocí Ducha přesunuje hory, nemá tato Boží "víra" v člověka nic společného.
Jistěže, Stando, má. My věříme Bohu, co je schopen při nás učinit a ve své víře v plné jistotě naděje očekáváme, že to i učiní. A Bůh je schopen učinit vše, co říká že učiní. Neočekáváme nic z toho, co Bůh neřekl, že to učiní. A Bůh takto věří člověku, že učiní to, k čemu ho vyvolil a povolal. Neočekává od člověka nic, o čem by věděl, že by toho nebyl člověk bez jeho pomoci schopen. Ty věříš ve víru křesťanů, která má mocí Ducha schopnost přesouvat hory, já věřím v Boha, který mocí svého Ducha je schopen hory přesunout. Já Bohu důvěřuji, ne své víře v Něho či něco. Saul Boha nezklamal, ale přestal mu věřit a začal věřit v to, co může sám učinit, ačkoliv mu Bůh neřekl, že to má učinit.
Ad) Je to konstatováno kvůli nám, nikoli kvůli Bohu.
Samozřejmě, Stando, že vše co je v bibli napsáno, je napsáno kvůli nám. A tak je tam napsáno, že Bůh viděl, poté co něco stvořil, že to co stvořil je dobré. Víš, existuje jedna pasáž o stvoření, kde to Bůh dobrým neviděl (ale neřekl, že to dobré není). Že by výjimka potvrzující pravidlo? Bůh, Stando, není žádným přihlížitelem dějinných událostí. Bůh tvoří stále nové a ví, co se stane.
Ad) To ostatní (o tom, že Bůh mívá zjevení) ponechám raději bez komentáře.
To raději opravdu, Stando, nech bez komentáře. Nicméně Bůh naprosto přesně ví, co se stane, dříve než to učiní. A pak vidí, že to, co učinil, je dobré či velmi dobré, a pak řekne, co u toho velmi dobrého je ještě nedobré. :o)
tele
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. srpen 2015 @ 08:05:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Neočekáváme nic z toho, co Bůh neřekl, že to učiní."...
A proč to neočekáváte? Bůh nikde nestanovil pravidlo, že bude každý svůj čin už dopředu ohlašovat lidem. Bývá to spíš výjimkou, pokud Bůh něco dopředu oznámí.
Bůh naprosto ví, co učiní, protože vševědoucnost je jeden z aributů Boha. Kvůli tomu nepotřebuje mívat žádné další zjevení. Bůh totiž ví. Ví dopředu, protože stojí mimo běh času, Je nad časem. On stvořil čas a on ho ovládá. Bůh zná budoucnost z principu své přirozenosti, On nepotřebuje mívat o budoucnosti žádné zjevení. Také kdo jiný by mu takové zjevení mohl poskytnout?
..." Víš, existuje jedna pasáž o stvoření, kde to Bůh dobrým neviděl (ale neřekl, že to dobré není). "...
Nevím, co konkrétně máš na mysli. Snad výrok, že "Bůh litoval..."? I toto třeba nevytrhávat z kontextu. Lidská slova mají jenom omezující popisovací schopnost.
Všechno, co Bůh stvořil, je dobré.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Úterý, 25. srpen 2015 @ 08:50:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando,
opravuji se: Neočekávám nic z toho, co Bůh neřekl, že to učiní. Ano neočekávám nic z toho. Hledám Boží vůli v Jeho slově a v modlitbě. Nejde mi o nějaké dějinné události, ale o naplnění Boží vůle. Ano, vševědoucnost a všemohoucnost má jen Bůh. A právě proto ví dopředu, co se stane. Pro mne Bůh nestojí mimo běh času. On věky ustanovuje a tvoří. Vůči člověku však stojí v jeho čase. Pro mne Bůh není přihlížitelem dějinných událostí. Ví, co se stane, dříve než se to stane, a to rozhodně ne nadčasovým výletem do budoucnosti. Proto mluvím o Božím zjevení a víře, že Bůh ví, co chce učinit, učiní a ví, co se stane a také to že se to stane. Jemu zjevení opravdu nikdo poskytovat nemusí. :o) Stando, psal jsem o 2. dni stvoření. Zde není psáno, že Bůh viděl, že je to dobré (ale ani zlé). Vysvětlením by měl být příklad o stvoření člověka. Ačkoliv to bylo (velmi) dobré, přesto tu ještě nebylo něco dobré. Bůh stále tvoří. Jen v sedmém dni odpočinul od svého díla. tele |
]
Bůh věří - Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. srpen 2015 @ 23:13:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale ty dobře neznáš, co Bůh vlastně slíbil, ani čím to podmínil. Mt 24,13; a Mk 13,13 je pro tebe bílé místo na mapě.
Stando, to už jsem si všimnul, že když ti dojdou "argumenty", tak si začneš vymýšlet nesmysly o diskutujících: Z toho, co ty sám žiješ usuzuješ omylem, že druzí musí žít totéž, co ty. A v tom se samozřejmě pleteš. To, že ty neznáš co Bůh slíbil a že ty sám nerozumíš písmu, jak píšeš, neznamená, že to tak mají i všichni ostatní.
Není tak složité si přečíst, co Bůh slíbil a věřit tomu.
A v co vlastně věří Bůh konkrétně?
Stando, to už jsem si všimnul, že moje příspěvky nečteš a o to více si domýšlíš, co není. Kdyby sis přečetl můj příspěvek, věděl bys, že Bůh nemá náboženskou víru a ani jí nepotřebuje. Bůh tedy nevěří v něco, tak jako vy a nepotřebuje to. Nevěří tedy ani v něco konkrétně.
Bůh věří normálně, tak jako si lidé věří mezi sebou, jeden druhému. Láska věří ne "v něco" jako je to v různých náboženstvích, ale láska věří někomu: Tomu, koho miluje. Nevěří v nějakou sestavu nápadů, které si lidé svou většinou odhlasovali a za chvíli už to bude "myšlení středověku" a odhlasují si něco jiného, jako to máte ve "víře" vy.
Normální víra mezi lidmi, víra, kterou mají lidé od Boha, není záležitost věcná, ale je to záležitost osobní.
Na mou otázku o tobě bys neodpověděl?
Po tom, co jsi napsal o víře a jistotě, rozumíš už, že když věříme Bohu to, co slíbil, že máme jistotu, že se stane to, co slíbil? Už tomu nebudeš oponovat? Nebo ta věta ve tvém příspěvku "Kdo v modlitbě o něco prosí, musí mít takovou jistotu, že se mu toho dostane, jako by mu to už bylo dáno." byla zase jen nějaká klička, do které ses snažil zamotat? |
]
Bůh věří - Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 22. srpen 2015 @ 11:00:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Bůh věří normálně, tak jako si lidé věří mezi sebou, jeden druhému."...
Takto ale věří vzájemně jeden druhému mezi sebou i pohané!
Já měl za to, že se bavíme o jiné víře - o víře nadpřirozené, o víře, která je Božím darem! O víře, kterou nemá každý, ale kterou dostávají jen vyvolení. Není víra, jako víra! Pokud nerozumíš, jaký je mezi tím rozdíl, je mi tě opravdu líto.
..."Po tom, co jsi napsal o víře a jistotě, rozumíš už, že když věříme Bohu to, co slíbil, že máme jistotu, že se stane to, co slíbil? Už tomu nebudeš oponovat? Nebo ta věta ve tvém příspěvku "Kdo v modlitbě o něco prosí, musí mít takovou jistotu, že se mu toho dostane, jako by mu to už bylo dáno." byla zase jen nějaká klička, do které ses snažil zamotat?"...
Toníku, ono zamotané je to jen ve tvé hlavě.
Křesťan, který věří Bohu (a víru v živém vztahu naplňuje dobrými skutky), má radostnou jistotu že bude účasten Božích zaslíbení - pokud ovšem v tomto dobrém životě vytrvá až do smrti těla.
Hřích ke smrti totiž všechna Boží zaslíbení neguje - takový člověk ztrácí podíl na Božích zaslíbeních - až do doby, kdy učiní pokání a hříchy jsou mu odpuštěny..
Pro normálního člověka pochopitelné, pro zmateného heretika s "jistotou věčného spasení" jen jakési kličky a "motání".
Už dávno jsme se bavili o tom, co je pro tebe stále nepochopitelné: Bůh svá zaslíbení podmiňuje našim dobrý životem (Mt 24,13; Mk 13,13) - podle tebe je ovšem nepodmiňuje ničím.
|
]
Bůh věří - Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 22. srpen 2015 @ 14:10:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takto ale věří vzájemně jeden druhému mezi sebou i pohané!
Sláva, pochopil. Ano, přesně tak.
A nejen pohané, ale i židé. Mnoha lidem zůstala z Božího obrazu Boží víra a hřích jim ji ještě nezničil. Samozřejmě, že jí nemá každý: Je na světě mnoho lidí, jejichž heslo je "nikdy nikomu nevěř". I tobě tato jednoduchá víra schází: Když ti tu lidé píší, co ve svém životě zažili a co žijí, nevěříš jim a vsouváš jim omylem to, co žiješ ty a jak uvažuješ ty. To je běžná věc, kterou dělá hřích, že krade Boží věci, Boží dary. A náboženství, náboženská víra, která nahrazuje vztahy, je v tomto mistrem
Já měl za to, že se bavíme o jiné víře - o víře nadpřirozené, o víře, která je Božím darem!
Pokud ses bavil o náboženské víře, víře "v něco", tak tu samozřejmě Bůh nemá a ani ji nepotřebuje. Pokud ses bavil o Boží víře, víře "někomu", tak tu samozřejmě Bůh má, mají ji i lidé. Bůh to, co má také rozdává. Tuto víru dal i nám: Věříme Bohu a věříme i lidem. Víra, kterou věříme Bohu, jeho slovu, je stejná víra, jakou si lidé věří navzájem. Také si věří slovo.
Pro normálního člověka pochopitelné, pro zmateného heretika s "jistotou věčného spasení" jen jakési kličky a "motání".
Stando, díky za sebereflexi. Je vidět, že alespoň když napíšeš něco upřímně o sobě z tvé vlastní zkušenosti, že se ti dá věřit.
Už dávno jsme se bavili o tom, co je pro tebe stále nepochopitelné: Bůh svá zaslíbení podmiňuje našim dobrý životem (Mt 24,13; Mk 13,13) - podle tebe je ovšem nepodmiňuje ničím.
Vím, že jste o tom vy s Toníkem bavili ve tvé hlavě, občas jsi tu z toho něco napsal a tvůj Toník psal hodně divné věci, jak sám sebe zamotával do kliček, které si na sebe upletl.
Pokud jde o mne, tak rozumím, že dar a milost je zadarmo, že to, co Bůh dává zdarma, dal zdarma: Což je například spasení v Pánu Ježíši. Stejně tak rozumím, že láska dává bezpodmínečně, první. Bezpodmínečně odpouští, bezpodmínečně přijímá, bezpodmínečně daruje.
Rozumím samozřejmě i vašemu myšlenkovému světu a tomu, co žijete vy, protože jsem to žil také. Světu, kde je "něco za něco", kde se vám i Boží zaslíbení převrací do podmínek ve stylu "něco za něco". K tomu jsem ti také psal článek, Zákon hříchu a smrti a zákon ducha života. Není tedy pro mne problém pochopit, co žijete a to, že si o mne vymyslíš v této věci nějakou lež jen svědčí o tom, že jsi v koncích s tvými "argumenty". To, že nežiji to, co vy neznamená, že by váš styl uvažování byl pro mne nepochopitelný: Zas tak složité ty tvoje kličky nejsou.
Na mou otázku bys neodpověděl?
Po tom, co jsi napsal o víře a jistotě, rozumíš už, že když věříme Bohu to, co slíbil, že máme jistotu, že se stane to, co slíbil? Už tomu nebudeš oponovat, až budeme psát o naší jistotě, kterou v Bohu máme? Až si zase budeš v této věci vymýšlet všelijaké nesmysly, mohu ti připomenout, že "Kdo v modlitbě o něco prosí, musí mít takovou jistotu, že se mu toho dostane, jako by mu to už bylo dáno?"
|
]
Bůh věří - Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 22. srpen 2015 @ 16:36:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Takto ale věří vzájemně jeden druhému mezi sebou i pohané!
Sláva, pochopil. Ano, přesně tak. ...Bůh to, co má také rozdává. Tuto víru dal i nám: Věříme
Bohu a věříme i lidem. Víra, kterou věříme Bohu, jeho slovu, je stejná
víra, jakou si lidé věří navzájem. "...
Toníku, trošku si kontroluj sled myšlenek.
Víra, kterou mají křesťané, je Božím darem a tuto víru pohané opravdu nemají. Je to tedy (logicky) jiná víra, než kterou mají pohané.
Já zde nehovořím o tvé víře - že si vsugeruješ, že věříš Bohu do té míry, že tomu sám uvěříš. To je oparvdu víra přirozená, víra, která se ničím neliší od té, kdy pohané si věří sobě navzájem.
Já zde hovořil o skutečné nadpřirozené víře křesťanů, kdy konají mocí Ducha svatého (Sk 3,6). To je ta opravdová víra v Boha, víra Boží!
Je tedy hodně věcí, o kterých jsi sice přesvědčen, že pro tebe není problémem je pochopit, ale které ve skutečnosti jsou pro tebe zatím nedosažitelné.
..." rozumíš už, že když věříme Bohu to, co slíbil, že máme jistotu, že se stane to, co slíbil? "...
Na tu tvou otázku jsem odpověděl už snad stokrát. A je to jedna z věcí, které se od tebe odráží, jako hrách od zdi.
Tedy ještě jednou: Bůh svá zaslíbení podmiňuje našimi zásluhami z našich správných rozhodnutí se v životě, našim správně prožitým křesťanským životem. Vykonáním dobrých skutků, které pro nás nebeský Otec připravil, abychom v nich chodili. Člověk se navzdory Božímu zaslíbení může Bohu vzdálit do stavu hříchu (toto nebezpečí trvá absolutně pro každého člověka až do smrti těla) a může tak ztratit účast na těchto Božích zaslíbeních věčného života v nebi.
|
]
Bůh věří - Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 23. srpen 2015 @ 20:50:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Aha. Existuje tedy nějaká "víra Boží"?
To jsi také hovořil o skutečné nadpřirozené víře?
To už teď neplatí? Nebo platí oboje zároveň, že Bůh nepotřebuje věřit a zároveň že existuje opravdová víra, víra Boží?
Stando, je zajímavé, když se zamotáš do svých klikiháků, jak ti pak nezbývá než že ty sám oponuješ tobě a místo diskuze nad tématem si začneš vymýšlet hlouposti z tvého "pokladu" o diskutujících ...
|
]
Bůh věří - Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. srpen 2015 @ 21:20:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, Ve svém opojení se stáváš čím dál nepozornějším a nechápavějším.
Prostě vniřní kolaps. kdy hereze ti už nedovolují ani zpracovávat psaný text..
Já to tam Willymu totiž hned vysvětlil: (Jak to podle svého zvyku dělám téměř vždycky).
...Mk 11,22 je tedy určen pro lidi: "Mějte víru v Boha!" ... Takto to máme v překladech katolických. Tomuto místu je třeba rozumět ve smyslu Mt 17,20: To, co se zdá nemožným, působí taková víra nikoli vlastní silou, ale tím, že uvádí v pohyb Boží všemohoucnost. Proto je to víra Boží, víra v živého a konajícího Boha. (Srv. Mt 21,21 - zmizení hor patřilo zároveň k eschatologické naději - Iz 49,11; Lk 3,5;).
Srv. Mk 11,24: Proto vám pravím: Věřte, že jste všechno, za cokoliv se modlíte a oč žádáte, přijali, a budete to mít. Smysl je tento: Kdo v modlitbě o něco prosí, musí mít takovou jistotu, že se mu toho dostane, jako by mu to už bylo dáno. Podobně u Iz 65,24; "Dříve než budou volat, odpovím, ještě budou mluvit a já je už vyslyším."...
Zjednodušeně:
"Víra Boží" je neochvějná víra člověka v Boží moc, v Boží pomoc plynoucí z vnitřního života s Bohem, z jistoty aktuálního živě prožívaného vztahu..
Takto nevěří Bůh - ale takto věří člověk v důvěrném spojení s Bohem - věří nad svoji lidskou přirozenost a tato víra je doprovázena projevy Boží moci, divy a zázraky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelm (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 21. srpen 2015 @ 23:24:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tím se ta moje víra liší od tvého virtuálního náboženství, kde se všechno děje jenom virtuálně, jenom ve tvé hlavě..
Stando, tvoje víra = nevěra, takže se opravdu liší od naší víry, kde se všechno děje ve skutečnosti, nikoli v něčí hlavě. A mimochodem - opět lžeš o Toníkovi obviňujíc jej z "virtuálního náboženství" a vydáváš tím křivé svědectví o někom, za koho zemřel Kristus a kdo patří Bohu, a přitom ti to vůbec nevadí, tzn. že tvé svědomí je mrtvé, protože tvůj duch je mrtvý. Zajímalo by mě, co bys dělal, kdybys byl svědkem vzkříšení člověka z mrtvých. To by pro tebe také bylo "virtuální náboženství?!" |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež (Skóre: 1) Vložil: tele v Pátek, 21. srpen 2015 @ 23:48:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy, já si myslím, že i cizinec ti potvrdí, že Standa v tom, že Tonda žije jakési pro Standu virtuální náboženství, nelže. :o) 2Kr17,19. Ale možná ti už nepotvrdí, že má mrtvé svědomí. tele. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je pa (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 22. srpen 2015 @ 00:01:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, jenomže tady právě nejde o to, co se Standa domnívá, jak se to jeví Standovi, jaké je to pro Standu, co je v jeho hlavě, ale co je pravda o Toníkovi. A Toník tu nikdy o žádném virtuálním náboženství nepsal. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: tele v Sobota, 22. srpen 2015 @ 00:12:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No jistě, Willy. Vůbec nejde o to, co se Standa domnívá a jak se mu to Standovi jeví a jaké je to pro Standu, co je v jeho hlavě, a také nejde o to, co je pravda o Toníkovi. Jde o to, co se domnívá Willy, co se domnívá Willy, jak se to jeví Willymu a jaké je to pro Willyho a co je v jeho hlavě, a co je pravda o Standovi. :o) No a Standu jsi kritizoval a napsal, že má mrtvé svědomí, protože má mrtvého ducha. Takže fakt asi nejde o to, co si myslí Standa o Toníkovi. Sorry.
tele.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 22. srpen 2015 @ 03:09:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Skutečně nejde o to, co si kdo z lidí myslí, ale o to, co si myslí Bůh, o to, co je pravda podle Boha, co je pravda v Kristu Ježíši. A já tu nepsal, co se domnívám nebo co si myslím svou přirozenou myslí, nýbrž to, jak jsem posoudil duchem před Pánem celou tu situaci a to, co bylo napsáno. Nikoho jsem nekritizoval, ale napsal jsem pravý stav věcí. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 22. srpen 2015 @ 11:06:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jmenovče,
ty jsi prostě jen napsal, co si o mě myslí přímo Bůh, rozumím tomu tak dobře?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 22. srpen 2015 @ 13:14:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, rozumíš tomu dobře, Stando. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. srpen 2015 @ 15:52:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže jste spolu s tvým bohem o mě hodili řeč (ty máš totiž taky božskou přirozenost) a shodli jste se na tom, že já jsem neznaboh a nevěrec, viď?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 23. srpen 2015 @ 18:18:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, tak jako ty bych to neformuloval, ale v každém případě tvá "víra" je ve skutečnosti nevěra v Boha Bible, mého Boha; Boha Otce Pána Ježíše Krista opravdu neznáš a nejsi Jeho vlastnictvím, o čemž tu sám svědčíš, a faktem je, že ve skutečnosti tu odporuješ všemu Božímu, věcem Božího Ducha, tzn. že jsi Boží odpůrce. A to není jen mé vlastní posouzení, ale Boží spravedlivý soud. Nicméně, když tento Boží soud přijmeš a uznáš jako spravedlivý, stále ještě trvá čas milosti, kdy to může Bůh změnit, jestli se k Němu obrátíš a otevřeš se Mu, činíce pokání, což je změna smýšlení a jednání. Kéž se nad tebou Bůh smiluje a dá ti tuto milost - milost pokání. Amen. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. srpen 2015 @ 19:38:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já se ovšem ani náhodou nedomnívám, že je moje víra nevěrou - Bůh totiž v mém životě působí mocnými skutky - a už tato samotná skutečnost společně tebe i tvého "boha" usvědčuje z toho, že jste na omylu.
Obléknutím Krista ve křtu nás tento Bůh Bible vysvobodil z otroctví hříchu a smrti a učinil z nás svůj vyvolený národ, královké kněžstvo. Učinil z nás své vlastnictví a svůj svatý lid.
My sami přijímáním Krista v eucharistii se stáváme tím také obětí živou a svatou - jsme jedno tělo a jedna duše v Kristu, našem Pánu.
Rozumím, že pro vás je toto velmi tvrdá řeč - Kdo ji má poslouchat? (Srv. J 6,60).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 23. srpen 2015 @ 19:54:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ta řeč není tvrdá, ale LŽIVÁ! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. srpen 2015 @ 21:26:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Připouštím, že z pohledu virtuálního vidění světa to tak někomu může připadat.
Tam je totiž docela běžné, že lež se převléká za pravdu a naopak.
Opravdu vám není co závidět.
Jen Bůh vám může otevřít oči, abyste prohlédli. A na Něho spoléhám i v tomto.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Pondělí, 24. srpen 2015 @ 10:15:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mno, Stando, jen abys nebyl v té virtualitě světa sám nalezen, když tu druhé tím tak často častuješ. Tak dlouho to budeš opakovat, až budeš její součástí. Nejsi-li tedy už její součástí ... :o)
tele |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: tele v Pondělí, 24. srpen 2015 @ 09:55:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen, Willy.
Je to přesně tak, jak píšeš, a co jsem ti naznačoval: "... nýbrž to, jak jsem posoudil duchem před Pánem celou tu situaci a to, co bylo napsáno". No, a "skutečně nejde o to, co si kdo z lidí myslí, ale o to, co si myslí Bůh, o to, co je pravda podle Boha, co je pravda v Kristu Ježíši".
tele
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to popsáno v B (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 18. srpen 2015 @ 18:23:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...Ale možná jim otevře oči a bude varovat před zákonictvím. Já vycházím z praxe a z poznání a nikoliv výmyslů.
No nevím co nazýváš zákonictvím, adventisté zachovávají Desatero přesně podle Písma a z lásky k Ježíši, nikoliv protože musí jako židé, takže pokud toto považuješ za zákonictví tak potom nejsi zcela jistě normální, ale ty vlastně adventista nejsi, takže vlastně ani nejpíš nevíš o čem mluvíš.
...Anebo opravdu Ježíš rovná se Desatero? Copak Ježíš jako zákonodárce není více a nejvíc.
Ano zcela jistě se Ježíš = Desatero, když je Jeho autor, to snad pochopí i malé dítě, jen ty záměrně nechceš. Já nepotřebuji vědět, jestli je Ježíš nad Desaterem nebo ne (nejspíše ano, když je všemocný), ale Desatero je Jeho nejkvalitnější produkt, který nám dal, abychom vůbec mohli přežít na této zemi, pokud se jím řídíme, jinak bychom se třeba už dávno všichni pozabíjeli a většina států tohoto světa má i několik přikázání z Desatera uzákoněno jak sám dobře víš.
...On vydal Zákon a může ho i měnit. Copak není psáno.? · 34Nové přikázání vám dávám, abyste se navzájem milovali; jako já jsem miloval vás, i vy se milujte navzájem. · 35Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci, budete-li mít lásku jedni k druhým.“
Jenže Ježíš Desatero nikdy nezměnil, to že říká, že nám dává nové přikázání (protože ve skutečnosti jen zopakoval to samé z XY Mojžíšové XY) a nové přikázání samozřejmě neruší to staré.
Takže pokud jsi ho poznal budeš zachovávat Jeho přikázání a to všechny, nevynecháš a nezměníš ani jedno:
A jak jsi správně napsal:
Podle toho víme, že jsme ho poznali, jestliže zachováváme jeho přikázání.
Kdo říká: ‚Poznal jsem ho, a jeho přikázání nezachovává, je lhář a není v něm pravdy.
Takže pokud nějaké přikázání si změníš a nebo nezachováváš, provinil jsi se proti všem jak říká Písmo. Naštěstí Jeho přikázání nejsou těžká jak opět říká Písmo.
Kdo říká, že v něm zůstává, musí žít tak, jak žil on.
Žiješ jako Ježíš? Chodíš v sobotu do synagógy, sboru, kostela? Čteš tam z Písma aby ses něco naučil?
...Copak přikázání Pána Ježíše jsou hlavně o sobotě jako tom nejdůležitějším přikázání ? Jan nikde nezmiňuje sobotu. Proč asi? Proč není v NZ zdůrazněna především sobota???
Protože ji v Jeho době všichni zachovávali a respektovali a ani Ježíš a ani apoštolové na ni nemuseli jednotlivě upozorňovat, stačí, když nám byli příkladem v tento den a co dělali v tento den, ale ty verše jsem ti už uvedl mnohokrát a nemíním je opakovat znovu. Nikde se v Písmě nepíše, že by v sobotu pracovali, ani pomáhali nemocným, pouze Ježíš měl moc od svého Otce uzdravovat, a to dělal nejen v sobotu, ale neustále každý den poslední tři a půl roku svého života. Předtím pracoval v dílně a v sobotu odpočíval nebo chodil s rodiči do chrámu, víc toho o něm nevíme.
Zato dnes sobotu drtivá většina protestantů, katolíků aj. nedodržuje a porušují 4. přikázání z Desatera, a proto je nutné i na to upozorňovat, že to nedělají podle Písma. Může to tak vypadat, že adventisté zdůrazňují jen sobotu, ale to není vůbec pravda, jak jsem již napsal, u nás ve sboře se jen o sobotě v poslední době mluví tak cca 1x za 2-3 roky. Adventisté si zachovávání soboty nevymysleli, ale přijali od jiných, kteří ji už zachovávali mnohem dříve.
...Láska??? A proč jsou adventisté tak zaujatí proti všem, co nesvětí sobotu? Proč jsou schopni kvůli sobotě komplikovat druhým živit a chlubí se ne Ježíšem, ale sobotou?
Neznám ze své praxe ani jednoho adventistu, který by se chlubil hlavně sobotou a nechlubil se Ježíšem, to je Tvůj zcela vymyšlený nesmysl a lež. A to nebylo ani za komančů. A že by byli zaujatí? Ne jen chtějí, aby každý v tomto věřil jako oni podle Písma, nic víc nic míň.
...Máš to marné, moji povinností je dokázat, že se mýlíte a vážně ubližujte Pánu Ježíši. Proto je vás tak málo a mnozí od vás odcházejí. Viz. Bývalí adventisté
Klidně dokazuj kolik chceš, adventisté na rozdíl od jiných protestantů rostou, je jich už 18500000 pokřtěných + děti. Naopak bývalých adventistů je asi 10 a jdou postupně do kytek a dá se říct, že přijali něčí bludy, od falešných učitelů, kterých je všude na zemi spousta, a kterými se vše snaží omluvit okecat, ale Písmo neokecají, to hovoří na mnoha místech o přikázáních a sobotě zcela jasně. A to i bez EGW.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je papež šelma? Kde je to popsáno (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 18. srpen 2015 @ 20:29:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano zcela jistě se Ježíš = Desatero, když je Jeho autor, to snad pochopí i malé dítě, jen ty záměrně nechceš.
To je teda blud. Takže Desatero nás spasí. Takže si vyberte. Ježíš nebo Desatero. Adventisté si vybrali Desatero. V tom totiž není milost, a proto je sobota tak důležitá. Běda, když porušíš sobotu kvůli lásce k bližnímu, běda. Hřešil si!!! Kam se vytratila Ježíšova milost?
Žiješ jako Ježíš? Chodíš v sobotu do synagógy, sboru, kostela? Čteš tam z Písma aby ses něco naučil?
Představ si, že chodím. Jinak bych tolik o adventistech nevěděl. A studuji Písmo. A proto něco také znám a nejsem úplný blb, jak jsi me nazval.
Proč není v NZ zdůrazněna především sobota???
Protože ji v Jeho době všichni zachovávali a respektovali a ani Ježíš a ani apoštolové na ni nemuseli jednotlivě upozorňovat, stačí, když nám byli příkladem v tento den a co dělali v tento den, ale ty verše jsem ti už uvedl mnohokrát a nemíním je opakovat znovu. Nikde se v Písmě nepíše, že by v sobotu pracovali, ani pomáhali nemocným, pouze Ježíš měl moc od svého Otce uzdravovat, a to dělal nejen v sobotu, ale neustále každý den poslední tři a půl roku svého života. Předtím pracoval v dílně a v sobotu odpočíval nebo chodil s rodiči do chrámu, víc toho o něm nevíme.
Pochopitelně se nedodržovali neděli, ale bylo jim to k něčemu? V sobotu byli schopni páchat i zlo. Ve své předvídatelnosti a schopnosti prorokovat Pán Ježíš nevaroval před změnou soboty. Proč? Přece věděl, co se stane a kdyby sobota byla tak důležitá, považoval by za důležité budoucí věřící varovat. To se muselo čekat až na EGW? Co udělali věřící špatného? Věděli, že člověk má šest dní pracovat a sedmý den věnovat Bohu. Zvolili si den Ježíšova vzkříšení. Docela významný den. To vám vadí a to je znakem šelmy, před kterým varujete? Proč máte strach z nedělního zákona?
Když se v evangeliích nepíše, že máme třeba pečovat o nemocné a řada jiných věcí, tak je to podle vás zakázáno? Jakou má logiku zastavit v sobotu život a nic nedělat? A dodržujete tak tvrdě a pevně a důsledně i ostatní části Desatera? Dokážete to ?
...Láska??? A proč jsou adventisté tak zaujatí proti všem, co nesvětí sobotu? Proč jsou schopni kvůli sobotě komplikovat druhým živit a chlubí se ne Ježíšem, ale sobotou?
Neznám ze své praxe ani jednoho adventistu, který by se chlubil hlavně sobotou a nechlubil se Ježíšem, to je Tvůj zcela vymyšlený nesmysl a lež. A to nebylo ani za komančů. A že by byli zaujatí? Ne jen chtějí, aby každý v tomto věřil jako oni podle Písma, nic víc nic míň.
Ale já znám adventisty, kteří to zdůrazňují, co vše vytrpěli kvůli sobotě. To není chlubení. Znám dokonce lidi, kteří to tvrdí a já přesně vím, že vůbec netrpěli. Takže lžu já?
A když jste tak zásadoví, proč se na wikipedii píše toto:
Na nejvyšší úrovni panuje mezi státní správou a představiteli církve míra shody, kterou jen stěží nalezneme u ostatních církví. Průvodním jevem tohoto stavu byla také skutečnost, že část kazatelů a téměř všichni administrátoři církve (předsedové, tajemníci) se nacházeli na seznamech spolupracovníků StB. Oldřich Sládek, který byl předsedou církve od roku 1963 do roku 1989 obdržel za příkladnou spolupráci se státem čestný doktorát teologie a prezidentem republiky mu byla také propůjčena dvě vysoká státní vyznamenání.
Takže k čemu byla sobota ??? Kam zmizela zásadovost ??? |
]
|
|