Ráj - Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 18. prosinec 2010 @ 20:22:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jistě, cosi jiného je křest dospělého člověka, něco jiného je křest miminka.
Když to budeme míchat dohromady, bude v tom zmatek.
Tedy pro dospělého člověka platí: Nejdříve dar víry (koná Bůh), pak lidské uvěření, přijetí víry (koná člověk ve svobodě), následně křest - Podstatné (znovuzrození, zbavení hříchů) koná Bůh, ovšem za asistence člověka (omytí vodou křtu - 1 Pt).
Pro miminko platí ta samá pravidla: Nejdříve dar víry a lidské přijetí ( v tomto případě je respektovám Boží řád - za miminko, které rozumem ještě nevnímá, rozhodují ve všem jeho zákonní zástupci před Bohem i před lidmi - jsou to zpravidla rodiče s darem víry jako nejmenší buňka Kristovy církve.)
Pokud je tedy toto splněno, nic nebrání třetímu kroku - aby bylo dítě pokřtěno (koná Bůh za asistence člověka - Mt 28,19).
V životě člověka později dochází k další závažné události - vědomé dobrovolné odevzdání se do Božích rukou. Přijetí Krista za absolutního Pána našeho života. Až od tohoto okamžiku pak křesťan žije už jako dospělý, přestává být "na mléce". Ale to je konverze do dospělosti křesťana, to není znovuzrození ve smyslu, jak ho popisuje Písmo.
|
| NadřazenýRáj - Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Sobota, 18. prosinec 2010 @ 21:33:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | -----Jistě, cosi jiného je křest dospělého člověka, něco jiného je křest miminka.
Když to budeme míchat dohromady, bude v tom zmatek.-----
Opravdu oko?
Efezským 4,5 jeden je Pán, jedna víra, jeden křest
|
]
Křest Duchem svatým a ohněm (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Sobota, 18. prosinec 2010 @ 22:13:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dodatek o křtu:
Matouš 3,11 Já vás křtím vodou k pokání; ale ten, který přichází za mnou, je silnější než já – nejsem hoden ani toho, abych mu zouval obuv; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm.
To je ten, který přišel skrze vodu a krev: Ježíš Kristus. Ne pouze skrze vodu křtu, ale i skrze krev kříže; a Duch o tom vydává svědectví, neboť Duch jest pravda. 7 Tři jsou, kteří vydávají svědectví 8 – Duch, voda a krev – a ti tři jsou zajedno. /1 Jan 5,6-8/
To je to svědectví ,že Bůh přišel v těle jediné osoby Božího Syna a dal nám věčný život, a ten život je v jeho Synu. Amen.
|
]
Ráj - Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 19. prosinec 2010 @ 11:35:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Křest je ve výsledku jistě jeden - člověk je znovuzrozen do moci Božího dítěte, chodí v novotě života, je obmyt pro zásluhy Kristovy (krev kříže) od všech dosavadních hříchů.
Ovšem podmínky přijetí křtu jsou různé podle situace a stavu každého člověka. Nikoli o každém se dá přece tvrdit, že po uvěření, před křtem mluví jazyky (Sk 10,46). Bůh netrvá na uniformitě, ale na rozmanitosti života.
Jinak nyní není z mé strany nic, s čím bych s tebou nesouhlasil.
|
]
Ráj - Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 18. prosinec 2010 @ 22:32:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jistě, cosi jiného je křest dospělého člověka, něco jiného je křest miminka.
Jsou tedy dva druhy křtů? Nebo je jeden křest na odpuštění hříchů? Do kdy je ten první křest? Jen pro miminka? Nebo "než dítě dostane rozum"? Nebo do plnoletosti?
Proč se dospělí křtí až po uvěření? To je přece nesmysl: Pokud křest znovuzrozuje člověka, a pokud neznovuzrozený člověk nerozumí duchovním věcem, tak je přece naprosto nelogické člověka nepokřtít. Jak může prokázet katechumenátem, když není znovuzrozen a není tedy schopen chápat duchovní věci? Kdyby byl nejdříve pokřtěn a tím se znovuzrodil, tak je ten katechumenát pro všechny strany jednodušší, ne?
V životě člověka později dochází k další závažné události
- vědomé dobrovolné odevzdání se do Božích rukou. Přijetí Krista za
absolutního Pána našeho života. Až od tohoto okamžiku pak křesťan žije
už jako dospělý, přestává být "na mléce". Ale to je konverze do
dospělosti křesťana, to není znovuzrození ve smyslu, jak ho popisuje
Písmo.
Mohl bys prosím doložit, kde jsi vzal tohle učení o takové události? Jak se taková událost děje, je to nějaký oficielný obřad v církvi?
Nic takového nás v ŘKC neučili, o žádné takové události nám nikdy neříkali, žádnou takovou událost jsem neočekával. Je to tedy pro mne docela nové učení, které mi v ŘKC zapoměli říci. Mohl bys prosím dát odkaz na místo v katechismu, kde se tahle událost popisuje? Jak se prosím tahle událost oficiálně jmenuje?
O ničem takovém neslyšel ani nikdo u nás ve farnosti, nikdo okolo mne nemluvil o tom, že by něco takového on prožil nebo že by takovou událost bylo potřeba zažít. Slyšeli jen o křtu, svatém přijímání, zpovědi, biřmování, manželství, kněžství, a pomazání nemocných. Jestli taková událost existuje, měl by nějaký opravdový římský katolík do těch vesnic u nás vyrazit a tuhle událost jim zvěstovat.
|
]
Ráj - Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 20. prosinec 2010 @ 20:31:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Proč se dospělí křtí až po uvěření?"...
Protože dospělý člověk podle Božího řádu odpovídá už sám za sebe, je svéprávný. Nepotřebuje poručníka jako dítě. Bez jeho uvěření tedy nelze křtít.
..."Nic takového nás v ŘKC neučili"...
Ale učili. O události obrácení odpovídám o kousek výš a dávám i nějaké odkazy na katechismus.
|
]
Ráj - Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. prosinec 2010 @ 18:29:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Kdy tedy Bůh vyžeduje pro křest vlastní víru a kdy stačí víra církve? Do 18 let?
Proč není dospělý člověk pokřetěn v ŘKC okamžitě poté, co uvěří?
V životě člověka později dochází k další závažné události
- vědomé dobrovolné odevzdání se do Božích rukou. Přijetí Krista za
absolutního Pána našeho života. Až od tohoto okamžiku pak křesťan žije
už jako dospělý, přestává být "na mléce". Ale to je konverze do
dospělosti křesťana, to není znovuzrození ve smyslu, jak ho popisuje
Písmo.
Psal jsi o téhle události. To nás nikdy v ŘKC neučili, nikdy nám o něčem takovém neřekli. Odkazy na katechismus, které dáváš, jsou odkazy na zpověď a biřmování. U zpovědi jsem byl mnohokrát a mnohokrát prodělal přípravu, nikdy nám nikdo neřekl o tom, že bychom se měli "obrátit".
Ono by to také bylo nesmysl, oko. Jak se obrátit? Odmala jsem věřil ŘK víře, nikdy od ní neodpadl, modlil se ráno a večer, chodil do kostela ke svátostem, žil jsem praktukující ŘK život. Nikoho by ani nenapadlo takového člověka "obracet". Zkus jít za takovým ŘK a říci mu, že "musí přijmout Krista za absolutního pána svého života". Co myslíš, že udělá? Bude na tebe koukat jako na vola. Kdybych ti totěž napsal před dvěma lety tobě, udělal bys nejspíš totéž.
Ani kněz u zpovědi se nikdy nezajímal o to, kdo je pánem mého života, komu patří můj život. Takové věci v ŘKC nikdo neřeší, oko. Neřekl to ani žádný kněz při přípravě na biřmování (které mělo být něco jako letnice). První, kdo se mne na toto téma zeptal, byli až křesťané. Ti byli první, kdo se zajímal kdo je Pánem mého života, komu můj život patří a ukazovali mi ten základ evangelia, že pánem života je buď Hřích, nebo Ježíš.
Takže jsem prošel vše co píšeš že by měl ŘK projít až do dospělosti, ale víru v Krista jako toho, kdo MNE spasil od soudu a smrti, jsem neměl. Ježíšovo spasení jsem rozlišoval od svého. To svoje spasení od smrti jsem si měl vydobýt vlastním bojem na život a na smrt, tak jsem tomu věřil. O tom, že Ježíš spasil právě mne, že jemu mám věřit, jsem se dozvěděl až od křesťanů.
A z toho, co tu mnozí píší, jsem nebyl sám, oko.
|
]
Ráj - Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 22. prosinec 2010 @ 18:29:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."žil jsem praktukující ŘK život. Nikoho by ani nenapadlo takového člověka "obracet"...Ani kněz u zpovědi se nikdy nezajímal o to, kdo je pánem mého života, komu patří můj život. Takové věci v ŘKC nikdo neřeší, oko.."...
Toníku Takové věci se v ŘKC řeší jako naprosto podstatné. To máš věru krátkou paměť! Jak jsi se tehdy srovnával s první otázkou ze "zrcadla svědomí" v katolickém kancionálu. Zpovídal ses z toho, nebo jsi to "přeskočil"?
Je Bůh nejbližší, naprosto nejdůležitější osoba v mém životě? Je Bůh v centru mé pozornosti, nebo jen na okraji? Smýšlím o něm jako o tom, který utváří celý můj život a svět, ve kterém žiji? Věřím z hloubi srdce, že on je zdrojem a cílem mého života?
Obrácení je výslednicí pokání. Pokání pak není jen jednorázový čin, ale postoj, samotný způsob života. Skutečností totiž je, že jakmile člověk duchovně neroste, upadá.
|
]
Ráj - Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 22. prosinec 2010 @ 20:14:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je Bůh nejbližší, naprosto nejdůležitější osoba v mém životě? Je Bůh v centru mé pozornosti, nebo jen na okraji? Smýšlím o něm jako o tom, který utváří celý můj život a svět, ve kterém žiji? Věřím z hloubi srdce, že on je zdrojem a cílem mého života?
Oko, od mala byl nějaký bůh centrem mé pozornosti a nikdy to nebylo jinak. A od 22 let se stal Pánem mého života a Otcem, zachránil mne od smrti. Nikdy mi nikdo v ŘKC neřekl, že se takové věc může stát, nikdy se mne nikdo na něco takového neptal. Automaticky se předpokládalo, že se tato věc stala, když jsem byl miminko. Dost nepříjemný omyl. A z toho, co tu mnozí píší, můžeš vidět, že nejsem úplně sám, kdo zažil totéž a koho neustále obraceli od doufání a víry v boha k doufání v neposkvrněné početí.
Skutečností totiž je, že jakmile člověk duchovně neroste, upadá.
Skutečností totíž je, že aby člověk vůbec mohl duchovně růst, musí se nejdřív duchovně narodit. To je jednorázový Boží čin, který pak určuje postoj a způsob života.
|
]
Ráj - Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. prosinec 2010 @ 16:06:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Dost nepříjemný omyl."...
V tomto ti nerozumím. Nikdy jsem neměl jiného boha, jen Boha. Ani jako malý chlapec jsem ho nevnímal jinak. Tento Bůh nečekal ani na mou dospělost a mocně působil i v mém dětství. Nebylo mi ani čtrnáct, když na mou zoufalou modlitbu pozdržel obrovskou průtrž mračen s vichrem a blesky a nechal nás s bratrem dojet na kolech 80 km!!! až domů. V okamžiku, kdy jsme vjížděli do našich vrat, se spustila hrůza ...
|
]
Ráj - Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. prosinec 2010 @ 19:43:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Mám stejnou zkušenost.
Myslím, že Bůh nerozlišuje lidi, jestli je někdo katolík, evangelík, budhista, muslim nebo komunista: Když se na něj lidi obrátí z celého srdce, Bůh odpovídá. Mám stejnou zkušenost ještě z doby, kdy jsem Boha neznal. Když jsem se modlil, Bůh často odpovídal.
Dokonce jsem s Bohem uzavíral smlouvy a Bůh na ty smlouvy přistupoval.
Abych vyjádřil ten rozdíl, tak bych napsal, že tyhle věci před tím, než jsem se stal Božím dítětem, byly "vnější". Vnější, viditelná odezva na mé modlitby. Vnitřní Boží hlas, ten hlas v srdci, ten hlas Otce který svědčí o tom, že jsem Boží dítě, jsem neznal.
Když jsem pak Boha poznal tak mi Bůh ukazoval jak mne vedl i v době, kdy jsem ještě zdaleka nežil pro něj, ale soustředil se na sebe. Ukazoval mi, jakou měl radost, když jsem se na něj obrátil a jak potvrzoval moje vlastní smlouvy a sliby, které jsem si vymyslel.
Právě i proto nerozumím, když máš tyhle zkušenosti, proč máme vlastně spor? Máš stejné svědectví co já: Přes vše, co jsi provedl, tě Bůh neopustil. Tvoje hříchy přibyly Krista na kříž, stejně jako moje. Co ještě více jsme proti Bohu mohli udělat? A bůh nám odpustil.
Proč tedy ta nejistota, kterou se dokonce snažíš přelít na jiné? Nedává to logiku. Proč vidíš v písmu že "znovuzrození je křest" když to tam není nikde napsáno a nevidíš to, že "Kdo uvěří a bude pokřtěn, bude zachráněn."? |
]
Ráj - Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. prosinec 2010 @ 15:38:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Proč vidíš v písmu že "znovuzrození je křest" když to tam není nikde napsáno"...
Protože to je podstatné vědět, jak se stát křesťanem. A já to tam v Písmu napsané skutečně vidím, jinak bych to nehájil.
Všude o tom v Písmu zakopávám, že znovuzrození je skrze křest.
(Ř 11,26-27) A tak bude spasen celý Izrael, jak je napsáno: "Ze Sionu
přijde Vysvoboditel a odvrátí bezbožnosti od Jákoba.
A toto bude má smlouva s nimi, když odejmu jejich hříchy." Víme už z jiných míst Písma, že hříchy jsou odpuštěny ve křtu - a jak zde vidíš, tehdy se (tedy ve křtu) uzavírá i smouva. Touto větou se také vyjadřuje obsah smlouvy: když odejmu jejich hříchy. Já ti rozumím, co popisuješ. Ale domnívám se, že to je růstem kvality vztahu. Každý člověk se opravdu v dospělosti musí pro Boha rozhodnout znovu. A u mnohých se takové výrazné přiblížení Bohu děje i vícekrát. Víra není nic, co by bylo už hotové, je jako život - v neustálé proměně. Může pokračovat růstem, nebo degenerací. To jsou ty možnosti, které jaksi odmítáš. Na naší životní cestě je plno křižovatek. Denně musíš volit znovu.
|
]
Ráj - Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 08:41:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Viděl jsem mnoho lidí stát se křesťany a vydávat dobré ovoce, oko. Vím, jak selidé stanou křesťany: Vydají svůj život Bohu skrze Ježíše Krista. To je ta jednoduchá, i když pro mnohé těžká cesta. Ježíš je ten, kdo odpouští hříchy. Součástí toho vydání je i jasná a radikální rozlučka sminulostí, o tom není sporu, pokud někdo nechce pohřbít svět, nechat ho za sebou, zjevně Bohu nic nevydal.
Aby byl nějaký vztah a mohl růst, musí ten vztah nejdřív začít. Když skrze Ježíše začně vztah člověka s Bohem, může pak i růst, nebo i chladnout. To je možnost, kterou ty si neuvědomuješ, kterou stále odmítáš. Nic není bez nějakého počátku.
A ten počátek je docela stejný, jako u jiných vztahů, třeba u manželství. Ve vztahu se nejdřív dva musí potkat, seznámit se. Pak se nějakou dobu poznávají, a když zjistí, že spolu chtějí žít, tak se rozhodnou, že budou spolu žít a pak si navzájem dají svůj život. Bůh už nám dal svůj život. Teď už jen schází adekvátní odpověď od člověka.
Tou adekvátní odpovědí není sebeslavnostnější polití miminka, ale tou adekvátní odpovědí je to, když člověk ze srdce vyzná: "Ježíši, vím, že jsem bez tebe docela ztracený. Děkuju ti, že jsi ZA MNE zemřel a dávám ti svůj život, buď Pánem mého života".
Tím vyznáním se děje spasení. To je ta adekvátní odpověď, odpověď, která proměňuje lidské nitro tak, že už si člověk nelibuje v hříchu, tak, že srdce člověka hoří po Bohu, tak, že k člověku mluví písmo osobně, atd, tak, jak tu o tom mnozí píšeme.
|
]
Ráj - Pokání je očistec? - Re: Stihli jste ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. prosinec 2010 @ 09:28:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už odpovím ve článku, přestává to tu být přehledné.
|
]
|
|