Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. leden 2011 @ 11:11:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Oko, někdy se mi snad zdáš.
ZA MŠI SE NEPLATÍ!
Někdo snad tvrdil, že se "za mši" platí? Proč se ohrazuješ proti tomu, co jsem napsal? Proč vysvětluješ totéž, co jsem napsal já? Napsal jsem zkráceně totéž, co ty.
Opět utíkáš od tématu, jako vždy. ŘKC dlouhá staletí vzbuzovala v lidech dojem, že po smrti přijde očistec, který je v podstatě stejný, jako peklo, jen je pobyt v něm časově omezený. Dále vzbuzovala dojem, že má schopnost člověka z toho očistce vysvobodit a jeho utrpení v očistci zkrátit a "dostat člověka do nebe". Dále vzbuzovala dojem, že totéž je schopna udělat pro zemřelé příbuzné člověka, kteří jsou nejspíše v očistci, neboť je tam ŘKC strčila.
Z očistce bylo možné sebe nebo příbuzné dostat buď odpustky, nebo mší slouženou za duše v očistci a na tuto praxi se nalepil celý turistický, odpustkový a mšový průmysl, který fungoval celá staletí a přinášel významné zdroje financí. Odpustkový průmysl byl zastaven, turismus a mše stále trvají - nedávno psal ssns, že v jeho okruhu zanechal člověk finance určené na sloužení mší za něho po smrti. A to není nijak vyjímačná praxe, oko, stejně jako ta praxe, kterou popisuješ ty. K té praxi, kterou popisuješ, jsi zapoměl dodat, že kromě místních farností existují také místa - například Svatá Hora, Hostýn a pod - kam jezdí "dávat na mše" lidé z celé republiky.
Pokud se tohle snažíš nějak zakamuflovat, tak platí: "tak se chová křesťan? Tobě jsem to už přece vysvětloval a ty nepatříš mezi natvrdlé!" |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 11. leden 2011 @ 20:00:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." ŘKC dlouhá staletí vzbuzovala v lidech dojem, že
po smrti přijde očistec, který je v podstatě stejný, jako peklo, jen je
pobyt v něm časově omezený"...
§1472 Abychom pochopili tuto nauku a tuto církevní praxi, je třeba si
uvědomit, že hřích má dvojí následek. Těžký hřích nás zbavuje
společenství s Bohem, a tím nás činí neschopnými dosáhnout věčného
života; být zbaven věčného života se nazývá „věčný trest“ za hřích. Na
druhé straně každý hřích, i všední, vyvolává zhoubné lpění na tvorech,
které musí být očištěno, buď zde na zemi, nebo po smrti, ve stavu, jenž
se nazývá očistec. Toto očišťování zbavuje toho, co se nazývá „časný
trest“ za hřích. Tyto dva tresty nelze pojímat jako nějaký druh pomsty,
kterou Bůh postihuje hříšníka zvenčí, nýbrž jako důsledky vyplývající ze
samé podstaty hříchu. Obrácení, jež pochází z vroucí lásky, může
dosáhnout naprostého očištění hříšníka, takže už nezůstává žádný trest. §1054 Ti, kteří umírají v Boží milosti a přátelství, ale nejsou dokonale
očištěni, i když jsou si jisti svou věčnou spásou, jsou po smrti
podrobeni očišťování, aby dosáhli svatosti, která je nutná pro vstup do
Boží radosti.
Opravdu ti toto učení o očistci připomíná něčím peklo?
Měl bys to opravit. To tvoje babské představy katolické víry nerozlišují mezi očistcem a peklem. Nedivím se, že jsi takovou víru musel nutně zavrhnout. Ale už jí neříkej prosím katolická.
..."Dále vzbuzovala dojem, že totéž je schopna udělat
pro zemřelé příbuzné člověka, kteří jsou nejspíše v očistci, neboť je
tam ŘKC strčila."... To je neskutečné, to už se ani nedá komentovat. Který bod katechismu učí o tom, že ŘKC strká lidi do očistce.
Co jsem měl zakamuflovat konkrétně?
Jistě, existují i vyjímečné případy slavení zádušních mší (tzv. gregoriánských mší), které se řeší docela jinak. Ale to je naprostá výjimka, která se dává za zemřelého jen jednou. Jedná se o 30 zádušních mší ve třiceti dnech po sobě a takový závazek může na sebe přijmout jen málokterý kněz, který má povinnosti ke své farnosti. Pokud tedy člověk takového kněze vůbec sežene a ten mu to přislíbí, zpravidla dává na tyto mše najednou dopředu, protože se nejedná o místního kněze ve farnosti, ale často o někoho zdaleka, třeba z pohraničí. Ani zde se nejedná o peníze za mše, ale o dobrovolné náklady na provoz při mši. V tomto případě je obvyklé dávat v poměru ještě méně, než na jednotlivou mši.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. leden 2011 @ 22:45:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Fakt se nestydíš takhle překrucovat co píšu, oko? Přečti si ještě jednou větu, kterou jsem napsal. Proč napíšeš mojí větu a reaguješ na něco docela jiného, než jsem psal já?
" ŘKC dlouhá staletí vzbuzovala v lidech dojem, že
po smrti přijde očistec, který je v podstatě stejný, jako peklo, jen je
pobyt v něm časově omezený"...
To, čemu říkáš "babská představa", šířil staletí pan papež a lidé jemu poddaní dlouhé věky. Líčili velká utrpení očistce a popisovali svoje služby, kterými mohou lidi z očistce dostat. Jejich působení bylo aktuální jak v době Husa, tak v době Luthera (t.j. přes sto let od sebe) a ještě dlouho poté. Hus a Luther pokud vím tuto ideologii nevymysleli, ale naopak se stavěli proti ní, kritizovali jí.
...Nedivím se, že jsi takovou víru musel nutně zavrhnout. Ale už jí neříkej prosím katolická.
Je dost trapné, že se nezmůžeš na nic jiného, než na kamufláže reality ŘKC a napadnutí úrovně znalostí toho, s kým si píšeš. To samo o sobě vypovídá o tom, jak to s tímto tématem je a jak moc horká je tvoje ochota poctivě nad tématem diskutovat.
Oko, to, čemu jsme věřili, byla katolická víra. Nikde jinde jsem neslyšel, že by nějaká církev strkala lidi do očistce: Ani pravoslavní, ani baptisté, ani evangelíci nědělají něco podobného, jen ŘKC. Sama vymyslela víru o hrozném očistci a jeho utrpení, o časných trestech a jejich zkrácení skze poklad církve o mší za mrtvé a odpustcích na prominutí trestů. Že pan papež v šedesátých letech tu víru změnil a k nám se to přes železnou oponu nedostalo je věc jiná: Zase jsme mohli dobře pochopit, jak se asi lidé ve středověku cítili.
Dám ti výňatek z naší katolické víry.
Kdo přijde do očistce? Do očistce přijde kdo zemře v milosti posvěcující, ale má ještě trpět za hříchy.
Čím se očišťují duše v očistci? Duše v očistci se očišťují velkým tesknem po Pánu Bohu a rozličnými časnými tresty Kom u po smrti zbývají časné tresty za hříchy, ten si je musí vytrpět v očistci. Tresty, které duše v očistci trpí, jsou velmi bolestné, větší nebo menší, delší nebo kratší,
podle toho, kolik která duše zasloužila. Duše v očistci jsou ubohé a zasluhují
naší účinné lásky; proto jim něžně říkáme „dušičky". Tresty v očistci
trvají nikoli věčně, nýbrž nějaký čas. Proto jim říkáme tresty časné. Když si
duše své tresty vytrpí a tak se očisti, pak se dostávají z očistce do nebe.
Čím můžeme pomáhat duším v očistci? Duším v očistci můžeme
pomáhat modlitbou a jinými dobrými skutky, zvláště obětí mše svaté. Duším v
očistci věnujeme také svá utrpení, svou pomoc potřebným a odpustky, které jim
Církev přivlastňuje.
Duše v očistci prosí: „Smilujte se nade mnou alespoň vy,
přátelé moji, neboť ruka Páně dotkla se mne!" (Job 19, 21) Modli se proto
za ně, pomoz potřebnému, odepři si něco, věnuj jim svaté přijímání, odpustky a
zvláště mši svatou se svatým přijímáním. „Kdykoliv se slouží mše svatá,
spěchají andělé otevřít žalář očistcový" (Svatý Jan Zlatoústý). Obětuj to
všechno hlavně za zemřelé členy rodiny a příbuzné, zejména ve výroční den úmrtí
a v den jmenin zemřelého. „Na dušičky vzpomínejme, z očistce jim pomáhejme,
budou na nás vzpomínat, až my budeme umírat...“
Co to znamená získat odpustky? Po odpuštění hříchů získat ještě odpuštění časných trestů, které zbývají za tyto hříchy.
Poklad církve. Jako u soudu lze se někdy vyhnout trestu na svobodě složením určité
částky peněz, tedy pokutou, podobně je možné se vyhnout i Božím trestům,
když je vyvážíme dobrými skutky neboli za ně dostiučiníme, pokud ovšem
Bůh takovou náhradu přijme. Pán Ježíš svým utrpením dal takovou náhradu
za naše hříchy i za tresty za ně zasloužené, že lze jimi vyvážit hříchy i
tresty všech lidí na celém světě. K tomu přistupuje ještě dostiučinění
Panny Marie, mučedníků a jiných světců. Všechny tyto zásluhy jsou
nevyčerpatelným pokladem Církve. Správci tohoto pokladu jsou papež a
biskupové a mohou z něho přidělovat odpustky věřícím, aby nemuseli trpět
všechny zasloužené časné tresty za hříchy. Odpustky neruší Boží
spravedlnost, protože při nich Bůh dostává náhradou dostiučinění z
pokladu Církve.
Když získáš odpustky, dosáhneš prominutí mnohých trestů za hříchy, které by tě jinak stihly na světě nebo v očistci. Hleď proto často získávat odpustky! Denně můžeš získat dosti snadno alespoň odpustky neplnomocné, když jsi v milosti posvěcující a máš úmysl odpustky získat. Tak například, když zbožně uděláš kříž se slovy: „Ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého Amen“ získáváš odpustky 100 dní. Když se při tom pokropíš svěcenou vodou, získáváš odpustky 300 dní. Za vzájemný pozdrav: „Pochválen buď Ježíš Kristus…, Na věky. Amen“ je 300 dní odpustků. Za modlitbu: „Chválena a velebena budiž bez přestání nejsvětější svátost oltářní“ je 300 dní odpustků. Za modlitbu: „Ježíši v nejsvětější svátosti oltářní, smiluj se nad námi“ je také 300 dní odpustků. Kdo jde kolem kostela nebo kaple, kde je nejsvětější svátost oltářní a pozdraví ji nějakým zevním znamením, získává 100 dní odpustků. Když slyšíš vyslovit jméno Boží nadarmo a na odčinění této urážky zbožně alespoň v duchu řekneš: „Budiž jméno Páně pochváleno,“ získáš 500 dní odpustků. Sbírej horlivě klásky odpustků a jednou na věčnosti budeš mít z toho bohatou sklizeň. Poznáš, jak veliký užitek ti přinesly.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 12. leden 2011 @ 07:23:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč jsi u toho výňatku neuvedl zdroj?
Aby si každý udělal představu o věrohodnosti a mohl se přesvědčit, kterého století je to praxe. Aby bylo znát, že poslední odstavec je ze stejného zdroje, jako ostatní, že nemanipuluješ.
Protože dneska si nikdo nehraje na počty dnů, to je myšlení středověku. Vždyť ani nevíme, jak to tam s časem vůbec je.
Papež sice z moci klíčů má právo vyhlásit podmínky získávání odpustků - a také to dělá - ale jen z tohoto pohledu je správcem pokladu církve.
Nikdo však nemůže určit konkrétní osobu v očistci, které má odpustek přinést užitek. To je v pravomoci Boží. Samozřejmě však můžeš za konkrétní osobu Boha prosit.
" ŘKC dlouhá staletí vzbuzovala v lidech dojem, že
po smrti přijde očistec, který je v podstatě stejný, jako peklo, jen je
pobyt v něm časově omezený"..
Toto je babská představa katolické víry. Proto jsem ti citoval z katechismu. Kdybys to přečetl, poznal bys rozdíl mezi očistcem a peklem. A je to pořádný rozdíl!
Peklo je utrpením v beznaději - očistec je očišťování utrpením v radostné naději na spásu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 12. leden 2011 @ 08:43:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Za ten zdroj se omlouvám. Pochází z mého století, 20. století. Je to Katechismus katolického náboženství, napsal ho Th. Dr. František Tomášek v roce 1955 a ještě my jsme se podle něj náboženství učili, dodnes se vydává knižně a prodává. Nedávno ti tu na něj někdo dával odkaz. Poslední odstavec je ze strany 81, oddíl o odpustcích.
Očistec "v utrpení stejný" jako peklo není babská představa katolické víry, oko. Taková věta znamená nanejvýš tvoji neznalost a ignoranci ŘKC víry, ve které žiješ.
Poslechni si co tvoje víra říká o peklu:
Církev ve svém učení potvrzuje existenci pekla i
jeho věčnost. Duše těch, kteří umírají ve stavu smrtelného hříchu,
sestupují ihned po smrti do pekla, kde snášejí pekelné tresty, „věčný
oheň“. Hlavním trestem pekla je věčné odloučení od Boha, neboť pouze v
Bohu může mít člověk život a štěstí, pro které byl stvořen a po nichž
touží.
a očistec:
Ti, kdo umírají v Boží milosti a přátelství, ale
nejsou dokonale očištěni, i když jsou si jisti svou věčnou spásou, jsou
po smrti podrobeni očišťování, aby dosáhli svatosti nutné ke vstupu do
nebeské radosti.
(p. Tomášek napsal: Duše v očistci se očišťují velkým tesknem po Pánu Bohu a rozličnými časnými tresty)
Člověk v očistci je odloučen od Boha, protože se musí očistit od následků hříchu. T.j. jak v pekle, tak v očistci je stejný hlavní trest: Odloučení od Boha. Podobně jako v pekle snášejí lidé v očistci utrpení a časné tresty, tady ŘK víra nerozlišuje zda menší či větší. Rozdíl je v tom, že očistec je časný, na rozdíl od trestu pekla, který je věčný. Aktuální katechismus sice obsahuje větu: "Církev nazývá toto konečné očišťování vyvolených očistcem; to je něco úplně jiného než trest zavržených." ale ta je v tomto případě alibismem: V daném kontextu je sporná.
Historicky byl prodejci služeb vysvobození z očistce - t.j. to o čem byly ty dva články o Lutherovi a Husovi - očistec líčen podobně jako peklo.
A milé oko, už mne nebaví neustále snášet tvoje útoky na mojí poctivou řískokatolickou víru. Poslední tvoje příspěvky mě utvrdily v tom, že zjevně nemáš zájem psát si v pravdě o tématech. Buď kamufluješ co skutečná ŘK víra je, nebo jsi sám ŘK víru pořádně nestudoval a jen jako katolík proti bývalému katolíku špičkuješ a leštíš si na mne brka jako bys věcem rozuměl lépe. Což je sice občas pravda, ale poslední dobou ukazuješ, že je to tak jen vyjímečně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 11. leden 2011 @ 20:19:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Někdo snad tvrdil, že se "za mši" platí?"...
Jen si znovu pročti, v jakém duchu jsi použil slova. Jak vyzněly v důsledku.
Ale zase si za stříbrnou minci můžeš dnes jako před pár stoletími
zaplatit náklady na sloužení pár mší za duše v očistci, což je dle ŘK
nauky mnohem účinnější na dostání duše z očistce do nebe, než odpustky,
takže také žádanější, je větší poptávka.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 11. leden 2011 @ 22:55:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale zase si za stříbrnou minci můžeš dnes jako před pár stoletími
zaplatit náklady na sloužení pár mší za duše v očistci, což je dle ŘK
nauky mnohem účinnější na dostání duše z očistce do nebe, než odpustky,
takže také žádanější, je větší poptávka.
Co je na tom špatně? Je na tom popisu reality něco špatně? U nás v ČR se samozřejmě nepoužívá na placení nákladů mší stříbrná mince, to bylo alegorické vyjádření z výroku v článku. Samozřejmě, že chápu, že se náklady mší platí v běžných korunách. Nebo je špatně to, že je větší poptávka po mších, protože jsou účinnější, než odpustky? To je možné, určitě lidé přijímají více odpustků, než dávají na mše. Jinak nevím, co bych fakticky v tom výroku napsal špatně.
Pokud realita, faktický stav toho, co se v ŘKC děje dodnes, "v důsledku nějak vyznívá", tak by ses měl nad tím vyzněním zamyslet, ne? Já už jsem to zamyšlení před lety udělal, oko.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 12. leden 2011 @ 06:59:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Špatně je na tom už to, že nemáš žádnou úctu a respekt k víře druhého. Snižuješ naprosto neprávem naši víru na byznys. Je to ponižující a urážíš v křesťanech i samotného Krista.
Nemá snad podporovat každý věřící podle svých možností fungování církve i ekonomicky? Neposílali snad také Efezští peněžitou podporu Pavlovi? Jsou snad naši kněží nějací zbohatlíci? Když má takový kněz na starosti třeba čtyři, pět farností a musí přejíždět, myslíš, že má benzin zadarmo?
Mše je vyvrcholením Kristovy oběti, jejím zpřítomněním. Nic na světě nemá větší cenu, větší duchovní užitek pro křesťana, než právě mše. A nikdy tomu v katolické církvi nebylo jinak.
Jen nepřátelé katolické církve neznají žádné meze ve vymýšlení nové a nové špíny proti ní. To si opravdu myslíš, že katolíka zajímá na jeho víře poptávka a účinnost ekonomiky? Že nás ve vztahu k Bohu zajímají mince?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 12. leden 2011 @ 08:59:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Snižuješ naprosto neprávem naši víru na byznys.
Tak to sis zase nějak popletl oko.
Vaši víru snížili na bussines lidé, kteří vytvořili očistec a způsob vysvobození z něj pomocí peněz: To jsou papežové a teologové středověku, ekonomická mafie, proti které Hus či Luther kázali. Vaši víru snížili na bussines lidé, kteří křeftovali s tunami svatých kostí a desítkami tun úlomků Kristova kříže.
Až si tohle přiznáš a řekneš: Jo, to bylo špatně, ŘKC se v tomhle spletla, byla sama sobě a křesťanům nepřítelem, urazila křesťany velikou ostudou a naházela tím špínu na samotného Krista, což je děsný průšvih, tak pak v životě postoupíš o kousek dále. Dokud budeš zaslepeně hájit to ponižování křesťanské víry a urážky Krista, tak se nepohneš.
Proč ty, kteří tuhle špínu kšeftování se "svatými" věcmi vymýšleli a neznali v tom mezí, jednoduše nepošleš na smetiště dějin? Bavíme se stále nad tématem uvedeným v článku, ne?
Pokud jde o fungování církví, tak každá církev má právo si zařídit podle svého. Pokud ale někdo říká: "Dostaneme vašeho dědečka z hrozného utrpení očistce dříve do nebe když nám zaplatíte náklady naší práce" tak je to jistě zákonné, ale pro normálního člověka daleko za hranicí běžné lidské etiky. Tak jako je pro normální lidi za hranicí etiky to, když nějaká církev zakazuje svým členům tranfuzi, i když ani to není protizákonné. Pokud je pak něco zákonné, ale velmi neetické, nemůžešse divit, že s tím někteří lidé nebudou souhlasit a budou to dávat najevo.
|
]
|
|