Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očistec? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 26. srpen 2011 @ 12:20:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."hríchy jsou pak špatné skutky proti
Božímu řádu, minutí se cíle pro člověka."...
To mi ovšem cituješ wikipedii. Zkus jako "křesťan" použít třeba Písmo.
Hřích je především provinění (tedy vina) proti Bohu i lidem (Joz 7,20, Sd 10,10; Lk 15,18).
Hřích je vědomá a dobrovolná neposlušnost vůči Bohu, je urážkou a porušením Boží normy, Božího řádu. Hřích je tedy konkrétní vina, nikoli že jakási "vina" pochází z hříchu.
Tato vina (hřích) má následky: trest, škoda ze způsobeného zla sobě i bližním, urážka Boha.
..." Ten, kdo pokání učinil a uvěřil v Ježíše Krista a
přijal ho do svého života, toho se zástupná oběť týkat bude, protože
trest za jeho hříchy nesl Ježíš."...
Nikdy jsem netvrdil nic jiného.
Ale pořád se vyhýbáš odpovědi na cosi docela jiného: Co s neodpuštěnými hříchy (ze kterých člověk pokání neučinil), které však nejsou ke smrti a co s nevyrovnanými následky hříchů při náhlém úmrtí?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očis (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 26. srpen 2011 @ 14:14:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Necitoval jsem ti wikipedii. Slova mají určitý ustálený význam, tak jak se používají. Zkus si ten význam zjistit, vezmi si třeba Ottův slovník naučný, nebo jiný naučný slovník, ve kterém je význam slov vysvětlen.
Už jsi pochopil, že "vina" a "hřích" není totéž, ale ta slova označují různé skutečnosti? Podobně jako "pokání" není totéž co "lítost" (to už jsi snad pochopil)?
Ale pořád se vyhýbáš odpovědi na cosi docela jiného:...
Odpovědi jsem nevyhýbám. Psal jsem ti vícekrát: Nevím a neřeším, není to naše starost. My vedeme lidi k pokání, co s nimi bude tehdy, když se ve své zpropadené svobodě Ježíši Kristu vzepřou a pokání neučiní není úplně moje věc. Někteří lidé říkají, že člověk, který
neučinil pokání, jde do pekla. Někteří říkají, že bude moci činit pokání
po smrti.
Ježíš říká, že ten, kdo ho nepřijme, není souzen, protože Ježíš nepřišel soudit svět. Ale jednou přijde den, kdy bude soudit svět, protože byl ustanoven za soudce živých i mrtvých.
Já jsem toho názoru, že člověk, který neučiní pokání, půjde při vzkříšení mrtvých v poslední den na soud
mrtvých a tam bude souzen podle svých skutků. Všech skutků, celého
života.
... Co
s neodpuštěnými hříchy (ze kterých člověk pokání neučinil), které však
nejsou ke smrti a co s nevyrovnanými následky hříchů při náhlém úmrtí?
Třeba by ti na tvoji otázku mohl odpovědět Ježíš, když ti moje několikerá odpověď nestačí:
... Právě v tu dobu byli přítomni někteří, kteří Ježíši vyprávěli o Galilejcích, jejichž krev Pilát smísil s jejich oběťmi.
On jim na to řekl: „Myslíte, že tito Galilejci byli větší hříšníci než všichni ostatní Galilejci, když toto vytrpěli? Ne, pravím vám, ale nebudete–li činit pokání, všichni podobně zahynete. Nebo oněch osmnáct, na které spadla věž v Siloe a zabila je; myslíte, že oni byli větší viníci než všichni ostatní lidé, kteří bydlí v Jeruzalémě? Ne, pravím vám, ale nebudete–li činit pokání, všichni právě tak zahynete.“
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 08:15:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nevím a neřeším, není to naše starost. "...
To jsou ta "bílá místa" ve tvojí víře, o kterých pořád hovořím. Tvoje "několikaterá odpověď" jsou jenom vytáčky, které na nic odpověď nedávají. Zacitovat si tady Písmo nestačí.
Tedy: Co když činíš pokání, ale následky hříchu stejně přetrvávají a ty náhle zemřeš s nevyrovnaným účtem?
Do nebe nemůžeš, ale do pekla také nepatříš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 08:47:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tedy: Co když činíš pokání, ale následky hříchu stejně přetrvávají a ty náhle zemřeš s nevyrovnaným účtem? Do nebe nemůžeš, ale do pekla také nepatříš?
Ptáš se, aby ses dozvěděl, co bude se mnou? Opravdu tě zajímá odpověď? A přečteš si jí?
Psal jsem ti dříve, že svůj život jsem svěřil mému Pánu, Ježíši Kristu.
O mém životě nerozhoduje pan Náhle, ani paní Náhoda ani žádná jiná Paní, jako v životech mnoha jiných lidí, ale o mém životě rozhoduje můj Pán, Ježíš Kristus.
Spolu s Ježíšem byl ten můj nepřátelský soupis "má dáti - dal" přibit na kříž a účet je dávno vyrovnán.
Ježíš rozhodne, jak dlouho budu tady na zemi, co vše z následků mých hříchů vyrovná on a co budu muset vyrovnat já. Ježíš také rozhodne, kdy půjdu do nebe.
Pokud ti tato slova připadají jako vytáčka, která ti nedává odpověď, vyprázdněná fráze, zkus poprosit Boha, ať ti mojí odpověď vyloží, ať ti ukáže, co to přesně znamená.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: C (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 30. srpen 2011 @ 10:32:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opravdu jsem si tvoji odpověď přečetl.
Vypadá líbivě a optimisticky. Jak se však slučuje s realitou doopravdy?
Dát svůj život Kristu není dílem jednoho okamžiku, ale souvisí s vytrváním v dobrém až do konce života. Až do naší smrti, kterýžto okamžik pořád jaksi nechceš brát na vědomí. Smrt je přesto důležitým předělem v lidském bytí.
..."Ježíš rozhodne, jak dlouho budu tady na zemi, co vše z následků mých hříchů vyrovná on a co budu muset vyrovnat já."...
Potíž je v tom, že i nadále vršíme další své hříchy a většina lidí má v okamžiku smrti určitým způsobem před Bohem jakési "manko."
Ono to svádí sám sebe přesvědčovat, že závislost na hříchu zmizne zároveň s Kristovým odpuštěním. Milostí se to skutečně někdy stává, ale není to pravidlo.
Představa utrpení a vlastní námahy při zbavování se takové závislosti na hříchu ti moc nevoní, co? Ona je snazší představa , když Kristus řekne? "Abraka dabra" - a rázem jsi dokonalý, připravený pro nebe. Ale nepleť si Boha s kouzelníkem! Bůh totiž pracuje s realitou, kouzelník s fikcí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 30. srpen 2011 @ 22:18:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Až do naší smrti, kterýžto okamžik pořád jaksi nechceš brát na vědomí. Smrt je přesto důležitým předělem v lidském bytí.
Proč se mě neustále snažíš natlačit do něčeho, co není pravda?
Já beru okamžik vaší smrti navědomí velmi vážně. Jistě je pro vás Smrt velmi důležitá, když dokáže způsobit, abyste "Abraka dabra" ztratili svobodu, byli jistě spaseni, už nehřešili a mohli jít do nebe.
Pro každého, kdo žije pod zákonem hříchu a smrti je Smrt extrémně důležitá.
Ono to svádí sám sebe přesvědčovat, že závislost
na hříchu zmizne zároveň s Kristovým odpuštěním.
Pokud tě taková hloupost svádí .... Moc nerozumím, proč máte potřebu sami sebe stále o něčem přesvědčovat. Mě takové věci nenapadají a situací, kdy má člověk potřebu sám sebe přesvědčovat o něčem, co není pravda, se varuji.
Představa utrpení a vlastní námahy při zbavování se takové závislosti na hříchu ti moc nevoní, co?
Proč se mě neustále snažíš natlačit do něčeho, co není pravda? Jak jsi na to přišel, z čeho prosím tě? Ani náznakem jsem něco takového nikdy neprojevil!
Křesťanem jsem nějakých dvacet let vím, že není nic příjemného zbavovat se závislosti na hříchu. Přesto jsem rád, když se ze závislosti na hříchu mohu dostat.
Mimochodem, už jsi tedy pochopil, že hřích není svoboda a že hřích si svobodně člověk nevolí, když píšeš o závislosti? Změnil jsi tedy v téhle věci názor a opustil tu virtuální irealitu o svobodě vybírat si či nevybírat hřích, volit dobro a zlo?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 31. srpen 2011 @ 10:14:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." že hřích není svoboda a že hřích si svobodně člověk nevolí,"...
Ve hříchu není svoboda - vždyť hřích naopak zotročuje!
Ale
pro každý hřích se rozhodujeme sami, ve svobodě našeho rozhodnutí.
Můžeme se svobodně rozhodnout pro hřích, nebo svobodně rozhodnout proti
hříchu. Pro tuto svobodu neseme za hřích odpovědnost, neseme následky,
neseme trest. Podobně za svobodné rozhodnutí se proti hříchu nás čeká
nebeská odměna.
Je samozřejmé, že čím víc je člověk pod vlivem hříchu, tím víc je v otroctví a hřích se pak stává závislostí (i nedobrovolnou).
První cigaretu také volíš v naprosté svobodě, při té tisící už jsi otrokem cigarety, otrokem "sušeného listí." Přesto i při té tisící cigaretě máš stále možnost přestat a nezapálit si ji.
Kdyby tomu tak nebylo, žádný z hříšníků by se už nikdy nemohl obrátit.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 31. srpen 2011 @ 10:20:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já že tě tlačím do čehosi, co není pravda? Jak je to dávno, co ses nám vysmíval, že o naší spáse rozhoduje smrt? A najednou ji bereš vážně? Proč vlastně, když by ses měl na smrt těšit?
Vždyť říkáš: ..."Spolu s Ježíšem byl ten můj nepřátelský soupis "má dáti - dal" přibit na kříž a účet je dávno vyrovnán. "...
Takže když už máš vše vyrovnáno, tak klídek ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 31. srpen 2011 @ 22:51:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Beru to vážně a vždycky jsem to tak bral: Vy se domníváte, že o vaší spáse rozhodne Smrt těla. Nás to takto učili v ŘKC a ty jsi to projevil také. Nevím, co znamená to slovíčko "najednou" v tvé řeči.
Já jsem se ti nevysmíval, jen označuju pravým jménem to, co nás učili: Rozhodnutí okamžiku smrti o věčném životě považuji za ruskou ruletu a vícekrát jsem to podrobně vysvětloval proč.
Snad jednou přijde čas a Bůh ti ukáže, jak by to dopadlo, kdyby ta Smrt opravdu přišla. Mně to Bůh před mnoha lety ukázal a v té době to nebyl moc hezký zážitek, protože jsem evangelium sice znal, ale jen zběžně a moc mu nevěřil.
Smrt těla bude pro lidi, kteří nečinili pokání a nepřijali Ježíše Krista, opravdu významný okamžik.
Pokud píšeš o nás, tak si můžeš přečíst moje příspěvky, píšu o nás a o Ježíši Kristu, o našem spasení a záchraně od hříchu, soudu a smrti docela často, podrobně a ze života velmi konkrétně. Pro nás už smrt těla není nijak významný okamžik. Je to něco jako návrat z vyslanectví v zemi, ve které jsme cizinci se zvláštním pověřením. A o tom návratu už nerozhoduje Smrt, ale ten, kdo nás poslal.
Ale to už jsem psal.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 07:47:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Beru to vážně a vždycky jsem to tak bral: ...- Pro nás už smrt těla není nijak významný okamžik."...
Tak teď ti vážně nerozumím. Jestli smrt není významný okamžik, proč ho brát jinak, než ostatní okamžiky?
..."Vy se domníváte, že o vaší spáse rozhodne Smrt těla."...
To se možná domníváš ty, že se domníváme.
My však věříme, že o naší věčné spáse rozhodne Kristus na svém soudu po smrti našeho těla.
Zde vyjde najevo všechno skryté a každý bude souzen za to, co udělal v těle - ať už to bylo dobré, nebo zlé.
Tedy nejenom hříšníci budou souzeni, ale Kristův soud se týká absolutně všech lidí - tedy i těch, kteří tady konali dobro. Ti přijmou soud ospravedlňující (Mt 25,21), zatímco ti druzí přijmou soud odsuzující (Mt 25,24-30).
Pokud člověk zemře ve hříchu ke smrti, má všechno ztraceno a není mu pomoci. Je jako panna bez oleje v lampě. Vyhýbat se hříchu ke smrti však není ruskou ruletou, jak to rád nazýváš. Stav v posvěcující milosti (bez hříchu ke smrti) je průběžným stavem připravenosti na příchod Pána (v hodinu, kterou netušíme) - Mt 24,43-44.
Je to o úsilí pannen opatrných mít v zásobě dost oleje až ženich přijde. Je to o stálém setrvávání s Pánem jak v tomto životě, tak také ve smrti.
Vždyť jsem ti to už vysvětloval, jak je to u nás katolíků: Kristus přichází neustále - pak je jedno, zda přijde zítra, nebo za dvacet let!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 30. srpen 2011 @ 22:18:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ona je snazší představa , když Kristus řekne?
"Abraka dabra" - a rázem jsi dokonalý, připravený pro nebe. Ale nepleť
si Boha s kouzelníkem!
Bůh totiž pracuje s realitou, kouzelník s fikcí.
Ježíš za nás zemřel. Proto, abychom mohli
žít a byli dokonale očištěni od hříchu a připraveni pro nebe trpěl
hrozným utrpením. Nesl všechny hříchy světa i jejich následky.
Jsem zvyklý na tvoje rouhání a výsměšky
evangeliu Ježíše Krista. I Ježíš to nejspíše unese. Ale přesto ti radím:
Než se začneš vysmívat milosti v Ježíši Kristu, rozmysli si to trošku a
zkus se ve své závislosti na hříchu rouhání trochu krotit a začít se jí
zbavovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 31. srpen 2011 @ 10:08:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já se vůbec nevysmívám evangeliu. Ale když některé prvky tvé víry, jak ji prezentuješ, zde vyznívají komicky, není mou vinou. Já jen dávám otázky.
..."Nesl všechny hříchy světa i jejich následky."...
Že za naše hříchy Pán Ježíš podstoupil zástupnou oběť, to znám. Ale kde jsi vyčetl to o nesení všech následků hříchů?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 31. srpen 2011 @ 22:58:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale kde jsi vyčetl to o nesení všech následků hříchů?
V evangeliu, zprávě o Ježíši Kristu a učení apoštolů Ježíše.
Které "prvky mé víry" ti vyznívají komicky?
Vyznívá ti komicky, že jsme dokonale očištěni od hříchu krví Ježíše Krista? Že Ježíš může naprosto dokonale zachraňovat lidi, kteří skrze něho přistupují k Bohu, protože má věčné kněžství? Že Ježíš je vzkříšen, živý a jedná konkrétně a zázračně v mém životě?
Co přesně ti vyznívá komicky?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 01. září 2011 @ 08:04:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ale kde jsi vyčetl to o nesení všech následků hříchů? ... V evangeliu, zprávě o Ježíši Kristu a učení apoštolů Ježíše."...
Můžeš uvést konkrétně alespoň některá místa v Písmu, která učí o tom, že následky našich hříchů maže Kristus? Že tedy nám není více třeba ukradené vrátit, škodu způsobenou hříchem nahradit?
Už vidíš, co je na takové víře komické? Pobožnůstkářství, které zastírá skutečnost, které maže realitu. Pobožnůstkářství, které si vytrhává jednotlivé věty z Písma a naplňuje je jiným obsahem. Kristus nám sice odpouští hříchy - následky hříchů (i odpuštěných) si ale musíme napravovat sami! Tím přece potvrzujeme, že své pokání bereme opravdu vážně, že se opravdu chceme zříkat hříchu i všeho, co k němu vede.
Takové zvolání: "Kristus vzal na sebe všechny naše hříchy, Haleluja" - může být vytrysknutím hořícího srdce zrovna tak, jako vyprázdněnou bezobsažnou frází. A to se pozná, ze kterého soudku to je, to mi věř. Právě podle takových závěrů, jak Kristus to za nás pěkně všechno zatáhl a na nás už nic nezbylo, jen být spaseni.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 02. září 2011 @ 02:01:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Už vidíš, co je na takové víře komické? Pobožnůstkářství, které zastírá skutečnost, které maže realitu.
Souhlas. Máme na očistec a odpustky a ceký ten tijátr okolo naprosto stejný pohled. Proto také nemůžete napsat na dané téma byť jen jediný praktický příklad ze života, protože celá ta víra okolo odpustků je přísně virtuální, mimo realitu života, založená na větách vyrvaných z písma, naplněných jiným obsahem.
Takové zvolání: "Kristus vzal na sebe všechny naše hříchy, Haleluja"
- může být vytrysknutím hořícího srdce zrovna tak, jako vyprázdněnou
bezobsažnou frází. A to se pozná, ze kterého soudku to je, to mi věř.
Ano, tohle ti věřím. Pozná se to dobře. Pro někoho je ta věta jen vyprázdněná bezobsažná fráze a dává to zde stále dokola ostentativně najevo, co může.
Pro nás je ta skutečnost obsažená v té větě centrem života. Vším co mám, proč žiju a jsem tady na světě.
Kdyby tě někdy zajímalo, co pro nás znamená, že Ježíš byl zraněn pro naše přestoupení, proklán pro naši nepravost; snášel trest pro náš pokoj a jeho ranami jsme uzdraveni, rád ti to vysvětlím. Protože pro mne to není vyprázdněná bezobsažná fráze, alezažil jsem to mnohokrát velmi konkrétně ve svém životě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 02. září 2011 @ 13:05:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to očis (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Sobota, 27. srpen 2011 @ 00:37:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko,znáš výraz ''připočtena Kristova spravedlnost''? Přečti si Fp 3:7-10a. Soustřeď se na verš 9. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 09:09:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Studente,
pro upřesnění. Já ten výraz neznám. Resp. neznám ho v Písmu. Kdyby nám byla připočtena Kristova spravedlnost, znamenalo by to, že by nám byly připočteny za spravedlnost Jeho skutky, které zde na zemi činil. To ale nejsou naše skutky, ale Jeho skutky a Jeho spravedlnost.
Podle Písma je Kristus sám naší Spravedlností, Kristus jako Osoba (1Kor 1,30). Nikoli Kristus konající zde na zemi ve svém fyzickém těle.
|
]
|
|