Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota, př (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. leden 2012 @ 11:09:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Proč to nazýváš manželství, jestliže už předtím do manželství vstoupili každý s někým jiným (stali se jedno) a tito jejich manželé stále žijí?
Manželství nazýváme uzavřenou manželskou smlouvu.
Jestli předchozí manželé Petra a Marušky stále žijí nemohu vědět. Podle osudů nebude už živý ani jeden, ale je možné, že některý z nich ještě žije.
Třicet let tedy žijí sice spolu, ale před Bohem a
církví stejně nejsou právoplatnými manžely. Pokud spolu sexuálně žijí,
žijí v hříchu smilstva. Jestliže se už stali jedno s někým jiným, nemohli znovu vstoupit do manželství, pokud by neovdověli.
Nebo pokud by se to nehodilo ŘKC a nepoužila by "privilegium paulinum". Já vím, oko. Znám všechny zvrácené výklady písma, které dělá ŘKC ke škodě lidem, které ovládá.
A co bys jim tedy teď navrhnul jako řešení dané situace ty, oko?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čistota (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 01. leden 2012 @ 19:58:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč bych jim já měl něco navrhovat?
Pokud si někdo vlastní lehkovážností vypíchne oko, co jiného mu můžeš navrhnout, než aby se naučil žít jen se zbývajícím okem?
Pořád ti jaksi uniká původní smysl: Pokud se s někým už staneš "jedno" - pak se už nemůžeš stát znovu "jedno" s nikým dalším, pokud tvůj první manžel ještě žije..
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a čis (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 02. leden 2012 @ 06:08:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Víš, v tomhle se ty tvoje teoretické poučky přísně vyrvané z reality liší od toho, co žijeme.
Když tu něco píšu, je za tím obvykle konkrétní prožitý příběh, můj nebo někoho velmi blízkého okolo mne a měsíce či třeba i léta řešení situace, modliteb, pomáhání, hledání v písmu i v tradici církve. Když tu něco píšeš ty, je to jen platé teoretizování, vytržené z reality i vzdálené Bohu.
Kdyby takové věci, co píšeš ty, psal přechytralý mladík v pětadvaceti který už celé tři roky vydržel věrný v manželství, dalo by se to pochopit.
Mě smysl neuniká, ten uniká tobě: To, že člověk nemůže uzavřít druhé manželství ještě neznamená, že se to neděje. Pokud už člověk uzavře manželskou smlouvu a tu smlouvu dodržuje, je věrný, stará se o svojí ženu, muže, tak je to dobře a Bůh za tím stojí. Přesto, že člověk zhřešil tím, že se rozvedl a že žil hrozný život a Boha neposlouchal.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Eucharistie a (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. leden 2012 @ 11:04:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestliže člověk před Bohem nemůže uzavřít druhé manželství, pokud manžel žije, tak prostě nemůže.
Dotyční noví partneři mohou sice spolu ukázkově a harmonicky žít a přesto nejsou manžely. Podobně jako svazek homosexuálů se nikdy nestane manželstvím jen proto, že spolu dvacet třicet let věrně žili.
Mícháš dohromady věci nesrovnatelné.
Co Bůh jednou spojil, člověk nemůže rozloučit. Takové rozloučení prostě nemá platnost.
Jistěže realita života přináší různé situace, různé případy. Navršené kopce předcházejících hříchů vždycky přinášejí problémy, vždycky sebou nesou i následky, které nelze ignorovat, které nějakým konkrétním způsobem snižují kvalitu pozemského života.
Nelze za dosavadním životem udělat tlustou čáru a začít znovu od nuly. I když to tak uděláš, vlastní minulost tě stejně dostihne.
|
]
|
|