Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 11:40:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Často se chlubíš svými znalostmi a nazýváš druhé nevzdělanci. Pak věz že Momonka jen citovala jeden žalm. Ty nesouhlasíš s Božím slovem? |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 12:15:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Momonka jen citovala jeden žalm."...
Který žalm konkrétně?
I já se ve svém tvrzení opíral o Boží slovo:
Jestliže jsme nevěrní, on zůstává věrný, neboť nemůže zapřít
sám sebe (2 Tim 2,13).
Jak vidíš, nestačí zacitovat z Božího slova. Bez porozumění smyslu, bez správného pochopení i tak může být člověk vedle.
A Boží slovo musí platit a nemůže si navzájem odporovat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 16:47:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Byl to žalm 18, velmi známe Boží slovo.
S věrným jednáš věrně, s člověkem bezúhonným bezúhonně. Čistému se jevíš čistě a se zvráceným jednáš převráceně. Vždyť ty zachraňuješ nuzný lid, povýšené oči však snižuješ.
Ono to ve skutečnosti není často tak, že by Bůh jednal převráceně, ale převrácenému člověku se Boží jednání tak jeví. Když jsme třeba věřili, že bůh vychovává lidi rakovinou a depresemi, jevilo se nám, že to tak bůh dělá. Ale s Bohem to nemělo nic společného. Ale někdy je to tak, že Bůh pomůže člověku v jeho převrácenosti - viz třeba faraon když měl pustit Izraele z Egypta nebo třeba v příběhu Achaba. Podobně Bůh mluví k lidem, kteří svoje srdce vydali modlám.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Bylina v Čtvrtek, 20. prosinec 2012 @ 18:03:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Viděl bych to ještě kapánek jinak. To slovo z Timotea mluví o něčem jiném. Nevěrnost není převrácenost. Nevěrný je ten, kdo něco slíbil a slib porušil. Takže toto slovo je o věřících, kteří porušili svůj slib. Bůh jim svou věrností dává možnost se k němu vrátit. Ale převrácení lidé jsou ti, kteří Boha nepoznali a dobru říkají zlo a zlu dobro. A Bůh s nimi jedná převráceně v tom smyslu, že je v tom po určitou dobu nechává bez toho, že by zasáhl. A oni se radují z toho, že to zlo, které páchají, jim přináší potěšení. Např. zloději, nebo sňatkoví podvodníci. Teď mě napadlo nebo většina našich politiků :).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 07:42:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Čili žalm 18 ve smyslu taky znamená. " čistému vše čisté".
Vidíš Toníku, že bez výkladů smyslu jednotlivých míst Písma se neobejde nikdo. Nelze tvrdit, že čteš Písmo a rozumíš mu správně. To porozumění přichází ve znalosti kontextu Písma celého a v požehnání Ducha. Proto n ám Kristus neodkázal knihu, ale založil církev, která učí ...
..."Bůh se má k upřímnému upřímně a k převrácenému převráceně."... Je už trošku posunuté ve smyslu někam jinam.
Bůh skutečně může lidi vychovávat i nemocí nebo depresemi. Čímkoli, co člověku pomůže k záchraně.
Máš to v Písmu, stačí číst:
(Ex 4,5-8) "To aby uvěřili, že se ti ukázal Hospodin, Bůh jejich otců - Bůh Abrahamův,
Bůh Izákův a Bůh Jákobův."
Poté Hospodin řekl: "Vlož si ruku do podpaždí." A když si vložil ruku do
podpaždí a vytáhl ji, jeho ruka byla malomocná, bílá jako
sníh!
Tehdy řekl: "Vlož si ruku znovu do podpaždí." Mojžíš znovu vložil ruku do
podpaždí a když ji odtud vytáhl, byla znovu zdravá jako zbytek jeho těla!
"Když ti neuvěří a neposlechnou to první znamení, uvěří druhému znamení.
(Nm 12,9-14) Hospodin proti nim vzplanul hněvem a odešel.
Oblak se vzdálil od Stanu, a hle, Miriam byla malomocná, bílá jako sníh!
Když se Áron otočil k Miriam a spatřil, že je malomocná,
řekl Mojžíšovi: "Odpusť, můj pane! Netrestej nás prosím za hřích, který jsme
tak pošetile spáchali.
Prosím, ať má sestra není jako mrtvý plod, co vyšel z lůna matky s tělem
napůl zetlelým!"
Mojžíš tedy volal k Hospodinu: "Snažně prosím, Bože, uzdrav ji!"
Hospodin Mojžíšovi odpověděl: "Kdyby jí otec plivl do tváře, nenesla by tu
hanbu sedm dní? Ať je tedy na sedm dní vykázána z tábora; teprve pak bude
přijata zpět." Nakonec i příběh o utrpení spravedlivého Joba je celý o Pánově výchově.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. prosinec 2012 @ 17:39:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Chápu, že si vše musíš vykládat a podle toho pak vypadá tvé porozumění písmu.
..."Bůh se má k upřímnému upřímně a k převrácenému převráceně."... Je už trošku posunuté ve smyslu někam jinam.
To by mne zajímalo, jak sis to zase vyložil. Kam se ti posunulo význam toho verše? Mohl bys dát pro zajímavost tvůj výklad daného místa a jak se tvůj výklad liší od toho, co napsala Momonka?
BK: "K sprostnému sprostně se ukazuješ, a s převráceným převráceně zacházíš. " ČEP: "ryzímu svou ryzost osvědčuješ, s neupřímným se však pouštíš do zápasu. " B21: "s čistým člověkem čistě naložíš, od zvráceného se však odvracíš. " Jeruz.: "Jsi ... čistý vůči tomu, kdo je čistý, ale lsti užiješ vůči prohnanému"
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 22. prosinec 2012 @ 08:08:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku.
Už i z těch různých variant překladů, které jsi uvedl, je patrné, že smysl tohoto textu se nepřekládá lehko. A o smysl právě jde vždycky.
Překlad, že Hospodin zachází s někým převráceně nepatří zrovna k těm nejšťastnějším.
Protože Bůh miluje všechny lidi (i ty největší hříšníky) a k nikomu se nechová převráceně (podlé jednání nepatří k vlastnostem Boha).
Do poslední chvilky v našem životě Bůh usiluje o obrácení hříšníka a o jeho záchranu.
Naštěstí zde máme kontext - okolní verše, které k pravému smyslu vedou:
(Např. verš 49) Když mě osvobozuješ od zuřivých nepřátel, vyvyšuješ mě nad ty, kdo na mě útočí, osvobozuješ mě od násilníka.
Ve stejném kontextu mají stejný smysl i mnohá jiná místa v Písmu. Starozákonní víra byla v tomto docela prostá: Když žiješ podle Hospodinových příkazů, povede se ti v životě dobře. Budeš úspěšný v materiálních potřebách a zvítězíš nad nepřáteli. Porušování Božích přikázání plodí pak pravý opak.
(Joz 24,20) Jestliže Hospodina opustíte a budete sloužit cizím bohům, obrátí se a naloží
s vámi zle; skoncuje s vámi, ačkoli vám předtím prokazoval dobro."
Toto je skutečný smysl toho, co někteří přeložili jako Hospodinovu "převrácenost".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 22. prosinec 2012 @ 12:02:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V Bibli je zmíněn jeden důležitý duchovní aspekt/princip/zákon vyjádřený těmito slovy v Ga 6:7 Nemylte se, Bohu se nikdo nebude vysmívat. Co člověk zaseje, to také sklidí.
Podle tohoto principu, který naprosto odpovídá Boží spravedlnosti, Bůh jedná s každým člověkem, i když to tak někdy nevypadá. Takže, jestli někdo rozsívá převrácenost, sklidí převrácenost. To neznamená, že Bůh je převrácený, lstivý apod., ale to, že Bůh dbá podle své spravedlnosti na to, aby byl tento důležitý duchovní zákon zachován. Tento zákon je vyjádřen i v tomto Pánově slově v Mt 7:12 - „Všechno, co byste chtěli, aby lidé činili vám, čiňte i vy jim; neboť to je Zákon a Proroci.“
To také znamená, že se tu jedná o uplatnění Boží spravedlnosti a že to neukazuje na nějaké polidštěné Boží vlastnosti, ale že jde o Boží reakci na převrácenost/čistotu/upřímnost člověka. V Česku máme přísloví, které tomuto principu víceméně odpovídá: "Boží mlýny melou pomalu, ale jistě", které používáme většinou, ne-li vždycky, spíše v negativním smyslu slova, ale tento princip funguje právě díky Boží spravedlnosti jak u negativních tak u pozitivních věcí/vlastností.
Na závěr: kvůli Boží reakci na lidské jednání, nemůžeme Boha obvinit z převrácenosti ani z jiných negativních lidských vlastností, ale měli bychom vzhlížet k Bohu jako k Bohu navýsost spravedlivému, Jehož spravedlnost neruší Jeho láska a Jeho láska neruší Boží spravedlnost, protože právě spravedlnost je charakteristickou Boží vlastností a přirozeností, narozdíl od přirozenosti člověka. Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 23. prosinec 2012 @ 23:22:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, to jsi moc hezky napsal.
Bůh soudí lidi podle jejich jednání. Převrácené lidi podle jejich převrácenosti.
Typickým příkladem je to téma "výchovy" bohem tohoto světa o kterém se bavíme výše.
Satan, bůh tohoto světa, se vzbouřil proti Bohu a rozhodl se, že bude ničit Boží stvoření. Skrze hřích přinesl na svět nemoci a strádání, kterým ničí Boží stvoření, krade, zabíjí a ničí. Jeho děti ho věrně poslouchají a podrobují se jeho výchově a nazývají satana, toho vzpurníka, který byl vrah od počátku a ničí Boží dílo, svým otcem.
Satan trápí lidi nemocemi a vy ho nazýváte svým otcem a tvrdíte, že vás nemocemi vychovává.
Jestliže se takto převráceně díváte na živého Boha - i když by ze stvoření nebo svědectví Božího syna byste mohli vědět, jaký skutečný Bůh je - zůstáváte v převrácenosti, kterou jste si sami zvolili.
Pokud k vám nepřijde Boží milost v Ježíši Kristu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 24. prosinec 2012 @ 08:17:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Satan trápí lidi nemocemi a vy ho nazýváte svým otcem a tvrdíte, že vás nemocemi vychovává"...
Takže Hospodin je podle tebe satan? Kdo z nás dvou je vlastně ten převrácený?
Hospodin proti nim vzplanul hněvem a odešel.
Oblak se vzdálil od Stanu, a hle, Miriam byla malomocná, bílá jako sníh!
(Dt 28,58-61) Nebudeš-li pečlivě dodržovat všechna slova tohoto Zákona, zapsaná v této
knize, nebudeš-li mít úctu k tomu slavnému a hroznému Jménu, k Hospodinu, svému
Bohu,
pak Hospodin podivuhodně rozmnoží tvé rány i rány tvého semene - mohutné a
vytrvalé rány, hrozné a vytrvalé nemoci!
Obrátí na tebe všechny egyptské choroby, jichž ses děsil, a tak tě
postihnou.
Hospodin na tebe přivede i všechny nemoci a všechny rány, jež nejsou zapsány
v knize tohoto Zákona, dokud nebudeš vyhlazen. Ještě pořád ti nesvítá o čem jsem to mluvil, když jsem ti vytýkal tvé "líbivé náboženství"? Byla snad nemoc Lazarova podle tebe také jen dílem satana a Ježíš se mýlil?(J 11,4) Když to pak Ježíš uslyšel, řekl: "Ta nemoc není k smrti,
ale pro Boží slávu, aby skrze ni byl oslaven Boží Syn."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 26. prosinec 2012 @ 06:46:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takže Hospodin je podle tebe satan? Kdo z nás dvou je vlastně ten převrácený?
Dobré otázky, Stando, zkus si na ně někdy odpovědět.
Podle mne Hospodin není Satan.
Satan je Boží odpůrce, který ničí Boží stvoření a uvádí ostatní do vzpoury proti Bohu. A Satan je otrok hříchu, tak jako jakýkoliv jiný otrok. Jeho děti jednají stejně a navzájem se ve vzpouře proti Bohu a poddanství Satanu a jeho dílu ujišťují.
Ještě pořád ti nesvítá o čem jsem to mluvil, když jsem ti vytýkal tvé "líbivé náboženství"?
Vím, že když jsem psal o Ježíši Kristu, kterého Bůh pomazal Duchem svatým a mocí a on, kamkoli přišel, konal dobro a uzdravoval všechny soužené od ďábla, protože Bůh byl s ním, tak ty jsi na to reagoval že to je "líbivé náboženství".
Chápal jsem to slovo "líbivé náboženství" od tebe jako tvůj výsměch a zlehčování toho, co jsem o Ježíši psal, spíše než že by se ti ta zpráva o Ježíši, který všechny uzdravil a na nikoho neposlal nemoc, "líbila". Pochopil jsem tě dobře o čem jsi psal?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Encounter (Setkání) (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 26. prosinec 2012 @ 13:52:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsem dalek zlehčovat význam Ježíše v dějiách.
Ale nepochopil jsi mě. Role utrpení v životě lidském je pro nás tajemstvím. Určitě to nejde spláchnout jednoduchým tvrzením, že satan je strůjcem všech nemocí. Tak jednoduché to opravdu není.
Mnohá utrpení přicházejí a při zpětném hodnocení byly člověku zcela jednoznačně ku prospěchu.
|
]
|
|