Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Květoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 311, komentářů celkem: 430061, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 587 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116811625
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 04. červen 2015 @ 10:44:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Tele.

  Kde jsi vzal tu informaci o tom, že apoštolové mají příkaz křtít vodou ve jméno Ježíšovo?
  Kde jsi psal informaci i tom, že by slibovali, že kdo se pokřtí, přijme tímto křtem také Ducha svatého?

  Řekl bych, že ty příkazy a ta informace o Duchu svatém vypadají trochu jinak, než jsi napsal. Předpokládám, že myslíš tato dvě místa?

1. Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal.
2. Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů, a přijmete dar Ducha Svatého.

  V prvním není ani slovo o tom, že mají křtít vodou ve jméno Ježíšovo, ve druhém nezaslibují nic takového že by se tím křtem přijímal dar Ducha svatého.


To ukazuje na to, že apoštolové očekávali, že když oni křtí vodou ve Jméno Ježíšovo, bude Kristus udílet svého Ducha (křtít Duchem). 

  To také nevím, jak by něco takového mohlo ukazovat? Jak jsi na to přišel? Z čeho by to měli čekat? Z toho, co se stalo jim samotným, když přijali Ducha svatého? Měli přeci už vlastní zkušenost jak oni přijali Ducha, proč by měli očekávat něco jiného, než co zažili oni sami? To by nebylo moc logické. Logické by mi přišlo že by očekávali totéž, co se stalo jim.

  
Když pak Kornélius (byl věřící v Boha ještě než za ním přišel Petr), uvěřil v Ježíše Krista, stalo se také něco, co apoštolové neočekávali.

  Ano, stalo se to, co nečekali: Nečekali to, že by Bůh přijal pohany a dal jim Ducha svatého. Se vztahem "ponoření ve vodě - přijetí Ducha svatého" jejich překvapení podle mne nesouviselo.


Chci tím říci, že tvrzení, že Duch svatý je dáván, okamžitě v odpovědi na víru, je asi chybné. Stejně chybné je tvrdit, že bývá Duch svatý udílen vždy při křtu vodou.

  I když ty úvahy mi připadají podivné, tak závěr mi připadá skoro dobrý ;-)

  K těm úvahám a spekulacím je vždycky potřeba vzít realitu. 

  V písmu nevím o jediném místě, kde by Ducha svatého lidé přijímali ponořením ve vodě. Znám osobně desítky lidí, kteří přijali Ducha svatého a ani jeden, pokud si vzpomínám, nepřijal Ducha svatého ponořením ve vodě. V písmu je naopak několik míst, kde lidé Ducha svatého přijímali buď při přijetí Slova, nebo po modlitbě a vzkládání rukou. 

  Když si vezmu aktuální situaci, tak většina lidí co znám byla pokřtěna Duchem právě při modlitbě a vzkládání rukou jiného člověka, který přijal Ducha svatého, někteří byli pokřtěni Duchem podobně jako apoštolové a učedníci o letnicích, při vlastní modlitbě a několik málo podobně jako lidé v Korneliově domě, při slyšení a přijetí Slova (ale ten poslední případ jsou opravdu vyjímky). Neznám jediný případ, kdy by byl člověk pokřtěn Duchem svatým při ponoření ve vodě.


Křest je nutno chápat jako jeden, nerozdělený. Křest vodou a Duchem je jeden křest. Cokoliv z toho ubereme, ubíráme ze křtu.

  Tak.

  Už tu vícekrát bylo psané,  že ten příkaz z Matouš 28, 19 o "ponoření ve Jméno" není jednorázová, dokonavá věc, ale že je napsán nedokonavě, průběhově. V starší češtině asi takto: "Jdouce, učte všecky národy, ponořujíce je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého, učíce je zachovávati všecko, což jsem koli přikázal vám.".

  Přijetí Slova, ponoření ve vodě, dar Ducha svatého, učení zachovávat Boží příkazy a vše ostatní v křesťanství je integrální součástí "ponoření ve jméno Otce i Syna i Ducha".

  
  Toník


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 02. červen 2015 @ 13:14:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Vždy bude platit to, že kdo křtí vodou, křtí ve Jméno Ježíše Krista na odpuštění hříchů toho, kdo v Něho věří, ale Svatým Duchem křtí sám Kristus. Křest je nutno chápat jako jeden, nerozdělený. Křest vodou a Duchem je jeden křest. Cokoliv z toho ubereme, ubíráme ze křtu.

No, nevím, jestli jsi, Tele, četl celou mou debatu se Standou, ale něco podobného jsem se mu celou dobu snažil vysvětlit: že v Písmu je jasné svědectví, že na pořadí křest a dar Ducha nezáleží. Podstatná je víra, na základě které je Duch i křest udělován. A když k tomu ještě přičteme to, kdo v nás víru působí, je jasné, že primární je křest Duchem a se*****ární je křest vodou, nezávisle na pořadí.
Ty jsi si asi nevšiml, že celý ten spor není o tom, zda křest ano, či ne, ale je o tom, že Standa tvrdí, že v obřadu křtu probíhá najednou křest vodou i křest Duchem, že samotným obřadem oblékáme Krista. Což je nesmysl, o kterém svědčí sama katolická církev svým životem.

Standa tvrdí, že křtem se jen otvírá možnost začít žít Krista. Ne, ta možnost se otvírá ve chvíli, kdy uvěřím. Ale křtem se rozhoduji tu možnost definitivně žít. To je stejné, jako by Standa tvrdil, že svatbou se jen otvírá možnost žít se svou ženou(on to tak asi pochopil, když se každé ráno rozhoduje, zda jí bude věrný či ne, jak tu jednou tvrdil). Ne, svatbou se zavazuji k tomu, že budu své ženě věrný do té doby, dokud nás smrt nerozdělí. A tak je to i ve smlouvě s Bohem, křtem stvrzuji své rozhodnutí a závazek nežít sobě, ale Bohu. Křtem říkám Bohu, že souhlasím s jeho smlouvou a přistupuji na její podmínky.
Myslím, že nemáš pravdu, když říkáš, že Ježíš tu smlouvu s Bohem uzavřel za nás. Takhle to v Písmu podle mě nikde není. Bůh tu smlouvu uzavřel s Abrahamem a jeho semenem - Ježíšem, synem člověka. To znamená, že neuzavřel smlouvu sám se sebou(to by byla neplatná), ale s potomky Abrahámovými, kterými jsou všichni lidé, kteří mají Abrahámovu víru. Jinými slovy uzavřel smlouvu mezi sebou a věřícími lidmi. A těmi jsme i my. A my na ni na základě víry nám dané přistupujeme a křtem ji stvrzujeme. Tím se pro nás stává závazná. (už nemáme svobodu hřešit, jako má Standa). Ježíš ji za nás nestvrdil, ale naplnil za nás podmínky té smlouvy a zároveň se tím stal i obětí, na základě které se ta smlouva uzavřela. A jedině v něm, jsme také schopni té smlouvě dostát. Ale rozhodnutí být účastníkem té smlouvy a přijmout její závazek je na nás. Tím pádem i její stvrzení ve křtu.
Je to stejné, jako když uzavřeš s bankou smlouvu o půjčce. Uzavíráš ji Ty a banka. Ale Ty si můžeš, když si nejsi jistý, že budeš celou dobu trvání smlouvy schopen splácet dohodnuté splátky, přizvat k té smlouvě garanta tvého závazku(třeba pojišťovnu), který Ti pomůže Tvůj závazek splnit i ve chvíli, kdy Ty nebudeš schopen svému závazku dostát. Ale pořád je ta smlouva uzavřena mezi Tebou a bankou a ne mezi bankou a tím garantem. A ve smlouvě s Bohem je tím naším garantem Ježíš. A spása je zdarma, protože on, na rozdíl od pojišťovny, od nás nic nechce, tedy kromě zřeknutí se vlády nad svým životem, odložení starého lidství, v kterém bylo naším bohem naše já.
Třeba se mýlím, ale já opravdu nikde v písmu nečtu, že Bůh tu smlouvu uzavřel sám se sebou. Pokud se mýlím, rád se nechám z Písma poučit.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy