Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 307, komentářů celkem: 429990, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 551 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116698466
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 20. květen 2017 @ 08:33:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nemám dostatek informací, nevím, zda znovu zemřel, nebo ne. "...

Toníku, je mi líto, že tě moje otevřenost uráží.
Ale chci - li říci, co má být řečeno, jinak to nejde. I když je ti to nepříjemné. Tolik na úvod:

Samozřejmě, když odvrhneš Tradici katolické církve, tak jenom ze samotného Písma nemůžeš mít dostatek informací. O tento problém zakopáváme při diskusích neustále znovu, jako o špatně uloženou dlažební kostku.

V organickém spojení Písma s Tradicí církve se pak věci jeví takto
:

Lazar zemřel smrtí těla (zřejmě na nějakou nemoc), byl ale čtvrtého dne Kristem vzkříšen - žil pak dál jako všichni ostatní lidé a zemřel ve stáří smrtí těla znovu. Tento scénář platí úplně pro všechny mrtvé podobně vzkříšené - počínaje vzkříšením vdovina syna ze Sarepy Eliášem (1 Kr 17), platí pro vzkříšení mrtvého bojovníka, který byl vhozen do jámy a dotkl se kostí proroka Elíši (2 Kr 13,21) ... přes Jairovu dceru, vzkříšenou Kristem platí i pro všechny vzkříšené v okamžik Kristovy smrti na kříži (nikoli však při Kristově vzkříšení - není žádný záznam o vzkříšení někoho jiného v ono nedělní ráno Kristova vzkříšení. Stejný scénář platí i pro mladíka Eutycha, který se zabil pádem z okna a byl vzkříšen Pavlem (Sk 20,9-12).


Všichni tito lidé a je jich ještě daleko víc - byli vzkříšeni docela jinak, než byl vzkříšen Kristus - neporovnatelně jinak co do výsledku! Tito všichni byli vzkříšeni pro další pozemský život - aby ještě nějaký čas žili ve stále smrtelných tělech a pak znovu úplně přirozeně zemřeli. Milost Boží se zde projevila v daru prodloužení jejich pozemského života.

Jedině Kristus jako úplně první ze všech lidí byl vzkříšen v oslaveném těle - nikoli pro další pozemský život, ale pro život v nebi.
Není vzkříšení, jako Vzkříšení!

List Židům říká, že všem lidem je uloženo jednou zemřít - popisuje tedy běžnou situaci , kterou důvěrně známe z pozemského života, který bývá (až na výjimky) ukončen smrtí těla. Je nám tedy uloženo jednou zemřít - a tím skončí náš pozemský život. Neznamená to ale, že snad nemůže někdo zemřít v pozemském životě  i vícekrát - když Bůh chce. Slovo "jednou" zde není přísně ve významu číslovky, ale označuje událost v budoucnosti. Jsou lidé, kteří říkají: "Jednou ti to vrátím, jednou se ti pomstím" - a vůbec tím nemyslí, že to udělají jen jednou, ale že to udělají, až k tomu budou mít příležitost.


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 20. květen 2017 @ 11:33:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dále: člověk je tělo (naše tělesné Já) a lidský duch (naše duchovní Já - chceš - li - nesmrtelná lidská duše).

Smrt působí jinak na tělo (to se rozpadá na prach), a jinak na lidskou duši - ta existuje dál,  ve stavu bez Boha je však v duchovní smrti, ve stavu společenství s Bohem žije dál i po smrti těla, smrt těla se jí netýká.

První lidé v ráji po hříchu skutečně umřeli ihned (umřeli duchovně - oddělili se od Boha), tělesně zemřeli až o mnoho let později. Rozlišujeme tedy smrt těla a smrt lidské duše. Obě smrti vůbec nemusí spolu souviset -  vůbec ani nemusí nastat v jeden a ten samý okamžik.



Člověk může zemřít smrtí těla a vůbec přitom nemusí zemřít duchovně.
nebo může žít v těle zdánlivě velmi vitálně a být přitom duchovně zcela  mrtvý.

Když tedy hovoříme o smrti člověka, musíme nejdříve definovat, kterou smrt máme na mysli - a od toho se pak odvíjí další argumentační dokazování. Pokud tedy zaměníš texty hovořící o smrti těla a argumentuješ jimi, že platí stejně i v duchovní sféře (nebo naopak) - jsi zcela mimo.


V dědictví po Adamovi každý nově narozený člověk na tento svět se rodí jako potomek vyhnanců z ráje - všichni jsme bez rozdílu zdědili stav člověka bez Boha, člověka přirozeného, zatíženého náklonností ke hříchu. Narodili jsme se všichni bez výjimky jako "lidé tohoto světa, lidé podle těla, lidé přirození". To jsou všechno výrazy, které čeští překladatelé Bible používají k vyjádření tohoto stavu člověka.

Za Kristovy zásluhy a výhradně z Boží milosti je ale možno tento stav člověka zvrátit; tento člověk podle těla ve křtu  umírá (duchovně ovšem!) spolu s Kristem (Ř 6,3-8) a je spolu s Kristem vzkříšen už jako dítě Boží (Kol 2,8-14) - vzkříšen do novosti života (Ř 6,3-4).

Dítě Boží tedy žije dál jak životem těla, tak i životem svého ducha (společenství lidské duše s Bohem). Tento stav života může trvat už stále po celý další pozemský život - pokud se ovšem člověk nedostane do stavu hříchu ke smrti - v tom případě tělem sice biologicky žije dál, ale jeho duch je opět ve stavu smrti (stav lidské duše bez Boha).

Další šance od Boha člověku:
Pokáním, vyznáním hříchů je službou církve takový hřích ke smrti odpuštěn (J 20,21-23) a duchovní život ve společenství s Bohem se obnovuje. Takto duchovně člověk může ale v životě zemřít i vícekrát - opakovaně - vždycky totiž, když spáchá hřích ke smrti. Hovořit zde tedy jen o jedné jediné smrti člověka je hodně iluzorní a zcela od věci. Člověk má možnost po křtu jak nezemřít už vůbec a zachovat se v přátelství s Bohem až do ukončení své pozemské cesty - anebo Boží milostí a přátelstvím pohrdnout a zůstávat ve hříchu - ve stavu duchovní smrti. Pokud člověk v tomto stavu zemře i smrtí těla, čeá ho věčné zavržení - zahodil svou šanci být Bohem zachráněn.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy