|
Právě je 577 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: gregorios777 oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116817864 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 29. listopad 2021 @ 16:32:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Pokud dva katolíci uzavřou svatbu mimo katolickou církev (lhostejno kde jinde) - je to z pohledu světského práva manželství civilní - nesvátostné.
Ano, to vím mnoho let, Stando. To se i v ŘKC vyučuje, je to součást CIC.
Ale na to jsem se tě neptal.
Z pohledu církve se zde o žádné uzavření manželství nejedná, protože katolíci uzavírají svá manželství svátostným způsobem (v hloubce tajemství vztahu Krista a církve).
To určitě ne, Stando. Tos jistě popletl. Církev určitě nemá podobně zvrácená, nesmyslná a satanská učení.
Ale ani na to jsem se tě neptal.
Taková "manželství" katolíků, uzavřená mimo katolickou církev, se pochopitelně ani nijak nevztahují na Krista a církev.
Možná se nevztahují na Krista=ŘKC.
Nejsou to tedy manželství reálná, skutečná - požehnaná Bohem.
Na to jsem se tě sice neptal, ale odpověděl jsi alespoň k tématu, Stando.
Takovýmito hloupými zvrácenými řečmi znevažuješ manželství.
Jsi na tom tedy podobně, jako kdokoliv jiný, kdo znevažuje manželství. A jako takový máš docela nulové morální právo hodnotit kohokoliv, kdo znevažuje manželství.
Zpět tedy k otázce, na kterou jsi zatím neodpověděl (i když už jsi jasně ukázal, že znevažuješ manželství).
|
| NadřazenýRe: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 30. listopad 2021 @ 08:15:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Dva katolíci nemají v husitském kostele vůbec co dělat - to jsou pak snad už dva apostaté, nikoli už katolíci s živou vírou. Apostáze je těžkým hříchem vedoucím ke smrti.
|
]
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 30. listopad 2021 @ 10:47:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dolož toto tvrzení Oko řk dokumentem. |
]
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 30. listopad 2021 @ 13:23:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty sám nemáš internet? Najdi si, co potřebuješ!
|
]
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 30. listopad 2021 @ 13:31:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dělej!! |
]
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 01. prosinec 2021 @ 06:00:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dva katolíci nemají v husitském kostele vůbec co dělat - to jsou pak snad už dva apostaté, nikoli už katolíci s živou vírou. Apostáze je těžkým hříchem vedoucím ke smrti.
Stando, tolik úhybných manévrů, abys neodpověděl na jednoduchou otázku k tématu. |
]
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 01. prosinec 2021 @ 11:10:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není normální považovat praktický konkubinát za manželství.
Katolík je s církví svázán navždycky - i v případě jeho apostáze. To mu brání uzavřít platně sňatek mimo katolickou církev.
Toníku, stojíš v tomto na nesprávné straně....
Chápu proč - také tebe se toto týká ...
Toto je stránka manželství "de jure"....
Stránka "de facto" hovoří pak ale o naplňování lidského života.
Jestliže např. katolík uzavře svátostné manželství a je pak své ženě v manželství nevěrný - je (podle mého mínění) ve výsledku v Božích očích na tom docela horší, než katolík, který uzavřel "manželství" mimo církev - tedy nesvátostně - ale svým životem je věrný a žije spořádaně.
V tomto duchu hovoří i apoštol Pavel: Obřízka prospívá, jestliže děláš to, co přikazuje Zákon. Jsi-li však přestupníkem Zákona, tvá obřízka se stala neobřízkou. Jestliže tedy neobřezaný člověk zachovává ustanovení Zákona, nebude mu jeho neobřízka počítána za obřízku? A když člověk od přirozenosti neobřezaný plní Zákon, bude soudit tebe, který jsi skrze literu a obřízku přestupníkem Zákona. Neboť pravý Žid není ten, kdo je jím navenek, a pravá obřízka není ta, která je zjevná na těle; ale pravý Žid je ten, kdo je Židem uvnitř, a pravá obřízka je obřízka srdce Duchem, nikoli literou. Ten má chválu ne od lidí, nýbrž od Boha.
Jsem proto docela opatrný soudit něčí apostázi, protože neznám důvody, které k ní vedly. Mohly být "zvnějšku" - třeba hříchem někoho jiného.
Pán Ježíš pak nebude náš život soudit podle paragrafů, ale podle čistoty úmyslů našeho srdce.
Nemohu však o nesprávné věci říkat, že byla správná, protože její důsledky přetrvávají a přesahují (často až fatálně) i do věcí dalších.
|
]
Zase si naběhl. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 02. prosinec 2021 @ 05:35:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko:Jestliže např. katolík uzavře svátostné manželství a je pak své ženě v manželství nevěrný - je (podle mého mínění) ve výsledku v Božích očích na tom docela horší, než katolík, který uzavřel "manželství" mimo církev - tedy nesvátostně - ale svým životem je věrný a žije spořádaně.
Ojojoj Oko, tak toto tvé mínění raději před řk hodnostáři neříkej! Tím jsi nadřadil příkladný život katolíka apostaty nad hříšný život ve svátosti. Chápeš Oko? Dle učení řk hřích udělenou svátost neruší! Cizoložný katolík stále žije ve svátosti manželské. Poučím tě Oko dle řk učení. Dle řk učení svátost platí, i když posvěcená osoba těžce hřeší. Svátost je nezrušitelná. Svátost je dle řk mnohem víc než něčí spořádané žití.
A když jsme tak u toho Oko. Ty sám zde o sobě prohlašuješ, že jsi neustále hříšník neschopný dodržovat boží přikázání. Jak jsi PODLE TVÉHO MÍNĚNÍ na tom v těch božích očích ty, a to podle těch co příkladný život žijí, a tebe i přesto, že ti byli udělené mnohé svátosti, přestože v těchto svátostech žiješ jako hříšník nedodržující desatero?.
Kdo je na tom Oko podle tvého mínění v božích očích lepší? Někdo kdo žije příkladný život bez řk svátostí, anebo ty který řk svátosti máš udělené, a žiješ nepříkladným životem hříšníka a delikventa božího přikázání?
|
]
Re: Zase si naběhl. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 02. prosinec 2021 @ 09:02:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A teď se zkus, Myslivče, zase pro změnu vyjádřit k něčemu, čemu alespoň trochu rozumíš ...
Takto to tu totiž vyznívá pro tebe velmi nelichotivě.
|
]
Re: Zase si naběhl. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Čtvrtek, 02. prosinec 2021 @ 12:41:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Celou dobu se vyjadřuji k tomu čemu rozumím, a celou dobu mi nejsi schopný ani oponovat. Pokud reaguješ tak vždy invektivně a nesmyslně antagonicky a nejsi tvá tvrzení schopná doložit ani po několika výzvách. |
]
]
Chlupoň a Oko bratři v smyku. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 03. prosinec 2021 @ 19:20:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Sleduješ Oko? Už i rektrální chlup tě upozorňuje na to že píšeš hlouposti. :-))))))))))
Chlupoň. :-))))))))))))))) Chlupatec :-))))))))))) Chlup :-))))))))))))))) Bacha chlupatý:-)))))))))))) :-))))) Fúúúú, už zase mne bolí bránice. :-))))))))))))))) |
]
Re: Zase si naběhl. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 04. prosinec 2021 @ 08:17:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Martine.
Může být, že máš v tomto pravdu - i nemusí. Případ od případu.
Záleží na okolnostech.
Do lidského srdce vidí jenom Bůh a ten bude takového člověka soudit. Člověk se může stát apostatou z vlastní viny, z vlastního přičinění, ale může se stát apostatou také v důsledku cizího hříchu, křivdy z cizího hříchu, která ho bolestně zasáhla. Jsou např. případy ztráty víry u vojáků v první linii, kteří neustáli hrůzy války, jsou případy ztráty víry z nevěry manžela, manželky ....
Někdy dočasné, někdy trvalé ...
Člověk, který žije ve spořádaném manželství (i nesvátostném, či z pohledu církve neplatném), nepřímo tím respektuje přirozený Boží řád ve stvoření - a to vůbec není málo. Obecně o něm platí, že žije jako "slušný člověk". Naopak křesťan, který jako křesťan nežije o něm platí, že : "Kvůli němu je jméno Boží mezi národy v opovržení!"
Činí pohoršení, Boží jméno je jeho skutky znevažováno.
(Zamysli se nad tímto Pavlovým textem):
Neboť u Boha nejsou spravedliví ti, kdo Zákon slyší, ale ospravedlněni budou ti, kdo jej plní. Když totiž pohané, kteří nemají Zákon, přirozeným způsobem činí to, co Zákon požaduje, pak jsou sami sobě Zákonem, ač Zákon nemají. Ukazují, že mají dílo Zákona napsané ve svých srdcích. Jejich svědomí bude svědčit spolu s myšlenkami, jež se navzájem obviňují nebo také obhajují, v den, kdy Bůh skrze Ježíše Krista bude podle mého evangelia soudit, co je skryto v lidech.
Jestliže se však nazýváš Židem, spoléháš na Zákon a chlubíš se Bohem, poznáváš jeho vůli a vyučován ze Zákona rozpoznáváš to, na čem záleží; jsi o sobě přesvědčen, že jsi vůdcem slepých, světlem těch, kteří jsou ve tmě, vychovatelem nerozumných, učitelem nedospělých, maje v Zákoně ztělesnění poznání a pravdy — ty tedy učíš druhého, a sám sebe neučíš?
Ty hlásáš, že se nemá krást, a kradeš? Ty říkáš, že se nemá cizoložit, a cizoložíš? Ty si ošklivíš modly, a věci z jejich chrámů bereš? Ty, který se chlubíš Zákonem, přestupováním Zákona zneuctíváš Boha?
Neboť kvůli vám je jméno Boží mezi národy v opovržení, jak je napsáno. Obřízka prospívá, jestliže děláš to, co přikazuje Zákon. Jsi-li však přestupníkem Zákona, tvá obřízka se stala neobřízkou.
Jestliže tedy neobřezaný člověk zachovává ustanovení Zákona, nebude mu jeho neobřízka počítána za obřízku? A když člověk od přirozenosti neobřezaný plní Zákon, bude soudit tebe, který jsi skrze literu a obřízku přestupníkem Zákona. ...
|
]
]
Re: Zase si naběhl. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 05. prosinec 2021 @ 11:35:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já nezpochybňuji, že je to u nich hřích odpadlictví - ale nesoudím, protože neznám příčiny jejich odpadnutí. Ty mohou být jak přímo v nich - tak mohou ležet i mimo ně - ze zla cizích hříchů.
Tato skutečnost je známa jenom Bohu a jen on je bude za to soudit.
A bude je soudit nikoli za jejich věroučné omyly /za hereze) - bude je soudit za všechno to dobré i zlé, co v životě vykonali....
|
]
Už chápeš pojmu SKUTEČNÝ? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 05. prosinec 2021 @ 11:51:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pravil SKUTEČNÝ permanentní hříšník, který SKUTEČNĚ nedodržuje desatero, který své bajky vydává za SKUTEČNÉ řk učení, který je SKUTEČNĚ sprostý, lže a pomlouvá.A pravil to někomu o koho by sis slušný katolík neopřel ani kolo.
Vy dva jste NESKUTEČNÍ. :-)))))
Nepolepšitelný hříšník a rektální chlup. |
]
Re: Už chápeš pojmu SKUTEČNÝ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 06. prosinec 2021 @ 09:57:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsme tu všichni - jeden vedle druhého - co nedokážeme dokonale dodržovat Desatero.
Jeden ho porušuje ještě třeba i závažným způsobem - jiný už třeba jen docela nepatrně - v různých detailech nelásky.
Ale hříšníci jsme úplně všichni - skrze svůj zděděný sklon ke zlému.
Kvůli nám poslal Bůh na svět svého Syna, který snímá hříchy světa!
|
]
Re: Už chápeš pojmu SKUTEČNÝ? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 06. prosinec 2021 @ 21:16:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To se těžce pleteš Oko. To tvoje neustálé házení všech do toho tvého hříšného pytle je křivé svědectví proti všem, co mají v Kristu a pravdě Ducha svoje hříšné sklony dávno vyřešené! Pokud ovšem ty tvoje sklony ke hříchu v Kristu vyřešené nemáš, desatero nedodržuješ, stále hřešíš a stále se kaješ, za hulvátské výroky se neomlouváš, lžeš, pomlouváš a křivě obviňuješ, tak pokud z takové pozice očerňuješ VŠECHNY, tak jsi v pozici ŽALOBCE. Přesně toto dělá satan. Svede ke hříchu a pak hříchem VŠECHNY očerňuje a obviňuje!
To Oko tak málo Kristu věříš, že si nedokážeš ani připustit možnost, že tě tvých nevyřešených sklonů ke hříchu může zbavit velmi rychle a navždy? Víš Oko, jak se nejrychleji rozpozná hříšník? Hříšník velmi snadno uvěří všemu zlému. Všiml sis někdy sám na sobě že mnohem snadněji uvěříš tomu špatnému než tomu dobrému? Že tomu špatnému uvěříš hned a tom dobrém se musíš dlouze přesvědčovat? Toť úděl hříšníků odtržených od vůle boží. |
]
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 02. prosinec 2021 @ 08:26:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dva katolíci nemají v husitském kostele vůbec co dělat - to jsou pak snad už dva apostaté, nikoli už katolíci s živou vírou. Apostáze je těžkým hříchem vedoucím ke smrti.
Na to jsem se tě Stando ale neptal.
Dotaz zněl:
Toník |
]
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 02. prosinec 2021 @ 09:10:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ty , Toníku, ani nevíš, an co všechno jsi se tímto vlastně zeptal....
Ona skutečnost s apostazí totiž úzce souvisí - je přímo jejím důkazem.
Když dva římští katolíci (dosud svobodní, bez závazků) uspořádají svatbu bez požehnání katolické církve, nejsou podle kanonického práva sezdáni vůbec.
Pochopil?
Můžeme tedy takové soužití nazvat dobrovolným soužitím svobodných lidí ve smilstvu.
O cizoložství v rovině mezilidské se zde nejedná.
V rovině duchovní se však i zde jedná o cizoložství vůči Bohu - "smilnili" totiž s husity.
|
]
]
]
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 03. prosinec 2021 @ 16:24:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kanonické právo považuje občanský sňatek dvou nepokřtěných osob za platný, ale pokud uzavře katolík sňatek pouze občanský, je tento z kanonického hlediska
neplatný.
CIC 1983 Kánon 1108 § 1. Platná jsou pouze ta manželství, která se uzavírají před oddávajícím místním ordinářem nebo farářem anebo před knězem nebo jáhnem od některého z nich pověřeným a před dvěma svědky, podle norem vyjádřených v následujících kánonech a při zachování výjimek podle kán. 144, 1112, § 1, 1116 a 1127, § 2 - 3.
Kanonické právo zavazuje katolíky, aby uzavírali manželství podle kanonického práva a to i v případě, že se jedná o sňatek, kde jen jeden z nupturientů je katolík. Manželství se uzavírá souhlasem obou nupturientů, který musí být vyjádřen před příslušným oddávajícím a před dvěma svědky. Toto je způsob, jakým musí být manželství uzavřeno. Povinnost kanonické formy pro uzavření platného manželství je stanovena od vydání dekretu „Tametsi“ z 11.11.1563 na Tridentském koncilu. Pokud jsou oba nupturienti pokřtěni, udělují si při manželském slibu navzájem svátost manželství.
|
]
]
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 04. prosinec 2021 @ 07:57:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Blábolíš tu nesmysly, hemzy.
Právní forma jazyka nesmí připouštět žádnémdvojznačné výklady.
Nupturient vůbec není adekvátní k významu slova "snoubenec"
- označuje to konkrétní stav člověka před manželstvím, tedy člověka svobodného, bez závazků, kterému nic nebrání manželství uzavřít.
V dnešní době nejsou žádnou výjimkou "snoubenci" se závazky (rozvedení, jejichž žen dosud žijí, často mající vyživovací povinnosti k této rodině) - tito nejsou "nupturienty" - a je nepřípustné, aby oni uzavírali sňatek.
|
]
Oko, pojem snoubenec je v řkc významnější než nupturient! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 04. prosinec 2021 @ 11:48:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zase tě budu muset poučit Oko. Nastraž uši, ať se zde pořád neztrapňuješ. Tak nyní dobře poslouchej. V řkc se pojmem "snoubenci" označují nupturienti po ohláškách. Žádný farář by neohlašoval zasnoubení někomu kdo nesplňuje řk kritéria manželství. Chápeš už Oko jak hloupé je tvé tvrzení, že prý nejsou výjimkou snoubenci se závazky, rozvedení, atd. V řkc takové výjimky jakém uvádíš nejsou, a proto pojem "snoubenec" je po ohláškách "čistý". Pochopil jsi to, anebo zase budeš zatvrzele jančit janku?
Takže pro příště Oko si zapamatuj. Nupturient je do ohlášek, po ohláškách snoubenec!
A uvědom si taky význam řk ohlášek. Ohlášky nejsou jenom oznámením o něčím sňatku, ohlášky jsou i potvrzením, že řkc nic proti sňatku nemá, že snoubenci splňují řk kriteria, jinak by pochopitelně budoucí sňatek neohlašovala.
Takže Oko, ten kdo zde blábolí, jsi zase TY!
|
]
Re: Oko, pojem snoubenec je v řkc významnější než nupturient! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 06. prosinec 2021 @ 10:11:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Prosím, tě, už mě raději nepoučuj! Je mi za tebe hanba! Arogance spojená s hloupostí - to je tedy dílo!
Nupturient je člověk schopný uzavřít manželství - kterému v tom nic nebrání. Je to právnický výraz, běžně používaný v kanonickém právu.
Nupturient je člověk schopný uzavřít manželství - a to i v tom případě, že manželství uzavřít zatím nehodlá, že o manželství enuvažuje - i tehdy je nupturientem, protože je ve stavu, kdy mu nic nebrání manželství uzavřít.
Jde o cosi úplně jiného, než výraz "snoubenec".
Zákon nazývá muže a ženu, kteří chtějí uzavřít sňatek, jako snoubence.
Zasnoubení (latinsky sponsalia) je slib dvou osob (snoubenci)
o tom, že spolu vstoupí do manželství. Jde vlastně o určitou přípravnou
fázi před uzavřením manželství, v České republice právně neupravenou.
Upraveno je ale např. v kanonickém právu a zakládá překážku manželství
„impedimentum publicae honestatis“.
|
]
Re: Oko, pojem snoubenec je v řkc významnější než nupturient! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 06. prosinec 2021 @ 21:32:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-)))) To snad ani není možné jak tě ten tvůj vzdor otupuje Oko. Ty už ani nereaguješ na to co píšu. Reaguješ na výplody vlastní mysli.
Sleduj Oko, pomalu jo.
I pravil Myslivec.
|
]
Re: Oko, pojem snoubenec je v řkc významnější než nupturient! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. prosinec 2021 @ 11:23:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nupturientem člověk zůstává až úplně do chvíle manželského slibu.
Po tomto slibu už nupturientem není - až do smrti jednoho z manželů....
Snoubencem se člověk stává v okamžiku zasnoubení a je jím až do manželského slibu. Pak se stává ze snoubence manžel, ze snoubenky manželka ...
Ohlášky na tyto stavy nemají absolutně žádný vliv. Jsou jenom prostým zveřejněním úmyslu snoubenců uzavřít manželství.
Manželství lze ve výjimečných případech uzavřít klidně i bez ohlášek.
Ve které třídě jsi vyšel obecnou školu a kolik jsi k tomu potřeboval let?
|
]
Re: Oko, pojem snoubenec je v řkc významnější než nupturient! (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 07. prosinec 2021 @ 12:03:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Snoubencem se člověk stává v okamžiku zasnoubení a je jím až do manželského slibu. Pak se stává ze snoubence manžel, ze snoubenky manželka ...
A říkám snad něco jiného Oko?
Ohlášky na tyto stavy nemají absolutně žádný vliv. Jsou jenom prostým zveřejněním úmyslu snoubenců uzavřít manželství.
Oko, ty vlastně ani nevíš co to ohlášky jsou! Poučím tě Oko. V řkc kostele neohlašují budoucí sňatek snoubenci, ale ohlašuje je farář, tedy někdo kdo z moci jemu svěřené ohlašuje zasnoubení, a jelikož zasnoubení ohlašuje tak je to zároveň i jeho zjištěním, že doposud neshledal žádnou překážku která by bránila přijetí svátosti manželské.
Tys takový neználek Oko, že si ani neuvědomuješ, jakou váhu a autoritu má z pohledu řkc ohlašování budoucí svátosti manželské!
Tys Oko někdy slyšel, že by řk farář ohlašoval svatbu někomu kdo nesplňuje stanovená kritéria pro přijetí svátosti manželské. Cóóó Okóóó???? Slyšel?!? A ty jen tak plácneš, že se jedná o prosté oznámení snoubeneckého úmyslu. Jejda nánku, ty seš ale ..... a korunovaný! A že zrovna ty máš narážky na mé vzdělání, když zde hloupě hýkáš jako jedno známé ušaté zvíře, degradujíc přitom autoritu tvých vlastních duchovních vůdců. Oko, Oko. Už zastav palbu..
|
]
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 04. prosinec 2021 @ 16:07:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Kanonické právo považuje občanský sňatek dvou nepokřtěných osob za platný, ale pokud uzavře katolík sňatek pouze občanský, je tento z kanonického hlediska neplatný.
Díky, Stando. Je dobře, že ses podíval do CIC a do prací studentů teologie a zjistil si věci, které jsme řešili dávno, před třiceti lety, před svatbou a dávno je známe.
Na občanský sňatek jsem se tě ale tentokrát neptal.
To už vím, že znevažuješ občanský sňatek a takové manželství. Teď byl ale dotaz jiný.
|
]
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 06. prosinec 2021 @ 10:23:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Ptám se tě tedy dále, když dva
římští katolíci neuzavřou civilní manželství, ale mají svatbu a složí
svatební slib v některé z církví nebo denominací.
Přítomnost husitského faráře je zcela irelevantní - řádný církevní sňatek je možný pouze za požehnání katolické církve, zastupované farářem (či biskupem, nebo pověřeným jáhnem...)
Dva římští katolíci nemohou uzavřít sňatek jinak, než jenom svátostným způsobem.
Údy Kristovy církve mají totiž jak své mimořádné výsady od Boha (které jiní lidé nemají) - mají ale zároveň i povinnosti, které jiní lidé také nemají. POVINNOSTÍ KATOLÍKA JE UZAVŘÍT SVÉ MANŽELSTVÍ SVÁTOSTNÝM ZPŮSOBEM V CÍRKEVNÍM SPOLEČENSTVÍ.
Podobně, jako pohanovi (JINOVĚRCI) odpouští Bůh jeho hříchy jen na základě jeho pokání a vyznání hříchů Bohu, ale křesťan musí své závažné hříchy řešit jak s Bohem, tak i vyznat církvi (svátostně) - jen tak jsou mu odpuštěny (výjimkou je pokání křesťana okamžik smrti i bez zpovědníka, kdy rozhřešení církve už také netřeba).
Svázanost křesťana s Kristem (církví) se projevuje v životě více způsoby a odlišuje tak křesťana od zbytku lidstva.
|
]
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 06. prosinec 2021 @ 18:19:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Přítomnost husitského faráře je zcela irelevantní - řádný církevní sňatek je možný pouze za požehnání katolické církve, zastupované farářem (či biskupem, nebo pověřeným jáhnem...)
A proto asi píšeš o nevzdělanosti. A tentokrát o poměrně základní nevzdělanosti. Tak si o tom něco zjisti, Stando, je to veřejně na netu, například na webu ministerstva vnitra.
Ale na tvoji poměrně základní neznalost tématu jsem se neptal.
Dva římští katolíci nemohou uzavřít sňatek jinak, než jenom svátostným způsobem.
Ale mohou a také to mnozí dělají.
Na tvoje omyly jsem se ale neptal.
Na dotaz odpovíš?
|
]
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. prosinec 2021 @ 11:27:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nemají církevní svatbu - skutečná církev u toho nebyla. Husitský farář není pastýřem Kristovy církve.
Pro mne je to neplatné manželství - v rovině mezilidské je smilstvem (konkubinátem), v rovině vztahu člověk - Bůh se jedná o cizoložství. |
]
]
Re: Co je vlastně normální? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 07. prosinec 2021 @ 16:56:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nemají církevní svatbu - skutečná církev u toho nebyla. Husitský farář není pastýřem Kristovy církve.
Pro mne je to neplatné manželství - v rovině mezilidské je smilstvem (konkubinátem), v rovině vztahu člověk - Bůh se jedná o cizoložství.
Díky za odpověď, Stando!
Vidíš, tak jsi nakonec odpověděl, neztrácel jsem čas - jen ti odpověď na takovou jednoduchou otázku trvala víc jak týden ...
Takže to shrnu.
Odpovídám: Ano, někde znevažuješ manželství. Minimálně zde na GS znevažuješ manželství. - Znevažuješ civilní manželství římských katolíků, říkáš o něm, že je to konkubinát, smilstvo, cizoložství
- Znevažuješ také církevní manželství římských katolíků uzavřené v rozporu s CIC, říkáš o něm, že je to konkubinát, smilstvo, cizoložství
- A dokonce! Znevažuješ dokonce i moje svátostné manželství - manželství dvou křesťanů, uzavřené v souladu s CIC.
Znevažuješ tedy manželství - jako nositelé zvrácených gender ideologií, co znevažují manželství.
Toník |
]
]
|
|
|
|