|
Právě je 562 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116740506 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Je dovoleno platit císaři daně? (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 09. květen 2022 @ 15:02:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko: Když se Titanik potopil, udělal to způsobem, že se ponořil zhruba do čtyř kilometrů hloubky.
To je ale blbost! Titanic se že se prý ponořil do hloubky 4km?? Udělal to způsobem že se ponořil?! Oko, Oko. Hloupě žvaníš!
Poučím tě Oko. Když jde loď ke dnu, tak se POTÁPÍ. Když se něco PONOŘÍ, tak se to může i VYNOŘIT. Když se loď potopí, tak se již vynořit nemůže. Lodě se neponořují. Lodě plují, a když se loď potopí, tak je to vrak.
Oko, ve tvém věku máš hrubé neznalosti ve zcela běžných pojmech, a i když ti to zde triviálně vysvětlujeme, máš neustálou potřebu hlouposti obhajovat a pokračovat v nich. Pokora ti synku schází.
|
| NadřazenýPotopit a ponořit jsou synonyma, výzhamově stejná slova (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 09. květen 2022 @ 15:59:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co může člověk čekat od lidí, jako myslivec a Cizinec, když nevědí, že slova "potopit a ponořit" jsou významově stejná slova?
Samozřejmě, že se Titanik celý ponořil do 4km hloubky moře. Celý se potopil do té hloubky. Potopená část lodi je ta ponořená. Ponorky se ponořují tak jako se potápí, a stejně i potápěči.
A pokud bychom však trvali na tom, že jde o naprosto významově rozdílná slova, pak vzato od základu slov, vše co je ve vodě se potápí od slova potopa, a vše co se noří, nenoří se do vody, ale do nory.
Jenže, co čekat od takových, že. Ale oko na tom není zase tak o moc lépe. Také trvá na svých hloupostech. |
]
|
|
Re: Je dovoleno platit císaři daně? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. květen 2022 @ 06:43:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Myslím, že kdyby mezi námi panovala dobrá vůle, že bychom si lépe rozuměli.
Přesně tak, Stando.
Kdybys tučně nevymýšlel v diskuzi drzé lži a pomluvy ve stylu:
Svátost křtu jsi poplival a nechal se překřtít znovu. V jezeře, s plnou parádou potopení.
a to ještě ke všemu poté, co jsi byl několikrát usvědčen ze lži.
A kdyby ses zajímal o realitu, kdyby u tebe panovala dobrá vůle, určitě bys porozuměl, jak to bylo.
Stejně tako jsi snad už porozuměl, že jsem se nepostaral, aby bylo moje manželství z pohledu církevního práva neplatné? A to jsi snad už porozuměl i bez dobré vůle, navzdory, kdy se znovu a znovu snažíš moje manželství dehonestovat dále v diskuzi a rýt do něj?
Ani bys nemusel psát sám za sebe tvoje potápěcí nápady ve stylu:
'Až v dospělosti jsi se zamiloval do hereze, že při křtu třeba člověka celého potopit pod hladinu'
Které sice svědčí o herezích, co si tak postupně vyrábíš, ale k porozumění ti nepomohou.
A kdybys měl dobrou vůli, tak bys mohl pochopit, že se mnou tvoje potápěcí hereze nemají nic společného.
Kdyby tě tedy k tématu něco zajímalo, tak se zeptej.
Mám život jednodušší, než ty, alespoň soudě z toho, co jsi sám za sebe napsal - svátost křtu jsem nepoplival a ani by mne takové hlouposti nenapadly dělat, nikdy jsem se nenechal překřtít a v dospělosti jsem se nezamiloval do tvých herezí že při křtu by bylo potřeba někoho potápět. Spíše mi tvoje potápěcí hereze přijdou dost hloupé a vyrobené z nějakého vzdoru a neporozumění.
A ani mně nenapadají takové věci, jako píšeš ty sám za sebe do diskuze.
Svatý Petr píše, že křest nás zachraňuje jako potopa zachránila Noeho. Stejně tak Pavel píše, že ve křtu jsme byli spolu s Pánem Ježíšem pohřbeni.
O tom už jsme si psali mockrát - pro mne křest není symbol nebo dokonce jenom obraz, co neznám osobně, ale realita, kterou jsem v životě zakusil před mnoha lety, osobně jí znám.
Toník
|
| NadřazenýRe: Je dovoleno platit císaři daně? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. květen 2022 @ 07:25:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Kdybys tučně nevymýšlel v diskuzi drzé lži a pomluvy ve stylu:
Svátost křtu jsi poplival a nechal se překřtít znovu. V jezeře, s plnou parádou potopení. "...
Popisuji ti, Toníku, takto svůj pohled na tuto věc - jak to já vidím s odstupu nezúčastněného pozorovatele. Pouze shrnuji fakta: Ty jsi byl pokřtěn rodiči už jako malý. A dál vychováván v katolické víře. Záznam o tomto křtu je ve vaší farní matrice. Tví rodiče o tomto křtu dostali potvrzení - tvůj křestní list. Ten jsi pak potřeboval, když jsi přistupoval k prvnímu svatému přijímání. (nepokřtěného člověka k přijímání pustit nemohou).
V dospělosti (někdy kolem dvaceti) jsi se setkal s "křesťany" (nekatolíky - podle mne heretiky) - oni ti nasadili do hlavy brouka.... Že se máš dát pokřtít.
Celých prvních dvacet let svého života jsi si byl jistý, že pokřtěný jsi - nyní jsi si vytvořil pomocnou berličku, že to první byla svátost křtu - a že tedy to vlastně nebyl křest, ale svátost. Což je ze samé podstaty pitomost na druhou, ale zafungovalo to.
Stačilo to k tomu, že jsi si zdůvodnil nechat se pokřtít. Zase znovu pokřtít!
I když tvrdíš, že to znovu bylo poprvé (protože to skutečně poprvé prý nebyl křest, ale cosi jiného - svátost křtu). A protože sám vidíš, jak chatrná je to konstrukce, tak ji opíráš o způsob provedení křtu trojím politím hlavy ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého - že toto prý není křest, protože tě neponořili do vody. Ale oni tě potřebovali ve křtu ponořit do Krista, nikoli do vody! A to se jim (mocí Ducha svatého) opravdu podařilo hned napoprvé i když jen trojím politím hlavy!
..."nikdy jsem se nenechal překřtít "...
A ten tvůj "křest" v jezeře u Poděbrad bylo pak co? Nebylo toto právě popliváním toho tvého prvního křtu v kostele, který jsi tímto skutkem prohlásil na "nekřest"?
..."Stejně tako jsi snad už porozuměl, že jsem se nepostaral, aby bylo moje manželství z pohledu církevního práva neplatné?"...
To jsem porozuměl už v okamžiku, kdy jsi mi vysvětlil, že ten příklad, který jsi uvedl s oddávajícím husitským farářem, se netýkal tebe osobně.
Ale zajímalo by mě, jak jsi se ve svědomí vypořádal se svým slibem při uzavření tvého manželství - totiž že své děti budeš vychovávat v římskokatolické víře. Toto jsi tehdy sliboval před Bohem!
|
]
Re: Je dovoleno platit císaři daně? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. květen 2022 @ 07:53:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takže jestli ti dobře rozumím, Stando, o porozumění nemáš zájem a dál budeš vymýšlet o diskutujících lži a blbosti.
Tím jsi ztratil právo na diskuzi.
Toník |
]
Re: Je dovoleno platit císaři daně? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. květen 2022 @ 07:12:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak typické!
Když ti dám jasný seznam faktů o tobě, z nichž jednotlivě žádný nemůžeš popřít, že by nebyl pravdou (a jako celek tě pak usvědčují ze zmatenosti v náboženském životě), tak místo aby jsi se nad sebou zamyslel, obrátíš svoji zlost proti mé osobě!
Já přece nemohu za to, že tě tvoji rodiče nechali pokřtít už jako malého - nemohu ani za to, že jsi se v dospělosti nechal znovu pokřtít v jezeře!
Toto všechno jde mimo moji osobu - na ničem z toho jsem se nepodílel. Přesto mě z toho viníš, když ti tyto události jen předkládám a dávám do souvislosti. Na mě se tedy kvůli tomu nezlob - za své zmatky v životě jsi odpovědný ty sám!
|
]
Smrt má moc nad životem. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 13. květen 2022 @ 03:37:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | - Efezským 4, 5 [www.biblenet.cz]jeden je Pán, jedna víra, jeden křest,
Já přece nemohu za to, že tě tvoji rodiče nechali pokřtít už jako malého - nemohu ani za to, že jsi se v dospělosti nechal znovu pokřtít v jezeře!
Oko, křest je jenom jeden. Není žádné "překřít" ani "znovu pokřtít".
Chápeš to? Ty považuješ "křest" mimina Cizince za křest. Cizinec to nepovažuje za křest. Z pohledu nestrannosti jsou to dva rozdílné názory. Budiž. Jenže když ty považuješ "křest" mimina Cizince za křest, je hloupé když se vyjadřuješ o jeho křtu v dospělosti jako o křtu, který byl provedený znovu. Ve smyslu cituji tě: že jsi se v dospělosti nechal znovu pokřtít. Logicky tím legitimizuješ ze tvého pohledu oba dva křty, což není možné. Křest je jenom jeden, je neopakovatelný a proto nejde realizovat znovu. Velmi nerad používám zavádějící pojem "platnost křtu". Křest je buď křest, anebo se o křest nejedná, a v pravdě se to nazývá se to jinak. Křest totiž není o platnosti či neplatnosti, nikdy nebyl, je vždy o boží vůli. A boží vůle je vždy platná. Křtí se jenom ten, kdo v pravdě Ducha vyzná Krista! A to je autorizace pravosti i uschopnění křtěnce nechat se pokřtít. V principu je křest přijetím Krista v pravdě Ducha svatého, příčinou přijetí je víra, obsahem křtu je spása a znovuzrození a křest je trvalým znamením. Křest je znamením na čele (mysli) vyraženým pečetidlem ŽIVÉHO Boha v mysli živých. Každý pokřtěný VÍ!, že toto znamení Boha, znamení života nosí.
A nyní trochu filosofie. Dá se život který končí smrtí nazývat životem? Nedá. Je to marný život. Je to pomíjející život. Je to život který nebyl, pak zde nakrátko byl a již nikdy nebude. Marnost nad marnost. K životu smrt nepatří. Pokud život končí smrtí, je smrt víc než život. Co je to pak za zvláštní život, nad kterým má smrt moc? Je něco takového vůbec život?
- Filipským 1, 21 [www.biblenet.cz]Život, to je pro mne Kristus, a smrt je pro mne zisk.
ŽIVOT je se smrtí neslučitelný, ŽIVOT je v principu věčný.
- Zjevení Janovo 21, 4 [www.biblenet.cz]a setře jim každou slzu z očí. A smrti již nebude, ani žalu ani nářku ani bolesti už nebude – neboť co bylo, pominulo.“
|
]
Re: Smrt má moc nad životem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. květen 2022 @ 06:43:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Já přece nemohu za to, že tě tvoji rodiče nechali pokřtít už jako malého - nemohu ani za to, že jsi se v dospělosti nechal znovu pokřtít v jezeře!
Oko, křest je jenom jeden. Není žádné "překřít" ani "znovu pokřtít".
Myslivče, spíše jde o zmatek - oko píše sám za sebe, že ho pokřtili rodiče, pak píše, že nemůže za to, že ho jeho rodiče dali pokřtít, jindy zase, že si křest nepomatuje... Zjevně má tedy zmatek v tom, jak to vůbec v jeho životě bylo a potřebuje si to nějak srovnat, co jsou fakta a snaží se to udělat tady v diskuzi. Což je divné - takovou poměrně základní věc by měl znát, jestli ho teda pokřtili, nebo ho nechali pokřtít a co je ten fakt.
Ale snad si to jednou srovná, jak to teda bylo v jeho životě, co je ten fakt a co jen výmysl. Ale je divné, že takové věci řeší ještě v sedmdesáti...
|
]
Re: Smrt má moc nad životem. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 13. květen 2022 @ 11:09:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak zmatek je u něj patrný víc než dobře. To lze neustále spatřovat na jeho vyjadřování ve kterém jsou obsažené protimluvy, nelogické dedukce a pochybná argumentace. Svoje hulvátské výroky a lži za hulvátství a lži nepovažuje a prý jej neprávem označuješ za hulváta a lháře, neb jsi to ty co je prý zmatený. V posledních dnech několikrát napsal, že hulvátem a lhářem není, a klíďo píďo to hodil na tebe, zalhal, že si zmatený a že ta tvoje "zmatenost" může za to, že toho "andělíčka" označuješ za hulváta a lháře.
To je co?
Tak on si o sobě samém myslí, že není hulvát ani lhář? Tuny jeho hulvátských výroků jsi mu mnohokrát překopíroval, a s tou hroší kůží to ani nehne. Jeho výroky jsou prokazatelně hulvátské, neb něco takového většina občanské společnosti za hulvátství označuje a netoleruje je. U tohoto (ne)hulváta je asi normální že běžně říká ženám, že někomu lezou do postele a manželům zneplatňuje jejich manželství. Pokud se takhle někdo mezi lidmi vyjadřuje, hovorově se to označuje jako "vychování řeznického psa". Jedna věc je však být hulvátem a lhářem, a druhá horší si to nepřipouštět a to i přes spousty přímých důkazů. A úplně nejhorší na tom je, že všechnu svou morální zvrácenost považuje za něčí zmatenost. "Takže on není sprostý lhář, to ty jsi zmatený". To je psychologie zločinců se kterou se lze setkat ve věznicích. Tam jsou všichni "nevinní". Usvědčení zloději se považují za nevinné, neb si prý měli okradení své věci pořádně hlídat. |
]
Re: Smrt má moc nad životem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. květen 2022 @ 16:14:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, já jsem zmatený.
Když mi někdo napíše 'ty sám jsi se "postaral", aby v očích církevního práva byl tvůj sňatek sňatkem neplatným!' tak mylně předpokládám, že to píše o mně, že si vymyslel zlou lež, pomluvu, místo aby odpověděl na otázku. A ono z toho nakonec vyleze, že psal jen sám za sebe, něco o někom úplně fiktivním a že se to netýkalo ani tématu, ani toho, komu to píše.
Nebo mi napíše: 'Žiješ, Toníku, v nepravdivé sociální bublině a já tě z ní nevytrhnu. Protože ty fakta prostě odmítáš.' a vypadá to navenek, jako by to psal mně, ale hled v dalším příspěvku upřesní, že píše vždycky jen sám za sebe.
A to dává smysl - víme, že žije někde na Moravě v ŘKC a že fakta odmítá. Teď sám za sebe zase píše, že byl pokřtěn rodiči už jako malý - to musí být nějaká divná bublina, ještě jsem neslyšel, že by byl někdo pokřtěn rodiči. Ani v ŘKC jsem na něco takového nenarazil.
Takže spíše je to problém té sociální bubliny, ve které žije, že se tak divně vyjadřuje - řeší si nějaké problémy se svátostmi, s platností, jestli byl pokřtěn rodiči, nebo někým jiným, to si nepomatuje...
No, uvidíme, co sám za sebe o sobě napíše dále.
Cizinec |
]
Re: Smrt má moc nad životem. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 13. květen 2022 @ 16:46:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, já jsem zmatený.
:-)))))) A kdo by s těch nesmyslů co tady píše nebyl?
Ty sám ses prý postaral zneplatnit vaše manželství? A ty další jeho hemzy k tomu byli na úrovni drzého prolhaného pubescenta. Je neuvěřitelné, jak se někdo v jeho věku může tak nedůstojně chovat. Nakydá hromady lží na jiné manželství, a až se do svých lží zamotá, tak to hodí na tebe, že prý za to můžeš. Má neustálou potřebu tohoto svého kostlivce vytahovat ze skříně, psát o tom články i když protimluvně píše, že to nemá potřebu řešit. Jenom si tak říkám, aby za tou jeho nezměrnou snaživostí "řešit" tvoje manželství nebyly problémy v jeho manželství. To jak se hnusně chová k ženám zde na GS již mnohokrát předvedl. Život s ním asi nebude jednoduchý. A pozoruji u něj úplnou absenci komentářů se zmínkami či popisem vztahů, vzájemného sdílení se. O životních zkušenostech s touto tématikou se nezmiňuje ani nepřímo a nekonkrétně.
Uvidíme. Poslední dobou toho napsal dost. |
]
Re: Smrt má moc nad životem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. květen 2022 @ 21:44:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
To právě ne. To je právě ten zmatek ve vyjadřování.
Oko mi napsal sám za sebe (protože nikdy nepíše za někoho jiného) ' ty sám jsi se "postaral", aby v očích církevního práva byl tvůj sňatek sňatkem neplatným!'. Já jsem se omylem domníval, že to píše o mně. Jenže oko pak vysvětlil, že to nepsal o mně, ale ' o fiktivním Toníkovi'. Mně se to tedy netýkalo.
Teď mi zase vysvětlil, že má ve zvyku psát vždycky jenom sám za sebe. Za žádnou druhou osobu nepíše. Nikdy.
Zbytečně si tedy asi beru ty příspěvky osobně - všechno, co píše, píše tedy sám za sebe, je to něco z jeho života. Jen se vyjadřuje divně, že to píše v tom "ty" nebo "vy" stylu. To je možná nějaký folklor na Moravě. Nebo v té "nepravdivé sociální bublině" co o ní psal, že v ní žije.
No, to tedy.
Je to možné. Možná to řeší. Píše o tom, že si řeší platnost svátosti křtu. Možná si řeší i platnost manželství, má s tím nějaký problém, když ho taková věc napadla. To by zase musel napsat on.
Ale určitě se jeho chování mění - pomatuju, že mnohem více diskutoval k tématům. Teď už měsíc jede nějaký podivný spor se hříchem a hřešením, to bych řekl, že je problém, co přináší znovu a znovu.
Díval jsem se do příspěvků, před lety psal o hříchu a hřešení v každém desátém příspěvku, postupně to stoupalo, až loni skoro v každém třetím. Tedy četnost výskytu hřešení se v jeho příspěvcích zvedla za deset let třikrát. Asi to tedy bude pro něj problém a uvědomuje si to.
Cizinec
|
]
Re: Smrt má moc nad životem. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 13. květen 2022 @ 22:27:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
Re: Smrt má moc nad životem. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 13. květen 2022 @ 09:12:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>ŽIVOT je se smrtí neslučitelný, ŽIVOT je v principu věčný.<<
Takto to chápou křesťané, že život je se smrtí neslučitelný? Pokud je život v principu věčný, jak může být se smrtí neslučitelný? Copak smrt života znamená zánik života? Smrt je jen jiný způsob bytí, přebývání žiivota. Kdo zemře, nezaniká, stále žije. A to i když na něj lidé v tomto světě zapomenou, protože ho nevidí. Důsledek takové úvahy, že smrt je s životem neslučitelná, je neúcta k uloženým do hrobů a k pohřebním místům. |
]
Re: Smrt má moc nad životem. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 13. květen 2022 @ 16:50:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nelísej se! S tebou o těchto věcech diskutovat nebudu, a nezajímá mne co píšeš. |
]
Re: Smrt má moc nad životem. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 16. květen 2022 @ 07:34:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lísat se já a k myslivcovi? Podivínská představa myslivce. Ne, diskutovat o takových vznešených věcech s nimrodem nemíním. Nemáš ani úroveň a ani na takovou úroveň diskuze a už vůbec na úroveň diskuze o takovém tématu, myslivče. |
]
Re: Je dovoleno platit císaři daně? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. květen 2022 @ 07:29:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Takže i to, cos napsal, jsi psal sám za sebe. nepsal jsi to za jinou osobu - natož za mě.
Vím, že když ti dám jasný seznam faktů o sobě, z nichž jednotlivě žádný nemůžeš popřít, že by nebyl pravdou, tak místo aby jsi se nad sebou zamyslel, obrátíš svoji zlost proti mé osobě. Na mě se tedy kvůli tomu nezlob - za své zmatky v životě jsi odpovědný ty sám!
Připomínáš mi Stando trošku tatínka jednoho kamaráda z Prahy.
Ten taky, když byl starší, žil život v Jižní Americe, měl tam mladou ženu a děti. Žil s nimi od rána do večera. Vždycky, když za ním syn přišel, vyprávěl mu nové a nové zážitky z toho, co v té Jižní Americe žil. A při tom ležel v bytě v Praze, upoutaný na lůžko, se zlomeným krčkem.
Já jsem s tím v pohodě, Stando.
Vím, že si starší lidé vyrábí v izolaci různé světy - jeden má ty konkubíny, za kterými by rád utekl od manželky a dětí a k tomu satany a zrady, další má b-hy a ješu, jednoho horšího než druhého, další má za svět plný kapitalistů a komunistů, co se řežou navzájem mezi sebou, další má zas agenty putina a potřebu udávat, ... a někdo má zase holt zatemnění rozumu herezemi a zlost, irituje ho, když křesťané píší svědectví o vysvobození ze hříchu.
Takový je svět.
Někdy narazíme na to, že lidé v tom světě, co se chovají tak stejně, hledají cestu ze světa ven. Tak jim říkáme Zákonu hříchu a smrti a o Pánu Ježíši, o záchraně a svobodě v něm. A ti lidé pak s vděčností spasení přijímají, tak, jako kdysi před lety my.
Nebo se jen modlíme za lidi.
Teď zrovna jsem narazil na jednoho, takový starší chlápek, majitel hospody, ramenatý, namachrovaný. Rozhazoval kolem sebe svůj svět - sprosťárny, provokace, narážky .... Bylo mu tak šedesát, měl s sebou mladou ženu, dítě. Ale měl srdce k záchraně, i v jeho situaci. Přijal modlitbu, Bůh se ho dotknul, zjihnul, omlouval se ...
Lidi jsou různí, nacházejí se v různém stavu. A někdy Bůh někoho zavolá k sobě.
Toník |
]
Re: Je dovoleno platit císaři daně? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 14. květen 2022 @ 10:30:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Rozumím, Stando. Psal jsi to sám za sebe. Nepsal jsi za žádnou jinou osobu.
Svátost křtu jsi poplival a nechal se překřtít znovu. V jezeře, s plnou parádou potopení.
To je celkem zajímavé. Bylo ti to k něčemu, že jsi svátost křtu poplival a nechal se překřtít znovu s plnou parádou potopení? Projevilo se to nějak ve tvém životě, Stando?
Pouze shrnuji fakta: Ty jsi byl pokřtěn rodiči už jako malý.
A to jsi taky psal sám za sebe. Nikdy nepíšeš za jinou osobu, nemáš to ve zvyku.
Tak jak to bylo - byl jsi pokřtěn rodiči už jako malý, nebo sis tenhle 'fakt' vymyslel, nebo ses spletl?
Já to měl v životě jinak, než jak sám za sebe popisuješ jako 'fakt' ty. Mně rodiče nepokřtili, ani nikdo jiný v ŘKC mně nepokřtil. Je to proto, že v ŘKC se lidi nekřtí, už více jak 500 let, ŘKC po svém odštěpení praxi křtu opustila.
Byl jsem vychován v ŘKC víře odmala. Proto jsem ve dvaceti nebyl hloupý a nelákala mne pozlátka světa, třeba namalované holky pro mne byly pohoršením. Nebyl jsem ani povrchní. Proto jsem ani neřešil vaše problémy typu 'musí se jednou za rok ke zpovědi a přijímání', to bylo mimo mou realitu.
Ale i když jsem nebyl hloupý a povrchní, měl jsem zase jiné těžkosti - to bylo vydání rukou nohou, duše i těla tomu zjevní z Paříže, co se nazývá "Neposkvrněná". S tím přišlo do mého života různé věci - nějaké spirituální dary a taky temnota, prázdnota.
Když mi bylo devatenáct, byl jsem biřmovaný. To jsem nebyl povrchní, od biřmování jsem očekával, co slibovalo. To se nedostavilo, byl jsem tedy trochu zklamaný, ale ne moc. A dál jsem se věnoval modlitbám breviáře, růžencům, poutím, práci v samizdatové tiskárně, přípravě na chaloupky, opravám far a kostelů, různým duchovním cvičením a samozřejmě svátostem. Byl jsem třeba na setkání Taize v Praze, na papežovi a tak.
No ale ty spirituální 'dárečky' se začaly projevovat víc, a to hříchem ke smrti - beznadějí, depresí, prázdnotou, ... Co tak taková 'neposkvrněná' umí člověku naložit. A začal jsem tehdy hledat - četl jsem písmo, hodně nový zákon, pokoušel se číst starý. To první ještě šlo, tomu druhému jsem nerozuměl.
Když mi bylo hodně ouvej, poslal za mnou Bůh člověka, který mne jedním slovem vysvobodil - vyhnal toho ducha, který přinášel temnotu a beznaděj a osvobodil moji mysl od zatmění herezemi, že jsem mohl slyšet evangelium.
Ten člověk nebyl nekatolík. Kdyby to byl nekatolík, vysmál bych se mu zvysoka a vyhodil ho, tak namyšlený jsem v sektě byl na nekatolíky. Proti nim jsme byli hodně sektou nabroušení. Byla to římská katolička. Ta mi přinesla evangelium, moc k záchraně.
A ta katolička mi přinesla evangelium - zprávu o Pánu Ježíši Kristu, který zemřel za moje hříchy, nesl moje nemoci a byl trestaný pro můj pokoj. Té zprávě jsem nevěřil, měl jsem kromě duchovních bloků i bloky mentální, rozumové. To jsem tu psal také - myslel jsem si, že Boží věci musí být tak složité, že je nikdo nechápe. A bylo pro mne pohoršení, že by měly být až tak jednoduché, jak to píše v radostné zprávě Izaijáš a Ezechiel a jak říká Ježíš či apoštolové.
Ale to evangelium Pána Ježíše slyšel můj dobrý kamarád, který byl komunista. A ten evangelium přijal zfleku, namístě. A uvěřil tehdy Bohu, vydal Bohu svůj život.
No a ta římská katolička a ten komunista mi pak dost svědčili o tom, co Bůh dělá v jejich životě, jak směnil jejich život. A to mi pomohlo - před tím jsem kolem sebe neviděl nikoho, komu by Bůh takto změnil život. A tady jsem to mohl pozorovat online.
A tak jsem uvěřil té zprávě o Pánu Ježíši, uvěřil jsem lidem. Už jsem věřil, že Ježíš zemřel i za mne, za můj hřích. Trvalo to asi půl roku, ale věřil jsem Bohu, že to tak je.
Ale nevěřil jsem, že existuje něco jako nový život od Boha. Myslel jsem, že to si křesťani vymýšlejí, že jak jsou nadšení, tak si ten nový život vyrobí sami svojí snahou, nebo tak něco. Nevěřil jsem, že existuje nové narození a nové stvoření.
K tomu mi pomohlo i to, že jsem znal takovou tu 'modlitbu spasení' a párkrát jsem se jí modlil. A nic se nestalo. Modlil jsem se jí doma, nebo na koleji, někde ve skrytu, modlil jsem se jí opravdově, a ono nic - docela nic se nestalo. Což podpořilo mojí teorii, že nový život je jen výmysl, nějaká snaha člověka.
Navštívil jsme párkrát i církev, kde byla vždycky výzva k přijetí Pána Ježíše. Na výzvu jsem nikdy nešel - zajedno jsem byl trochu nesmělý a neléčil jsem se a za druhé jsem tak nějak nevěřil, že by se něco změnilo.
Ale nebyl všem dnům konec. Ta římská katolička i ten komunista se za mně modlili, modlilo se za mne tehdy víc lidí, třeba i moje babička.
A to pomohlo. A Bůh je slyšel.
A tak jsem jednoho dne Bohu vydal svůj život veřejně. Bylo to, ve společenství podobně zmatených lidí, jako jsem byl já sám - na farním společenství naší mládeže na vesnici, přímo v ŘKC. To Bohu nevadilo, že jsem mu svůj život vydal uprostřed zmatku sektářů. Nebyla to pro něj překážka. Poctil to, že jsem se k němu přiznal veřejně. A přijal můj život. A dal mi nový život.
A pak už jsem žil nový život. A řešil ten život. V první chvíli jsem byl hodně překvapený, že nový život existuje. Že mám například pokoj místo deprese. To byla taková změna, že jsme z ní byl paf. Pak jsem byl dost v šoku, že jsem začal rozumět písmu - najednou totiž bylo o mně, mluvilo ke mně. Přečetl jsem NZ za týden několikrát. Najednou jsem věděl, o čem to Petr, Jan a Pavel píší. Nebylo to něco cizího mimo můj život, ale součást mého života.
Ještě jsem byl římský katolík jako poleno. Tak jsem jako první hledal křesťany uvnitř ŘKC. A tak jsem objel různá společenství, tehdy charizmatická, ta byla taková živější. Poznal jsem pár kněží v charizmatické obnově, tehdy byl jeden takový taky u Kolína. Ale jak už jsem měl nový život, tak jsem vnímal v těch Božích věcech přimíchané to sektářství a už jsem byl dost opatrný.
Kromě ŘKC jsem tehdy chodil podívat do mnoha církví - v Praze tehdy bylo několik desítek církví, evangelíci, cb, baptisté, voda života, ... Byl jsem se podívat po republice, v Hradci a dalších místech. A mohl jsem tak poznávat hodně různých křesťanů z mnoha prostředí. To bylo pro mne užitečné. Že už jsem nebyl uzavřený v sektě, v nepravdivé sociální bublině, jak jsi o tom psal sám za sebe ty. Pomohlo mi to odbourat náboženskou nesnášenlivost vůči těm, co nebyli římští katolíci.
A Bůh se mnou řešil mnoho věcí - mluvil ke mně o konkrétních věcech mého života. Taky mi ukázal soud nad mým životem, o tom jsme si povídali. Takže jsem věděl, jak jsem dopadl na soudu a o to víc jsem se radoval, že mne Bůh zachránil.
Nejvíc samozřejmě Bůh řešil moje sobectví, soběstřednost, ale i jiné věci - psal jsme je tu, třeba poctivost, pracovitost, postoj k jiným rasám, k cizímu majetku, k penězům, k bohatým lidem, postoj k ženám, ke zvířatům, ke světu, ... Zkrátka bylo toho dost na řešení.
Svátosti a jejich platnost, co si řešíš sám za sebe ty, ty jsem naopak řešit nepotřeboval. Měl jsem s nimi dostatek zkušeností a to stačilo.
V novém životě jsem vždycky toužil být v církvi - a z počátečních návštěv mnoha různých církví mne Bůh vedl i k tomu, aby žil a byl v konkrétní církvi, s konkrétními lidmi. Takže jsme měli církev doma v Praze, v bytě, který jsme měli od Boha. A i potom v na dalších místech, kde jsme žili, už jsem žil vždycky v církvi.
Bůh mne taky vedl ke křtu, k ukončení života hříšníka, bezbožného života. Takže jsem se dal pokřtít. Jednou a nikdy ne znovu. Žádná paráda u toho nebyla. Byl u toho ten můj kamarád komunista, který mne vedl spolu s tou římskou katoličkou k Pánu Ježíši Kristu a který mne pokřtil, pak moje rodina, lidi z mojí práce a pár lidí z církví z města, kde jsme bydleli.
Později mne Bůh vedl i k tomu, abych dal vědět o mém křtu na ŘKC farní úřad, kde jsem byl vedený v matrice. Takže je vysoce pravděpodobné, že záznam o mém křtu je uvedený i v té farní matrice.
Věci, 'fakta', co píšeš ty sám za sebe z tvého života, ty jsem u toho nepotřeboval a nenarážel jsme na ně. Žiju už hodně daleko od problémů, které si řešíš - a taky vyrábíš - ty sám.
Toník |
]
Poděkování (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 14. květen 2022 @ 11:15:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za životní svědectví Cizinče.
Tohle je středobod tvého svědectví.
Pak jsem byl dost v šoku, že jsem začal rozumět písmu - najednou totiž bylo o mně, mluvilo ke mně. Přečetl jsem NZ za týden několikrát. Najednou jsem věděl, o čem to Petr, Jan a Pavel píší. Nebylo to něco cizího mimo můj život, ale součást mého života.
Je to působení Ducha pravdy který mi stejně jako tobě otevřel oči a uši abych viděl a slyšel. Most staletí mezi mnou a apoštoly zanikl a já uslyšel věčné boží slovo, to boží slovo které generace křesťanů přede mnou slyšeli ve stále stejné pravdě Ducha a Ono způsobilo proměnu jejich životů i života mého. Ve stejné pravdě Ducha ve které jsem začal rozumět božímu slovu, jsem pak začal rozumět všemu kolem mne, všemu dosavadnímu v mém životě, a uviděl jsem všechno to špatné, zlé a hříšné co jsem nevědomě napáchal a následovalo pokání z toho všeho. Schopnost rozumět božímu slovu v pravdě Ducha se pak projevila v celém mém životě. Nic pro mne není od té doby skryté. Nemohu mít hřích a nevědět o něm. Pravda Ducha svatého prostoupila můj život, a nejlepší je na tom ta zpětná vazba na které vidím jak pozitivně to ovlivňuje lidi kolem. Nejde totiž vůbec o mne, nikdy nešlo. Jde o naplnění boží vůle, o tu vždy šlo a vždy půjde. Taková je pravda Ducha, je osvobozující, je stále stejná a pevná jako skála, a je zdarma pro všechny kdož ji milují.
Je tomu tak i tebe Cizinče? - Jan 8, 32 [www.biblenet.cz]Poznáte pravdu a pravda vás učiní svobodnými.“
|
]
Re: Je dovoleno platit císaři daně? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 15. květen 2022 @ 10:32:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže , Toníku,i když píšu o tobě (či o komkoli jiném), tak vždycky to píšu z úhlu vlastních pohledů. Nelze jinak - všichni to takto děláme.
Osobně nevidím žádný rozdíl, když v našich poměrech společnosti vydám svůj život Kristu veřejně, nebo soukromě. Ani v jednom případě u nás totiž nejde o mučednictví pro víru.
..."Kromě ŘKC jsem tehdy chodil podívat do mnoha církví ...."... Takové jednání už bylo iracionální.
To je, jako chtít na Jižní Moravě v potoce narýžovat zlaté valouny. Narýžovat můžeš a zkušenosti s rýžováním nabudeš - ale bude to zlato kočičí....
..."Taky mi ukázal soud nad mým životem, o tom jsme si
povídali. Takže jsem věděl, jak jsem dopadl na soudu a o to víc jsem se
radoval, že mne Bůh zachránil."...
A toto už je projevem nemocného křesťanství; přímo v rozporu s učením církve o posmrtném soudu.
(1 J 4,17) V tom dosáhla láska při nás cíle, že máme naprostou důvěru pro den soudu, neboť jaký je on, takoví jsme i my v tomto světě.
(2 Kor 5,10) Neboť my všichni se musíme objevit před soudnou stolicí Kristovou, aby každý přijal odplatu za to, co vykonal v těle, ať už to bylo dobré nebo zlé.
(Žd 9,27) A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud, tak i Kristus, když byl jednou obětován, aby vynesl hříchy mnohých, podruhé se bez hříchu ukáže k záchraně těm, kteří ho očekávají.
Ale souzeni po smrti budou úplně všichni lidé - včetně i těch zachráněných.
..."Bůh mne taky vedl ke křtu, k ukončení života hříšníka, bezbožného života. Takže jsem se dal pokřtít. Jednou a nikdy ne znovu. "...
Znovu připomínám, že ty jsi byl pokřtěný už jako malý - pokřtěný už provždycky.
Člověk už jednou pokřtěný se už nepotřebuje v dospělosti nechávat pokřtít.
To by musel tento svůj první křest nejdříve zpochybnit, zneplatnit. Ve své mysli to člověk dokáže (dokáže si zdůvodnit absolutně cokoli) - ve skutečnosti však je toto iracionální jednání - a proti Bohu.
..."Později mne Bůh vedl i k tomu, abych dal vědět o
mém křtu na ŘKC farní úřad, kde jsem byl vedený v matrice. Takže je
vysoce pravděpodobné, že záznam o mém křtu je uvedený i v té farní
matrice. "...
To by byla opravdu rarita první na světě, že by ve farní matrice existovaly u jednoho člověka dva různé záznamy o dvou různých křtech!
|
]
]
Re: Je dovoleno platit císaři daně? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. květen 2022 @ 16:34:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Jistěže , Toníku,i když píšu o tobě (či o komkoli jiném), tak vždycky to píšu z úhlu vlastních pohledů. Nelze jinak - všichni to takto děláme.
Samozřejmě chápu, že píšeš vlastní úhly pohledu. Tak jako když lidi píší o kapitalistech a komunistech, o chlupech v satanově zadku, o ješu, o pýše či o mnohoženství či co kdo ještě přináší ze svých pokladů do diskuze, píše z úhlu vlastního pohledu.
O mně tedy moc nepíšeš, většinou ani nereaguješ na to, co ti píšu. Ale to nevadí. O to víc zjevuješ to, co žiješ.
Nevidíš rozdíl mezi veřejným a soukromým vydáním života, píšeš o rýžování zlatých valounů a kočičího zlata, o projevech nemocného křesťanství, pak připomínka tvého fiktivního světa a neznalosti faktů, připomínky tvých problémů se křtem a zpochybňováním křtů, zneplatňováním, ...
Ale správně o svých pohledech píšeš, že to je "iracionální jednání - a proti Bohu". V tom s tebou souhlasím.
Nebyl jsem hloupý ani povrchní, tím pádem znám svátosti velmi dobře a nepotřebuji je ani zneplatňovat, ani zpochybňovat a nikdy jsem to v životě nepotřeboval ani nedělal.
Církev ani lidi v ní nemám na rýžování.
Křest znám z osobní zkušenosti, ten už určitě nepotřebuju zpochybňovat.
A je pro mne srandovní, když se můj křest snaží zpochybňovat lidé, kteří se nikdy pokřtít nenechali a se křtem mají zkušenost nula, ve dvaceti byli hloupí, ve třiceti povrchní a v sedmdesáti řeší, že jim nejvíc chutná zakázané ovoce a za deset let píší o hříchu a hřešení více, než kdy před tím. Snad uznáš, že tvůj názor k tématům, které osobně neznáš, je irelevantní.
To by byla opravdu rarita první na světě, že by ve farní matrice existovaly u jednoho člověka dva různé záznamy o dvou různých křtech!
To jsem taky nikdy neslyšel, Stando.
Máš takový divný "dar" vymýšlet fiktivní rarity. Jako když jsi psal 'ty sám jsi se "postaral", aby v očích církevního práva byl tvůj sňatek sňatkem neplatným!' To byla taky taková podobná fiktivní rarita, jako ty dva tvoje záznamy o dvou různých křtech.
A často jsou tvoje rarity první na světě. Jako když sis vymyslel "nadpřirozený dar rozumu".
Toník |
]
|
|
|
|