|
Právě je 566 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116739400 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. únor 2008 @ 01:13:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Milý Marobude,
ale to není pravda. Již do první Církve se vloudili falešní bratři, kteří také vyznávali Ježíše jako Pána. Někteří z nich byli třeba i judaisté, kteří chtěli úmyslně infiltrovat Církev a zneutralizovat ji falešným učením (Ga 2,4). To může klidně udělat (vyznat Pána) i nějaký neznovuzrozený člověk. A tito falešní učitelé a proroci, o kterých apoštol Petr říká, že jsou a budou v lidu Božím, jsou právě ti, kteří jsou ve skutečnosti zrozeni z ďábla a jsou již ode dávna předem určeni k věčnému odsouzení ( Ju 4 // 2Pt 2,1-2). Tito synové Zlostníka jsou nejvíce nositeli a šiřiteli bludných učení a hříšných způsobů života v Božím lidu (2Pt 2,17-19). Bludný náboženský duch v člověku vždy vede k produkci bludného učení a VĚDOMÉHO a ÚMYSLNÉHO hříšného způsobu života (který oni však za hříšný nepovažují). Nemůže jinak. V těchto posledních dnech tito synové Zlostníka sedí dokonce na vedoucích místech a ovlivňují svým bludným učením celá hnutí, která tak na sebe váží desítky miliónů skutečně znovuzrozených oklamaných Božích dětí. Bez bázně mohu za všechny jmenovat např. Kenetha Hagina a spol.
V Církvi však mohou být také neznovuzrození lidé, kteří nešíří žádné bludy ani nežijí příliš hříšným životem. Toto nejsou pochopitelně synové ďábla jdoucí do zatracení, ale jsou to nábožní lidé typu Kornelia před jeho znovuzrozením (Sk 10,1-3 // Sk 10,34-35), kteří se mohou Bohu líbit, pokud žijí bohulibě.
Proto je rozhodující pouze to, zda je člověk SKUTEČNĚ znovuzrozen - tedy zda slyšel (nebo četl) Slovo Boží, které v něm (v duchu) zplodilo nový život - Božský život Krista. Je mnoho lidí, např. většina studentů teologie, kteří věří jen vlastní duší a rozumem (nikoli srdcem - Ř 10,10), ale znovuzrozeni nejsou, protože nebyli narozeni, zplozeni z vody (Slova) a Ducha (Jan 3,5 // Jak 1,18). V Církvi však často zastávají místa tzv. "duchovních."
|
| NadřazenýRe: Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pátek, 15. únor 2008 @ 01:42:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | To může klidně udělat (vyznat Pána) i nějaký
neznovuzrozený člověk. A tito falešní učitelé a proroci, o kterých
apoštol Petr říká, že jsou a budou v lidu Božím, jsou právě ti, kteří
jsou ve skutečnosti zrozeni z ďábla a jsou již ode dávna předem určeni
k věčnému odsouzení ( Ju 4 // 2Pt 2,1-2).
No, kdyz si najdu ty dva tebou citovane verse, tak tam naopak stoji, ze tyhle bludari prave Pana popiraji:
2 Pt 2,1 V
Božím lidu bývali ovšem i lživí proroci; tak i mezi vámi budou lživí
učitelé, kteří budou záludně zavádět zhoubné nauky a budou popírat
Panovníka, který je vykoupil. Tím na sebe uvedou náhlou zhoubu.
Ju 4 Vloudili
se totiž mezi vás někteří bezbožní lidé, zapsaní už dávno k odsouzení,
kteří zaměňují milost našeho Boha v nezřízenost a zapírají jediného
vládce a našeho Pána Ježíše Krista.
Takze me se spis zda, ze pravdu ma Marobud a ze to vyznani Jezise za Pana naopak nevericim moc pres pysky nepujde, to clovek uprimne vyzna jen z Ducha (1K 12:3).
Jako, ja souhlasim s tim, ze spasu clovek kuli chybnemu uceni neztrati - kdo jsi neomylnej, prvni hod kamenem, ale myslim, ze kuli tomu neni potreba psat tenhle krkolomnej clanek, cos sem poslal.
Proste dulezity je vyznat Jezise za Pana a uverit, ze Buh premohl smrt, jak stoji v R 10:9. To je, abych tak rekl, veroucne minimum.
Aviaf
|
]
Re: Re: Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. únor 2008 @ 21:48:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aviafe,
kdyby ti bludaři OTEVŘENĚ popírali Pána, pak by nebyli do prvotní Církve ani vpuštěni. V té době byli ještě apoštolé Kristovi naživu. Ale oni se tam vloudili (aniž by byli znovuzrozeni), přičemž tedy neměli Ducha svatého, ale měli bludného ducha (Ju 19). A tento bludný duch v Církvi se snažil šířit bludná učení. Bludný duch totiž ani nic jiného šířit nemůže. A nejen bludná učení, ale i hříšný život pod záminkou falešné svobody (2Pt 2,17-19). Petr o nich píše, že jsou studnice bez vody (2,17), Juda o těch samých lidech píše, že jsou oblaka bez vody a že jsou dvakrát mrtví (Ju 12-13). To znamená, že vůbec nebyli znovuzrozeni z Boha, ale že jsou naopak synové ďáblovi.
Oni tedy popírali Pána, ale dělali to skrytě. Démoni skrze ně lstivě přinášeli falešné učení, podobné pravdě a oni šířili falešnou svobodu mezi věřícími - a tím popírali a zapírali Pána. Navenek však samozřejmě vyznávali, že Ježíš, je jejich Pán. Ale byli to lháři.
Píši to vše v minulém, čase, ale platí to i pro dnešek a platilo to vždy.
A vyznat Pána a uvěřit lze i falešným, nepravým způsobem. Pouze ve svém rozumu, bez jakékoli duchovní reality - pouze duševně. A na příkladu Jidášově vidíme, že "uvěřit" v Pána, může dočasně i člověk, který je ve skutečnosti syn ďáblův, ba podle slov samotného Pána, člověk, který je ďábel (Jan 6,70). On o tom pochopitelně nemá ani potuchy. Avšak ve skutečnosti je Bohem připravován k věčné záhubě a k odchodu na SVÉ vyhrazené, předem určené místo (Ř 9,21-23 // Sk 1,25 // Ju 4).
V Církvi však kromě synů ďábla z něj zrozených mohou být také neznovuzrození lidé typu Kornelia nebo Lydie před znovuzrozením, kteří se mohou Bohu svým životem líbit a být Mu příjemní, a kteří rozhodně nebudou zatraceni. Ti však programaticky nešíří bludné učení (kardinální bludy), jako synové ďábla s ďábelským duchem. Mohou se však snadno stát oběťmi těchto synů ďábla a naletět na jejich bludy, což se dnes také masově děje. To také předpovídal apoštol:"Duch pak světle praví, že v posledních časích odvrátí se někteří od víry, poslouchajíce DUCHŮ BLUDNÝCH a UČENÍ ĎÁBELSKÝCH" (1Tim 4,1).
|
]
Re: Re: Re: Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Sobota, 16. únor 2008 @ 23:01:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Oni tedy popírali Pána, ale dělali to skrytě.
To se tam ale nepise, to sis dovyspekuloval. Naopak se tam pise, ze to byli ucitele (2Pt 2:1-2), tedy lide verejne cinni v nejakem smyslu. To, ze popirali, ze Jezis je Pan dobre stymuje s Judovym tvrzenim, ze nemeli Ducha svateho (Ju 19), protoze Pavel prave pise, ze "Jezis je Pan" lze vyznat jedine v Duchu. Takze ja vubec nevidim zadnej duvod se domnivat, ze to popirani se delo tajne. Vsechny ty vypovedi v Pismu jsou dobre slucitelne s predstavou, ze Pana popirali verejne, a navic takove vysvetleni dava lepsi smysl v souvislosti s tim, ze to byli bludni ucitele: evidentne to bludne ucili nahlas.
A.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 17. únor 2008 @ 14:50:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Aviafe,
samozřejmě, že to falešní učitelé učili nahlas a veřejně. Ale to bludné učení samotné bylo skryté, protože šlo o falešné učení smíšené s pravdou. Přesně tak, jako dříve, se to nyní děje v současnosti. Pro Boží děti, které nemají vycvičené duchovní smysly k rozeznání dobrého a zlého a které neznají dobře Bibli, je velmi těžké rozeznat falešného učitele. Spíše mu naletí, než aby ho odmítly. Dokonce mnozí tyto bludné učitele a proroky považují za vysoce pomazané "Boží služebníky", a dokonce jim bezhlavě věří, i když se jejich falešná proroctví 100% neplní. I přesto např. investují milióny dolarů za jejich bludné knihy.
A klidně ti vyznají, že "Ježíš je Pán" - nebude to však v Duchu svatém. Podobně jako klidně mohou nést OVOCE - lásku, radost a pokoj, ale nebude to OVOCE Ducha svatého, neboť to záleží mimo jiné také na "vší dobrotě, spravedlnosti a pravdě ( Ef 5,9).
|
]
Re: Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: Marobud v Pátek, 15. únor 2008 @ 11:03:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | zda slyšel (nebo četl) Slovo Boží, které v něm (v duchu) zplodilo nový život - Božský život Krista. To zní gnosticky, jako by se Kristus rodil uvnitř mě, mojí zásluhou, což je nesmysl.
Vyznáním, že Ježíš je Pán nemyslím, že to někdo jen tak řekne aniž by si to doopravdy myslel, ale že z toho opravdu žije. Jinak jsme lidé hříšní stále upadající a definitivně budeme zachráněni až po smrti, pokud se definitivně přimkneme v Kristu. A zásadně odmítám tvrzení, že tenhle bratr/sestra, katolík/charismatik/... je/není znovuzrozený; to žádný člověk takhle nemůže soudit, co je uvnitř jiného. A stejně tak považuji za pýchu tvrdit to o sobě.
|
]
Re: Re: Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. únor 2008 @ 22:11:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Marobude,
Kristus se rodí uvnitř věřícího, protože Bůh ho CHTĚL zplodit Božím Slovem (Jak 1,18). A Bůh ho také svým Duchem, který ho hledal jako žena ztracený groš (Lk 15,8-10), přivedl k věčné spáse. Přitáhl ho ke Kristu a k Bohu (Jan 12,32). Nikdo nemůže příjíti ke kristu, aniž by ho Otec k němu přitrhl (Jan 6,44) a nikdo si nemůže NIC vzít z nebe, pokud mu to není DÁNO (Jan 3,27).
Proto, pokud by to bylo "mojí zásluhou", byl by to skutečně nesmysl, to souhlasím. Jinak ale Evangelium obsahuje i mnoho gnostických prvků - např. skutečnost, že Boží zjevení a tajemství Hospodinovo je dáváno pouize těm, kteří se Ho bojí a následují ho, tedy pouze Jeho skutečným učedníkům. Jiným tajemství Království Božího není dáno (Mk 4,10-11). Jen těm, co jsou při Ježíšovi se Dvanácti.
V Církvi musí být jasné, kdo je znovuzrozený, nebo přinejmenším, kdo není, a kdo je ve skutečnosti bludař. že je pýchou, říkat to o sobě, to je klasický katolický pohled.
|
]
|
|
Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 15. únor 2008 @ 20:16:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj, kdysi před mnoha lety, když jsem měl ještě v hodně živé paměti rozdíl mezi znovuzrozením a náboženským životem, jsem do jedné diskuze napsal tenhle článek. Nemám moc ve zvyku tapetovat, ale třeba bude někomu k užitku a taky se můžu podívat, jak moje názory obstojí v proudu času...
Toník
Tak jsem tady a zkusim k tomu jeste neco napsat. Pro zacatek trochu objasnim pojmy. Budu psat hlavne o spaseni z milosti, tom nejdulezitejsim spaseni, t.j. spaseni ducha. Spaseni, ktere znamena, ze se clovek stane Bozim ditetem (narodi se znovu z Boha), ze ma vecny zivot, ze je v bozim kralovstvi, ze jde do nebe (Nebudu psat o spaseni duse ani tela). A zkusim taky popsat rozdil, ktery je mezi "Spasenim, znovuzrozenim" a "svatosti krtu". A taky zkusim napsat, jak se to pozna, jestli je clovek spasen. Aby duchovni starici neprisli zkratka ;-), zminim se na konci taky o zasluhach a o skutcich (a spaseni ze skutku). Jeste jednou tedy napisu : jsem spaseny (mam vecny zivot). Jsem spaseny z milosti. Na tom, ze jsem spaseny, nemam zadnou zasluhu. A je dobre byt se spasenymi lidmi. Do svych sedmnacti let jsem nepotkal nikoho, kdo by byl spaseny. Ted jsem se spasenymi lidmi casto, nekolikrat za tyden. A je to dobre, videt JAK zijou, jaci jsou. Tak tedy - nevim, jak ci bible, ale ta moje, kterou mam ted pred sebou nenechava nikoho, kdo ji cte na pochybach, JAK se deje spaseni, JAK se to stane, ze je nekdo spasen (opet opakuji : z milosti). Rim 10,16 : "Vyznas-li svymi usty Pana Jezise a uverisli ve svem srdci, ze ho Buh vzkrisil z mrtvych, budes spasen. Srdcem se totiz veri ke spravedlnosti a USTY SE VYZNAVA KE SPASENI". Tahle bible ani nenechava nikoho na pochybach, jestli lide, kteri veri Jezisi maji nebo nemaji vecny zivot. 1Jan 5,11: A to svedectvi je toto: ze Buh nam DAL vecny zivot a ten zivot je v jeho synu. Kdo ma syna, MA zivot, do nema Syna Boziho, NEMA zivot. Tyto veci pisi Vam vericim ve jmeno Boziho Syna, ABYSTE VEDELI, ze MATE vecny zivot. Podstatny rozdil o proti katolicke teologii je to, ze bereme zasluhy Jezise jako DOKONANE, uplne a dostatecne. K tomu, aby byl kterykoliv clovek spasen. A ke spaseni cloveka k nim neni treba neco pridavat. Jak se tedy pozna, jestli je clovek spasen (ma vecny zivot) ? To je prave ten krasny rozdil mezi spasenim a svatosti krtu. Kdyz jsou dva lide, z nichz jeden dostal svatost krtu a druhu ne, nepoznate mezi nimi rozdil jenom kvuli te svatosti. Nepoznate rozdil zvenku a nepoznate rozdil ani uvnitr. Byl jsem 20 let po svatosti krtu a BYL JSEM UVNITR UPLNE STEJNY, jako kluci, kteri tuto svatost neprodelali. Se spasenim, znovurozenim je to trochu jinak. JE VIDET (projevuje se uvnitr a navenek). Clovek, ktery je znovuzrozeny JE JINY, nez byl pred tim. Je to zmena, ktrou VIDITE A CITITE (jak by rekla reklama). Bible tomu rika "Stary clovek" a "Novy clovek". A je dobre si uvedomit jednu vec : spaseni, znovuzrozeni se prvne projevi uvnitr cloveka. To, co tu budu uvadet, NESLOUZI K TOMU, ABY NEKDO ZVENKU KASTOVAL LIDI na SPASENE-NESPASENE. Budu se tedy snazit prisne odlisit vnitrek a vnejsek. Druha vec : znaky, ktere uvedu, jdou ruku v ruce a taky ten vycet nebude uplny.
Prvni znameni znovuzrozeni je pokoj. Pokoj v Jezisi, pokoj s Bohem. (Jan 17,33; Sk 10,36). Je to zvlastni znameni, ktere je asi nejcitelnejsi. Jako ostry protiklad tady uvedu depresi. Pokoj je vyslovene vnitrni znameni. Nabozensti lide dobre o tomto znameni vedi, na venek ho dokazou velmi verohodne predstirat. Druhe znameni je vedomi spaseni, vedomi toho, ze jsem bozi dite (vnitrni svedectvi o spaseni Rim 8,16; Gal 4,6; Zid 10,16; 1Jan 5,10-13. Tohle znameni je opet vnitrni. Lide, kteri ziji v nabozenskem prostredi a jsou spaseni, jsou casto pod velkym tlakem toho, ze clovek prece nemuze byt spasen. A tak tohle svoje vnitrni svedectvi nedavaji na venek znat. Naopak clovek, ktery se pohybuje v mezi spasenymi lidmi a spaseny neni (a treba ani nechce), muze tohle svedectvi lehko predstirat, aby vypadal jako ostatni. Dalsi znameni je svoboda a autorita (moc) - ale tady davam PODSTATNE upresneni ke slovu soboda - SVOBODA OD HRICHU (jeste jinak - autorita nad hrichem). Svobodu libovolne hresit jsem mel i pred tim, nez jsem byl spasen. A svoboda k tomu delat dobre veci. Tohle znameni je opet vnitrni, i kdyz se velmi brzo projevi navenek (viz nize). Ale velmi, velmi tezko se predstira. Dalsi znameni je reakce na milost. Jakoukoliv milost, kterou clovek vidi, ale zvlaste milost, ktere se dostava od Boha druhym lidem. Znovuzrozeny clovek reaguje na milost RADOSTI a CHVALOU. Neznovuzrozeny clovek (a tady uvedu jeste specialne kastu "nabozensky clovek") reaguje na milost neverou, VYPOCITAVOSTI a zlobou (napr. Kdybych byl spasen, mohl bych hresit, jak bych chtel, a presto bych se dostal do nebe ? a pod.). Tohle znameni se da samozrejme velmi dobre predstirat, ale presto je v nasich podminkach asi nejjistejsi vnejsi znameni. Lide o nem nevedi (a to ani nabozenststi lide), tak se ho ani nepokousi napodobit. Zkuste nekdy sledovat reakci nabozenskeho cloveka na milost (treba na to, ze Bozi spaseni je zadarmo, bez skutku, na to, ze Buh dava sveho Ducha kazdemu, zadarmo a bez skutku, nebo jen na milost od prezidenta). Kdyby o nic neslo (ale ono jde), bylo by to velmi zabavne. Dalsi znameni jsou skutky. Tohle znameni velmi uzce souvisi se svobodou a autoritou. Krasne to vystihuje Jakub : "ukaz mi svoji viru bez skutku a ja ti ukazu svoji viru na svych skutcich". Tohle znameni spaseni je opet vnitrni. Skutky milosrdenstvi se daji velmi dobre predstirat, delat skutky podobne skutkum viry muze i clovek pod vlivem demonu. Pokud vsak nekdo skutky milosrdenstvi ani viry nedela dlouhou dobu, je to velmi silnym znamenim toho, ze spaseny neni (viz ten citovany Jakub). Protoze mam rad hnuti viry, uvedu dalsi znameni. Tim jsou slova, usta. To co clovek vyznava a vyznaval. Kazdy svepravny clovek (a i mnozi nesvepravni) vi, jestli vyznal Pana Jezise a jestli uveril ve svem srdci. Tohle znameni muze byt vnitni i vnejsi, podle toho, kde clovek to vyznani udela. Kdyz ho udela doma, treba o tom ani nikdo nevi. Kdyz ho udela na verejnosti, vi o tom mnoho lidi. Velmi hezkym znamenim, a to jak vnejsim, tak vnitrnim, je prijeti Ducha svateho (Sk 10,44-48).
Tak ted trochu k zasluham. Zatim jsem o nich nepsal, tak bych je rad trochu oprasil. Zasluhy jsou dobra vec, pro toho, kdo se s nimi snazi. Pokud jde o mne, mam velmi mnoho zasluh. Za kazdou z nich bych se mohl z fleku dostat do pekla a za kazdou z nich se velmi stydim, proto tu o tech konkretnich nebudu psat. Nejak si nemohu vzpomenout na alespon jednu zasluhu, kterou bych se mohl chlubit, kdybych sel na soud mrtvych a nejak se mel obhajit. Treba ze bych rekl: Tohle a tohle jsem udelal dobre, a tak to vyvazi moje zasluhy ve spatnem a proto bych se mohl dostat do nebe. A nijak nezavidim lidem, kteri na ten soud pujdou a budou tohle muset delat, a jsem rad, ze tam nepujdu. Ale jinak hodne verim na to, ze existuje spaseni ze skutku. Hodne verim na to, ze kdyz clovek bude dodrzovat Zakon (tedy CELY Zakon), bude spasen (bude mit vecny zivot). Ale rozhodne bych se tohle spaseni neodvazil nabidnout nekomu jinemu. Uz jen proto, ze bible uvadi, ze za nekolik tisic let lidske existence nebyl takovy clovek ani jeden (mimochodem, tady ani Marie, maminka Jezise, ani Abraham, ani Elias a ani Henoch). A taky proto, ze si myslim, ze dodnes zadny takovy nebyl. Pokud ale clovek vi o spaseni z milosti, a micha ho dohromady se zasluhami ci spasenim ze skutku, je jeste v horsim prokleti, nez kdyby jen dodrzoval zakon. A pokud takovyto gulas zvestuje ostatnim (nerkuli z nej vyrobi podobne falesne skutkarske evangelium, jake nekdo zvestoval Galatskym), tak mu vubec nezavidim. A jeste drobnost ke skutkum. Prisne logicky vzato, nebyl jsem spasen uplne bez skutku. Musel jem udelat dve veci (dva skutky). Uverit a vyznat (prijmout). Tak tady na zaver znovu zopakuji ten podstatny rozdil vztahu skutku a spaseni, tak jak to vidim ja : Spaseni ze skutku : "Protoze delam skutky, budu spasen." Spaseni z milosti : "Protoze jsem BYL spasen, delam skutky." Skutky a spaseni jsou tam v obojim pripade. Skutky jsou vsak jednou jako pricina, podruhe jako nasledek. Spaseni ze skutku, tak jek je uvedeno v prvni vete, je NEJHORSI KLAM A PODVOD, KTERYM SE KDY NEKDO SNAZIL ZASTINIT BOZI EVANGELIUM. Hezky den Tonik
|
| NadřazenýRe: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Irena v Pátek, 15. únor 2008 @ 20:58:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Krásné a pravdivé vyznání, díky za ně!
Irena |
]
Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 17. únor 2008 @ 19:05:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Cizinče,
zde je třeba varovat. Je pravda, že věřící v Krista má v sobě pokoj, který převyšuje veškeré poznání. Ale to ještě není důkaz toho, že je spasen, protože satan dokáže imitovat také OVOCE. Dokáže naimitovat lásku, radost i pokoj. Dokonce je dokáže dát v takové míře, že ani věřící v Krista nic takového ve svém životě nazažije, pokud nebude žít skutečným a věrným životem Kristova učedníka.
I Jehovisté mohou prožívat falešný pokoj toho jejich ducha. Příslušníci New Age zase mohou prožívat hlubokou lásku, pokoj a radost, které jim zase dá ten jejich duch.
Právě tímto se nechávají v současnosti svést desetimilióny Božích dětí falešnými učiteli a proroky, když místo toho, aby srovnali jejich učení s Písmy, se nechávají unést tzv. OVOCEM těchto falešných služebníků. Dávají pouze přednost tomu, co vidí jejich oči, místo toho, aby zkoumali duchovní realitu, která je za tím. A ta je poznatelná obvykle pouze tak, že se zkoumá jejich učení, zda je v souladu s Písmy (Sk 17,11)
|
]
]
Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 17. únor 2008 @ 20:40:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Aviafe,
satan je lhář a otec lži. akže jediné, co nedokáže imitovat je 100% čisté učení Písem. Takže ve falešných učeních, která on tvoří může být třeba 95% pravdy, ale zbývajících 5% je tak kardinální blud, že ho to prozradí.
Proto také hlavní spolehlivý rozeznávací bod je soulad nebo nesoulad učení s Písmy (Sk 17,11). Satan nedokáže imitovat 100% apoštolské učení.
A pokud jde o jednotlivce, tak pokud ten učí nějaké kardinální bludy, lze se důvodně domnívat, že znovuzrozen není - v lepším případě. V horším případě to může být i ďáblův syn, nejen tedy, že není zrozen z Boha, ale je naopak zrozen z ďábla. Ten bludný duch v něm, ho musí prozradit, protože není schopen ničeho jiného, než lži.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 17. únor 2008 @ 22:37:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Aviafe,
na 100% by asi nebyly, ale obviň mě, pokud obsahují nějaký kardinální blud. Rozdíl mezi bludaři a nebludaři je ten, že zatímco bludaři jdou do stále horších a horších bludů, tak ti, kterým je dáno znáti tajemství Hospodinovo, naopak stále z bludů více a více vybředávají a jdou k Pravdě, která se řetězí. U bludařů se řetězí pouze horší a horší bludy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pondělí, 18. únor 2008 @ 00:41:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | obviň mě, pokud obsahují nějaký kardinální blud.
To bude tezky, kardinalni blud v Bibli nikde definovanej neni.
Rozdíl mezi bludaři a nebludaři je ten, že
zatímco bludaři jdou do stále horších a horších bludů, tak ti, kterým
je dáno znáti tajemství Hospodinovo, naopak stále z bludů více a více
vybředávají a jdou k Pravdě, která se řetězí.
Problem je ten, ze to si vo sobe myslime vsichni, ze se priblizujeme pravde. I ja. I ty.
Ale hlavne: pred tim jsi muvil o lzi a ted o bludu. Blud prece neni nutne lez. Blud je spis omyl.
A kdyz teda to tvoje uceni neni 100%, znamena to, ze teda jeste nejses znovuzrozenej?
A.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 18. únor 2008 @ 09:17:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Aviafe,
píšeš:
///To bude tezky, kardinalni blud v Bibli nikde definovanej neni.///
Ale je. Např.:"Každý, kdo přestupuje a nezůstává v učení Kristovu, NEMÁ Boha, kdož zůstává v učení Kristovu, ten i Otce i Syna má." (2Jan 9).
Takže - jestliže se někdo mýlí v nějaké nepodstatné, dílčí otázce učení, tak se na něj pochopitelně tento verš nevztahuje. Příklad - bude vytržení před velkým soužením, uprostřed něj nebo až po něm? Pokud se někdo mýlí v takovýchto článcích učení, je to skutečně jen OMYL.
Pokud však někdo káže jinak, než učí fundamentální články učení Kristova, tak jeho učení NEMÁ Boha - to učení v sobě NEMÁ Ducha svatého, protože Ten takovému učení nikdy nedá svoji pečeť. Taková věc, je již BLUD a ne jen prostý OMYL.
To nejhrubší provinění proti učení Kristovu, by bylo např. popření Kristova Božství, popření Jeho narození z panny, popření, že přišel ve fyzickém těle, popření, že je Kristus Syn Boží, popření toho, že zemřel nebo, že byl vzkříšen, popření Božství nebo Osoby Ducha svatého apod., směšování nebo úplné rozdělení Božích Osob (modalismus nebo triteismus), učení o božství věřícího apod.
V další kategorii takových bludů (vždy je menší a větší zlo), by bylo učení o duchovní smrti Krista v pekle, učení o tom, "že se již stalo vzkříšení" (2Tim 2,18), učení o tom, že "budeš mít, cokoli řekneš, a čemukoli věříš", že stačí věřit a brzo budeš mít naftová pole v Texasu, nebo učení o tom, že musíš být těhotný vírou, dokud neporodíš kolo, auto nebo rodinnej barák apod., učení o tzv. vnitřním uzdravování, psychologizace církve apod., učení, že spása pochází ze skutků a ne z víry (resp. že je možné ztratit věčnou spásu).
Ve třetí kategorii pak jsou bludy týkající se postavení žen v Církvi (učení Jezábel - Zj 2,20), popírání nutnosti pokrytých hlav u sester minimálně při shromáždění apod., učení Mikulášenců (Nikolaitů) apod.(Zj 2,15).
Prostě každý nesoulad s učením Písem, se dá posoudit a zařadit podle vážnosti bludu či omylu. Existuje hranice, jejíž přestoupení znamená, že ani to učení, nemá pečeť Ducha svatého, ani jeho autor či nositel, a pokud v tom vězí dlouho, dokazuje, že nemá Ducha svatého, že nebyl znovuzrozen a že NEMÁ Boha vůbec. A pokud tomuto bludnému učení naletí např. skutečně znovuzrozený věřící (nebo skupina věřících) v Krista, který má Ducha svatého, pak také NEMÁ Boha, ale pouze v tom smyslu, že Duch svatý se stáhne z jeho duše, která je naplněná duchem tohoto bludného učení a přebývá pak (Duch svatý) pouze ve znovuzrozeném duchu věřícího, kde je však jakoby ve vězení a nemůže se projevit. (Navíc tento věřící nemá ani vnější přítomnost Ducha svatého kolem něj. To samé plaí i o skupině takto bludem pojatých skutečných věřících). Aby se Kristus mohl projevit a nést skrze věřícího OVOCE Ducha, musela by být naplněna a obživena zejména duše věřícího, jeho mysl, city a vůle. Takovýto bludem pojatý věřící však nemá v duši Boha a nachází se ve smrti (Ř 8,13). Proto také nás Pán Ježíš vyzývá k zapření duše, aby mohla být obživena Duchem svatým a Životem Ducha a abychom tak mohli být Jeho učedníky, kteří jsou schopni přijímat Jeho vyučování a vydávat ovoce Ducha Bohu jako duchovní oběti a navenek lidem (svědectví).
Pochopitelně, že takové rozsouzení bludu lze dělat pouze u někoho, kdo již dlouhá léta v církvi vystupuje veřejně jako učitel Písma (na jakékoli úrovni - sboru nebo jen malé skupiny), který je schopen sám si dělat závěry z učení Písem a formulovat samostatně učení. Nelze to objektivně udělat u věřících, kteří jsou v cíkrvi jen pár let. Ti pochopitelně mohou třeba věřit i některému kardinálnímu bludu a budou z toho později vyvedeni.
/// Problem je ten, ze to si vo sobe myslime vsichni, ze se priblizujeme pravde. I ja. I ty.///
No, to je zcela přirozené a logické. Žádný bludař si totiž svého bludu není vědom. Duch bludu mu totiž lehce nasadí růžové brýle, aby byl o pravdivosti toho bludu téměř 100% přesvědčen a ještě aby si myslel, že to je čistě jeho vlastní závěr. Rozsoudit by nás dokázal pouze apoštol nebo někdo, kdo je skutečně duchovní.
///A kdyz teda to tvoje uceni neni 100%, znamena to, ze teda jeste nejses znovuzrozenej?///
Proto jsem se tě ptal, zda mě obviníš z nějakého kardinálního bludu. To by byl jasný důkaz.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 18. únor 2008 @ 13:45:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gríšo, to, jak píšeš o Ježíšově Božskosti, tak si myslim, naopak, že popsat tento jev tak, aby na něm nebylo nic bludnýho velmi velmi složitý, spíš nemožný. Obzvlášť proto, že Ježíš je naprosto unikátní, a tak jakýkoliv analoický přiblížení je nepřesný, navíc, ne každej rozumí biologii. Ad Ježíšova smrt - sám nemám jistotu (jen představu), jak to vlastně s Pánem bylo mezi smrtí a zmrtvýchvstáním, jinými slovy sem docela slušnej adept na bludaře, zvlášť, když neni uplně jednoduchý pro neřečtináře pochopit vztah mezi pojmama peklo, smrt, podsvětí, hrob a tak. eleazar |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 18. únor 2008 @ 14:54:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Eleazare,
od toho je tady společenství věřících, kteří uznávají Písma svatá jako Bohem vdechnuté Slovo a jako jedinou normu pro poznání Pravdy.
S těmi, kteří to neuznávají se o těchto věcech ani nelze bavit, natož pak dojít k nějakému závěru. Ale ti, kteří berou Boží Slovo jako jedinou normu, mohou dát hlavy a srdce dohromady a k nějakým závěrům dojít na základě zevrubného vyšetření biblického textu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Neděle, 24. únor 2008 @ 19:28:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | ///To bude tezky, kardinalni blud v Bibli nikde definovanej neni.///
Ale je. Např.:"Každý, kdo přestupuje a nezůstává v učení Kristovu, NEMÁ Boha, kdož zůstává v učení Kristovu, ten i Otce i Syna má." (2Jan 9).
Prosimte ukaz mi presne, kde se tam definuje pojem "kardinalni blud". Jako: doslovne to tam nikde napsany nevidim - a ty sam jsi tu v "Mlceni Pisem" vehementne argumentoval, ze bychom si do Bible nemeli nic primejslet. Krome toho, nejde jen o to, jestli Bible zna pojem kardinalniho bludu, ale i o to, ktere bludy patri mezi ty kardinalni a ktere mezi ty ne zas tak vyznamne. Ty sam jsi ve svem prispevku nastinil tri kategorie, ale kde v Bible jsi k jejich vymezeni prisel, to neosvetlujes. Proc by ty kategorie mely bejt jen tri? Proc je psychologizace cirkve v druhe kategorii a postaveni zen az ve treti? Nemelo by to spis bejt naopak?
Vetsina tech kardinalnich bludu, ktere jmenujes (prvni, nejhrubsi kategorie), jsou az na vyjimky povetsinou formulace ruznych koncilu ze ctvrteho stoleti, nikoli formulace Bible. Za "kardinalni bludy" je rovnez prohlasili az cirkevni otcove. Neni lepsi se drzet Bible?
Konecne, vers 2J 9 se mi zda hovorit o "uceni Kristovu", nikoli "uceni o Kristu". Proto mam spis za to, ze to, o cem se v tomto versi mluvi, jsou napriklad principy Jezisova kazani na hore, nikoli konciloveho uceni o Kristove dvoji podstate. Nema Boha ten, kdo nemiluje Boha celym svym srdcem, dusi a mysli, a kdo nemiluje blizniho jako sebe sama. Jezis nikde nepovazoval za nutne vysvetlovat, jak se to ma s jeho podstatou, vuli, s Bozi Trojici atd. Uceni Kristovo, o nemz hovori 2J 9, je tedy spis to, co Jezis sam ucil, nikoli to, co o nem se ctyrsetletym zpozdenim ucili mudrlanti, kteri se s nim nikdy za jeho zivota nepotkali.
Myslis teda, ze clovek, kterej zna zpameti clanky viry, ale chova se k bliznim jako prase, muze klidne bejt znovuzrozenej, zatimco clovek, kterej v Kristu slouzi svym bliznim, ale za to ma odlisnej nazor na trojicni teologii (jako je treba Karels), tak je evidentne neznovuzrozenej? S takovym nazorem bych asi mel problem.
Konecne, v jednom svym prispevku vyse pises, ze satan dokaze imitovat i ovoce. To je podle me omyl. Pokud nam Jezis rika, ze strom lze poznat podle ovoce, tak je nabiledni, ze ovoce se imitovat neda (to by se pak podle nej nedalo nic poznat). Proste, spatny strom dava spatne ovoce a dobry strom dobre. Stejne dabel nedokaze napriklad uzdravovat, protoze pak by dabel vyhanel sam sebe a jeho dum - takto rozdvojen - by neobstal.
Proto se mi - po tom celotejdennim premejsleni - zda, ze to mas zcela postaveny nahlavu: za Kristovo uceni povazujes koncilni teologii misto evangelia lasky k bliznimu; za znamku znovuzrozeni povazujes "ryzost stranicke linie" misto zbozneho zivota sluzby v Kristu; a misto "po ovoci poznate je" tvrdis "po ovoci nic nepoznate, protoze satan ho dokaze imitovat."
Vers 2J 9 navic nerika nic o znovuzrozeni doslova.
O znovuzrozeni se mluvi napriklad v Tt 3:5, kde stoji, ze Buh " nás zachránil obmytím, jímž jsme se znovu zrodili k novému životu skrze Ducha svatého" - nikoli k pravemu uceni, jak bys tam asi chtel videt.
O znovuzrozeni se pise i v 1J 2:29: "Víte-li, že on je spravedlivý, pochopte, že také každý, kdo činí spravedlnost, je z něho zrozen." Opet: kdo CINI SPRAVEDLONOST, nikoli, kdo ma 100% ciste uceni.
To neznamena, ze na uceni nezalezi - a budu ti vdecnej, kdyz mi nebudes takove tvrzeni podsouvat. Jiste, ze na uceni zalezi: clovek by mel mit pomerne jasnou predstavu o tom, cemu veri. Ale to tvoje jednoznacne spojeni mezi koncilni teologii - respektive 100% cistym ucenim - a znovuzrozenim, to teda v Bibli nenachazim a i tva biblicka podpora pro takove tvrzeni je miziva.
Znamkou znovuzrozeni je tedy podle me zivot v svatosti a v sluzbe evangeliu, je to laska k Bohu a laska k bliznimu, ktera nehleda svuj prospech, nybrz ktera vydrzi, at se deje cokoliv (1K 13:5-7). To je to ovoce Ducha, ktere se neda imitovat a podle nejz pozname znovuzrozeneho krestana.
Aviaf
|
]
Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 17. únor 2008 @ 21:58:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pokud jde Aviafe o imitaci Božích zázračných znamení a skutků, tak zde je satan omezen. Egyptští čarodějníci dokázali imitovat pouze 3 z 10 Božích ran, které zasáhly Egypt.
|
]
|
|
|
|