Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 332, komentářů celkem: 430035, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 581 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Ekrazit

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116767415
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest dětí (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 24. květen 2009 @ 22:12:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, nebudu ti psát věci znovu, pokud nebudeš číst moje příspěvky. Přečti si první příspěvek v tomhle vláknu, odpovídal jsem ti na konkrétní dotaz a tys to ani nepochopil, možná ani nečetl ale určitě nereagoval. Pak se na to téma můžeš bavit dál. Já už jsem ti k tomu napsal dost - stačí si to jen přečíst a pochopit. Tys nejspíš neudělal ani to první, natož to druhé.

  Víš, když probíhá normálně diskuze, probíhá tak, že diskutující se nejdřív snaží pochopit co jeden či druhý myslí a pak argumentují tak, aby zasáhli téma a sešli se na jádru věci. Diskuze s katolíky nebo komunisty je v tomhle těžší - tam jedna část normálně probíhající diskuze chybí, je tam jen ta ta mimoběžná argumentace.


  Já ti píšu k tématu - tvoje argumentace je nekonzistentní.

  Evangelíci křtí miminka a potom mají konfirmaci, což je v podstatě potvrzení víry a přiznání ke křtu. Logický postoj. Biřmování nemají.

  Pravoslavní miminka křtí a rovnou biřmují. Logické, oboje vtiskuje nesmazatelné znamení, oboje je svátost jejíž planost a nezávisí na víře přijímajícího ani vysluhujícího ale provádí se na víru církve, oboje je Boží dar. Proč čekat s biřmováním do dospělosti?

  Pokud bys napsal: My křtíme miminka, ale biřmujeme dospělé až dostanou rozum, protože to tak rozhodla ŘKC a já jí věřím, nenapíšu ani ň, protože to je pravdivé tvrzení, konzistentní, není k němu co namítat. Ty ale píšeš, že křest je pro miminka a že biřmování je svátost dospělosti křesťana - proč: Proč čekáte až na dospělost a ochuzujete už malé děti o moc v biřmování? To nemá logiku?




| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest dětí (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 24. květen 2009 @ 22:21:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Druhý argument je také k tématu.

  Než jsem se narodil znovu, neslyšel jsem nikdy Boží hlas. Modlil jsem se k Bohu a Panně Marii (v správném poměru tak 1:6  - 1:8 jako správný katolík), ke konci bych řekl že "jak o život" a hodně dlouho, ale Boží hlas jsem nikdy neslyšel.

  To se změnilo právě při novém narození. Druhý den jsem poznal, že ke mně mluví Bůh. Bůh mi pak ukazoval, že i před tím, než jsem se znovuzrodil, se mnou jednal - jen já jsem nepoznal, že to on jedná, protože jsem neměl ten Boží, věčný život. Dokonce mi ukázal, že reagoval na moje smlouvy, které jsem mu nabídnul a uzavřel - přesto, že jsem ho neznal, neslyšel a nerozuměl mu. Taky o mém křtu do Ježíše mi pak musel říci Bůh.


  Řekněme, že to byla nějaká chyba při mém křtu. Řekněme, že můj křest byl neplatný, všichni sice byli věřící, ale třeba nějak špatně vyslovili tu formuli, nebo všichni zrovna mysleli na něco jiného a tak tam nebyl úmysl církve, nebo se kněz při lití netrefil. A ani biřmování, přijímání, zpověď a další svátosti už to pak nezokázaly napravit.

  Tvůj křest byl ale právoplatný, protožes byl znovuzrozen už jako miminko.  Měl bys tedy mít ten věčný život, jaký jsem já přijal až v dospělosti, tu schopnost slyšet ten Boží hlas, který nás ubezpečuje, že jsme Boží děti, ten hlas, který nám dává porozumění nebeským věcem v našem životě. Tak se tě ptám: Znáš tenhle Boží hlas ve svém životě? Ten hlas, který mluví každý den? Začne večer a končí až odpoledne, mluví, to, co potřebuješ, napomíná tě, potěšuje... ?


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křest dětí (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 24. květen 2009 @ 23:58:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Snažím se argumentovat jako ty, oko. I třetí argument je k tématu: Jak se křesťan stane křesťanem? Pro nás tím, že se dostane do vlastnictví Krista. To je to podstatné rozlišovací znamení: Komu patří život člověka. Můj život začal patřit Ježíši Kristu v pátek na konci února někdy na začátku davadesátých let. To byla chvíle, kdy jsem se stal křesťanem. Před tím patřil můj život po mnoho let Neposkvrněnému početí a předtím nevím - nedokážu rozlišit.

   Znáš-li trochu dějiny, je tu argument "od nepaměti", z doby počátků ŘKC. Byl jsem líný to psát a definovat, tak to sem zkopíruju, i když to normálně nedělám - nejsou to moje myšlenky a neručím za ně, ale jsou to údaje obecně známé.

"Byl Konstantin křesťanem? Na otázku je trochu těžké jednoznačně odpovědět a historická hodnocení Konstantinových životopisců se taky liší. Nesporné je, že jeho matka, císařovna Helena, byla křesťanka. Sám se nechal pokřtít Eusebiem z Nikomedie až těsně před smrtí. Sice je zachovaná legenda ze 6.století o jeho křtu v Římě římským biskupem Silvestrem v Constitutum Constantini, ve kterém údajně Konstantin učinil římského biskupa hlavou celé církve a vládcem nad západní polovinou říše, ale tento text je falzem. Ve skutečnosti církvi vadila pravda o Konstantinově klinickém křtu z rukou semiariánsky orientovaného Eusebia, která je dosvědčená mnoha spolehlivými prameny. Ale křesťanem byl zřejmě i před svým pokřtěním, křest nebyl totiž v prvních staletích chápán jako vstupní rituál, ale jeho hlavní funkcí bylo dosáhnout odpuštění hříchů. Sice se už v některých raných křesťanských sborech ujala praxe udělovat křest všem novým členům, ale nebylo to pravidlem. Ve starověké církvi se dlouho uchovával obyčej, že musí být před svým vysvěcením pokřtěn každý kněz, kdežto laikové křest odkládali na pozdější dobu. Křest se totiž uděluje jen jednou, hříchy pokřtěného člověka se podle církevního učení braly mnohem vážněji. Proto hlavně lidé veřejně činní odkládali přijetí křtu až na závěr života, křest tedy tehdy často plnil tu funkci, kterou později přejalo poslední pomazání. Křest ve 4.století nebyl hlavním kritériem pro definici křesťana, podle 45.kánonu tzv.elvirské synody, která se sešla roku 306 v Granadě, směl být dokonce křest udělen pouze člověku, který byl jako christianus už dříve známý. Je proto poněkud podivné tvrdit o Konstantinovi, že se stal křesťanem až před smrtí, i Konstantinovi synové i jejich nástupci i někteří církevní Otcové křest oddalovali, přesto o jejich křesťanství nikdo nepochybuje."

  Byli církevní otcové a další té doby, kteří si říkali křesťané, ale kteří odkládali svůj křest až na dobu před smrtí, vůbec křesťané?


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.50 sekundy