Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 183, komentářů celkem: 429724, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 561 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
magdalena07
oko
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116617830
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kult mládí
Vloženo Pondělí, 17. listopad 2003 @ 11:48:10 CET Vložil: tomas15

Společnost http://www.cb.cz/novak: Asi všichni jsme se již setkali s komplimentem typu, jak ta či ten vypadají mladě. Jinými slovy to znamená, že dotyčný člověk úspěšně uniká určitým biologickým danostem, a že toto unikání je ve společnosti ceněno. Skutečností je, že dnes existuje mnoho přípravků na zakrytí vrásek, na přebarvení šedin, na zpevnění nejrůznějších částí těla. Jako by se v těchto přípravcích projektovaly slova někdejšího hitu o touze být "forever young".

Mám za to, že jeden z důvodů je skutečnost, že dynamika, chytrost, informace jsou ceněny víc než moudrost. Dalším důvodem je potom neurotický strach ze smrti, který obchází západní civilizaci. Poslední důvod vidím v jakési podvědomé touze zůstat infantilní i co se rozhodování týče. Být jako dítě, které si dělá co chce, aby nemuselo ve stejný okamžik nést za své činy následky, protože ty nese někdo jiný. Poněkud naivně jsme odvrhli Augustina a jeho učení o dědičném hříchu, abychom přijali Rosseaua s jeho učením o nevinném divochu, které podporuje ideál andělsky nevinného dítěte. K tomu bohatě přispíváme překrouceným výkladem Kristovy výzvy, abychom se podívali na děti, kdy tato výzva ale nic neříká o tom, že by děti měly být andělsky nevinné. Pokud se vrátíme k Augustinovi, potom především v jeho Vyznáních jasně čteme, že již v jeho dětské duši se projevovala lidská zvrácenost. (Stejně tak jako v každém dítěti). Mám za to, že v dítěti je nakumulována zloba v obrovské míře a že je jen dobře, že nemá dost síly ji projevit. Výchova potom není o zušlechťování čehosi dobrého v dětech, protože v nich nic dobrého není. Jedná se o pěstování něčeho zcela nového. Pokud je na dětech něco hezkého, potom je to jejich podoba, určitě ne charakter. Zmiňovaný kult mládí vede k důrazu na krásu těla a potlačení důležitosti charakteru, zodpovědnosti. Navíc jak již bylo naznačeno, je důsledkem vytěsnění reality smrti, panického strachu z ní. Není nic nenormálního, pokud se člověk smrti bojí, na druhou stranu je to jediná jistota v jeho pozemské existenci. Mám za to, že je dobré s touto realitou nejen počítat, ale i se s ní vyrovnat. Naše společnost se s ní vyrovnává tak, že staré lidi dává do ústavů, umírající do nemocnic či jiných zařízení, kolem hřbitovů staví vysoké zdi, o smrti radši nemluví.Nechceme se smrtí mít nic společného, chceme být navěky mladí. Jenže ono to nejde. M. Heidegger hovoří o tom, že lidská existence může být celá jen tehdy, když přijme svoji konečnost, protože smrt není nic, co by se existence netýkalo. O existenci, která si svoji konečnost zakrývá, Heidegger hovoří jako o neautentické. Lidé, kteří žijí neautentický život, se podle něj vyznačují následujícími vlastnostmi - zvědavostí (strachem, aby mi nic neuteklo), žvaněním (neschopností naslouchat druhému) a dvojznačností (nevíte přesně, co od nich čekat, protože pokud by cokoli mělo více či méně narušit jejich život, jsou schopni se chovat podle heslo - účel světí prostředky). Pokud se vrátíme k vlastnostem dítěte, potom vidíme, že popisované vlastnosti mají děti v hojné míře. A pokud se vrátíme k nadpisu této podkapitoly, potom vidíme, že ony vlastnosti zdaleka nemají (žel) jen děti, ale i mnozí "věčně mladí" dospělí. Zdroj: http://www.cb.cz/novak/krestanstvi/kultmladi.htm

"Kult mládí" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy