Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429722, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 552 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
magdalena07
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116617201
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Petr Chelčický v Síti víry o císaři Konstantinovi
Vloženo Středa, 08. květen 2013 @ 23:02:45 CEST Vložil: Olda

Kritika bludů poslal Nepřihlášený


...Ty sbory Kristovy trvaly mezi pohany bez moci světské více než tři sta let až do Konstantina; ten první vmísil se mezi křesťany s panováním pohanským a s úředníky takovými, jací na pohana příslušejí. Ale apoštolé ten lid k věcem vyšším a dokonalejším přivedli, než je pohané mají k svým správám...

Silvestr přijav panování pohanské a slávu světskou nad císaře, tu všecko zlé zakořenil v tu stolici, kterou nazývají stolicí svatého Petra, ač neviděli, že by on kdy tak pyšně seděl na ní. Protož, poněvadž byl štěpován od císaře v takovém panování pohanském k užívání nej vyššího kněžství, to má větší vážnosti býti, neboť v něm jest všecko štípeno, což po něm roste na té stolici. A o tom štípení císařském téže stolice kněz, papež Melchiades, vyznává, že Konstantin, první přijatý do víry, dal dovolení a svobodu po celém světě těm, kteříž byli v jeho království, aby netoliko byli křesťané, ale aby dělali kostely a aby zřizovali zádušní statky k tomu kostelu. Také týž císař dary veliké dal a kostel první stolice svatého Petra postavil.

A tak, stolici císařskou opustiv, svatému Petrovi a jeho nástupcům budoucím ji ostavil. A tak kořen hluboký, silný a roští všeho jedu zasadil, aby z něho ovoce smrti mnohotvárné silně rostlo a umrtvilo svět...

Protož neníť malá věc pověděna v tom čase, kdy se stalo toto obdarování: "Dnes jest vlit jed do církve svaté." A když ten jed na počátku vlit jest do církve svaté, náramně se rozmohl a roztáhl do celého světa skrze toho kněze bohatého, ve světě zvelebeného, a skrze jeho zákony jedovaté. Proto otekli po něm a nadmuli se nadmíru rozmnoženou nepravostí. Otekl jeho život otevřený bez studu v nepravosti, život poběhlický, v bohaprázdnost obrácený, život rouhající se všeliké slávě Boží, umrtvený, protože ztratil život božský, a vyrostlý z bludu jedovatin *****y veliké...

Protož když byl přijat do víry ten císař Konstantin s panováním pohanským, s právy i s úřady pohanskými, tehda ta nevinnost pravých křesťanů zkalena a pohaněna jest. Jako kdyby lotři a svůdníci v důvěrnou známost s pannami poctivými a stydlivými vešli a moc nad nimi obdrželi, aby jimi vládli, jim cesty v jejich příbytku panenském svými zákony kuplířskými uložili, aby čistotu svého panenství podle správy jejich zákonů držely — tu by se v té nehodě panny počestné a stydlivé náramně zarmoutily vidouce, že sotva kdy a velmi nesnadno tu čistotu a věrnost, kterou si uložily nebo slíbily Bohu do smrti držeti, zachovají mezi těmi svůdci, kteří s nimi po domácku bydlí a panují nad nimi a mohou jim přikazovali, aby tak Bohu zachovaly čistotu, jak jim svůdcové přikáží — málo by tu panen ostalo pravých: tak podobně k tomu, když císař vstoupil do víry s panováním pohanským, s právy a s úřady pohanskými a přijal společenství a účastnosti s křesťany ve víře a v božských věcech jako jeden z nich.

Protož, tvoříce spolu celek, byli sebe účastni, on jich a oni jeho, on jejich věcí křesťanských a oni jeho pohanských. Neboť kněz Silvestr, chtě jeho do víry přijmouti, nežádal na císaři, aby, chtě křesťanem býti, nejprve pohanství všeho úplně se zřekl, panování pohanského s úřady a se zákony pohanskými, ale s tím se vším jako s jedem vmísil se mezi křesťany. Neboť, jsa již křesťanem, panoval nad pohany; neboť kromě toho Kristova zvláštního sboru pravých křesťanů v Římě všechen ostatní lid byli pohané. Protož soudy a jiné svády mezi těmi pohany řídil skrze moc císařskou donucující podle práv a zákonů pohanských, ačkoli potom dal svobodu všem, kdož chtí z pohanů býti křesťany, že je již usmrcovati nebude, jakož dříve krev křesťanskou proléval.

Proto, jakmile vstoupil mezi křesťany do jejich víry s panováním pohanským, s úřady i s právy, tak i dále zůstal a potom ostatní po něm, učiniv se účastníkem křesťanů i jejich věcí duchovních křesťanských. A bez pochyby v tom on zase učinil je účastny svých věcí pohanských, kterými se vmísil mezi ně, dokudž nebyli docela obráceni větší částí v pohanství. A toho důkazem jsou skutky pohanské; kdo chce, sečti počet té šelmy, a hledaje nenalezne na ní nic, co by bylo Kristovo. Protož v tom vmíšení císaře do víry s tím pohanstvím pověděno jest: „Dnes jest vlit jed do církve Kristovy."...

Konstantin, vstoupiv do víry s úřady i s právy pohanskými a vzav moc nad křesťany, uvedl je pod práva pohanská, aby si podle těch práv městských a pohanských navykli ty potřebnosti říditi, které se v bezpráví přiházejí — kteréžto potřebnosti byli povinni říditi jinak, podle správy zákona Božího — takže, když se jim přihodí žaloba anebo pře v některém bezpráví, aby se s těmi žalobami uchylovali k soudům pohanských úředníků, aby se ta bezpráví urovnávala nebo uklidňovala skrze moc a práva pohanská. A netoliko tomu navykli, ale i pomoci hledají u císaře k obraně svých bezpráví, aby se bránili a mstili skrze jeho moc nad těmi, kdož na ně násilně sahají, činíce jim bezpráví na majetku nebo na životě. A když provedou takové věci skrze moc císařovu a skrze jeho úředníky, položí naději v císaře, kterou měli položití v samého Boha.

I budou nešlechetní jako pohané, kladouce naději v člověka a čest na něho vznášejíce, kterou měli na Pána Boha vznésti a v něm samotném naději míti a všecka svá bezpráví podle jeho zákona říditi, jinak, opačně nežli práva císařská a pohanská řídí, trpíce bezpráví a nižádnému zlého za zlé nečiníce. Protož tomu lidé na odpor činíce skrze moc pohanskou, bezpráví zahánějíce skrze sváry v soudech, tím způsobem odstupují od Boha a od jeho zákona. A navykše tomu křesťané, nyní z těch věcí výčitky svědomí si nedělají. A tu ránu vzali skrze Konstantina, jenž, dostav se mezi ně, přijal s nimi účastnost víry a vložil na ně účastnost bludů pohanských. A stále i podnes učí kněží a mistři křesťany tomu, aby se nedali svésti cizím učením. Protož toto jest cizi učení, ačkoli skrze moc jest uvedeno...

Citováno z www.petrchelcicky.cz/s/chelcicky_sit_viry.docx


Podobná témata

Kritika bludů

"Petr Chelčický v Síti víry o císaři Konstantinovi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 17 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Petr Chelčický v Síti víry o císaři Konstantinovi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 09. květen 2013 @ 07:41:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A netoliko tomu navykli, ale i pomoci hledají u císaře k obraně svých bezpráví, aby se bránili a mstili skrze jeho moc nad těmi, kdož na ně násilně sahají, činíce jim bezpráví na majetku nebo na životě. A když provedou takové věci skrze moc císařovu a skrze jeho úředníky, položí naději v císaře, kterou měli položití v samého Boha. "...



Co je císařovo, patří ovšem beze vší pochyby císaři. 
Když mně někdo okrade, nepůjdu přece za farářem, ale obrátím se na policii, na světskou moc.


(Lk 12,13-15)
Někdo ze zástupu mu řekl: "Mistře, řekni mému bratru, ať se se mnou rozdělí o dědictví!"
On mu však řekl: "Člověče, kdo mě nad vámi ustanovil soudcem nebo děličem?" Řekl jim tedy: "Dejte pozor a varujte se lakomství; neboť život člověka nespočívá v hojnosti jeho majetku."





..."aby netoliko byli křesťané, ale aby dělali kostely a aby zřizovali zádušní statky k tomu kostelu. Také týž císař dary veliké dal a kostel první stolice svatého Petra postavil"...

Majetek má sloužit k zabezpečení základních lidských potřeb a pak ke konání dobrých skutků.

(2 Kor 8,11-12)
Nyní tedy vykonejte i ten skutek, aby tak, jak bylo pohotové chtění, bylo také vykonání sbírky z toho, co máte.
Je-li totiž pohotová ochota, je vítaná podle toho, co člověk má, ne podle toho, co nemá.





Re: Petr Chelčický v Síti víry o císaři Konstantinovi (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Pátek, 10. květen 2013 @ 11:13:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chelčický také odsuzoval všechny války včetně husitských.



Re: Petr Chelčický v Síti víry o císaři Konstantinovi (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 13. květen 2013 @ 09:40:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co asi vedlo soudobé náboženské myslitele k tomu že usilovali po vzoru Viklefova učení o to aby byla Církev podřízená králi ? V době kdy léta panoval zrovna Václav IV., často zobrazovaný jako lev který ztratil korunu ? Který byl pro naprostou pasivitu sesazen z říšského trůnu, veřejně žil ve společnosti lazebnic a na žízeň pil po celý život výhradně víno ? Který byl natolik bezmocný že nevládnul ani na vlastním Hradě a kterého střídavě zajímali a vsazovali do vězení šlechta i měšťani aby ho násilím k něčemu donutili ? Který vlastní rukou pomáhal umučit zpovědníka své nešťastné první ženy, jejíž věno promrhal a která později umřela za podivných okolností zadávena loveckým ohařem ve svých komnatách a který se pokoušel na místa biskupů a opatů  dosazovat své kumpány, kteří neměli s církví nic společného ? Který byl proslulý svými dluhy a nedostatkem peněz ? Který s nadšením povolal svatokupce poslané vzdoropapežem  protože měl na tomto obchodě výrazný podíl, dal popravit tři mladíky kteří kvůli tomu vyvolávali pozdvižení a který nechal dát do klatby mistra Jana Husa který se jich zastal ?

Opravdu toužili aby jim  vládnul i jako hlava Církve a aby spravoval církevní majetek ?



Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy