|
Právě je 580 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano Willy Frantisek100
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116616223 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Nesuďte, abyste nebyli souzeni - jak tomu rozumíte?
Vloženo Sobota, 07. duben 2007 @ 18:32:10 CEST Vložil: bolek |
poslal Kojot K napsání tohoto krátkého příspěvku mne inspirovala Seraphimova slova "Nesuďte předčasně druhé křesťany, abyste nebyla Pánem Bohem předčasně odsouzena." Z toho mi plyne, že Seraphim rozumí veršům Luk. 6,37 a Mat 7,1 tak, že je to úprava vztahů mezi křesťany navzájem. Zajímalo by mne, jestli i ostatní křesťané na GS vidí stejně, nebo zda si myslí, že se to vztahuje i směrem k nekřesťanům.
Ovšem ať již se to týká jen vztahů mezi křesťany nebo i vztahů mezi křesťany a jinověrci, mám pocit, že právě zde se někteří z vás navzájem soudí a odsuzují, do pekla posílají a peklem si hrozí, leckteré církve za ďáblovy služebnice považují (obzvláště katolickou) a zvěst, která z toho všeho čiší je často všelijaká, jen ne radostná. Upřímně řečeno, kdybych byl hledajícím v oblasti spirituality a natrefil na GS, patrně by mě křesťanství dosti odpudilo. Ale protože jsem člověk, který neposuzuje celek na základě části, vím, že křesťaství je i o něčem jiném, než jen o sporech na tomto fóru. Že je to mocný duchovní proud, který si zaslouží moji úctu a respekt. A že jsou i křesťané, kteří mosty raději staví než boří. Jen, jak už to často bývá, extrémy jsou zřetelnější, než mírnost a laskavost. A z toho všeho mi plyne druhá otázka, otázka obecnější. Je to otázka pro ty z vás, kteří tak rádi posílají druhé do pekla a soudí jak na běžícím pásu: Opravdu si myslíte, že toto je ten správný způsob, jak oslovit ty, kteří hledají? Opravdu si myslíte, že své věci děláte službu boží? Protože mně ta služba připadá spíše medvědí...
|
Podobná témata
|
|
Re: Nesuďte, abyste nebyli souzeni - jak tomu rozumíte? (Skóre: 1) Vložil: joker v Sobota, 07. duben 2007 @ 19:36:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Já tady vidím jeden problém, a to je význam slova "nesuďte". Protože nečtu v originále, nemohu posoudit, je-li tím míněno "pouhé" vyslovení stanoviska (názoru), nebo soud v pravém slova smyslu.
Z druhou částí článku se plně ztotožňuji, to co zde prezentuje pan Halík je natolik pokřivené, že to podle mého názoru nemá s opravdovým milujícím křesťanstvím nic společného. Za vrchol považuji tvrzení, že pro spásu je nutná víra v peklo. Obávám se, že Ježíš to řekl nepatrně jinak - viz Jan 3.16...
|
|
|
Re: Nesuďte, abyste nebyli souzeni - jak tomu rozumíte? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 07. duben 2007 @ 21:19:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Mnoho věřících tento verš zneužívá. Tento verš je třeba zasadit do celkového kontextu Bible. Více ho rozebírá apoštol Pavel v 1Kor 4,5:"Protož nesuďte nic před časem, až by přišel Pán, kterýž i osvítí, to, což je skrytého ve tmě, a ZJEVÍ RADY SRDCÍ." Pán Ježíš ve svém "Nesuďte" také mluví o třísce v OKU, tedy o něčem vnitřním. Nejedná se o vnější věci.
Pán i apoštol nás zde vyzývá, abychom se neodvažovali soudit MOTIVY a skryté rady srdcí. Tedy vnitřní věci. Něco jako vměšovat se do VNITŘNÍCH ZÁLEŽITOSTÍ druhých. jako příklad uvedu třeba tento soud: Ten a ten bratr, činí to a to, protože jeho motivem k tomu je osobní obohacení, nebo touha po moci apod. K takovým soudům SRDCE druhého bratra nejsme oprávněni.
Pokud však jde o naše VNĚJŠÍ VÝSTUPY - o naše viditelné SKUTKY nebo SLOVA ( učení ), jsme zde POVINNI činit SPRAVEDLIVÝ SOUD. K němu nás vyzývá Pán Ježíš:"Nesuďte podle osoby, ale spravedlivý soud suďte." ( Jan 7,24 )
Iz 11,3 říká, že "pravý soud není podle vidění našich očí ani podle slyšení našich uší". Soud musí být podle PRAVDY, podle DUCHOVNÍ REALITY, kterou je Boží Slovo - psaná Písma.
Pravý soud musí vycházet z Boha a Jeho Ducha a Jeho Slova, a proto ho jsou schopni pouze duchovní lidé ( 1Kor 2,15 ): Duchovní pak rozsuzuje VŠECKO, sám pak od žádného nebývá posouzen."
Spravedlivého soudu jsou tedy schopni pouze duchovní věřící - to znamená ti, kteří žijí v plném souladu s Duchem svatým, ti skrze něj se může Duch svatý projevovat a žít skrze ně. Ti, co mají mysl Páně ( 1Kor 2,16 ).
Tělesní věřící podobni věřícím v Korintu, nejsou schopni činit spravedlivý soud. Proto jim Pavel píše, že "Mně pak to za nejmenší jest, abych OD VÁS souzen byl, aneb od lidského soudu, nýbrž ani sám sebe soudím ( 1Kor 4,3 ).
Nevědomí a neučení věřící však směšují VNITŘNÍ a VNĚJŠÍ soudy, a tvrdí, že křesťané nemají právo činit ŽÁDNÝ SOUD, ani soud vnějších VÝSTUPŮ, neboli OVOCE. To je však zkázonosný blud, protože v 1Kor 5,12 říká, že máme POVINNOST soudit mezi námi ( v Církvi ) zle jednající spolubratry. Ty, kteří soustavně hřeší morálně nebo v oblasti učení ( heretici ) - 1Kor 5,9-11. Nesoudit spravedlivě uvnitř místní Církve, znamená její brzkou duchovní ZKÁZU a morální a věroučnou DEVASTACI.
V místním sboru má existovat církevní soud, který je složený z duchovních věřících ( starších ), kteří jsou oprávněni soudit a napravovat hřešící bratry ( Ga 6,1 ). Pokud mezi bratry vznikne soud o tyto časné věci ( materiální věci, škody apod. ), není církevní soud osazen duchovními bratry, ale naopak, těmi, kteří jsou ve sboru nejmladší v Pánu ( 1Kor 6,4 ). To proto, aby i oni měli soudní pravomoci a učili se tak do budoucna spravedlivému soudu. Veškeré spory mezi bratry, ať už věroučné, morální hříchy, které vyplavou na povrch, nebo spory o časné věci, mají být být přineseny před starší sboru a má zasednout církevní soud. Řešit spory mezi bratry před SVĚTSKÝMI SOUDY není dovoleno! ( 1Kor 6,1 ). V případě, že zhřeší bratr proti bratru a ostatní o tom nevědí, je třeba ho napomenout mezi čtyřma očima, když to nepomůže, tak s sebou k dalšímu napomenutí přizvat jednoho nebo dva bratry jako svědky, a když ani to nepomůže, tak teprve potom je možno spor přenést na celý místní sbor, před církevní soud ( Mt 18, 15-18 ). ŽALOBA proti staršímu může být přijata k církevnímu soudu pouze pode dvěma nebo třema věrohodnými SVĚDKY. To je opatření na ochranu starších ( 1Tim 5,19 ). Svědci musí být vyslechnuti každý zvlášť. Pokud se svědci rozcházejí ve výpovědi, jde o falešné obvinění. Starší, jemuž byla vina prokázána, musí být potrestán přede všemi členy sboru. A také lidé, kteří veřejně publikují v tisku, knihách, nebo na fórech své názory, mohou být bez předchozího napomínání v soukromí ihned také káráni veřejně. Bratři, kteří se zde zabývají činností svobodných zednářů nebo jezuitů, zde často hovoří o vykonstruovaných obviněních proti vedoucím sborů. Nic takového nemůže správně nastat, protože k tomu je třeba dvou nebo tří věrohodných svědků.
Podstatnou součástí spravedlivého soudu musí být také MILOSRDENSTVÍ. Kdo soudí bez milosrdenství, bude souzen stejným soudem před soudnou stolicí Kristovou ( Jak 2,13 // Mt 7,2 ). ( Podotýkám, že se před soudnou stolicí Krista nebude jednat o věčnou spásu nebo věčné zatracení, neboť to bude soud skutků křesťanů, na základě kterých obdrží ODPLATU - dobrou nebo zlou. Pán řekl, že při svém návratu ODPLATÍ každému křesťanu podle jeho SKUTKŮ ( Mt 16,27 // 2Tim 1,18 // 2Tim 4,14 // 2Tim 4,16 ). Otázka věčného zatracení pro křesťany byla vyřešena NA KŘÍŽI. Souzen byl Pán Ježíš a my proto k takovému soudu, kde by se rozhodovalo o naší věčné spáše či zatracení, již nikdy nepřijdeme - Jan 5,24 ).
Zeptám se bratrů, kteří jsou začleněni ve společenstvích: Funguje takto ve vašem sboru církevní soud? Pokud ne, něco není v pořádku. Buď jste zcela svatý sbor anebo naopak.
Nejsme povoláni soudit a posuzovat NEVĚŘÍCÍ, kteří nepatří do Církve. Těm máme kázat Evangelium. Ale jejich souzení a posuzování ( a také napravování ), je věcí Boží ( 1Kor 5,13 ).
|
|
|
Kristus o věčném Pekle informoval, víru v ně vyžadoval či předpokládal. (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Neděle, 08. duben 2007 @ 17:40:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Kristus o věčném Pekle informoval. Víru v ně vyžadoval či předpokládal.
Matouš 23,33 Hadi, plemeno zmijí, jak uniknete pekelnému trestu? Lukáš 12,5 Ukážu vám, koho se máte bát. Bojte se toho, který má moc vás zabít a ještě uvrhnout do pekla. Ano, pravím vám, toho se bojte! Marek 9,43 Svádí-li tě k hříchu tvá ruka, utni ji; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života zmrzačen, než abys šel s oběma rukama do pekla, do ohně neuhasitelného. Marek 9,45 A svádí-li tě k hříchu noha, utni ji; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života chromý, než abys byl s oběma nohama uvržen do pekla. Marek 9,47 A jestliže že svádí oko, vyloupni je; lépe je pro tebe, vejdeš-li do Božího království jednooký, než abys byl s oběma očima uvržen do pekla, Matouš 5,29 Jestliže tě svádí tvé oko, vyrvi je a odhoď pryč, neboť je pro tebe lépe, aby zahynul jeden z tvých údů, než aby celé tvé tělo bylo uvrženo do pekla. Matouš 5,30 A jestliže tě svádí tvá pravá ruka, utni ji a odhoď pryč, neboť je pro tebe lépe, aby zahynul jeden z tvých údů, než aby se celé tvé tělo dostalo do pekla. Matouš 18,9 Jestliže tě tvé oko svádí k hříchu, vyrvi je a odhoď pryč; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života jednooký, než abys byl s oběma očima uvržen do ohnivého pekla. Matouš 23,15 Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Obcházíte moře i zemi, abyste získali jednoho novověrce; a když ho získáte, učiníte z něho syna pekla, dvakrát horšího, než jste sami. Matouš 5,22 Já však vám pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého bratra, bude vydán radě; a kdo svého bratra zatracuje, propadne ohnivému peklu. Lukáš 16,23 A když v pekle pozdvihl v mukách oči, uviděl v dáli Abrahama, a u něho Lazara. Matouš 10,28 A nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale duši zabít nemohou; bojte se toho, který může i duši i tělo zahubit v pekle. Jokere, Pán Ježíš nebyl němým. On předtím i poté, co řekl verš Jan3,16 neoněměl.
|
Re: Kristus o věčném Pekle informoval, víru v ně vyžadoval či předpokládal. (Skóre: 1) Vložil: joker v Neděle, 08. duben 2007 @ 17:47:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš kristus lidem ukázal, co je pro jejich spásu důležité. Víra v peklo byla a je z tohoto hlediska minoritní, mimo jiné i proto, že lidé tehdejší doby neměli s vírou problém.
Co považuji za alarmující je Vaše fascinace násilím, peklem a sexuálními úchylkami. Domnívám se, že překračujete meze a pohybujete se na velmi tenkém ledě. Bohužel pro Vás platí verš, který jste sám ocitoval:
Matouš 5,22
Já však vám pravím, že již ten,
kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého
bratra, bude vydán radě; a kdo svého bratra zatracuje, propadne
ohnivému peklu.
|
]
Re:Re:Vy nejste bratr v Kristu,Vy jste propagátor ohavností,Jokere. (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Neděle, 08. duben 2007 @ 18:08:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.gloria.tv/?user=416 | Vy nejste bratr v Kristu, Vy jste propagátor ohavností – homosexuality a umělého potratu dětí. Zároveň jste zlomyslným a Váš jazyk je podpalován plamenem pekelným. Bývalý křesťane Jokere, který jste přečetl Bibli (jak jste sám napsal), ale pak jste pohrdl Boží vůlí.
|
]
Re: Re:Re:Vy nejste bratr v Kristu,Vy jste propagátor ohavností,Jokere. (Skóre: 1) Vložil: joker v Neděle, 08. duben 2007 @ 19:39:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Soudíte a budete za to odsouzen.
|
]
Re: Re: Re:Re:Vy nejste bratr v Kristu,Vy jste propagátor ohavností,Jokere. (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Neděle, 08. duben 2007 @ 23:26:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.gloria.tv/?user=416 | Podívejte se Jokere, co je svatě psáno o odpadlících od Krista - Židům 10.kapitola: 10,26 Jestliže svévolně hřešíme i po tom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy, 10,27 ale jen s hrozným soudem a "žárem ohně, který stráví Boží odpůrce". 10,28 Už ten, kdo pohrdne zákonem Mojžíšovým, nedojde slitování a propadá smrti na základě svědectví dvou nebo tří svědků. 10,29 Pomyslete, oč hroznějšího trestu si zaslouží ten, kdo zneuctí Božího Syna a za nic nemá krev smlouvy, jíž byl posvěcen, a tak se vysmívá Duchu milosti. 10,30 Vždyť víme, kdo řekl: "Já budu trestat, má je odplata." A jinde: "Pán bude soudit svůj lid." 10,31 Je hrozné upadnout do ruky živého Boha. 10,32 Jen si vzpomeňte na dřívější dny! Sotva jste byli osvíceni, už jste museli podstoupit mnohý zápas s utrpením; 10,33 někteří tím, že byli před očima všech uráženi a utiskováni, jiní tím, že stáli při postižených. 10,34 Vždyť jste trpěli spolu s uvězněnými a s radostí jste snesli i to, že jste byli připraveni o majetek, neboť víte, že máte bohatství lepší a trvalé. 10,35 Neztrácejte proto odvahu, neboť bude bohatě odměněna. 10,36 Potřebujete však vytrvalost, abyste splnili Boží vůli a dosáhli toho, co bylo zaslíbeno. 10,37 Vždyť už jen 'docela krátký čas, a přijde ten, který má přijít, a neopozdí se. 10,38 Avšak můj spravedlivý - říká Bůh - bude žít, protože uvěřil. Kdo by však odpadl, v tom nenajdu zalíbení.' |
]
|
|
|
|