Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Květoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 317, komentářů celkem: 430067, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 557 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Mikim
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116825846
přístupů od 17. 10. 2001

"Jaký je váš názor na neregulované veřejné křesťanské diskuse, kde může kdokoliv říci co chce?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 42 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: otázka? (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 30. květen 2005 @ 12:55:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz

Ne, já vidím v Písmu, že "získávejte mi učedníky".

A nevidím nikde dál u Pavla ani Petra atd. v Písmu, že by slovo učedník používali v jiném smyslu než jako Ježíšovi učedníci.(nebo se používá ti Janovi učedníci dříve, ale o tom jsme už mluvili)

Dejme tomu, že máš pravdu.

Ptám se ale, jak nazveš lidi, kteří jsou Duchem Svatým konkrétně přiřazeni k některému služebníku. Myslíš , že princip učednictví nefunguje nadále.

Učedník mohl být klidně i tesař u tesaře ne? On se tomu naučil (byl to takový učeň).

Vidíš v Písmu, že by zrušilo princip učednictví (jeden se učí od druhého)?

v Bibli jsou ještě výrazy třeba "proročtí žáci" nebo "mládenec".

Zrušit slovo učedník v jiném významu než jen pro Ježíšova učedníka?

Myslíš, že je zrušen princip, kdy dejme tomu nějaký prorok má své "žáky, studenty, spolupomocníky mladší, kteří se od něj učí, jsou jeho učedníky s malým u. Já si myslím, že je to možné.

Zrušilo to Písmo?

čistě dle slovního výskytu v Písmu máš + ty .. ale ..

Myslím, že rozdíl mezi námi v této věci je tento:

ty se díváš čistě na výskyt slova v Písmu ..pak bys měl pravdu.

Já ovšem vidím v Písmu zjeven onen princip, který jsem popisoval výše (Otec,otec, Mistr , Učedník, učedník)

Ten princip je slovně a viditelně zjeven jen u toho otce ..máš pravdu..o učedníkovi se tam pak podobně nepíše a nikdo to moc nepoužívá, na rozdíl od "otce".

Já ho ovšem aplikuji (zjevený biblický princip ..podstatu toho sdělení ..onu skutečnost o které se mluví, ne jen slova,která to popisují) i na ten vztah učednictví.

Čili jedeš po slovech (a to není zas úplně od věci) ale já (subjektivně) vidím, že Písmo to vyloženě nezakazuje a naopak to umožňuje. myslím, že použitím slova učedník v tom správném smyslu nehřeším a zůstávám ještě v mantinelech daných Božím slovech, naopak , popisuji jimi dokonce duchovní princip, kdy Duch Svatý jistým lidem zjevuje jiné k zvláštnější osobní péči, jejímž obrazem je i vztah Ježíše a jeho dvanácti učedníků.

Nejsme ve vzduchoprázdnu. Není jen Bůh a my. Jsou mezi námi nějaké vazby. A jedna z vazeb ukázaných v Písmu je vazba učednická (ta nevylučue že je zároveň vazbou otcovsko
-synovskou (a dokonce v evangeliu ..čili duchovně ne tělesně) i když nemáme nikomu "říkat Otec"(z čehož by někdo mohl vyvodit, že nemůžeme mýt duchovní "syny " a nemůžeme být jejimi "otci" protože je jen jeden Otec atd. (už bych se opakoval))
(teda připadám si s těma závorkama jak při psaní html kódu)

Je to asi otázka výkladu a pochopení i přístupu Písma.

Podle tvrdého striktního přístupu bych mohl třeba i myslím celkem úspěšně tvrdit (ale nechci moc štěpit tuto diskuzi), že máme dodržovat přesně sedmý den (sobotu) a že ta sobota je ve skutečnosti změnami v kalendáři dokonce posunutá a přesně 7 násobek počtu dní země, nevychází na slavení toho a toho dne v našem kalednáři, který používáme, ale vychází na nějaký jiný. Myslím, že i při určité přesnosti a striktnosti při výkladu platí, že nesmíme skončit jen u slov a definic, ale v podstatě věci.(vím, že je to nebezpečné a dá se do toho zabalit leccos ale je to prostě tak)..viz třeba "Boží děti" a "Boží děti" jak jsem psal někde výše.
Nebo třeba: "Jan byl největším , ale přesto i ten nejmenší v Božím království je větší než on"

Zde nám nepomohou slova, musíme uvidět duchovní podstatu a skutečnost, onu "pravdu" za tím.

Vidím tedy, že v Písmu je ukázán nejen jasný striktní tlak na slova, ale je tady i něco jiného.

Např. i když Ježíšovi učedníci jí v sobotu obilí (asi obilí) tak je kritizují a JEžíš říká: "což jste nečetli , že David snědl taky ten chleba svatý atd (zakázaný) ..

Nebo oni dodržovali tvrdě sobotu a ten jim říká, že on může "pracovat", že "sobota je pro člověka ne člověk pro sobotu."

Vidím dvojí nebezpečí: jedním je příliš striktní lpění na slovech a druhým je zase naopak přílišné ulítnutí v domnělých principech a skrýtých skutečnostech, které ovšem Písmo vůbec nezjevuje.

Z hlediska mého ..a konkrétně toho slova "učedník" (v skrytu doufám, že tato naše diskuze nebude hodnocena Pánem jen jako slovíčkaření a plané dikuze) ..

tak
1. vidím, že v Bibli jde výce než o slova o podstatu.lásku, věrnost atd. a že lpění na slovech někdy zakrývá něco normálního Božího

(v tom se ještě určitě shodneme)

2. Řádím kauzu (úsměv) "učedník" do tohoto spektra a takto ho prožívám a aplikuji
(a zde bude asi rozdíl)

To byla fuška a asi i pro tebe při čtení

Pokoj



| Nadřazený

  • Re: otázka? Vložil: jirikrupa v Pondělí, 30. květen 2005 @ 13:06:12 CEST
    • Re: otázka? Vložil: Pastýř v Pondělí, 30. květen 2005 @ 16:43:33 CEST
    • Re: otázka? Vložil: xvejvodam v Úterý, 31. květen 2005 @ 22:09:16 CEST
      • Re: otázka? Vložil: jirikrupa v Středa, 01. červen 2005 @ 10:53:15 CEST


Stránka vygenerována za: 0.13 sekundy