Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 06. srpen 2012 @ 17:30:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ono je snadné tvrdit cokoli, ale dokaž svá slova z
Písma, že znovuzrození je mimo křest! Už jsem ti osvětlil dost
podrobně, co se s člověkem děje ve křtu a doložil Písmem.
Proč bych ti měl něco dokazovat z písma? Bude ti to k něčemu užitečné? Budeš tomu věřit? K čemu by ti byl takový "důkaz" byl? Nemám zkušenost, že by "dokazování z písma" bylo užitečné komukoliv, kdo si chce něco dokázat.
O znovuzrození psal svatý Jan evangelista. Stačí se podívat do písma, jak a kdy se znovuzrodil, co tím myslel, když o tom psal. Také o znovuzrození píše svatý Petr, první apoštol. Stačí se podívat do písma, jak a kdy se znovuzrodil, aby člověk věděl, o čem to ti dva vlastně psali, jakou náplň tomu pojmu dávali a porovnat s náplní, kterou máš ty. Pokud to dokážeš.
Těžko ale můžeš popřít, že se Kristus stal tvorem - člověkem. A to neoddělitelně od svého božství. Když se dneska klaníš Kristu Bohu (JHVH) klaníš se zároveň i Kristu - člověku. Jen článkem poukazuji na vaši malichernost, na bigotnost názorů, na krátkozrakost myšlení.
Naši malichernost? Krátkozrakost? Bigotnost? Opravdu naši?
V čem? Že neděláme sochy a obrazy, nekorunujeme je, nepřevlékáme, nelíbeme? Nenosíme na svou ochranu lidmi vyražený kus plechu s podobou stvoření v kapse? Nemáme nad každými dveřmi kousek dřeva? Neklekáme před dílem lidských rukou? Nemáme hrůzu z toho, že by se nám nějaký bůh ztratil a my ho museli hledat a nedejbože nenašli? A že bychom tuto praxi obhajovali hlava nehlava?
V čem přesně je ta "naše" malichernost?
Když se dnes klaníme Ježíši, spoléháme na něj a důvěřujeme mu, klaníme se někomu, kdo je ne-stvořený a skrze koho je všechno stvořeno. Není to pro nás stejné jako když se člověk klaní stvoření nebo dílu lidských rukou které zobrazuje něco na nebi a na zemi.
Dokážeš poznat ten rozdíl?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. srpen 2012 @ 08:56:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč by jsi měl něco dokazovat z Písma?
Protože bývá obvykle dobrým zvykem pravdivost svých vyhlášení umět také dokázat! A Písmo je už takovým osvědčeným zdrojem pravdy.
Takže které místo Písma vylučuje moje tvrzení, že člověk se znovu narodí ve křtu, když oblékne Krista a pro Kristovy zásluhy je Bohem ospravedlněn - jsou mu odpuštěny jeho hříchy a dál může už chodit v novotě života, jako uznané dítě Boží?
..."Nenosíme na svou ochranu lidmi vyražený kus plechu s podobou stvoření v kapse? Nemáme nad každými dveřmi kousek dřeva?"...
Žádný z předmětů nám nenahrazuje Boha.
Ty bys to měl vědět především. Ale to bys nám pak neměl co vyčítat! Hmotné předměty jsou jenom svátostinami - viditelnými znameními Božího požehnání. Jsou to posvátná znamení, které spolu s našimi modlitbami naznačují účinky milosti, zvláště duchovní. Prvními svátostinami byly Pavlovy šátky a zástěry, které pokládali (spolu s modlitbou) na nemocné a nemocní byli uzdravováni.
..."Když se dnes klaníme Ježíši, spoléháme na něj a
důvěřujeme mu, klaníme se někomu, kdo je ne-stvořený a skrze koho je
všechno stvořeno."...
A kam se ti ztratila ta lidská část Ježíše, skrze kterou je také našim bratrem?
Pokud se klaníš Ježíši, nemůžeš se zároveň neklanět i svému bratru, který nyní sedí na trůnu své slávy.
V tomto je ta tvoje bigotnost, že tuto skutečnost nedokážeš přijmout a tak o ní raději ani nepřemýšlíš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. srpen 2012 @ 09:25:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ohledně svátostin se ještě musím opravit. Svátostinou se stalo samozřejmě už také bláto, kterým Ježíš pomazal oči slepému a uzdravil ho. Svátostinou se stala i voda, která smývala malomocenství.
A nakonec co svatá půda hořícího keře, na které si Mojíš zul opánky, to nazvete také modloslužbou?
A co Mojžíšova hůl, co Mojžíšův měděný had, dokud pohled na něj uzdravoval?
I to byl přece jen symbol z plechu!
Naprosto podstaným není existence takových předmětů (které správně užívány přinášely požehnání) ale správný postoj lidského srdce, ve kterém stojí Bůh pořád na prvním místě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Úterý, 07. srpen 2012 @ 20:56:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko, a jaký že byl konec bronzového hada? Jinak Ježíš se divil, že Nikodém neznal pojem nového narození. Pokud by šlo o křest, proč se Ježíš divil? A v Ř1:4 je odpověď na uctívání JK. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 07. srpen 2012 @ 22:21:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."(které správně užívány přinášely požehnání)"...
..." jaký že byl konec bronzového hada?"...
Přestal být správně používán ...
A jaký byl konec Saula, Hospúodinem vybraného prvního krále Izraelců?
Nikodém mohl znát jenom křest Janův.
Křest Janův není křtem do Pánova jména.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Středa, 08. srpen 2012 @ 05:55:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, Nikodém, jako znalec Zákona měl znát Boží zaslíbení, že jednou nastane doba, kdy dostanou masité srdce, kdy budou navždy Božím lidem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 08. srpen 2012 @ 07:25:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj oko.
Už jsem ti psal: Nemám potřebu ani tobě ani sobě nic dokazovat, nemám důvod dělat to, co je vaším zvykem. Pokud by sis přestal pořád dokola něco dokazovat a začal se zajímat o to, jak věci jsou, pokud bys chtěl ukázat něco z písma nebo napsat svědectví ze života, rád to udělám.
Samozřejmě, že člověk se může znovunarodit při křtu, vůbec to nevylučuju, jen jsem takového člověka ještě v životě nepotkal, je to tedy pro mne jen teoretická možnost.
Zajímala by mne jedna věc. Ty jsi tu uvedl myšlenku, že první křesťané (Marie Magdalena, Jan, Petr, ...) nepotřebovali křest a nebyli pokřtěni. Odkud tahle myšlenka pochází? To je oficiální učení ŘKC, nebo sis tuhle myšlenku vymyslel ty sám v rámci svého dokazování? Pokud je to oficiální učení ŘKC, mohl bys prosím dát odkaz na to, kde jsi to našel? Díky.
Žádný z předmětů nám nenahrazuje Boha.
Ty bys to měl vědět především. Ale to bys nám pak neměl co vyčítat!
Já vám nic nevyčítám. Píšu o nás a našem životě, o tom, co jsem sám zažil. Jak to máte vy je vaše věc, oko.
To, že dodržujeme desatero (desatero z písma svatého) je naše věc. Dodržujeme ho rádi a ze srdce.
Jinak jsem zvědav na ty svátostiny, oko.
Pár kilometrů od nás je zdaleka největší koncentace svátostin, jaké kdy kdo dal kdo v historii dohromady: Zhruba několik set kusů stvoření na zemi, kterým se lidé klaněli. Vlasy svatého Metoděje, trnová koruna Ježíše, kousky kříže, části oblečení, zuby, úlomky kostí a jiných částí těl. Prochází tam desetitisíce lidí. Jsem zvědavý, jak se svátostiny projeví.
Pokud se já klaním Ježíši a je Ježíš mým pánem, vylučuje to abych se klaněl stvoření. Integrální součástí toho "Klanět se Ježíši" je poslušnost.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 08. srpen 2012 @ 08:17:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud zde cokoli tvrdíš a chceš být věrohodný, dokazování se nevyhneš.
Všichni lidé nejsou naivní pitomci, aby hned nekriticky sežrali kdejakou "novinu", kdejaký nesmysl.
Také apoštol Pavel dokazoval, vysvětloval, odvolával se na Písmo. A Pán Ježíš? Ten přece po tři roky dělal totéž! Dokazoval, že on je ten slíbený Mesiáš s mocí od Boha. Jak to, že tak málo znáš Písmo v praxi?
..." je Ježíš mým pánem, vylučuje to abych se klaněl stvoření."...
Proč se nezachováš jako chlap a neodpovíš přímo na mou otázku,
jak se můžeš klanět Ježíši a vynechat při tomto klanění tu jeho stvořenou lidskou část (tedy stvoření) - jeho nyní už oslavené tělo v nebi?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Středa, 08. srpen 2012 @ 20:57:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko, ty tvoje předsudky vůči uctívání Pána, jako Spasitele, nepřímo naznačují, že ty Krista, jako Zachránce odmítáš. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 08. srpen 2012 @ 21:49:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, Ježíš ukazoval, že je mesiáš. Nejen z písma. To můžeš bez problémů čekat i ode mne - jakmile se začneš u kteréhokoliv tématu zajímat o to, jak to s ním je a přestaneš si pořád něco dokazovat. Chápu, že tě ta debata asi nějak znejistila či co a musíš se ujistit, že se nepleteš. Já si dokazovat nic nepotřebuju a tobě už vůbec ne. Pokud mi nevěříš, je to tvoje rozhodnutí a máš na něj právo.
Proč se nezachováš jako chlap a neodpovíš přímo na mou otázku,
jak
se můžeš klanět Ježíši a vynechat při tomto klanění tu jeho stvořenou
lidskou část (tedy stvoření) - jeho nyní už oslavené tělo v nebi?
Přímo jsem ti na tvou otázku odpověděl ve dvou příspěvcích výše (1, 2) a nevidím důvod proč ti odpovídat potřetí. Můžeš si mou odpověď přečíst a pokud ti na ní není něco jasné, zeptej se, rád ti to vysvětlím.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. srpen 2012 @ 08:19:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."jak
se můžeš klanět Ježíši a vynechat při tomto klanění tu jeho stvořenou
lidskou část (tedy stvoření) - jeho nyní už oslavené tělo v nebi? "...
Ahoj Toníku.
Odpověděl jsi na mou otázku následovně:
"Pokud se já klaním Ježíši a je Ježíš mým pánem, vylučuje to abych se klaněl stvoření."
Opravdu máš za to, že toto je skutečně odpovědí na mou otázku? Nespletl ses?
Kde je vysvětlení toho, zda se klaníš Ježíši v úplnosti, nebo ze svého klanění vynecháváš Ježíšovo oslavené tělo, tu stvořenou část?
Bůh se stal tvorem, to je základem křesťanské zvěsti. Ježíš je Bůh i člověk zároveń, má dvě přirozenosti. Neoddělitelně.
Jak to ty děláš, že se klaníš Bohu, aniž by ses zároveň klaněl tvoru?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 09. srpen 2012 @ 09:43:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Opravdu máš za to, že toto je skutečně odpovědí na mou otázku? Nespletl ses?
Aha, ty jsi nepochopil, co je odpovědí na tvou otázku. tak znovu.
No, kdybys znal či bral vážně křesťanské vyznání víry, tak by ses mohl takto těžko ptát.
....
Věřím v jednoho Pána Ježíše Krista, jednorozeného Syna Božího, který se
zrodil z Otce přede všemi věky. Bůh z Boha, Světlo ze Světla, pravý Bůh
z pravého Boha, zrozený, ne stvořený, jedné podstaty s Otcem, skrze něho všechno je stvořeno. ...
Zkus se tam u vás těch teologů zeptat, proč tam v tom vyznání je to slůvko "nestvořený", snad ti osvětlí, proč se křesťané klaní Ježíši Kristu.
Ale to už je opět to, o čem jsme se bavili, jestli jsou lidé od
přirozenosti Boží děti nebo jsou Boží stvoření a jestli byl Ježíš Boží
stvoření nebo je Ježíš narozen z Boha.
Když se dnes klaníme Ježíši, spoléháme na něj a
důvěřujeme mu, klaníme se někomu, kdo je ne-stvořený a skrze koho je
všechno stvořeno. Není to pro nás stejné jako když se člověk klaní
stvoření nebo dílu lidských rukou které zobrazuje něco na nebi a na
zemi.
Nevím, jestli chápeš co znamená to slovo "nestvořený". Už ses teologů tam u vás zeptal, proč je ve vyznání víry to slůvko "nestvořený"? Kdyby ses na to zeptal, dostal bys odpověď na tvojí otázku, protože tuhle otázku řešila církev dlouho a i teologové tam u vás o tom budou vědět. Ale radši jim neříkej, jaký jsi napsal veřejně na internetu článek a co v něm tvrdíš ;-)
Kromě tohoto naprostého křesťanského základu (že Ježíš není Boží stvoření, ale je Boží syn, jedné podstaty s Otcem) jsou tvoje otázky zjevně dané tvým materialistickým náboženstvím (soustředěním na hmotu), jehož propagace zde je u tebe velmi častá.
Když máme někoho rádi, milujeme jeho (agapé), ne jeho tělo. Když někoho uctíváme, uctíváme jeho, ne jeho tělo a krev. (to si také někteří lidé pletou) Když se někomu klaníme, klaníme se jemu, ne jeho tělu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. srpen 2012 @ 20:34:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Když se někomu klaníme, klaníme se jemu, ne jeho tělu."...
Tak proč nám vyčítáte modloslužbu k obrazům a sochám, když vám úplně stejným způsobem vysvětlujeme, že nevzdáváme úctu obrazu ani soše, ale tomu, koho obraz nebo socha představují?
..." klaníme se někomu, kdo je ne-stvořený a skrze koho je
všechno stvořeno."...
A stále zůstáváš uzavřen a zablokován ve svém hrobu a nepustíš tam ani paprsek světla rozumu.
Povím ti novinu.
Tento ne-stvořený Bůh se z lásky k nám stal tvorem! Tak se snížil, aby člověka vyzvedl a zachránil.
Ježíš - Bůh je nyní v těle jako Ježíš - člověk. Jako tvor! Neoddělitelně!
Klaníš - li se nyní Ježíši - Bohu, nemůžeš se už neklanět zároveň i Ježíši - člověku.
Nemůžeš se ani spoléhat a důvěřovat Ježíši - Bohu, a už nespoléhat a nedůvěřovat Ježíši - člověku.
To všechno je logicky už nemožné.
Otec Syna oslavil v těle.
Kristovo tělo je Otcem už oslavené a On už v tomto těle sedí na trůnu.
Otec Syna neváhal oslavit v těle a vy váháte Syna oslavovat a klanět se mu, protože je v těle, protože je také tvor jako my? Protože je naším bratrem?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 09. srpen 2012 @ 22:00:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak proč nám vyčítáte modloslužbu k obrazům a
sochám, když vám úplně stejným způsobem vysvětlujeme, že nevzdáváme úctu
obrazu ani soše, ale tomu, koho obraz nebo socha představují?
No, my (kdo to je vlastně vy ve tvém příspěvku?) vám nic takového nevyčítáme. Ale zřejmě si na sebe vztahujete naše svědectví z doby, kdy jsme ještě sloužili stvoření a klekali před kdejakou modlou.
Jaký máme názor ke vzdávání úcty obrazu či soše, která kohosi představuje si můžeš přečíst například ve 32 kapitole Exodu.
Postoj k tématu a učení z tradice církve k tvému výmyslu jsem ti uvedl. Pokud je to pro tebe "hrobu bez paprsku světla rozumu", tak je mi tě líto, ale více s tím nenadělám.
Chceš li, poděl se se svým extra novým objevem že "kristus je tvor" třeba s vaším panem farářem. Ostatně: jestli je tvůj kristus tvor a tvůj bratr podle těla, kdo ho stvořil?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 10. srpen 2012 @ 08:49:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud se klaníš Ježíši - Bohu, který sedí na trůnu své slávy, tak tomu celkem rozumím.
Ale jak to děláš, že se přitom už zároveń neklaníš také Ježíši v oslaveném lidském těle, který v tomto lidském těle sedí na tomtéž trůnu slávy - našemu bratru (Neboť Ten, který posvěcuje, i ti, kteří jsou posvěcováni,
jsou všichni z jednoho. Proto se nestydí nazývat je bratry - Žd 2,11)?
..." Ostatně: jestli je tvůj kristus tvor a tvůj bratr podle těla, kdo ho stvořil?"...
Křesťan nebude řešit tak bezpředmětnou otázku, zda je Kristus našim bratrem podle těla. To je přece jasné, že je. Jen tak (jako člověk) mohl vzít na sebe lidské viny.
Kristus je Bohem i tvorem zároveń. Proto se stal člověkem, aby nás vykoupil. Jen člověk v zastoupení nás ostatní lidi mohl vykoupit, anděl by to nesvedl. Ani žádný z lidí nemohl dokázat usmířit Otce. I spravedlivý Henoch, který chodil s Bohem, nebyl nakonec víc, než jen neužitečný služebník (Lk 17,7-10) bez nároku na jakékoli zásluhy. Proto nás mohl zachránit jedině Boží Syn tím, že se snížil a stal se také tvorem - člověkem. A tímto je už navždy. Bohem i člověkem.
Je mi až trapné opakovat zde takové naprosté základy křesťanství.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 11. srpen 2012 @ 22:27:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj oko.
Pokud si myslíš, že Ježíš je tvor a kdo se klaní Ježíši klaní se tvoru, nechám tě dále přitom. Myslím, že jsem k tématu uvedl dost a je mi trapné ty křesťanské základy ohledně tohoto tématu opakovat.
Křesťan nebude řešit tak bezpředmětnou otázku, zda
je Kristus našim bratrem podle těla. To je přece jasné, že je. Jen tak
(jako člověk) mohl vzít na sebe lidské viny.
Vůbec nemusím řešit otázku zda je Ježíš můj bratr podle těla - to je přece jasné, že Ježíš není můj bratr podle těla. I když je moje maminka Marie, mám jen jednoho bratra, ten se jmenuje "rolník" (řecky). Jiného bratra podle těla nemám. Ježíš není ani můj příbuzný podle těla: Ježíš byl žid, Izraelec, já jsem čech, pohan. Ježíš se narodil v prvním století, já v minulém století. Ježíš je nanejvýš něco jako můj pra-pra-pra-ahodněhodněmocpra-strýček podle těla, ale tak někde přes Noeho.
Ale Ježíš je můj bratr podle ducha. Protože můj duch se narodil z toho Jednoho.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 12. srpen 2012 @ 11:54:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš je Bohem ale je zároveň také nesporně tvorem - člověkem. Je našim bratrem.
Nemůžeš se klanět Bohu a neklanět se zároveń také Ježíši v lidském těle, které už Otec oslavil!
..."to je přece jasné, že Ježíš není můj bratr podle těla"...
Ježíš je podle těla člověkem stejně jako ty. Je podle těla potomkem z Davidova rodu, stejně jako ty je potomkem Adama a Evy. Takto, podle těla, jsme všichni lidé všech dob bratry a sestrami - potomci prarodičů Adama a Evy.
Člověk v úplnosti je tělo a duch. Podle těla jsme všichni lidé bratry a sestrami. Podle ducha jsme se stali Kristovými bratry pokristěním ve křtu, obléknutím Krista.
Náš spor je skutečně jenom o úrovni vzdělání ve víře nikoli o věroučných mezidenominačních rozdílech.
Ježíš se ujal Abrahamova semene tím, že se stal jedním z nás - lidí.
Co myslíš, Marie Magdaléna a ta druhá Marie se klaněly Kristu jen jaksi "duchovně" (jen jako Bohu), nebo se doopravdy klaněly Kristu - Bohu v lidském těle? (Mt 28,9) A když to šly oznámit jeho učedníkům, vtom se s nimi setkal
Ježíš a pozdravil je. Přistoupily tedy, objaly jeho nohy a
poklonily se mu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 08. srpen 2012 @ 08:33:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě ohledně svátostin. Podle toho, jak jsi svátostiny popsal, tak vůbec nerozumíš, oč se jedná. Pleteš si je s tím, co my označujeme slovem "relikvie".
Můžeš se ale informovat:
Svátostiny - Ony posvátné úkony, kterými nás Církev
doporučuje pod ochranu Boží, jsou různá svěcení a žehnání. Mezi věci,
kterými nás Církev doporučuje ochraně Boží patří: Svěcená voda a různé
jiné posvěcené předměty.
Svátosti ustanovil Pán Ježíš a je jich sedm.
Svátostiny ustanovila Církev a je jich více. Pro službu Boží se světí
například řeholní osoby, kostel, oltář, mešní roucho, kalich, zvon,
hřbitov, křestní voda, olej křtěnců i nemocných, křižmo a popel. Pro
věřící se světí například: Kříže, medaile, růžence, sochy, obrazy,
prsteny, voda, křída, hromnice, ratolesti na Květnou neděli, pokrmy
a jiné.
Při svěcení těchto věcí se kněz modlí, aby Bůh chránil od všeho
zlého na duši i na těle ty, kteří budou zbožně tyto posvěcené věci
používat. K úkonům žehnání náleží také žehnání s Největší svátostí
oltářní, požehnání kněžské, požehnání svatoblažejské a úvod křesťanské
matky.
Nebo také zde: http://www.getsemany.cz/node/256
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 08. srpen 2012 @ 21:50:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Podle toho, jak jsi svátostiny popsal, tak vůbec nerozumíš, oč se jedná. Pleteš si je s tím, co my označujeme slovem "relikvie".
Díky za upozornění, oko.
A relikvie nejsou svátostiny?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. srpen 2012 @ 08:37:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Relikvie jsou zvláštním druhem. Samotné relikvie nejsou vůbec používány způsobem osobní zbožnosti jako ostatní svátostiny.
Relikvie je nejčastěji takový malý hrob mučedníka nebo jiného svatého. Nahrazuje vlastně symbolicky hrob skutečný. Každý oltář katolické církve obsahuje takovou relikvii. Je to tak už od prvních časů církve, kdy se křesťané shromaźdovali k bohoslužbám na hrobech mučedníků a děje se tak až podnes.
Vyjadřujeme tím svou víru, že církev Kristova vytváří společenství nejen lidí putujících po tomto světě, ale že vytváříme společenství se všemi křesťany od apoštolského prvopočátku i s anděly a spravedlivými svatými SZ od Adama až po Krista.
Že my všichni vytváříme společenství Kristovy církve kolem oltáře při slavení Kristovy oběti. Spolu s námi zde stojí první křesťané, starozákonní proroci i nebeští andělé.
Proto míváme v kostele pořád tak narváno! :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Didymos v Čtvrtek, 09. srpen 2012 @ 08:42:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Okoslave,to je pěkné, že tak obhajuješ relikvie, ale kde je KRISTUS? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 09. srpen 2012 @ 12:39:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ze dřeva z kříže z Golgoty by byl celý les, z hřebů bys v kovošrotu vydělal majlant a je tady n.o.1 - turínské plátno. To je jejich "Kristus"... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. srpen 2012 @ 20:43:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."je pěkné, že tak obhajuješ relikvie, ale kde je KRISTUS?"...
Moc dobrá otázka. Zde je odpověď:
(Jb 19,25-26) Ačkoli já vím, že vykupitel můj živ jest, a že v den
nejposlednější nad prachem se postaví.
A ač by kůži mou i tělo červi zvrtali, však vždy v těle
svém uzřím Boha.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. srpen 2012 @ 21:18:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pár kilometrů od nás je zdaleka největší koncentace svátostin,
jaké kdy kdo dal kdo v historii dohromady: Zhruba několik set kusů
stvoření na zemi, kterým se lidé klaněli. Vlasy svatého Metoděje, trnová
koruna Ježíše, kousky kříže, části oblečení, zuby, úlomky kostí a
jiných částí těl. Prochází tam desetitisíce lidí. Jsem zvědavý, jak se
svátostiny projeví."...
Rádo se stalo - ale stále jsi nepochopil - ani přes ten sáhodlouhý výklad.
Pokud jsi zde psal o výstavě uměleckých děl (obrazů a soch) Europa Jagellonica - tak to přece nejsou svátostiny.
Pokud jsi měl na mysli Kostnici v Kutné Hoře - tak ani tato mrtvá těla nejsou žádnými svátostinami. Nejsou to ani relikvie.
Svátostiny jsou různé předměty osobní zbožnosti jako znamení Boží milosti. Jsou užívané s vírou a modlitbou. Jako třeba růžence, křížky a medailonky. Nikterak se jim neklaníme - nosíme je třeba na krku, nebo v umaštěné kapse. Jsou nástroji zbožnosti a jejich používání s vírou a modlitbou provází Boží požehnání.
..."Svátosti i svátostiny přece obsahují „viditelné a
neviditelné prvky; jde přitom o skutečnost, kterou člověk může vnímat a
poznávat, která se však nakonec jeho chápání vymyká a zůstává
tajemstvím. To, co je viditelné, zjevné a dostupné, je znamením pro
neviditelné, skryté a tajemné“ "...
Z tohoto pohledu je zřejmě i relikvie svátostina. Nikoli však svátostina typická, primárně určená jako předmět osobní zbožnosti (jako jiné svátostiny), ale jako předmět slavení Boha ve společenství církve.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 09. srpen 2012 @ 22:08:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud jsi zde psal o výstavě uměleckých děl (obrazů a soch) Europa Jagellonica - tak to přece nejsou svátostiny. Pokud jsi měl na mysli Kostnici v Kutné Hoře - tak ani tato mrtvá těla nejsou žádnými svátostinami. Nejsou to ani relikvie.
Oko, já jsem velmi přesně popisoval, o čem jsem psal - a nebylo to ani jedno, ani druhé. Psal jsem o relikviích a svátostinách, které jsou součástí výstavy. To, že je chomáč vlasů obalen nějakým pozlaceným tepaným stříbrem určité umělecké hodnoty na to, že relikvie je relikvie a na její účinnosti nic nemení, ne?
Z tohoto pohledu je zřejmě i relikvie svátostina. Nikoli
však svátostina typická, primárně určená jako předmět osobní zbožnosti
(jako jiné svátostiny), ale jako předmět slavení Boha ve společenství
církve.
Čili relikvie, o kterých jsem psal, jsou svátostiny. Nepopletl jsem to tedy já. To mis stačí. Už jsem se lekl, že se v ŘKC něco zase změnilo a relikvie už nejsou svátostiny.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 10. srpen 2012 @ 08:28:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pár kilometrů od nás je zdaleka největší koncentace svátostin,
jaké kdy kdo dal kdo v historii dohromady"...
..." relikvie, o kterých jsem psal, jsou svátostiny. Nepopletl jsem to tedy já."...
Kdyby jsi rozuměl věci, nesnažil by ses sám sobě dokazovat, co jsi nepopletl. Dal jsi totiž příklad zcela netypický pro život křesťana.
Zdaleka největší koncentrace svátostin se nachází mezi lidmi, nikoli na nějaké výstavě. Už jsem ti to nahoře vysvětlil - nepochopils.
Svátostiny - Ony posvátné úkony, kterými nás Církev
doporučuje pod ochranu Boží, jsou různá svěcení a žehnání. Mezi věci,
kterými nás Církev doporučuje ochraně Boží patří: Svěcená voda a různé
jiné posvěcené předměty.
Pro službu Boží se světí
například řeholní osoby, kostel, oltář, mešní roucho, kalich, zvon,
hřbitov, křestní voda, olej křtěnců i nemocných, křižmo a popel (a zde bych zařadil i relikvie).
Pro
věřící se světí například: Kříže, medaile, růžence, sochy, obrazy,
prsteny, voda, křída, hromnice, ratolesti na Květnou neděli, pokrmy
a jiné.
Vytáhnout si z tohoto všeho jen jednu docela nevýznamnou podmnožinu, která nijak podstatně neovlivńuje praktický život křesťana a dát ji jako hlavní příklad toho, co si pod významem "svátostina" lze představit, je jen výrazem tvé hrubé neznalosti věci.
Ale třeba ti to opravdu tak stačí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 10. srpen 2012 @ 14:22:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Vytáhnout si z tohoto všeho jen jednu docela
nevýznamnou podmnožinu, která nijak podstatně neovlivńuje praktický
život křesťana a dát ji jako hlavní příklad toho, co si pod významem
"svátostina" lze představit, je jen výrazem tvé hrubé neznalosti věci.
No, oko, zase sis to převrátil po svém. Když si něco vymyslíš, statečně proti tomu bojuješ.
Pokud jde o můj názor:
- samozřejmě, že vím, že kousky těl nijak neovlivňují praktický život křesťana. Ani by mne nic takového nenapadlo. Život mnohých ŘK ovlivňují značně.
- relikvie z výztavy jsem nedal jako hlavní příklad svátostin. Jako příklad svátostin jsem nejdříve uvedl to, co znám: Sochy, plechové medailky, různá dřeva a podobně. Až v druhé řadě relikvie. Nebylo to proto, že bych si myslel, že jsou "hlavní", ale bylo to proto, že jsem před pár dny byl na výstavě.
Zbytek je už jen tvoje fabulace aby sis ty mohl dokazovat, že tématu nerozumím. Třeba ti to tak stačí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 11. srpen 2012 @ 08:17:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..."..."Pár kilometrů od nás je zdaleka největší koncentace svátostin,
jaké kdy kdo dal kdo v historii dohromady: Zhruba několik set kusů
stvoření na zemi, kterým se lidé klaněli. Vlasy svatého Metoděje, trnová
koruna Ježíše, kousky kříže, části oblečení, zuby, úlomky kostí a
jiných částí těl. Prochází tam desetitisíce lidí. Jsem zvědavý, jak se
svátostiny projeví."..."...
..."relikvie z výztavy jsem nedal jako hlavní příklad svátostin. Jako příklad svátostin jsem nejdříve uvedl to, co znám: Sochy, plechové medailky, různá dřeva a podobně."...
Zda dal, nebo nedal? Ať si každý udělá závěr sám podle svého rozumu.
I Mojžíšův had byl jen taková "plechová medailonka". Přesto prokazatelně zachraňoval životy.
I Mojžíšova hůl byla jen takovým obyčejným "dřevem". Přesto se skrze toto "dřevo" zjevovala Boží moc.
Vůbec ti nezávidím, jaký vnitřní zmatek u tebe (jako u zapřisáhlého odmítače vší hmoty v oblasti duc*****) to musí vyvolávat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 08. srpen 2012 @ 21:53:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj oko.
Ještě by mne zajímala jedna věc, asi sis nevšiml otázky
Ty jsi tu uvedl myšlenku,
že první křesťané (Marie Magdalena, Jan, Petr, ...) nepotřebovali křest a
nebyli pokřtěni. Odkud tahle myšlenka pochází? To je oficiální učení
ŘKC, nebo sis tuhle myšlenku vymyslel ty sám v rámci svého dokazování?
Pokud je to oficiální učení ŘKC, mohl bys prosím dát odkaz na to, kde
jsi to našel? Díky.
Pokud tu jste jiní ŘK, rád bych se vás na toto téma zeptal. Co si myslíte o této myšlence Oka, že první křesťané se znovuzrodili mimo křest a křest nepotřebovali? Znáte toto učení z ŘKC, slyšeli jste ho někdy? Pokud ano, kde je toto učení uvedeno? Souhlasíte v této věci s okem?
Díky
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. srpen 2012 @ 09:00:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikde v Písmu se nedočteš nic o křtu apoštolů, ani úplně prvních křesťanů, kteří chodili s Kristem, dokud on chodil po zemi.
Ani oficiální učení církve nepovažuje za důležité o tomto něco učit. Je to spíš záležitostí teologů a osobně těch, kterých se to týkalo. Nijak to nesouvisí s praktickým životem křesťana a proto není třeba o tom nic učit. klidně můžeme říci, že nevíme. Apoštolové křest nepotřebovali (jak jsem už vysvětlil) - mohli se ale klidně z různých důvodů nechat i pokřtít. Třeba pro obnovení své víry. I dneska můžeme dělat obnovu křtu (většinou jen obnovu křestního slibu), nebo obnovu slibu manželského. Je to už z jiných důvodů - kvůli růstu zbožnosti, utvrzení ve víře.
Nejdříve si je třeba uvědomit, co je podstatou křtu do Pánova jména, co křest způsobí. Ve křtu je člověk "pokristěn" - to znamená je pozván Kristem do společného života jako jeho učedník. Získává právo chodit s Pánem. Stává se Bohem uznané dítě.
Hypoteticky v principu: - kdyby Kristus nevstoupil na nebesa, nebylo by třeba křtu. Mohl by zvát do společného života všechny osobně sám. Ale tuto cestu Bůh nezvolil.
Křest do Pánova jména se začal uplatňovat až po jeho ustanovení (Mt 28,19) Kristem. Tehdy začal být aktuální, protože noví křesťané už nemohli být zváni do společného života s Kristem osobně Kristem v těle, ale jsou zváni Duchem svatým, kterého Kristus poslal církvi místo sebe.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 09. srpen 2012 @ 09:44:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Aha, takže jestli tě dobře chápu, tak sis učení o tom, že první učedníci nepotřebovali křest a nebyli pokřtěni, vymyslel ty sám, není to učení ŘKC?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O významu slov. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. srpen 2012 @ 20:15:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nabídni nám učení lepší!
|
]
|
|