Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jistota spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 13. září 2014 @ 05:13:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Opět jedna nedůstojná "toníkovina". Že tě to baví se uchylovat k takovým praktikám. Je přece každému zjevné, že ono vytrhávání vytýkám právě tobě!
Stando, mě je taky zjevné, že sis o mne vymyslel něco, co nedělám.
Uvedl jsem ti konkrétní místo našeho učení, jeho význam jsem nikam neposunul (neuvedl jsem posunutý smysl, jak sis ty nepravdivě vymyslel) a dal jsem ti odkaz do toho učení aby sis mohl přečíst kontext, ve kterém je to učení uvedeno.
Pokud by tě "pravdy víry" mého nynějšího společenství zajímaly, mohu ti z těch pravd uvést několik dalších míst, které říkají, že moje záchrana není z člověka (tedy není ze mně) ale že záchrana je z Boha.
Bůh je totiž moje záchrana. Bůh je moje jistota.
A ty výroky nemají žádný posunutý smysl, jsou pravdivé tak, jak jsou napsané a není potřeba k nim přidávaj nějaký výklad, který by jejich smysl posouval.
Je to pro tebe pochopitelné?
Tak, jak si motáš ty svoje "podmínky" to je tvoje věc, je to dané tím, že žiješ pod jiným zákonem, "v jiném světě" než já. To se projevuje i na tvém uvažování, kdy píšeš, že "jistota by z člověka mohla vyrobit pořádné monstrum omlouvající si každé zlo a dopřávající si každou rozkoš po které zatouží bez jakékoliv zpětné vazby z následků". Jak by mohl Bůh něco takového udělat? To, co ty omylem připisuješ Bohu, dělá satan a jeho "svoboda" hřešit, ne Bůh a jeho milost, jeho spása.
Jestli jsem tě pochopil, tak ty máš vymyšlené tak, že pan farář udělá s konvičkou jakousi "dočasnou spásu", "pro tento svět", kterou si ty pak musíš udržet a dodělat po svém na spásu věčnou, která už (snad) vytrvá.
Všechno, co Bůh udělá, to bude pro věčnost, není možné k tomu nic přidat a není možné od toho nic ubrat. Bůh to udělal, abychom měli před ním bázeň.
Bůh nám dal do srdce věčnost - pro nás pak není nic lepšího, než abychom se z toho radovali a konali ve svých životech dobro. Beze strachu, vysvobozeni z rukou nepřátel, po všechny dny svého života, jak nám to Bůh dal.
U nás, v našem společenství to máme tak, že Bůh dělá dlouhodobé věci, věčné věci, trvanlivé věci (podle toho se také ty věci poznají a rozliší od díla člověka, které je prchavé a moc nevydrží) a člověk ty věci od Boha s vděčností a radostí přijímá.
Toník |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jistota spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. září 2014 @ 09:16:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Uvedl jsem ti konkrétní místo našeho učení, jeho význam jsem nikam neposunul "...
V tomto s tebou souhlasím, tak jsem to ve smyslu i mínil. To posunutí smyslu oproti Písmu za tebe udělali tvůrci a vykladači vašeho učení, ty jsi už jenom reprodukoval.
Skutečné Písmo ve smyslu učí, že jsme byli spaseni, že naše spasení probíhá a že stejně potřebujeme být spaseni i v okamžiku smrti, v okamžiku našeho přechodu do věčnosti.
(Žd 9,27-28) A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud,
tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy
mnohých, a těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu,
aby je spasil.
Že naše spasení Kristem v minulosti není ještě žádnou zárukou našeho spasení na věčnosti, jsem zde už vysvětloval mnohokrát. Jen člověk s clonou chybného učení na očích může nevidět, že spaseni spásou věčnou budou jenom ti, kterí při jeho druhém příchodu Krista svým stavem svatého života očekávají. Že skutečné křesťanské učení učí o Boží podmínce pro věčnou spásu - totiž žít adekvátním křesťanským životem zde na zemi - vytrvávat v dobrém až do konce.
I pro mě je Bůh mojí záchranou, mojí jistotou. Ale co tím chceš říci? Potřebuje snad Bůh být spasen? My lidé ano. A my lidé, na rozdíl od Boha, býváme nevěrní i svým definitivním předsevzetím, i svým minulým slibům. Rozdíl je mezi námi jednotlivci pouze v tom, do jaké míry naše nevěrnost sahá, nakolik z lidské slabosti svou jistotu znovu a znovu opouštíme.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jistota spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 14. září 2014 @ 22:37:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | (Žd 9,27-28) A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud, tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy mnohých, a těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu, aby je spasil.
Ahoj Stando.
přečetl jsem si znova svoje příspěvky jestli v nich je to, co sis vymyslel a ponechám stranou tvoje výmysly o mne, které máš v hlavě, protože nejsou důležité.
Chceš li si žít ve lži a psát je sem, je to tvá "svoboda hřešit" a tu ti nehodlám brát.
Jsem rád, že když už cituješ z našeho učení toto místo, nevytrháváš jen první část toho verše o soudu, ale píšeš už i tu část o nás, kteří Ježíše očekávají a to dokonce boldem.
Snad sis tedy toho, co je psáno o křesťanech, konečně všiml?
Rozumíš už tedy, že se nám Ježíš ukáže, aby nás spasil? Nebudeme se spasovat sami svými skutky.
Naše spasení Ježíšem v minulosti nebylo jen v tomto čase, tady na zemi. To, co se stalo na kříži se netýká jenom toho, co se děje tady na zemi s námi, záchrany, kterou jsme v Ježíši zažili a zažíváme. To podstatné, co Ježíš udělal, se týká věčnosti s Bohem. Záchrana, kterou žijeme s Bohem tady na zemi, je jen malinká část, nedokonalý odlesk.
S Ježíšem jsem třeba zažil uzdravení těla. Bůh se mne dotknul a byl jsem ve vteřině, v mžiku uzdraven. Ale přeto nejsem teď 100% zdavý, trápí mne některé nemoci. A to i dost nepříjemně. Modlím se za udravení, očekávám Boží zásah, ale i když se nestane za celou dobu tady na zemi, tak v nebi už žádná nemoc ani žádné trápení nebude. A přesto věřím, že Ježíš vynesl na kříž všechny naše nemoci, naše bolesti, všechnen náš hřích a trest.
Kdyby sis naše učení četl od toho místa co cituješ dále, přečetl by sis, že:
Ježíš řekl: Hle, tu jsem -- v svitku knihy je napsáno o mně --, abych vykonal, Bože, tvou vůli. V této vůli jsme posvěceni skrze oběť těla Ježíše Krista jednou provždy.
Každý kněz stojí a koná denně službu a častokrát přináší stejné oběti, které nemohou nikdy odstranit hříchy.
Ježíš však přinesl jedinou oběť za hříchy a navždy usedl po pravici Boží a nadále jen čeká, až jeho nepřátelé budou položeni za podnož jeho nohou. Neboť jedinou obětí učinil navždy dokonalými ty, kteří jsou posvěcováni.
Dosvědčuje nám to i Duch Svatý, neboť po slovech: ‚Toto je smlouva, kterou s nimi uzavřu po těch dnech, praví Pán: budu dávat své zákony do jejich srdce a napíši je do jejich mysli,‘ dodává: ‚a na jejich hříchy a jejich nepravosti již nikdy nevzpomenu.‘
Ten, který dal slib, je věrný. Ježíšův skutek v minulosti a jeho slovo je zárukou toho, co se bude dít dále.
Proto jeho věrnost jsme a budeme s Bohem.
Toník |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jistota s (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. září 2014 @ 11:07:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Spasení je v osobě Krista. Spasení je V Kristu, spasení není VNĚ Krista. Věřit Kristu, věřit Jeho slovům, věřit v Jeho milost, je to samé jako věřit v Jeho jistou spásu. Vírou jsme spasení! Spása je ve víře, V Krista. Spása není ve víře ve svůj příkladný život! Spása není ve skutcích, je ve víře! Vytrvání až do konce znamená jen jedno jediné- NEODMÍTNUTÍ Krista a Jeho spásy, NEODMÍTNUTÍ ve víře! To je život víry. A víra bez skutků? Většina modloslužebníků si neuvědomuje, že víra bez (dobrých) skutku není vůbec víra. Je to pouhé náboženské přesvědčení, u kterého jsou skutky povětšinou zákonické, či modloslužebné. Tedy skutky zlé. Nikdy ne skutky v dobré, skutky v pravdě. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jisto (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. září 2014 @ 11:25:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jsou to právě modloslužebníci, kteří chtějí vidět skutky "víry", jako skutky modloslužby. Skutky náboženských obřadných úkonů, skutky záslužné, skutky určené papežským *****m. A když tyto "skutky" víry vidíš Oko, řekneš: To je správný "křesťan", každou neděli je v kostele, na kůru si může strhnou hlasivky, všechny "svátosti" má obřadně ošéfované. Jenže to nejsou dobré skutky víry, to jsou zlé skutky nevíry- náboženského přesvědčení, mylně nazývaného jako víra. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jistota s (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 15. září 2014 @ 20:55:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nejsem si jist, zda zrovna i vy patříte mezi ty, kdo Ježíše očekávají.
No, to ani nemusíš.
Je, pokud ti mohu radit, podle sebe a svých postojů nesuď ostatní.
Zkus si představit, že nežijí to co ty a neuvažují jako ty. Byť to pro tebe asi bude těžké.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jistota spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. září 2014 @ 09:48:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Jestli jsem tě pochopil, tak ty máš vymyšlené tak, že pan farář udělá s konvičkou jakousi "dočasnou spásu", "pro tento svět""...
Toníku, ty že jsi byl někdy aktivním římskokatolíkem? Opravdu? Nepleteš se v tom?
Jak to, že jsi tak rychle zapomněl, co římskokatolická církev o křtu učí doopravdy? Křtít může v odůvodněných případech každý člověk, nikoli jen farář a konvičku ti může klidně zapůjčit domů, aby sis mohl zalívat rajčata. Konvička ke křtu nutně potřebná vůbec není. Ani farář ke křtu nutně potřebný není.
Znovuzrození člověka starého do Božího dítěte ve křtu je výlučně dílem Ducha svatého a člověk k němu nemůže nic přidat ani ubrat. Ve křtu jsme spaseni výhradně milostí Boží, je to výhradně Boží skutek! Církev při křtu vyznává jen svou víru a v osobě faráře zajišťuje, že křest proběhl správně podle učení církve (Mt 28,19) a farář tedy potvrzuje a svou osobou zaručuje, že pokřtěný se stal opravdu údem římskokatolické církve.
Spasení ve křtu není jen pro tento pozemský život, je už navěky. Člověk, obléknutím Krista ve křtu (Gal 3,27) dostává pečeť toho, kterého oblékl - je už křesťanem navěky - kristovcem.
Dále už může být jen křesťanem buď dobrým, věrným - nebo křesťanem nevěrným, od Krista odpadlým.
..." U nás, v našem společenství to máme tak, že Bůh
dělá dlouhodobé věci, věčné věci, trvanlivé věci (podle toho se také ty
věci poznají a rozliší od díla člověka, které je prchavé a moc nevydrží)
"...
V tom našem splečenství používáme zdravý rozum, neopouštíme jej pro bezduché citování vytrhovaných veršů.
A ten náš rozum svědčí o tom, že Bůh dělá jak věci trvalé (nepomíjivé), tak i věci prchavé (pomíjivé). Také náš hmotný viditelný svět je Božím dílem a moc dobře víme, že nepatří mezi Boží díla nepomíjivá, že i náš svět jednou pomine. Také pomíjivá a prchavá duha je Božím dílem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jistota spasení (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 14. září 2014 @ 22:45:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ty že jsi byl někdy aktivním římskokatolíkem? Opravdu? Nepleteš se v tom?
Jak to, že jsi tak rychle zapomněl, co římskokatolická církev o křtu učí doopravdy? Křtít může v odůvodněných případech každý člověk, nikoli jen farář a konvičku ti může klidně zapůjčit domů, aby sis mohl zalívat rajčata. Konvička ke křtu nutně potřebná vůbec není. Ani farář ke křtu nutně potřebný není.
Koukám, že tonoucí se stébla chytá a opět už jsi od tématu odběhl k osobním invektivám.
Pokud by tě to zajímalo, tak samozřejmě vím, že svátost křtu může provádět jakýkoliv člověk.
A ty jsi byl někdy aktivním římským katolíkem? Opravdu? Nepleteš se v tom?
A už víš, že pro platnost svátosti křtu je třeba správná formule, materie a úmysl, ale není třeba víry ani jednoho z účinkujících?
A ten náš rozum svědčí o tom, že Bůh dělá jak věci trvalé (nepomíjivé), tak i věci prchavé (pomíjivé). Také náš hmotný viditelný svět je Božím dílem a moc dobře víme, že nepatří mezi Boží díla nepomíjivá, že i náš svět jednou pomine. Také pomíjivá a prchavá duha je Božím dílem.
Já vím. A stejně tak jako svět je pomíjivé to vaše spasení ve svátosti křtu.
V tom se právě spasení v Ježíši Kristu liší. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jistota spase (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 15. září 2014 @ 11:17:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pokud by tě to zajímalo, tak samozřejmě vím, že svátost křtu může provádět jakýkoliv člověk. "...
Když to tak samozřejmě víš, co je pro křest podstatným a co nepodstatným, proč jsi zde tedy mával farářem a konvičkou?
..."A už víš, že pro platnost svátosti křtu je třeba
správná formule, materie a úmysl, ale není třeba víry ani jednoho z
účinkujících?"...
Znovu jsi zcela vedle. ŘKC učí, že bez víry nelze křtít, víra je nezbytnou podmínkou pro křest. Proto je v církvi zavedeno období katechumenátu - doba intenzívní duchovní přípravy na křest.
(KKC §186) Apoštolská církev již od počátku vyjadřovala a předávala svou víru v
krátkých a pro všechny závazných formulích. Ale již velmi brzy církev
také chtěla shrnout podstatu své víry do soustavně uspořádaných výtahů,
určených hlavně čekatelům na křest. „Tento souhrn víry nebyl sepsán
podle lidských názorů, nýbrž bylo z celého Písma vybráno to, co je v něm
nejdůležitější, a tak bylo podáno v úplnosti jediné učení víry. A jako
sémě hořčice obsahuje ve zcela malém zrnku mnoho větví, tak tento souhrn
víry zahrnuje do několika slov celé poznání pravé zbožnosti obsažené ve
Starém i Novém zákoně.“ Řecké slovo „symbolon“ označovalo polovinu rozlomeného předmětu (např.
pečeti), která sloužila jako poznávací znamení. Rozlomené části se
přiložily k sobě, aby se tak ověřila nositelova totožnost. „Symbol víry“
je tedy znamením k zjištění totožnosti a znamením společenství
věřících. Slovem „symbolon“ se později označoval soubor, sbírka nebo
souhrn. „Symbol víry“ je soubor základních pravd víry. Z toho vyplývá,
že tvoří první a základní opěrný bod katecheze. Poprvé se „vyznání víry“ pronáší při křtu. „Symbol víry“ je především
křestním symbolem. Protože se křest uděluje „ve jménu Otce i Syna i
Ducha svatého“ (Mt 28,19), jsou pravdy víry, vyznáváme při křtu,
seřazeny podle svého vztahu ke třem osobám Nejsvětější Trojice. Vyznání je tedy rozděleno na tři části: „První část je věnována první
božské osobě a obdivuhodnému dílu stvoření; druhá je vyhrazena druhé
božské osobě a tajemství lidského vykoupení; třetí se zabývá třetí
božskou osobou, zdrojem a základem našeho posvěcení.“ To jsou „tři části
naší (křestní) pečeti“.
Křesťané jsou křtěni „ve jménu Otce i Syna i Ducha svatého“ (Mt 28,19).
Před křtem odpovídají „Věřím“ na trojí otázku, kterou se od nich žádá,
aby vyznali svou víru v Otce, Syna i Ducha svatého: „Víra všech křesťanů
má svůj základ v Trojici.“
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jistota s (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. září 2014 @ 11:35:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ŘKC učí, že bez víry nelze křtít, víra je nezbytnou podmínkou pro křest.
Sereš si do vlastního katolického koryta modloslužebníku.
Jakou víru má kojenec? Snad "víru" svých rodičů a kmotrů. To je v pravdě stranické, respektive náboženské přesvědčení. Což ostatně dokazují slova černo*****lníků při "křtu" kojenců. "Malé děti je možné křtít, když se za ně rodiče a kmotři zaručí, že je přivedou k víře v Boha" Takže buď jde o neplatný a nesplnitelný slib, nebo nejde o víru, ale o stranicko- náboženské přesvědčení. To lidé předávat bezpochyby jistě umí.
1) Který člověk se může zavázat slibu, kterému může dostát je Bůh, když dává ve své milosti dar víry? 2) Jaká je víra u kojence?
|
]
Ukázka jednoho, který padl a přesto si myslí, že stojí... (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 15. září 2014 @ 20:35:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivec "Sereš si do vlastního katolického koryta modloslužebníku."
nebo
Jakou víru má kojenec? Snad "víru" svých rodičů a kmotrů. To je v pravdě stranické, respektive náboženské přesvědčení. Což ostatně dokazují slova černo*****lníků při "křtu" kojenců.
Martino Ukázka také jednoho vulgárního fanatika, co si myslí, že je křesťan a nezná ani Písmo sv., jak ho zde vytrvale koupu v neznalosti. Ani neví, že apoštol sv. Pavel mluví o křtu a nikoliv o obřízce:
"V něm jste obřezáni obřízkou, která není udělána lidskou rukou; obřízka Kristova je odložením celého nevykoupeného těla. S Kristem jste byli ve křtu pohřbeni a spolu s ním také vzkříšeni vírou v Boha, jenž ho svou mocí vzkřísil z mrtvých." (Kol 2,11-12)
Myslivec ani neví, že obřízka se praktikovala u dětí, ale sv.Pavel křesťanům káže že pro křesťana se již nepraktikuje obřízka, ale křest.
Nebo
Poslouchala nás i jedna žena jménem Lydie, obchodnice s purpurem z města Thyatir, která věřila v jediného Boha. Pán jí otevřel srdce, aby přijala, co Pavel zvěstoval. Když byla ona a všichni z jejího domu pokřtěni, obrátila se na nás s prosbou. (Sk 16,14-15)
Píše se zde, že všichni z jejího domu, tedy včetně dětí. V každém domě byli děti.
V pozdravu 1. listu Korintským Pavel vzpomíná:
Pokřtil jsem i rodinu [doslova: domácnost] Štěpánovu." (1 Kor 1,16) Můžeme se domnívat, že i Timotej byl pokřtěn jako dítě a vychován v křesťanské víře podle známého verše:
Od dětství (apo brefús) znáš svatá Písma, která ti mohou dát moudrost ke spasení, a to vírou v Krista Ježíše. (2 Tim 3,15)
Nikde v Písmu sv. ani v Tradici ani v Učení Církve není jediné písmenko, že by děti nesměli být křtěni. Církev za 2000 let toto Satanské učení, odpírat dětem křest nepraktikovala. |
]
Re: Ukázka Martina, který padl a přesto si myslí, že stojí... (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. září 2014 @ 20:59:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tys rezignoval na vlastní rozum Martino, nestůj a koukej mazat pro pivo! Tak zaškolil jsem zručně, papežského antikrista učně. A neser si do koryta svého, žrát budeš jen ty z něho.
Jen piš Hade, piš, piš, piš. Však ty víš, že nemáš v světě tomto žádnou skrýš. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jistota s (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 15. září 2014 @ 18:41:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Znovu jsi zcela vedle.
ŘKC učí, že bez víry nelze křtít, víra je nezbytnou podmínkou pro křest. Proto je v církvi zavedeno období katechumenátu - doba intenzívní duchovní přípravy na křest.
Ahoj Stando.
ŘKC tedy už neučí ten automat na milost? Už neplatí exopereoperato?
To jsem nevěděl. Říkal jsem ti, že se od našich časů ŘKC zázračně proměnila.
Když se tedy stane, že nějací nevěřící rodiče přinesou svoje miminko spolu s nevěřícími kmotry k panu faráři, který je sám také nevěřící a požádají o křest, protože mají úmysl, který měla ŘKC vždycky a kněz ten křest fakticky správně provede vodou se správnou křestní formulí a napíše křestní list (a to celé není nijak extra vyjímka), bude ta svátost křtu platná, nebo nebude?
Nás ještě učili, že to bude platná svátost křtu, jen nedovolená. Za nás nebyla platnost svátostí závislá na víře a svatosti jejich účastníků, ale svátosti v ŘKC fungovaly prostým udělením.
Kdy to prosímtě kdo tak zázračně proměnil, že teď už je to jinak a na svátosti je potřeba víra?
Samozřejmě, že jsou mi jasné tvoje kličky, do kterých se motáš a to, že neumíš číst a o to více si dokážeš domýšlet. V tomto se totiž ŘKC nezměnila a platnost svátostí je Stando v ŘKC stejná dnes jako před třiceti lety.
To jen ty už jsi svými motanicemi na Granosalis zcela vedle.
Protestantské prostředí ti nedělá "dobře".
Když to tak samozřejmě víš, co je pro křest podstatným a co nepodstatným, proč jsi zde tedy mával farářem a konvičkou?
Pokud by tě to zajímalo, přečti si znovu můj příspěvek. Čti si v něm, co jsem v něm napsal a zkus si odmyslet, co sis do něj domyslel a není v něm.
Komentoval jsem v něm spásu pro tento svět ve svátosti křtu, kterou máš od Boha zadarmo, z milosti a bez tvých skutků a tu druhou spásu, dokonalou a věčnou, kterou dosáhneš svou vytrvalostí a splněním podmínek (snad), do kterých se ti převrátila Boží zaslíbení.
Toník
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 15. září 2014 @ 21:31:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jaký dává smysl, že někdo nemůže být pokřtěný pro nevíru někoho jiného?! Hmmm??? Cožpak křest závisí na víře, či nevíře jiného člověka?? Hmmm??? Přečetl sis něco o křtu v Písmu? Hmmm??? Čti dobře! V Písmu, ne katechismu!! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 15. září 2014 @ 21:51:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A proč by to všichni jako nevěřící vlastně dělali?
No, četl jsi můj příspěvek? Psal jsem to v něm.
Obvykle to dělají proto, "že se to tak dělá". Donutí je k tomu společenské konvence, případně některý z aktivnějších příbuzných (obvykle babička, strýček) nebo sousedi. V Polsku a podobných státech je donutí většina. Protože věřící faráři obvykle dodržují alespoň pravidla ŘKC a miminku nevěřících svátost křtu neudělí, musí vyrazit za těmi, kteří pravidla neberou tak vážně, což může být třeba v sousední farnosti.
A je legrační tvoje hraná neznalost.
Možná že na Moravě je to jinak než to známe z Čech, z Itálie, z Peru či z Polska? Že tam něco takového vůbec, ale vůbec, docela zcela jasně, čistě pravdivě a ve vaší svobodě hřešit vůbec neznáte?
Dává ti to smysl?
Ne, samozřejmě nedává. Je to úplně totální nesmysl.
To jsem ti psal mnohokrát, že jsme křesťani, věšříme Bohu, Ježíši, apoštolům, prorokům. Víme, že děti těch, co patří Ježíši Kristu, patří také Ježíši Kristu a děti těch, co patří Hříchu, patří také Hříchu. Zase to tvoje hypotetické "kdyby"?
Ne, to není hypotetický případ, ale velmi praktický a ne až tak vyjímačný případ.
Když už ses elegantně vyhnul tématu, o kterém jsem psal a odbočil k tvému osobnímu útoku na mne a vyhnul se i odpovědi k tématu svátostí kdejakým úhybným manévrem, a vrátím se teď zpět k tématu svátostí:
Jak je to teď se svátostmi v ŘKC a co vás učí?
Je platnost svátostí v ŘKC závislá na víře či svatosti těch, kteří se svátostí účastní? Nebo platnost svátosti závisí na úmyslu, materii a formuli?
Pokud závisí na víře aktérů, tak jsem samozřejmě vedle. Psal jsem ti, že jsem z ŘKC mnoho let pryč a nevím co všechno kromě toho očistce se vám tam zázračně proměnilo. Ale jestli se už proměnily i svátosti a jsou závislé na kvalitě lidí, co vám tam vlastně zůstalo? Alespoň Královna Nebes je pořád ještě stejná? Nebo se taky už proměnila?
Ale z tebe a tvých veletočů a kliček jsem taky vedle ;-)
Když se vrátím k tématu:
Pochopil jsi, že já nejsem svoje spása, abych mohl ohrozit svou spásu, ale že moje spása je Ježíš Kristus?
Pochopil jsi, že já nejsem svoje jistota, abych se sám na sebe postavil, ale že moje jistota je Ježíš, jeho slovo?
Pochopil jsi, že vydat Bohu nepotřebujeme svoje silné stránky, to, co se nám daří, ale svoje slabosti, bolesti, nemoci, svoje nedostatky, ve kterých se nám nedaří? Že Bohu nepotřebujeme vydat jen to dobré, co dokážeme, ale právě to zlé, co se nám nepovede, co zkazíme, co je třeba napravit?
Pochopil jsi, že Bohu vydáváme svůj život právě proto, že víme, že v člověku není žádná jistota?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 17. září 2014 @ 10:02:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vůbec nemám potřebu se vyhýbat jakémukoli tématu, ale předně musí to téma mít smysl. Ty zde v tomto případě hypoteticky soudíš víru jiných lidí a tvrdíš o ní, že není žádná a přesto jdou křtít. Jak chceš své tvrzení dokázat?
Já říkám, že do lidského srdce vidí jenom Bůh a ten zná pravé vnitřní důvody, proč někdo žádá o křest.
Platnost křtu závisí na správnosti provedení - formuli (návod v Mt 28,19) - křest třeba v církvi československé, kdy se přidávala navíc formule : "křtím tě ve jménu československého státu" byl křtem neplatným. Závisí také na materii - bez vody člověk člověka nepokřtí. Závisí také jistě na úmyslu křtít. Každé polití vodou není křtem.
Křest je také podmíněn vírou křtěnce (katechumena). Proto před křtem bývá pečlivá příprava vyučení ve víře, aby se vyloučil jen tak nějaký chvilkový rozmar a aby člověk měl vůbec šanci následně ve víře růst a ji v životě praktikovat.
Miminka se pak křtí na víru rodičů a kmotrů (kmotr musí být biřmován), křtí se na víru celé katolické církve. Církev přijímá křtěnce do svého společenství a svojí vírou (v osobě rodičů a kmotrů) slibuje výchovu dětí ve víře v Krista. Neslibují za miminko víru, ta je Božím darem, slibují vyučení, vedení miminka k víře.
Víra je však vždycky nutným předpokladem, který musí křtu předcházet.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 17. září 2014 @ 10:24:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Platnost křtu závisí na správnosti provedení...vono se Kristus asi někdy utne když křtí ohněm Ducha! Závisí také na materii ...Duch svatý a materie?? Závisí také jistě na úmyslu křtít...Úmysl a víra??
Křest je také podmíněn vírou křtěnce...Pozor oklika!!! U kojenců "vírou" tedy náboženským přesvědčením někoho jiného!
Miminka se pak křtí na víru rodičů a kmotrů (kmotr musí být biřmován), křtí se na víru celé katolické církve...Křest na víru někoho jiného? Takže křtít lze v zástupné víře, bez víry vlastní!!! Větší duchovní degradace víry a křtu neexistuje!!!
Víra je však vždycky nutným předpokladem, který musí křtu předcházet...Pozor! Přichází velké katolické ALE!!..Miminka se pak křtí na víru rodičů a kmotrů (kmotr musí být biřmován), křtí se na víru celé katolické církve...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 20. září 2014 @ 09:57:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Křest na víru někoho jiného? Větší degradace víry neexistuje! "...
(Joz 24,15) Jestliže je však ve vašich očích
nežádoucí, abyste sloužili Hospodinu, vyberte si dnes, komu budete
sloužit: Zda bohům, kterým sloužili vaši otcové, když byli za řekou, nebo zda bohům Emorejců, když sídlíte v jejich zemi. Já a můj dům budeme sloužit Hospodinu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 24. září 2014 @ 20:31:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Správně! Sloužit Hospodinu! Ne papežskému antikristu, který ti již v dětství vymyl mozek svým zákeřným "neomylným" učením! |
]
]
|
|