Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to pravda?“ povzdechl si Pilát. A víme to my dnes? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 09. březen 2015 @ 06:20:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ano, vlastní snahou člověk nepromění svoje nitro, to zůstává stále stejné. Ale celkem dobře dokáže člověk chvílemi maskovat, co v tom nitru je, takže se to nitro nedostane navenek. Duševně hodně silní jedinci dokážou své nitro zamaskovat téměř zcela. Ale vždyzky se objeví chvíle, kdy vyteče napovrch to, co je uvnitř.
Ke znovuzrození: Znovuzrození se neděje z čtení písma, to je opravdu záležitost kontaktu s cíkví a mocí Ducha svatého, setkání s Bohem. Smysl evangelia těžko vysvětlí člověk, to se musí zažít, to je milost, dar.
Se svátostmi to nefunguje tak jak popisuješ, že by "účastí na svátostech bylo učiněno náboženským povinnostem zadost, že nic jiného není třeba". Takto nás v ŘKC nevedli. Spíše naopak: Udržovali nás v pocitu, že nikdy není "zadost", že vždycky je potřeba "víc". Víc svátostí, víc modliteb, víc dávání na mše, víc poutí, víz zjevení, víc odpustků, víc, víc víc.
Kněží v ČR jsou, pokud vím, z asi 90% zasvěceni některému ze zjevení, kterému jsme byli zasvěceni i my. Slouží tedy tomu celému systému. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to pravda?“ povzdechl si Pilát. A víme to my dn (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. březen 2015 @ 07:35:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Už jednou jsem zde psal, že v žádném člověku není nic dobrého. Všechno dokážeme převrátit, zneužít.
Aby i z lidského srdce proudila živá voda Lásky, třeba člověku pít z té duchovní skály, kterou je pro nás Kristus. Jen Bůh je dobrý!
..."Udržovali nás v pocitu, že nikdy není "zadost", že vždycky je potřeba "víc". Víc svátostí, víc modliteb - víc dávání na mše???"...
Toto jsi už zase po svém "dobrém zvyku" znovu posunul někam úplně jinam.
Víc svátostí, víc modliteb - nikoli víc, ale kvalitněji přijímaných, kvalitněji využitých. Sama kvantita bez prožité kvality je nanic. Zde opravdu nikdy není zadost, vždycky je co zlepšovat - a je to samozřejmě o růstu naší víry! K tomuto růstu víry církev katolická opravdu nabádá. A to je zcela oprávněné, zcela na místě.
Ale spojovat toto jakkoli s "víc dávání na mše" - je už v oblasti lživé pomluvy. Toníku, ty jsi opravdu mistr ve fabulaci slov, ve spojování věcí spolu nesouvisejících, v ovlivňování lidského podvědomí. Cožpak nechápeš, jak tě to nenápadně posunuje mezi lidskou spodinu?
On tě někdo z kněží někdy nabádal "dávat na mše", či dokonce "dávat více na mše"? Ale buď alespoň na chvilku k sobě naprosto upřímný! Já osobně žiji v římskokatolickém prostředí zhruba trojnásobně déle než jsi byl kdy ty, ale takovouto zkušenost ze strany kněze jsem ještě nezažil.
Farníci dávají "na mše" z vlastní potřeby na vlasní úmysly jejich prožívaného života s Bohem.
Nemohu - li se třeba smířit se sousedem a pochopitelně - vadí mi to - dám na mši na úmysl tohoto smíření. Mám - li problém s kouřením nebo opilstvím - mohu dát na mši za zbavení se tohoto otroctví. Nemohu - li najít společnou řeč s Toníkem, mohu dát na mši za toto vzájemné porozumění - a pod. Toto je opravdu ta praxe života v římskokatolické církvi, života, kde Bůh je na prvním místě a je mu přiznávána moc proměňovat lidská srdce a je s touto mocí také vážně počítáno. Bez zásahu Boha do života lidí bychom byli úplně někde jinde - a věř mi, vůbec by se nám to nelíbilo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to pravda?“ povzdechl si Pilát. A víme to m (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 11. březen 2015 @ 12:53:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Už jednou jsem zde psal, že v žádném člověku není nic dobrého. Všechno dokážeme převrátit, zneužít. Aby i z lidského srdce proudila živá voda Lásky, třeba člověku pít z té duchovní skály, kterou je pro nás Kristus. Jen Bůh je dobrý!
Kdy jsi to Stando psal? To už jsi tuhle základní křesťanskou pravdu pochopil?
Teď už tedy rozumíš, že v žádném člověku není nic dobrého pokud je bez Ježíše Krista? Už bys tedy pochopil to tehdejší svědectví, to co psala Andulka a to, co píšu ze svého žovota já, nebo máš stále potřebu to převrátit a zneužít jako jsi to dělal doposud?
Toto jsi už zase po svém "dobrém zvyku" znovu posunul někam úplně jinam.
Ale buď alespoň na chvilku k sobě naprosto upřímný!
Stando. Podle sebe nesuď ostatní. To, že ty tu nesmíš psát upřímně a musíš kličkovat v těchto tématech jak zajíc neznamená, že to tak mají všichni. Já už nejsem v ŘKC, mohu tedy v klidu psát o tom, co jsme žili a nemusím se přetvařovat tak jako vy.
Nikam jsem nic neposunul.
Pokud se tobě něco z mého svědectví v hlavě převrátilo a posunulo a chtěl bys to zneužít proti mně, asi bys měl ty nejdřív napsat ty tvoje převrácené myšlenky, abychom věděli, na co vlastně reaguješ.
Nevím, co vás učí teď: To klidně napiš. Pokud vás dnes učí, že nemáte co nejčastěji přistupovat ke svátostem, tak je to jistě vaše věc. Pokud sis Stando nevšiml, tak já v ŘKC nejsem a píšu o tom, co jsme žili a co nás učili, ne o tom, jak to teď máte "ponovu" předělané.
Pokud jde o svátosti, tak nás opravdu učili "čím více, tím lépe" a za nás ještě platilo pravidlo "ex opere operato" a ty vaše nové klikyháky co tu dnes předvádíte jsme neměli.
Když jsem byl malý, chodili u nás lidi ke svátostem "jednou za čas", jednotlivci chodili každý týden. Někdy v 80 letech začalo chodit ke svátostem každý týden více lidí a někteří i v týdnu, podle možností.
A nás opravdu učili, že ke svátostem se má chodit nejlépe denně, "čím víc, tím líp".
Vás už to dnes učí jinak, Stando?
Pokud jde o očístec: My jsme měli ten stašlivý očistec z katechismu od pana Tomáška, co už je pro vás učení středověku. Tady na zemi jsme si museli vytrpět časné tresty za hříchy, to byly nemoci, neštěstí, posedlosti, prokletí a podobně. Tresty, které jsme si nestihli vytrpět tady na zemi, museli jsme vytrpět v očistci, kde tehdy ještě hořel oheň stejnéh charakteru jako v pekle.
A cestou nejspolehlivější z očistce ven do nebe pro náše chudáky předky, pro dědečka a babičku, pro prababičku a další, bylo dávání na mše. Čím víc mší, tím větší pomoc předkům, tím dříve do nebe. Vás už to dnes neučí? Už pro vás není mše za duše v očistci nejspolehlivější prostředek pomoci jim?
Co vás tedy dnes v této věci učí, Stando?
...nikoli víc, ale kvalitněji přijímaných, kvalitněji využitých. Sama kvantita bez prožité kvality je nanic.
Zase: To, že se ti věci převrací v hlavě ke tvému obrazu a k tomu, co žijete tam u vás na vesnici, že dokážeš zneužít kde co k obhajobě tvých nesmyslů neznamená, že to co žijete, tak mají všichni.
Stando, a mohlo by se vám stát, že když dáte na mši za duše v očistci, že ta mše bude provedena nekvalitně? Že jí v očistci přijmou nekvalitně?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to pravda?“ povzdechl si Pilát. A víme (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. březen 2015 @ 07:40:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Teď už tedy rozumíš, že v žádném člověku není nic dobrého pokud je bez Ježíše Krista?"...
Noe byl ve své době jediným spravedlivým - protože chodil s Bohem, protože žil v jeho řádu....
Právě pro spojení s Kristem je možná i lidská svatost - a v tomto kontextu hovořím přece stále to samé.
I tehdy jsem napsal: "Bůh je schopen rozhojnit k vám veškerou milost, abyste
vždycky ve všem měli veškerý dostatek a byli hojní ke každému
dobrému skutku,
"
..."Toto jsi už zase po svém "dobrém zvyku" znovu posunul někam úplně jinam. Ale buď alespoň na chvilku k sobě naprosto upřímný"...
Zanech na chvilku komentářů o mém údajném "kličkování" a přiznej si to svoje: nepochopil jsi jen, o čem byla tato má otázka, když na ni odpovídáš jiným tématem (o častém přijímání), nebo to bylo vědomé kličkování?
Zopakuji ti původní téma otázky: On tě někdo z kněží někdy nabádal "dávat na mše", či dokonce "dávat více na mše"? Ale buď alespoň na chvilku k sobě naprosto upřímný! Já
osobně žiji v římskokatolickém prostředí zhruba trojnásobně déle než
jsi byl kdy ty, ale takovouto zkušenost ze strany kněze jsem ještě
nezažil.
Farníci dávají "na mše" z vlastní potřeby na vlasní úmysly jejich prožívaného života s Bohem. ...
"Zádušní mše" je opravdu to nejvzácnější, čím je možno duším v očistci pomáhat. A protože je to oběť samotného Krista - byla snad tato provedena nekvalitně?
Mše se slouží na různé úmysly. Nikoli každá mše je automaticky zádušní.
Očistec je stále strašlivý pro své utrpení a je lépe se mu vyhnout správným křesťanským životem s Kristem..
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to pravda?“ povzdechl si Pilát. A v (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. březen 2015 @ 17:22:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ano, samozřejmě. Na to jsem ti odpovídal. Když píšu, že "nás něco v ŘKC učili", tak téměř vždy nás to učili kněží. Pokud nás něco učili laici tak obvykle proto, že je to učili kněží, čili opět to bylo zprotředkované učení od kněží.
Jediná vyjímka byla různá zjevení, která často vyučovali laici, co ta zjevení propagovali a byli jim zasvěceni.
Myslel jsem, že máš trochu představu kdo koho v ŘKC učí. Tedy ano, o očistci a mších za duše v očistci nás učili kněží, včetně toho, že "čím více, tím lépe" a "nikdy není dost".
Noe byl ve své době jediným spravedlivým - protože chodil s Bohem, protože žil v jeho řádu....
A to souvisí jak s tím, že jsi napsal, že "že v žádném člověku není nic dobrého"?
Zanech na chvilku komentářů o mém údajném "kličkování" a přiznej si to svoje: nepochopil jsi jen, o čem byla tato má otázka, když na ni odpovídáš jiným tématem (o častém přijímání), nebo to bylo vědomé kličkování?
Kličkováním nazývám to, když ti položím jednoduché otázky, dám ti je boldem a ty se jim vyhneš jen abys nemusel dát najevo, že jsi se spletl.
Nebo snad je to opravdu tak, že "nikoliv víc přijímání"? Už nemáte pokun přijímat co nejčastěji? Pokud ne, jak vás to teď učí?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to pravda?“ povzdechl si Pilát. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. březen 2015 @ 19:47:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Napsal jsem: "Víc svátostí, víc modliteb - nikoli víc, ale
kvalitněji přijímaných, kvalitněji využitých. Sama kvantita bez prožité
kvality je nanic. Zde opravdu nikdy není zadost, vždycky je co zlepšovat
- a je to samozřejmě o růstu naší víry! K tomuto růstu víry církev
katolická opravdu nabádá. A to je zcela oprávněné, zcela na místě."
Proč se tedy ptáš znovu na to samé? - ("Už nemáte pokun přijímat co nejčastěji? Pokud ne, jak vás to teď učí?")
Pokyny opravdu žádné nemáme. Učí nás sice zásady, ale počítají také s našim svobodným přijetím těchto zásad.
Žádný kněz tě tedy v této praxi církve nemohl nabádat k prostému "dávání na mše" - poněvadž toto není cílem života křesťana. Cílem je žít v plnosti ve společenství celé církve kolem Krista, nechat se vést v životě Duchem svatým - a protože "dát na mši" je osobním rozhodnutím každého jednotlivce a kněz do jeho rozhodnutí nezasahuje a ani nemá možnost je nijak ovlivnit.
Noe byl ve své době jediným spravedlivým - protože chodil s Bohem, protože žil v jeho řádu....
A to souvisí jak s tím, že jsi napsal, že "že v žádném člověku není nic dobrého"?
Ani Noe nebyl spravedlivý sám ze sebe, ale proto, že popřál sluchu Hospodinu a poslouchal ho.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to pravda?“ povzdechl si Pi (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 12. březen 2015 @ 20:20:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Proč se tedy ptáš znovu na to samé?
Stando, psal jsi: nikoli víc, ale kvalitněji přijímaných.
Nás učili: Co nejčastěji, nejlépe denně. Což pro nás v tehdejší době znamenalo "víc".
Proto se ptám, když píšeš "nikoli víc", tak:
Učí vás dnes něco jiného, než učili (kněží) nás?
Znovu se ptám proto, že jsi na tu jednoduchou otázku zatím neodpověděl. Až odpovíš, už se nebudu ptát.
Žádný kněz tě tedy v této praxi církve nemohl nabádat k prostému "dávání na mše" - poněvadž toto není cílem života křesťana. Stando, výše píšeš: "Mám - li problém s kouřením nebo opilstvím - mohu dát na mši za zbavení se tohoto otroctví. Nemohu - li najít společnou řeč s Toníkem, mohu dát na mši za toto vzájemné porozumění - a pod."
To tě prosímtě učil kdo, když tě to "dávání na mše" v praxi církve nemohli učit kněží? (předpokládám, že podle sebe soudíš ostatní, protože nás to "dávání na mše" kněži normálně učili"
Kdo to učil tebe, když to nebyli kněží?
To tě učil nějaký jehovista, nebo adventista, že můžeš dát na mši?
Nebo nějaký římskokatolický laik?
Ani Noe nebyl spravedlivý sám ze sebe, ale proto, že popřál sluchu Hospodinu a poslouchal ho.
Přesně tak.
To je dobře, že to víš.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to pravda?“ povzdechl s (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. březen 2015 @ 11:58:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Učí vás dnes něco jiného, než učili (kněží) nás?"...
Určitě neučí nic jiného - jen možná hlouběji ....
..."To tě učil nějaký jehovista, nebo adventista, že můžeš dát na mši?"...
Nechat odsloužit mši na určitý úmysl je praxí církve od nepaměti. To se dá historicky doložit.
U vás v sektě jste na to zapomněli?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to pravda?“ povzdec (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 13. březen 2015 @ 20:12:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Určitě neučí nic jiného - jen možná hlouběji ....
Tak snad už chápeš, co jsem psal Janovi.
U vás v sektě jste na to zapomněli?
Ne, ani u nás v sektě jsme na to nezapoměli. "Na mše" jsem ale nedával já osobně (na to jsem byl přeci jen mladý), davali na ně moji blízcí. Na Svatou horu, na Hostýn, k Ignácovi a Tadeáškovi, ve vlastní farnosti, samozřejmě také na některá další místa.
Psal jsem ti, že jsme žili to, co nás učili. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to pravda?“ pov (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2015 @ 07:11:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já se ale neptal na tvoji minulost. To jsi ještě nebyl v sektě, ale pohyboval ses v prostředí společenství římskokatolické církve. I když jsi se s ní srdcem nikdy vnitřně neztotožnil - nikdy jsi takto v jednotě s námi nebyl.
Já se ptal na poměry ve tvé dnešní sektě. Máte snad občas také nějaká shromáždění, nějaké "bohoslužby" - nebo jste už takové "zbytečnosti" úplně odbourali?
Pokud něco takového ještě máte, nescházíváte se na nich prosit společně Boha za nějaký úmysl, který vás zvláště tíží, který zvláštním způsobem právě prožíváte? Třeba nemoc někoho blízkého, krize víry u někoho blízkého a pod ??
A své děti snad nic takového jako jsou spločné prosby shromáždění církve už neučíte?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to pravda?“ (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 14. březen 2015 @ 08:26:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já se ale neptal na tvoji minulost. To jsi ještě nebyl v sektě, ale pohyboval ses v prostředí společenství římskokatolické církve. I když jsi se s ní srdcem nikdy vnitřně neztotožnil - nikdy jsi takto v jednotě s námi nebyl.
Stando, samozřejmě, když jsem se nechal pokřtít, přestal být v sektě a dál se občas vyjímečně pohyboval v prostředí ŘKC (protože v něm žijí moji příbuzní) tak jsem na mše nedával. Ale už z jiného důvodu. Mimo sektu, ve které jsem žil, už nemáme "dávání na mše", ani očistec, odpustky a podobné věci co máte v sektě vy.
Pokud se ptáš na "dávání na mše" a historii ŘKC, tak musíš počítat s tím, že ti budu odpovídat na to, na co se ptáš.
Já se ptal na poměry ve tvé dnešní sektě.
Stando, v životě jsem se pohyboval jen ve dvou sektách: V ŘKC a později v Apoštolské církvi. Dneššní situaci obou těchto znám jen útržkovitě, na to ze zeptej těch, co v nich žijí. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to prav (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. březen 2015 @ 12:35:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Stando, v životě jsem se pohyboval jen ve dvou sektách:"...
Toníku, toto je opravdu jenom o úhlu pohledu.
Občas v diskusi, když ti stále nemohu něco správně vysvětlit a ty to stále a umíněně vnímáš docela jinak, tak blokaci tvé sekty u tebe cítím velice zřetelně.
Ty mi to pak samozřejmě podobně vracíš, ale od obou z nás je to stejně jednání zgruntu iracionální.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 14. březen 2015 @ 19:42:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, a co jsi tentokrát nemohl vysvětlit?
Že na to, co nás učili, "víc svátostí, víc poutí, víc dávání na mše" a ty jsi napsal "nikoli víc, ale kvalitněji přijímaných," a pak ses do toho zamotal, až z toho nakonec vylezlo, že vás učí ještě dnes totéž, co tehdy nás? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 14. březen 2015 @ 21:34:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Dávání na mše je jeden z mých omylů v ŘKC. Je mi z toho s odstupem špatně, že jsem tomuto všeobecnému zvyku občas podlehla. Dávalo se dokonce i na přímluvy přečtené v kostele od ambonu, též to byl vžitý zvyk.
Což je možné platit Bohu penězi za spásu nebo pomoc? Učil snad Kristus, že mají lidé dávat peníze kněžím na tyto úmysly?
(Dnes to vidím jako zavedený byznys v ŘKC. Dokonce manipulativně požadovaný od starých nemocných lidí, aby na tyto účely přispívali. Mám 3 tety ve věku mezi 82-87 let v ŘKC tak vím, o čem mluvím.) |
]
|
|