|
Právě je 538 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116887469 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře než nevěřícím? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 03. leden 2017 @ 10:25:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Všechna pohanská náboženství jsou cestou člověka, který hledá Boha. Pokud takový člověk žije podle svědomí spravedlivě, žije podle úplně toho nejstaršího zákona, který Stvořitel vložil do každého lidského srdce. Tehdy a jenom v tomto jsou i v takové náboženské snaze jiskry poznání Boha.
..." Výše jsi psal, že "Katolíci, kteří víru nepraktikují, kteří nežijí s Bohem, mají kvalitu života zcela srovnatelnou s ateisty." "...
Co je na tom k nepochopení? Disponovat možnostmi a nevyužít jich, je jako bys ony možnosti ani neměl. Kvalita života je o tom využívat Božích darů - k tomu byly dány. Když je nevyužiješ, jako bys je nedostal. Jsou jako zakopané hřivny.
..."Takovýto člověk má stále svobodu žít dál
jako pohan a své obdarování ignorovat. Má také možnost se ve stejné
svobodě rozhodnout žít s Bohem. A je mu taková "svoboda" k něčemu prakticky užitečná? "...
To bych řekl! Bez osobní svobody by se člověk nemohl vydat Bohu, tento úkon lásky by byl nemožný. Darovat ze sebe můžeš logicky jenom to, co držíš a to jenom tehdy, když jsi svobodný, když se vlastníš. Jestli se nevlastníš, jestli tě vlastní někdo jiný a ty jsi otrokem - darovat se nemůžeš. Tolik ti snad říká zdravý rozum.
..."Stando, uvažuj trochu: Pokud bys ty měl takovou
možnost se rozhodnout ve svobodě žít s Bohem, proč by ses proti takovému
rozhodnutí vyhrazoval?"...
Protože život s Bohem je o prožívání každého okamžiku - i v budoucnu - a stále jsme pokoušeni, vábeni vlastní žádostivostí, klesáme slabostí ... Krása vztahu je v opětovném vyznávání, v růstu pevnosti vztahu, v růstu věrnosti, v přemáhání pokušení, ve vyjádřených skutcích lásky, ve službě milovanému. Nic z toho by nemělo cenu bez rizika, pokud by zde stále nebyla i možnost opačná - přemoci pokušení jde jenom v pokušení, zapomenout na sebe pro druhého jde jen v situaci, která toto rozhodnutí vyžaduje a pod.
Ani manželská smlouva sama o sobě není sto zabránit manželské nevěře. Jen živý vztah, který třeba neustále hýčkat a pěstovat, ve kterém třeba uplatnit svou vynalézavost, cvičit se ve cnostech, abychom ve výsledku měli sami sebe lépe v moci a mohli se tudíž i lépe dávat.... A lépe odolávat nástrahám těla, světa i ďábla.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře než nevěřícím? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 04. leden 2017 @ 06:46:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Teď k tomu, co jsi psal.
Všechna pohanská náboženství jsou cestou člověka, který hledá Boha.
Samozřejmě. To bylo i naše náboženství všelijakých soch, obrazů, pověr, poutí, novén, medailek, zpovědí, "přijímání", "pokání" a kdečeho dalšího.
Ale Bůh v tom přítomen nebyl. Naopak tam byla přítomná prázdnota, temnota, beznaděj, strach, lež, oklamání. Proto se tě ptám na to, v jakých všech náboženstvich je ten tvůj bůh přítomen.
Co je na tom k nepochopení? Disponovat možnostmi a nevyužít jich, je jako bys ony možnosti ani neměl. Kvalita života je o tom využívat Božích darů - k tomu byly dány. Když je nevyužiješ, jako bys je nedostal. Jsou jako zakopané hřivny.
Samozřejmě. Správná úvaha k tématu článku. Odpovídá tomu, co výzkumníci vyzkoumali.
Ježíš byl dán všem lidem, pobožným i ateistům, budhistům i komunistům. On je ten dar. Nebyl dán jen někomu vybranému.
Někteří lidé ho přijali a někteří ho nepřijali.
Ti, kteří ho nepřijali, mají stejnou kvalitu života, ať jsou pobožní nebo ateisté, ať jim byla udělena svátost křtu (či jiné svátosti), nebo nebyla. Ti, kteří Ježíše nepřijali, mají stejnou kvalitu života, ať jsou pobožní nebo ateisté, ať jim byla udělena svátost křtu (či jiné svátosti), nebo nebyla.
Svátost křtu tedy v kvalitě života nečiní žádný rozdíl, shodneme se na tom? Dřív jsi totiž psal nějaký nesmysl ve stylu že "svátost křtu dává jakousi vyšší kvalitu života", což neodpovídá realitě.
Přijetí toho Božího daru, přijetí Ježíše, ale dělá podstatný rozdíl v kvalitě života.
Darovat ze sebe můžeš logicky jenom to, co držíš a to jenom tehdy, když jsi svobodný, když se vlastníš. Jestli se nevlastníš, jestli tě vlastní někdo jiný a ty jsi otrokem - darovat se nemůžeš. Tolik ti snad říká zdravý rozum.
Stando, je hezké vidět, že občas napíšeš něco logického, opravdový zdravý rozum. Mně to samozřejmě říká nejen zdravý rozum, já jsem to i před mnoha lety zažil, takže to znám z reality. Jako otrok jsem se "snažil" bohu vydat život, ale samozřejmě to nešlo.
Snad tedy rozumíš, že otrok hříchu se těžko může darovat - na tom ani svátosti nic nezmění. To je dobrý základ pro další diskuzi.
Nic z toho by nemělo cenu bez rizika, pokud by zde stále nebyla i možnost opačná - přemoci pokušení jde jenom v pokušení, zapomenout na sebe pro druhého jde jen v situaci, která toto rozhodnutí vyžaduje a pod.
To jsi psal mockrát.
Nechápu, nerozumím tvému uvažování, nedává mi smysl. Není ani logické, ani to není zdravý rozum.
Krása vztahu pro mne opravdu není v přemáhání pokušení. Přemáhání pokušení je naopak totální nesmysl, který vztah ničí, likviduje, otravuje.
Na službě milovanému či skutcích lásky "opačná možnost" nic nedokáže vylepšit. Ani na nich není potřeba nic vylepšovat, stačí si samy o sobě. Pokud člověk nemá tu vaši "svobodu hřešit", tu "opačnou možnost", nic to na lásce nemění. Naopak mi přijde láska bez takové vaší "možnosti" lepší a kvalitnější.
Pokud se člověk rozhodne pro jednu ženu, uzavře manželskou smlouvu, ožení se a už není "svobodný" tou vaší "svobodou hřešit", není to pro mne v ničem méně kvalitní. Naopak mi přijde rozhodnutí a smlouva velmi podstatný prvek pro kvalitu vztahu, právě s ohledem na to, jaký člověk je. Rozhodnutí a smlouva je pro mne realizace svobody. Uzavřít smlouvu a dodržovat jí může právě člověk svobodný. Nesvéprávný člověk uzavře smlouvu a pak jí nedodržuje. To už jsem ti psal.
Pokud někdo chce mít neustálou "opačnou možnost" manželskou smlouvu porušovat, důrazně bych mu doporučil, aby žádnou manželskou smlouvu radši neuzavíral. Stejně tak pokud by se někdo chtěl stát křesťanem, "vydat" život Ježíši a mít stále "opačnou možnost" žít jako pohan, tak bych mu určitě doporučil, aby si to svoje "vydání" ještě dobře rozmyslel, protože po takovém "vydání" se může leda tak pořádně zklamat.
Co ti říká na tu tvou "opačnou možnost" při vašem vzájemném vyznávání tvoje žena? Jak se na tvé postoje dívá? Sdílíš se s ní s tvými postoji k manželství a ke smlouvě?
Kolikrát tak za život ses rozhodoval pro tu "opačnou možnost"?
A bylo ti využité té "opačné možnosti" k něčemu prakticky užitečné? Bylo užitečné tvojí ženě, dětem?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře než nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 04. leden 2017 @ 12:46:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Dřív jsi totiž psal nějaký nesmysl ve stylu že "svátost křtu dává jakousi vyšší kvalitu života", což neodpovídá realitě."...
Proč se stále děláš natvrdlým? Co tím sleduješ?
Svátost křtu dává lidem možnost vyšší kvality života, otevírá jim dosud zavřené dveře blízkého vnitřního života s Bohem jako jeho dítě.Nepokřtěný tuto možnost zatím nemá. Nepokřtěný ještě není dědicem, pokřtěný už je dědicem.
..."Krása vztahu pro mne opravdu není v přemáhání
pokušení. Přemáhání pokušení je naopak totální nesmysl, který vztah
ničí, likviduje, otravuje. "...
Pro mě to tedy nesmysl není - zvládnuté pokušení znamená, že touhy ducha vítězí nad touhami těla.: Je to podobné, jako když sportovec trénuje třeba s činkami.
(Mt 26,41) Bděte a modlete se, abyste nevešli do pokušení. Duch je sice
připraven, ale tělo je slabé."
(L 4,13) A když ďábel vykonal všechno pokušení, odešel od něho až do
určeného času.
((1 Kor 10,13) Nezachvátilo vás jiné pokušení než lidské. Ale věrný je
Bůh, který vás nenechá pokoušet nad vaše možnosti, ale způsobí
se zkouškou také východisko, abyste ji mohli unést.
(2 Pt 2,9) Pán tedy umí vysvobozovat zbožné z pokušení, nepravé pak
trestat a zachovávat ke dni soudu,
...
..."Pokud někdo chce mít neustálou "opačnou možnost"
manželskou smlouvu porušovat, důrazně bych mu doporučil, aby žádnou
manželskou smlouvu radši neuzavíral. "...
Pokud by ale žádná opačná možnost ani neexistovala - proč vůbec uzavírat nějakou smlouvu? To přece bez reality i "opačné možnosti" vůbec nedává smysl.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře než nevěř (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 04. leden 2017 @ 17:37:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Proč se stále děláš natvrdlým? Co tím sleduješ?
V čem se dělám natvrdlým?
Proč se stále děláš natvrdlým? Co tím sleduješ?
To, co píšeš, samozřejmě hloupost, pohádka, která neodpovídá realitě.
Svátost křtu žádnou možnost vyšší kvality života nedává. Ani mně svátost žádnou takovou možnost nedala. Někdy se zeptej těch lidí, co prošli svátostí křtu miminek, zda takovou "možnost" měli. Nebo si přečti jejich svědectví, pokud se stydíš zeptat. I na GS jich tu několik bylo. A na netu je jich také dost.
Pokud by ale žádná opačná možnost ani neexistovala - proč vůbec uzavírat nějakou smlouvu? To přece bez reality i "opačné možnosti" vůbec nedává smysl.
Nesmyslné uvažování. Manželská smlouva se neuzavírá kvůli milenkám či čemukoliv jinému, ale kvůli manželům a manželství. Má pozitivní obsah, který je dostatečný.
Kterým všem "opačným možnostem" manželství se potřebuješ věnovat, aby ti manželství dávalo smysl?
Musíš se věnovat úplně všem "opačným možnostem", aby ti manželství dávalo smysl, aby mělo cenu, nebo ti stačí věnovat se jen některým "opačným možnostem"?
Nebo ti pro to, aby mělo manželtví cenu, stačí jedna opačná možnost, kterou si vybereš a zabýváš se jí?
Na otázky neodpovíš? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře než n (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 07. leden 2017 @ 17:59:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neodpovím, poněvadž jsou hloupé. Mimo realitu normálních vztahů mezi křesťany.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře n (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. leden 2017 @ 06:49:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jojo, jako vždy.
Co přesně je pro tebe na těch otázkách "hloupé"? Jen se ptám na ty tvoje "opačné možnosti".
Stále dokola tu píšeš o tvé "svobodě hřešit", o tvých "opačných možnostech", o tvých mnoha "otevřených dveřích", o "odříkaném chlebu", kterého je pro tebe největší krajíc, ale nikdy nevysvětlíš, co to konkrétně děláš, čemu se to teda ty věnuješ, když ti tak vadí rozhodnutí pro Pána Ježíše, jeho spasení, smlouva s Bohem a stále tu tak statečně oponuješ.
Smlouva se neuzavírá kvůli "opačným možnostem", ale kvůli tomu, na co je smlouva určena. Když například uzavírám pracovní smlouvu, tak jí neuzavírám proto, pro jaké všechny firmy bych nemohl dělat ale uzavírám jí proto, co a jak budu dělat pro konkrétní firmu. Rozhodnutí pro tu smlouvu a plněním té smlouvy obvykle vylučuje to, aby člověk uzavřel jinou pracovní smlouvu.
O tom je právě lidské rozhodnutí: Že když se rozhodneš pro jednu věc, tak to obvykle vylučuje všechny ostatní věci.
Když se například rozhodnu jet do Brna a jedu do Brna, docela to vylučuje všechny ty tvoje "odříkané chleby", co jich máš největší krajíc. Nemůžu už pak jet do Berlína, ani do Paříže, ani do Říma.
Proto se tě ptám, jak to máš ty, když máš problém s rozhodnutím a máš ty "opačné možnost". Jaké "opačné možnosti" to k Bohu ty máš, jaké "opačné možnosti" to máš ty k manželství, o čem konkrétně to ty píšeš.
Ale chápu, že to je pro tebe "hloupé", že tě láká ten tvůj virtuální svět, kde je všechno možné jedním kliknutím myši. Jen ta tvá teorie. Proto jsou pro tebe praktické otázky na tvůj reálný život hloupé? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře než nevěřícím? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 04. leden 2017 @ 06:46:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zase jsi neodpověděl na otázky. Je nějaký důvod, proč se v diskuzi vyhýbáš otázkám a neodpovídáš?
Tak ještě jeden pokus
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře než nevěřícím (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 04. leden 2017 @ 13:06:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Zase jsi neodpověděl na otázky. Je nějaký důvod, proč se v diskuzi vyhýbáš otázkám a neodpovídáš?
Tak ještě jeden pokus
"...
Já ti ale odpověděl, ale když to není podle tebe, odpověď, jako už tradičně, prostě nevidíš. Satanismus není náboženstvím. Není cestou člověka k Bohu, není ani cestou Boha ke člověku. Je cestou člověka ke zlému duchu, k satanu.
"Jiskry pravdy" jsou vanutím Ducha svatého (Duch si sám vane, kam chce - i mezi pohany). Duch se dotýká lidských srdcí a vede je ke spravedlnosti, k životu podle hlasu svědomí.
Ačkoli věříme, že v každém náboženství najdeme v různé míře jiskru
pravdy, nikdy nesmíme zapomenout na slova Pána Ježíše, které nám dal
jako úkol: „Jděte do celého světa a získávejte mi učedníky a křtěte je
ve jménu Otce i Syna i Ducha Svatého.“ Je to náš prvořadý úkol. Myslím
také na blahoslavenství: „Blahoslavení tvůrci pokoje, oni budou nazváni
Božími syny.“
..."kteří si myslí, že stačí se
takto rozhodnout jenom jednou, v jediném okamžiku života a pak už předat
aktivitu Bohu - že on se už postará"...
Oprav mě, jestli se pletu: Netvrdil jsi tady před časem, že ses už rozhodl jednou provždy pro Krista a své spasení jsi už tak dal na starost jemu, protože "on je přece profesionál"?
..." A je člověku k něčemu prakticky užitečná "svoboda" žít dál jako pohan a své obdarování ignorovat?"...
Jsou to otevřené dveře - jedny z mnoha, kam ale nemusíš vůbec vstoupit. Jde o to, že reálně existují a namlouvat si, že nejsou, je sebeklamem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře než nevěř (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 05. leden 2017 @ 06:31:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já ti ale odpověděl, ale když to není podle tebe, odpověď, jako už tradičně, prostě nevidíš.
Já vím, ty tvoje "odpovědi" už znám. Psal jsi tu "Lze žít náboženství i bez Boha (třeba budhismus) - ale On je i tam ve skrytosti stejně také implicitně přítomen." Tak jsem se tě zeptal, ve kterých všech náboženstvích bez boha je ten tvůj bůh přítomen a zda je přítomen v Islámu a ve kterých dalších je přítomen.
Ty jsi "odpověděl" klasicky: Zamotal ses.
Co je pro tebe teda ten pojem "náboženství", když satanismus není náboženství?
Která všechna náboženství jsou "cestou člověka k bohu"? Nemusíš jmenovat všechna, napiš alespoň pár příkladů.
Je Islám cestou člověka k bohu? Je ten tvůj bůh v Islámu přítomen? Ve kterých všech druzích islámu je ten tvůj bůj přítomen? Islám není cestou člověka ke zlému duchu, k satanu? Je Zoroastrismus cestou člověka k bohu?
Oprav mě, jestli se pletu: Netvrdil jsi tady před časem, že ses už rozhodl jednou provždy pro Krista a své spasení jsi už tak dal na starost jemu, protože "on je přece profesionál"?
Stando, to jsem tu určitě netvrdil. Ale ve tvé hlavě asi ano? Co jsem psal, si můžeš přečíst v mém článku. Pokud bys něčemu nerozuměl, tak se zeptej. Zřejmě se ti tedy zase něco z toho, co jsem psal, převrátilo do vašeho stylu uvažování, tak jako se jiřímu teď převrací "přijdu jako zloděj v noci" do jeho "nachytávek" a jako se tobě převracelo "kdo vytrvá, bude spasen" do "podmínek"?
Na otázku mi zase neodpovíš, uhneš?
Psal jsi zde:
A zde existuje určitá skupina lidí (ke které se svými názory hlásíš), kteří si myslí, že stačí se takto rozhodnout jenom jednou, v jediném okamžiku života a pak už předat aktivitu Bohu - že on se už postará.
A nepleteš si mne s někým? Ke komu takovému se svými názory hlásím? Nevzpomínám si, že bych se k někomu takovému hlásil.
A koho tím vlastně myslíš, že bych se k němu měl hlásit?
Je to zase klasická tvoje domyšlenka, něco, co jsi mi přiřknul, abys měl čemu statečně oponovat?
Já jsem těžko mohl psát "že má člověk předat aktivitu Bohu", protože takové věci nepíšu.
Možná je to pro tebe složité, jak jsi zamotaný ve tvé opozici vůči křesťanství, rozhodnutí pro Boha a smlouvě v Pánu Ježíši. Zkus si to představit jako manželství. To, že se člověk rozhodne pro jednu ženu (jednoho muže) a vezme si jí (ho) neznamená, že předá "aktivitu tomu druhému a on už se postará". Snad to tak někteří manželé mají a možná je to i tvoje představa? V normálním manželství to tak ale nefunguje, aktivita manželů není nějaká "menší" než nemanželů. Jen mají obvykle rozdělené role: Muž například nerodí děti a manželka neopravuje topení. A to není tím, že by "aktivitu předali aby se postaral" a sami nic nedělali (jak si to zřejmě omylem představuješ a stále to opakuješ).
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře než n (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 05. leden 2017 @ 14:08:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nehodlám s tebou diskutovat o satanismu ani o islámu.
Zatím ti není jasné ani křesťanství, tak k čemu rozptylovat okrajovými záležitostmi.
..."Oprav mě, jestli se pletu: Netvrdil jsi tady před časem, že ses už rozhodl jednou provždy pro Krista a své spasení jsi už tak dal na starost jemu, protože "on je přece profesionál"?
Stando, to jsem tu určitě netvrdil."... ????????????Snadno doložím opak citací tvých vlastních slov: 22.1.2014 To jsem se ti snažil vysvětlit, když jsem psal, že já
nejsem svůj spasitel, ale že můj spasitel je Ježíš, že je spasitel
profesionál a dělá svou práci dobře, není potřeba se mu do toho plést. .... 30.10.2009 ... Když nám Bůh dá do církve někoho, kdo je předurčen ke
spasení, předáme mu Boží moc ke spasení, kterou jsme sami přijali,
vezmeme ho za ruku a dovedeme ho k našemu spasiteli, Ježíši
Kristu. A protože on je spasitel profesionál, který to dělá celý život,
tak vezme toho dotyčného člověka a spasí ho, změní jeho vnitřního
člověka a dá mu život věčný.... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře n (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 06. leden 2017 @ 11:05:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zatím ti není jasné ani křesťanství, tak k čemu rozptylovat okrajovými záležitostmi.
Jasně, klasická tvoje taktika: Položím ti jednoduché otázky a ty si místo odpovědi na ty otázky začneš vymýšlet nesmysly o diskutujících. Nic nového, tento vás styl "diskuze" známe už poměrně dobře.
Snadno doložím opak citací tvých vlastních slov:
Stando, určitě jsem tu psal, že jsem křesťan a můj spasitel je Ježíš, že já nejsem svůj spasitel. Určitě jsem tu nepsal, že jsem své spasení dal na starost Ježíši, takovou moc ani nemám, ani jsem žádnou takovou starost neměl.
Z toho co jsem psal, sis ty vymyslel ten nesmysl, že předám aktivitu Bohu?
Proč si vlastně takhle vymýšlíš takové blbosti? Tebe nezajímá realita, nebo se nesmíte zajímat o to, co žijí druzí lidé? Nebo mají tvoje výmysly ještě jiný účel, aby ses vyhnul diskuzi a měl čemu oponovat? |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, neb (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 07. leden 2017 @ 10:11:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A z toho, že nespasuji sám sebe a nepletu se Bohu do jeho práce sis vymyslel, že "předám aktivitu Bohu"?
Proč si vlastně takhle vymýšlíš takové blbosti? Tebe nezajímá realita, nebo se nesmíte zajímat o to, co žijí druzí lidé? Nebo mají tvoje výmysly ještě jiný účel, aby ses vyhnul diskuzi a měl čemu oponovat?
A jakou máš asi tak představu? Že když nespasuju sám sebe svou aktivitou, tak že nemám žádnou aktivitu?
Pokud by tě to zajímalo: Když člověk nemusí spasovat sama sebe svými modlitbami, svými posty a svými almužnami, nebo se věnovat nějakému jinému sobectví a starosti o sama sebe, neznamená to, že "předal aktivitu Bohu". Možná ti to tvoje "logika" nedá, ale tím, že se člověk nespasuje sama sebe, má pak víc času na nějakou rozumnou aktivitu. Například může vyrazit s dětmi na procházku, udělat něco na zahradě, pomoci někomu ve městě, udělat nějakou užitečnou práci... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 07. leden 2017 @ 17:56:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Když člověk nemusí spasovat sama sebe svými
modlitbami, svými posty a svými almužnami, nebo se věnovat nějakému
jinému sobectví a starosti o sama sebe, neznamená to, že "předal
aktivitu Bohu". Možná ti to tvoje "logika" nedá, ale tím, že se člověk
nespasuje sama sebe, má pak víc času na nějakou rozumnou aktivitu.
Například může vyrazit s dětmi na procházku, udělat něco na zahradě,
pomoci někomu ve městě, udělat nějakou užitečnou práci..."...
Ale to já všechno vím, já znám tvoje vidění světa, vždyť to hrkáš stále dokola!
Ale vlastně ani nevíš, co říkáš. Zapřemýšlej!
(1 Kor 15,1-2) Připomínám vám, bratři, evangelium, které jsem vám kázal,
které jste přijali a v němž stojíte,
skrze něž také docházíte spasení (pokud se držíte slova,
které jsem vám kázal - jinak byste uvěřili nadarmo). "Držet se slova" - zde právě rozhodují naše skutky - nikoli Ježíš, skutky, které konáme z vlastního rozhodnutí, ve svobodě volby. (2 Kor 1,6) Ať už tedy jsme souženi - je to pro vaše potěšení a
spasení, které se projevuje ve snášení stejných utrpení, která
trpíme i my; nebo jsme potěšováni - je to pro vaše potěšení a
spasení.
Snášení utrpení křesťanským způsobem je naší konkrétní spoluprací na našem spasení.
(2 Kor 7,10) Zármutek, který je podle Boha, přece působí pokání vedoucí
ke spasení, jehož nelze litovat. Zármutek světa však působí
smrt.
Také zde to není zármutek Kristův, ale zármutek náš vlastní - který vede k našemu spasení.
(Fp 2,12) Proto, moji milovaní, jako jste byli vždycky poslušní, nejen
když jsem byl přítomen, ale nyní mnohem více, když jsem
nepřítomen, s bázní a chvěním uskutečňujte spasení svých duší.
Znovu ti připomenu tvoje slova: "Když člověk nemusí spasovat sama sebe svými
modlitbami, svými posty a svými almužnami..."
Srovnej se slovy apoštola Pavla: "s bázní a chvěním uskutečňujte spasení svých duší."
V podstatě zde tvrdíš naprostý opak, než apoštol Pavel. Cynicky, beze studu. Vymydlený sektou, neschopen sebereflexe. Máš oči - a stejně nevidíš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím l (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. leden 2017 @ 06:57:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | V podstatě zde tvrdíš naprostý opak, než apoštol Pavel. Cynicky, beze studu. Vymydlený sektou, neschopen sebereflexe. Máš oči - a stejně nevidíš.
Stando, takže jednoduchá otázka na tebe a z tvé strany opět průmět vašeho života. Chápu, co v ŘKC žijete, předvádíš to tu často, ŘKC znám. Je dobře, že tu takto poctivě váš život popíšeš. Je vidět, že když píšeš tvou osobní zkušenost, píšeš to výstižně.
Tak znovu, Stando. Psal jsi tu (a pokud jsem dobře pochopil, tak sis to vymyslel o mne):
A zde existuje určitá skupina lidí (ke které se svými názory hlásíš), kteří si myslí, že stačí se takto rozhodnout jenom jednou, v jediném okamžiku života a pak už předat aktivitu Bohu - že on se už postará.
Když už ses tedy podíval do našeho učení a cituješ ho: Chápeš, že když se člověk rozhodne pro Ježíše Krista, vydá mu svůj život, přijme jeho spasení a žije ho, nevěnuje se těm vaším "otevřeným dveřím" a tomu vašemu "odříkanému chlebu, co je ho největší krajíc", že to neznamená, že by "předal aktivitu Bohu"?
I když se člověk nevěnuje té vaší "svobodě hřešit" a tomu vašemu neustálému rozhodování, jestli teda být s bohem nebo s ďáblem, i tak má dost co dělat. Ono je to dokonce tak, že když člověk vynechá všechny ty vaše "otevřené dveře", když žije spasení, které je v Ježíši, tak má větší svobodu, než když ten váš odříkaný chleba sní. Má víc možností na výběr, než v celé té vaší "svobodě" hřešit.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře než nevěř (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 05. leden 2017 @ 07:16:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jsou to otevřené dveře - jedny z mnoha, kam ale nemusíš vůbec vstoupit. Jde o to, že reálně existují a namlouvat si, že nejsou, je sebeklamem.
No, tak si to nenamlouvej a máš problém a namlouváním vyřešený.
Je člověku k něčemu užitečná ta vaše "svoboda" žít dál jako pohan a své obdarování ignorovat?
Je vám těch mnoho "otevřených dveří", po kterých pokukujete a mezi kterými se rozhodujete, k něčemu užitečné? Myslím jako prakticky užitečné, že to nějak "zvyšuje kvalitu života" ve smyslu článku, že se člověku žije lépe, když ty vaše "možnosti" té vaší "svobody hřešit" využije?
Kolik takových "otevřených dveří" potřebujete, abyste měli tu "svobodu"? Stačí vám jedny "otevřené dveře" pro tu svobodu? Nebo jich potřebujete mnoho? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře než n (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 05. leden 2017 @ 13:32:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestliže jsou nějaké dveře reálné a ty je přesto ignoruješ a tvrdíš, že tyto dveře pro tebe neexistují - je to velmi nebezpečný, život ohrožující sebeklam.
Odříkaného chleba největší krajíc - na to už dávno došli naši předkové.
(1 Kor 10,12) Proto ať ten, kdo se domnívá, že stojí, dá pozor, aby
nepadl.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře n (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 06. leden 2017 @ 18:41:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jestliže jsou nějaké dveře reálné a ty je přesto ignoruješ a tvrdíš, že tyto dveře pro tebe neexistují - je to velmi nebezpečný, život ohrožující sebeklam.
Stando, chápu, že máš jakýsi problém s nějakými sebeklamy, namlouváš si, že pro tebe neexistují nějaké otevřené dveře, které existují.Jistě tě to trápí, tak to stále dokola opakuješ.
Tak se neklam a nenamlouvej si věci a máš to vyřešeno.
Pokud teda máš na to svobodu a nemáš jen "svobodu" hřešit.
Píšeš to v souvislosti s rozhodnutím pro Boha. Platí tenhle tvůj podivný pohled i na manželství?
Představ si třeba takového docela normálního chlapa: Líbí se mu ženské rád by měl manželku, nakonec nějakou ženu potká, zamilují se, vezmou se. Což je zázrak. On má svoji ženu rád, jinou nechce, jedna žena mu docela stačí. Přes veškerou propagandu sexuálního a farmaceutického průmyslu je takových na světě ještě docela dost, pár sem jich v poslední době potkal. Je svojí ženě věrný, má jí rád, normálně se věnuje jí, rodině. Třeba ani není moc atraktivní, takže nemusí řešit žádné pokušení, žádné ty vaše "otevřené dvěře" a "odříkaný chleba, co ho máte největší krajíc". Možná ani neumí pořádně lhát, takže by si u milenek ani neškrtnul, i kdyby chtěl.
Má vůbec láska takového člověka pro tebe smysl, má taková láska pro tebe cenu?
Kolik asi tak potřebuješ ty milenek (nebo potenciálních milenek, kterým statečně odoláváš) na to, aby pro tebe mělo manželství cenu? Stačí ti jedna, nebo jich musí být deset? Kolik by měla mít tvoje žena milenců (či potenciálních milenců, jejichž pokušení by odolala), aby pro tebe měla její láska cenu? Kdyby žádného neměla a nemusela přemáhat žádné pokušení, měla by pro tebe její láska i tak cenu?
Kolik takových všelijakých "otevřených dveří" potřebuješ ty, aby pro tebe měl vztah cenu?
Jaké všechny "otevřené dveře" a jaká všechna pokušení ty potřebuješ, aby měl vztah pro tebe cenu? Potřebuješ jich hodně? Jak často? Každý den, jednou za týden?
Kolikrát potřebuješ "duchovně umřít" aby pro tebe láska měla cenu?
A co si myslíš, že změní Smrt na tvých postojích, že pak pro tebe bude mít láska cenu, i když už nebude žádná "opačná možnost"?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hů (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 07. leden 2017 @ 09:46:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, to ty si namlouváš, že pro tebe neexistuje svoboda hřešit! To jsou ony naprosto reálné dveře, do kterých sice nemusíš vstoupit, které tady ale stále reálně jsou. I když si budeš říkat, že pro tebe neexistují, bude to jen vlastní ohlupování, nebezpečný sebeklam. Kdo se totiž domnívá, že pevně stojí, ten padne nejsnáze.
..."Píšeš to v souvislosti s rozhodnutím pro Boha. Platí tenhle tvůj podivný pohled i na manželství?"...
Zkus myslet méně v rovině konzumní, pak třeba pochopíš (třeba ani není moc atraktivní, takže nemusí řešit žádné pokušení, žádné ty vaše "otevřené dvěře" ). Pro Boha je každý z nás atraktivní. Každý z nás je originál. A skutku hříchu předchází u člověka pokřivené rozhodnutí jeho srdce (vstoupit do těchto "dveří"). Je jedno, jestli je to srdce nějaké modelky či modela, nebo srdce hrbáče Qasimóda. Jedná se o postoj lidského srdce, nikoli o vnější vzhled. Pokušení je celé spektrum, není jen pokušení smilstva a nevěry. Jsou pokušení těla, světa i ďábla.
S pokušeními se musíme potýkat naprosto všichni - nikdo z nás proti nim není zcela imunní. Však přemáhat pokušení je přípravou, je růstem, je cestou k dokonalosti. I zde platí, že co tě nezabije, to tě posílí. Proto byl i Ježíš jako člověk na poušti (když tělesně zeslábl) pokoušen od ďábla.
Ani ty nemusíš řešit zrovna milenky. Ale co třeba pokušení se vyhnout nějaké pro tebe nepříjemné práci v rodině (třeba umýt nádobí) výmluvou, že máš zrovna cosi jiného, důležitějšího a potřebnějšího? I to může být projevem nelásky.
Prostě ony pomyslné "dveře hříchu" jsou pro nás stále otevřené a my musíme být ostražití a nenechat se zlákat ničím - a často to bývá pokušení velmi rafinované, zabalené do "blíženecké lásky" a pod. Ďábel není žádný hlupák a ve svádění je profesionál. Ďábel se odmítá, nediskutuje se s ním. Neustále třeba nepolevovat v ostražitosti a počítat s vlastní slabostí - ne si říkat: "Jsem za vodou, nemám svobodu zhřešit."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, neb (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 07. leden 2017 @ 10:18:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | to ty si namlouváš, že pro tebe neexistuje svoboda hřešit! To jsou ony naprosto reálné dveře, do kterých sice nemusíš vstoupit, které tady ale stále reálně jsou. I když si budeš říkat, že pro tebe neexistují, bude to jen vlastní ohlupování, nebezpečný sebeklam. Kdo se totiž domnívá, že pevně stojí, ten padne nejsnáze.
Stando, čím to je, že když ti položím jednoduché otázky na tvůj život, začneš vždy místo přímých odpovědí z tvého života opisovat tvůj život průmětem do mne? Čím to je, že nedokážeš odpovědět přímo a vymýšlíš si o lidech takovéhle hlouposti? To tě klávesnice nebolí při takových pomluvách? Jsi asi dlouho nebyl u zpovědi, co?
Neustále třeba nepolevovat v ostražitosti a počítat s vlastní slabostí - ne si říkat: "Jsem za vodou, nemám svobodu zhřešit."
Prosím tě, pokud máš opravdu tu tvojí "svobodu hřešit", tak si neříkej, že jí nemáš, nic si nenamlouvej.
Jinak spousta slov a odpověď na mojí otázku zase žádná. Asi se neumím zeptat. Tak jinak
Stando, představ si někoho v nebi. Třeba Marii, maminku Ježíše. Ta nemá tu tvojí "svobodu" hřešit. Nemá ani ty tvoje "otevřené dveře", co je jich pro tebe největší krajíc. Ani ten tvůj "virtuální svět", co tě tak láká. Nic z toho, co žiješ a co tu propaguješ, nemá.
Má láska takového člověka pro tebe cenu, když už nemá ty "možnosti", co máš ty?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 07. leden 2017 @ 17:36:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I svatí v nebi mají stále možnosti zhřešit - nejsou svázáni, mají svobodu v jednání - ale nevyužijí takové možnosti, prostě do těchto dveří nevstoupí. Protože na rozdíl od nás jsou už zcela čistí ve svém srdci, mají plné společenství s Kristem a nic je do těchto "dveří" netáhne.
To se ale o nás dosud žijících své pozemské životy říci nedá. My stále máme hříšnou přirozenost, stále občas některou situaci nezvládneme a zhřešíme.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím l (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. leden 2017 @ 07:02:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Protože na rozdíl od nás jsou už zcela čistí ve svém srdci, mají plné společenství s Kristem a nic je do těchto "dveří" netáhne. To se ale o nás dosud žijících své pozemské životy říci nedá. My stále máme hříšnou přirozenost, stále občas některou situaci nezvládneme a zhřešíme.
A co vás tedy tak změní, že už vás nic nepotáhne do těch vaších "otevřených dvěří"? Co to ještě očekáváte?
Smrt?
Nebo co vás změní?
Co se stane, aby se to o vás dalo říci?
I svatí v nebi mají stále možnosti zhřešit - nejsou svázáni, mají svobodu v jednání - ale nevyužijí takové možnosti, prostě do těchto dveří nevstoupí.
A je teda jejich láska nějak "menší" nebo "horší", když do těch vašich dvěří nevstoupí?
Má pro tebe jejich láska cenu? Psal jsi tu:
Nic z toho by nemělo cenu bez rizika, pokud by zde stále nebyla i možnost opačná - přemoci pokušení jde jenom v pokušení, zapomenout na sebe pro druhého jde jen v situaci, která toto rozhodnutí vyžaduje a pod.
Má pro tebe cenu taková láska, ve které už není to vaše "riziko", ty vaše "otevřené dveře", co vás tak lákají? |
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře než nevěřícím? (Skóre: 1) Vložil: uzivatelGranosalis v Úterý, 03. leden 2017 @ 10:42:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Oba dva věříte na ty stejné pohádkové bytosti, ale ty dokola přesvědčuješ, že ty věříš lépe. Respektive si to děláte navzájem. Je to jako přebíjení v kartách, kdo dá silnější kartu. To je stejné, jako se hádají sunnité nebo šiíté, kdo lépe vyznává Alláha. Ve vašem vymyšleném světě se takto můžete trumfovat donekonečna. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře než nevěřícím? (Skóre: 1) Vložil: uzivatelGranosalis v Úterý, 03. leden 2017 @ 10:44:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To bylo pro cizince, ale platí to pro všechny pánbíčkáře... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije se věřícím lépe, nebo hůře než nevěřícím? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 04. leden 2017 @ 06:49:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jasně, v tomto jste vy pobožní docela stejní. Ignorujete diskuzi i její téma, jen se navážíte do diskutujících tím, že si váš vlastní žitovt promítáte do druhých.
Chápu, že jste věřil na nějaké pohádkové bytosti a učitě jste na ně jako apoštolský věřil o kus výše, než jiní, co věřili pod ty pohádkové bytosti. Věřil bych vám vaše postoje, protože jako ateista, co se nemůže zbavit pouštního boha, kterého jste si v hlavě vytvořil, se chováte zřejmě docela stejna, jako pobožní. |
]
|
|
|
|